Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Seawolf wrote: ↑10/05/2022 22:21
Nema te države i te matematike na svijetu, gdje je privatnom kupcu isplativije uzeti auto u operativni najam, nego kupiti auto sredstvima od bankovnog kredita i prodati ga po isteku otplatnog perioda.
Dosta Svaba uzimaju novo auto na lizing, privatni.
Tako je.
Zato što im se mrsko zezati sa prodajom polovnog automobila. Hoće da neko drugi vodi brigu oko toga.
A to košta.
Naravno da je i u Njemačkoj jeftinije ako ćeš kupiti nov auto koristeći sredstva od bankovnog kredita, otplaćivati taj kredit tri do četiri godine i onda uzeti pare od prodaje polovnog auta, nego da uzmeš auto u operativni najam na period od tri do četiri godine.
Ima također dosta lova u mutnom recimo ova Miata se prodaje 2 godine na PIK-u https://www.olx.ba/r/40526569/135835
Prije godinu je bila 35 000 KM sad je 40 000 KM.
Šta poskupili čipovi koji su već u njoj 5 godina
citroen xm wrote: ↑10/05/2022 20:23
Ma nisam vala ni planirao kupovati, ja ću sebi uvijek naći nešto zadovoljavajuće do 10000 ali ludilo je posmatrati koliko pare više ništa ne vrijede. Onaj ko nije želio kredite već skupljao godinama, sada može da sjedne i plače.
Upravo to sam i pisao ranije (pa sam nazivan uhljebom). Više izgubiš na padu vrijednosti novca nego na kamati na kredit.
Primjera radi, štediš pet godina za auto, počneš od 2017. i sad 2022. imaš, recimo, 25.000 KM u kešu. ali, sad ne možeš za taj novac kupiti auto koje je 2017. koštalo 25.000 KM nego eventualno Daciu koja je tad koštala 17.000 KM, znači izgubio si 8.000 KM. Da si uzeo kredit (17.000 KM) na pet godina, i to neosigurani (skuplji je, tj. veća kamata), vratio bi nešto preko 2.500 KM više nego što bi dobio. Time si na gubitku skoro 5.500 KM. Da si uzeo 25.000 KM na kredit, vratio bi oko 3.700 KM više, što je opet 4.300 KM manje od gubitka vrijednosti + kupio bi auto koje si htio + pet godina bi vozio taj auto.
Dosta Svaba uzimaju novo auto na lizing, privatni.
Tako je.
Zato što im se mrsko zezati sa prodajom polovnog automobila. Hoće da neko drugi vodi brigu oko toga.
A to košta.
Naravno da je i u Njemačkoj jeftinije ako ćeš kupiti nov auto koristeći sredstva od bankovnog kredita, otplaćivati taj kredit tri do četiri godine i onda uzeti pare od prodaje polovnog auta, nego da uzmeš auto u operativni najam na period od tri do četiri godine.
Uostalom, provjeri na konkretnom primjeru.
I meni nema smisla ako vec uzimas auto na "kredit" da uzimas bilo kako osim da ti fino banka da kredit i cao brato.
I ovako i onako otplacujes auto, vjerovatno slicna suma i onda na kraju ostanes bez auta.
Sto se tice prodaje, pa danas je bar lahko otici u servis i da se procjeni auto i mijenjas starije za novo u krajnjem slucaju.
Za današnje uslove nije. Može biti samo skuplje do ljeta. Kasnije ćemo vidjeti.
Kolega je prije 20ak dana dočekao TCrosa 1.0 TFSI, MT5, 90ak KS, cijena sa registracijom 48500 KM. Auto je konzerva.
Jbt u coroni, juni 2020. kolegi su nudili t crossa 110ks sa dobrom opremom za 32500 uz finansiranje preko porsche leasinga, bila skroz ok ponuda za leasing... za tu cijenu mi se ucinio fin autic, al za petobanku jok
Zato što im se mrsko zezati sa prodajom polovnog automobila. Hoće da neko drugi vodi brigu oko toga.
A to košta.
Naravno da je i u Njemačkoj jeftinije ako ćeš kupiti nov auto koristeći sredstva od bankovnog kredita, otplaćivati taj kredit tri do četiri godine i onda uzeti pare od prodaje polovnog auta, nego da uzmeš auto u operativni najam na period od tri do četiri godine.
Uostalom, provjeri na konkretnom primjeru.
I meni nema smisla ako vec uzimas auto na "kredit" da uzimas bilo kako osim da ti fino banka da kredit i cao brato.
I ovako i onako otplacujes auto, vjerovatno slicna suma i onda na kraju ostanes bez auta.
Sto se tice prodaje, pa danas je bar lahko otici u servis i da se procjeni auto i mijenjas starije za novo u krajnjem slucaju.
Jest, osim ako je neko skuplje auto, tj. financiraš kreditom iznos veći od 50.000 KM, onda financijski leasing umjesto kredita. Jedina razlika je što ti je kolateral auto, a ne nešto bitnije, tipa kuća
Kolika ti je to plata ako ce ti rata+gorivo+troskovi biti 10%
Il ti je plata bas ogromna, il si se preracuno
moze kupit glfa dvicu za ovaj omjer jebte
ne simijvam te nego gledma prosjek plata. nema za tu ratu druze a plus i gorivo i troskovi nista
Ova gore formula je "rule of thumb" za kupovinu auta. Sve preko 10% primanja koje odu na uto je previse. Koliko je realno po tebi na prosjecnu platu u SA od 1200KM? 700KM?
Ako je auto kupljeno za kes, a mjesecni izdaci za gorivo i odrzavanje su 500 KM mjesecno, na platu 1500 KM samo koristenje vozila dodje 1/3 plate, ili 33 posto. Da li to znaci da se auto voza mimo mogucnosti?
daario naharis wrote: ↑11/05/2022 13:06
Ova gore formula je "rule of thumb" za kupovinu auta. Sve preko 10% primanja koje odu na uto je previse. Koliko je realno po tebi na prosjecnu platu u SA od 1200KM? 700KM?
moze kupit glfa dvicu za ovaj omjer jebte
ne simijvam te nego gledma prosjek plata. nema za tu ratu druze a plus i gorivo i troskovi nista
Ova gore formula je "rule of thumb" za kupovinu auta. Sve preko 10% primanja koje odu na uto je previse. Koliko je realno po tebi na prosjecnu platu u SA od 1200KM? 700KM?
super je to, ali kako druze?
1200 plata - 120 KM za auto.
Kako ugurati u 120 KM ratu za auto, gorivo i troskove odrzavanja?
sime_cipol wrote: ↑10/05/2022 22:56
Sve dok je potražnja veca od ponude cijene ce biti ovakve. Kolika god da je kriza u svijetu, jos je veca u autoindustriji sto se tiče nabavke nekih dijelova i isporuke su ogranicene.
Nadati se da ce se stvari normalizovati u narednih godinu Max dvije. Samo da ne bude 5-6
Ja mislim da će auto industija proizvoditi sve manje vozila, a cijene neće uskoro padati. Pritisak na kraj ICE vozila je ogriman naročito u Evropi, infrastruktura za EV još nije spremna, cijene EV su još visoke bez subvencija država. Države nemaju neograničene budžete za subvenciju kupovine EV, tj ako će subvencionisati X pa i 2X vozila, 3X neće moći. A zeleni koji trenutno kroje privredu Evrope, tj kao da voze kamion bez kočnica, neće odustati od svoje vizije.
PS: Da mi je kupiti još jedan ICE dizel MT karavan da ga mogu koristiti narednih 10ak godina, ja bih bio zadovoljan
Optimist wrote: ↑11/05/2022 13:29
Ako je auto kupljeno za kes, a mjesecni izdaci za gorivo i odrzavanje su 500 KM mjesecno, na platu 1500 KM samo koristenje vozila dodje 1/3 plate, ili 33 posto. Da li to znaci da se auto voza mimo mogucnosti?
daario naharis wrote: ↑11/05/2022 13:06
Ova gore formula je "rule of thumb" za kupovinu auta. Sve preko 10% primanja koje odu na uto je previse. Koliko je realno po tebi na prosjecnu platu u SA od 1200KM? 700KM?
Optimist wrote: ↑11/05/2022 13:29
Ako je auto kupljeno za kes, a mjesecni izdaci za gorivo i odrzavanje su 500 KM mjesecno, na platu 1500 KM samo koristenje vozila dodje 1/3 plate, ili 33 posto. Da li to znaci da se auto voza mimo mogucnosti?
Ima se, može se
Nema se, glumi se
Meni rata stana 800KM a njegova vrijednost je sada sigurno 200k i samo ce rasti. Koja je poenta imati auto koje mi jede 500KM svaki mjesec?
daario naharis wrote: ↑11/05/2022 10:54
Sto se tice auta i kredita, kad budem auto kupovao to ce biti na kredit i po sljedecoj formuli:
20% keša + 80% kredit
rok otplate 4 godine (48 mjeseci)
rata za auto+gorivo+(procjenjeni troskovi/12) = 10% plate.
U teoriji. U praksi teško. Čovjek koji ima takvu lovu, uvijek će prije uzeti vozilo na operativni lizing i svake 3 godine mijenjati staro za novo. 10.000KM ti treba mjesčno za ovu računicu, za vozilo koje košta do 50.000KM.
Ja ne znam čovjeka koji mlati 10.000KM mjesečno i vozi auto od 50.000KM.
Ova gore formula je "rule of thumb" za kupovinu auta. Sve preko 10% primanja koje odu na uto je previse. Koliko je realno po tebi na prosjecnu platu u SA od 1200KM? 700KM?
super je to, ali kako druze?
1200 plata - 120 KM za auto.
Kako ugurati u 120 KM ratu za auto, gorivo i troskove odrzavanja?
Racunica tako kaze, to sto kod nas narod kupuje auto od 25.000 na kredit od 8 godina na platu od 1000KM to je drugi par cipela.
Licno, auto posmatram kao prevozno sredstvo i kao tako, 10% mog budzeta ne treba da prolazi. Ako mi je stan 30% budžeta a znam da ulazem u nesto cemu cijena raste i sto mogu kapitalizovati, auto koje mi sluzi za prevoz od A do B ne treba prelaziti 10%.
Trenutno, bez problema mogu kupiti za ratu od 500 KM auto od 50.000KM na 8 godina kredita. Pitam se, koliko ce to auto vrijediti poslije 8 godina i da li ima smisla placati 500 KM mjesecno da se prebacim od tacke A do B.
Tako ja razmisljam, ne mora znaciti da je tacno i da drugi tako trebaju razmisljati.
Optimist wrote: ↑11/05/2022 13:29
Ako je auto kupljeno za kes, a mjesecni izdaci za gorivo i odrzavanje su 500 KM mjesecno, na platu 1500 KM samo koristenje vozila dodje 1/3 plate, ili 33 posto. Da li to znaci da se auto voza mimo mogucnosti?
daario naharis wrote: ↑11/05/2022 13:06
Ova gore formula je "rule of thumb" za kupovinu auta. Sve preko 10% primanja koje odu na uto je previse. Koliko je realno po tebi na prosjecnu platu u SA od 1200KM? 700KM?
iskerno? a da se ne naljutis? nesto do 10k i ne gledat onda dalje. pa kakvo god da je samo da je funkcionalno.