Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: _BataZiv_0809, anex

Post Reply
hogar
Posts: 24
Joined: 30/07/2002 00:00

#1 uvoz auta mladjeg i starijeg od 7 godina

Post by hogar »

zdravo,
moze li mi neko reci koja je i kolika razlika?
fala unaprijed.
JD
Posts: 1557
Joined: 11/12/2003 00:00
Location: Sarajevo

#2

Post by JD »

Kako mislis koja je razlika?

Valjda znas da ne mozes uvesti pa registrovati auto starije od 7 god?
Panasonic
Posts: 1299
Joined: 22/07/2004 22:39
Location: Sarajevo

#3

Post by Panasonic »

JD wrote:Kako mislis koja je razlika?

Valjda znas da ne mozes uvesti pa registrovati auto starije od 7 god?
Cuo sam da postoje neki ljudi koji se bave time. :-?
Postupak nesto kao rastavljanje\sastavljanje i to je to :-?
JD
Posts: 1557
Joined: 11/12/2003 00:00
Location: Sarajevo

#4

Post by JD »

Ma zapetljano je to sve. Ne znam ni ja tacno kako to sve ide oko uvoza, prevoda i registracije.
Ja mislim da ako je auto starije od 7 godina, ako imas nekoga gore da ti registruje auto, ti ga vozas ovuda, i onda opet ga gore registrujes, i tako dalje heh. Tako uopste nemoras platiti carinu i porez ovdje, ili sta se vec placa kad uvozis auto...
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14266
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#5

Post by DaysleepeR »

Nema teorije da iko uveze i registruje auto starije od 7 godina, ni na redovan ni na privremeni uvoz.

Takva se vozila proglase spornim i vracaju se u zemlju porijekla po kratkom postupku.

Jedina kategorija automobila koja se moze uveszi a koja je starija od 7 godina su oldtimeri koji moraju proci inspekciju koja ce utvrditi da li se zaista radi o oldtimeru ili je samo krntija u pitanju.
JD
Posts: 1557
Joined: 11/12/2003 00:00
Location: Sarajevo

#6

Post by JD »

Cekaj malo, zar nije ono da mozes uvesti auto ali ga ne mozes registrovati.
Ali ako ga registrujes u njemackoj, mozes ga voziti ovdje. Znaci moras imati nekoga gore ko ce ti registrovati auto...

Nisam siguran za ovo 100% ali ja mislim da moze ovako.
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14266
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#7

Post by DaysleepeR »

Ja radim u spediciji, i ovo sto sam ti rekao to ti je tako.

Nemozes uopste cariniti auto koje je starije od 7 godina, a kad ga carinis nemozes ga voziti na stranim tablama.

Auto sa stranim tablama u BiH moze voziti samo strani drzavljanin, a i to je ograniceno vremenski.

Svakodnevno se carine auta stranih drzavljana na privremeni uvoz, tj. on plati carinu i poreze kao i svaki BH drzavljanin, ali mu je uvoz ogranicen na 2 godine nakon cega mora auto ili uvesti za stalno ili ga izvesti nakon cega mu se vrati novac koji je dao za privremeni uvoz.
Kada se obavi privremeni uvoz, auto dobiva BH tablice bilo diplomatske bilo normalne BH tablice.
hogar
Posts: 24
Joined: 30/07/2002 00:00

#8

Post by hogar »

iako pitanje nisam najbolje formuliso, fala na odgovorima.

Daysleeper, kada govorimo o granici uvoza od sedam godina, je li rijec o kalendarskoj (januar 97) ili vremenskoj (juli 97) godini.

koliki je zapravo porez i carina u procentima i ko vrsi procjenu auta?
fala unaprijed :)
JD
Posts: 1557
Joined: 11/12/2003 00:00
Location: Sarajevo

#9

Post by JD »

Hvala DaySleeper nisam znao to.

A de mi reci onda, kad uvezem auto, naravno mladje od 7 godina, sta sve moram platiti ovdje u BiH osim registracije? Placam li i carinu i porez ili samo carinu?
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14266
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#10

Post by DaysleepeR »

Pa oni (carina) ce zavisno od toga da li je auto novo ili ne odrediti vrijednost istog.
Ako je auto novo onda ce uzeti tu cijenu, a ako nije onda ce vrijednost auta odrediti na osnovu kataloga, plus ako auto posjeduje dodatnu opremu.

Dakle to ce im posluziti za odredjivanje carinske osnovice na koju ti onda placas 10% carine od te vrijednosti plus 1% carinskog evidentiranja od te vrijednosti.
Kada to sve platis, onda ces morati platiti 20% poreza drzavi na vrijednost auta plus carinu koju si platio.

Na to sve jos ces morati platit uslugu spediteru koji ce ti to sve uraditi (a moras angazovati speditera po zakonu) koja je oko 120 KM.

Dakle to bi bilo ovako nekako.

Vrijednost auta procjenjena na 5000 KM.

Na tu vrijednost platis 500 KM carine.
Platis 50 KM carinskog evidentiranja.
Platis 1110 KM poreza drzavi.
I platis spediteru 120 KM.

Dakle ukupno oko 6780 KM.

I tek tad mozes da predas papire za prvu registraciju automobila.

Sretno :D
JD
Posts: 1557
Joined: 11/12/2003 00:00
Location: Sarajevo

#11

Post by JD »

Aha super. Hvala puno.

Znaci za automobil vrijedan 10.000 KM sve bi doslo oko 13.000 KM, otprilike.
Eh jos nesto, to je sto se tice carine i toga, ovdje, a da li se ista placa u njemackoj kad kupim auto? Znas li ista o tome?
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14266
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#12

Post by DaysleepeR »

Neznam placas li ista sem auta, vjerovatno placas koju taksu za ovjeru kupoprodajnog ugovora koji moras imati ako hoces da dokazes da je auto tvoje vlasnistvo a ne maznuto u Njemackoj.
User avatar
VR6
Posts: 1215
Joined: 28/12/2002 00:00
Location: Sarajevo
Contact:

#13

Post by VR6 »

DaysleepeR: "Svakodnevno se carine auta stranih drzavljana na privremeni uvoz, tj. on plati carinu i poreze kao i svaki BH drzavljanin, ali mu je uvoz ogranicen na 2 godine nakon cega mora auto ili uvesti za stalno ili ga izvesti nakon cega mu se vrati novac koji je dao za privremeni uvoz."
Mora li automobil kad se uvozi biti na tablicama drzave iz koje je vlasnik ili moze automobil biti na tablicama neke trece drzave samo da su papiri ok?

I sta se desava nakon 2 godine privremenog uvoza, moze li se automobil izvesti pa opet uvesti ili ne?
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14266
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#14

Post by DaysleepeR »

Mogu tablice biti iz neke trece drzave samo moras imati dokaz da je auto tvoje.
Ti sad mozes otici u bilo koju drzavu, tamo kupiti automobil, i uvesti ga u BiH, samo ti treba dokaz da si auto kupio (kupoprodajni ugovor).

Uobicajena je praksa da se nakon 2 godine privremenog uvoza automobil jednostavno izveze preko granice, i nakon pola sata opet prijavi da bi se mogao ponovo dobiti period od 2 godine.

Samo da napomenem da pravo na privremeni uvoz imaju samo strani drzavljani na privremenom radu u BiH.
User avatar
VR6
Posts: 1215
Joined: 28/12/2002 00:00
Location: Sarajevo
Contact:

#15

Post by VR6 »

Hvala, onda bolje uvesti automobil i vozati ga na stranim tablama. Malo glupo drugoj drzavi placas poreze jel ovdje ne mozes uvesti nesto starije od 7 godina...
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14266
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#16

Post by DaysleepeR »

Ti si mene pogresno shvatio, nemozes uvesti auto na stranim tablama kao BH drzavljanin, to nema teorije, cim auto predje granicu mora se platiti carina i porez i onda moras da ga registrujes na nase tablice inace ti ga carina - drzava oduzme.
Prilikom ulaska u BiH auto moze imati francuske table a ti ga kupio u Njemackoj, ja sam na to mislio kad sam rekao da moze imati tablice bilo koje drzave.
Nema sanse da nakon ulaska vozila u BiH na ime drzavljanina BiH to auto ostane na nekim stranim tablama.
Mora se cariniti i registrovati.
User avatar
VR6
Posts: 1215
Joined: 28/12/2002 00:00
Location: Sarajevo
Contact:

#17

Post by VR6 »

Skontao sam ja tebe, kazem bolje ga vozati na stranim tablama ako si strani drzavljanin. A i mozes onda voziti automobil stariji od 7 godina, ne znam mozes li i uvesti u ovom slucaju...
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14266
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#18

Post by DaysleepeR »

Ti mozes biti strani drzavljanin i vozat auto sa stranim tablama samo kratko vrijeme koliko ti treba da posjetis zemlju turisticki ili poslovno.
Cim dobijes status privremenog ili stalnog borakva u BiH, moras automobil ili privremeno ili stalno ocariniti, po istim cijenama kao i svaki BH drzavljanin.

A van BiH slabo ko ima automobil stariji od 7 godina, prvo zato sto imaju dovoljno dobar standard da mjenjaju automobil svakih 4-5 godina, a drugo sto je i u svakoj drugoj evropskoj drzavi takodje na snazi zabrana uvoza automobila starijih od 7 godina.

Dakle, Francuz nemoze uvesti golfa 3, '95 godiste iz Njemacke, nema teorije.

Jedini izuzetak su oldtimeri.
weasel
Posts: 284
Joined: 07/02/2003 00:00

#19

Post by weasel »

"A van BiH slabo ko ima automobil stariji od 7 godina, prvo zato sto imaju dovoljno dobar standard da mjenjaju automobil svakih 4-5 godina"

weasel:
dodjider u Svedsku pa da vidis kakvih krseva ima :lol: i to starijih puno od sedam godina...


"Dakle, Francuz nemoze uvesti golfa 3, '95 godiste iz Njemacke, nema teorije."

weasel:
ne znam za francuza ali svedo moze uvesti svaki krs iz bilo koje EU zemlje bez da placa ikakvu carinu


A za vas u BiH malo maste ;),a to rade vec neki "zlocesti djecaci"...Dakle auto starije od sedam godina se moze uvesti ako kupis papire od nekoga ko je polupao auto u BiH.Onda nadjes isti takav recimo u Njemackoj,raspitas se za macane koji prekucavaju brojeve sasije i imas uvezen auto bez da placas carinu ili bilo kakve druge dadzbine....
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14266
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#20

Post by DaysleepeR »

Ja sam ipak govorio o BiH a ne o Svedskoj, i govorio sam o legalnim nacinima.
A ostalih nacina ima, ali ja ipak nebih davao savjete ni opcije.
starcraft
Posts: 54
Joined: 18/08/2003 00:00

#21

Post by starcraft »

hogar wrote:iako pitanje nisam najbolje formuliso, fala na odgovorima.

Daysleeper, kada govorimo o granici uvoza od sedam godina, je li rijec o kalendarskoj (januar 97) ili vremenskoj (juli 97) godini.

koliki je zapravo porez i carina u procentima i ko vrsi procjenu auta?
fala unaprijed :)
koliko ja znam rijec je o kalendarskoj godini
dacho21
Posts: 2
Joined: 28/07/2004 13:37

#22

Post by dacho21 »

hmm i mene interesuje a niko to nije cojveku na pocetku objasnio... to sa rasklapanjem to moze jer to ljudi rade....
odprilike sam cuo ali volio bi ako mi neko pojasni to...
auto starije od 7 godine rasklope u djelove (neznam jeli komplet ili samo izvade motor ili sta vec..) i onda ga uvezu ne kao auto vec kao djelovi... tako nekako to ide samo neznam nista konkretnije
weasel
Posts: 284
Joined: 07/02/2003 00:00

#23

Post by weasel »

ma jok kakvo rasklapanje...

Motor je konacno i u Bosni postao potrosni materijal i ne moraju se slagati brojevi motora sa brojem sasije...Kontaj dalje malo sam pa ce ti sve biti jasno...
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#24

Post by ado-šampion »

Moraju se slagati broj motora i šasije! Moj jaran nedavno kupio Mercedes 190D i slomio se dok je sredio situaciju koja je usljedila nakon što je utvrđeno da se broj motora i šasije razlikuju za samo jedan karakter! Inače bila je greška carinika pri uvozu. Isti je pogrešno napisao broj motora.
SuperNova232
Posts: 27
Joined: 31/07/2012 14:53

#25 SEAT Ibiza pomoc pri kupovini

Post by SuperNova232 »

Dobar dan forumasi :=),

e ovako, razmisljam sebi kupovati sada SEAT-a IBIZU oko 2001,2002 godište.
Najveći mi problem predstavlja odabir motora u ovome autu, neznam za koji se motor odlučiti jer su mi benzinski motori nekako slabi, a za dizela i nisam neka mušterija skuplje odrzavanje, turbine, zaprljanja, veće kilometraže napravljene kod polovnih automobila i ta čuda...... Pa me zanima kakva vi iskustva imate ja najviše pucam na 1.4 16v da je verzija ona oko 100KS sta vi mislite, pošto nebi sad da nas se natrpa četvero u auto pa nemoze traktora preteći hehe. Smile
I kako se potrošnje kreću, pošto ima i ona verzija 1.8T ali pretpostavljam da to trosi oko 11-13 l ?

Pozdrav i hvala unaprijed. :thumbup:
Post Reply