Problem s klimom
Moderators: _BataZiv_0809, anex
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#1 Problem s klimom
Evo i jedna "normalna" tema, pošto vidim na forumu sve više dosadnog raspravljanja! Evo problema: Od ovog ljeta klima-uređaj (na autu naravno) mi uopšte ne hladi, tj. nema razlike između vožnje s klimom i ventilatorom. Neko mi je rekao da moram promijeniti neku tečnost. U upustvima za korištenje nema ništa o servisiranju klima-uređaja. Zna li neko u čemu je problem? Do sada je klima na prvoj jačini (od četiri) hladila dobro, na tri toliko dobro da se slediš na +30, a sada ni na četiri ne hladi ništa bolje od ventilatora.
-
- Posts: 3483
- Joined: 14/06/2002 00:00
- Location: Dunaj
- Contact:
#2 Re: Problem s klimom
mislim da se klima uredjaji pune amonijakom.. bilo bi dobro da odes do nekog mehanicara koji zna svoj poso i da ti to dopuni.. jer trenutno vjerovatno nema nista amonijaka unutra i onda samo obican zrak kruzi, koji je jednako tako hladan ko i zrak okolo..ado-šampion wrote:Evo i jedna "normalna" tema, pošto vidim na forumu sve više dosadnog raspravljanja! Evo problema: Od ovog ljeta klima-uređaj (na autu naravno) mi uopšte ne hladi, tj. nema razlike između vožnje s klimom i ventilatorom. Neko mi je rekao da moram promijeniti neku tečnost. U upustvima za korištenje nema ništa o servisiranju klima-uređaja. Zna li neko u čemu je problem? Do sada je klima na prvoj jačini (od četiri) hladila dobro, na tri toliko dobro da se slediš na +30, a sada ni na četiri ne hladi ništa bolje od ventilatora.
-
- Posts: 129
- Joined: 24/06/2004 00:01
- Location: Graz
- Contact:
#4
Klima se osim NH3 dakle amonijak puni i sa R12 gasom, inace je taj gas na zapadu zabranjen za upotrebu.., ali kod nas niko ne pravo probleme.. Ja sam u svom Audiju imao taj R12, znaci prije punjena prvo provjeriti koji je gas. Klimu bi trebalo svako godine po malo nadopuniti.., ali ako je sistem totalno prazan, cest slucaj kod stariji auta, utvrditi mjesto gdje pusta.., najcesce treba promjeniti kompletan set gumica.
- kekec
- Posts: 4854
- Joined: 18/05/2004 15:40
- Location: EU
#5
Imao sam isti problem.
Nekakva gumena cijev kroz koju prolazi amonijak
je, od starosti valjda, napukla i to je bio razlog gubljenja
amonijaka. Cika majstor zamijenio cijev, napunio amonijakom
i sve je bilo u redu.
Znaci, neka ti provjere cijev, da ne bi uzalud punio
amonijak.
Nekakva gumena cijev kroz koju prolazi amonijak
je, od starosti valjda, napukla i to je bio razlog gubljenja
amonijaka. Cika majstor zamijenio cijev, napunio amonijakom
i sve je bilo u redu.
Znaci, neka ti provjere cijev, da ne bi uzalud punio
amonijak.
-
- Posts: 368
- Joined: 12/04/2005 06:53
- Location: Sarajevo
- Contact:
#6
Vjerovatno ti je frion iscurio negdje.....otvori haubu i nadji ventil na cijevi od klima uredjaja(ventil izgleda kao i onaj na gumama).Uzmi manji sarafciger i malo pritisni iglicu u ventilu.Ako vidis bijeli plin specificnog mirisa(amonijak) znaci da nije do friona(otisao kompresor),a ako samo cujes sistanje zraka znaci da moras dopuniti frion.......
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#8
Kad već spomenu, mora li auto imati fiter polena ako ima klimu? Ja u uputstvima nisam pronašao da išta za klimu treba mijenjati a nisam ni na motoru primjetio nikakav "strani"i filter. Koliko dođe punjenje amonijakom? Ja sam čuo da nije ispod 100 maraka. Jel tačno?nineac wrote:Prvo pogledaj filter polena, on se užasno zaprlja. ja ga mjenjam svakih 10-15 hiljada, a zna užasno smrditi.
Ako to nije onda to je amonijak! To ej ta tečnost, i normalno je da je auto svremena na vrijem izgubi!
Auto je staro "svega" 7 godina, tako da sumnjam da negdej pušta, al eto...
-
- Posts: 1485
- Joined: 07/05/2004 12:52
- Location: AP
#9
To što je auto staro sedam godina nije garancija da mora biti sve ok, btw. filter polena se nalazi ili ispod instrument table ( ispod pretinca kod suvozacevih nogu) ili ispod plastike kod brisaca ispod haube. Punjenje klime nije ispod 100 KM, nedavno je prijatelj punio na novom passatu u Rajlovcu, onaj brzi servic BHS ili ti Zebax auto, cifra sa punjenjem i ciscenjem ventilacije bila 160 KMado-šampion wrote:Kad već spomenu, mora li auto imati fiter polena ako ima klimu? Ja u uputstvima nisam pronašao da išta za klimu treba mijenjati a nisam ni na motoru primjetio nikakav "strani"i filter. Koliko dođe punjenje amonijakom? Ja sam čuo da nije ispod 100 maraka. Jel tačno?nineac wrote:Prvo pogledaj filter polena, on se užasno zaprlja. ja ga mjenjam svakih 10-15 hiljada, a zna užasno smrditi.
Ako to nije onda to je amonijak! To ej ta tečnost, i normalno je da je auto svremena na vrijem izgubi!
Auto je staro "svega" 7 godina, tako da sumnjam da negdej pušta, al eto...
-
- Posts: 1047
- Joined: 11/01/2004 00:00
#10
klima ili A/C je u biti toplotna pumpa ... fazon je u tome da se neki gas sabije da bi postao tecan, a zatim se dovodi u prostor gdje moze da se siri i ponovo predje u gasno stanje, pri tom procesu on oduzima toplotnu energiju okoline dakle hladi, i to na strani niskog pritiska ... dalje ventilator goni vazduh upravo preko tako hladnog izmjenjivaca toplote i gura ga u kabinu vozaca.
sama rashladna tecnost je u stvari precizno odredjena smjesa gasa i ulja tako da se prilikom curenja pored gasa gubi i ulje zbog cijeg nedostatka strada najskuplji dio rashladnog sistema a to je kompresor ... dakle potrebno je ispostovati propisani odnos ulje – gas, sto je razlicito kod svakog modela klima uredjaja.
sam servis ukljucuje:
- provjeru
- dezinfekciju
- zamjenu filtera
zamjena polenskog filtera je na svakih 10,000 km a nikako ne treba propustiti dvogodisnji servis prilikom cega se ispituje 17 operacija cijelog sistema...
bitno je znati na kome mjestu i kada je tecnost iscurila (ako je), ako se desilo dok je klima bila ukljucena, rashladna tecnost je iscurila na strani visokog pritiska i tada nema mogućnosti za dopunjavanje ... a ako je ista iscurila na strani niskog pritiska, tada je moguće dopunjavanje i to po strogo utvrđenim parametrima.
rodjak, service place ...
sama rashladna tecnost je u stvari precizno odredjena smjesa gasa i ulja tako da se prilikom curenja pored gasa gubi i ulje zbog cijeg nedostatka strada najskuplji dio rashladnog sistema a to je kompresor ... dakle potrebno je ispostovati propisani odnos ulje – gas, sto je razlicito kod svakog modela klima uredjaja.
sam servis ukljucuje:
- provjeru
- dezinfekciju
- zamjenu filtera
zamjena polenskog filtera je na svakih 10,000 km a nikako ne treba propustiti dvogodisnji servis prilikom cega se ispituje 17 operacija cijelog sistema...
bitno je znati na kome mjestu i kada je tecnost iscurila (ako je), ako se desilo dok je klima bila ukljucena, rashladna tecnost je iscurila na strani visokog pritiska i tada nema mogućnosti za dopunjavanje ... a ako je ista iscurila na strani niskog pritiska, tada je moguće dopunjavanje i to po strogo utvrđenim parametrima.
rodjak, service place ...
-
- Posts: 1655
- Joined: 29/03/2004 20:58
- Location: US
- Contact:
#11
cuj mozes kupiti bocice freona i mozes ti to sam uradit. u mene evo i sada pusta klima i svake sedmice je punim jer sam ljen otici mehanicaru.
kupi freon i ulje za klimu
Citav proces uzme oko 5-6 minuta
1) PRVO i OSNOVNO je da ispustis zrak koji se nalazi u sistemu
2) upali auto i ukljuci klimu na najjace hladjenje i ventilator na najvecu brzinu tj tvoje 4
3) uspi ulje za klimu. ono je slicno freonu i nalazi se u bocici pod pritiskom. ono podmazuje gumice kao i kompresor. ako je dobro ulje onda kad je upaljena klima manje opterecuje motor i auto bolje ide. osjetit ces razliku. vjeruj mi.
4) uspi bocu ili koliko moze da stane freona. trebalo bi da stane oko boce. ako stane vise pazi ikad budes skido jer je boca pod pritiskom.
klima bi momentalno trebala da proradi i da hladi samo tako.
NEMOJ ZABORAVITI ULJE ZA KLIMU!!!!
ako ovo ne upali onda ti je otiso kompresor od klime. njega nije tesko promjeniti ali je skup za kupiti.
cinjenica da ti je auto staro 7 godina me navodi na zakljucak da ti je iscurio freon.
kupi freon i ulje za klimu
Citav proces uzme oko 5-6 minuta
1) PRVO i OSNOVNO je da ispustis zrak koji se nalazi u sistemu
2) upali auto i ukljuci klimu na najjace hladjenje i ventilator na najvecu brzinu tj tvoje 4
3) uspi ulje za klimu. ono je slicno freonu i nalazi se u bocici pod pritiskom. ono podmazuje gumice kao i kompresor. ako je dobro ulje onda kad je upaljena klima manje opterecuje motor i auto bolje ide. osjetit ces razliku. vjeruj mi.
4) uspi bocu ili koliko moze da stane freona. trebalo bi da stane oko boce. ako stane vise pazi ikad budes skido jer je boca pod pritiskom.
klima bi momentalno trebala da proradi i da hladi samo tako.
NEMOJ ZABORAVITI ULJE ZA KLIMU!!!!
ako ovo ne upali onda ti je otiso kompresor od klime. njega nije tesko promjeniti ali je skup za kupiti.
cinjenica da ti je auto staro 7 godina me navodi na zakljucak da ti je iscurio freon.
-
- Posts: 1655
- Joined: 29/03/2004 20:58
- Location: US
- Contact:
#12
a ja filter nema NIKAKVE veze sa hladjenjem nego samo sa smradom koji bude kada se upali klima ili ventilator.
-
- Posts: 3605
- Joined: 03/03/2004 00:00
- Location: preko bare
#13
Nema filter veze sa hlađenjem ali ima sa KOLIČINOM propuštenog zraka u unutrašnjost vozila.
S obzirom da auto ima 7 g 99% sam siguran da ima filter za polen. Ako ga nikada nisi promijenio, onda definitivno bez obzira jeli fali plina promjeni filter.
160 km za punjenje plina je čist pljačka. Čuo sam da je u kiseljaku u nekom servisu oko 70 km.
S obzirom da auto ima 7 g 99% sam siguran da ima filter za polen. Ako ga nikada nisi promijenio, onda definitivno bez obzira jeli fali plina promjeni filter.
160 km za punjenje plina je čist pljačka. Čuo sam da je u kiseljaku u nekom servisu oko 70 km.
-
- Posts: 1655
- Joined: 29/03/2004 20:58
- Location: US
- Contact:
#14
sa protokom zraka ima veze kao i sa smradom u autu ali sa hladjenjem nema. u njegovom slucaju auto ne hladi. to sto ima filter za polen znaci da mu je filter "gusci" tako da zaustavlja cestice polena. ovo znaci da mu je filter skuplji.
neka auta imaju cak i dva filtera. jedan unutra (ispred suvozacevih noga) i jedan veni na suvozacevoj strani ispod plastike.
ovde u usa (sad ce te reci sta on price on je vani) boca freona kosta oko 3 dolara dok ulje kosta oko 4. cijev za punjenje kosta oko 15 (ista je cijev za svako auto) sto znaci da ukupan trosak prvi put je nekih 30 dolara.
ako hoces postavit cu slike kako napuniti klimu i ostale spice koje su ovde spomenute.
neka auta imaju cak i dva filtera. jedan unutra (ispred suvozacevih noga) i jedan veni na suvozacevoj strani ispod plastike.
ovde u usa (sad ce te reci sta on price on je vani) boca freona kosta oko 3 dolara dok ulje kosta oko 4. cijev za punjenje kosta oko 15 (ista je cijev za svako auto) sto znaci da ukupan trosak prvi put je nekih 30 dolara.
ako hoces postavit cu slike kako napuniti klimu i ostale spice koje su ovde spomenute.
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#15
Aj postavi slike. Nisi mi napomeno odakle da ispustim zrak i gdje da dolijem. Probaću naći filter za polen, trenutno pada kiša pa mi mrsko...Al čisto sumnjam da postoji pošto nema ništa u uputstvima. I koliko će da me košta to ulje i to drugo?
-
- Posts: 1655
- Joined: 29/03/2004 20:58
- Location: US
- Contact:
#16
nisam sada kuci ali cim dodjem postavljam. ocekuj slike i to sve do jedno 6 po bosanskom tj 12 po mom.
veoma je jednostavno.
neki freoni imaju ulje vec pomjesano medjutim neki nemaju. ako koristis te sto nemaju onda ces trebati usuti. u uljima za klimu ima freona ali trebas jos dosuti jer nije dovoljno.
ulje nije da ga sipas iz boce ili sl. ulje je u vaporiziranom stanju i toci se kroz istu rupu kao i freon.
haj kad sutra budem punio svoju uslikat cu sve.
veoma je jednostavno.
neki freoni imaju ulje vec pomjesano medjutim neki nemaju. ako koristis te sto nemaju onda ces trebati usuti. u uljima za klimu ima freona ali trebas jos dosuti jer nije dovoljno.
ulje nije da ga sipas iz boce ili sl. ulje je u vaporiziranom stanju i toci se kroz istu rupu kao i freon.
haj kad sutra budem punio svoju uslikat cu sve.
-
- Posts: 2018
- Joined: 29/12/2004 21:18
#18
freon se ne ugradjuje u auta od 92 godine. sad se koristi tzv 134a derivativ koji nije toliko stetan za okolinu
sto se tice dopunjavanja, nabavis kanticu ulja i par bocica 134a, kao i dopunsko crijevo. jednu stranu crijeva stavis na ventil NISKOG pritiska, dok drugu stranu sa pricvrscenim ventilom stavis na kanticu sa uljem. upalis auto, AC naravno odvrnes na najjace i odvrnes ventil kod bocice. povremeno promuckaj bocicu dok ne osjetis da se ispraznila. zatim zavrnes ventil na crijevu, promjenis bocicu za onu sa 134a i odvrnes ventil. tako mijenjas bocice dok ne osjetis da ti ac ne prima vise.
to je bilo ono po principu sam svoj majstor, a sad dolaze lose strane ovog postupka
1. u servisu ti vecinom testiraju klimu na moguce rupice pa si siguran da nigdje ne curi
2. pri mijenjanju konzervi se moze desiti da su jos pod pritiskom tako da pri skidanju sa dopunskog crijeva dolazi do naglog praznjenja istih, sto dovodi do zamrzavanja konzerve i opekotina na tvojoj ruci
3. postoji mogucnost da prepunis ac pri cemu ce ti otici kondenzator i napraviti obrnut ucinak od onog koji si htjeo postici a to je usteda para. kad se to radi profesionalno, na dopunskom crijevu postoje sensori koji ti pokazuju pritisak kod ventila sa niskim i visokim pritiskom, tako da mogu upozoriti na prepunjavanje
sto se tice dopunjavanja, nabavis kanticu ulja i par bocica 134a, kao i dopunsko crijevo. jednu stranu crijeva stavis na ventil NISKOG pritiska, dok drugu stranu sa pricvrscenim ventilom stavis na kanticu sa uljem. upalis auto, AC naravno odvrnes na najjace i odvrnes ventil kod bocice. povremeno promuckaj bocicu dok ne osjetis da se ispraznila. zatim zavrnes ventil na crijevu, promjenis bocicu za onu sa 134a i odvrnes ventil. tako mijenjas bocice dok ne osjetis da ti ac ne prima vise.
to je bilo ono po principu sam svoj majstor, a sad dolaze lose strane ovog postupka
1. u servisu ti vecinom testiraju klimu na moguce rupice pa si siguran da nigdje ne curi
2. pri mijenjanju konzervi se moze desiti da su jos pod pritiskom tako da pri skidanju sa dopunskog crijeva dolazi do naglog praznjenja istih, sto dovodi do zamrzavanja konzerve i opekotina na tvojoj ruci
3. postoji mogucnost da prepunis ac pri cemu ce ti otici kondenzator i napraviti obrnut ucinak od onog koji si htjeo postici a to je usteda para. kad se to radi profesionalno, na dopunskom crijevu postoje sensori koji ti pokazuju pritisak kod ventila sa niskim i visokim pritiskom, tako da mogu upozoriti na prepunjavanje
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#19
Ma servis biga! Al koji? U pitanju je Daihatsu. Gdje da odem a da me ne ogule? Samo mi je još trebao i taj trošak!
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#20
E izgleda da sam našao filter kabine ispod pretinca! A gdje ću ga kupit to je pitanje!?
-
- Posts: 1655
- Joined: 29/03/2004 20:58
- Location: US
- Contact:
#22
slike su velike pa moze ti uzeti dosta da se izlodira. mrsko mi ih bilo smanjivati.
upali auto i upali klimu na najjace. (ovo je najosnovnije inace nema ucinka)
pronadji ovo ispod haube (ova dva ventila)
trebala bi da budu dva ventila
jedan bi trebo da bude veci a drugi manji
ovaj veci je visoki pritisak i iznjega ces ispustiti zrak o kojem sam govorio
na manji stavi prikljucak. u kroz njega ces usuti freon i ulje freon i ulje.
prvo uli ulje
kad se boca isprazni onda uspi freon na isti nacin na koji si uso ulje
onda samo skini cijev s kojom si punio i sve je gotovo.
sve ovo uzme nekih 5-10 min ovisno o iskustvu i spretnosti.
SRETNO!!! ako imas pitanja samo pitaj.
kazes da si naso filter od klime. samo ga dobro istresi tj ocisti i bit ce ok.
posto je unutrasnji onda je vecinom na njemu prasina tako da ce usisivac dobro doci.
upali auto i upali klimu na najjace. (ovo je najosnovnije inace nema ucinka)
pronadji ovo ispod haube (ova dva ventila)
trebala bi da budu dva ventila
jedan bi trebo da bude veci a drugi manji
ovaj veci je visoki pritisak i iznjega ces ispustiti zrak o kojem sam govorio
na manji stavi prikljucak. u kroz njega ces usuti freon i ulje freon i ulje.
prvo uli ulje
kad se boca isprazni onda uspi freon na isti nacin na koji si uso ulje
onda samo skini cijev s kojom si punio i sve je gotovo.
sve ovo uzme nekih 5-10 min ovisno o iskustvu i spretnosti.
SRETNO!!! ako imas pitanja samo pitaj.
kazes da si naso filter od klime. samo ga dobro istresi tj ocisti i bit ce ok.
posto je unutrasnji onda je vecinom na njemu prasina tako da ce usisivac dobro doci.
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#23
Kako ću znati da mi je dosta freona? Mogu li šta zajebati?
-
- Posts: 1655
- Joined: 29/03/2004 20:58
- Location: US
- Contact:
#24
skoro nemozes. ako je prevelik pritisak u najgorem slucaju ce ti explodirati neki ventil (salim se).
veoma je tesko da ista ode pogresno tj da je prespes. dovoljne su dvije bocice freona. mozda ce stati jedna i po ali eto imaj dvije. kada uspes ulje -- ovo sam ja radio--- onda ispusti opet zrak ali ne naglo vec onako polagano tako da napravis mjesta za freon. ako imas spravu koja ti pokazuje pritisak onda nemoj ici vise od 40 psi (sta god ovo znacilo - fizika mi nije jaca strana)
kad to vec uradis onda uspi bocu freona ali prije nego je uspes dobro je promuckaj. kada vidis da se ispraznila (boca) onda je pazljivo odavi (pazi kako skidas bocu jer moze da bude pod pritiskom i da "poleti". preporucujem da bocu drzis krpom jer zna se zalediti. ovo ti je da ne dobije opekotine. (jel se tako kaze kad se smrzne)
stvarno poleti. na raketnom principu.
jao da sam u bih ovo bi ti sredio za 2 minute i cak manje.
veoma je tesko da ista ode pogresno tj da je prespes. dovoljne su dvije bocice freona. mozda ce stati jedna i po ali eto imaj dvije. kada uspes ulje -- ovo sam ja radio--- onda ispusti opet zrak ali ne naglo vec onako polagano tako da napravis mjesta za freon. ako imas spravu koja ti pokazuje pritisak onda nemoj ici vise od 40 psi (sta god ovo znacilo - fizika mi nije jaca strana)
kad to vec uradis onda uspi bocu freona ali prije nego je uspes dobro je promuckaj. kada vidis da se ispraznila (boca) onda je pazljivo odavi (pazi kako skidas bocu jer moze da bude pod pritiskom i da "poleti". preporucujem da bocu drzis krpom jer zna se zalediti. ovo ti je da ne dobije opekotine. (jel se tako kaze kad se smrzne)
stvarno poleti. na raketnom principu.
jao da sam u bih ovo bi ti sredio za 2 minute i cak manje.
-
- Posts: 1655
- Joined: 29/03/2004 20:58
- Location: US
- Contact:
#25
i?