Gray wrote: ↑09/05/2021 22:10
kuli1961 wrote: ↑09/05/2021 21:52
Čini se da je kupovina auta na leasing za
fizičko lice u BiH teška pušiona, jer su uslovi vrlo teški- auto je na banci-leasing kući dok se sve ne isplati, polica osiguranja je vinkulirana na banku, 1 ključ je u depozitu, stopa leasinga jednaka ili veća nego kod kredita, nema umanjenja poreske osnovice, itd..
Ima li ko kakvo iskustvo sa kupovinom auta na leasing? Ne mislim na leasing kao jedini način da se dodje do (tudjih) para za kupovinu auta, jer banka ne da kredit---
Pa nije sve to bas tako.
Ja sam uzeo dva auta na lizing, prvo na finansijski drugo na operativni.
Oba puta sam dobio oba ključa, auta su kasko osigurana (ne razumijem zašto kakve veze ima vinkulacija - svakako plaćanja idu direktno servisu, dva puta sam aktivirao kasko bez problema), auto je tačno da ostaje na leasingu dok ga ne otplatiš (za finansijski lizing, za operativni nikada ne prelazi na tebe osim ako ga otkupis na kraju ugovora), poresku odbitak možeš raditi ako si pravno lice - ako si fizičko ne možeš svakako raditi poreski odbitak za auto kako god da ga kupiš.
Sve više auta ide i kod nas na operativni leasing - sve ove akcije koje vidite na reklamama, arona za 299, Toyota CHR za 399, T Cross za 349 maraka mjesečno, sve je to operativni leasing.
Ne znam sta te konkretno zanima?
Upravo to sto sam i naglasio u boldu- za fizička lica, za pravna je drugačija priča. P.lica vjerovatno imaju interes za takvu kupovinu, zbog poreskog zakonodavstva. No, kako sam pojedinac, fizičko lice, fin.leasing otpada.
Razmatram opcije kupovine novog vozila na : 1. bankarski kredit ili 2. leasing. Pri tome nije mi osnovno kolika je rata mjesecno, vec koliko ukupno novca treba da dam kroz kredit ili kroz leasing (npr. glavnica+kamata+ trosak leasinga= total), pa onda pravim paralelu sta bi mi bilo povoljnije- kreda i li leasing.
Poznato mi je da su banke zbog ove besparice i ruba propasti poostrile uslove kreditiranja (bilo klasicni, bilo auto-kredit), tj. kta stopa je viša, traze ugovor o siguranju kredita, mjenicu..pa se tih "zavisnih" troskova nabirika..A leasing- nisam nikad uzimao auto na leasing, ali sam suduznik prijatelju koji je auto uzeo na leasing kao samostalni preduzetnik (njegova radnja je bila lease debtor), pa kad je radnju zatvorio, i htio leasing prebaciti na sebe kao fiz. lice, ispao je problem , pa sam mu tako postao suduznik za onaj dio mjesecne rate preko bancine procjene koliko on moze placati- npr. rata je 500 KM, banka/leasing kuca procijenila da je on finansijski sposoban placati 300, a ja sam se obavezao za preostalih 200 KM ukoliko on ne mogne placati do pune sume. Medju nama je sve OK, uredno on placa, ali se moralo tako, jer leasing kuca nije vise htjela primati uplatu na njegovo ime (fizicko lice) i kvitati rate leasinga koji je glasio na njegovu radnju (npr. Limarska radnja XY je bila leasing debtor, a sada je osoba XY leasing debtor). Jedan kljuc je kod leasing kuce (konkretno- Raiffeisen Leasing), auto je u saobraćajnoj upisano na njih, polica osiguranja je na njih..
Dakle, imas li kakva konkretna iskustva kao FIZiCKO LICE sa leasingom- ne kao pravno lice?
Ili, smatras li da li je za FIZICKO LICE leasing finansijski povoljniji nego klasicni bankarski kredit? Ako da, zašto?
Leasing je, ako se ne varam, u sustini, kao iznajmljivanje uata, za koji najam placam i cijenu najma i cijenu nabavke vozila i svih troskova sto idu uz auto- reg, odrzavanje.. A to mi u statusu fizickog lica i nije neka sreca, osim ako bas zelim takvo i takvo auto, a nemam drugog nacina da ga nabavim, pa sta kosta da kosta