
Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Moderators: Bobi, _BataZiv_0809
- _BataZiv_0809
- Nindža revizor
- Posts: 41346
- Joined: 09/05/2013 13:56
- Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
#176 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Ima u Juznoj Africi Golf kec a iznutra Fabia kec 

#177 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Koliko dijelova je proizvedeno u Bosni a koliko naruceno na alibaba.
Nemoj mi novalica i ekipe dosta mi je 4 godine slusanja njihove price
- problemnatravunu
- Posts: 10151
- Joined: 26/10/2014 07:41
- Location: Sarajevo
#178 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
izvini, ali dugo ne pročitah veću glupostgolfiista wrote: ↑20/11/2020 23:05Mislim da ne bi bio problem kopirati platformu golfa 2 i istog proizvesti u identičnom obliku i motorizovati cijelu naciju. Većina industrijskih prava ( patent, dizajn ) ističu u relativno kratkim rokovima, tako da sa te strane ne može biti fule. Sigurnosni aspekt se rješava sa jačim materijalima i čelikom visoke čvrstoće, pokoji airbag i eto ga. Motori svakako nisu problem. Za BiH se ubilo. Nakon nekog vremena i iskustva baviti se ozbiljnijim projektom. Prateća industrija bi procvala.
U BiH ima preko milion vozila. Od toga se svake godine proda oko 10k novih. Da ne spominjem radna vozila. Znaci može se, ali problem je u lobiju uvoznika novih kao i polovnih vozila koji ne bi dozvolili takvo sto. Lobiji su čudo.
#179 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
#180 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Da zanemarimo da ta taj auto na bazi Golfa 2 ne bi mogao proći tipsku homologaciju i dobiti dozvolu za prodaju (jelde, ti bi s tim auto imao pravo putovati po Europi), ko bi kupio "nov" auto star 40 godina i ostala tehnička pitanja, u BiH se godišnje proda svega 9,5k novih vozila, kome bi se isplatilo investirati u proizvodnju sa takom malom prodajom??!?!?!golfiista wrote: ↑20/11/2020 23:05Mislim da ne bi bio problem kopirati platformu golfa 2 i istog proizvesti u identičnom obliku i motorizovati cijelu naciju. Većina industrijskih prava ( patent, dizajn ) ističu u relativno kratkim rokovima, tako da sa te strane ne može biti fule. Sigurnosni aspekt se rješava sa jačim materijalima i čelikom visoke čvrstoće, pokoji airbag i eto ga. Motori svakako nisu problem. Za BiH se ubilo. Nakon nekog vremena i iskustva baviti se ozbiljnijim projektom. Prateća industrija bi procvala.
U BiH ima preko milion vozila. Od toga se svake godine proda oko 10k novih. Da ne spominjem radna vozila. Znaci može se, ali problem je u lobiju uvoznika novih kao i polovnih vozila koji ne bi dozvolili takvo sto. Lobiji su čudo.
Zastava je to radila do 2008. u Srbiji do gdje se proda 4 x više novih auta i samo zato što je to bila državna firma sa davno isplaćenom tehnologijom. Čak šta više, imali su i relativno konkurentan proizvod Zastava 10 (Punto 2). Da je to tako isplativo ne bi Fiat to sve poslao pod presu i počeo proizvoditi 500L nego bi nastavio proizvodnju jeftinih Yuga i stojadina.
Elem, veliku si glupost napisao!
- _BataZiv_0809
- Nindža revizor
- Posts: 41346
- Joined: 09/05/2013 13:56
- Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
#181 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Tusis ga u Afriku, Aziju, Juznu Ameriku 

#182 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Oni ko ludi bez naših starudija?

Da je to tako, Zastava bi i danas štancala stojadine...
- _BataZiv_0809
- Nindža revizor
- Posts: 41346
- Joined: 09/05/2013 13:56
- Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
#183 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Spomenuo sam Golf iz Juzne Afrike, Zastava se prodavala sasvim solidno u Magrebu, ima tu prostora.
Pa i Dacia ti je pocela kao slican koncept, mnogo moderniji, slazem se, ali sjeti se kad se tamo nekad 2006. pojavio Logan 2 na sta je licio naspram savremenih auta.
Pa i Dacia ti je pocela kao slican koncept, mnogo moderniji, slazem se, ali sjeti se kad se tamo nekad 2006. pojavio Logan 2 na sta je licio naspram savremenih auta.
#184 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Afrika nam se smije moj Reufe...
#185 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Porediš neuporedivo..._BataZiv_0809 wrote: ↑21/11/2020 09:16Spomenuo sam Golf iz Juzne Afrike, Zastava se prodavala sasvim solidno u Magrebu, ima tu prostora.
Pa i Dacia ti je pocela kao slican koncept, mnogo moderniji, slazem se, ali sjeti se kad se tamo nekad 2006. pojavio Logan 2 na sta je licio naspram savremenih auta.
Golf kec se u JAR-u proizvodio u VW-oj fabrici od 1978. godine, kad je izašla dvica samo su ga preimenovali za domaća tržišta i nastavili proizvoditi do kad je bilo račnice tj. 2008. Znači nije se neka JAR firma uvalila otkup tehnologije od VW-a i u proizvodne pogone itd, nego je VW nastavio proizvodnju dok je bilo računice.
Logan nije prvi, kad je Renault preuzeo Daciu prvo su izbacili Solenzu, a VW sa Škodom uradio čak i ranije, kao prelazno rješenje za pokrivanje low budget tržišta su prepakovali Favorita u Feliciju sa dva osnovna VW i jednom Škodinim motorom. U u Daciji i u Škodi su prije prezimanja od strane velikih postojali i proizvodni pogoni i neka tehnologija (Dacia je 30 god prije toga otkupila od Renaulta licence za 8, 12 i 20).
Znači, u oba primjera niko "novi" nije krenuo od 0 pa kupio staru tehnolgiju, nego su postojali i fabrike i tehnologija (kako ona kupljena uz fabriku, tako i ona savremena matične firme).
Misliš da je Zastava izvozila u Magreb do 2008? Jest se prodavala solidno ali 1/2 stojadina naslaganih u kontejner.
- Evolution_IV
- Posts: 2309
- Joined: 29/08/2020 22:58
- Location: pravda za pravnike u saobracaju
#186 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
ta su trzista nevjerovatna,mazda jos uvijek pravi ovaj model sto vozim u Iranu iako je zavrsio na globalnom trzistu sa polovinom 2013


pise bahman grupa ali sto kazes veze to nema sa njima,nego mazda vidi da ide taj model pa proizvodi tamo i sve drzi pod lupom,kao i VW sa tim kecOm..
#187 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Logan se pojavio 2004. godine i imao je tehnologiju iz klija dvojke iz 1998. godine. Neusporedivo sa ovim drugim primjerima._BataZiv_0809 wrote: ↑21/11/2020 09:16Pa i Dacia ti je pocela kao slican koncept, mnogo moderniji, slazem se, ali sjeti se kad se tamo nekad 2006. pojavio Logan 2 na sta je licio naspram savremenih auta.
#188 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Na koji tačno model misliš?Evolution_IV wrote: ↑21/11/2020 10:23ta su trzista nevjerovatna,mazda jos uvijek pravi ovaj model sto vozim u Iranu iako je zavrsio na globalnom trzistu sa polovinom 2013![]()
![]()
pise bahman grupa ali sto kazes veze to nema sa njima,nego mazda vidi da ide taj model pa proizvodi tamo i sve drzi pod lupom,kao i VW sa tim kecOm..
- _BataZiv_0809
- Nindža revizor
- Posts: 41346
- Joined: 09/05/2013 13:56
- Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
#189 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Napisao sam da je mnogo moderniji. Nema ni SFRJ nista sa ovim pa si joj posvetio 2 kartice teksta530i wrote: ↑21/11/2020 10:25Logan se pojavio 2004. godine i imao je tehnologiju iz klija dvojke iz 1998. godine. Neusporedivo sa ovim drugim primjerima._BataZiv_0809 wrote: ↑21/11/2020 09:16Pa i Dacia ti je pocela kao slican koncept, mnogo moderniji, slazem se, ali sjeti se kad se tamo nekad 2006. pojavio Logan 2 na sta je licio naspram savremenih auta.

- _BataZiv_0809
- Nindža revizor
- Posts: 41346
- Joined: 09/05/2013 13:56
- Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
#190 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Polako. Ko je rekao da trebamo krenuti od nule? Dakle diskutuj sa onim STO SAM NAPISAO a ne sa onim STO TI MISLIS DA SAM NAPISAO. Ako nisi siguran na sta mislim, pitas. Zar je to tesko?tempuser wrote: ↑21/11/2020 10:00Porediš neuporedivo..._BataZiv_0809 wrote: ↑21/11/2020 09:16Spomenuo sam Golf iz Juzne Afrike, Zastava se prodavala sasvim solidno u Magrebu, ima tu prostora.
Pa i Dacia ti je pocela kao slican koncept, mnogo moderniji, slazem se, ali sjeti se kad se tamo nekad 2006. pojavio Logan 2 na sta je licio naspram savremenih auta.
Golf kec se u JAR-u proizvodio u VW-oj fabrici od 1978. godine, kad je izašla dvica samo su ga preimenovali za domaća tržišta i nastavili proizvoditi do kad je bilo račnice tj. 2008. Znači nije se neka JAR firma uvalila otkup tehnologije od VW-a i u proizvodne pogone itd, nego je VW nastavio proizvodnju dok je bilo računice.
Logan nije prvi, kad je Renault preuzeo Daciu prvo su izbacili Solenzu, a VW sa Škodom uradio čak i ranije, kao prelazno rješenje za pokrivanje low budget tržišta su prepakovali Favorita u Feliciju sa dva osnovna VW i jednom Škodinim motorom. U u Daciji i u Škodi su prije prezimanja od strane velikih postojali i proizvodni pogoni i neka tehnologija (Dacia je 30 god prije toga otkupila od Renaulta licence za 8, 12 i 20).
Znači, u oba primjera niko "novi" nije krenuo od 0 pa kupio staru tehnolgiju, nego su postojali i fabrike i tehnologija (kako ona kupljena uz fabriku, tako i ona savremena matične firme).
Misliš da je Zastava izvozila u Magreb do 2008? Jest se prodavala solidno ali 1/2 stojadina naslaganih u kontejner.
#191 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
A odakle bi ti krenuo, ako ne od 0? Šta mi to imamo da se ne mora krenuti od 0???_BataZiv_0809 wrote: ↑21/11/2020 10:40Polako. Ko je rekao da trebamo krenuti od nule? Dakle diskutuj sa onim STO SAM NAPISAO a ne sa onim STO TI MISLIS DA SAM NAPISAO. Ako nisi siguran na sta mislim, pitas. Zar je to tesko?tempuser wrote: ↑21/11/2020 10:00Porediš neuporedivo..._BataZiv_0809 wrote: ↑21/11/2020 09:16Spomenuo sam Golf iz Juzne Afrike, Zastava se prodavala sasvim solidno u Magrebu, ima tu prostora.
Pa i Dacia ti je pocela kao slican koncept, mnogo moderniji, slazem se, ali sjeti se kad se tamo nekad 2006. pojavio Logan 2 na sta je licio naspram savremenih auta.
Golf kec se u JAR-u proizvodio u VW-oj fabrici od 1978. godine, kad je izašla dvica samo su ga preimenovali za domaća tržišta i nastavili proizvoditi do kad je bilo račnice tj. 2008. Znači nije se neka JAR firma uvalila otkup tehnologije od VW-a i u proizvodne pogone itd, nego je VW nastavio proizvodnju dok je bilo računice.
Logan nije prvi, kad je Renault preuzeo Daciu prvo su izbacili Solenzu, a VW sa Škodom uradio čak i ranije, kao prelazno rješenje za pokrivanje low budget tržišta su prepakovali Favorita u Feliciju sa dva osnovna VW i jednom Škodinim motorom. U u Daciji i u Škodi su prije prezimanja od strane velikih postojali i proizvodni pogoni i neka tehnologija (Dacia je 30 god prije toga otkupila od Renaulta licence za 8, 12 i 20).
Znači, u oba primjera niko "novi" nije krenuo od 0 pa kupio staru tehnolgiju, nego su postojali i fabrike i tehnologija (kako ona kupljena uz fabriku, tako i ona savremena matične firme).
Misliš da je Zastava izvozila u Magreb do 2008? Jest se prodavala solidno ali 1/2 stojadina naslaganih u kontejner.
Ja diskutujem o realnim stvarima, a ne o bajkama i kako to mali Đokica zamišlja...
- Evolution_IV
- Posts: 2309
- Joined: 29/08/2020 22:58
- Location: pravda za pravnike u saobracaju
#192 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
II generacija,3 BL i to mislim samo sedan verzija..ide uporedo sa najnovijomtempuser wrote: ↑21/11/2020 10:26Na koji tačno model misliš?Evolution_IV wrote: ↑21/11/2020 10:23ta su trzista nevjerovatna,mazda jos uvijek pravi ovaj model sto vozim u Iranu iako je zavrsio na globalnom trzistu sa polovinom 2013![]()
![]()
pise bahman grupa ali sto kazes veze to nema sa njima,nego mazda vidi da ide taj model pa proizvodi tamo i sve drzi pod lupom,kao i VW sa tim kecOm..


#193 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Raskinut je taj ugovor jer im je važnija pordaja u Americi nego u Iranu, a amerikanci su ih ucijenili.Evolution_IV wrote: ↑21/11/2020 11:05II generacija,3 BL i to mislim samo sedan verzija..ide uporedo sa najnovijom![]()
![]()
- Evolution_IV
- Posts: 2309
- Joined: 29/08/2020 22:58
- Location: pravda za pravnike u saobracaju
#195 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
A zasto ne bih bio? Meni se cini da ti, kako rece komentar iznad, citas ono sto zelis da procitas, a ne ono sto pise.
Kao sto sam vec i rekao ranije, ulaz u auto industriju se ne moze napraviti tako sto ces doci sa parama, izgraditi ogromnu fabriku i odmah zaposliti 5000 ljudi da proizvode serijski. To bi tesko podnijela i Toyota ili VW (da formiraju sve novo od nule, sa novim brendom) a ne bilo ko drugi. Pocinje se tako sto se formira mala, ali pametna grupa ljudi koji ce razvijati, eventualno i proizvoditi, bitne komponente koje mogu da se onda prodaju drugima dok se nastavlja razvoj.
Je li to ne mogu ranije spomenuti finansirati radionicu sa sakom pametnih ljudi koji rade na tom? Pa nije ni Rimac poceo sa 1000 ljudi koliko skoro ima sad, vec sa sacicom. Naravno, u to se idealno uklapaju i studenti koje dovedes pod krinkom prakse, tako imas nekog iskusnog, i svjezinu mladih ideja, a prakticno placas jednog iskusnog. I onda se ide korak po korak.
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 30293
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Contact:
#196 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
tako je probao john delorean, pa znamo kako je zavrsio ...
#197 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
I tebi ću odgovoriti istu stvar, ja raspravljam o realnim uslovima, a ne bajkama...Dope_Man wrote: ↑21/11/2020 11:20A zasto ne bih bio? Meni se cini da ti, kako rece komentar iznad, citas ono sto zelis da procitas, a ne ono sto pise.
Pocinje se tako sto se formira mala, ali pametna grupa ljudi koji ce razvijati, eventualno i proizvoditi, bitne komponente koje mogu da se onda prodaju drugima dok se nastavlja razvoj.
Gdje, ko, kad i kako? Mi kad bi razvili i proizveli jednu komponentu koja bi se mogla prodavati drugima to bi bio uspjeh epohe, a proizvodnja bitnih komponenti (plural) i nastavak razvoja su za nas daleko koliko i razvoj svemirskog programa.
Domaća autoindustrija je 0, ono komponenti i dijelova što proizvodimo je sve razvijeno vani i proizvodi se po narudžbi stranih kupaca.
#198 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Tipični bosancerosi i razmišljanje, glupi smo i nesposobni za bilo sta. Eto problem zona gužvanja i nesigurnost u automobilu koji bi se proizveo danas na platformi staroj 30 godina. Pitam ja vas, koliki nam je prosjek voznog parka? Koliki nam je prosjek kilometraže tih vozila? Sta zapravo uvozimo sa zapada? Gdje to pojedinci žive?
Kad skontate da nam je prosjek Plate 400 eura ( realno to je 300 eura ) i da je kupovina novog auta za većinu nedosanjan san, eto neki golf 2 sa mogućim poboljšanjima i boljom motorizaciji eto ne bi bio prihvatljiv? Jok eto ne bi. To sto objektivno kasnimo za Evropom 50 godina, daje nam pravo da napravimo skok od 20 godina naprijed i proizvodimo auto na rješenjima prije 30 godina. A siguran sam da bi to mogao biti pristojan proizvod uz pokoju aktuelni licencu i da bi vrlo brzo bio konkurentan. Koliko treba za modernu fabriku? 1 milijarda eura, ok, za Plate se zadužujemo 800 miliona EUR, ako niste primjetili, akcize donose još toliko godišnje, dakle love ima, ali očito volje i želje pa i pameti teško.
Kad skontate da nam je prosjek Plate 400 eura ( realno to je 300 eura ) i da je kupovina novog auta za većinu nedosanjan san, eto neki golf 2 sa mogućim poboljšanjima i boljom motorizaciji eto ne bi bio prihvatljiv? Jok eto ne bi. To sto objektivno kasnimo za Evropom 50 godina, daje nam pravo da napravimo skok od 20 godina naprijed i proizvodimo auto na rješenjima prije 30 godina. A siguran sam da bi to mogao biti pristojan proizvod uz pokoju aktuelni licencu i da bi vrlo brzo bio konkurentan. Koliko treba za modernu fabriku? 1 milijarda eura, ok, za Plate se zadužujemo 800 miliona EUR, ako niste primjetili, akcize donose još toliko godišnje, dakle love ima, ali očito volje i želje pa i pameti teško.
#199 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Znaci napravimo novi golf 2, auto sa tehnologijom starom 30 godina, da ne bi imali prosjek starosti vozila 17. Auto koje ce kostati koliko?
Kad imamo sada na trzistu moderna auta za stara 7,8 godina za ispod 10 milja.
Isto su i u nokiji mislili 2006.godine.
Kad imamo sada na trzistu moderna auta za stara 7,8 godina za ispod 10 milja.
Isto su i u nokiji mislili 2006.godine.
#200 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Pa eto imaš šansu da se izdigneš izmad nas bosanćerosa, budeš prvi i da se obogatiš.golfiista wrote: ↑21/11/2020 15:55Tipični bosancerosi i razmišljanje, glupi smo i nesposobni za bilo sta. Eto problem zona gužvanja i nesigurnost u automobilu koji bi se proizveo danas na platformi staroj 30 godina. Pitam ja vas, koliki nam je prosjek voznog parka? Koliki nam je prosjek kilometraže tih vozila? Sta zapravo uvozimo sa zapada? Gdje to pojedinci žive?
Kad skontate da nam je prosjek Plate 400 eura ( realno to je 300 eura ) i da je kupovina novog auta za većinu nedosanjan san, eto neki golf 2 sa mogućim poboljšanjima i boljom motorizaciji eto ne bi bio prihvatljiv? Jok eto ne bi. To sto objektivno kasnimo za Evropom 50 godina, daje nam pravo da napravimo skok od 20 godina naprijed i proizvodimo auto na rješenjima prije 30 godina. A siguran sam da bi to mogao biti pristojan proizvod uz pokoju aktuelni licencu i da bi vrlo brzo bio konkurentan. Koliko treba za modernu fabriku? 1 milijarda eura, ok, za Plate se zadužujemo 800 miliona EUR, ako niste primjetili, akcize donose još toliko godišnje, dakle love ima, ali očito volje i želje pa i pameti teško.
Ako je Yugo, dok se prizvodio u fabrici i na tehnikogiji koji du se xy puta otplatili koštao 8 milja, koliko bi koštao taj tvoj golf uz kupovinu tehnologije i ulaganja u proizvidnju? Ja ne znam nikog ko je kupio novog Yuga za 8 milja kad se mogao kupiti, svi su za te pare ili za viš kupovali polovna auta, kao što ne znam nikog ko bi za 12-15 ili više milja kupio modernizivanog Golfa 2. Dodaš još malo i eto nove Dacie!