GUME ZA AUTO???

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: Bobi, _BataZiv_0809

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#101

Post by nineac » 15/04/2007 19:48

Jes tako je!


nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#102

Post by nineac » 15/04/2007 20:01

Od svih tih guma, meni je redosljed itekako vazan.Michelin je na zadnjem mjestu, ubjedljivo!

zlatan01
Posts: 1176
Joined: 23/08/2006 16:29
Location: Halmstad

#103

Post by zlatan01 » 16/04/2007 07:53

nineac wrote: ali ako je Michelin toliko bolji, sto onda VW stavlja na Polo Kumho ili Ford na odredjene modele Hankook?
Drugo ja ti govorim iz licnog iskustva. Imao sam na istom autu Michelin Energy i Hankook K406 i od te dvije gume bez razmisljanja prednost za K406!
Na mom drugom autu sam sa K406 presao vise od 50000 km i racunam voziti jos ovo ljeto. Sasvim dobre gume za pare koje platis.
Michelin imam na prvom autu i to zimske x-ice. Sasvim sam zadovoljan. Inace na svim testovima zimskih guma u vrhu su obicno X-ice i Nokian Hakkapelita.
bosan wrote: VW montira Kumho na Pola ,ali ga sigurno nece montirati na neki skuplji model auta.Npr Audi3 ima Hankook ali samo rezervnu ,jer im je jeftinija od Continentala .Da ne nabrajam koje sam sve gume imao ali ako imam para onda su to Good Year ,Michelin ,Pirelli ,Continental ,redoslijed je nevazan .
Ko vozi pazljivo moze i sa jeftinijim gumama biti siguran ,ali ko se proserava njemu nikakve ne mogu biti dobre.
Slazem se.

FX900
Posts: 197
Joined: 08/03/2007 15:02

#104

Post by FX900 » 16/04/2007 08:32

sale_01 wrote:@FX, stvarno si glup, i ovo je zadnje što ćeš ćuti od mene...

F2 ne postoji, F3 ne postoji, lupaš ko maxim po diviziji... Što se tiće dimenzija, opet si glup... Recimo taj tvoj Seat Ibiza 1.4, upšte nije slab auto. To je automobil koji je TDI i može imati do 80kw što je preko 100 konja. Opremljen je serijski gumama 195/55R15, što je za cenat i po više od 175/70R13, a po meni je to malo, tebi je ogromno, vjerovatno su nam različita mjerila... Da se vratim na mjenjanje dimenzija. Kod ove navedene dimenzije obim je takav da možeš slobodno staviti 185/60R15, kao i 205/50R15. Motor je dovoljno jak tako da neće biti problema.. takodjer za zimu možeš uzeti 175/70R14, 185/65R14, to su sve gume različitih širina, a istih obima...
Novija auta su serijski opremljena takvim ovjesom koji će pokupiti sve udarce koje guma nižeg profila (što u ovom slučaju uopšte nije) u nedostatku zraka ne može da ublaži. Bitno je samo, a to si i ti konstatovao svojim doktorskim rječnikom, da se ne mjenja obim koji je proizvođać preporučio.. S druge strane, kada sam ja kao primjer uzeo 1.4D, sigurno nisam mislio na automobile nove generacije, jer je to sasvim druga priča u odnosu na ono što se (večinom) vozi na našim cestama.
E, a kada bi stavio 195 širinu na slabo auto 1.0 ili 1.1, 1.4d, znači auta ispod 40kw, ona ne bi postala neupotrebljiva već bi zbog širine gume bio veči otpor kotrljanju i drastično povečana potrošnja, kao i smanjeno ubrzanje koje je kod tih auta ionako slabo..

Sve u svemu, moja poenta je, sa dimenzijama se da experimentisati ali treba znati šta se želi, a šta žrtvuje za isti cilj.. Dakle imaš golfa2 1.6D, želiš da ga "uljepšaš"... staviš mu 195/50R15 i dobro povečaš potrošnju, malo mu i smanjiš rok trajanja ovjesa jer je manje zraka i odmah više trpi ali na kraju imaš lijep auto i možda si iznutra zadovoljniji pa vrijedi....

@zlatan, nije nelogično da se novije gume stavljaju nazad... Ja mislim da jedino u BiH (pretpostavljam da vrijedi i za cijeli balkan) nove gume idu naprijed. Puno je opasnije kad ti u oštroj krivini prokliže zadnji kraj. Znamo šta se dešava, okrečeš se za 360 i više stepeni i nerijetko prevrćeš...

@aj500, slažem se da su neke gume precijenjene ali moraš uzeti u obzir da svaki proizvođać danas pravi gumu za svačiji džep, mada Michelin Energy po meni ne vrijedi ni kao sava... Što se tiče Potenza guma, nisam ih vozio ali to je guma visokih performansi, minimum V, tako da mislim da je problem u njihovoj radnoj temperaturi. Nemoj me držati za riječ, to je samo moje mišljenje, nije bazirano na iskustvu....

pozdrav
E sad da ti odgovorim majmune jedan. Što te ne isključiše ne znam. Guma ne upija udarce, već ovjes glupane jedan. 1,4 TDI nije prejak ni preslab auto i koje se gume stavljaju, zavisi od motora. Obim guma mora biti isti i šire gume ne valjaju, baš zbog otpora majmune jedan. Misliš da si pametan. Šire gume su i opasne zbog akvaplaninga, neznalico. Pročitaj ovo i stidi se. Zbog tvojih groznih uvreda, moram i ja da pišem za tebe ovako... 8) PS Nisu F2 i F3 već GT2 I GT 3 to je moja greška. A bile su dobre i CLUB.

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#105

Post by nineac » 16/04/2007 15:16

FX900 wrote:
sale_01 wrote:@FX, stvarno si glup, i ovo je zadnje što ćeš ćuti od mene...

F2 ne postoji, F3 ne postoji, lupaš ko maxim po diviziji... Što se tiće dimenzija, opet si glup... Recimo taj tvoj Seat Ibiza 1.4, upšte nije slab auto. To je automobil koji je TDI i može imati do 80kw što je preko 100 konja. Opremljen je serijski gumama 195/55R15, što je za cenat i po više od 175/70R13, a po meni je to malo, tebi je ogromno, vjerovatno su nam različita mjerila... Da se vratim na mjenjanje dimenzija. Kod ove navedene dimenzije obim je takav da možeš slobodno staviti 185/60R15, kao i 205/50R15. Motor je dovoljno jak tako da neće biti problema.. takodjer za zimu možeš uzeti 175/70R14, 185/65R14, to su sve gume različitih širina, a istih obima...
Novija auta su serijski opremljena takvim ovjesom koji će pokupiti sve udarce koje guma nižeg profila (što u ovom slučaju uopšte nije) u nedostatku zraka ne može da ublaži. Bitno je samo, a to si i ti konstatovao svojim doktorskim rječnikom, da se ne mjenja obim koji je proizvođać preporučio.. S druge strane, kada sam ja kao primjer uzeo 1.4D, sigurno nisam mislio na automobile nove generacije, jer je to sasvim druga priča u odnosu na ono što se (večinom) vozi na našim cestama.
E, a kada bi stavio 195 širinu na slabo auto 1.0 ili 1.1, 1.4d, znači auta ispod 40kw, ona ne bi postala neupotrebljiva već bi zbog širine gume bio veči otpor kotrljanju i drastično povečana potrošnja, kao i smanjeno ubrzanje koje je kod tih auta ionako slabo..

Sve u svemu, moja poenta je, sa dimenzijama se da experimentisati ali treba znati šta se želi, a šta žrtvuje za isti cilj.. Dakle imaš golfa2 1.6D, želiš da ga "uljepšaš"... staviš mu 195/50R15 i dobro povečaš potrošnju, malo mu i smanjiš rok trajanja ovjesa jer je manje zraka i odmah više trpi ali na kraju imaš lijep auto i možda si iznutra zadovoljniji pa vrijedi....

@zlatan, nije nelogično da se novije gume stavljaju nazad... Ja mislim da jedino u BiH (pretpostavljam da vrijedi i za cijeli balkan) nove gume idu naprijed. Puno je opasnije kad ti u oštroj krivini prokliže zadnji kraj. Znamo šta se dešava, okrečeš se za 360 i više stepeni i nerijetko prevrćeš...

@aj500, slažem se da su neke gume precijenjene ali moraš uzeti u obzir da svaki proizvođać danas pravi gumu za svačiji džep, mada Michelin Energy po meni ne vrijedi ni kao sava... Što se tiče Potenza guma, nisam ih vozio ali to je guma visokih performansi, minimum V, tako da mislim da je problem u njihovoj radnoj temperaturi. Nemoj me držati za riječ, to je samo moje mišljenje, nije bazirano na iskustvu....

pozdrav
E sad da ti odgovorim majmune jedan. Što te ne isključiše ne znam. Guma ne upija udarce, već ovjes glupane jedan. 1,4 TDI nije prejak ni preslab auto i koje se gume stavljaju, zavisi od motora. Obim guma mora biti isti i šire gume ne valjaju, baš zbog otpora majmune jedan. Misliš da si pametan. Šire gume su i opasne zbog akvaplaninga, neznalico. Pročitaj ovo i stidi se. Zbog tvojih groznih uvreda, moram i ja da pišem za tebe ovako... 8) PS Nisu F2 i F3 već GT2 I GT 3 to je moja greška. A bile su dobre i CLUB.
FX nacin tvog pisanja trazi jednu duboku psiholosku analizu kao i analizu Bobija! Covjek te nije nicim uvrjedio, ali ocito da sebe smatras najpametnijim pa nemozes da trpis drugacija misljenja.

sale_01
Posts: 10
Joined: 02/01/2005 21:53

#106

Post by sale_01 » 16/04/2007 16:24

@nineac, hvala što mi staješ u odbranu, mada su ovi napadi koje je dotični uputio više nego jalovi.. što se FX-a tiče, zaista ne želim da mu odgovaram jer sam u jednom od prošlih postova rekao da je to zadnji put da mu se obraćam, a ako ništa ostaću dosljedan

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#107

Post by nineac » 16/04/2007 20:37

Zahvaljujem!

russ
Posts: 31
Joined: 12/01/2006 00:10
Location: Sarajevo

#108

Post by russ » 17/04/2007 00:55

E jbga sto se vi izgalamiste jedan na drugoga :shock:
Ako sam otprilike i znao koje cu gume kupiti .... sad pojma nemam.
E haj strucnjaci ini pomozite...
Nisam neki poznavalac guma pa ako ko moze pomoci .... bujrum

Helem, trebaju mi 4 ljetne gume dimenzija 185/65/15 (Ford Focus 74KW)
a budzet je do 550KM (ili 137,5KM po gumi). Ako ko zna uz preporuku jos i cijenu i mjesto kupovine .... osevapice se :D

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#109

Post by nineac » 17/04/2007 03:02

russ wrote:E jbga sto se vi izgalamiste jedan na drugoga :shock:
Ako sam otprilike i znao koje cu gume kupiti .... sad pojma nemam.
E haj strucnjaci ini pomozite...
Nisam neki poznavalac guma pa ako ko moze pomoci .... bujrum

Helem, trebaju mi 4 ljetne gume dimenzija 185/65/15 (Ford Focus 74KW)
a budzet je do 550KM (ili 137,5KM po gumi). Ako ko zna uz preporuku jos i cijenu i mjesto kupovine .... osevapice se :D
Pogledaj u SAVI u Sarajevu.
Takodje ja sam sve svoje Good Year gume kupovao kod Huge u kiseljaku i on ce cijenom zadovoljiti tvoje zahtjeve.
On se nalazi oko 100m na lijevoj strani prije Metalmercovog sjedista sa prodavnicom auto djelova.
Sto se tice Good year guma neces se zeznuti ako uzmes Good Year hydra Grip, po kisi su extra, strasno udobne, ali po suhom zaostaju za Pirellijem ili Bridgestoneom. Bridgestone imas isto u Kiseljaku u autodjelovima Skoro, cjene neznam.
Inace, bilo koje guem Pirellija, Good yeara (osim GT2 ili GT3 koje su napravljene od mjesavine kukuruza i silike), Bridgestonea, Continentala ce zadovoljit potrebe tog Focusa
Michelin ej precjenjen i mislim da ces ih tesko naci po toj cijeni, a i zaostaju za spomenutim gumama u performansama!

Zlatan M
Posts: 26
Joined: 30/11/2004 13:34

#110

Post by Zlatan M » 17/04/2007 09:48

Moja ti je preporuka Vredestein Hi-Trac, mozes je nabaviti u Savi na Stupu u Sarajevu po cijeni 134 KM.

Image


Evo ti još par drugih guma u toj dimenziji s cijenama:


Image
Vredestein T-Trac - 114 KM


Image
Sava Intensa - 117 KM


Image
Goodyear GT3 - 139 KM


Image
Goodyear HydraGrip - 174 KM


Image
Goodyear Excellence - 177 KM


Image
Michelin Energy - 171 KM

http://www.sava.ba
SAVA TRGOVINA
Briješćanska bb, Sarajevo
tel: 033 / 46 18 33, 46 02 26
fax: 033 / 46 11 22
e-mail: [email protected]

User avatar
bosan
Posts: 1576
Joined: 15/05/2005 21:34

#111

Post by bosan » 17/04/2007 11:50

Samo da napomenem potencijalne kupce da obavezno pogledaju kad je guma proizvedena jer mnogi na to ne obracaju paznju a veoma je bitno.
Obavezno pogledati DOT ,npr ako stoji DOT 3506 ,znaci da je guma proizvedena u 35-oj sedmici 2006 godine. Obavezno pogledati ,jer trgovac vam nece reci sta vam prodaje . Trazite gumu sto je moguce novije proizvodnje a ne onu koja je stajala u lagerima po dvije -tri godine.

jezičar
Posts: 65
Joined: 27/03/2007 09:07

#112

Post by jezičar » 17/04/2007 12:45

bosan wrote:Samo da napomenem potencijalne kupce da obavezno pogledaju kad je guma proizvedena jer mnogi na to ne obracaju paznju a veoma je bitno.
Obavezno pogledati DOT ,npr ako stoji DOT 3506 ,znaci da je guma proizvedena u 35-oj sedmici 2006 godine. Obavezno pogledati ,jer trgovac vam nece reci sta vam prodaje . Trazite gumu sto je moguce novije proizvodnje a ne onu koja je stajala u lagerima po dvije -tri godine.
Gotovo svi veliki proizvođači ne daju ograničenje za lagerovanje guma. Goodyear,Mishelin,Bridzston,... Za ostale nisam siguran.

jezičar
Posts: 65
Joined: 27/03/2007 09:07

#113

Post by jezičar » 17/04/2007 12:50

sale_01 wrote:@ado-šampion, možda sam ja malo pogriješio... Slažem se da su P6000, kao i P6 High Performance gume, mada mi p6000 svojom konstrukcijom ne obečavaju baš mnogo dok je P6 dobra, uravnotežena guma... P3000 je niža klasa i o njoj je bila riječ, a ja sam stihijski u tu priču dodao i p6000, valjda da ispadnem pametan... A što se tiće extremne vožnje i te tvoje pomenute situacije HiTrac+pješački... Vjeruj mi da to nije baš tako kao što misliš... Test kaže da je put kočenja 3m duži od ostalih guma ali to je kad naglo stisneš kočnicu. Ako ublažiš kočenje motorom staće u metar, ništa se ne sekiraj.. Probao, uvjerio se...
Gume se ne testiraju tako kako ti kazes, inace si previse pametan. fx900 je ljepo napisao da si neznalica.

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#114

Post by nineac » 17/04/2007 15:59

Po ovim cijenama sto ih ja vidim Sava je preskupa. Ja sam Good Year Hydra Grip placao 145km u dimenziji 195/65 R15 kod Huge u kiseljaku.
Inace Vredestein iz mog iskustva je prosjecan, a konkretno razocarao sam se u T-Trac koliko je tvrda guma da smo imali problema da je skinemo sa felge nakon 5 mjeseci!

sale_01
Posts: 10
Joined: 02/01/2005 21:53

#115

Post by sale_01 » 17/04/2007 16:01

^^^^ sad kad bi ja tebi, jezičaru, odgovorio na sličan način ne bi bilo lijepo iz prostog razloga što smo ionako otišli off topic, a tema je potrebna... Ne ide da ljudi koji pogledaju temu sa željom da nauče nešto novo o gumama gledaju naše prepucavanje..

I znam vrlo dobro kako se testira put kočenja na suhom.. Suha, kružna staza, određeni broj checkpointa i pritisak na kočnicu na određenom mjestu... Sve se na kraju mjeri, računa, nekad traje i po dva-tri dana... To je ono što ja znam, a ako ti znaš nešto drugo, bujrum, podjeli s rajom, nemoj biti škrt na znanju...

@bosan, u pravu si ali starost guma je uslovljena kvalitetom lagera... Dakle, ako je guma lagerovana na idealnom (znači suhom i tamnom mjestu gdje promjene temperature nisu ogromne) fabrike poput GoodYeara i Michelina tvrde da su nakon 5 god. takve gume upotrebljive i imaju svojstva kao i nove..

ado-šampion
Posts: 6026
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#116

Post by ado-šampion » 17/04/2007 16:34

Pirelli P3000 su u Savi jeftinije od Goodyeara GT3, koji je gledam ovdje 139 KM, tako da bi one ulazile u tvoj budžet a to bi ti bila i moja preporuka. Iako po nekoj nepisanoj analogiji na 15 cola ide P6 (ili P6000), i P3000 će imati lagan posao sa tvojim Focusom od 100 KS. Inače na novi Focus serijski idu P6 gume (195/65 R15). Ja imam P3000 na svojem autu od 90 KS, koje je lakše bar 100 kg od tvog Focusa i zasad sam pravo zadovoljan.

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#117

Post by nineac » 17/04/2007 16:40

Ja sam imao priliku vozati P3000 na Passatu Tdi sa 115ks i 285nm. Uopce nisu predvidjene za taj tip auta iako se prave u toj dimenziji (195/65 R15) ali su se bolje ponasale od nekih "sportskih" guma. Gumama se nema sta prigovoriti i sigurno se neces zeznuti kod Pirellija!

dugi
Posts: 475
Joined: 05/09/2004 15:06

#118

Post by dugi » 17/04/2007 22:09

Probaj naci Uniroyal rallye 580 ili 550 ( noviji model ) to je Continentalova guma koja je odlicna i mislim da se uklapa u tvoj budzet.
Ja sam ih imao stariji model 580 u dimenziji 186/60 R 14 cetiri godine i kad sam prodavao auto mogle su voziti jos dvije sezone garant. Na skoro svim testovima je plasirana u vrhu. Odlicna je na mokrom, super se ponasa na suhoj cesti i sto je meni bitno gume je jako tiha, tisa od Pirelli P6000 Powergy koje imam sad.

Evo jedan link, doduse u dimenziji 195/65 R 15 ali to je skoro ista kao sto tebi treba :
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/So ... ageID=8772
Last edited by dugi on 17/04/2007 22:14, edited 1 time in total.

russ
Posts: 31
Joined: 12/01/2006 00:10
Location: Sarajevo

#119

Post by russ » 17/04/2007 22:13

Hvala na preporukama :D
Helem, kako ja skontah, PIRELLI je Best Buy odnos cijene i kvaliteta...
Razbio sam sve dileme..... Subota - Sava ..... i laganini 8-)

ins
Posts: 2585
Joined: 12/05/2005 10:50

#120

Post by ins » 18/04/2007 10:04

@russ

Prerano si se obradovao, u Savi ti nece htjeti prodati Pirelli jer im marza nije po njihovom ukusu, svega 15-20% umjesto slatkih 40-50% na Savi ili Vredesteinu, tako da ce te uvjeravati da su Sava Intensa i Vredestain T-svasta-nesto najbolje gume na svijetu, da je to najstroze cuvana tajna, i da to znaju oni u Savi na Stupu i pokoji inzinjer iz BMW i Ferrarija koji ih vozi na svom privatnom autu! :x

ado-šampion
Posts: 6026
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#121

Post by ado-šampion » 18/04/2007 10:54

Hehe, i ja sam to zaključio kad sam ja uzimao Pirelli tamo. Preporučivao sam jednom čovjeku Pirelli umjesto Save Intense koje je trenutno imao na svojoj Laguni i umalo da budem izbačen iz radnje. :-)
Otiđi ti tamo, Pirelli ti je u onoj zgradi pored, s lijeve strane (to im je magacin ja mislim), u glavnoj radnji ih ne izlažu uopšte (vjerovatno zbog pomenutog razloga). Ipak, i u glavnoj bi te trebali uputiti tamo.

User avatar
bosan
Posts: 1576
Joined: 15/05/2005 21:34

#122

Post by bosan » 18/04/2007 12:11

nineac wrote:Od svih tih guma, meni je redosljed itekako vazan.Michelin je na zadnjem mjestu, ubjedljivo!
Ocito da se nisam dobro izrazio ,mislio sam da redoslijed nije vazan u odnosu na Hankook i ostale gume.
Potrosnja profila gume nije mjerilo je li ta guma dobra ili losa.Ako je potrosnja profila drasticna nakon jedne ili dvije sezone ,onda je to vec problem ali ako ljudi zele da voze sa istim gumama 6 ili 7 godina onda je to smijesno.Naravno treba uzeti u obzir i napravljenu kilometrazu ,stil voznje ,po kakvom putu je auto vozeno.
Ja postujem tvoje misljenje i tvoje iskustvo ali imam i ja neka svoja iskustva a sigurno nisu mala s obzirom da vozim auto 23 godine i napravo par stotina hiljada kilometara i bio u kanalima i ogradama.i zadnjih 10 godina radim iskljucivo sa gumama i felgama.I kad vidim koje se gume montiraju za ljude sa dubljim dzepom i koji cijene svoju guzicu hiljadu puta vise nego mi svoju ,onda mi nije potrebno da citam kojekakve testove,koji isto mogu biti sumnjivi.Nazalost kod nas je glava najjeftinija.

User avatar
bosan
Posts: 1576
Joined: 15/05/2005 21:34

#123

Post by bosan » 18/04/2007 12:37

sale_01 wrote:
@bosan, u pravu si ali starost guma je uslovljena kvalitetom lagera... Dakle, ako je guma lagerovana na idealnom (znači suhom i tamnom mjestu gdje promjene temperature nisu ogromne) fabrike poput GoodYeara i Michelina tvrde da su nakon 5 god. takve gume upotrebljive i imaju svojstva kao i nove..
Sta oni kazu je jedno a proizvodjaci automobila kazu drugo.Npr kod nas na BMW se ne smije montirati guma starija od 6 mjeseci , Audi je odredio granicu od 9 mjeseci .Pa ti vidi.Jednostavno ljudi nece da rizikuju i da se igraju sa svojim imenom .
Jer bio sam svjedok kad smo unistavali gume starije starije od 2,5 godine.
Jedina mana guma je bila sto su bile stare a mogle su se voziti bez problema.Ali pravila su pravila ,sve otislo pod noz.Ja nisam expert da kazem koliko koja guma moze izdrzati ali govorim o stvarima koje mnogima nisu poznate.Ne smijemo montirati gume koje imaju temperaturu ispod 17°C.

salihh
Posts: 737
Joined: 25/01/2007 12:36

#124

Post by salihh » 18/04/2007 15:28

evo, meni trebaju ljetne gume...

195/65/15

sta preporucujete, octavia 110 tdi

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#125

Post by nineac » 18/04/2007 15:41

salihh wrote:evo, meni trebaju ljetne gume...

195/65/15

sta preporucujete, octavia 110 tdi
Pirelli P6 ako mozes naci i priustiti, dalje nemoj traziti
Bridgestone Turanza
Good Year hydra Grip

Post Reply