Radi se o automobilu sa 140 ks, 195 / 65 / 15, prvo gume vec spomenutog francuskog premium proizvodjaca, onda jedan isto tako poznati italijanski brand, zadnje dvije zime protektovane gume. (posto sam zimi na razlicitim terenima, od autoputa do skijalista vozim samo dvije sezone posto je vec u trecoj godini po mom nekom subjektivnom misljenju zimska guma u stvari ljetna sa zimskom sarom).
Spomenuo sam vise puta da sam zimi vrlo oprezan vozac, tako da me index brzine i ne interesuje bas posto ne brzam.
Ja mogu reci iz svog iskustva da nikakvu razliku izmedju ove tri gore gume nisam primjetio. Sve ono na sta su me upozoravali kad sam prvi put spomenuo protektovane gume, se ispostavilo kao mali ili nikakav problem. A razlika u cijeni je ipak drasticna (za jednu premium gumu dobijes cetiri protekt gume, made in germany). Pa da krenemo redom:
Argument kako je to ljepljena polovna guma: samo oko 25% polovnih guma je moguce ponovo "preraditi". Rendgenom se utvrdi u kakvom je stanju karkasse (ne znam nasu rijec za sva ona vlakna i sajle koji cine gumu), samo gume bez greske se ponovo koriste. Stara sara se skine, i onda to potpuno isto izgleda kao u proizvodnji nove gume (kalupi, vulkanizacija, sve isto). Tri proizvodjaca protekt guma u Njemackoj (Respa, Wintertact ili nesto slicno, i treci...
) svi pripadaju premium markama (Continental, Dunlop, a mozda je u stvari sve michelin). Cak su i sare iste. Meni je vulkanizer sasvim normalno izbalansirao (to valjda isto zna biti problem, treba puno vise olova nego za novu gumu). Nisam je nista cesce kontrolisao nego novu gumu, nisam ni u jednom trenutku u dvije godine koristenja pomislio: zasto kupih jeftino, cak naprotiv, par puta sam si prebacio sto to nisam ranije poceo upraznjavati.
A razlog zasto sam ih probao? Radoznalost i ekoloska svijest, ma kako to zvucalo. Za proizvodnju svake nove gume je potrebno oko 30 litara sirove nafte. I onda je ona tu, dok je neko ne zapali i stvori otrovne gasove. Za proizvodnju protekt gume je potrebno 6 litara sirove nafte. ostalo sam sve rekao, jeftinija puno, sasvim normalan i zvuk i ponasanje na cesti, na snijegu cak i bolji od ovih drugih (subjektivno!). Za normalnog vozaca s nekim prosjecnim automobilom sigurno bolja alternativa od jeftine gume sumnjivog porijekla. A mozda treba spomenuti da je vecina guma na teretnim vozilima protektovana? Ja sam vozio gore spomenutu wintertact, citam da je ova druga guma Respa Ökon dobila ADAC ocjenu 1,9 u testu u kojem je dvadesetak imena dobilo lose ocjene. (s tima da je 1 savrseno, a 6 katastrofa).
Ali nista guma, nista auto, samo oprez