Post
by nineac » 07/07/2004 15:45
8250 o/min je na sadašnjem M3 sa 343 ks, dok je limitator na M3 CSL sa 360 ks pri 8500 o/min!
Stvar je što je taj motor na M5 dostizao 600 ks pri 12.000 o/min!!!
To je strašno, ali i nije kada skontaš da je izveden iz pretprošlogodišnjeg motora F1, koji se vrtio do 21.000 o/min!
sada, radi bolje efikasnosti obrtnog momenta pri nižim obrtajima, broj obrtaja je samnjen na 10.000, dok ke limitator koliko sam čuo na 9.500, ali može biti i na 9.250, znam samo da ide preko 9.000 obrtaja!
Sada to nije neki podatak kada laik gleda, jer Honda je to davno postigla na 4-cil motorima! Ali što više motor ima cilindara, to ga je teže zavrtiti! Tako, to što su oni uradili bez turbina i ostalih gluposti treba ima nobelovu nagradu dati!
Mislim, S modeli su daleko efikasniji u normalnoj vožnji, ali M je sirovo, brutalno auto, koji je tvrd do jaja! Vozio sam S4 sa 265 ks i sve modele M3, i daleko je lakše voziti S4, ali ovi su predatori na cesti, ubitačno brzi, i samo su predviđeni za gas do daske! kod njih nema elastičnosti, nema tog pojma, nego što više obrtaja to bolje!
Zato kada M3 rikne na 8000 obrtaja misliš da je zemljotres!
S4 je više za gospodu koja voli malo jaču vožnju, i u svim situacijama sigurno auto! Dok M traži više vozačkog umjeća, i andrenalina! Jer nije isto kada 344ks opali po pogonu na 4 točka, nema tu šta pametovati! Ali zato kada 343 ks opali samo na zadnje točkove, e tu je fazon!
AMG su dobra auta, ali su kao što sam ranije reko za pravce, za ljude od 60 godina koji vole voziti dobro preko 200 km/h!
Njih jednostavno elektronika previše sputava!
Vidjet ćemo taj M5, iako je vrhunsko auto, kakav je na testovima!