EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
Naslovnica
Posts: 27842
Joined: 20/03/2013 15:38

#2276 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Naslovnica »

EFD22 wrote: 20/04/2022 09:53 Baš hoću da kažem, Nissan ima nešto na taj fazon.
Benzinski motor se koristi samo kao generator, uopće nema nikakvu vezu s točkovima.
U Japanu se ta njihova E-power vozila prodaju k’o halva.

Nije plug-in, znači uopće ga ne puniš na utičnicu. Refill traje kao i na običnom benzincu. A motor je puno manje opterećen.

Jako dobra ideja po mom mišljenju, ako već mora elektromotor.
I Tiger 1 je to imao, prije 80 godina.

Image

:gunjastajl:
User avatar
Optimist
Posts: 13619
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#2277 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Optimist »

Dizel lokomotive funkcionisu na isti nacin.
Sus motor samo proizvodi struju, tj sluzi kao generator. :)
Seawolf
Posts: 7678
Joined: 14/06/2012 22:59

#2278 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Seawolf »

Nije to isti način.

Nemojte brkati električnu transmisiju, kod dizel-električnog pogona, gdje dizel motor mora da radi kako bi se vozilo kretalo, sa ovim novim sistemima range extendera kod kojih SUS motor služi samo za pokretanje generatora koji proizvodi struju za dopunjavanje baterija.
User avatar
ZoomZoomKiwi
Posts: 10329
Joined: 10/03/2022 22:16

#2279 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by ZoomZoomKiwi »

^^ tako nekako, osim što kod Nissan-ovog E-power sistema je u pitanju jako mala baterija, koja služi samo za kompenzaciju tromosti sistema generacije električne energije pomoću SUS motora. Nešto slično kao kompenzatori/kondenzatorske baterije u električnoj mreži.
citroen xm
Posts: 18067
Joined: 17/04/2012 22:57

#2280 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by citroen xm »

Gledao sam malo predstavljanje tih Nisanovih modelom sa novim sistemom. Međutim, ono što je logično i što se dešava je da čim jače pritisneš gas logično i SUS motor podigne obrtaje kako bi obezbjedio dovoljno struje za bateriju. Pa me sada zanima, a nisam nešto tražio podatak, kolika je realna potrošnja SUS motora u realnim uslovima, a to diktira i emisiju štetnih gasova.
User avatar
Optimist
Posts: 13619
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#2281 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Optimist »

Seawolf wrote: 20/04/2022 12:39 Nije to isti način.

Nemojte brkati električnu transmisiju, kod dizel-električnog pogona, gdje dizel motor mora da radi kako bi se vozilo kretalo, sa ovim novim sistemima range extendera kod kojih SUS motor služi samo za pokretanje generatora koji proizvodi struju za dopunjavanje baterija.
Dizel lokomotiva mora stalno raditi samo zato sto nema nikakvu bateriju da skladisti proizvedenu energiju.
Princip je isti.
Seawolf
Posts: 7678
Joined: 14/06/2012 22:59

#2282 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Seawolf »

Optimist wrote: 20/04/2022 16:10
Seawolf wrote: 20/04/2022 12:39 Nije to isti način.

Nemojte brkati električnu transmisiju, kod dizel-električnog pogona, gdje dizel motor mora da radi kako bi se vozilo kretalo, sa ovim novim sistemima range extendera kod kojih SUS motor služi samo za pokretanje generatora koji proizvodi struju za dopunjavanje baterija.
Dizel lokomotiva mora stalno raditi samo zato sto nema nikakvu bateriju da skladisti proizvedenu energiju.
Princip je isti.
Ne, nije princip niti blizu isti.

Naime, kod dizel-električnog pogona, SUS motor mora imati veću snagu (zbog gubitaka u transmisiji) nego što je snaga potrebna za pokretanje vozila maksimalnom brzinom. Električni sistem služi samo kao transmisija za prenos snage između SUS motora i pogonskih točkova.

Kod sistema u kojem SUS motor služi samo kao range extender za dopunjavanje baterija, snaga SUS motora ne mora biti ni približno jednaka snazi potrebnoj za pokretanje vozila maksimalnom brzinom. Snagu za pokretanje vozila proizvodi elektromotor, a SUS motor samo pokreće generator koji proizvodi struju za dopunjavanje baterija.
User avatar
ZoomZoomKiwi
Posts: 10329
Joined: 10/03/2022 22:16

#2283 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by ZoomZoomKiwi »

Ovo kod Nissanovog E-power sistema nije klasični range extender. Jer je baterija premala za bilo kakvu autonomiju bez rada SUS motora, ja to smatram prednošću.
Seawolf
Posts: 7678
Joined: 14/06/2012 22:59

#2284 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Seawolf »

EFD22 wrote: 20/04/2022 19:31 Ovo kod Nissanovog E-power sistema nije klasični range extender. Jer je baterija premala za bilo kakvu autonomiju bez rada SUS motora, ja to smatram prednošću.
Je li to znači da Nissan e-power ne može da se kreće ako SUS motor ne radi?

Kolika je najveća snaga SUS motora kod Nissan Qashqai e-power?

A kolika je najveća snaga elektromotora koji pokreće pogonske točkove kod tog automobila?
User avatar
ZoomZoomKiwi
Posts: 10329
Joined: 10/03/2022 22:16

#2285 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by ZoomZoomKiwi »

Da.

Kod Qashqaija su sljedeće karakteristike:

SUS motor je 1.5 turbo sa 115kW i sa varijabilnim kompresijskim omjerom (jako dobra stvar)

Elektromotor je 140kW 330Nm

Baterija je kapaciteta 2.1kWh

CO2 emisija prema WLTPu 119g/km

Potrošnja 4.4 l/100km
User avatar
mk ultra
Posts: 19447
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#2286 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by mk ultra »

mislim da je ta snaga koju si naveo za elektro motor, snaga na zajedničkoj osovini kad sve radi

max. snaga u tom slučaju sinronog motora je 25kW.

ako je stvarno tako da SUS nema nikakvog fizičkog kontakta sa bilo čim što je fizički povezano na točkove, moram ondak to da istražim :mrgreen:
User avatar
ZoomZoomKiwi
Posts: 10329
Joined: 10/03/2022 22:16

#2287 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by ZoomZoomKiwi »

Podaci su 100% ispravni, iz Nissanovog press release, i to je snaga elektro motora samo. SUS i elektro motor nisu mehanički povezani.

SUS motor nema nikakve konekcije sa točkovima. Niti sa gas pedalom.

Ima dosta članaka o tehnologiji, a sredinom godine dolazi na tržište kod susjeda, pa ću baš otići na testnu vožnju da vidim kako se ponaša.
User avatar
ZoomZoomKiwi
Posts: 10329
Joined: 10/03/2022 22:16

#2288 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by ZoomZoomKiwi »

The Qashqai e-Power is a different beast and, according to Nissan “the one that will make the difference”.

Rather than a traditional hybrid arrangement where the electric motor supplements the main drive engine, the Qashqai’s wheels are driven by an electric motor which draws its energy from a petrol motor used as a generator. Nissan says this approach offers the refinement, smoothness and response of an EV but without the worry of having to charge.

The e-Power drivetrain is already in use in Japan but has been thoroughly overhauled for the more demanding roads and drivers of Europe.

The 95kW electric drive motor found in Japan’s Note and Kicks has been replaced with a 140kW unit - equivalent to 187bhp. And in place of the naturally aspirated 1.2-litre, the Qashqai uses a 1.5-litre turbo engine with variable compression technology that automatically adjusts to offer power or economy-oriented performance.

Power for the engine/generator is up from 83bhp to 156bhp and the 1.5-litre produces 243lb ft torque - none of which, remember, is sent directly to the wheels. Everything the engine does is in service of the electric motor and 1.85kWh battery.
Seawolf
Posts: 7678
Joined: 14/06/2012 22:59

#2289 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Seawolf »

EFD22 wrote: 20/04/2022 23:20 Podaci su 100% ispravni, iz Nissanovog press release, i to je snaga elektro motora samo. SUS i elektro motor nisu mehanički povezani.

SUS motor nema nikakve konekcije sa točkovima. Niti sa gas pedalom.

Ima dosta članaka o tehnologiji, a sredinom godine dolazi na tržište kod susjeda, pa ću baš otići na testnu vožnju da vidim kako se ponaša.
Da, sve si podatke dobro napisao, sem jedne stvari.

Qashqai e-Power ipak može da se kreće bez pokrenutog SUS motora, doduše samo do oko 3 km voženja.

Po meni je ovo bespotrebno komplikovan pogon, koji objedinjuje sve mane klasičnog pogona (emisija izduvnih gasova) sa električnim (težina i smanjenje korisnog prostora).

Šteta, jer novi Qashqai je izvanredan automobil, a koncept ovakvog SUS motora, sa promjenjivim stepenom kompresije je najinovativnija stvar u ovom vozilu.

Volio bih kada bi postojala izvedba novog Qashqai-a sa 4-cilindričnom varijantom ovog motora zapremine 2.0 (snage 160 do 170 kW), u kombinaciji sa klasičnim 8-stepenim, ili 9-stepenim automatskim mjenjačem.
User avatar
sime_cipol
Posts: 16229
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#2290 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by sime_cipol »

Image
User avatar
ElRe
Posts: 10787
Joined: 12/12/2011 11:28

#2291 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by ElRe »

Najbolje bi bilo da postoji Qashqai 1.7 dCi :-D
Renaultov ETech sistem je drugačiji od Nissanvog ali bez puno podataka iz realne vožnje i sa manom da koristi CVT mjenjač.
User avatar
basicm
Posts: 10445
Joined: 16/01/2012 21:38

#2292 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by basicm »

sime_cipol wrote: 29/04/2022 17:57 Image
:lol:
User avatar
problemnatravunu
Posts: 15589
Joined: 26/10/2014 07:41
Location: Sarajevo

#2293 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by problemnatravunu »

Sinoć vidim vani ispred Bingo city centra postavili punjač i mjesto za el.aute , stoji neki Audi e-tron na punjenju
User avatar
RagibUzoriti
Posts: 2658
Joined: 05/12/2018 14:07
Location: Zemlja snijega,lososa i plavusa
Vozim: Vozim se na struju

#2294 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by RagibUzoriti »

problemnatravunu wrote: 30/04/2022 08:39 Sinoć vidim vani ispred Bingo city centra postavili punjač i mjesto za el.aute , stoji neki Audi e-tron na punjenju
Kapacitet punjenja ne znas?

Interesantno je vjerovatno vidjeti kako ce nasi savjesni vlasnici koristiti punjace. Da li ce im vozilo biti parkirano 24 sata na punjacu ili ce barem malo imati skrupule i savjesti da jos neko treba da dopuni baterije
tuitamo
Posts: 385
Joined: 14/04/2013 00:35

#2295 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by tuitamo »

RagibUzoriti wrote: 11/05/2022 13:58
problemnatravunu wrote: 30/04/2022 08:39 Sinoć vidim vani ispred Bingo city centra postavili punjač i mjesto za el.aute , stoji neki Audi e-tron na punjenju
Kapacitet punjenja ne znas?

Interesantno je vjerovatno vidjeti kako ce nasi savjesni vlasnici koristiti punjace. Da li ce im vozilo biti parkirano 24 sata na punjacu ili ce barem malo imati skrupule i savjesti da jos neko treba da dopuni baterije
To se lako da rijesiti. Auto kad je i dalje spojen moze biti naplacen skup parking. Takodjer, stavlja se znak ‚za vrijeme punjenja‘.
Bezobraznih ima i bez e auta ali se i kaznjavaju. Ovdje ce to biti i lakse jer je auto ‚u sistemu‘ za vrijeme punjenja.
User avatar
RagibUzoriti
Posts: 2658
Joined: 05/12/2018 14:07
Location: Zemlja snijega,lososa i plavusa
Vozim: Vozim se na struju

#2296 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by RagibUzoriti »

tuitamo wrote: 11/05/2022 14:01
RagibUzoriti wrote: 11/05/2022 13:58

Kapacitet punjenja ne znas?

Interesantno je vjerovatno vidjeti kako ce nasi savjesni vlasnici koristiti punjace. Da li ce im vozilo biti parkirano 24 sata na punjacu ili ce barem malo imati skrupule i savjesti da jos neko treba da dopuni baterije
To se lako da rijesiti. Auto kad je i dalje spojen moze biti naplacen skup parking. Takodjer, stavlja se znak ‚za vrijeme punjenja‘.
Bezobraznih ima i bez e auta ali se i kaznjavaju. Ovdje ce to biti i lakse jer je auto ‚u sistemu‘ za vrijeme punjenja.
Izvini nisam te skontao?

Ako neki brada mangup ostavi svog e trona na punjacu i ode kuci spavati, kako cu ja koji imam potrebu za tim punjacem, koristiti isti? Ko ce ga sprijeciti da ne ostavi toliko dugo parkirano vozilo?

Pogotovo u BiH gdje punjaca manjka i nije regulisano zakonom
tuitamo
Posts: 385
Joined: 14/04/2013 00:35

#2297 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by tuitamo »

RagibUzoriti wrote: 11/05/2022 14:03
tuitamo wrote: 11/05/2022 14:01

To se lako da rijesiti. Auto kad je i dalje spojen moze biti naplacen skup parking. Takodjer, stavlja se znak ‚za vrijeme punjenja‘.
Bezobraznih ima i bez e auta ali se i kaznjavaju. Ovdje ce to biti i lakse jer je auto ‚u sistemu‘ za vrijeme punjenja.
Izvini nisam te skontao?

Ako neki brada mangup ostavi svog e trona na punjacu i ode kuci spavati, kako cu ja koji imam potrebu za tim punjacem, koristiti isti? Ko ce ga sprijeciti da ne ostavi toliko dugo parkirano vozilo?

Pogotovo u BiH gdje punjaca manjka i nije regulisano zakonom
Pravilo regulise onaj tko je postavio punjac i prodaje uslugu, kao i automat na benziskoj pumpi.

Sto se tice brade ima dosta mehanizama. Postoji i rezervacija punjaca unaprijed gdje ce biti ograniceno zadrzavanje. Takodjer, prave se vecinom 2,3 ili 4 punjaca tako da je vjerovatnoca pojave 4 brade mala ;)

Fizicki je uvijek pauk jedina mjera. Prije toga se lupa po dzepu.
El. auta u BiH je jos uvijek malo a kad bude vakat i ovi problemi ce se rjesavati.
User avatar
Optimist
Posts: 13619
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#2298 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Optimist »

Kako ces ga odnijeti paukom kad je kabal za punjenje zakljucan za vozilo?
tuitamo wrote: 11/05/2022 14:38
Pravilo regulise onaj tko je postavio punjac i prodaje uslugu, kao i automat na benziskoj pumpi.

Sto se tice brade ima dosta mehanizama. Postoji i rezervacija punjaca unaprijed gdje ce biti ograniceno zadrzavanje. Takodjer, prave se vecinom 2,3 ili 4 punjaca tako da je vjerovatnoca pojave 4 brade mala ;)

Fizicki je uvijek pauk jedina mjera. Prije toga se lupa po dzepu.
El. auta u BiH je jos uvijek malo a kad bude vakat i ovi problemi ce se rjesavati.
Zakalwe
Posts: 415
Joined: 24/07/2012 11:48
Location: truli zapad
Grijem se na: struju
Vozim: na struju

#2299 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Zakalwe »

Fazon sa elektricnim i SUS motorom koji samo "puni baterije" je sto drzi motor pod punim gasom na najpovoljnijim obrtajima, tako da je efikasnost ipak visa iako postoje neki gubitci. Osim toga, motor obicno radi u simuliranom Atkinson principu, sto smanjuje gubitke pumpanja.

To je taj fazon koji se koristi u na primjer Toyota Prius:u.
User avatar
RagibUzoriti
Posts: 2658
Joined: 05/12/2018 14:07
Location: Zemlja snijega,lososa i plavusa
Vozim: Vozim se na struju

#2300 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by RagibUzoriti »

Optimist wrote: 11/05/2022 15:21 Kako ces ga odnijeti paukom kad je kabal za punjenje zakljucan za vozilo?
tuitamo wrote: 11/05/2022 14:38
Pravilo regulise onaj tko je postavio punjac i prodaje uslugu, kao i automat na benziskoj pumpi.

Sto se tice brade ima dosta mehanizama. Postoji i rezervacija punjaca unaprijed gdje ce biti ograniceno zadrzavanje. Takodjer, prave se vecinom 2,3 ili 4 punjaca tako da je vjerovatnoca pojave 4 brade mala ;)

Fizicki je uvijek pauk jedina mjera. Prije toga se lupa po dzepu.
El. auta u BiH je jos uvijek malo a kad bude vakat i ovi problemi ce se rjesavati.
Odnijet ce ga zajedno sa punjacem.

Iscupat ce sve... :lol: :lol:

Ja znam kako je to rijeseno u civilizovanim drzavama. Parkiras na mjesto koje je iskljucivo za el automobile a bez da ti je vozilo prikljuceno na punjac ili nije uopste el vozilo, imaju sluzbe koje nadgledaju parkinge. Dobijes kaznu ( ovdje je 90 eura) pa ti izvoli parkiraj opet.

Bosna je druga stvar. Jedna zemlja na brdovitom balkanu... :mrgreen:

Image

Ja nedavno posudio moje auto drugoj osobi . Dolazi nazad,zuta cestitka zakacena za brisace :lol: Prekoracio parking za 15 minuta bez validne uplate
Post Reply