Auto servis - Sarajevo

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: _BataZiv_0809, anex

User avatar
vjeshalica
Posts: 16990
Joined: 31/03/2019 14:56

#26 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by vjeshalica »

Kad smo dosli do faze da izvlace ulje i tvrde da se moze izvuci sa onim usisivacem,onda imamo ozbiljnih problema kad je majstorisanje u pitanju.

Opasna je tema, moze izazvati svadju
User avatar
JavierBosnia
Posts: 3534
Joined: 22/11/2015 13:59
Location: Uradi sam

#27 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by JavierBosnia »

Forumasi izgleda i ne popravljaju auta jer se njihova ne kvare, samo redovni servisi u ovlastenom :lol:
tabija
Posts: 1155
Joined: 11/12/2012 22:27

#28 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by tabija »

Moja pozitivna iskustva za sad.

Aldin
Auto servis Sile (pofe kod obna)
Unitrade
Sandor
Simanic
Darkom
Betanija
Karameho elektricar (ispod sandora odma)

Negativnih jos nisam imao, doduse ni jedno auto zadnjih 6-7 god jos nije imalo ozbiljan kvar.
User avatar
sime_cipol
Posts: 15969
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#29 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by sime_cipol »

Moj mali doprinos temi.
Adin koji je kod Hote radio, a sad samostalno radi.
Rijetko posten insan medju barabama, dobar majstor, drzi se dogovorenog termina, pedantan.
User avatar
S4mpion
Posts: 19317
Joined: 24/11/2011 21:16

#30 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by S4mpion »

avijon wrote: 31/10/2021 16:10 Najjace kad kazu vozi u ovlasteni a ono tamo u ovlastenom veci kozojebi i nenzalice nego igdje..
1 zna radit 10 ih ne zna gdje im je guzica
A sedmorica te nagovaraju da za vikend dođeš kod njih u garažu da ti riješe problem ispod ruke.
User avatar
RagibUzoriti
Posts: 2658
Joined: 05/12/2018 14:07
Location: Zemlja snijega,lososa i plavusa
Vozim: Vozim se na struju

#31 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by RagibUzoriti »

vjeshalica wrote: 31/10/2021 20:04 Kad smo dosli do faze da izvlace ulje i tvrde da se moze izvuci sa onim usisivacem,onda imamo ozbiljnih problema kad je majstorisanje u pitanju.

Opasna je tema, moze izazvati svadju
Vazda aktuelna tema.
Standardno ispustanje ili vakumsko izvlacenje ulja

Pitanje je sad?
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37278
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#32 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by bitanga_sa_otesa »

RagibUzoriti wrote: 01/11/2021 20:37

Pitanje je sad?
User avatar
JavierBosnia
Posts: 3534
Joined: 22/11/2015 13:59
Location: Uradi sam

#33 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by JavierBosnia »

RagibUzoriti wrote: 01/11/2021 20:37
vjeshalica wrote: 31/10/2021 20:04 Kad smo dosli do faze da izvlace ulje i tvrde da se moze izvuci sa onim usisivacem,onda imamo ozbiljnih problema kad je majstorisanje u pitanju.

Opasna je tema, moze izazvati svadju
Vazda aktuelna tema.
Standardno ispustanje ili vakumsko izvlacenje ulja

Pitanje je sad?
Valjda je standardno sasvim dovoljno i ne izmisljati neke ludorije :D
User avatar
vjeshalica
Posts: 16990
Joined: 31/03/2019 14:56

#34 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by vjeshalica »

Samo ludorije dolaze u obzir.
nikeze
Posts: 572
Joined: 07/12/2018 12:57

#35 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by nikeze »

Dobar automehaničar ne popravlja sve marke auta. Specijaliziran je za jednu marku ili jednu projektnu školu njemačku, francusku ili azijsku.
To su specifične škole projektovanja i koriste slične dijelove i način konstruisanja.
Dobar automehaničar je završio obuku kod firme koja prodaje tu vrstu auta i koristi dokumentaciju za opravku tih auta.
Većina dunđera nema dokumentaciju i zavrće sve po osjećaju.
Dobar automehaničar ima moment ključ, komparater i ostale uređaje za pravilnu kontrolu dijelova i montažu.
Obavezna je velika dizalica.
Servis je kao apoteka sa kermačkim pločicama i sve je čisto kao apoteka. Vjerujte mi takvih servisa ima.
Dobar automehaničar koristi dijelove etabliranih firmi (obično njemačkih Bosch, Continental, TRW...) i daje fiskalni račun i garanciju.
Dadne predračun sa radnim satima i cijenom dijelova.
Čisto mu je odijelo, pristojan je i ima sve zube i nije prljav. Koristi rukavice.
Konkretno meni je klimu ugrađivao inžinjer sa 40 godina iskustva i puno sam toga vidio i naučio.
Razlika između obrazovanog i neobrazovanog je ogromna.
User avatar
JavierBosnia
Posts: 3534
Joined: 22/11/2015 13:59
Location: Uradi sam

#36 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by JavierBosnia »

@nikeze fali ti da poentiras :mrgreen: znam i ja sta je dobar majstor, ali ne znam ko je taj..
nikeze
Posts: 572
Joined: 07/12/2018 12:57

#37 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by nikeze »

Majstori koji su valjali otišli su u Njemačku.
Kod Šandora su dobri dijelovi, a majstori su kako kad.
Unioncommerce Zenica je najbolji vulkanizerski servis u BiH.
Za francuska auta je dobar Eno u Zenici.
Autolakirer Mahdi u Zenici Tetovo lakira isto kao fabrika, ne vidi se da je ikad farbano.
Japanauto Vogošća Sarajevo ima dobre dijelove za azijska auta, a i Motor-agent Vitez je odličan.
Problem su složeniji popravci npr, rastavljanje motora i servis mjenjača. To svi nevoljko rade, znači nisu sigurni u ishod popravke. Treba dokumetacija,
moment ključ, komparater za mjerenje odsupanja u 0.01 i i 0.001 mm mikrometar, a oni su obično preskakali školu, a ima i zidara koji rade kod mehaničara pa kad taj uzme da radi onda je to kraj.
Plin promet Zenica ugrađuje plin u auta odlično bez problema, servis im je kao apoteka pogledajte na facebooku.
nikeze
Posts: 572
Joined: 07/12/2018 12:57

#38 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by nikeze »

Gledao sam dokumetarni film na tv i prikazali su kako u Mercedesu motore skupljih modela sastavljaju polako mašinski inžinjeri, a ne majstori. Toliko je rigorozna kontrola.
Čovjek koj ima 80 godina i još uvijek radi kao auto mehaničar a bio je mašinski inžinjer sa ogromnim iskustvom mi je rekao da Mercedes ne može popravljati svako i da trebaju posebni alati i znanja.
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 65588
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#39 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by _BataZiv_0809 »

nikeze wrote: 05/11/2021 10:20
Unioncommerce Zenica je najbolji vulkanizerski servis u BiH.


Plin promet Zenica ugrađuje plin u auta odlično bez problema, servis im je kao apoteka pogledajte na facebooku.
Dosta od tebe. :-)
nikeze
Posts: 572
Joined: 07/12/2018 12:57

#40 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by nikeze »

_BataZiv_0809 wrote: 05/11/2021 10:46
nikeze wrote: 05/11/2021 10:20
Unioncommerce Zenica je najbolji vulkanizerski servis u BiH.


Plin promet Zenica ugrađuje plin u auta odlično bez problema, servis im je kao apoteka pogledajte na facebooku.
Dosta od tebe. :-)
Oprem dobro!
User avatar
_BataZiv_0809
Nindža revizor
Posts: 65588
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
Vozim: Lancia na servisu

#41 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by _BataZiv_0809 »

nikeze wrote: 05/11/2021 11:06
_BataZiv_0809 wrote: 05/11/2021 10:46

Dosta od tebe. :-)
Oprem dobro!
Ne treba pljuvati ali ni neosnovano hvaliti.
artur morgan
Posts: 2797
Joined: 30/04/2020 19:47

#42 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by artur morgan »

Kad već spominjete te vulkanizere, većina šarafe zateže pištoljem. Lakše im tako a to je rizično jer može ošteti navoj i prezategnut šaraf. Sad ako se probuši guma ko garantuje da ćeš uspjeti popustiti šarafe kad ih stegne na 200+ Nm. Drugi koji su pažljiviji zatežu ručno, ali ne koriste kilo ključ. Tada obično zategnu dovoljno jako ali se može desiti ako je vulkanizer manje iskusan i pažljiv da nije svaki zategnut istom približnom silom pa onda svaki od šarafa ne nosi isto opterećenje. Neki mogu biti preopterećeni dok drugi podnese manje opterećenje. Ti koji su preopterećeni mogu vremenom popustiti i eto problema. Kad koriste kilo ili moment ključ tad je najrizičnije osim ako znaš na koliko treba stezati i kažeš im. Oni stežu po nekom svom nahođenju a to ne ide tako. Većinom na 120 Nm. Te ključeve treba redovno kalibrirati da bi bili tačni a to čisto sumnjam da rade. Tako da obično klasične vulkanizerske radnje drže do te stare škole i mogu dobiti pozitivnu ocjenu ali većina servisa koristi pištolje a tako se ne treba da radi.

Usput, nikad nisam još vidio da koriste nasadni ključ za alu felge :D
yoyo13
Posts: 1021
Joined: 05/05/2014 19:18

#43 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by yoyo13 »

Ja kakvih raznih gluposti covjek moze procitati :-) :-) :-)
artur morgan
Posts: 2797
Joined: 30/04/2020 19:47

#44 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by artur morgan »

Ako se referišeš na moj post, bolje pisati i držati se "gluposti" nego završiti u banderi ili jarku ili na ortopediji ili... :D .

Mnogi nisu ni svjesni opasnosti. Nisam ni ja dok jednom nisam provjerio jesu li dovoljno zategnuti poslije vulkanizera pa sam ih popustio sa dva prsta na ključu. I to nije bio prvi i jedini put.
User avatar
Gusar-from-Riga
Posts: 622
Joined: 11/06/2020 18:04

#45 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by Gusar-from-Riga »

Neko iskustva sa autoservisom Nermin u Blazuju?
exampLe.
Posts: 1980
Joined: 26/05/2009 21:30

#46 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by exampLe. »

Ima li neko iskustva sa Automerc Skoro kod Avaza?
User avatar
kabal1337
Posts: 7798
Joined: 11/02/2012 21:08
Location: DIY
Vozim: Destroy it yourself

#47 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by kabal1337 »

artur morgan wrote: 05/11/2021 11:22 Kad već spominjete te vulkanizere, većina šarafe zateže pištoljem. Lakše im tako a to je rizično jer može ošteti navoj i prezategnut šaraf. Sad ako se probuši guma ko garantuje da ćeš uspjeti popustiti šarafe kad ih stegne na 200+ Nm. Drugi koji su pažljiviji zatežu ručno, ali ne koriste kilo ključ. Tada obično zategnu dovoljno jako ali se može desiti ako je vulkanizer manje iskusan i pažljiv da nije svaki zategnut istom približnom silom pa onda svaki od šarafa ne nosi isto opterećenje. Neki mogu biti preopterećeni dok drugi podnese manje opterećenje. Ti koji su preopterećeni mogu vremenom popustiti i eto problema. Kad koriste kilo ili moment ključ tad je najrizičnije osim ako znaš na koliko treba stezati i kažeš im. Oni stežu po nekom svom nahođenju a to ne ide tako. Većinom na 120 Nm. Te ključeve treba redovno kalibrirati da bi bili tačni a to čisto sumnjam da rade. Tako da obično klasične vulkanizerske radnje drže do te stare škole i mogu dobiti pozitivnu ocjenu ali većina servisa koristi pištolje a tako se ne treba da radi.

Usput, nikad nisam još vidio da koriste nasadni ključ za alu felge :D
Pa na dosta pistolja se snaga moze regulisati. I da nije toliko precizan moment kljuc ne steti m12/14 sarafu.
Mislim volim i ja fabricki mnogo sta, al realno neke stvari su cisto preseranje.
Tipa rukom sa obicnim kljucem mozes stegnut vise od 110-120 Nm.
Sta tu ne zna na koliko ide. 110-130 Nm za svako auto i cao.
Uostalom duzan si po pravilu da prije svake voznje obidjes auto i ubjefis se da je sigurno te da mu ne fali tablica i sl.

a cime to odrvrcu alu felge ? @bitanga_sa_otesa znas li ti mozda?
Last edited by kabal1337 on 27/10/2022 18:02, edited 1 time in total.
Throttle
Posts: 12880
Joined: 10/06/2016 12:35

#48 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by Throttle »

Sarafi ne nose opterecenje, bar ne tezine auta...
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37278
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#49 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by bitanga_sa_otesa »

Throttle wrote: 27/10/2022 18:01 Sarafi ne nose opterecenje, bar ne tezine auta...
tako je :thumbup: saraf sluzi samo da drzi tocak uz glavcinu .
kabal1337 wrote: 27/10/2022 17:56
a cime to odrvrcu alu felge ? @bitanga_sa_otesa znas li ti mozda?
ja ovim odvrcem
Image
Image
a i zavrcem...
artur morgan
Posts: 2797
Joined: 30/04/2020 19:47

#50 Re: Auto servis - Sarajevo

Post by artur morgan »

kabal1337 wrote: 27/10/2022 17:56
artur morgan wrote: 05/11/2021 11:22 Kad već spominjete te vulkanizere, većina šarafe zateže pištoljem. Lakše im tako a to je rizično jer može ošteti navoj i prezategnut šaraf. Sad ako se probuši guma ko garantuje da ćeš uspjeti popustiti šarafe kad ih stegne na 200+ Nm. Drugi koji su pažljiviji zatežu ručno, ali ne koriste kilo ključ. Tada obično zategnu dovoljno jako ali se može desiti ako je vulkanizer manje iskusan i pažljiv da nije svaki zategnut istom približnom silom pa onda svaki od šarafa ne nosi isto opterećenje. Neki mogu biti preopterećeni dok drugi podnese manje opterećenje. Ti koji su preopterećeni mogu vremenom popustiti i eto problema. Kad koriste kilo ili moment ključ tad je najrizičnije osim ako znaš na koliko treba stezati i kažeš im. Oni stežu po nekom svom nahođenju a to ne ide tako. Većinom na 120 Nm. Te ključeve treba redovno kalibrirati da bi bili tačni a to čisto sumnjam da rade. Tako da obično klasične vulkanizerske radnje drže do te stare škole i mogu dobiti pozitivnu ocjenu ali većina servisa koristi pištolje a tako se ne treba da radi.

Usput, nikad nisam još vidio da koriste nasadni ključ za alu felge :D
Pa na dosta pistolja se snaga moze regulisati. I da nije toliko precizan moment kljuc ne steti m12/14 sarafu.
Mislim volim i ja fabricki mnogo sta, al realno neke stvari su cisto preseranje.
Tipa rukom sa obicnim kljucem mozes stegnut vise od 110-120 Nm.
Sta tu ne zna na koliko ide. 110-130 Nm za svako auto i cao.
Uostalom duzan si po pravilu da prije svake voznje obidjes auto i ubjefis se da je sigurno te da mu ne fali tablica i sl.

a cime to odrvrcu alu felge ? @bitanga_sa_otesa znas li ti mozda?
Problem je kad neko nepažnjom, neznanjem i sl. pištoljem ne stegne dovoljno, što mi se desilo, sa dva prsta na malom ključu sam popustio šarafe a pored mene su tako svaki dan ljudima stezali na vozilima u servisu da nikom nije palo na pamet od starijih i iskusnijih mehaničara da mlađem momku kojem su dali da taj jednostavniji posao radi, i koji je bio početnik, da mu pokažu kako treba to pravilno raditi, da je nesigurno kako radi ili kad ih toliko jako pritegnu, što mi je bio slučaj kod jarana, da je patnja bila sa većim ključem sa produžetkom na kojem si dosta jači da se popuste. Zbog toga, radi prije svega sigurnosti a ne ganjanja njutnmetara :-D meni najviše odgovara a kad mi drugi skida i vraća točkove u servisu, ručno ih zavrni pa zategni moment ključem na koliko ti kažem. Nije to sad neki aman zaman zahtjev :-D
Post Reply