Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Moderators: Bobi, _BataZiv_0809
#151 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Da li su bosanski inžinjeri sposobni dizajnirati automobil?
Naravno da jesu.
Čak najbolji na svijetu.
Odmah zatvorite ovu temu nakon ovog članka
https://banjaluka24h.com/bosanac-dizajn ... -vw-skoda/
Naravno da jesu.
Čak najbolji na svijetu.
Odmah zatvorite ovu temu nakon ovog članka
https://banjaluka24h.com/bosanac-dizajn ... -vw-skoda/
#153 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
A ko ce dizajnirati platformu? Na sta da nasarafimo njegov dizajn?
#155 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
"Ja radim svoj posao, dizajn automobila je nešto što se radi u konkurenciji.."nikeze wrote: ↑20/11/2020 13:09Da li su bosanski inžinjeri sposobni dizajnirati automobil?
Naravno da jesu.
Čak najbolji na svijetu.
Odmah zatvorite ovu temu nakon ovog članka
https://banjaluka24h.com/bosanac-dizajn ... -vw-skoda/
Dizajn na koji on misli je estetike, a ne dizajn u smislu konstruisanja auta kako bi se to prevelo sa engleskog...
#156 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Obzirom na prelazak na električni pogon automobila, to će biti još lakše.
#160 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Uvijek je i bio samo mali broj država koje su proizvod kreirale od nule i uspostavile uspjeh na tržištu...današnje velesile poput Japana i J. Koreje su godinama brutalno kopirale druge ili proizvodile tuđe proizvode, pa su uspjeli zbog radne etike i ulaganja da ostvare nešto svoje.
Kina je primjer kako uz svu silu kopiranja opet ne ide, nema dobrog kineskog auta (i ničeg drugog
).
I onda dođu pojedinci i kuju u zvijezde i nebesa SFRJ, a danas ništa ne valja. Oduzmi ratnu odštetu od SFRJ i bilo bi gore nego danas...da je nama plaćeno kao što je trebalo od strane oba agresora bili bismo na istom nivou ili boljem (a i druge stvari da su riješene, a ne u da su u statusu quo).
Talenta itekako ima, to pokazuje neke firme i neki pojedinci navedeni u ovoj temi. Samo se afirmišu na najboljim mjestima.
Dakle, da ponovim svoju repliku, da jesmo u stanju konstruisati vlastiti auto, pa čak ga i proizvesti, ali da bi to bilo na nivou kvaliteta nekog prosjeka moralo bi da bude skuplje, tj. ne bi bilo isplativo da se posluje.
Kina je primjer kako uz svu silu kopiranja opet ne ide, nema dobrog kineskog auta (i ničeg drugog

I onda dođu pojedinci i kuju u zvijezde i nebesa SFRJ, a danas ništa ne valja. Oduzmi ratnu odštetu od SFRJ i bilo bi gore nego danas...da je nama plaćeno kao što je trebalo od strane oba agresora bili bismo na istom nivou ili boljem (a i druge stvari da su riješene, a ne u da su u statusu quo).
Talenta itekako ima, to pokazuje neke firme i neki pojedinci navedeni u ovoj temi. Samo se afirmišu na najboljim mjestima.
Dakle, da ponovim svoju repliku, da jesmo u stanju konstruisati vlastiti auto, pa čak ga i proizvesti, ali da bi to bilo na nivou kvaliteta nekog prosjeka moralo bi da bude skuplje, tj. ne bi bilo isplativo da se posluje.
#161 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Mi ne možemo dohakat kineskom respiratoru, ne možemo okrečiti ono što je trula Jugoslavija ozidala, povalili i ono što je postojalo, a lik priča bajke kako mi možemo proizvesti domaći auto!?!?
Prošao je 15.11.2020 nema potrebe za bajkama!

Prošao je 15.11.2020 nema potrebe za bajkama!

#163 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Glupo je oci u ekstreme u koje neki idu ovdje. Danas nema velike kompanije da nema ljude iz deset zemalja koji rade u njoj. O tome.se moglo govoriti kad je Henry Ford pravio svoju prvu fabriku prije 120 godina, a danas je u najmanju ruku glupo govoriti da nesto nije domace jer se eto dizajner skolovao u Njemackoj, Indijac dosao da radi na softveru i sta vec.
Domace auto bi recomo ugrubo bilo ono gdje sasiju, skoljku i pogonske dijelove neko osmisli i napravi u BiH (jedna ili vise kompanija). Ostale sitnice moze praviti Prevent, a moze i neka Cing-Chong kompanija iz Kine, apsolutno nebitno.
Ali ovdje nema za pocetak kapitaliste koji bi to mogao isfinansirati jer su troskovi razvoja ogromni a u pocetku nista ne prodajes. Zato i Rimac radi tehnologiju za druge, a svoj pokoji auto ako sklopi i proda dobro i jest, al uglavnom sluze kao dokaz da zna napravit tehnologiju i kao reklama za prodaju iste, od cega i zivi kompanija.
Domace auto bi recomo ugrubo bilo ono gdje sasiju, skoljku i pogonske dijelove neko osmisli i napravi u BiH (jedna ili vise kompanija). Ostale sitnice moze praviti Prevent, a moze i neka Cing-Chong kompanija iz Kine, apsolutno nebitno.
Ali ovdje nema za pocetak kapitaliste koji bi to mogao isfinansirati jer su troskovi razvoja ogromni a u pocetku nista ne prodajes. Zato i Rimac radi tehnologiju za druge, a svoj pokoji auto ako sklopi i proda dobro i jest, al uglavnom sluze kao dokaz da zna napravit tehnologiju i kao reklama za prodaju iste, od cega i zivi kompanija.
#164 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
A zašto bi ga bilo?Dope_Man wrote: ↑20/11/2020 19:34Ali ovdje nema za pocetak kapitaliste koji bi to mogao isfinansirati jer su troskovi razvoja ogromni a u pocetku nista ne prodajes. Zato i Rimac radi tehnologiju za druge, a svoj pokoji auto ako sklopi i proda dobro i jest, al uglavnom sluze kao dokaz da zna napravit tehnologiju i kao reklama za prodaju iste, od cega i zivi kompanija.
Koliko znam u zadnjih xy god samo je jedan takav na planeti tj Elon Musk.
#165 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Rimac ti je odmah drugi, a imas takvih po svijetu jos. Mozda u BiH vlasnik FIS-a, Violete ili Binga, jer imaju biznis sa strane koji to moze finansirati (da ignorisemo drzavu na tren).
Ima mozda jos ljudi za koje ne znam, ali vani je takvih daleko vise, i mnogi brendovi nastaju, ali i nestaju, poput Fiskera recimo.
Ima mozda jos ljudi za koje ne znam, ali vani je takvih daleko vise, i mnogi brendovi nastaju, ali i nestaju, poput Fiskera recimo.
#166 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Rimac nema serijsku proizvodnju, on je manufaktura...Dope_Man wrote: ↑20/11/2020 20:00Rimac ti je odmah drugi, a imas takvih po svijetu jos. Mozda u BiH vlasnik FIS-a, Violete ili Binga, jer imaju biznis sa strane koji to moze finansirati (da ignorisemo drzavu na tren).
Ima mozda jos ljudi za koje ne znam, ali vani je takvih daleko vise, i mnogi brendovi nastaju, ali i nestaju, poput Fiskera recimo.
Imaš njih dosta s kapitalom koji bi eventualno mogli isfinansirati proizvodnju komponenti, ali niko ni blizu da krene u kotruisanje i proizvodnju automobila... Države ne ulaze u takve poduhvate jer nema rezona, a da uđu Gudelj i Ćorluka...

Mogli bi mi i mlazni avion proizvesti samo da ima ko uložit' pare!

#167 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Nisam ni rekao da ce uci, rekao sam da eventualno ti ljudi imaju pare da finansiraju takvu zezanciju na jednom frontu jer imaju veliki biznis na drugom, dok ne privuku i druge investitore (sto je i glavnina posla kojeg Musk radi).
A i Tesla je poceo, kao sto i mnogi pocinju u bilo kojoj industriji gdje je tesko uletiti, sa malom serijom luksuznijeg vozila (Roadster) da bi imao sta prodavati i da bi mogao privlaciti investitore. Rimac ako pozivi kao kompanija i pocne prodavati pokoji vise auto, za 10-15 godina bi eventualno mogao ici u nizi segment i praviti nesto za "obicnu raju". Ako mu je to zelja uopste naravno.
A i Tesla je poceo, kao sto i mnogi pocinju u bilo kojoj industriji gdje je tesko uletiti, sa malom serijom luksuznijeg vozila (Roadster) da bi imao sta prodavati i da bi mogao privlaciti investitore. Rimac ako pozivi kao kompanija i pocne prodavati pokoji vise auto, za 10-15 godina bi eventualno mogao ici u nizi segment i praviti nesto za "obicnu raju". Ako mu je to zelja uopste naravno.
- Evolution_IV
- Posts: 2254
- Joined: 29/08/2020 22:58
- Location: pravda za pravnike u saobracaju
#169 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Sjecam se roadstera kad je bio izlozen na platou Skenderije,ima tome 10 i vise god,mocan mi bio 

#170 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Jedan od osnovnih razloga sto je vw dosao u Sarajevo prije rata jeste bila carina. Ostala mi cifra oko 40% za uvozna auta u glavi. Plus, bili i kontigenti. Ne znam postoje li danas kontigenti u carinskoj politici (odredjen broj jedinica koja se moze uvesti).
Na prvu nelogicna odluka. Jer imali smo drzavnu fabriku auta. Kako su komunisti sebi objasnili to vjerovatno nije bilo za javne rasprave. Opet Njemac cak i komunistima iznosi ekstraprofit.
Na prvu nelogicna odluka. Jer imali smo drzavnu fabriku auta. Kako su komunisti sebi objasnili to vjerovatno nije bilo za javne rasprave. Opet Njemac cak i komunistima iznosi ekstraprofit.

Last edited by Haris.ba on 20/11/2020 23:05, edited 1 time in total.
#171 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Mislim da ne bi bio problem kopirati platformu golfa 2 i istog proizvesti u identičnom obliku i motorizovati cijelu naciju. Većina industrijskih prava ( patent, dizajn ) ističu u relativno kratkim rokovima, tako da sa te strane ne može biti fule. Sigurnosni aspekt se rješava sa jačim materijalima i čelikom visoke čvrstoće, pokoji airbag i eto ga. Motori svakako nisu problem. Za BiH se ubilo. Nakon nekog vremena i iskustva baviti se ozbiljnijim projektom. Prateća industrija bi procvala.
U BiH ima preko milion vozila. Od toga se svake godine proda oko 10k novih. Da ne spominjem radna vozila. Znaci može se, ali problem je u lobiju uvoznika novih kao i polovnih vozila koji ne bi dozvolili takvo sto. Lobiji su čudo.
U BiH ima preko milion vozila. Od toga se svake godine proda oko 10k novih. Da ne spominjem radna vozila. Znaci može se, ali problem je u lobiju uvoznika novih kao i polovnih vozila koji ne bi dozvolili takvo sto. Lobiji su čudo.
#172 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Sto se tiče Jugoslavije i zidanja, pogledati Dokumentarac o jugoslavenskom svemirskom programu u produkciji HBO. Nakon toga komentarisati.
#173 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Bosna je potpisnica medjunarodnog ugovora o standardima auta u okviru Evrope. Vjerovatno, pripristupanjem prema EU morali bi prihvatiti i njihove standarde.golfiista wrote: ↑20/11/2020 23:05Mislim da ne bi bio problem kopirati platformu golfa 2 i istog proizvesti u identičnom obliku i motorizovati cijelu naciju. Većina industrijskih prava ( patent, dizajn ) ističu u relativno kratkim rokovima, tako da sa te strane ne može biti fule. Sigurnosni aspekt se rješava sa jačim materijalima i čelikom visoke čvrstoće, pokoji airbag i eto ga. Motori svakako nisu problem. Za BiH se ubilo. Nakon nekog vremena i iskustva baviti se ozbiljnijim projektom. Prateća industrija bi procvala.
U BiH ima preko milion vozila. Od toga se svake godine proda oko 10k novih. Da ne spominjem radna vozila. Znaci može se, ali problem je u lobiju uvoznika novih kao i polovnih vozila koji ne bi dozvolili takvo sto. Lobiji su čudo.
I nije skoljka golfa zastarila zbog potrebnih ojacanja. Vec sto se ne guzva gdje treba. Nikakvim ojacanjima se to ne moze popraviti, cak bi to bilo i gore.
A ulagati danas u proizvodnju platforme sa sus motorom je kao uletiti 2000. u crt televizore ili videorekordere.
#174 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
Potpisnici smo mi i Povelje o temeljnim ljudskim pravima i slobodama, pa vidimo kako to u praksi funkcionise. Pristupanje EU je danas dalje nego prije 20 godina. SUS motori će se ovdje zadržati još najmanje pola vijeka. Jeftino vozilo, za motorizaciju nacije i podršku malim firmama prateće industrije, zašto ne.Haris.ba wrote: ↑20/11/2020 23:22Bosna je potpisnica medjunarodnog ugovora o standardima auta u okviru Evrope. Vjerovatno, pripristupanjem prema EU morali bi prihvatiti i njihove standarde.golfiista wrote: ↑20/11/2020 23:05Mislim da ne bi bio problem kopirati platformu golfa 2 i istog proizvesti u identičnom obliku i motorizovati cijelu naciju. Većina industrijskih prava ( patent, dizajn ) ističu u relativno kratkim rokovima, tako da sa te strane ne može biti fule. Sigurnosni aspekt se rješava sa jačim materijalima i čelikom visoke čvrstoće, pokoji airbag i eto ga. Motori svakako nisu problem. Za BiH se ubilo. Nakon nekog vremena i iskustva baviti se ozbiljnijim projektom. Prateća industrija bi procvala.
U BiH ima preko milion vozila. Od toga se svake godine proda oko 10k novih. Da ne spominjem radna vozila. Znaci može se, ali problem je u lobiju uvoznika novih kao i polovnih vozila koji ne bi dozvolili takvo sto. Lobiji su čudo.
I nije skoljka golfa zastarila zbog potrebnih ojacanja. Vec sto se ne guzva gdje treba. Nikakvim ojacanjima se to ne moze popraviti, cak bi to bilo i gore.
A ulagati danas u proizvodnju platforme sa sus motorom je kao uletiti 2000. u crt televizore ili videorekordere.
Ali prije toga, mogli bi se pozabaviti, recimo, pećima na pelet, podržati proizvođače, subvencionirati peletare i drastično smanjiti zagađenje. No ni to nismo u stanju. Zapravo, na kraju balade, koliko god mislili drugačije i kofrcili se, ona priča o glupom Bosancu ipak pije vode, nazalost, nazalost i nazalost.
#175 Re: Dali smo u stanju dizajnirati i proizvesti domace auto?
I pelet ti je isto promasena investicija dugorocno. I to ce zabraniti zbog ekologije.
Puno pm cestica.
Toplotna pumpa ce preuzeti grijanje.
Sus motori ce se zadrzati u industrijskim vozilima. Za putnicka vozila je gotovo.
A mozes ti pricati propisi, ovo, ono. Ostaje pitanje kako ces izbjeci tuzbe kada ljudi pocnu ginuti u autu koji ne zadovoljava standarde.
Mislim, treba javiti Britancima sa su samo trebali kopirati golf za jeftinu motorizaciju nacije. Britancima koji dan danas imaju fantasticnu metalsku manafakturu prilagodljivu trzistu.

Puno pm cestica.
Toplotna pumpa ce preuzeti grijanje.
Sus motori ce se zadrzati u industrijskim vozilima. Za putnicka vozila je gotovo.
A mozes ti pricati propisi, ovo, ono. Ostaje pitanje kako ces izbjeci tuzbe kada ljudi pocnu ginuti u autu koji ne zadovoljava standarde.
Mislim, treba javiti Britancima sa su samo trebali kopirati golf za jeftinu motorizaciju nacije. Britancima koji dan danas imaju fantasticnu metalsku manafakturu prilagodljivu trzistu.