Seawolf wrote: ↑13/05/2021 20:23
Kao neko ko je prodao desetine vozila koji su finansirani putem operativnog lizinga, moram vam reći da mi nije jasno kako neko kao fizičko lice može uopšte da razmišlja o operativnom lizingu.
Pravilo je da na operativni lizing kupuju vozila oni koji neće spustiti svoju guzicu na vozačevo sjedište tog vozila.
Izuzetak su direktori(ce) u bankama i farmaceutskim firmama, kada kupuju za sebe službeni automobil, a sa kojim neće prelaziti neku veliku kilometražu.
Ne bih se složio ni u slučaju fizičkih lica.... Možemo uzeti T Cross kao primjer koji košta nov cca 36k KM i poigrati se računicom ugrubo:
https://www.olx.ba/artikal/42675367/vw- ... ja-gratis/
1. Operativna lizing naknada/renta za korištenje istog je 349 KM bez kamate, bez učešća, a uz prvu godinu registracije i kaska gratis.
Za 4 godine ćeš dati 349 x 48 mjeseci = 16752 KM. Mana, ograničen si kilometrima, a obzirom da prosječni bosanac prelazi od 10k do 15k kilometara godišnje (na osnovu mog šireg društva), ovo 10k km može biti sasvim OK i prihvatljivo. Također kilometri se mogu ispregovarati, i neko ranije je iznad pisao da se naknada plaća 1% po 1000 pređenih kilometara, što opet nije puno i uvećava neznatno trošak rente. Ovo auto će pretpostavljam za 4 godine vrijediti 20-22K KM kao polovno, obzirom na motor i opremu. Poslije se ne moraš zezati sa postprodajom i OLX ucjenjivačima, zamjeniš za novo i vozi dalje...
Ova naknada je prihvatljiva i sa aspekta vjere Islam, jer mnogi muslimani neće da uzimaju nešto što ima kamatu...
2. Iskeširaš 36 hiljada. Plaćaš, prvu registraciju i kasko što je dodatno 1500 KM u startu na ovu cijenu. Hoćeš da ga mjenjaš za 4 godine, izgubićeš na njemu, ugrubo, onoliko koliko bi plaćao i rentu za operativni na 4 godine, jer ga nećeš moći prodati za više od 22 hiljade. Prednost, nisi ograničen kilometrima. Servisirat ćeš ga svakako u oficijelnom servisu zbog garancije i držati na kasku, što je ujedno ugovorena obaveza i na Operativnom lizingu. Poslije se moraš zezati sa prodajom...
3. Kredit (što je u 5 deka kao i finansijski lizing). Platit ćeš kamatu na 36 hiljada ili na dio kreditnih sredstava koji će ti pomoći za finansiranje auta. Pa te ovo auto onda izađe preko 40 hiljada uz sve iste obaveze kao u prva dva slučaja i izađe najskuplja opcija. Prednost, tvoje je i nisi ograničen kilometrima.
Ova računica ima smisla samo za kupovinu novog vozila i u slučaju da mjenjaš auto svakih 3-5 godina i želiš da voziš aktuelan model, likvidan si i imaš stabilan i solidno/fino plaćen posao...a kešovinu čuvaš na kamari.
Polovna se i ne prodaju kod nas bez velike kamate na operativni lizing tj. rentu, tako i da nema smisla uzimati auto koje je starije od 4 godine na operativni lizing...