Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: Bobi, _BataZiv_0809

User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 41346
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...

#176 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by _BataZiv_0809 » 21/11/2020 00:25

Ima u Juznoj Africi Golf kec a iznutra Fabia kec :run:


BiBi911
Posts: 736
Joined: 09/12/2018 17:47

#177 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by BiBi911 » 21/11/2020 05:53

Koliko dijelova je proizvedeno u Bosni a koliko naruceno na alibaba.

Nemoj mi novalica i ekipe dosta mi je 4 godine slusanja njihove price

User avatar
problemnatravunu
Posts: 10151
Joined: 26/10/2014 07:41
Location: Sarajevo

#178 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by problemnatravunu » 21/11/2020 07:03

golfiista wrote:
20/11/2020 23:05
Mislim da ne bi bio problem kopirati platformu golfa 2 i istog proizvesti u identičnom obliku i motorizovati cijelu naciju. Većina industrijskih prava ( patent, dizajn ) ističu u relativno kratkim rokovima, tako da sa te strane ne može biti fule. Sigurnosni aspekt se rješava sa jačim materijalima i čelikom visoke čvrstoće, pokoji airbag i eto ga. Motori svakako nisu problem. Za BiH se ubilo. Nakon nekog vremena i iskustva baviti se ozbiljnijim projektom. Prateća industrija bi procvala.
U BiH ima preko milion vozila. Od toga se svake godine proda oko 10k novih. Da ne spominjem radna vozila. Znaci može se, ali problem je u lobiju uvoznika novih kao i polovnih vozila koji ne bi dozvolili takvo sto. Lobiji su čudo.
izvini, ali dugo ne pročitah veću glupost

User avatar
mk ultra
Posts: 10180
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Rodzakland

#179 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by mk ultra » 21/11/2020 07:43

BiBi911 wrote:
21/11/2020 05:53
Koliko dijelova je proizvedeno u Bosni a koliko naruceno na alibaba.

Nemoj mi novalica i ekipe dosta mi je 4 godine slusanja njihove price
Mislim da je siemens automatika, a to je 90% ovog uređaja

tempuser
Posts: 16115
Joined: 08/04/2015 10:35

#180 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by tempuser » 21/11/2020 08:36

golfiista wrote:
20/11/2020 23:05
Mislim da ne bi bio problem kopirati platformu golfa 2 i istog proizvesti u identičnom obliku i motorizovati cijelu naciju. Većina industrijskih prava ( patent, dizajn ) ističu u relativno kratkim rokovima, tako da sa te strane ne može biti fule. Sigurnosni aspekt se rješava sa jačim materijalima i čelikom visoke čvrstoće, pokoji airbag i eto ga. Motori svakako nisu problem. Za BiH se ubilo. Nakon nekog vremena i iskustva baviti se ozbiljnijim projektom. Prateća industrija bi procvala.
U BiH ima preko milion vozila. Od toga se svake godine proda oko 10k novih. Da ne spominjem radna vozila. Znaci može se, ali problem je u lobiju uvoznika novih kao i polovnih vozila koji ne bi dozvolili takvo sto. Lobiji su čudo.
Da zanemarimo da ta taj auto na bazi Golfa 2 ne bi mogao proći tipsku homologaciju i dobiti dozvolu za prodaju (jelde, ti bi s tim auto imao pravo putovati po Europi), ko bi kupio "nov" auto star 40 godina i ostala tehnička pitanja, u BiH se godišnje proda svega 9,5k novih vozila, kome bi se isplatilo investirati u proizvodnju sa takom malom prodajom??!?!?!
Zastava je to radila do 2008. u Srbiji do gdje se proda 4 x više novih auta i samo zato što je to bila državna firma sa davno isplaćenom tehnologijom. Čak šta više, imali su i relativno konkurentan proizvod Zastava 10 (Punto 2). Da je to tako isplativo ne bi Fiat to sve poslao pod presu i počeo proizvoditi 500L nego bi nastavio proizvodnju jeftinih Yuga i stojadina.
Elem, veliku si glupost napisao!

User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 41346
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...

#181 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by _BataZiv_0809 » 21/11/2020 09:10

Tusis ga u Afriku, Aziju, Juznu Ameriku 8-)

tempuser
Posts: 16115
Joined: 08/04/2015 10:35

#182 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by tempuser » 21/11/2020 09:13

_BataZiv_0809 wrote:
21/11/2020 09:10
Tusis ga u Afriku, Aziju, Juznu Ameriku 8-)
Oni ko ludi bez naših starudija? :-)
Da je to tako, Zastava bi i danas štancala stojadine...

User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 41346
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...

#183 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by _BataZiv_0809 » 21/11/2020 09:16

Spomenuo sam Golf iz Juzne Afrike, Zastava se prodavala sasvim solidno u Magrebu, ima tu prostora.

Pa i Dacia ti je pocela kao slican koncept, mnogo moderniji, slazem se, ali sjeti se kad se tamo nekad 2006. pojavio Logan 2 na sta je licio naspram savremenih auta.

drndalo
Posts: 17547
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#184 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by drndalo » 21/11/2020 09:36

Afrika nam se smije moj Reufe...

tempuser
Posts: 16115
Joined: 08/04/2015 10:35

#185 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by tempuser » 21/11/2020 10:00

_BataZiv_0809 wrote:
21/11/2020 09:16
Spomenuo sam Golf iz Juzne Afrike, Zastava se prodavala sasvim solidno u Magrebu, ima tu prostora.

Pa i Dacia ti je pocela kao slican koncept, mnogo moderniji, slazem se, ali sjeti se kad se tamo nekad 2006. pojavio Logan 2 na sta je licio naspram savremenih auta.
Porediš neuporedivo...
Golf kec se u JAR-u proizvodio u VW-oj fabrici od 1978. godine, kad je izašla dvica samo su ga preimenovali za domaća tržišta i nastavili proizvoditi do kad je bilo račnice tj. 2008. Znači nije se neka JAR firma uvalila otkup tehnologije od VW-a i u proizvodne pogone itd, nego je VW nastavio proizvodnju dok je bilo računice.
Logan nije prvi, kad je Renault preuzeo Daciu prvo su izbacili Solenzu, a VW sa Škodom uradio čak i ranije, kao prelazno rješenje za pokrivanje low budget tržišta su prepakovali Favorita u Feliciju sa dva osnovna VW i jednom Škodinim motorom. U u Daciji i u Škodi su prije prezimanja od strane velikih postojali i proizvodni pogoni i neka tehnologija (Dacia je 30 god prije toga otkupila od Renaulta licence za 8, 12 i 20).
Znači, u oba primjera niko "novi" nije krenuo od 0 pa kupio staru tehnolgiju, nego su postojali i fabrike i tehnologija (kako ona kupljena uz fabriku, tako i ona savremena matične firme).
Misliš da je Zastava izvozila u Magreb do 2008? Jest se prodavala solidno ali 1/2 stojadina naslaganih u kontejner.

User avatar
Evolution_IV
Posts: 2309
Joined: 29/08/2020 22:58
Location: pravda za pravnike u saobracaju

#186 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by Evolution_IV » 21/11/2020 10:23

tempuser wrote:
21/11/2020 10:00

Golf kec se u JAR-u proizvodio u VW-oj fabrici od 1978. godine, kad je izašla dvica samo su ga preimenovali za domaća tržišta i nastavili proizvoditi do kad je bilo račnice tj. 2008.
ta su trzista nevjerovatna,mazda jos uvijek pravi ovaj model sto vozim u Iranu iako je zavrsio na globalnom trzistu sa polovinom 2013 :D :D

pise bahman grupa ali sto kazes veze to nema sa njima,nego mazda vidi da ide taj model pa proizvodi tamo i sve drzi pod lupom,kao i VW sa tim kecOm..

530i
Posts: 8499
Joined: 08/12/2009 17:31

#187 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by 530i » 21/11/2020 10:25

_BataZiv_0809 wrote:
21/11/2020 09:16
Pa i Dacia ti je pocela kao slican koncept, mnogo moderniji, slazem se, ali sjeti se kad se tamo nekad 2006. pojavio Logan 2 na sta je licio naspram savremenih auta.
Logan se pojavio 2004. godine i imao je tehnologiju iz klija dvojke iz 1998. godine. Neusporedivo sa ovim drugim primjerima.

tempuser
Posts: 16115
Joined: 08/04/2015 10:35

#188 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by tempuser » 21/11/2020 10:26

Evolution_IV wrote:
21/11/2020 10:23
tempuser wrote:
21/11/2020 10:00

Golf kec se u JAR-u proizvodio u VW-oj fabrici od 1978. godine, kad je izašla dvica samo su ga preimenovali za domaća tržišta i nastavili proizvoditi do kad je bilo račnice tj. 2008.
ta su trzista nevjerovatna,mazda jos uvijek pravi ovaj model sto vozim u Iranu iako je zavrsio na globalnom trzistu sa polovinom 2013 :D :D

pise bahman grupa ali sto kazes veze to nema sa njima,nego mazda vidi da ide taj model pa proizvodi tamo i sve drzi pod lupom,kao i VW sa tim kecOm..
Na koji tačno model misliš?

User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 41346
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...

#189 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by _BataZiv_0809 » 21/11/2020 10:37

530i wrote:
21/11/2020 10:25
_BataZiv_0809 wrote:
21/11/2020 09:16
Pa i Dacia ti je pocela kao slican koncept, mnogo moderniji, slazem se, ali sjeti se kad se tamo nekad 2006. pojavio Logan 2 na sta je licio naspram savremenih auta.
Logan se pojavio 2004. godine i imao je tehnologiju iz klija dvojke iz 1998. godine. Neusporedivo sa ovim drugim primjerima.
Napisao sam da je mnogo moderniji. Nema ni SFRJ nista sa ovim pa si joj posvetio 2 kartice teksta :P

User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 41346
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...

#190 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by _BataZiv_0809 » 21/11/2020 10:40

tempuser wrote:
21/11/2020 10:00
_BataZiv_0809 wrote:
21/11/2020 09:16
Spomenuo sam Golf iz Juzne Afrike, Zastava se prodavala sasvim solidno u Magrebu, ima tu prostora.

Pa i Dacia ti je pocela kao slican koncept, mnogo moderniji, slazem se, ali sjeti se kad se tamo nekad 2006. pojavio Logan 2 na sta je licio naspram savremenih auta.
Porediš neuporedivo...
Golf kec se u JAR-u proizvodio u VW-oj fabrici od 1978. godine, kad je izašla dvica samo su ga preimenovali za domaća tržišta i nastavili proizvoditi do kad je bilo račnice tj. 2008. Znači nije se neka JAR firma uvalila otkup tehnologije od VW-a i u proizvodne pogone itd, nego je VW nastavio proizvodnju dok je bilo računice.
Logan nije prvi, kad je Renault preuzeo Daciu prvo su izbacili Solenzu, a VW sa Škodom uradio čak i ranije, kao prelazno rješenje za pokrivanje low budget tržišta su prepakovali Favorita u Feliciju sa dva osnovna VW i jednom Škodinim motorom. U u Daciji i u Škodi su prije prezimanja od strane velikih postojali i proizvodni pogoni i neka tehnologija (Dacia je 30 god prije toga otkupila od Renaulta licence za 8, 12 i 20).
Znači, u oba primjera niko "novi" nije krenuo od 0 pa kupio staru tehnolgiju, nego su postojali i fabrike i tehnologija (kako ona kupljena uz fabriku, tako i ona savremena matične firme).
Misliš da je Zastava izvozila u Magreb do 2008? Jest se prodavala solidno ali 1/2 stojadina naslaganih u kontejner.
Polako. Ko je rekao da trebamo krenuti od nule? Dakle diskutuj sa onim STO SAM NAPISAO a ne sa onim STO TI MISLIS DA SAM NAPISAO. Ako nisi siguran na sta mislim, pitas. Zar je to tesko?

tempuser
Posts: 16115
Joined: 08/04/2015 10:35

#191 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by tempuser » 21/11/2020 10:45

_BataZiv_0809 wrote:
21/11/2020 10:40
tempuser wrote:
21/11/2020 10:00
_BataZiv_0809 wrote:
21/11/2020 09:16
Spomenuo sam Golf iz Juzne Afrike, Zastava se prodavala sasvim solidno u Magrebu, ima tu prostora.

Pa i Dacia ti je pocela kao slican koncept, mnogo moderniji, slazem se, ali sjeti se kad se tamo nekad 2006. pojavio Logan 2 na sta je licio naspram savremenih auta.
Porediš neuporedivo...
Golf kec se u JAR-u proizvodio u VW-oj fabrici od 1978. godine, kad je izašla dvica samo su ga preimenovali za domaća tržišta i nastavili proizvoditi do kad je bilo račnice tj. 2008. Znači nije se neka JAR firma uvalila otkup tehnologije od VW-a i u proizvodne pogone itd, nego je VW nastavio proizvodnju dok je bilo računice.
Logan nije prvi, kad je Renault preuzeo Daciu prvo su izbacili Solenzu, a VW sa Škodom uradio čak i ranije, kao prelazno rješenje za pokrivanje low budget tržišta su prepakovali Favorita u Feliciju sa dva osnovna VW i jednom Škodinim motorom. U u Daciji i u Škodi su prije prezimanja od strane velikih postojali i proizvodni pogoni i neka tehnologija (Dacia je 30 god prije toga otkupila od Renaulta licence za 8, 12 i 20).
Znači, u oba primjera niko "novi" nije krenuo od 0 pa kupio staru tehnolgiju, nego su postojali i fabrike i tehnologija (kako ona kupljena uz fabriku, tako i ona savremena matične firme).
Misliš da je Zastava izvozila u Magreb do 2008? Jest se prodavala solidno ali 1/2 stojadina naslaganih u kontejner.
Polako. Ko je rekao da trebamo krenuti od nule? Dakle diskutuj sa onim STO SAM NAPISAO a ne sa onim STO TI MISLIS DA SAM NAPISAO. Ako nisi siguran na sta mislim, pitas. Zar je to tesko?
A odakle bi ti krenuo, ako ne od 0? Šta mi to imamo da se ne mora krenuti od 0???
Ja diskutujem o realnim stvarima, a ne o bajkama i kako to mali Đokica zamišlja...

User avatar
Evolution_IV
Posts: 2309
Joined: 29/08/2020 22:58
Location: pravda za pravnike u saobracaju

#192 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by Evolution_IV » 21/11/2020 11:05

tempuser wrote:
21/11/2020 10:26
Evolution_IV wrote:
21/11/2020 10:23
tempuser wrote:
21/11/2020 10:00

Golf kec se u JAR-u proizvodio u VW-oj fabrici od 1978. godine, kad je izašla dvica samo su ga preimenovali za domaća tržišta i nastavili proizvoditi do kad je bilo račnice tj. 2008.
ta su trzista nevjerovatna,mazda jos uvijek pravi ovaj model sto vozim u Iranu iako je zavrsio na globalnom trzistu sa polovinom 2013 :D :D

pise bahman grupa ali sto kazes veze to nema sa njima,nego mazda vidi da ide taj model pa proizvodi tamo i sve drzi pod lupom,kao i VW sa tim kecOm..
Na koji tačno model misliš?
II generacija,3 BL i to mislim samo sedan verzija..ide uporedo sa najnovijom :-)

Image

tempuser
Posts: 16115
Joined: 08/04/2015 10:35

#193 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by tempuser » 21/11/2020 11:16

Evolution_IV wrote:
21/11/2020 11:05
II generacija,3 BL i to mislim samo sedan verzija..ide uporedo sa najnovijom :-)

Image
Raskinut je taj ugovor jer im je važnija pordaja u Americi nego u Iranu, a amerikanci su ih ucijenili.

User avatar
Evolution_IV
Posts: 2309
Joined: 29/08/2020 22:58
Location: pravda za pravnike u saobracaju

#194 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by Evolution_IV » 21/11/2020 11:16

tempuser wrote:
21/11/2020 11:16


Raskinut je taj ugovor jer im je važnija pordaja u Americi nego u Iranu, a amerikanci su ih ucijenili.
:thumbup:

Dope_Man
Posts: 4610
Joined: 03/06/2016 16:31

#195 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by Dope_Man » 21/11/2020 11:20

tempuser wrote:
20/11/2020 22:11
Dope_Man wrote:
20/11/2020 22:05
Nisam ni rekao da ce uci, rekao sam da eventualno ti ljudi imaju pare da finansiraju takvu zezanciju na jednom frontu jer imaju veliki biznis na drugom, dok ne privuku i druge investitore (sto je i glavnina posla kojeg Musk radi).
Tel me ju ar sirijus?!?!? :-) :run:
A zasto ne bih bio? Meni se cini da ti, kako rece komentar iznad, citas ono sto zelis da procitas, a ne ono sto pise.

Kao sto sam vec i rekao ranije, ulaz u auto industriju se ne moze napraviti tako sto ces doci sa parama, izgraditi ogromnu fabriku i odmah zaposliti 5000 ljudi da proizvode serijski. To bi tesko podnijela i Toyota ili VW (da formiraju sve novo od nule, sa novim brendom) a ne bilo ko drugi. Pocinje se tako sto se formira mala, ali pametna grupa ljudi koji ce razvijati, eventualno i proizvoditi, bitne komponente koje mogu da se onda prodaju drugima dok se nastavlja razvoj.

Je li to ne mogu ranije spomenuti finansirati radionicu sa sakom pametnih ljudi koji rade na tom? Pa nije ni Rimac poceo sa 1000 ljudi koliko skoro ima sad, vec sa sacicom. Naravno, u to se idealno uklapaju i studenti koje dovedes pod krinkom prakse, tako imas nekog iskusnog, i svjezinu mladih ideja, a prakticno placas jednog iskusnog. I onda se ide korak po korak.

User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 30293
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Contact:

#196 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by bitanga_sa_otesa » 21/11/2020 11:23

Dope_Man wrote:
21/11/2020 11:20

ulaz u auto industriju se ne moze napraviti tako sto ces doci sa parama, izgraditi ogromnu fabriku i odmah zaposliti 5000 ljudi da proizvode serijski. To bi tesko podnijela i Toyota ili VW (da formiraju sve novo od nule, sa novim brendom) a ne bilo ko drugi.
tako je probao john delorean, pa znamo kako je zavrsio ...

tempuser
Posts: 16115
Joined: 08/04/2015 10:35

#197 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by tempuser » 21/11/2020 11:24

Dope_Man wrote:
21/11/2020 11:20
tempuser wrote:
20/11/2020 22:11
Dope_Man wrote:
20/11/2020 22:05
Nisam ni rekao da ce uci, rekao sam da eventualno ti ljudi imaju pare da finansiraju takvu zezanciju na jednom frontu jer imaju veliki biznis na drugom, dok ne privuku i druge investitore (sto je i glavnina posla kojeg Musk radi).
Tel me ju ar sirijus?!?!? :-) :run:
A zasto ne bih bio? Meni se cini da ti, kako rece komentar iznad, citas ono sto zelis da procitas, a ne ono sto pise.
Pocinje se tako sto se formira mala, ali pametna grupa ljudi koji ce razvijati, eventualno i proizvoditi, bitne komponente koje mogu da se onda prodaju drugima dok se nastavlja razvoj.
I tebi ću odgovoriti istu stvar, ja raspravljam o realnim uslovima, a ne bajkama...
Gdje, ko, kad i kako? Mi kad bi razvili i proizveli jednu komponentu koja bi se mogla prodavati drugima to bi bio uspjeh epohe, a proizvodnja bitnih komponenti (plural) i nastavak razvoja su za nas daleko koliko i razvoj svemirskog programa.
Domaća autoindustrija je 0, ono komponenti i dijelova što proizvodimo je sve razvijeno vani i proizvodi se po narudžbi stranih kupaca.

User avatar
golfiista
Posts: 4614
Joined: 04/05/2012 14:48

#198 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by golfiista » 21/11/2020 15:55

Tipični bosancerosi i razmišljanje, glupi smo i nesposobni za bilo sta. Eto problem zona gužvanja i nesigurnost u automobilu koji bi se proizveo danas na platformi staroj 30 godina. Pitam ja vas, koliki nam je prosjek voznog parka? Koliki nam je prosjek kilometraže tih vozila? Sta zapravo uvozimo sa zapada? Gdje to pojedinci žive?
Kad skontate da nam je prosjek Plate 400 eura ( realno to je 300 eura ) i da je kupovina novog auta za većinu nedosanjan san, eto neki golf 2 sa mogućim poboljšanjima i boljom motorizaciji eto ne bi bio prihvatljiv? Jok eto ne bi. To sto objektivno kasnimo za Evropom 50 godina, daje nam pravo da napravimo skok od 20 godina naprijed i proizvodimo auto na rješenjima prije 30 godina. A siguran sam da bi to mogao biti pristojan proizvod uz pokoju aktuelni licencu i da bi vrlo brzo bio konkurentan. Koliko treba za modernu fabriku? 1 milijarda eura, ok, za Plate se zadužujemo 800 miliona EUR, ako niste primjetili, akcize donose još toliko godišnje, dakle love ima, ali očito volje i želje pa i pameti teško.

User avatar
Haris.ba
Posts: 10838
Joined: 08/09/2005 20:08

#199 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by Haris.ba » 21/11/2020 16:35

Znaci napravimo novi golf 2, auto sa tehnologijom starom 30 godina, da ne bi imali prosjek starosti vozila 17. Auto koje ce kostati koliko?

Kad imamo sada na trzistu moderna auta za stara 7,8 godina za ispod 10 milja.

Isto su i u nokiji mislili 2006.godine.

tempuser
Posts: 16115
Joined: 08/04/2015 10:35

#200 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?

Post by tempuser » 21/11/2020 16:55

golfiista wrote:
21/11/2020 15:55
Tipični bosancerosi i razmišljanje, glupi smo i nesposobni za bilo sta. Eto problem zona gužvanja i nesigurnost u automobilu koji bi se proizveo danas na platformi staroj 30 godina. Pitam ja vas, koliki nam je prosjek voznog parka? Koliki nam je prosjek kilometraže tih vozila? Sta zapravo uvozimo sa zapada? Gdje to pojedinci žive?
Kad skontate da nam je prosjek Plate 400 eura ( realno to je 300 eura ) i da je kupovina novog auta za većinu nedosanjan san, eto neki golf 2 sa mogućim poboljšanjima i boljom motorizaciji eto ne bi bio prihvatljiv? Jok eto ne bi. To sto objektivno kasnimo za Evropom 50 godina, daje nam pravo da napravimo skok od 20 godina naprijed i proizvodimo auto na rješenjima prije 30 godina. A siguran sam da bi to mogao biti pristojan proizvod uz pokoju aktuelni licencu i da bi vrlo brzo bio konkurentan. Koliko treba za modernu fabriku? 1 milijarda eura, ok, za Plate se zadužujemo 800 miliona EUR, ako niste primjetili, akcize donose još toliko godišnje, dakle love ima, ali očito volje i želje pa i pameti teško.
Pa eto imaš šansu da se izdigneš izmad nas bosanćerosa, budeš prvi i da se obogatiš.
Ako je Yugo, dok se prizvodio u fabrici i na tehnikogiji koji du se xy puta otplatili koštao 8 milja, koliko bi koštao taj tvoj golf uz kupovinu tehnologije i ulaganja u proizvidnju? Ja ne znam nikog ko je kupio novog Yuga za 8 milja kad se mogao kupiti, svi su za te pare ili za viš kupovali polovna auta, kao što ne znam nikog ko bi za 12-15 ili više milja kupio modernizivanog Golfa 2. Dodaš još malo i eto nove Dacie!

Post Reply