zimske gume

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: Bobi, _BataZiv_0809

User avatar
Romeo 80
Posts: 3603
Joined: 11/12/2006 16:55
Location: Seljajevo, al Centar brale

#176

Post by Romeo 80 » 15/11/2007 12:41

milano wrote:da zato se i usvaja ova oznaka. Da ne bi bilo ko sa jeftinim kineskim gumama mjerodavna je jedino snow flake oznaka. Kakvi amerikanci, kakvi bakraci i cjelogodisnje gume. Sa sarom dubljom od 4 mm prolaze i najobicnije ljetne gume. Ne samo zakonski vec i sigurnosno. Jos ako su to ljetne mekse gume, onda su dobre skoro kao i zimske u normalnim uslovima. A za led je jedino vazno imati ekserice i to su jedine relevantne gume za utaban snijeg i led. ali gdje se to jos ne cisti da one tzrebaju? A i zabranjene su ponegdje.
Sa većinom stvari koje si napisao se slažem, ali da li mi se učinilo da napisa da su i nekakve "mekše" ljetne po zimi jednako dobre kao i zimske gume? Nemoj biti u zabludi, nijedna ljetna guma ni pod razno se u zimskim uslovima ne može nositi čak i sa slabijim zimskim! Zahtjevi koji se postavljaju pred zimske gume su totalno drugačiji nego za ljetne gume, hemijski sastav im je različit sa velikim udjelom silike koja im omogućava dobar grip po klizavim površinama i na niskim temperaturama. Tu ljetne gume prolaze samo ako si kamikaza!


milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

#177

Post by milano » 15/11/2007 12:50

Romeo 80 wrote:
milano wrote:da zato se i usvaja ova oznaka. Da ne bi bilo ko sa jeftinim kineskim gumama mjerodavna je jedino snow flake oznaka. Kakvi amerikanci, kakvi bakraci i cjelogodisnje gume. Sa sarom dubljom od 4 mm prolaze i najobicnije ljetne gume. Ne samo zakonski vec i sigurnosno. Jos ako su to ljetne mekse gume, onda su dobre skoro kao i zimske u normalnim uslovima. A za led je jedino vazno imati ekserice i to su jedine relevantne gume za utaban snijeg i led. ali gdje se to jos ne cisti da one tzrebaju? A i zabranjene su ponegdje.
Sa većinom stvari koje si napisao se slažem, ali da li mi se učinilo da napisa da su i nekakve "mekše" ljetne po zimi jednako dobre kao i zimske gume? Nemoj biti u zabludi, nijedna ljetna guma ni pod razno se u zimskim uslovima ne može nositi čak i sa slabijim zimskim! Zahtjevi koji se postavljaju pred zimske gume su totalno drugačiji nego za ljetne gume, hemijski sastav im je različit sa velikim udjelom silike koja im omogućava dobar grip po klizavim površinama i na niskim temperaturama. Tu ljetne gume prolaze samo ako si kamikaza!
po ledu i snijegu u extremnim uslovima ti tu nista ne pomaze. Za leda i utabanog snjega exer je zakon, a mekane ljetne su skoro iste ko i zimske. Postoji legenda o 7 stepeni kao granici za upotrebu. Jest u zutu. Svaka se guma u voznji grije, pa ti je svejedno zimi. Bitno je da je ljetna guma meksa i kvalitetnija i to ti je onda guma za cijelu godinu (ako je sara dublja od 4 mm). Zato ljeti zimske nisu jer su zimske gume kriticne na vrelom asfaltu. Tope se ko sir na vrelom asfaltu.

SA 071
Posts: 2525
Joined: 10/11/2006 09:55
Location: Sarajevo

#178

Post by SA 071 » 15/11/2007 14:02

milano wrote:da zato se i usvaja ova oznaka. Da ne bi bilo ko sa jeftinim kineskim gumama mjerodavna je jedino snow flake oznaka. Kakvi amerikanci, kakvi bakraci i cjelogodisnje gume. Sa sarom dubljom od 4 mm prolaze i najobicnije ljetne gume. Ne samo zakonski vec i sigurnosno. Jos ako su to ljetne mekse gume, onda su dobre skoro kao i zimske u normalnim uslovima. A za led je jedino vazno imati ekserice i to su jedine relevantne gume za utaban snijeg i led. ali gdje se to jos ne cisti da one tzrebaju? A i zabranjene su ponegdje.
Jesi li ti ikad vozio na ljetnim gumama po snijegu? Ocito nisi, jer da jesi ne bi ovo ni tvrdio.

Zakonski je izricito navedeno iskljucivo zimska guma dubine sare najmanje 4 mm (sa oznakom M+S,M&S ili MS) ili ljetna sa lancima...

Zimsku gumu mozes i ljeti koristiti, s tim da je upropastis, ali ljetnu zimi ne mozes nikako... Poslusaj savjet...
Last edited by SA 071 on 15/11/2007 14:22, edited 1 time in total.

za_sada_bez_dobrog_nicka
Posts: 1138
Joined: 28/09/2007 23:31
Location: 塞拉耶佛, サラエボ, سراييفو

#179

Post by za_sada_bez_dobrog_nicka » 15/11/2007 14:04

@milano:

Nemojte ljudi slušati ove provale.

Hoće još ubiti nekoga svojim "savjetima"

Oko "legende" 7°C bilo bi bolje da si makar konsultirao relevantne izvore pa onda pisao - neke svoje legende :-)

Grijanje gume na -10. Možda u Italiji na autostradi, ali ni tada ne može dostići radnu temperaturu.
Sjeti se F1 i Bridgestonea prije par sezona i problema sa zagrijanosti guma "na hladnim stazama" kad ih je Michelin uzimao lopatom.
Gdje je tu bila tvoja teorija?


Evo par linkova:
Continental
Continental, European leader in winter tires recommends: For a safe ride through the winter, you ought to re-equip to winter tires, when temperature drops below 7 degree centigrade. Modern winter tires are superior to summer tires because of their consequent focus on winter road conditions with cold, frost and snow.
http://www.cartest.ca/winter_tire_tips.htm

Kleber
Driving in winter is always more demanding than at other times; whether the road is covered with snow, icy or simply wet, there is always less grip than in summer. Below 7°C, the performance of summer tyres falls away and you are advised to fit your vehicle with winter tyres.

Drugo,
za led jeste ekser, kod nas nepravedno zabranjen, jer lanci nanose mnogo veću štetu, a o držanju ceste da i ne govorimo,
ali,
za utaban snijeg što veći BROJ LAMELA je ZAKON! Na utabanom snijegu će i supermekani slick ili ćelestone, biti vrtnja u prazno.

Cjelogodišnja guma je samo spare kompromis. Malo silike da je omekša, pokoja lamelica, koji širi kanal za odvod vode i eto gume za one koji godišnje prelaze 5 Mm.

milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

#180

Post by milano » 15/11/2007 14:23

SA 071 wrote:
milano wrote:da zato se i usvaja ova oznaka. Da ne bi bilo ko sa jeftinim kineskim gumama mjerodavna je jedino snow flake oznaka. Kakvi amerikanci, kakvi bakraci i cjelogodisnje gume. Sa sarom dubljom od 4 mm prolaze i najobicnije ljetne gume. Ne samo zakonski vec i sigurnosno. Jos ako su to ljetne mekse gume, onda su dobre skoro kao i zimske u normalnim uslovima. A za led je jedino vazno imati ekserice i to su jedine relevantne gume za utaban snijeg i led. ali gdje se to jos ne cisti da one tzrebaju? A i zabranjene su ponegdje.
Jesi li ti ikad vozio na ljetnim gumama po snijegu? Ocito nisi, jer da jesi ne bi ovo ni tvrdio.

Zakonski je izricito navedeno iskljucivo zimska guma sare najmanje 4 mm (sa oznakom M+S,M&S ili MS) ili ljetna sa lancima...

Zimsku gumu mozes i ljeti koristiti, s tim da je upropastis, ali ljetnu zimi ne mozes nikako... Poslusaj savjet...
nisi u pravu. Evo sta kaze zakon o zimskoj opremi: Za ljeto guma sare dubine minimalno 2 mm. Zimi nije propisana zimska guma već ljetna šare 4 mm, ali je onda obavezna zimska oprema (lanci). Nigdje u zakonu ne pise da je potrebna zimska guma. Moze i ljetna ali sare 4 mm. Zimska je isto.

milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

#181

Post by milano » 15/11/2007 14:27

za_sada_bez_dobrog_nicka wrote:@milano:

Nemojte ljudi slušati ove provale.

Hoće još ubiti nekoga svojim "savjetima"

Oko "legende" 7°C bilo bi bolje da si makar konsultirao relevantne izvore pa onda pisao - neke svoje legende :-)

Grijanje gume na -10. Možda u Italiji na autostradi, ali ni tada ne može dostići radnu temperaturu.
Sjeti se F1 i Bridgestonea prije par sezona i problema sa zagrijanosti guma "na hladnim stazama" kad ih je Michelin uzimao lopatom.
Gdje je tu bila tvoja teorija?


Evo par linkova:
Continental
Continental, European leader in winter tires recommends: For a safe ride through the winter, you ought to re-equip to winter tires, when temperature drops below 7 degree centigrade. Modern winter tires are superior to summer tires because of their consequent focus on winter road conditions with cold, frost and snow.
http://www.cartest.ca/winter_tire_tips.htm

Kleber
Driving in winter is always more demanding than at other times; whether the road is covered with snow, icy or simply wet, there is always less grip than in summer. Below 7°C, the performance of summer tyres falls away and you are advised to fit your vehicle with winter tyres.

Drugo,
za led jeste ekser, kod nas nepravedno zabranjen, jer lanci nanose mnogo veću štetu, a o držanju ceste da i ne govorimo,
ali,
za utaban snijeg što veći BROJ LAMELA je ZAKON! Na utabanom snijegu će i supermekani slick ili ćelestone, biti vrtnja u prazno.

Cjelogodišnja guma je samo spare kompromis. Malo silike da je omekša, pokoja lamelica, koji širi kanal za odvod vode i eto gume za one koji godišnje prelaze 5 Mm.
eksere smo u Bosni imali od 75 godine i gdje je auto izlazilo, ne smijem ni reci. Bas jesu za utaban snijeg i led. F1 je nesto drugo sasvim, ali je i logicno da je meksa guma brza na stazi (potrosnja gume je vec nesto drugo), ali sve gume na obicnim autima daleko nadmasuju kad se zagriju onih famoznih 7 stepeni i otprilike se isto zagrijavaju. Mekse gume zato bolje leze na cesti, a sa pravo mekim ljetnim vozis i zimi super.

SA 071
Posts: 2525
Joined: 10/11/2006 09:55
Location: Sarajevo

#182

Post by SA 071 » 15/11/2007 14:37

milano wrote:
SA 071 wrote:
milano wrote:da zato se i usvaja ova oznaka. Da ne bi bilo ko sa jeftinim kineskim gumama mjerodavna je jedino snow flake oznaka. Kakvi amerikanci, kakvi bakraci i cjelogodisnje gume. Sa sarom dubljom od 4 mm prolaze i najobicnije ljetne gume. Ne samo zakonski vec i sigurnosno. Jos ako su to ljetne mekse gume, onda su dobre skoro kao i zimske u normalnim uslovima. A za led je jedino vazno imati ekserice i to su jedine relevantne gume za utaban snijeg i led. ali gdje se to jos ne cisti da one tzrebaju? A i zabranjene su ponegdje.
Jesi li ti ikad vozio na ljetnim gumama po snijegu? Ocito nisi, jer da jesi ne bi ovo ni tvrdio.

Zakonski je izricito navedeno iskljucivo zimska guma sare najmanje 4 mm (sa oznakom M+S,M&S ili MS) ili ljetna sa lancima...

Zimsku gumu mozes i ljeti koristiti, s tim da je upropastis, ali ljetnu zimi ne mozes nikako... Poslusaj savjet...
nisi u pravu. Evo sta kaze zakon o zimskoj opremi: Za ljeto guma sare dubine minimalno 2 mm. Zimi nije propisana zimska guma već ljetna šare 4 mm, ali je onda obavezna zimska oprema (lanci). Nigdje u zakonu ne pise da je potrebna zimska guma. Moze i ljetna ali sare 4 mm. Zimska je isto.
Ocito nismo citali isti pravilnik o sigurnosti saobracaja (posto zakonom nije nista propisano o zimskim gumama, vec pravilnikom).

Ja sam na Eskimo S3 vozio ljeti bez ikakvih problema, ali sam joj umanjio njene dobre zimske karakteristike za narednu zimu, pa zbog toga naredne zime nisu bile one iste. Ali sam zato na ljetnim Bridgestonkama plesao na snijegu kao da su od plastike.

Moj savjet je zimi zimske, ljeti ljetne, ali ako vec ne moze priustiti dva seta guma onda je bolje i zimi i ljeti koristiti zimske (izuzev ako mu guma nije sira pa moze uzeti one all season)...

Uostalom, otidji na stranicu bilo kojeg proizvodjaca guma pa procitaj malo o ovome, pa onda tvrdi nesto. Ili se bar provozaj po snijegu sa ljetnim i sa zimskim gumama da uvidis razliku, i da shvatis da to sto pricas jednostavno nije tacno...

SA 071
Posts: 2525
Joined: 10/11/2006 09:55
Location: Sarajevo

#183

Post by SA 071 » 15/11/2007 14:38

milano wrote:
SA 071 wrote:
milano wrote:da zato se i usvaja ova oznaka. Da ne bi bilo ko sa jeftinim kineskim gumama mjerodavna je jedino snow flake oznaka. Kakvi amerikanci, kakvi bakraci i cjelogodisnje gume. Sa sarom dubljom od 4 mm prolaze i najobicnije ljetne gume. Ne samo zakonski vec i sigurnosno. Jos ako su to ljetne mekse gume, onda su dobre skoro kao i zimske u normalnim uslovima. A za led je jedino vazno imati ekserice i to su jedine relevantne gume za utaban snijeg i led. ali gdje se to jos ne cisti da one tzrebaju? A i zabranjene su ponegdje.
Jesi li ti ikad vozio na ljetnim gumama po snijegu? Ocito nisi, jer da jesi ne bi ovo ni tvrdio.

Zakonski je izricito navedeno iskljucivo zimska guma sare najmanje 4 mm (sa oznakom M+S,M&S ili MS) ili ljetna sa lancima...

Zimsku gumu mozes i ljeti koristiti, s tim da je upropastis, ali ljetnu zimi ne mozes nikako... Poslusaj savjet...
nisi u pravu. Evo sta kaze zakon o zimskoj opremi: Za ljeto guma sare dubine minimalno 2 mm. Zimi nije propisana zimska guma već ljetna šare 4 mm, ali je onda obavezna zimska oprema (lanci). Nigdje u zakonu ne pise da je potrebna zimska guma. Moze i ljetna ali sare 4 mm. Zimska je isto.
Ocito nismo citali isti pravilnik o sigurnosti saobracaja (posto zakonom nije nista propisano o zimskim gumama, vec pravilnikom).

Ja sam na Eskimo S3 vozio ljeti bez ikakvih problema, ali sam joj umanjio njene dobre zimske karakteristike za narednu zimu, pa zbog toga naredne zime nisu bile one iste. Ali sam zato na ljetnim Bridgestonkama plesao na snijegu kao da su od plastike.

Moj savjet je zimi zimske, ljeti ljetne, ali ako vec ne moze priustiti dva seta guma onda je bolje i zimi i ljeti koristiti zimske (izuzev ako mu guma nije sira pa moze uzeti one all season)...

Uostalom, otidji na stranicu bilo kojeg proizvodjaca guma pa procitaj malo o ovome, pa onda tvrdi nesto. Ili se bar provozaj po snijegu sa ljetnim i sa zimskim gumama da uvidis razliku, i da shvatis da to sto pricas jednostavno nije tacno...

SA 071
Posts: 2525
Joined: 10/11/2006 09:55
Location: Sarajevo

#184

Post by SA 071 » 15/11/2007 14:39

Ja sam na Eskimo S3 vozio ljeti bez ikakvih problema, ali sam joj umanjio njene dobre zimske karakteristike za narednu zimu, pa zbog toga naredne zime nisu bile one iste. Ali sam zato na ljetnim Bridgestonkama plesao na snijegu kao da su od plastike.

Moj savjet je zimi zimske, ljeti ljetne, ali ako vec ne moze priustiti dva seta guma onda je bolje i zimi i ljeti koristiti zimske (izuzev ako mu guma nije sira pa moze uzeti one all season)...

ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#185

Post by ado-šampion » 15/11/2007 15:07

break wrote:gdje mogu kupiti UG7 za 120 KM?
Goodyear gume su najjeftinije kod Huge u Kiseljaku. To je preko puta Metlamerca, tako se govori na ovom forumu, ja nisam lično bio. Najbolje kad bi neko postavio broj ovdje pa da nazoveš i pitaš za cijenu. Dajte nakon kamaru upita za broj Huge nek neko konačno postavi nek se zna.

Vezano za temu, ja lično ne bih ni pod razno kupovao ljetne gume u namjeri da ih vozim zimi, osim da se vozim isključivo na kratke relacije i to samo po gradu. I ako nema snijega, na prevojima i mostovima može se naići na led i s tim se ljetne gume nikako ne mogu nositi, u tim situacijama najgora zimska guma je bolja od najbolje ljetne. A i voda na cesti se ledi ispod nula stepeni.

I ja sam mišljenja je tih 7 stepeni više mit nego stvarnost. Auto Bild je nekad davno radio test zimskih guma u kojima je za usporedbu bila i jedna ljetna i ljetne gume nisu gubile na performansama pri prelazu sa 15 na 5 stepeni. Ja sam mišljenja da ljetne gume po suhom ili mokrom neće izgubiti svoje prvobitne peformanse dok temperatura ne padne ispod nule, odnosno dok je voda na cesti ne počne lediti. Meni je inače auto prošle zime bilo garažirano, izveo sam ga par puta i na temperaturi između nula i 5 stepeni (na ljetnim gumama) i uvjerio se u ovu moju prethodnu priču.

User avatar
beco
Posts: 2532
Joined: 25/08/2004 14:22

#186

Post by beco » 15/11/2007 18:53

Ko god da je rekao, da ljetne gume mogu i zimi, samo nekim je sara 4mm i vise. Slusaj ti imas pravo na svoje misljejne i ne moras druge poslusati, ali nemoj nas ubjedivat u to, jer svako ovo moze pogledati nemoj da neko strada na cesti zbog tvog savjeta. Ja licno sam danas prvi put na svom cliju probo one verdestein snowtrac 2, otisao sam kod stadiona Kosevo na onaj parking ujutru nigdje niko, fino bilo nekih 15cm snijega, reko da malo naucim kociti i da vidim hoceli bjezati guza (inace moje msljejne da svako treba provjeriti sposobnosti svoga auta da zna sta ocekivat, prije nego sto izade na cestu). Gume su super, grabe ko lude, guza ne bjezi, ABS ne blokira kotace. KAd je prosli put snijeg izneneda pao bio sam na ljetnim, to vec nije bilo zabavno, apsolutno nisam smio stati na kocnicu, odmah blokada kotaca, volan samo pravo, tako da guza ne bjezi. Ja iz licnog iskustva kazem, nikad apsolutno nikad ljetne gume zimi.

User avatar
iceman ze
Posts: 4913
Joined: 18/11/2004 00:25
Location: Sarajevo

#187

Post by iceman ze » 15/11/2007 20:06

ZAUSTAVNI PUT pri brzini od 100 km/h

suha podloga
- LJETNA GUMA.......38 metara
- ZIMSKA GUMA......46 metara

mokra cesta
- LJETNA GUMA.......48 metara
- ZIMSKA GUMA......54 metara

utabani snijeg pri brzini od 40 km/h
- LJETNA GUMA........48 metara
- ZIMSKA GUMA.......23 metra

Vučna sila na utabanom snijegu (u N)

-LJETNE GUME........950 N
-ZIMSKE GUME.......2900 N


Izvor: Auto Blic......nov./2007

P.S Ima na 20-tak stranica prilog o zimskim uvjetima voznje, kao i testovima guma, savjetima......da vam nemoram sve ovako prepisivati....
8)

User avatar
Better Man
Posts: 14523
Joined: 01/10/2006 20:10

#188

Post by Better Man » 15/11/2007 20:10

Danas sam imao pravo testiranje svojih zimskih Bridgestone guma. Kako snijeg nije najbolje očišćen u ulici gdje parkiram, pa su mjesta koja su slobodna blokirana, krenem dalje uz brdo u narednu ulicu. Neka auta prije mene nisu mogla da se popnu, jer im gume na autu proklizavaju i auto stalno ide nazad. Zbog toga su se vračali u rikverc do ulice iz koje su izašli, tu malo uđu u rikverc i umjesto da ponovo pokušaju spuste se niz ulicu u smjeru zabrane. Apsolutno nisam imao nikakvih problema. Auto mi je bez problema se popelo uz brdovitu ulicu do naredne gdje sam skrenuo. Nije bilo zanošenja i proklizavanja, niti vračanja unazad. Brigdestone zimske gume su položile svoj ispit. Oni koji tvrde da mogu se voziti ljetne gume zimi i po snijegu nisu u pravu i neka ne pričaju takve gluposti. Guma glavu čuva i zato neigrajte se sa svojim životom i obavezno stavite zimske gume na svoje auto, jer će te biti mirniji i sigurniji u vožnji.

peanuth
Posts: 344
Joined: 10/07/2005 13:37
Location: Deutschland

#189

Post by peanuth » 15/11/2007 20:26

SA 071 wrote:Evo recimo objasnjenja za neke oznake i link.

DOT
To znači da guma odgovara svim traženim sigurnosnim propisima Ministarstva prometa SAD (DOT = Department of Transportation). Uz to stoji identifikacijski broj, odnosno broj gume; to je kombinacija brojeva i slova - do 12 znakova.
izvini,ali ovo je glupost. kako ja znam, a i kako sam pito. DOT gume je ,sedmica i godina proizvodnje.

http://www.michelin.de/de/front/affich. ... que=1043#d

pozdrav

ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#190

Post by ado-šampion » 15/11/2007 20:46

Meni se čini da malo previše falite svoje zimske gume. Vidim svi koji pišu testirali su gume samo po snijegu. Dobra zimska guma je ona koja je dobra i po suhom i po mokrom i po snijegu, pa i po ledu. Upravo ona guma koja tvori najbolji kompromis ove 3 (ili 4) discipline je najbolja zimska guma. Mala digresija, riječ je o ljetnim gumama. Kolega je na svoj auto nekad davno nabacio BF Goodrich Profiler G i frajer pun hvale, "joj ja je testirao, dooobra...". Naravno testirao je samo po suhom. Pala kiša, on dok je došao od kuće do kafića sav se frajer preznojio. Kamara je takvih guma, recimo sve Vredsteinove ljetne imaju odlične performanse po kiši ali po suhom nisu ni osrednje (po testovima). Zato, kakvog hajra ako je guma koju nabacite odlična po snijegu ako je loša (ili osrednja - u odnosu sa ostalim zimskim gumama govorim) po kiši kad je velika većina naše zime kišna a ceste su većinom mokre i bez snijega. Mada ne sumnjam da je Bridgestone odlična.
Hoću da kažem, ne vjerujete puno u priče "ja je testirao, odlična" ili "meni je odlična", nego probajte uskladit te priče sa testovima guma.

User avatar
Better Man
Posts: 14523
Joined: 01/10/2006 20:10

#191

Post by Better Man » 15/11/2007 22:18

Testirao sam ja i po mokrom i po suhom i dosta sam zadovoljan. Nego danas je pao prvi jači snijeg i zato sam uglavnom pisao o ponašanju na snijegu.

milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

#192

Post by milano » 16/11/2007 07:43

SA 071 wrote:
milano wrote:
SA 071 wrote: Jesi li ti ikad vozio na ljetnim gumama po snijegu? Ocito nisi, jer da jesi ne bi ovo ni tvrdio.

Zakonski je izricito navedeno iskljucivo zimska guma sare najmanje 4 mm (sa oznakom M+S,M&S ili MS) ili ljetna sa lancima...

Zimsku gumu mozes i ljeti koristiti, s tim da je upropastis, ali ljetnu zimi ne mozes nikako... Poslusaj savjet...
nisi u pravu. Evo sta kaze zakon o zimskoj opremi: Za ljeto guma sare dubine minimalno 2 mm. Zimi nije propisana zimska guma već ljetna šare 4 mm, ali je onda obavezna zimska oprema (lanci). Nigdje u zakonu ne pise da je potrebna zimska guma. Moze i ljetna ali sare 4 mm. Zimska je isto.
Ocito nismo citali isti pravilnik o sigurnosti saobracaja (posto zakonom nije nista propisano o zimskim gumama, vec pravilnikom).

Ja sam na Eskimo S3 vozio ljeti bez ikakvih problema, ali sam joj umanjio njene dobre zimske karakteristike za narednu zimu, pa zbog toga naredne zime nisu bile one iste. Ali sam zato na ljetnim Bridgestonkama plesao na snijegu kao da su od plastike.

Moj savjet je zimi zimske, ljeti ljetne, ali ako vec ne moze priustiti dva seta guma onda je bolje i zimi i ljeti koristiti zimske (izuzev ako mu guma nije sira pa moze uzeti one all season)...

Uostalom, otidji na stranicu bilo kojeg proizvodjaca guma pa procitaj malo o ovome, pa onda tvrdi nesto. Ili se bar provozaj po snijegu sa ljetnim i sa zimskim gumama da uvidis razliku, i da shvatis da to sto pricas jednostavno nije tacno...
ih jarane imam predjenih par miliona km po svim uslovima i znam sta pricam.

milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

#193

Post by milano » 16/11/2007 07:45

beco wrote:Ko god da je rekao, da ljetne gume mogu i zimi, samo nekim je sara 4mm i vise. Slusaj ti imas pravo na svoje misljejne i ne moras druge poslusati, ali nemoj nas ubjedivat u to, jer svako ovo moze pogledati nemoj da neko strada na cesti zbog tvog savjeta. Ja licno sam danas prvi put na svom cliju probo one verdestein snowtrac 2, otisao sam kod stadiona Kosevo na onaj parking ujutru nigdje niko, fino bilo nekih 15cm snijega, reko da malo naucim kociti i da vidim hoceli bjezati guza (inace moje msljejne da svako treba provjeriti sposobnosti svoga auta da zna sta ocekivat, prije nego sto izade na cestu). Gume su super, grabe ko lude, guza ne bjezi, ABS ne blokira kotace. KAd je prosli put snijeg izneneda pao bio sam na ljetnim, to vec nije bilo zabavno, apsolutno nisam smio stati na kocnicu, odmah blokada kotaca, volan samo pravo, tako da guza ne bjezi. Ja iz licnog iskustva kazem, nikad apsolutno nikad ljetne gume zimi.
jel to ABS treba da blokira :D

za_sada_bez_dobrog_nicka
Posts: 1138
Joined: 28/09/2007 23:31
Location: 塞拉耶佛, サラエボ, سراييفو

#194

Post by za_sada_bez_dobrog_nicka » 16/11/2007 09:18

milano wrote:nisi u pravu. Evo sta kaze zakon o zimskoj opremi: Za ljeto guma sare dubine minimalno 2 mm. Zimi nije propisana zimska guma već ljetna šare 4 mm, ali je onda obavezna zimska oprema (lanci). Nigdje u zakonu ne pise da je potrebna zimska guma. Moze i ljetna ali sare 4 mm. Zimska je isto.
Veliš milione kilometara?

Da ti nisi samo jedan od cyber-faldžija?

Evo dijela Pravilnika
Pravilnik o saobraćaju u zimskim uvjetima
Službeni glasnik BiH, broj 13/07

...

Član 4.
(Oprema za saobraćaj u zimskim uvjetima)

(1) U periodu od 15. novembra tekuće do 15. aprila naredne godine, bez obzira na vremenske uvjete, sva motorna vozila moraju imati odgovarajuću zimsku opremu i moraju je koristiti u uvjetima iz člana 2. ovog Pravilnika.

(2) Pod zimskom opremom koju treba da imaju motorna vozila u zimskim uvjetima, smatra se:
a) Za putnička motorna vozila i ostala motorna vozila čija najveća dozvoljena masa nije veća od 3.500 kg i nemaju više od 8 sjedišta:
1) zimski pneumatici na sva četiri točka. Zimska guma (pneumatik) je na svom boku označena slijedećim oznakama: MS, M+S ili M&S i znakom snježne pahuljice na stiliziranom obrisu planine s tri vrha, čija dubina gazećeg sloja po dubini iznosi najmanje 4 mm,
2) gume sa ljetnim profilom čija dubina gazećeg sloja iznosi minimum 4 mm i u priboru odgovarajući lanci koji se postavljaju na pogonskim točkovima u slučaju zimskih uvjeta.
b) Za motorna vozila čija najveća dozvoljena masa prijelazi 3.500 kg i autobuse:
1) zimski pneumatici na pogonskim točkovima. Zimska guma (pneumatik) je na svom boku označena slijedećim oznakama: MS, M+S ili M&S i znakom snježne pahuljice na stiliziranom obrisu planine s tri vrha, čija dubina gazećeg sloja po dubini iznosi najmanje 4 mm, a pod zimskom opremom za ova vozila podrazumijevaju se još i lanci za snijeg i priručni alat (lopata, vreća pijeska od 25 do 50 kg),
2) gume sa ljetnim profilom čija dubina gazećeg sloja po dubini iznosi minimum 4 mm i u priboru lanci koji se postavljaju na pogonskim točkovima u slučaju zimskih uvjetima, a pod zimskom opremom za ova vozila podrazumijevaju se još i priručni alat (lopata, vreća pijeska od 25 do 50 kg).

SA 071
Posts: 2525
Joined: 10/11/2006 09:55
Location: Sarajevo

#195

Post by SA 071 » 16/11/2007 11:01

za_sada_bez_dobrog_nicka wrote:
milano wrote:nisi u pravu. Evo sta kaze zakon o zimskoj opremi: Za ljeto guma sare dubine minimalno 2 mm. Zimi nije propisana zimska guma već ljetna šare 4 mm, ali je onda obavezna zimska oprema (lanci). Nigdje u zakonu ne pise da je potrebna zimska guma. Moze i ljetna ali sare 4 mm. Zimska je isto.
Veliš milione kilometara?

Da ti nisi samo jedan od cyber-faldžija?

Evo dijela Pravilnika
Pravilnik o saobraćaju u zimskim uvjetima
Službeni glasnik BiH, broj 13/07

...

Član 4.
(Oprema za saobraćaj u zimskim uvjetima)

(1) U periodu od 15. novembra tekuće do 15. aprila naredne godine, bez obzira na vremenske uvjete, sva motorna vozila moraju imati odgovarajuću zimsku opremu i moraju je koristiti u uvjetima iz člana 2. ovog Pravilnika.

(2) Pod zimskom opremom koju treba da imaju motorna vozila u zimskim uvjetima, smatra se:
a) Za putnička motorna vozila i ostala motorna vozila čija najveća dozvoljena masa nije veća od 3.500 kg i nemaju više od 8 sjedišta:
1) zimski pneumatici na sva četiri točka. Zimska guma (pneumatik) je na svom boku označena slijedećim oznakama: MS, M+S ili M&S i znakom snježne pahuljice na stiliziranom obrisu planine s tri vrha, čija dubina gazećeg sloja po dubini iznosi najmanje 4 mm,
2) gume sa ljetnim profilom čija dubina gazećeg sloja iznosi minimum 4 mm i u priboru odgovarajući lanci koji se postavljaju na pogonskim točkovima u slučaju zimskih uvjeta.
b) Za motorna vozila čija najveća dozvoljena masa prijelazi 3.500 kg i autobuse:
1) zimski pneumatici na pogonskim točkovima. Zimska guma (pneumatik) je na svom boku označena slijedećim oznakama: MS, M+S ili M&S i znakom snježne pahuljice na stiliziranom obrisu planine s tri vrha, čija dubina gazećeg sloja po dubini iznosi najmanje 4 mm, a pod zimskom opremom za ova vozila podrazumijevaju se još i lanci za snijeg i priručni alat (lopata, vreća pijeska od 25 do 50 kg),
2) gume sa ljetnim profilom čija dubina gazećeg sloja po dubini iznosi minimum 4 mm i u priboru lanci koji se postavljaju na pogonskim točkovima u slučaju zimskih uvjetima, a pod zimskom opremom za ova vozila podrazumijevaju se još i priručni alat (lopata, vreća pijeska od 25 do 50 kg).
Hvala na pomoci. Nisam imao pri ruci Pravilnik da mu postiram da vidi da sam u pravu.

SA 071
Posts: 2525
Joined: 10/11/2006 09:55
Location: Sarajevo

#196

Post by SA 071 » 16/11/2007 11:14

ado-šampion wrote:
break wrote:gdje mogu kupiti UG7 za 120 KM?
Goodyear gume su najjeftinije kod Huge u Kiseljaku. To je preko puta Metlamerca, tako se govori na ovom forumu, ja nisam lično bio. Najbolje kad bi neko postavio broj ovdje pa da nazoveš i pitaš za cijenu. Dajte nakon kamaru upita za broj Huge nek neko konačno postavi nek se zna.

Vezano za temu, ja lično ne bih ni pod razno kupovao ljetne gume u namjeri da ih vozim zimi, osim da se vozim isključivo na kratke relacije i to samo po gradu. I ako nema snijega, na prevojima i mostovima može se naići na led i s tim se ljetne gume nikako ne mogu nositi, u tim situacijama najgora zimska guma je bolja od najbolje ljetne. A i voda na cesti se ledi ispod nula stepeni.

I ja sam mišljenja je tih 7 stepeni više mit nego stvarnost. Auto Bild je nekad davno radio test zimskih guma u kojima je za usporedbu bila i jedna ljetna i ljetne gume nisu gubile na performansama pri prelazu sa 15 na 5 stepeni. Ja sam mišljenja da ljetne gume po suhom ili mokrom neće izgubiti svoje prvobitne peformanse dok temperatura ne padne ispod nule, odnosno dok je voda na cesti ne počne lediti. Meni je inače auto prošle zime bilo garažirano, izveo sam ga par puta i na temperaturi između nula i 5 stepeni (na ljetnim gumama) i uvjerio se u ovu moju prethodnu priču.
Svi noviji testovi pokazuju da ljetne gume na nizim temperaturama 4-5 stepeni i nize (7 stepeni je uzeto kao granica sto ne znaci da na 8 stepeni ljetna guma ima sve performanse, a na 6 stepeni ih gubi) otvrdnu i nemaju ni priblizno dobre performanse kao u ljetnim uslovima ili u poredjenju sa zimskim gumama. To se ne odnosi samo na snijeg i led, gdje su potpuno inferiorne u odnosu na zimske gume i ne mogu se cak ni porediti, vec i na mokro i suho. Pri tim tempraturama na mokrom imaju znatno losije performanse nego zimske gume, a i na suhom se bolje ponasaju zimske gume.

To sto si ti vozio zimi po suhom vremenu na ljetnim gumama kratke relacije i nisi osjetio veliku razliku u odnosu na normalne uslove, nemoj da te zavara. Mozda je to i zbog tvojih vozackih sposobnosti. Ali, probaj sa njima otici na neki neocisceni od snijega parking pa ih isprobati. Ili probaj na mokroj cesti kada je oko nula stepeni malo kociti pri brzini 60+. Tada ces shvatiti ovo o cemu pricamo. Na suhom pri umjerenoj voznji i neces mozda osjetiti ekstremne razlike u gumama, dok ne dodjes u nepredvidjenu situaciju u kojoj se pokazu nedostaci tih ljetnih guma, cak i po suhom kad je temp niska...

Ja sam Vredestein Snotrac 2 probao i na suhom i mokrom i snijegu i odlicne su. Samo led nisam iskusio, valjda i necu :)

ins
Posts: 2585
Joined: 12/05/2005 10:50

#197

Post by ins » 16/11/2007 11:19

iceman ze wrote:ZAUSTAVNI PUT pri brzini od 100 km/h

suha podloga
- LJETNA GUMA.......38 metara
- ZIMSKA GUMA......46 metara

mokra cesta
- LJETNA GUMA.......48 metara
- ZIMSKA GUMA......54 metara

utabani snijeg pri brzini od 40 km/h
- LJETNA GUMA........48 metara
- ZIMSKA GUMA.......23 metra

Vučna sila na utabanom snijegu (u N)

-LJETNE GUME........950 N
-ZIMSKE GUME.......2900 N


Izvor: Auto Blic......nov./2007
Upravo ovaj post je sustina svega!
Mi smo podneblje sa istinska 4 godisnja doba, imamo ljeto od 32°C i zimu sa 50 cm snijega i -20°C!
Kod nas pravilo moze biti samo jedno: ljetna guma ljeti, zimska guma zimi!
Nema kompromisa.

Kada je izbor guma u pitanju, ne postoji jeftina i ne postoji skupa guma. Postoji samo dobra i losa.
Postoji prva klasa proizvodjaca, abecednim redom: Bridgestone, Continental, Good Year, Michelin i Pirelli. Oni su ti koji vec 50 godina nose razvoj novih tehnologija u gumarskoj industriji.
Svi ostali pripadaju B (Nokian, Yokohama, Uniroyal), C (Vredestein, Toyo) i D ligi (svi ostali...)
Dunlop i Fuldu ne navodim jer su preuzimanjem od strane GY korporacije potpuno izgubili samostalnost u razvoju. Firestone, Sava, Tigar, Kleber, Ceat, itd nikad je nisu ni imali...
Naravno, Bosanci su u svijetu poznati kao nacija koja je dala neprocjenjiv doprinos nauci i tehnologiji, tako da siguran sam da oni vrlo dobro znaju zasto su u pravu, a ostatak svijeta grijesi kada sa podsmjehom gleda Vredestein ili Uniroyal, dok za tu cudesnu Savu, Tigar i slicno nisu ni culi... :x

SA 071
Posts: 2525
Joined: 10/11/2006 09:55
Location: Sarajevo

#198

Post by SA 071 » 16/11/2007 11:38

peanuth wrote:
SA 071 wrote:Evo recimo objasnjenja za neke oznake i link.

DOT
To znači da guma odgovara svim traženim sigurnosnim propisima Ministarstva prometa SAD (DOT = Department of Transportation). Uz to stoji identifikacijski broj, odnosno broj gume; to je kombinacija brojeva i slova - do 12 znakova.
izvini,ali ovo je glupost. kako ja znam, a i kako sam pito. DOT gume je ,sedmica i godina proizvodnje.

http://www.michelin.de/de/front/affich. ... que=1043#d

pozdrav
Bilo je govora o oznakama. DOT je oznaka i to za Department of Transport of US (gore citirano je sa Goodyearove stranice, a ovo ispod sa Pirellijeve), a brojevi iza DOT oznake oznacavaju, izmedju ostalog, sedmicu i godinu proizvodnje gume. Evo ti link, pa se sam uvjeri. Bolje to nego slusati mahalske poznavaoce svega i svacega.

http://www.pirellityre.com/web/technolo ... fault.page

Dot Marking
How to read serial numbers on tyres

DOT XB FU XJJX 3207

1 Means tyere meets or exceeds Departement of Transportation safety standards
2 Manufacturer and Plant Code Number (Assigned by DOT)
3 Tyre Size Code Number
4 Group of Simbols Optional with the Manufacturer ( To identify the brand or other significant caracteristics of the tyre)
5 Date of manufacturing


Uniform Tyre Quality Grading
UTQGS is a standard defined by the DOT of USA for grading the performances of tyres in the areas of TREADWEAR, TRACTION and TEMPERATURE RESISTANCE. It applies only to car tyres with a rim diameter of 13" and larger, but not to winter tyres.

Pozdrav

User avatar
gol-man
Posts: 222
Joined: 29/03/2007 11:10
Location: Zanzibar

#199

Post by gol-man » 16/11/2007 11:47

Eh, guma glavu čuva....


Ja svaki dan pređem oko 100 km na posao i sa posla (nisam trgovacki putnik) i promijenio sam za ovih 5 godina hrpu guma. Moje je mišljenje da je bolja polovna KVALITETNA guma ( GY , Dunlop ..) nego nova ( Kumho i slicni).
Proslu zimu sam vozio na GY Ultragrip6 i prezadovoljan ( 185/65-14) odlično drži bilo da je snijeg ili mokro ( na ledu drže samo ekserice :) ) i vozit cu ih i ovu jer je dubina šare ostala oko 6-7 mm pa mogu i ovu ( rešao sam oko 10 000 sa njima ).

samo provjerene marke

evo ADAC-ov test
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Wi ... eID=127153
Last edited by gol-man on 16/11/2007 12:07, edited 1 time in total.

SA 071
Posts: 2525
Joined: 10/11/2006 09:55
Location: Sarajevo

#200

Post by SA 071 » 16/11/2007 11:47

ins wrote:
Upravo ovaj post je sustina svega!
Mi smo podneblje sa istinska 4 godisnja doba, imamo ljeto od 32°C i zimu sa 50 cm snijega i -20°C!
Kod nas pravilo moze biti samo jedno: ljetna guma ljeti, zimska guma zimi!
Nema kompromisa.

Kada je izbor guma u pitanju, ne postoji jeftina i ne postoji skupa guma. Postoji samo dobra i losa.
Postoji prva klasa proizvodjaca, abecednim redom: Bridgestone, Continental, Good Year, Michelin i Pirelli. Oni su ti koji vec 50 godina nose razvoj novih tehnologija u gumarskoj industriji.
Svi ostali pripadaju B (Nokian, Yokohama, Uniroyal), C (Vredestein, Toyo) i D ligi (svi ostali...)
Dunlop i Fuldu ne navodim jer su preuzimanjem od strane GY korporacije potpuno izgubili samostalnost u razvoju. Firestone, Sava, Tigar, Kleber, Ceat, itd nikad je nisu ni imali...
Naravno, Bosanci su u svijetu poznati kao nacija koja je dala neprocjenjiv doprinos nauci i tehnologiji, tako da siguran sam da oni vrlo dobro znaju zasto su u pravu, a ostatak svijeta grijesi kada sa podsmjehom gleda Vredestein ili Uniroyal, dok za tu cudesnu Savu, Tigar i slicno nisu ni culi... :x
Slazem se.

Jedino bih napomenuo oko ovih "liga" bi se moglo diskutovati. Pogotovo sto si japance sve gurnuo u nize lige. Kao sto Bridgestone ima bolje i losije modele svojih guma (nisu sve sa high performansama) tako i ostali imaju i dobre i lose gume. Konkretno za Vredestein-na nekim testovima Snowtrac je losiji cak i od Save S3, ali je zato Snowtrac 2 posebno preporucljiv i ispred nekih iz tvoje "A lige".

Post Reply