ZOBS

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: _BataZiv_0809, anex

Post Reply
foxlife
Posts: 9274
Joined: 17/02/2021 20:34

#6951 Re: ZOBS

Post by foxlife »

nemezis wrote: 24/10/2021 09:11
foxlife wrote: 23/10/2021 09:15

ako nisi zavrsio preticanje do pocetka pune znaci da si lose procijenio situaciju a i sposobnosti i performanse svog auta
vracanje u svoju traku je itekako zavrsavanje preticanja jer odakle ti u drugoj traci ako nisi prestizao?
Zakon je rekao sta je preticanje (prolazak pored vozila) i sta sa mora raditi nakon preticanja (vratiti u svoju traku). Znak označava zabranu preticanja a ne i zabranu vraćanja u svoju traku.
A otkud se vracas u svoju traku?
Sta si radio pa se vracas?
foxlife
Posts: 9274
Joined: 17/02/2021 20:34

#6952 Re: ZOBS

Post by foxlife »

nemezis wrote: 24/10/2021 09:15
foxlife wrote: 23/10/2021 09:20

clan 61 stavka 4
"ako saobraćajna/prometna traka kojom namjerava obaviti preticanje/pretjecanje nije slobodna na dovoljnom rastojanju/razmaku tako da bi, vodeći računa o razlici između brzine kretanja svog vozila za vrijeme preticanja/pretjecanja i brzine kretanja vozila drugih učesnika/sudionika u saobraćaju/prometu koje namjerava preteći, preticanje/pretjecanjem ugrozio bezbjednost/sigurnost prometa, ili omeo saobraćaj/promet iz suprotnog smjera"

Kakve ovo ima veze?
Reci da se zezas molim te
nemezis
Posts: 2856
Joined: 30/01/2011 12:08

#6953 Re: ZOBS

Post by nemezis »

foxlife wrote: 24/10/2021 11:01
nemezis wrote: 24/10/2021 09:11
Zakon je rekao sta je preticanje (prolazak pored vozila) i sta sa mora raditi nakon preticanja (vratiti u svoju traku). Znak označava zabranu preticanja a ne i zabranu vraćanja u svoju traku.
A otkud se vracas u svoju traku?
Sta si radio pa se vracas?
Preticao, zašto? Pričamo o vraćanju u svoju traku na dijelu gdje je zabranjeno preticanje. Ne pričamo o preticanje na dijelu gdje je zabranjeno preticanje.
nemezis
Posts: 2856
Joined: 30/01/2011 12:08

#6954 Re: ZOBS

Post by nemezis »

foxlife wrote: 24/10/2021 11:02
nemezis wrote: 24/10/2021 09:15

"ako saobraćajna/prometna traka kojom namjerava obaviti preticanje/pretjecanje nije slobodna na dovoljnom rastojanju/razmaku tako da bi, vodeći računa o razlici između brzine kretanja svog vozila za vrijeme preticanja/pretjecanja i brzine kretanja vozila drugih učesnika/sudionika u saobraćaju/prometu koje namjerava preteći, preticanje/pretjecanjem ugrozio bezbjednost/sigurnost prometa, ili omeo saobraćaj/promet iz suprotnog smjera"

Kakve ovo ima veze?
Reci da se zezas molim te
Ne razumijem zašto ovakav blesav način komunikacije? Ja sam napisao ranije sve o preticanju u vraćanju u svoju traku sa citiranjem Zakona. Ti sada reci sta zelis vezano za ono sto sam ja rekao. Ovako stvarno nema smisla. Ovdje si citirao nešto što nema veze sa vraćanjem u svoju traku nakon preticanja. Ovdje se govori o tome da traka treba biti slobodna. To uopšte nije sporno.
foxlife
Posts: 9274
Joined: 17/02/2021 20:34

#6955 Re: ZOBS

Post by foxlife »

nemezis wrote: 24/10/2021 17:15
foxlife wrote: 24/10/2021 11:01

A otkud se vracas u svoju traku?
Sta si radio pa se vracas?
Preticao, zašto? Pričamo o vraćanju u svoju traku na dijelu gdje je zabranjeno preticanje. Ne pričamo o preticanje na dijelu gdje je zabranjeno preticanje.
ti se vracaj na punoj pa cemo vidjeti kad te kazni policija za to hoces li i dalje tvrditi ovo sto sada zastupas
Dzontra_Volta
Posts: 6459
Joined: 20/01/2011 11:10

#6956 Re: ZOBS

Post by Dzontra_Volta »

Ispade da je bitno da započneš preticanje na isprekidanoj, a da se možeš poslije neograničeno dugo voziti u lijevoj traci.
nemezis
Posts: 2856
Joined: 30/01/2011 12:08

#6957 Re: ZOBS

Post by nemezis »

foxlife wrote: 24/10/2021 19:54
nemezis wrote: 24/10/2021 17:15
Preticao, zašto? Pričamo o vraćanju u svoju traku na dijelu gdje je zabranjeno preticanje. Ne pričamo o preticanje na dijelu gdje je zabranjeno preticanje.
ti se vracaj na punoj pa cemo vidjeti kad te kazni policija za to hoces li i dalje tvrditi ovo sto sada zastupas
Izjava "probaj pa ćeš vidjeti" nije nikakav argument.
nemezis
Posts: 2856
Joined: 30/01/2011 12:08

#6958 Re: ZOBS

Post by nemezis »

Dzontra_Volta wrote: 24/10/2021 20:45 Ispade da je bitno da započneš preticanje na isprekidanoj, a da se možeš poslije neograničeno dugo voziti u lijevoj traci.
Ne ispada. Započeto preticanje je i dalje preticanje i ako ga obavljaš tamo gdje je preticanje zabranjeno, u prekršaju si. Kada završiš preticanje, Zakon te obavezuje da se vratiš u svoju traku a ako se ne vratiš, u prekršaju si.
foxlife
Posts: 9274
Joined: 17/02/2021 20:34

#6959 Re: ZOBS

Post by foxlife »

nemezis wrote: 24/10/2021 21:39
foxlife wrote: 24/10/2021 19:54
ti se vracaj na punoj pa cemo vidjeti kad te kazni policija za to hoces li i dalje tvrditi ovo sto sada zastupas
Izjava "probaj pa ćeš vidjeti" nije nikakav argument.
ne treba biti argument jer ne zelim da se raspravljam s tobom koji jedini zastupas to
ranije sam se raspravljao do besvjesti objasnjavajuci stvari crtajuci jer sam vjerovatno imao vise i zivaca i strpljenja i svega al sad nemam i neka te vlastita tvrdnja nauci pameti kad to uradis
foxlife
Posts: 9274
Joined: 17/02/2021 20:34

#6960 Re: ZOBS

Post by foxlife »

nemezis wrote: 24/10/2021 21:47
Dzontra_Volta wrote: 24/10/2021 20:45 Ispade da je bitno da započneš preticanje na isprekidanoj, a da se možeš poslije neograničeno dugo voziti u lijevoj traci.
Ne ispada. Započeto preticanje je i dalje preticanje i ako ga obavljaš tamo gdje je preticanje zabranjeno, u prekršaju si. Kada završiš preticanje, Zakon te obavezuje da se vratiš u svoju traku a ako se ne vratiš, u prekršaju si.
a ako se vratis tamo gdje je zabranjeno preticanje? jesi onda u prekrsaju?
nemezis
Posts: 2856
Joined: 30/01/2011 12:08

#6961 Re: ZOBS

Post by nemezis »

foxlife wrote: 24/10/2021 21:58
nemezis wrote: 24/10/2021 21:47
Ne ispada. Započeto preticanje je i dalje preticanje i ako ga obavljaš tamo gdje je preticanje zabranjeno, u prekršaju si. Kada završiš preticanje, Zakon te obavezuje da se vratiš u svoju traku a ako se ne vratiš, u prekršaju si.
a ako se vratis tamo gdje je zabranjeno preticanje? jesi onda u prekrsaju?
Pa odluči se, je li hoćeš da diskutuješ ili nećeš? Evo gore kažeš da nećeš a sada pitaš nešto što je već rečeno.
User avatar
drug_profi
Posts: 50217
Joined: 16/07/2012 16:00

#6962 Re: ZOBS

Post by drug_profi »

Ja opet kažem, u normalnim vremenima učili su nas na obuci da se preticanje radi na isprekidanoj, a da se možeš vratiti u svoju traku i poslije isprekidane.
foxlife
Posts: 9274
Joined: 17/02/2021 20:34

#6963 Re: ZOBS

Post by foxlife »

nemezis wrote: 24/10/2021 22:26
foxlife wrote: 24/10/2021 21:58

a ako se vratis tamo gdje je zabranjeno preticanje? jesi onda u prekrsaju?
Pa odluči se, je li hoćeš da diskutuješ ili nećeš? Evo gore kažeš da nećeš a sada pitaš nešto što je već rečeno.
necu diskutovati samo te pitam
i nije recen odgovor na ovo moje pitanje
foxlife
Posts: 9274
Joined: 17/02/2021 20:34

#6964 Re: ZOBS

Post by foxlife »

drug_profi wrote: 24/10/2021 22:39 Ja opet kažem, u normalnim vremenima učili su nas na obuci da se preticanje radi na isprekidanoj, a da se možeš vratiti u svoju traku i poslije isprekidane.
naravno da mozes al ti ne znaci da nije prekrsaj
naravno da neces slijepo gledati zakon ako je rizicna situacija u pitanju al i te rizicne situacije su uglavnom rezultat nasih gresaka
nemezis
Posts: 2856
Joined: 30/01/2011 12:08

#6965 Re: ZOBS

Post by nemezis »

foxlife wrote: 24/10/2021 22:40
nemezis wrote: 24/10/2021 22:26
Pa odluči se, je li hoćeš da diskutuješ ili nećeš? Evo gore kažeš da nećeš a sada pitaš nešto što je već rečeno.
necu diskutovati samo te pitam
i nije recen odgovor na ovo moje pitanje
Pročitaj post 6888.
nemezis
Posts: 2856
Joined: 30/01/2011 12:08

#6966 Re: ZOBS

Post by nemezis »

drug_profi wrote: 24/10/2021 22:39 Ja opet kažem, u normalnim vremenima učili su nas na obuci da se preticanje radi na isprekidanoj, a da se možeš vratiti u svoju traku i poslije isprekidane.
Naravno da možeš samo što se često miješaju dvije stvari. Prva je kada neko krene preticati i usred preticanja (znači, ne nakon preticanja) nailazi na zabranu preticanja i umjesto da lagano zakoči i vrati se u svoju traku on po gasu i time počini prekršaj jer je preticao tamo gdje je to zabranjeno. Druga stvar je kada je preticanje u potpunosti završeno i preostaje jedino vratiti se u svoju traku i u tom momentu se nailazi na zabranu preticanja. Naravno da ćeš se normalno vratiti u svoju traku, nećeš sada kočiti, vec si najmanje 10 metara ispred vozila, u medjuvremenu je iza onoga što si ga pretekao došlo neko drugo vozilo, možda se formirala i kolona iza. Znači, logika kaže a Zakon dozvoljava vraćanje u svoju traku nakon preticanja, sve drugo bi bilo opasno.
nemezis
Posts: 2856
Joined: 30/01/2011 12:08

#6967 Re: ZOBS

Post by nemezis »

foxlife wrote: 24/10/2021 22:41
drug_profi wrote: 24/10/2021 22:39 Ja opet kažem, u normalnim vremenima učili su nas na obuci da se preticanje radi na isprekidanoj, a da se možeš vratiti u svoju traku i poslije isprekidane.
naravno da mozes al ti ne znaci da nije prekrsaj
naravno da neces slijepo gledati zakon ako je rizicna situacija u pitanju al i te rizicne situacije su uglavnom rezultat nasih gresaka
Bi li mogao pokazati po kojem članu Zakona je prekršaj?

Šta znači izjava "nećeš slijepo gledati zakon"? Znači li to da u rizičnoj situaciji nećeš počiniti prekršaj ako uradiš nešto što je definisano kao prekršaj ili da hoćeš počiniti prekršaj ali ipak treba to uraditi jer je rizična situacija? Šta je uopšte "rizična situacija"? Je li definisana u Zakonu? Ko je procjenjuje, policajac ili sud?
User avatar
Ateista
Posts: 46349
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#6968 Re: ZOBS

Post by Ateista »

Zanimljiva rasprava koju pratim neko vrijeme.
Mislim da treba jasno razdvojiti da li govorimo o zakonskim propisima ili o tome sta je logicno nekad uraditi, bez obzira da li je zakonski dozvoljeno, jer nekad he sigurnije prekrsiti zakon nego ga se slijepo drzati. Svima je jasno da je bolje zavesiti preticanje ako si prosao vec vozilo nego se vracati, pitanje je sta zakon kaze o tome.

Po mom iskustvu, policija moze kazniti ako se vracas na punoj liniji, ali to sto kaznjavaju ne znaci i da stvarno trebaju.
Ovo sto @nemezis govori je zanimljivo jer objasnjava da se po zakonu razdvaja preticanje od vracanja, zato sto je u tom clanu zakona navedeno da se nakon preticanja mora vratiti u svoju traku cime se vracanje definise kao posebna radnja. Pitanje je da li je greska u nacinu na koji je definisan taj clan i koja je zvanicna definicija preticanja i da li ukljucuje i vracanje, ako ukljucuje onda je taj clan nespretno definisan, ako ne ukljucuje onda je nemezis u pravu a policija ili ne konta taj clan ili se prave ludi.
Ima li negdje zvanicna definicija radnje preticanja?
User avatar
drug_profi
Posts: 50217
Joined: 16/07/2012 16:00

#6969 Re: ZOBS

Post by drug_profi »

Ima.
47) preticanje je prolaženje vozilom pored drugog vozila koje se kreće u istoj saobraćajnoj traci i u istom smjeru;
foxlife
Posts: 9274
Joined: 17/02/2021 20:34

#6970 Re: ZOBS

Post by foxlife »

Ateista wrote: 25/10/2021 12:00 Zanimljiva rasprava koju pratim neko vrijeme.
Mislim da treba jasno razdvojiti da li govorimo o zakonskim propisima ili o tome sta je logicno nekad uraditi, bez obzira da li je zakonski dozvoljeno, jer nekad he sigurnije prekrsiti zakon nego ga se slijepo drzati. Svima je jasno da je bolje zavesiti preticanje ako si prosao vec vozilo nego se vracati, pitanje je sta zakon kaze o tome.

Po mom iskustvu, policija moze kazniti ako se vracas na punoj liniji, ali to sto kaznjavaju ne znaci i da stvarno trebaju.
Ovo sto @nemezis govori je zanimljivo jer objasnjava da se po zakonu razdvaja preticanje od vracanja, zato sto je u tom clanu zakona navedeno da se nakon preticanja mora vratiti u svoju traku cime se vracanje definise kao posebna radnja. Pitanje je da li je greska u nacinu na koji je definisan taj clan i koja je zvanicna definicija preticanja i da li ukljucuje i vracanje, ako ukljucuje onda je taj clan nespretno definisan, ako ne ukljucuje onda je nemezis u pravu a policija ili ne konta taj clan ili se prave ludi.
Ima li negdje zvanicna definicija radnje preticanja?
ako si dosao u situaciju da prekrsis zakon onda si lose procjenio da mozes prestici ili je kreten poceo dodavati gas gdje je on onda kriv
vecina voze auta od 100-150 konja i misle da mogu prestizati kao oni od 500 samo zato jer su do juce vozili auta do 70 konja

prvi moj dajdza/ujak kojeg sam pominjao da je kupio suzuki koji ima oko 100konja
a vozio do sada skodu fabiju karavan koja ima nekih 60ak ili koliko konja vec ima i za njega je sada ovo svemirski brod i sam govori mogu ja sada svuda prestizati i sl
a inace je i kasno polozio i da kazem los je vozac al eto srecom i ne vozi puno pa je ajmo reci ok

on sutra tako neka krene na put misleci da vozi ferrari napravit ce zajebanciju tako sto lose procjeni situaciju pa belaj ili frontalni ili makaze i sl


zbog ovih stvari se po mom misljenju najvise i desavaju nesrece na nasim putevima
i zakon ne razdvaja preticanje i vracanje jer se ti uvijek nakon preticanja moras vratiti
on je lose to zakljucio i nas par mu je ovdje obasnjavalo al on nece to da prihvati da skonta ili ne moze nebitno i u tome je problem
zato ja vise necu da mu pisem i neka radi to sto misli dok ne dobije kaznu a u gorem slucaju udes
foxlife
Posts: 9274
Joined: 17/02/2021 20:34

#6971 Re: ZOBS

Post by foxlife »

evo svi clanovi zakona sto se tice direktno preticanja i oblizanja


9. Preticanje i obilaženje

Član 57

(1) Preticanje i obilaženje vozač smije da obavi samo ako time ne ometa normalno kretanje vozila koja dolaze iz suprotnog smjera i ako na putu ima dovoljno prostora za bezbjedno izvođenje tih radnji.

(2) Vozač ne smije da pretiče i obilazi kad time, s obzirom na karakteristike puta i postojeće okolnosti na putu i u saobraćaju ili s obzirom na tehnička svojstva vozila kojim upravlja, ugrožava druge učesnike u saobraćaju.

Član 58

(1) Preticanje i obilaženje obavlja se s lijeve strane.

(2) Preticanje mora da se obavlja sa desne strane ako se vozilo na kolovozu nalazi u takvom položaju i njegov vozač daje takav znak da se sa sigurnošću može zaključiti da to vozilo skreće ulijevo.

(3) Vozilo koje se kreće po šinama postavljenim na sredini kolovoza ne smije da se pretiče s lijeve strane. To vozilo može da se pretiče s desne strane ako između njega i desne ivice kolovoza postoji saobraćajna traka.

Član 59

(1) Ako se na sredini kolovoza nalazi pješačko ostrvo, ili obilježen ili na drugi način označen prostor za parkiranje vozila, ili neka druga površina koja nije namijenjena za saobraćaj vozila, ili neki objekat ili uređaj, vozila moraju da ih obilaze s desne strane.

(2) Ako se površine, objekti ili uređaji iz stava (1) ovog člana nalaze na sredini puta s jednosmjernim saobraćajem, a postavljenim saobraćajnim znakom nije drugačije određeno, oni mogu da se obilaze s obje strane.

Član 60

(1) Vozač kojem je dat znak za preticanje s njegove lijeve strane dužan je da pomjeri vozilo ka desnoj ivici kolovoza.

(2) Vozač ne smije da povećava brzinu kretanja vozila dok ga drugo vozilo pretiče.

(3) Ako zbog nedovoljne širine kolovoza ili njegovog stanja preticanje nije moguće bez ugrožavanja bezbjednosti saobraćaja, vozač vozila koje se kreće sporije od vozila koja se kreću neposredno iza njega dužan je da pomjeri svoje vozilo što više udesno, a ako to nije dovoljno, čim to bude moguće, da zaustavi svoje vozilo na pogodnom mjestu da bi propustio brža vozila.

Član 61

Vozač ne smije vozilom početi da pretiče ili obilazi:

1) kolonu vozila;

2) ako je vozač koji se kreće iza njega počeo da pretiče;

3) ako je vozač koji je ispred njega na istoj saobraćajnoj traci dao znak da namjerava da pretekne ili obiđe vozilo koje je ispred njegovog vozila, ili da obiđe drugu prepreku na putu;

4) ako saobraćajna traka kojom namjerava da izvrši preticanje nije slobodna na dovoljnom rastojanju tako da bi, vodeći računa o razlici između brzine kretanja svog vozila za vrijeme preticanja i brzine kretanja vozila drugih učesnika u saobraćaju koje namjerava da pretekne, preticanjem ugrozio bezbjednost saobraćaja, ili omeo saobraćaj iz suprotnog smjera;

5) ako poslije izvršenog preticanja ili obilaženja ne bi ponovo mogao da zauzme položaj na saobraćajnoj traci kojom se kretao prije preticanja ili obilaženja, i to bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju, osim kad za preticanje ili obilaženje koristi saobraćajnu traku koja je zabranjena za saobraćaj vozila iz suprotnog smjera;

6) saobraćajnom trakom koja je namijenjena za prinudno zaustavljanje vozila;

7) neposredno ispred tunela i u tunelu koji po smjeru kretanja ima samo jednu saobraćajnu traku.

Član 62

(1) Vozač koji pretiče dužan je da drži vozilo na potrebnom odstojanju i rastojanju od vozila koje pretiče, tako da ga ne ometa, niti ugrožava u saobraćaju.

(2) Poslije izvršenog preticanja ili obilaženja, vozač je dužan da, čim to bude moguće, bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju, vozilom ponovo zauzme položaj na saobraćajnoj traci kojom se kretao prije preticanja, odnosno obilaženja.

Član 63

Na kolovozu na kojem se saobraćaj obavlja u dva smjera vozač ne smije vozilom da pretiče drugo vozilo ispred vrha prevoja puta ili u krivini kad je preglednost puta nedovoljna, osim ako na tim mjestima postoji više saobraćajnih traka obilježenih uzdužnim oznakama na kolovozu i namijenjenih isključivo za kretanje vozila u smjeru kretanja njegovog vozila.

Član 64

(1) Vozač ne smije da pretiče drugo vozilo, osim bicikla, bicikla s motorom, lakog motocikla i motocikla bez bočne prikolice, neposredno ispred raskrsnice, ili na raskrsnici koja nije s kružnim tokom saobraćaja, ili neposredno ispred i na prelazu puta preko željezničke ili tramvajske pruge u nivou bez branika ili polubranika.

(2) Neposredno ispred raskrsnice i na raskrsnici vozač smije da pretiče: vozilo koje skreće ulijevo, a pretiče se sa desne strane (član 58. stav (2)); vozilo koje skreće udesno, ali da pri tome svojim vozilom ne prelazi na dio kolovoza namijenjen za saobraćaj vozila iz suprotnog smjera; vozilo koje se kreće na putu s pravom prvenstva prolaza, kao i kad je saobraćaj na raskrsnici regulisan svjetlosnim saobraćajnim znakovima ili znacima koje daje ovlašćeno lice.

(3) Neposredno ispred i na prelazu puta preko željezničke ili tramvajske pruge u istom nivou bez branika ili polubranika vozač smije da pretiče drugo vozilo kad je saobraćaj na tom prelazu regulisan uređajima za davanje svjetlosnih saobraćajnih znakova.

Član 65

Vozač ne smije da pretiče drugo vozilo koje se približava obilježenom pješačkom prelazu, ili koje prelazi pješački prelaz, ili koje je stalo radi propuštanja pješaka na tom prelazu.

Član 66

(1) Na putu na kojem postoje najmanje dvije saobraćajne trake namijenjene za saobraćaj vozila u istom smjeru i na kojoj su kolone vozila vozač može da napusti traku na kojoj se nalazi samo radi skretanja ulijevo ili udesno, ili radi parkiranja vozila.

(2) Na putevima i pod uslovom iz stava (1) ovog člana brže kretanje vozila na jednoj traci od kretanja na drugoj traci ne smatra se preticanjem.

(3) Ne smatra se preticanjem ni prolaženje sa desne strane vozila koje prema odredbi člana 39. stav (3) ovog zakona za svoje kretanje ne koristi saobraćajnu traku uz desnu ivicu kolovoza.
User avatar
Ateista
Posts: 46349
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#6972 Re: ZOBS

Post by Ateista »

drug_profi wrote: 25/10/2021 12:20 Ima.
47) preticanje je prolaženje vozilom pored drugog vozila koje se kreće u istoj saobraćajnoj traci i u istom smjeru;
Ako je to jedino, onda ispada da je nemezis u pravu jer ne pise da je prelazenje u drugu traku dio radnje preticanja.
Opet ovo ne mora znaciti da su oni koji su pisali sakon tako namjeravali, moze biti i da nisu dovoljno razmisljali o tome, ali bukvalnim tumacenjem zakona ispada ovako kako nemezis tvrdi.
User avatar
Ateista
Posts: 46349
Joined: 18/01/2009 00:29
Location: rajvosa-x.com

#6973 Re: ZOBS

Post by Ateista »

foxlife wrote: 25/10/2021 13:15
Ateista wrote: 25/10/2021 12:00 Zanimljiva rasprava koju pratim neko vrijeme.
Mislim da treba jasno razdvojiti da li govorimo o zakonskim propisima ili o tome sta je logicno nekad uraditi, bez obzira da li je zakonski dozvoljeno, jer nekad he sigurnije prekrsiti zakon nego ga se slijepo drzati. Svima je jasno da je bolje zavesiti preticanje ako si prosao vec vozilo nego se vracati, pitanje je sta zakon kaze o tome.

Po mom iskustvu, policija moze kazniti ako se vracas na punoj liniji, ali to sto kaznjavaju ne znaci i da stvarno trebaju.
Ovo sto @nemezis govori je zanimljivo jer objasnjava da se po zakonu razdvaja preticanje od vracanja, zato sto je u tom clanu zakona navedeno da se nakon preticanja mora vratiti u svoju traku cime se vracanje definise kao posebna radnja. Pitanje je da li je greska u nacinu na koji je definisan taj clan i koja je zvanicna definicija preticanja i da li ukljucuje i vracanje, ako ukljucuje onda je taj clan nespretno definisan, ako ne ukljucuje onda je nemezis u pravu a policija ili ne konta taj clan ili se prave ludi.
Ima li negdje zvanicna definicija radnje preticanja?
ako si dosao u situaciju da prekrsis zakon onda si lose procjenio da mozes prestici ili je kreten poceo dodavati gas gdje je on onda kriv
vecina voze auta od 100-150 konja i misle da mogu prestizati kao oni od 500 samo zato jer su do juce vozili auta do 70 konja

prvi moj dajdza/ujak kojeg sam pominjao da je kupio suzuki koji ima oko 100konja
a vozio do sada skodu fabiju karavan koja ima nekih 60ak ili koliko konja vec ima i za njega je sada ovo svemirski brod i sam govori mogu ja sada svuda prestizati i sl
a inace je i kasno polozio i da kazem los je vozac al eto srecom i ne vozi puno pa je ajmo reci ok

on sutra tako neka krene na put misleci da vozi ferrari napravit ce zajebanciju tako sto lose procjeni situaciju pa belaj ili frontalni ili makaze i sl


zbog ovih stvari se po mom misljenju najvise i desavaju nesrece na nasim putevima
i zakon ne razdvaja preticanje i vracanje jer se ti uvijek nakon preticanja moras vratiti
on je lose to zakljucio i nas par mu je ovdje obasnjavalo al on nece to da prihvati da skonta ili ne moze nebitno i u tome je problem
zato ja vise necu da mu pisem i neka radi to sto misli dok ne dobije kaznu a u gorem slucaju udes
Slazem se sa tim za procjenu rizika i slicno, ali ako govorimo o tome sta je definicija preticanja ispada da jeste u pravu, a opet se ogradjujem da negdje nema i neka jos definicija koja ovo pobija, ali na osnovu svega sto ste i ti i on postavili, ispada da je preticanje prolazak pored drugog vozila, ne pominje se prelazak u drugu traku i vracanje. Isto tako clan koji kaze da se trebas vratiti kaze da to uradis nakon preticanja, sto znaci da to jesu dvije zakonski odvojene radnje.
Clanovi koje si postavio govore o raznim aspektima preticanja, ali nigdje se ne govori da preticanje ukljucuje prolazak u lijevu traku i vracanje vec da se treba vratiti nakon zavrsenog preticanja.
User avatar
drug_profi
Posts: 50217
Joined: 16/07/2012 16:00

#6974 Re: ZOBS

Post by drug_profi »

Taj dio radnje koja prethodi i dolazi nakon preticanja treba traziti u zakonu pod punom linijom, ali taj je pojam nestao iz zakona, tako da sad fakticki nije ni zabranjeno gaziti punu liniju.
Ako nisam u pravu, nek me neko ispravi uz navođenje člana zakona.
User avatar
vjeshalica
Posts: 17012
Joined: 31/03/2019 14:56

#6975 Re: ZOBS

Post by vjeshalica »

Član 62
(1) Vozač koji pretiče dužan je da drži vozilo na potrebnom odstojanju i rastojanju od vozila koje pretiče, tako da ga ne ometa, niti ugrožava u saobraćaju.
(2) Poslije izvršenog preticanja ili obilaženja, vozač je dužan da, čim to bude moguće, bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju, vozilom ponovo zauzme položaj na
saobraćajnoj traci kojom se kretao prije preticanja, odnosno obilaženja.

Član 61
Vozac ne smije da pretice
4) ako saobraćajna traka kojom namjerava da izvrši preticanje nije slobodna na dovoljnom
rastojanju tako da bi, vodeći računa o razlici između brzine kretanja svog vozila za vrijeme
preticanja i brzine kretanja vozila drugih učesnika u saobraćaju koje namjerava da pretekne,
preticanjem ugrozio bezbjednost saobraćaja, ili omeo saobraćaj iz suprotnog smjera;
5) ako poslije izvršenog preticanja ili obilaženja ne bi ponovo mogao da zauzme položaj na
saobraćajnoj traci kojom se kretao prije preticanja ili obilaženja, i to bez ometanja ili
ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju, osim kad za preticanje ili obilaženje koristi
saobraćajnu traku koja je zabranjena za saobraćaj vozila iz suprotnog smjera;

9. Preticanje i obilaženje
Član 57
(1) Preticanje i obilaženje vozač smije da obavi samo ako time ne ometa normalno kretanje
vozila koja dolaze iz suprotnog smjera i ako na putu ima dovoljno prostora za bezbjedno
izvođenje tih radnji.
Post Reply