Po kojem članu Zakona? Ja sam objasnio zašto to nije kršenje Zakona? Možeš li ti objasniti zašto jeste, odnosno gdje je greška u mom objašnjenju?
ZOBS
Moderators: anex, _BataZiv_0809
-
- Posts: 2858
- Joined: 30/01/2011 12:08
#6926 Re: ZOBS
-
- Posts: 2858
- Joined: 30/01/2011 12:08
#6927 Re: ZOBS
Ja razumijem da se u principu priča o tome da se onaj koji pretiče nadje na drugoj traci u području gdje je preticanje zabranjeno a to područje je tačno označeno znakom zabrane preticanja. Ja tvrdim da je nakon obavljenog preticanja dozvoljeno vracanje u svoju traku u podrucju gdje je preticanje zabranjeno jer vracanje u svoju traku nije preticanje nego radnja koja je Zakonom propisana kao obavezna nakon preticanja.veselinovic wrote: ↑23/10/2021 00:16Ne bih da kvarim zabavu, ali pravilnik o saobracajnoj signalizaciji... propisuje kako se crtaju linije. Kod isprekidane linije, prije njenog kraja na x metara mora biti upozorenje da ce prestati isprekidana. To x zavisi od dozvoljene brzine i aproksimativno je preko 100m - koliko mi se cini.
A znak i ne mora uvijek postojati, moguce je da u lijevoj krivini sleper zakloni znak.
Linije su tu presudne, ali policija ne cita taj pravilnik ( na srecu)
-
- Posts: 2858
- Joined: 30/01/2011 12:08
#6928 Re: ZOBS
Pa evo hajde da krenemo od toga. Čime je propisana kazna za "prelazak tockovima preko pune linije"?preludezalude wrote: ↑23/10/2021 01:15Treba krenuti od toga sta znaci puna linija. Puna linija znaci da ne smijes preci tockovima preko nje.nemezis wrote: ↑21/10/2021 16:23
Prica je o vracanju preko pune kada je preticanje vec završeno. U Zakonu je jasno napisano sta je preticanje i data je obaveza vraćanja nakon preticanja.
Šta bi trebalo, pretices auto i 10 metara si ispred njega i nailazis na punu i kocis ds se vratiš iza njega? Prvo, nije tako propisano Zakonom. Drugo, bi li to imalo smisla?
-
- Posts: 2858
- Joined: 30/01/2011 12:08
#6929 Re: ZOBS
Eto, samo sam jos ovo čekao da neko kaže. Je li i to rekao neki instruktor? Puna linija je oznaka na kolovozu, nije nikakav zid. Treba razlikovati "završiti preticanje" i "vracanje u svoju traku". Vracanje u svoju traku nije zavrsavanje preticanja i tako je navedeno i u Zakonu. A završavati preticanje je dio preticanja i naravno da je zabranjeno na dijelu gdje je preticanje zabranjeno.
-
- Posts: 2858
- Joined: 30/01/2011 12:08
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#6931 Re: ZOBS
koji clan zakona obradjuje punu liniju po tome clanu je krsenje
ti nisi objasnio nista jer nisi procitao zakon ocito
kao sto sam rekao cim preko pune prelazis prekrsio si zakon jer je to hipoteticki zid izmedju traka
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#6932 Re: ZOBS
ako nisi zavrsio preticanje do pocetka pune znaci da si lose procijenio situaciju a i sposobnosti i performanse svog autanemezis wrote: ↑23/10/2021 08:42Eto, samo sam jos ovo čekao da neko kaže. Je li i to rekao neki instruktor? Puna linija je oznaka na kolovozu, nije nikakav zid. Treba razlikovati "završiti preticanje" i "vracanje u svoju traku". Vracanje u svoju traku nije zavrsavanje preticanja i tako je navedeno i u Zakonu. A završavati preticanje je dio preticanja i naravno da je zabranjeno na dijelu gdje je preticanje zabranjeno.
vracanje u svoju traku je itekako zavrsavanje preticanja jer odakle ti u drugoj traci ako nisi prestizao?
- Laplace
- Posts: 10446
- Joined: 19/11/2012 18:37
#6934 Re: ZOBS
Izgleda da našim ljudima baš treba crtati i detaljno objašnjavati šta se podrazumijeva pod "završeno preticanje".. Izgleda da zakon nije to dovoljno precizno formulisao (ili kolega nije dobro citirao taj član), valjda su podrazumijevali da će svako shvatiti da si preticanje završio tek kad si ponovo u traci u kojoj si bio prije preticanja. Ja bar tako shvatam radnju preticanja: poslije provjere prelazim u lijevu traku, prođem pored vozila, vratim se nazad u desnu i tek tad smatram da sam završio preticanje. Sad, da li je tako zakon definisao ne bih znao.foxlife wrote: ↑23/10/2021 09:15ako nisi zavrsio preticanje do pocetka pune znaci da si lose procijenio situaciju a i sposobnosti i performanse svog autanemezis wrote: ↑23/10/2021 08:42
Eto, samo sam jos ovo čekao da neko kaže. Je li i to rekao neki instruktor? Puna linija je oznaka na kolovozu, nije nikakav zid. Treba razlikovati "završiti preticanje" i "vracanje u svoju traku". Vracanje u svoju traku nije zavrsavanje preticanja i tako je navedeno i u Zakonu. A završavati preticanje je dio preticanja i naravno da je zabranjeno na dijelu gdje je preticanje zabranjeno.
vracanje u svoju traku je itekako zavrsavanje preticanja jer odakle ti u drugoj traci ako nisi prestizao?
Edit: Izgleda da su ipak radnju preticanja odvojili od radnje vraćanja u svoju traku (član 61. tačka 5. i član 62. tačka 2.).
- Laplace
- Posts: 10446
- Joined: 19/11/2012 18:37
#6935 Re: ZOBS
Zaninmljiv je član 66 (sad ću da otvorim Pandorinu kutiju ). Da li ovo znači da na autoputu možeš proći desnom trakom ako voziš brže od onoga u lijevoj ili je to slučaj samo na gradskim saobraćajnicama gdje se formiraju kolone? Vjerovatno je ipak drugi slučaj, jer je na autoputu lijeva traka preticajna i nije ravnopravna sa desnom.
Citiram (sic):
"Član 66
(1) Na putu na kojem postoje najmanje dvije saobraćajne trake namijenjene za saobraćaj
vozila u istom smjeru i na kojoj su kolone vozila vozač može da napusti traku na kojoj se
nalazi samo radi skretanja ulijevo ili udesno, ili radi parkiranja vozila.
(2) Na putevima i pod uslovom iz stava (1) ovog člana brže kretanje vozila na jednoj traci od
kretanja na drugoj traci ne smatra se preticanjem.
(3) Ne smatra se preticanjem ni prolaženje sa desne strane vozila koje prema odredbi člana
39. stav (3) ovog zakona za svoje kretanje ne koristi saobraćajnu traku uz desnu ivicu
kolovoza."
Citiram (sic):
"Član 66
(1) Na putu na kojem postoje najmanje dvije saobraćajne trake namijenjene za saobraćaj
vozila u istom smjeru i na kojoj su kolone vozila vozač može da napusti traku na kojoj se
nalazi samo radi skretanja ulijevo ili udesno, ili radi parkiranja vozila.
(2) Na putevima i pod uslovom iz stava (1) ovog člana brže kretanje vozila na jednoj traci od
kretanja na drugoj traci ne smatra se preticanjem.
(3) Ne smatra se preticanjem ni prolaženje sa desne strane vozila koje prema odredbi člana
39. stav (3) ovog zakona za svoje kretanje ne koristi saobraćajnu traku uz desnu ivicu
kolovoza."
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#6936 Re: ZOBS
nisu odvojili jer se u tim clanovima i pominje preticanje tj obilazenjeLaplace wrote: ↑23/10/2021 09:57Izgleda da našim ljudima baš treba crtati i detaljno objašnjavati šta se podrazumijeva pod "završeno preticanje".. Izgleda da zakon nije to dovoljno precizno formulisao (ili kolega nije dobro citirao taj član), valjda su podrazumijevali da će svako shvatiti da si preticanje završio tek kad si ponovo u traci u kojoj si bio prije preticanja. Ja bar tako shvatam radnju preticanja: poslije provjere prelazim u lijevu traku, prođem pored vozila, vratim se nazad u desnu i tek tad smatram da sam završio preticanje. Sad, da li je tako zakon definisao ne bih znao.
Edit: Izgleda da su ipak radnju preticanja odvojili od radnje vraćanja u svoju traku (član 61. tačka 5. i član 62. tačka 2.).
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#6937 Re: ZOBS
ne znam sta tu u 66 nije jasno?Laplace wrote: ↑23/10/2021 10:08 Zaninmljiv je član 66 (sad ću da otvorim Pandorinu kutiju ). Da li ovo znači da na autoputu možeš proći desnom trakom ako voziš brže od onoga u lijevoj ili je to slučaj samo na gradskim saobraćajnicama gdje se formiraju kolone? Vjerovatno je ipak drugi slučaj, jer je na autoputu lijeva traka preticajna i nije ravnopravna sa desnom.
Citiram (sic):
"Član 66
(1) Na putu na kojem postoje najmanje dvije saobraćajne trake namijenjene za saobraćaj
vozila u istom smjeru i na kojoj su kolone vozila vozač može da napusti traku na kojoj se
nalazi samo radi skretanja ulijevo ili udesno, ili radi parkiranja vozila.
(2) Na putevima i pod uslovom iz stava (1) ovog člana brže kretanje vozila na jednoj traci od
kretanja na drugoj traci ne smatra se preticanjem.
(3) Ne smatra se preticanjem ni prolaženje sa desne strane vozila koje prema odredbi člana
39. stav (3) ovog zakona za svoje kretanje ne koristi saobraćajnu traku uz desnu ivicu
kolovoza."
o ovome smo imali raspravu sta ako onaj u lijevoj na ap vozi 80 naravno da ce onaj koji stalno vozi desnom normalno proci sa 120 ili koliko vec nebitno jer ga ta traka lijeva uopste ne zanima
- Laplace
- Posts: 10446
- Joined: 19/11/2012 18:37
#6938 Re: ZOBS
Malo je u ZOBS-u obrađen autoput, valjda iz razloga što je pisan kad ga nismo ni imali a kasnije tek dorađivan. Jasan je član 66. kad se odnosi na gradsku saobraćajnicu, ali na autocesti je situacija drugačija: vozi se u pravilu desnom trakom a lijeva je preticajna.foxlife wrote: ↑23/10/2021 10:25ne znam sta tu u 66 nije jasno?Laplace wrote: ↑23/10/2021 10:08 Zaninmljiv je član 66 (sad ću da otvorim Pandorinu kutiju ). Da li ovo znači da na autoputu možeš proći desnom trakom ako voziš brže od onoga u lijevoj ili je to slučaj samo na gradskim saobraćajnicama gdje se formiraju kolone? Vjerovatno je ipak drugi slučaj, jer je na autoputu lijeva traka preticajna i nije ravnopravna sa desnom.
Citiram (sic):
"Član 66
(1) Na putu na kojem postoje najmanje dvije saobraćajne trake namijenjene za saobraćaj
vozila u istom smjeru i na kojoj su kolone vozila vozač može da napusti traku na kojoj se
nalazi samo radi skretanja ulijevo ili udesno, ili radi parkiranja vozila.
(2) Na putevima i pod uslovom iz stava (1) ovog člana brže kretanje vozila na jednoj traci od
kretanja na drugoj traci ne smatra se preticanjem.
(3) Ne smatra se preticanjem ni prolaženje sa desne strane vozila koje prema odredbi člana
39. stav (3) ovog zakona za svoje kretanje ne koristi saobraćajnu traku uz desnu ivicu
kolovoza."
o ovome smo imali raspravu sta ako onaj u lijevoj na ap vozi 80 naravno da ce onaj koji stalno vozi desnom normalno proci sa 120 ili koliko vec nebitno jer ga ta traka lijeva uopste ne zanima
Kako god, član 66. ti govori da sporog vozača možeš proći vožnjom desnom trakom po ograničenju.
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#6939 Re: ZOBS
naravno zato sto ti vozis svojom trakom i ne zanima te lijevaLaplace wrote: ↑23/10/2021 10:30Malo je u ZOBS-u obrađen autoput, valjda iz razloga što je pisan kad ga nismo ni imali a kasnije tek dorađivan. Jasan je član 66. kad se odnosi na gradsku saobraćajnicu, ali na autocesti je situacija drugačija: vozi se u pravilu desnom trakom a lijeva je preticajna.
Kako god, član 66. ti govori da sporog vozača možeš proći vožnjom desnom trakom po ograničenju.
ako ko krsi zakon to je taj u lijevoj koji vozi sporo ili sta vec radi i nema nikakve veze sa tobom
-
- Posts: 7765
- Joined: 14/06/2012 22:59
#6940 Re: ZOBS
Ako se potrudite pa još jednom pažljivo pročitate sadržaj stavova (1) i (2) člana 66, valjda će postati jasno da prolazak većom brzinom jednog vozila u desnoj saobraćajnoj traci pored jednog vozila koje se kreće manjom brzinom u lijevoj saobraćajnoj traci JESTE preticanje.
p.s. Odnosno, bilo bi jasno da nema gluposti napisane u stavu (47) člana 9.
p.s. Odnosno, bilo bi jasno da nema gluposti napisane u stavu (47) člana 9.
-
- Posts: 3597
- Joined: 24/05/2014 19:12
#6941 Re: ZOBS
Da li je prednja tablica zakonom obavezna?
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#6943 Re: ZOBS
kakvo preticanje ako ti vozis svojom trakom duzi period a i on svojomSeawolf wrote: ↑23/10/2021 13:34 Ako se potrudite pa još jednom pažljivo pročitate sadržaj stavova (1) i (2) člana 66, valjda će postati jasno da prolazak većom brzinom jednog vozila u desnoj saobraćajnoj traci pored jednog vozila koje se kreće manjom brzinom u lijevoj saobraćajnoj traci JESTE preticanje.
p.s. Odnosno, bilo bi jasno da nema gluposti napisane u stavu (47) člana 9.
i dobro ti procitaj sta kazu u clanu 66 sve 3 stavke
Last edited by foxlife on 23/10/2021 14:21, edited 1 time in total.
- Laplace
- Posts: 10446
- Joined: 19/11/2012 18:37
#6944 Re: ZOBS
Nije naveden broj vozila. Sad, da li se pominjanje kolone odnosi na to da se tu kolona može formirati ili da član vrijedi samo ako kolona postoji, to je već druga stvar.Seawolf wrote: ↑23/10/2021 13:34 Ako se potrudite pa još jednom pažljivo pročitate sadržaj stavova (1) i (2) člana 66, valjda će postati jasno da prolazak većom brzinom jednog vozila u desnoj saobraćajnoj traci pored jednog vozila koje se kreće manjom brzinom u lijevoj saobraćajnoj traci JESTE preticanje.
p.s. Odnosno, bilo bi jasno da nema gluposti napisane u stavu (47) člana 9.
-
- Posts: 11059
- Joined: 31/10/2013 06:48
-
- Posts: 2858
- Joined: 30/01/2011 12:08
#6947 Re: ZOBS
Nema potrebe za takvim tonom. Cim kazes da je kazna po clanu koji obrađuje punu liniju, vidi se da ti nisi procitao. Daj tačno clan Zakona po kojem ce te kazniti. Jesi li ti uopšte pročitao moje objašnjenje preticanja gdje sam citirao Zakon?
-
- Posts: 2858
- Joined: 30/01/2011 12:08
#6948 Re: ZOBS
Zakon je rekao sta je preticanje (prolazak pored vozila) i sta sa mora raditi nakon preticanja (vratiti u svoju traku). Znak označava zabranu preticanja a ne i zabranu vraćanja u svoju traku.foxlife wrote: ↑23/10/2021 09:15ako nisi zavrsio preticanje do pocetka pune znaci da si lose procijenio situaciju a i sposobnosti i performanse svog autanemezis wrote: ↑23/10/2021 08:42
Eto, samo sam jos ovo čekao da neko kaže. Je li i to rekao neki instruktor? Puna linija je oznaka na kolovozu, nije nikakav zid. Treba razlikovati "završiti preticanje" i "vracanje u svoju traku". Vracanje u svoju traku nije zavrsavanje preticanja i tako je navedeno i u Zakonu. A završavati preticanje je dio preticanja i naravno da je zabranjeno na dijelu gdje je preticanje zabranjeno.
vracanje u svoju traku je itekako zavrsavanje preticanja jer odakle ti u drugoj traci ako nisi prestizao?
-
- Posts: 2858
- Joined: 30/01/2011 12:08
#6949 Re: ZOBS
"ako saobraćajna/prometna traka kojom namjerava obaviti preticanje/pretjecanje nije slobodna na dovoljnom rastojanju/razmaku tako da bi, vodeći računa o razlici između brzine kretanja svog vozila za vrijeme preticanja/pretjecanja i brzine kretanja vozila drugih učesnika/sudionika u saobraćaju/prometu koje namjerava preteći, preticanje/pretjecanjem ugrozio bezbjednost/sigurnost prometa, ili omeo saobraćaj/promet iz suprotnog smjera"
Kakve ovo ima veze?
-
- Posts: 2858
- Joined: 30/01/2011 12:08
#6950 Re: ZOBS
Možeš i na autoputu, uslov je da su u obje trake kolone. To je i normalno, gužva na autoputu, sve trake pune, neće jedna teaka čekati zato što je desna. Kod nas nema takvih gužvi, van BiH je to normalno.Laplace wrote: ↑23/10/2021 10:08 Zaninmljiv je član 66 (sad ću da otvorim Pandorinu kutiju ). Da li ovo znači da na autoputu možeš proći desnom trakom ako voziš brže od onoga u lijevoj ili je to slučaj samo na gradskim saobraćajnicama gdje se formiraju kolone? Vjerovatno je ipak drugi slučaj, jer je na autoputu lijeva traka preticajna i nije ravnopravna sa desnom.
Citiram (sic):
"Član 66
(1) Na putu na kojem postoje najmanje dvije saobraćajne trake namijenjene za saobraćaj
vozila u istom smjeru i na kojoj su kolone vozila vozač može da napusti traku na kojoj se
nalazi samo radi skretanja ulijevo ili udesno, ili radi parkiranja vozila.
(2) Na putevima i pod uslovom iz stava (1) ovog člana brže kretanje vozila na jednoj traci od
kretanja na drugoj traci ne smatra se preticanjem.
(3) Ne smatra se preticanjem ni prolaženje sa desne strane vozila koje prema odredbi člana
39. stav (3) ovog zakona za svoje kretanje ne koristi saobraćajnu traku uz desnu ivicu
kolovoza."