Zamjena "Ulja" za kočnice

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Mislilac
Posts: 270
Joined: 21/08/2004 21:42

#26 Re: Zamjena Ulja za kočnice

Post by Mislilac »

walkabout wrote:
Dxo wrote:Pozdrav zanima me koliko se često mora mijenjati ulje za kočnice
Moje iskustvo:

Sa prvim autom ovdje (bio nov) ja krenuo da se pridrzavam svih uputa o odrzavanju, izmedju ostalog i mijenjanje ulja za kocnice.

Prvi put promijenio - nisam primijetio nikakvu razliku. Od tada vise nisam mijenjao samo sam pazio na nivo, cini mi se SAMO sam jednom dosuo malo do vrha i to je sve. A presli smo zaista dosta km.

Moj savjet: Ulje za kocnice nije neophono mijenjati, samo paziti na nivo a paznju usmjeriti na pakne/doboshe (discs) i njih obavezno mijenjati kad je vrijeme i to sa najboljim dijelovima koje mozete naci na trzistu.

Pozdrav
Pogrešno.
Trošenjem pakni količina "ulja" (koje BTW nije ulje, al' hajd, da se ne zamaramo previše) u rezervoarčiću se "smanjuje". Nedostatak ulja u toj posudi daje naznake da su pakne istrošene.

S ostalim se također ne slažem.

Mijenjati kočiono ulje. Makar svake 4 godine. Jest da je to baš posao za mehaničara. Izbaciti svo ulje iz kočionog sistema, pa izbaciti zrak iz kočionog sistema posebno za svaki točak, pa ... Helem posao.
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#27 Re: Zamjena Ulja za kočnice

Post by nineac »

Mislilac wrote:
walkabout wrote:
Dxo wrote:Pozdrav zanima me koliko se često mora mijenjati ulje za kočnice
Moje iskustvo:

Sa prvim autom ovdje (bio nov) ja krenuo da se pridrzavam svih uputa o odrzavanju, izmedju ostalog i mijenjanje ulja za kocnice.

Prvi put promijenio - nisam primijetio nikakvu razliku. Od tada vise nisam mijenjao samo sam pazio na nivo, cini mi se SAMO sam jednom dosuo malo do vrha i to je sve. A presli smo zaista dosta km.

Moj savjet: Ulje za kocnice nije neophono mijenjati, samo paziti na nivo a paznju usmjeriti na pakne/doboshe (discs) i njih obavezno mijenjati kad je vrijeme i to sa najboljim dijelovima koje mozete naci na trzistu.

Pozdrav
Pogrešno.
Trošenjem pakni količina "ulja" (koje BTW nije ulje, al' hajd, da se ne zamaramo previše) u rezervoarčiću se "smanjuje". Nedostatak ulja u toj posudi daje naznake da su pakne istrošene.

S ostalim se također ne slažem.

Mijenjati kočiono ulje. Makar svake 4 godine. Jest da je to baš posao za mehaničara. Izbaciti svo ulje iz kočionog sistema, pa izbaciti zrak iz kočionog sistema posebno za svaki točak, pa ... Helem posao.
Svaki servis koji drzi do sebe ima poseban uredjaj koji regulise pritisak te onemogucava prodor zraka u kocioni sistem.
Posao servisera je samo da odvrne sisaljke na tocku. Sve traje 20min i moze jedan covjek odraditi!

A cisto sumnjam da je Milano punoljetan a kamoli da vozacku ima!
ticoroman
Posts: 214
Joined: 11/12/2004 19:43

#28

Post by ticoroman »

ado-šampion wrote:Kao što ste već mogli pročitati, ulje se mijenja jer privlači vlagu. Ako drukčije nije definisao proizvođač automobila onda svake 2 godine. Kod mene je na primjer godina.
Koje ti auto vozis? "Ulje" (ustvari nije nikakvo ulje) za kocnice se mora mjenjati jednom godisnje? Ma daj.....
User avatar
Bullet Tooth Tony
Posts: 20512
Joined: 06/09/2007 12:15
Location: Carsija at naJt

#29

Post by Bullet Tooth Tony »

ma ja nemam kocnica , vozim Yugu :D :D
sulesavic
Posts: 3459
Joined: 22/01/2003 00:00
Location: apatrid

#30

Post by sulesavic »

Beg_Babic wrote:ma ja nemam kocnica , vozim Yugu :D :D
...koji, logika ka¾e, u tom sluèaju u najmanju ruku nema poda...
walkabout
Posts: 7869
Joined: 19/05/2007 00:46

#31

Post by walkabout »

Za svaki automobil postoji uputstvo za odrzavanje u kojem se, izmedju ostaloga, navodi i kako cesto mijenjati "ulje" za kocnice (od pocetka teme se poce zvati "ulje" pa i ja nastavih da ne cjepidlacim - a nekako i krace izgleda od "tecnost ze kocioni sustav" :roll: ) pa je najbolje pridrzavati se tog uputstva (da bi se izbjegli moguci problemi).

Moje licno iskustvo (od skoro 1 milion predjenih km) kaze da mijenjanje "ulja" za kocnice (pod uslovom da kocioni sistem ne pokazuje nikakve znake "otkazivanja" tj. propadanje kocnica i sl.) nije toliko nephodno te ako se to i uradi, efekat uradjenog je poboljsanje efikasnosti kocenja oko 2% (max 5%). Sam proces mijenjanja "ulja" je riskantan sam po sebi ako ga radi amater ili mehanicar koji nije bas iskusan tako da moze da unese suprotan efekat u kocionom sistemu od - (5-10)%, cak moze da bude po zivot opasan (znam slucaj nestrucnog mijenjanja "ulja" kada je "vozac" tokom prve voznje poslije mijenjanja, ostao bez kocnica u saobracaju).

Meni se dosad desilo u 2-3 navrata, pokusavajuci da se pridrzavam uputstava o odrzavanju auta i "sprecavanju moguceg otkazivanja onoga sto sasvim normalno radi", da ovlasteni servisi cak naprave i gore nego sto je bilo. I jos platish za to :-) .

Pa sad kako ko voli.

Pozdrav
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#32

Post by ado-šampion »

ticoroman wrote:
ado-šampion wrote:Kao što ste već mogli pročitati, ulje se mijenja jer privlači vlagu. Ako drukčije nije definisao proizvođač automobila onda svake 2 godine. Kod mene je na primjer godina.
Koje ti auto vozis? "Ulje" (ustvari nije nikakvo ulje) za kocnice se mora mjenjati jednom godisnje? Ma daj.....
U narodu se kaže "ulje", pa i ja ovdje govorim, većina ljudi kad im se kaže "kočiona tekućina" ne kontaju u o čemu se priča. Ja ne vidim da sam igdje naveo da se "ulje" mora mijenjati svake godine, to je preporuka mog proizvođača automobila (Daihatsu). Ja inače mijenjam svake dvije godine.
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#33

Post by nineac »

walkabout wrote:Za svaki automobil postoji uputstvo za odrzavanje u kojem se, izmedju ostaloga, navodi i kako cesto mijenjati "ulje" za kocnice (od pocetka teme se poce zvati "ulje" pa i ja nastavih da ne cjepidlacim - a nekako i krace izgleda od "tecnost ze kocioni sustav" :roll: ) pa je najbolje pridrzavati se tog uputstva (da bi se izbjegli moguci problemi).

Moje licno iskustvo (od skoro 1 milion predjenih km) kaze da mijenjanje "ulja" za kocnice (pod uslovom da kocioni sistem ne pokazuje nikakve znake "otkazivanja" tj. propadanje kocnica i sl.) nije toliko nephodno te ako se to i uradi, efekat uradjenog je poboljsanje efikasnosti kocenja oko 2% (max 5%). Sam proces mijenjanja "ulja" je riskantan sam po sebi ako ga radi amater ili mehanicar koji nije bas iskusan tako da moze da unese suprotan efekat u kocionom sistemu od - (5-10)%, cak moze da bude po zivot opasan (znam slucaj nestrucnog mijenjanja "ulja" kada je "vozac" tokom prve voznje poslije mijenjanja, ostao bez kocnica u saobracaju).

Meni se dosad desilo u 2-3 navrata, pokusavajuci da se pridrzavam uputstava o odrzavanju auta i "sprecavanju moguceg otkazivanja onoga sto sasvim normalno radi", da ovlasteni servisi cak naprave i gore nego sto je bilo. I jos platish za to :-) .

Pa sad kako ko voli.

Pozdrav
Kako si to izracuno?
Novo kociono ulje ne poboljsava jacinu kocenja nego sprecava da se stvori zracni cep usljed kljucanja istog.
Kociona tekucina je hidroskopna te privlaci vlagu iz zraka koja postepeno smanjuje tacku kljucanja!
Kod Ade, Daihatsu propisuje mijenjanje od godine zato sto tvornicki ide DOT3 ulje sa tackom kljucanja od 220c.
DOT4 se mijenja svake dvije godine i ima tacku kljucanja od 240 pa sve do 312 stepeni (sportska auta).
DOT 5.1 koji ima drugacije malo sastojke od DOT 4 i obicno tacku kljucanja izmedju 260 i 280 stepeni se mijenja svakih dvije do tri godine!
jebo ti nas, hiljade inzinjera radi samo na ovome, i onda dodju ovio "milioneri" na osnovu "iskustva" i kazu netreba, jer jos nikog nisu usmrtili!
Kada nekog pokupite niz Komar javite se da podjelimo iskustva, a do tada nemojte slucajno da bi poslusali sta glupi inzinjeri, koji su pravili ono sto vi vozite, govore! Mi smo ipak najpametniji!
gumifufna
Posts: 386
Joined: 22/06/2007 22:27

#34

Post by gumifufna »

Pa zasto se mijenja ulje u motoru.Kad ga promjenis neosjetis nikakvu razliku.Ja sam imao renoa 4 i pet godina sam ga vozao nisam zamjenio ulje u motoru samo kad zafali dospem. :D
Naravno da se kod nas nikom nije desilo da mu kocnica propadne zbog starog ulja,ali zato imamo puteve gdje se maksimalno moze voziti 80.Danas svako auto moze da ide najmanje 160.I kod te brzine ako moras naglo kociti za par sekundi su diskovi uzareni sto moze doc do kljucanja ulja.
Zato svake dvije godine mijenjajte ulje u kocnicama jer nam prave autoput da nas nebi bilo po banderama :D
walkabout
Posts: 7869
Joined: 19/05/2007 00:46

#35

Post by walkabout »

Sigurno je da je najbolje pridrzavati se uputstava odzavanja napisana od strane proizvodjaca automobila, to je bez daljnega. 8)

Kada se pisu uputstva za odrzavanje, jedna od glavnih "kriterijuma" onoga sto ce se napisati je da se skine svaka pravna/krivicna odgovornost u slucaju da se nesto desi (nesreca/smrt) zbog "loseg" uputstva o odrzavanju. :D
Zbog ovoga ce svaki "pisac" uputstva za odrzavanje staviti "tolerancije" koje ce mu "pomoci" da se "osigura" od krivcne/bilo koje druge odgovornosti. :D

Usput, i ako se ne mijenja "ulje" po uputstvu za odrzavanje to ne znaci da je sve prepusteno slucaju - jedan kvalitetan test godisnje za kocnice (prilikom registracije) daje dovoljnu indikaciju o stanju kocionog sistema, prakticno efikasnosti "ulja" jer se diskovi posebno provjere (vizuelno).

Pozdrav
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#36

Post by nineac »

walkabout wrote:Sigurno je da je najbolje pridrzavati se uputstava odzavanja napisana od strane proizvodjaca automobila, to je bez daljnega. 8)

Kada se pisu uputstva za odrzavanje, jedna od glavnih "kriterijuma" onoga sto ce se napisati je da se skine svaka pravna/krivicna odgovornost u slucaju da se nesto desi (nesreca/smrt) zbog "loseg" uputstva o odrzavanju. :D
Zbog ovoga ce svaki "pisac" uputstva za odrzavanje staviti "tolerancije" koje ce mu "pomoci" da se "osigura" od krivcne/bilo koje druge odgovornosti. :D

Usput, i ako se ne mijenja "ulje" po uputstvu za odrzavanje to ne znaci da je sve prepusteno slucaju - jedan kvalitetan test godisnje za kocnice (prilikom registracije) daje dovoljnu indikaciju o stanju kocionog sistema, prakticno efikasnosti "ulja" jer se diskovi posebno provjere (vizuelno).

Pozdrav
I svaka tehnicka stanica ima mjerni uredjaj koji ako izmjeri tacku kljucanja ispod 140c ispise da kociona tekucina nezadovoljava propisima i ciko te po pravilu nebi smio pustiti!
Inace upustva su jedno, ali kako je to ipak nauka to se mora dokazati i dokazano je.
Licno, ja sam uvijek volio probavati sto sta pa sam imao priliku "probati" kako je kociti sa starom kocionom tekucinom niz brdo pri punom gasu! Najzanimljiviji je onaj dio kada se zapitete sta ce vas zaustaviti, drvo ili bandera?
milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

#37 Re: Zamjena Ulja za kočnice

Post by milano »

nineac wrote:
Mislilac wrote:
walkabout wrote: Moje iskustvo:

Sa prvim autom ovdje (bio nov) ja krenuo da se pridrzavam svih uputa o odrzavanju, izmedju ostalog i mijenjanje ulja za kocnice.

Prvi put promijenio - nisam primijetio nikakvu razliku. Od tada vise nisam mijenjao samo sam pazio na nivo, cini mi se SAMO sam jednom dosuo malo do vrha i to je sve. A presli smo zaista dosta km.

Moj savjet: Ulje za kocnice nije neophono mijenjati, samo paziti na nivo a paznju usmjeriti na pakne/doboshe (discs) i njih obavezno mijenjati kad je vrijeme i to sa najboljim dijelovima koje mozete naci na trzistu.

Pozdrav
Pogrešno.
Trošenjem pakni količina "ulja" (koje BTW nije ulje, al' hajd, da se ne zamaramo previše) u rezervoarčiću se "smanjuje". Nedostatak ulja u toj posudi daje naznake da su pakne istrošene.

S ostalim se također ne slažem.

Mijenjati kočiono ulje. Makar svake 4 godine. Jest da je to baš posao za mehaničara. Izbaciti svo ulje iz kočionog sistema, pa izbaciti zrak iz kočionog sistema posebno za svaki točak, pa ... Helem posao.
Svaki servis koji drzi do sebe ima poseban uredjaj koji regulise pritisak te onemogucava prodor zraka u kocioni sistem.
Posao servisera je samo da odvrne sisaljke na tocku. Sve traje 20min i moze jedan covjek odraditi!

A cisto sumnjam da je Milano punoljetan a kamoli da vozacku ima!
e "jarane" necu da se natezem sa tobom, ali vidi se kakav si i koliko ti je godina kad samo trazis svadju. Listam malo stare teme i svugdje se javljas, solis pamet, vrijedjas, pametujes, a ti sa svoje 22 godine zivota (procjena jer reagiras ko dijete) pojma nemas. Nove generacije su strasno "nacitane" i "sve znaju", a ti si tipicni primjer. Uskuha se ulje kako pises. Nije voda da u njima kuhas jaja...
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#38 Re: Zamjena Ulja za kočnice

Post by nineac »

milano wrote:
nineac wrote:
Mislilac wrote: Pogrešno.
Trošenjem pakni količina "ulja" (koje BTW nije ulje, al' hajd, da se ne zamaramo previše) u rezervoarčiću se "smanjuje". Nedostatak ulja u toj posudi daje naznake da su pakne istrošene.

S ostalim se također ne slažem.

Mijenjati kočiono ulje. Makar svake 4 godine. Jest da je to baš posao za mehaničara. Izbaciti svo ulje iz kočionog sistema, pa izbaciti zrak iz kočionog sistema posebno za svaki točak, pa ... Helem posao.
Svaki servis koji drzi do sebe ima poseban uredjaj koji regulise pritisak te onemogucava prodor zraka u kocioni sistem.
Posao servisera je samo da odvrne sisaljke na tocku. Sve traje 20min i moze jedan covjek odraditi!

A cisto sumnjam da je Milano punoljetan a kamoli da vozacku ima!
e "jarane" necu da se natezem sa tobom, ali vidi se kakav si i koliko ti je godina kad samo trazis svadju. Listam malo stare teme i svugdje se javljas, solis pamet, vrijedjas, pametujes, a ti sa svoje 22 godine zivota (procjena jer reagiras ko dijete) pojma nemas. Nove generacije su strasno "nacitane" i "sve znaju", a ti si tipicni primjer. Uskuha se ulje kako pises. Nije voda da u njima kuhas jaja...
Slabo procjenjujes!
Jaro moj ja necu da pisem ovuda koliko imam iskustva, ali slaba ti je procjena!
Ljudi koji zive od toga da naprave auto koji vozis govore jedno, ali ti sasvim nesto drugo!
Zato se uvjek sjetim one "mozes bosanca na mjesec poslat, ali bosnu nemozes nikad istjerat iz njega" tj. vazda smo najpametniji!
walkabout
Posts: 7869
Joined: 19/05/2007 00:46

#39

Post by walkabout »

Mislim da je jako dobro imati diskusiju iz koje se moze sta nauciti i izvuci korisno - za mene je novo sto sam saznao za razliku u specifikaciji izmedju DOT 3/4/5 i jos par detalja za koje nisam prije imao prilike saznati.

(Dodushe, bilo bi ljepshe kada bi se iz diskusije izbacio "nacionalni sport" omalovazavanja (vrlo blago receno) onoga ko ima (malo) drugacije (nedaj Boze suprotno) misljenje/znanje/iskustvo. )

Prvo auto koje smo imali (mali Daihatsu), dosao je nov, bio sa nama oko 12 godina i presao izuzetnih 400 000 kms (zamijenio sam motor na oko 200 000). Nisam "ciljao" da napravim ovu kilometrazu ali sticajem okolnosti tako ispalo.
Nakon prvih 20-30K sam zamijenio tecnost za kocnice i NIKADA vishe. Diskove sam mijenjao cini mi se svakih 80 000. Nikada nije nigdje curilo ili bilo koji drugi kvar a svake godine auto je prosao kroz sljedeci test kocnica prilikom registracije:

---------------------------------------

This is the ruling for brakes by the RTA.

Safety Check Standards
Brakes Rule 101
Light Vehicles Rules for Authorised Inspection Stations Nov 2005

101.01 Check the operation of the brake controls
Reasons for rejection
a) on rubber faced brake pedals, any metal is showing;
b) on metal brake pedals, there is no anti-slip surface;
c) missing or broken brake pedal or handle;
d) when the service brakes are firmly applied, less than 20% of the pedal travel remains;
e) when steady pressure is applied to the service brake pedal for 10 seconds, the pedal travels towards the floor;
f) where ADR 31 or 35 applies, the brake failure warning light does not operate when the ignition is turned on, and the engine is either not running or the starter motor is engaged;
g) the parking brake ratchet or locking device is not holding the parking brake lever in its applied position.
h) (if fitted with ABS), the ABS self test/failure warning lamp does not operate when the ignition is turned on, and the engine is either not running or the starter motor is engaged;
i) the ABS or brake fail warning lamp remains on when the engine is running or comes on when the brake is applied (with the engine running);

101.02 Inspect the condition of visible brake components.

NOTE: This includes the area underneath the vehicle.

Brakes Rule 101 Light Vehicles Rules for Authorised Inspection Stations Nov 2005
Reason for rejection
a) where visible, any brake component is leaking or is not securely mounted
b) any hydraulic brake hose where, if when the brake pedal is held depressed, the intermediate reinforcement fabric of the hose is exposed or the hose swells or bulges.
NOTE: Cracked or split outer casing on the hose is not reason for rejection.

101.03 Service brake test with a decelerometer
NOTE: i) Decelerometer standards should be read in conjunction with the equipment specifications in Appendix B1 and the equipment manufacturer's specification.
ii) On some vehicles with light axle loads, or when testing in wet weather, it might be difficult to obtain a brake test result because of wheel lockup. In these cases the pedal pressure should be reduced to a point where only the minimum specified deceleration rates are achieved.
Set up a suitable decelerometer in the vehicle cabin. With the vehicle unladen, drive it to at least 30 km/h. Put the transmission into neutral. With both hands on the steering wheel, bring the vehicle to a halt as rapidly as possible in a safe manner with one sustained and smooth braking action using the service brakes.

Reasons for rejection
a) the application of the brakes causes the vehicle to swerve from a straight line path;
b) the service braking system decelerates the vehicle at less than the performance requirement specified in Table 1 or 1a.

-------------------------------

Nikada kocnice nisu pale na ovom testu - a ako je ovlasteni servis zadovoljan sa tim onda sam i ja.

Hocemo li mozda onih preostalih predjenih 380 000 km (plus jos ostala poprilicna kilometraza na par drugih auta) pripisati "da smo imali srecu" da izbjegnemo stabla i bandere.

Ostajem pri misljenju da je riskantnije mijenjati tecnost za kocnice u pokusaju da se podigne nivo kljucanja sa nekih 200 C :roll: na normalnih 240 C :-) !
Sam cin praznjenja i odvrtanja/zavrtanja crijeva i sarafa je dovoljan rizik da totalno ponisti svu mogucu korist koja se dobija zamjenom tecnosti za kocnice.
Mislilac
Posts: 270
Joined: 21/08/2004 21:42

#40

Post by Mislilac »

walkabout wrote: Nikada kocnice nisu pale na ovom testu - a ako je ovlasteni servis zadovoljan sa tim onda sam i ja.

Hocemo li mozda onih preostalih predjenih 380 000 km (plus jos ostala poprilicna kilometraza na par drugih auta) pripisati "da smo imali srecu" da izbjegnemo stabla i bandere.

Ostajem pri misljenju da je riskantnije mijenjati tecnost za kocnice u pokusaju da se podigne nivo kljucanja sa nekih 200 C :roll: na normalnih 240 C :-) !
Sam cin praznjenja i odvrtanja/zavrtanja crijeva i sarafa je dovoljan rizik da totalno ponisti svu mogucu korist koja se dobija zamjenom tecnosti za kocnice.
Logično razmišljanje dovodi do ove teze, koja je stvarno - tačna i istinita. :-D
walkabout
Posts: 7869
Joined: 19/05/2007 00:46

#41

Post by walkabout »

Kemica salje poruku:

“Raja, citam ovi poruka i tema pa sam smislijo a ivama predlozijo nebilise ova tema mogla shodno zvat
– Hrvati, Bosnjaci i Srbi dal mijenjaju ulje za kocenje- ?
Sta vi mislite?
Ja sam nesto vrsijo analizu kako to ko radi u mojem selu Zlovrhovitici pasamti vako nasho:

Prva verzija:

Nebil mogli kocit, Hrvati mjenjaju ulje stalno, Bosnjaci nako a Srbi jenom il nikako.

Druga verzija:

Nebil mogli kocit, Bosnjaci mjenjaju ulje stalno, Srbi nako a Hrvati jenom il nikako.

Treca verzija:

Nebil mogli kocit, Srbi mjenjaju ulje stalno, Hrvati nako a Bosnjaci jenom il nikako.

Jasam vam vako turijo a vi slobodno zamijenite i odaberite verziju koja vam se nalazi usrcetu.

Josh da kazem, Nurko nam je promijenijo zanimanje – sad je okvalifikovan ko mehanicar, bijo sam skorom kod njeg. Kad on, nalozijo vatru ispod auta, mene strava predje, pitam sta to bolan. Kazhe Nurko, ovo tije najnovije, za mjerenje kad ce da prokljuca ulje za kocenje, hocel proc test. Gledam isto, gore na motor stavio lonac sa vodom i jajima, skoro prokljucalo. Pitam, a sta je ovo, kaze Nurko – nauka! Sta nauka, pitam, pa fino, kaze, voda ti kljuca na 100 C a ulje za kocenje na 200 C – dok ulje ne provri jaja ce biti vec skuhana, sace mi vrijeme dorucku znash." :D
Vozdra_123
Posts: 2213
Joined: 31/12/2003 00:00
Location: SAD/Kanada

#42 Re: Zamjena Ulja za kočnice

Post by Vozdra_123 »

Dxo wrote:Pozdrav zanima me koliko se često mora mijenjati ulje za kočnice
nikad ako ne pocne da curi...

onda samo dopunjavaj :D
milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

#43 Re: Zamjena Ulja za kočnice

Post by milano »

Vozdra_123 wrote:
Dxo wrote:Pozdrav zanima me koliko se često mora mijenjati ulje za kočnice
nikad ako ne pocne da curi...

onda samo dopunjavaj :D
bravo. Ja isto tvrdim, ali me evo popljuvase neki.
milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

#44

Post by milano »

zlatan01 wrote:
milano wrote:
zlatan01 wrote:Evo malo o kocionim uljima...

Brake fluid is a specially formulated liquid used in the brake hydraulic system. Brake fluid must meet one of three U.S. Department of Transportation (DOT) specifications. DOT3 and DOT4 are glycol-based fluids, which absorb water. DOT5 is a silicone-based fluid and does not absorb water. The main difference is that DOT3 and DOT4 absorb water, while DOT5 doesn't. Most cars use DOT 3 fluid from the factory.

Napomena:
DOT norme su preuzete potpuno ili djelimicno i u mnogim drugim zemljama.

Vise o ovome

http://www.aa1car.com/library/bfluid.htm
znaci to DOT 5 nije higroskopno i ne mora se garant mjenjat. Ja sa preko dvije decenije vozackog staza nisam to nikad mijenj'o. Samo kad je falilo dospe se i ako pusta pogleda se gdje mjenja dihtung, set zaptivki, ili cilindar kocioni. I to na dzeti prije rata, a u italiji nikad ni dopunjavo je je sve ok. A naucnici od vozaca misle to je tehnologija visoka :D
Ja ne pokusavam promjeniti tvoje navike. Ti mozes rahat nastaviti po starom a ja se nadam da te necu sresti nikad na putu. Ja pokusavam prenijeti znanje na one koje to interesuje, recimo na pokretaca ove teme (koja je uzgred treci puta cini mi se ovdje). Tacno je da se prije kociono ulje nije mijenjalo ali sad se mijenja jer su ljudi skontali da treba tako. Stvari su se promjenile od kako smo ti i ja poceli voziti, ali ti ocigledno nisi od tada nista naucio. Pokojni Krleza bi rekao "gospodo sve vam pise u knjigama, samo vi ne citatate nista". A sad imas jos i internet...
kako su se stvari promijenile? Prije je valjda po tebi ulje bilo kvalitetnije :lol: :lol: Svasta ces procitat od "poznavalaca" :lol:
milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

#45

Post by milano »

walkabout wrote:Mislim da je jako dobro imati diskusiju iz koje se moze sta nauciti i izvuci korisno - za mene je novo sto sam saznao za razliku u specifikaciji izmedju DOT 3/4/5 i jos par detalja za koje nisam prije imao prilike saznati.

(Dodushe, bilo bi ljepshe kada bi se iz diskusije izbacio "nacionalni sport" omalovazavanja (vrlo blago receno) onoga ko ima (malo) drugacije (nedaj Boze suprotno) misljenje/znanje/iskustvo. )

Prvo auto koje smo imali (mali Daihatsu), dosao je nov, bio sa nama oko 12 godina i presao izuzetnih 400 000 kms (zamijenio sam motor na oko 200 000). Nisam "ciljao" da napravim ovu kilometrazu ali sticajem okolnosti tako ispalo.
Nakon prvih 20-30K sam zamijenio tecnost za kocnice i NIKADA vishe. Diskove sam mijenjao cini mi se svakih 80 000. Nikada nije nigdje curilo ili bilo koji drugi kvar a svake godine auto je prosao kroz sljedeci test kocnica prilikom registracije:

---------------------------------------

This is the ruling for brakes by the RTA.

Safety Check Standards
Brakes Rule 101
Light Vehicles Rules for Authorised Inspection Stations Nov 2005

101.01 Check the operation of the brake controls
Reasons for rejection
a) on rubber faced brake pedals, any metal is showing;
b) on metal brake pedals, there is no anti-slip surface;
c) missing or broken brake pedal or handle;
d) when the service brakes are firmly applied, less than 20% of the pedal travel remains;
e) when steady pressure is applied to the service brake pedal for 10 seconds, the pedal travels towards the floor;
f) where ADR 31 or 35 applies, the brake failure warning light does not operate when the ignition is turned on, and the engine is either not running or the starter motor is engaged;
g) the parking brake ratchet or locking device is not holding the parking brake lever in its applied position.
h) (if fitted with ABS), the ABS self test/failure warning lamp does not operate when the ignition is turned on, and the engine is either not running or the starter motor is engaged;
i) the ABS or brake fail warning lamp remains on when the engine is running or comes on when the brake is applied (with the engine running);

101.02 Inspect the condition of visible brake components.

NOTE: This includes the area underneath the vehicle.

Brakes Rule 101 Light Vehicles Rules for Authorised Inspection Stations Nov 2005
Reason for rejection
a) where visible, any brake component is leaking or is not securely mounted
b) any hydraulic brake hose where, if when the brake pedal is held depressed, the intermediate reinforcement fabric of the hose is exposed or the hose swells or bulges.
NOTE: Cracked or split outer casing on the hose is not reason for rejection.

101.03 Service brake test with a decelerometer
NOTE: i) Decelerometer standards should be read in conjunction with the equipment specifications in Appendix B1 and the equipment manufacturer's specification.
ii) On some vehicles with light axle loads, or when testing in wet weather, it might be difficult to obtain a brake test result because of wheel lockup. In these cases the pedal pressure should be reduced to a point where only the minimum specified deceleration rates are achieved.
Set up a suitable decelerometer in the vehicle cabin. With the vehicle unladen, drive it to at least 30 km/h. Put the transmission into neutral. With both hands on the steering wheel, bring the vehicle to a halt as rapidly as possible in a safe manner with one sustained and smooth braking action using the service brakes.

Reasons for rejection
a) the application of the brakes causes the vehicle to swerve from a straight line path;
b) the service braking system decelerates the vehicle at less than the performance requirement specified in Table 1 or 1a.

-------------------------------

Nikada kocnice nisu pale na ovom testu - a ako je ovlasteni servis zadovoljan sa tim onda sam i ja.

Hocemo li mozda onih preostalih predjenih 380 000 km (plus jos ostala poprilicna kilometraza na par drugih auta) pripisati "da smo imali srecu" da izbjegnemo stabla i bandere.

Ostajem pri misljenju da je riskantnije mijenjati tecnost za kocnice u pokusaju da se podigne nivo kljucanja sa nekih 200 C :roll: na normalnih 240 C :-) !
Sam cin praznjenja i odvrtanja/zavrtanja crijeva i sarafa je dovoljan rizik da totalno ponisti svu mogucu korist koja se dobija zamjenom tecnosti za kocnice.
tacno.
milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

#46

Post by milano »

nineac wrote:
walkabout wrote:Za svaki automobil postoji uputstvo za odrzavanje u kojem se, izmedju ostaloga, navodi i kako cesto mijenjati "ulje" za kocnice (od pocetka teme se poce zvati "ulje" pa i ja nastavih da ne cjepidlacim - a nekako i krace izgleda od "tecnost ze kocioni sustav" :roll: ) pa je najbolje pridrzavati se tog uputstva (da bi se izbjegli moguci problemi).

Moje licno iskustvo (od skoro 1 milion predjenih km) kaze da mijenjanje "ulja" za kocnice (pod uslovom da kocioni sistem ne pokazuje nikakve znake "otkazivanja" tj. propadanje kocnica i sl.) nije toliko nephodno te ako se to i uradi, efekat uradjenog je poboljsanje efikasnosti kocenja oko 2% (max 5%). Sam proces mijenjanja "ulja" je riskantan sam po sebi ako ga radi amater ili mehanicar koji nije bas iskusan tako da moze da unese suprotan efekat u kocionom sistemu od - (5-10)%, cak moze da bude po zivot opasan (znam slucaj nestrucnog mijenjanja "ulja" kada je "vozac" tokom prve voznje poslije mijenjanja, ostao bez kocnica u saobracaju).

Meni se dosad desilo u 2-3 navrata, pokusavajuci da se pridrzavam uputstava o odrzavanju auta i "sprecavanju moguceg otkazivanja onoga sto sasvim normalno radi", da ovlasteni servisi cak naprave i gore nego sto je bilo. I jos platish za to :-) .

Pa sad kako ko voli.

Pozdrav
Kako si to izracuno?
Novo kociono ulje ne poboljsava jacinu kocenja nego sprecava da se stvori zracni cep usljed kljucanja istog.
Kociona tekucina je hidroskopna te privlaci vlagu iz zraka koja postepeno smanjuje tacku kljucanja!
Kod Ade, Daihatsu propisuje mijenjanje od godine zato sto tvornicki ide DOT3 ulje sa tackom kljucanja od 220c.
DOT4 se mijenja svake dvije godine i ima tacku kljucanja od 240 pa sve do 312 stepeni (sportska auta).
DOT 5.1 koji ima drugacije malo sastojke od DOT 4 i obicno tacku kljucanja izmedju 260 i 280 stepeni se mijenja svakih dvije do tri godine!
jebo ti nas, hiljade inzinjera radi samo na ovome, i onda dodju ovio "milioneri" na osnovu "iskustva" i kazu netreba, jer jos nikog nisu usmrtili!
Kada nekog pokupite niz Komar javite se da podjelimo iskustva, a do tada nemojte slucajno da bi poslusali sta glupi inzinjeri, koji su pravili ono sto vi vozite, govore! Mi smo ipak najpametniji!
pa ti si popljuvao i diskutovo saljudima koji su se predstavljali kao inzinjeri na starim temama. znaci ako sveke druge godine ne promijenis ulje za kocenje ne mozes se spustiti niz taj tvoj komar. Jebote jesi li ikad bio u italiji ili austriji, jesi li vidio kakve su Alpe? Nikad se ulje za kocenje ne mijenja, ama bas nikad, ako je sve ok sa vodovima, to znam iz svacijih iskustava. A ti ne mozes niz komar. Ako je tebi avantura sici niz komar, e vidi se odmah koliko ti je godina dijete i koliko si vozio. Ne pametuj vise majke ti, vidis da se provaljujes :lol: :lol: :lol:
milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

#47 Re: Zamjena Ulja za kočnice

Post by milano »

nineac wrote:
milano wrote:
nineac wrote: Svaki servis koji drzi do sebe ima poseban uredjaj koji regulise pritisak te onemogucava prodor zraka u kocioni sistem.
Posao servisera je samo da odvrne sisaljke na tocku. Sve traje 20min i moze jedan covjek odraditi!

A cisto sumnjam da je Milano punoljetan a kamoli da vozacku ima!
e "jarane" necu da se natezem sa tobom, ali vidi se kakav si i koliko ti je godina kad samo trazis svadju. Listam malo stare teme i svugdje se javljas, solis pamet, vrijedjas, pametujes, a ti sa svoje 22 godine zivota (procjena jer reagiras ko dijete) pojma nemas. Nove generacije su strasno "nacitane" i "sve znaju", a ti si tipicni primjer. Uskuha se ulje kako pises. Nije voda da u njima kuhas jaja...
Slabo procjenjujes!
Jaro moj ja necu da pisem ovuda koliko imam iskustva, ali slaba ti je procjena!
Ljudi koji zive od toga da naprave auto koji vozis govore jedno, ali ti sasvim nesto drugo!
Zato se uvjek sjetim one "mozes bosanca na mjesec poslat, ali bosnu nemozes nikad istjerat iz njega" tj. vazda smo najpametniji!
junfer si ti u voznji dijete :-)
Dxo
Posts: 77
Joined: 10/10/2007 09:14
Location: sarajevo

#48

Post by Dxo »

Ok ljudi hvala na savjetima za "ulje" čovjek svašta čuje i ponešto i nauči na forumu fala, mislim da neću ništa čačkati auto mi je novije i super koči za sada
walkabout
Posts: 7869
Joined: 19/05/2007 00:46

#49

Post by walkabout »

Uz ovu diskusiju, dodao bih i jedan savjet kojeg se ja pridrzavam od pocetka (a smisljen je u cilju da se sacuvaju kocnice/kocioni sistem, da traju sto duze te da se izbjegnu moguce rizicne situacije):

"Kocnice treba koristiti sto manje i to samo onda kad je potrebno. Nacinom voznje, bez brzih i nepotrebnih ubrzavanja (koje onda iziskuju kocenja), kocnice ce trajati znatno duze i bice pouzdanije. Kada se ide nizbrdo, preporucuje se kocenje motorom prvenstveno a kocnice se koriste kao drugi vid usporavanja vozila."

PS. kocenje motorom - ubaciti u jednu-dvije brzine nize od one kojom vjerovatno mozete voziti u cilju sprecavanja razvijanja vece brzine i dovodjenja u situaciju da je potreban izuzetan napor od strane kocnica da zaustave vozilo na nizbrdici.
zlatan01
Posts: 1176
Joined: 23/08/2006 16:29
Location: Halmstad

#50

Post by zlatan01 »

walkabout wrote:Uz ovu diskusiju, dodao bih i jedan savjet kojeg se ja pridrzavam od pocetka (a smisljen je u cilju da se sacuvaju kocnice/kocioni sistem, da traju sto duze te da se izbjegnu moguce rizicne situacije):

"Kocnice treba koristiti sto manje i to samo onda kad je potrebno. Nacinom voznje, bez brzih i nepotrebnih ubrzavanja (koje onda iziskuju kocenja), kocnice ce trajati znatno duze i bice pouzdanije. Kada se ide nizbrdo, preporucuje se kocenje motorom prvenstveno a kocnice se koriste kao drugi vid usporavanja vozila."

PS. kocenje motorom - ubaciti u jednu-dvije brzine nize od one kojom vjerovatno mozete voziti u cilju sprecavanja razvijanja vece brzine i dovodjenja u situaciju da je potreban izuzetan napor od strane kocnica da zaustave vozilo na nizbrdici.
Dobar savjet, a osim sto stedi kocioni sistem, stedi i gorivo :thumbup:
Locked