Dim iz auspuha

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

Post Reply
ZEKI-RIKI
Posts: 128
Joined: 07/04/2006 02:43
Location: Sarajevo/Mejtas

#1 Dim iz auspuha

Post by ZEKI-RIKI » 27/12/2006 00:46

- CRNI dim iz auspuha,ili BJELI dim ,sta znaci prvo a sta drugo.
-Cesto o tome raspravljam sa svojim kolegama,rajom,majstorima,.....te karike,te motor pri kraju,te treba ga ``propuhati``,te lose gorivo,a niko bas ne zna sa sigurnoscu ,sta je sta.Sta vi mislite,i da li se i kod vas/vjerovatno jest/dogada da kad upalite auto ili ga malo ``nagazaite da se pojavi ``obacic``cnog ili bjelog dima.Cesto kad me neko prestigne i malo ga ``stisne``vidim dim ili crn/cesce/ a ponekad i bjel i to da dobro dimi.
-Sta se u stvari desava.Ne budu uvjek bas stara vozila.
-Jeli to nesto zabrinjavajuce i sta raditi kad se to primjeti, a ustvari/na oko/ auto radi normalno.Da li znaci da je vakat ici na servis :?
Pozdrav,sa Mejtasa


mirness
Posts: 226
Joined: 04/12/2006 18:54

#2

Post by mirness » 27/12/2006 00:50

bice da ti se dimi iz auspuha ;)

User avatar
pitt
Posts: 27120
Joined: 03/12/2002 00:00
Location: Steelers Nation

#3

Post by pitt » 27/12/2006 00:56

dizel crni.....super bijeli :D:D:D

User avatar
kekec
Posts: 4859
Joined: 18/05/2004 15:40
Location: EU

#4

Post by kekec » 27/12/2006 01:03

te karike,te motor pri kraju,te treba ga ``propuhati``,te lose gorivo,a niko bas ne zna sa sigurnoscu ,sta je sta
Crni dim ukazuje na neku gresku, jednu od gore navedenih. Znaci potreban detaljan pregled. Bez toga
ti niko odmah ne moze sa sigurnoscu reci gdje je problem. Mozda i pogodi, ali i to ce biti sigurno tek
poslije pregleda ili otklanjanja pretpostavljenog uzroka.

User avatar
stickitout
Posts: 1745
Joined: 15/01/2005 23:58

#5

Post by stickitout » 27/12/2006 01:09

Crni dim = otis'o dihtung izmedju glave i bloka motora pa se mjesa gorivo i ulje :D

Bijeli dim = pravo je mazija :D

someone_
Posts: 306
Joined: 26/12/2006 15:03
Has thanked: 9 times

#6 Re: Dim iz auspuha

Post by someone_ » 27/12/2006 01:09

I ja sam primijetio to na svom autu nedavno.
Nesto se ne sekiram jer kontam da je to zbog zime. Hladno vani :).
Ako sta crkne javicu ti :)

freeflight
Posts: 440
Joined: 15/12/2006 22:24

#7

Post by freeflight » 27/12/2006 01:11

pitaj indijance :-D

User avatar
rajvosa^
Posts: 1788
Joined: 18/05/2006 19:38

#8

Post by rajvosa^ » 27/12/2006 01:19

Kao sto neko rece tesko je odmah dati tacan odgovor ali se moze na nekoliko nacina pronaci.

Crni dim - najvjerovatnije je da se ulje mjesa sa gorivom, tako da sagorijevanje nije funkcionalno. Provjeri dihtunge pogotovo glave motora.

Bjeli dim - u dosta slucajeva je gdje se ulje mjesa sa antifrizom. Pogledaj cep radijatora dali ima uljane mase na vrhu kao i na contri za vodu.

User avatar
stickitout
Posts: 1745
Joined: 15/01/2005 23:58

#9

Post by stickitout » 27/12/2006 01:33

[quote="rajvosa^"]Kao sto neko rece tesko je odmah dati tacan odgovor ali se moze na nekoliko nacina pronaci.

Crni dim - najvjerovatnije je da se ulje mjesa sa gorivom, tako da sagorijevanje nije funkcionalno. Provjeri dihtunge pogotovo glave motora.

Bjeli dim - u dosta slucajeva je gdje se ulje mjesa sa antifrizom. Pogledaj cep radijatora dali ima uljane mase na vrhu kao i na contri za vodu.[/quote]

Izvini jarane ali ovo nije tacno :D Ni antifriz a ni ulje nemaju direktne veze sa unutrasnjim sagorijevanjem, u slucaju mjesanja ulja i goriva da, ali ako se pomijesa antifriz sa uljem to ne pravi nikakav uticaj na sagorijevanje, osim ako se sve ne pomijesa direktno sa gorivom uslijed starog ili ostecenog dihtunga. Nazalost takav kvar jos nisam vidio i ne znam kakva je boja dima :D Naj vjerovatnije bi zagusilo masinu potpuno a gdje nema vatre nema ni dima :D

freeflight
Posts: 440
Joined: 15/12/2006 22:24

#10

Post by freeflight » 27/12/2006 01:49

kazu da je bijeli zbog vode
kad je ulje onda je plavicast do crn

digger
Posts: 2935
Joined: 03/12/2004 02:10
Location: blizina Toronta

#11

Post by digger » 27/12/2006 01:53

Bijeli dim: Habeas Papa ! :D

User avatar
stickitout
Posts: 1745
Joined: 15/01/2005 23:58

#12

Post by stickitout » 27/12/2006 01:57

freeflight wrote:kazu da je bijeli zbog vode
kad je ulje onda je plavicast do crn
To ima smisla, ali zavisi jel' masina na vodeno ili zracno hladjenje :) Ako je vodeno da, moguce je da voda profura do sagorijevajuceg sistema od rashladjivanja.

digger
Posts: 2935
Joined: 03/12/2004 02:10
Location: blizina Toronta

#13

Post by digger » 27/12/2006 02:52

Pod uslovom da je motor propisno zagrijan:

Bijeli dim: voda u cilindru

Plavi dim: sagorjeva ulje u cilindrima, izandjali "piston rings" a posebno uljni

Crni dim: obicno indicira pomjereno paljenje; lose svijecice,


Naravno, ima toga vise ali ova su ociti razlozi.

shadow
Posts: 1631
Joined: 18/12/2005 14:54
Location: Charles River

#14

Post by shadow » 27/12/2006 03:23

bijeli: voda u cilindru/cilindrima a kod dizela moze znaciti i pomjereno paljenje

plavi: trosi ulje

crni: ima jako puno stvari, najcesce je to lose sagorijevanje, odnos zrak-gorivo..
U Bosni moze biti i do lose nafte ako je u pitanju dizel


plavi i crni su manje-vise ocigledni i ukazuju na konkretan problem dok se oko crnog dima treba malo vremena potrositi na diagnostiku.

putnik
Posts: 262
Joined: 05/06/2003 00:00

#15

Post by putnik » 27/12/2006 09:58

Benzinski motor:
Crni dim ili crno-plavičasti - sagorjevanje ulja - karike, vodilice ventila, semerinzi na TP (ako postoji)

Bijeli dim je ustvari vodena para, naročito kad je hladno, ali može biti da nešto rashladne tečnosti prolazi u cilindre - dihtunzi.

Dizel motor:
Crni dim, ćađ - manjak zraka - filter zraka, TP na izdisaju, razvod malo pomaknut iz faze.
Crni dim plavičasti - ulje prolazi u cilindar isto kao u benzinca.

Sivi dim - Pumpa - rikavela

Bijeli dim kao produkt sagorjevanja se ne pojavljuje u znatnoj mjeri kod dizela jer usljed viška zraka, isti upije (rastopi) vodenu paru prije nego izađe iz auspuha (ne u potpunosti). Ako baš ima puno bijelog dima koji ne smrdi (vodene pare) znači da negdje voda prolazi u prostor izgaranja.

mirness
Posts: 226
Joined: 04/12/2006 18:54

#16 Re: Dim iz auspuha

Post by mirness » 27/12/2006 10:24

ZEKI-RIKI wrote:- CRNI dim iz auspuha,ili BJELI dim ,sta znaci prvo a sta drugo.
-Cesto o tome raspravljam sa svojim kolegama,rajom,majstorima,.....te karike,te motor pri kraju,te treba ga ``propuhati``,te lose gorivo,a niko bas ne zna sa sigurnoscu ,sta je sta.Sta vi mislite,i da li se i kod vas/vjerovatno jest/dogada da kad upalite auto ili ga malo ``nagazaite da se pojavi ``obacic``cnog ili bjelog dima.Cesto kad me neko prestigne i malo ga ``stisne``vidim dim ili crn/cesce/ a ponekad i bjel i to da dobro dimi.
-Sta se u stvari desava.Ne budu uvjek bas stara vozila.
-Jeli to nesto zabrinjavajuce i sta raditi kad se to primjeti, a ustvari/na oko/ auto radi normalno.Da li znaci da je vakat ici na servis :?
Pozdrav,sa Mejtasa
nisi ni ovdje bolje prosao :)

laguna
Posts: 44
Joined: 20/11/2006 12:49

#17

Post by laguna » 27/12/2006 16:08

Za bijeli dim ne znam,ali za crni cu ti reci nesto.sto je 100% istinito.
Prije dvije godine,rodjak je kupio novog pasata i vjerovali ili ne izlazio je crni dim iz auspuha.Znaci gorivo.Pasat je dizel.

dr.iver
Posts: 981
Joined: 02/05/2006 12:33

#18

Post by dr.iver » 27/12/2006 16:45

tamniji dim/ne crni/ kod benzinskog motora moze se javiti kada se motor razradjuje, tj. zbog izgaranja taloga u motoru koji se sakupljaju "stedljivom" voznjom na malim obrtajima....

User avatar
rajvosa^
Posts: 1788
Joined: 18/05/2006 19:38

#19

Post by rajvosa^ » 27/12/2006 18:14

stickitout wrote:
rajvosa^ wrote:Kao sto neko rece tesko je odmah dati tacan odgovor ali se moze na nekoliko nacina pronaci.

Crni dim - najvjerovatnije je da se ulje mjesa sa gorivom, tako da sagorijevanje nije funkcionalno. Provjeri dihtunge pogotovo glave motora.

Bjeli dim - u dosta slucajeva je gdje se ulje mjesa sa antifrizom. Pogledaj cep radijatora dali ima uljane mase na vrhu kao i na contri za vodu.[/quote]

Izvini jarane ali ovo nije tacno :D Ni antifriz a ni ulje nemaju direktne veze sa unutrasnjim sagorijevanjem, u slucaju mjesanja ulja i goriva da, ali ako se pomijesa antifriz sa uljem to ne pravi nikakav uticaj na sagorijevanje, osim ako se sve ne pomijesa direktno sa gorivom uslijed starog ili ostecenog dihtunga. Nazalost takav kvar jos nisam vidio i ne znam kakva je boja dima :D Naj vjerovatnije bi zagusilo masinu potpuno a gdje nema vatre nema ni dima :D
[/quote]

Jeste voda (u kojojo ima antifriza) i ulje se pomjesa i sve to dodje do cilindara. Licno sam imao slucaj na zeninom autu davno. Posuda za vodu je imala talog na vrhu od ulja i isto tako cep o radijatora je imao onu mlijecnu smjesu sto kaze da je dosla voda do ulja. Ako je bjeli dim usred ljeta (sto sam vidjao) jebi ga nemoze biti isparavanje kao sto neki kazu.

ado-šampion
Posts: 6011
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo
Been thanked: 1 time

#20

Post by ado-šampion » 28/12/2006 17:12

Bijeli dim je uredu kada je motor hladan, pri normalnoj radnoj temperaturi bijeli dim ukazuje na progoren dihtung glave motora (bijelo je "sagorena" tekućina za hlađenje). To najbolje znaju vozači starih BMW trica i posebno petica, ali oni se vade da je to "para" :-)
Crni dim je kod dizelaša nekako uobičajan kad ga stisneš, a najčešće je do goriva. Međutim, crni dim najćešće ukazuje na istrošene karike (to crno je izgorena kombinacija benzina i ulja koje kroz istrošene karike ulazi u cilindar/re). Rjeđe je loše sagorijevanje (svjećice, loša smjesa...). Ako ti se naglo poveća potrošnja ulja, a ispod auta nema "fleka", otišle su ti karike, dalje ne moraš tražiti uzrok crnog dima i znači da si bio sretne ruke kad si ga kupovao :-)
Dakle dihung glave je u pitanju kad je bijeli dim, a ne crni, ko to reče pogrešno je čuo.

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#21

Post by nineac » 29/12/2006 10:46

Crni dim (benzinac): Problem sa paljenjem!
Crni dim (diesel): Kada velika kolicina nafte udje u kompresioni prostor nedolazi do izgaranja kompletne smjese nego dio prodje kroz izduvne ventile i putem dodje do sagorjevanja, nesto sasvim uobicajno kod diesela.
Bjeli dim: Ako je niska temperatura dolazi do kondenzacije, totalno nebitno, medjutim, ako je ljeto i bjeli se, kao sto rece ado, voda je dosla u kompresioni prostor, tj. dihtung glave j otisao.
Plavi dim: Karike, tj. definitivno se ulje nalazi u kompresionom prostoru!

Post Reply