Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ateista wrote: ↑29/06/2022 12:23
Sto se tice saobracajnih pravila, nisam nasao da su ih tako definisali, vec pise otprilike da prednost na raskrsnici ima vozilo koje dolazi sa lijeve strane i koje ne mijenja pravac, ako saobracajnim znakom nije drugacije definisano. Onda u onom clanu koji sam postavljao stoji da su ucesnici u saobracaju duzni da se pridrzavaju saobracajnih pravila, signalizacije i naredbami ovlastenih osoba, pa kasnije ide kad vazi koja signalizacija a kad saobracajna pravila, a vezano za prednost na raskrsnici su gore navedena upravo ta dva pravila pa je logicno da se na to odnosi.
Da malo skratimo i završimo priču
Paušalno je to tako tvrditi da "saobraćajni znakovi ne vrijede kada semafor radi". Saobraćajna pravila su sve, uključujući i poštivanje naredbi ovlaštenih lica, poštivanje svjetlosne saobraćajne signalizacije, saobraćajnih znakova, pravilo desne strane itd. To proizlazi iz činjenice da sve ove odredbe (uključujući i član 25 sa svim njegovim stavovima) potpadaju pod poglavlje "Saobraćajna pravila" a da sam ZOBS ne daje posebnu definiciju saobraćajnih pravila. Jedino se mogu složiti da je Zakon zaista neodređen po ovom pitanju, ali mislim da je pogrešno govoriti tako da znakovi ne vrijede...
Slazem se da su to malo cudno definisali i da se mora bas covjek potruditi da to razumije.
Tacno je da su sve to saobracajna pravila, ali u onom clanu se pominju posebno signalizacija, ovlasteno lice i saobracajna pravila, moze se reci da su iz saobracajnih pravila posebno izdvojili signalizaciju i upute ovlastene osobe zato sto se ona postavljaju zavisno od situacije i nisu ista na svim raskrsnicama, a pravila vjerovatno misle kao ostala pravila koja nisu pomenuta i koja uvijek isto vaze ako signalizacija ili policajac ne kazu drugacije.
Na sta ti mislis da se odnosi ono kad pise da se prednost odredjuje saobracajnim pravilima?
Ne važe ni kada ima "STOP" bez semafora. Dakle, ako je ispred tebe "STOP", dok ne bude čista raskrsnica u potpunosti, ti se ne smiješ kretati. Tad ne važi niti jedno jedino pravilo, osim pravila obaveznog stajanja. Tek kad raskrsnica bude u potpunosti čista, i lijevo i desno i gore i dole i nazad i naprijed,.... tad smiješ krenuti.
Da li to znači da vozilo A sa donje slike ne smije krenuti dok god vozila B, C, D, E, F,... ne prođu?
Ja da sam A vaka uvijek sacekam da svi prodju B C D E F je u svakom momentu neki od tih voyila mogu da krenu da preticu voyilo ispred sebe, nije mi se jednom to desilo, kontas prayna traka kad ono preticu ko sretni.Nije d\aba receno da propusti sva voyila koja se krecu, ovo iygleda jednostavna situacija ali se yna yaguyicat ako neko krene preticat.
Ateista wrote: ↑29/06/2022 13:00
Na sta ti mislis da se odnosi ono kad pise da se prednost odredjuje saobracajnim pravilima?
Na sve. A onda imaš "algoritam" kojim određuješ prirotete (to je ono što u autoškolama uče policajac, semafor, vozila pod pratnjom, vozila sa prvenstvnom prolaza itd).
Ateista wrote: ↑29/06/2022 13:00
Na sta ti mislis da se odnosi ono kad pise da se prednost odredjuje saobracajnim pravilima?
Na sve. A onda imaš "algoritam" kojim određuješ prirotete (to je ono što u autoškolama uče policajac, semafor, vozila pod pratnjom, vozila sa prvenstvnom prolaza itd).
Hoces da kazes da se tu racunaju i znakovi prvenstva? Zasto onda clan 25 kaze da znakovi prvenstva vaze i kad se razlikuju od saobracajnih pravila, odnosno u prvom stavu pise da se trebaju postovati saobracajna pravila, saobr signalizacija i upute policajca, dakle razdvojeno kao tri razlicite stavke?
Da li to znači da vozilo A sa donje slike ne smije krenuti dok god vozila B, C, D, E, F,... ne prođu?
Ja da sam A vaka uvijek sacekam da svi prodju B C D E F je u svakom momentu neki od tih voyila mogu da krenu da preticu voyilo ispred sebe, nije mi se jednom to desilo, kontas prayna traka kad ono preticu ko sretni.Nije d\aba receno da propusti sva voyila koja se krecu, ovo iygleda jednostavna situacija ali se yna yaguyicat ako neko krene preticat.
Ne pise da propustis sva vozila koja, vec za stop i trokut pise da moras dati prvenstvo onima koji idu putem na koji nailazis, osim ako negdje drugo to nije definisano.
Mislim da je tu kljucno da li postoji isprekidana linija ili ne, ako ima onda bi teoretski morao sve sacekati zbog preticanja, ako je puna onda ne bi morao, jer nikom ne oduzimas prvenstvo, oni idu svojom trakom a ti se ukljucujes u drugu traku.
Imao sam situaciju sa preticanjem i likom koji se ukljucivao sa zemljanog puta, doslo do udesa i on je bio kriv jer je tu bilo dozvoljeno preticanje. Da nije bilo dozvoljeno, vjerovatno bih ja bio kriv.
Ateista wrote: ↑29/06/2022 13:28
e pise da propustis sva vozila koja, vec za stop i trokut pise da moras dati prvenstvo onima koji idu putem na koji nailazis, osim ako negdje drugo to nije definisano.
Mislim da je tu kljucno da li postoji isprekidana linija ili ne, ako ima onda bi teoretski morao sve sacekati zbog preticanja, ako je puna onda ne bi morao, jer nikom ne oduzimas prvenstvo, oni idu svojom trakom a ti se ukljucujes u drugu traku.
Imao sam situaciju sa preticanjem i likom koji se ukljucivao sa zemljanog puta, doslo do udesa i on je bio kriv jer je tu bilo dozvoljeno preticanje. Da nije bilo dozvoljeno, vjerovatno bih ja bio kriv.
Džaba ti i puna ako ide Bake sa pratnjom, ima da te pokupe ko sijeno na livadi dok svi ne prodju ja stajim a i znak kaze da stajim i da sve propuŠČam .Treba gledat da ne dodje do sudara a ne ko je kriv nakon sudara. Ti si vala nesto puno se sudarao...te baba, te seljak na zapreznim, jel ima toga još ?
Na sve. A onda imaš "algoritam" kojim određuješ prirotete (to je ono što u autoškolama uče policajac, semafor, vozila pod pratnjom, vozila sa prvenstvnom prolaza itd).
Hoces da kazes da se tu racunaju i znakovi prvenstva? Zasto onda clan 25 kaze da znakovi prvenstva vaze i kad se razlikuju od saobracajnih pravila, odnosno u prvom stavu pise da se trebaju postovati saobracajna pravila, saobr signalizacija i upute policajca, dakle razdvojeno kao tri razlicite stavke?
Tako proizlazi iz cijelog poglavlja pošto nema posebne definicije saobraćajnih pravila. Intuitivno svi mi pomislmo da su saobraćajna pravila ono pravilo desne strane i pravilo zadržavanja pravca, ali nije baš tako. I semafor je saobraćajno pravilo zar ne? Ključ je ovdje čl. 25 st 4 koji samo rješava specifičnu situaciju prava prvenstva kada se zeleno pali istovremeno. Samo u toj situaciji ovaj član kaže da se prvestveno reguliše saobraćajnim pravilima (što opet intuitivno vuče na pravilo desne strane i zadržavanje pravca, ali nije izričito definisano šta su). Ne kaže da znakovi ne važe, a posebno se ne može iz ovog stava izvuči zaključak za druge situacije na raskrsnicama.
U najmanju ruku je ovdje zakon nedorečen i konfuzan.
Ateista wrote: ↑29/06/2022 13:28
e pise da propustis sva vozila koja, vec za stop i trokut pise da moras dati prvenstvo onima koji idu putem na koji nailazis, osim ako negdje drugo to nije definisano.
Mislim da je tu kljucno da li postoji isprekidana linija ili ne, ako ima onda bi teoretski morao sve sacekati zbog preticanja, ako je puna onda ne bi morao, jer nikom ne oduzimas prvenstvo, oni idu svojom trakom a ti se ukljucujes u drugu traku.
Imao sam situaciju sa preticanjem i likom koji se ukljucivao sa zemljanog puta, doslo do udesa i on je bio kriv jer je tu bilo dozvoljeno preticanje. Da nije bilo dozvoljeno, vjerovatno bih ja bio kriv.
Džaba ti i puna ako ide Bake sa pratnjom, ima da te pokupe ko sijeno na livadi dok svi ne prodju ja stajim a i znak kaze da stajim i da sve propuŠČam .Treba gledat da ne dodje do sudara a ne ko je kriv nakon sudara. Ti si vala nesto puno se sudarao...te baba, te seljak na zapreznim, jel ima toga još ?
Dobro, ja kazem kako je zakonski, ti mozes biti dodatno oprezan ako hoces da izbjegnes udes, ja nemam problem sa tim, na par udesa sam bas dobro zaradio. Imao sam ih jos, jednom mi je taxista izletio iz sporedne ulice iz cista mira, njegovo osiguranje mi je finansiralo novu gitaru.
Džaba ti i puna ako ide Bake sa pratnjom, ima da te pokupe ko sijeno na livadi dok svi ne prodju ja stajim a i znak kaze da stajim i da sve propuŠČam .Treba gledat da ne dodje do sudara a ne ko je kriv nakon sudara. Ti si vala nesto puno se sudarao...te baba, te seljak na zapreznim, jel ima toga još ?
Dobro, ja kazem kako je zakonski, ti mozes biti dodatno oprezan ako hoces da izbjegnes udes, ja nemam problem sa tim, na par udesa sam bas dobro zaradio. Imao sam ih jos, jednom mi je taxista izletio iz sporedne ulice iz cista mira, njegovo osiguranje mi je finansiralo novu gitaru.
Nigdje ne piše u zakonu oduzimanje prvenstva prolaza nego da propusti sva vozila koja se krecu. Sam si to boldirao, bila isprekidana ili puna moras ih propustiti, kazem ti...ima ludjaka koji preticu i na punoj .Znas ono da mozez preteci neko vozilo ako se krece nekom brzinom ispod minimalne iako je puna? Šleper obilazi biciklo koje ide 10 na sat mozra preci na drugu stranu da ga jebes kad ga pretice, nece se teglit za njim 10 na sat.
Hoces da kazes da se tu racunaju i znakovi prvenstva? Zasto onda clan 25 kaze da znakovi prvenstva vaze i kad se razlikuju od saobracajnih pravila, odnosno u prvom stavu pise da se trebaju postovati saobracajna pravila, saobr signalizacija i upute policajca, dakle razdvojeno kao tri razlicite stavke?
Tako proizlazi iz cijelog poglavlja pošto nema posebne definicije saobraćajnih pravila. Intuitivno svi mi pomislmo da su saobraćajna pravila ono pravilo desne strane i pravilo zadržavanja pravca, ali nije baš tako. I semafor je saobraćajno pravilo zar ne? Ključ je ovdje čl. 25 st 4 koji samo rješava specifičnu situaciju prava prvenstva kada se zeleno pali istovremeno. Samo u toj situaciji ovaj član kaže da se prvestveno reguliše saobraćajnim pravilima (što opet intuitivno vuče na pravilo desne strane i zadržavanje pravca, ali nije izričito definisano šta su). Ne kaže da znakovi ne važe, a posebno se ne može iz ovog stava izvuči zaključak za druge situacije na raskrsnicama.
U najmanju ruku je ovdje zakon nedorečen i konfuzan.
Konfuzno definitivno jeste, ali ocigledno je da znakovi ne spadaju u saobracajna pravila, vjerovatno njih posebno tretiraju kao signalizaciju dok su napisani odvojeno, ne samo stav 4 vec i stav 1 u kojem je pobrojano da se treba pridrzavati signalizacije, pravila i uputa policajca, dakle kao tri posebne stavke.
Pretpostavljam da se na to gleda na slijedeci nacin - saobracajna pravila su univerzalna pravila koja se definisu za sve ceste, a signalizacija je nesto sa cim se dodatno odredjuje sta se smije a sta ne, te u nekim situacijama stavljaju van snage univerzala pravila. Na primjer, ne postoji univerzalno pravilo o ogranicenju brzine vec se znakovima definise gdje je koliko ogranicenje.
Dobro, ja kazem kako je zakonski, ti mozes biti dodatno oprezan ako hoces da izbjegnes udes, ja nemam problem sa tim, na par udesa sam bas dobro zaradio. Imao sam ih jos, jednom mi je taxista izletio iz sporedne ulice iz cista mira, njegovo osiguranje mi je finansiralo novu gitaru.
Nigdje ne piše u zakonu oduzimanje prvenstva prolaza nego da propusti sva vozila koja se krecu. Sam si to boldirao, bila isprekidana ili puna moras ih propustiti, kazem ti...ima ludjaka koji preticu i na punoj .Znas ono da mozez preteci neko vozilo ako se krece nekom brzinom ispod minimalne iako je puna? Šleper obilazi biciklo koje ide 10 na sat mozra preci na drugu stranu da ga jebes kad ga pretice, nece se teglit za njim 10 na sat.
Znak "Obavezno zaustavljanje" označava mjesto pred ulazom u raskrsnicu na kome je vozač dužan zaustaviti vozilo i dati prednost prolaska svim vozilima koja se kreću putem na koji on nailazi
Pise bas da treba dati prednost, ali za ostalo stoji, ima da se smije obilaziti na punoj, biciklisti i druga bas spora vozila ili neke druge barijere, zato nisam siguran da li kod ukljucivanja desno i pune linije moras sacekati da svi prodju.
Laplace wrote: ↑28/06/2022 21:12
Da li to znači da vozilo A sa donje slike ne smije krenuti dok god vozila B, C, D, E, F,... ne prođu?
Nisu iscrtane linije, pa pretpostavljam da bi trebao da propusti, ili da se ukljuci s maksimalnom paznjom, jer u svakom trenuku moze oduzeti pravo prvenstva vozilu koje pretice
Sta u zakonu pise, ne znam, ali ako neko pocne preticati, ovaj se ukljuci, valjda je jasno ko je kriv, mada kako dokazati, drugo je pitanje.
vjeshalica wrote: ↑29/06/2022 20:04
Iz zadnjih testova a pitanje mozete pronaci na webu ministarstva obrazovanja KS
Dakle vozilo sa stopom prolazi prije ovoga sa trokutom
Spoiler
Show
Nije isti primjer, jer ovdje ima vozilo na ulici sa prvenstvom, tako da se obojica moraju zaustaviti.
To sto ima jos vozila ne mijenja ko ima pravo prvenstva prolaza, vec jedino ovaj sa trokutom moze probati da iskoristi da se uvali, ali i dalje ovaj kojem je stop ima prednost.
Nije isti primjer, jer ovdje ima vozilo na ulici sa prvenstvom, tako da se obojica moraju zaustaviti.
To sto ima jos vozila ne mijenja ko ima pravo prvenstva prolaza, vec jedino ovaj sa trokutom moze probati da iskoristi da se uvali, ali i dalje ovaj kojem je stop ima prednost.
Ne bih dalje da se vrti ista ploča. Već je sazvakano milion puta.
Samo kažem da nije isti primjer.
To sto ima jos vozila ne mijenja ko ima pravo prvenstva prolaza, vec jedino ovaj sa trokutom moze probati da iskoristi da se uvali, ali i dalje ovaj kojem je stop ima prednost.
Ne bih dalje da se vrti ista ploča. Već je sazvakano milion puta.
Samo kažem da nije isti primjer.
Jeste. Ne blamiraj se. Vozilo sa puta sa prvenstvom prolaza napusta prvo raskrsnicu i u tom slucaju ostaju 2 vozila jedan sa trokutom jedan sa stopom
Jel se iko pripupita zasto se postavlja znak STOP, onda bi sve varijante kombinacija znakova bile isto, trolut-trokut, stop stop i trokut-stop, postavljanjem znaka STOP nista se ne dobiva,koji klinac se onda postavllja, a stanes i da krenes...jel to neka zajebancija,treniranje kočnica ili šta ?