EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: _BataZiv_0809, anex

Post Reply
Zakalwe
Posts: 411
Joined: 24/07/2012 11:48
Location: truli zapad
Grijem se na: struju
Vozim: na struju

#3251 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Zakalwe »

Forsaken wrote: 12/01/2023 11:54 ako moze par odgovora od poznavalaca EV:
Vecinu ovoga smo prodeverali ranije u temi.
1. Koliki je vijek trajanja baterije?
Koliki je vijek trajanja SUS motora? Zavisi...je'l Mercedes ili Lada.
Tesla traje 10 godina sa 80% kapacitetom. Renault Zoe ili Nissan Leaf zna dreknut' poslije 4-5 godina zbog loseg hladjenja.
2. Sta se desava sa baterijom/autom kada crkne?
Zamjenis bateriju, ili popravis/zamjenis celiju ili prodas auto za dijelove.
Sta znaci "crkne"? Celija ode ili BCM prestane da radi? "Baterija" je komplikovana i ima vise stvari od obicnog olovnog akumulatora.
3. Gdje i kako se baterija proizvodi?
Sta je "baterija"? Celije ili kompletan sklop (celije/BCM/hladjenje/ambalaza)? Celije LG pravi u Juznoj Koreji. BMW koliko znam prave same svoje. Panasonic 18650 je u Japanu ili Kini. Volvo pravi u Northvolt:u itd.
"Sklapanje" baterije moze biti negdje trece: recimo VAG pravi u Madjarskoj. Teoretski bi i Krusko u Vogosci mogao da sklapa.

Koliki je karbonski otisak prilikom proizvodnje a koliki je prilikom zavrsetka upotrebe?
Ne znam. Googlaj. Break-even u poredjenju sa SUS zavisi od auta...citao sam cifre od oko 50000km do 100000km
Moze li se reciklirati?
Naravno.
4. Da li se prilikom proracuna i usporedbe karbonskog otiska sa dizelima/benzincima uzima u obzir proizvodnja i reciklaza baterije?
Da.
5. Koliki su gubici dometa/snage prilikom jako visokih/niskih temperatura?
Od 10% do 40%. Zavisi od temperature, hemije u bateriji i tehnologije (rezistivno grijanje ili toplotna pumpa).
6. Koliko je teska baterija
200-400kg u zavisnosti od vrste auta i kapaciteta.
, i da li znate sta se desava u slucaju pozara EV?
Bas sam pricao sa jaranom koji je vatrogasac u Norveskoj o ovoj temi. U zavisnosti od pozara, radis ove stvari:
1. Ostavis da izgori.
2. Hladis vodom
3. Potopis ga u kontejner sa vodom

Takodjer sam ga pitao da li je EV veci problem za vatrogasce nego SUS. Njegovo misljenje je: ne, teze ih je ugasiti ali se manje pale.
Zakalwe
Posts: 411
Joined: 24/07/2012 11:48
Location: truli zapad
Grijem se na: struju
Vozim: na struju

#3252 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Zakalwe »

RagibUzoriti wrote: 12/01/2023 11:48 3-fazna struja koju danas vecina domacinstava ima,punjac 22kw i eto pune baterije( od 64kwt) za 3 sata. Znaci napuni se preko noci bez ikakvih problema.
Koliki su ti tvoji osiguraci u Norveskoj? Za 22kW ti treba 35A osigurac...i to bez marginala.
Mene bi 22kW prilicno skupo doslo. Trenutno imam 16A ... 35A bi me kostalo 5505 SEK/godisnje vise .


16A 3 920 kr/år
20A 5 485 kr/år
25A 6 870 kr/år
35A 9 425 kr/år
User avatar
arman1
Posts: 5294
Joined: 06/11/2006 12:06
Location: Na selu čuvam stoku. U gradu se čuvam od stoke.
Grijem se na: ljubav bližnjih svoj
Vozim: šta klepim
Horoskop: BOG
Contact:

#3253 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by arman1 »

ja71 wrote: 11/01/2023 22:35
Naslovnica wrote: 11/01/2023 22:06 A zalihe litijuma su neograničene?
Nisu ali se intezivno radi na razvoju drugačijih baterija.

Da se razumijemo, nisam ja slijepi pobornik EV ali se problem sa konačnim rezervama nafte mora riješiti bilo to preko sintetičog benzina/dizela, hidrogena, EV ili nečeg petog.

Najvjerojatnije će sve opcije u budućnosti imati bar neku malu bateriju
Nevjerovatno da je najizglednija opcija nekakva karbonska baterija, karbon čini 87% mase. Još nisu postigli stabilnost materijala prilikom 80% punjenja završi paljenjem ili defektom na bateriji(u labaratorijama) ali kad tad će zaživjeti i litij će skoro postati nepotreban.
PaulTracy
Posts: 695
Joined: 12/05/2021 00:19

#3254 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by PaulTracy »

dr_arsla wrote: 12/01/2023 12:45 Ja mjesečno prelazim 1200 km, od čega je 1000 km gradske. Dakle 4 punjenja strujom. Na to bi potrosio cca 300 kWh struje, u najgorem slučaju. Po srednjoj tarifi to je 36-40 KM.
Nafte mi treba 200 KM. Da kupujem auto od 80 000, Golf ili ID.3 to bi bio električni ID.3
Znači uštedio bi ca 160KM mjesečno, puta 12 mjeseci u godini, zaokružit ćemo na 2000KM u godini.
Nov Golf 2.0 TDI je 48 000 KM a ID.3 85 000 KM, razlika 37 000 KM.
Znači 19g (273 000 kilometara) bi trebalo sa tom kilometražom po trenutnim cijenama goriva/struje da se to auto isplati. Koliko bi se uštedilo na troškovima održavanja, registracije i ostalom to ne znam.
Treba uzeti u obzir i koliko mjeseci života bi se potrošilo puneći taj automobil.
Normalno ko bira između auta sa SUS motorom od 80 000 KM i EV od 80 000 KM druga varijanta je isplativija puno.
User avatar
RagibUzoriti
Posts: 2658
Joined: 05/12/2018 14:07
Location: Zemlja snijega,lososa i plavusa
Vozim: Vozim se na struju

#3255 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by RagibUzoriti »

Zakalwe wrote: 12/01/2023 14:00
RagibUzoriti wrote: 12/01/2023 11:48 3-fazna struja koju danas vecina domacinstava ima,punjac 22kw i eto pune baterije( od 64kwt) za 3 sata. Znaci napuni se preko noci bez ikakvih problema.
Koliki su ti tvoji osiguraci u Norveskoj? Za 22kW ti treba 35A osigurac...i to bez marginala.
Mene bi 22kW prilicno skupo doslo. Trenutno imam 16A ... 35A bi me kostalo 5505 SEK/godisnje vise .


16A 3 920 kr/år
20A 5 485 kr/år
25A 6 870 kr/år
35A 9 425 kr/år
3x50 ampera glavni :D
3x25 za punjac
Zakalwe
Posts: 411
Joined: 24/07/2012 11:48
Location: truli zapad
Grijem se na: struju
Vozim: na struju

#3256 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Zakalwe »

RagibUzoriti wrote: 12/01/2023 15:36
Zakalwe wrote: 12/01/2023 14:00

Koliki su ti tvoji osiguraci u Norveskoj? Za 22kW ti treba 35A osigurac...i to bez marginala.
Mene bi 22kW prilicno skupo doslo. Trenutno imam 16A ... 35A bi me kostalo 5505 SEK/godisnje vise .


16A 3 920 kr/år
20A 5 485 kr/år
25A 6 870 kr/år
35A 9 425 kr/år
3x50 ampera glavni :D
3x25 za punjac
E hebi ga, mene bi 50A kostalo 13530 SEK godisnje samo "da ima"....plus struja. (a pitanje je da li je 3-fazni prikljucak dovoljno debeo za tu struju)
User avatar
EFD22
Posts: 9888
Joined: 10/03/2022 22:16

#3257 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by EFD22 »

U BiH za takav priključak moraš firmu otvoriti. Mislim da je za domaćinstva max 3x25A
Zakalwe
Posts: 411
Joined: 24/07/2012 11:48
Location: truli zapad
Grijem se na: struju
Vozim: na struju

#3258 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Zakalwe »

Moja kuca je bila 3 x 25A kad smo se uselili (elektricni radijatori)...to sam smanjio na 3 x 16A da ustedim. Tako da ne mogu objektivno puniti sa vise od 7-8kW, inace nemam marginale za toplotni pumpu (on-off) ili rernu itd. Eksperimentalno sam utvrdio da 16A osiguraci mogu gonjat i 20A jedno sat vremena, malo vise zimi :D

Zanimljiva tema.
Last edited by Zakalwe on 12/01/2023 16:45, edited 1 time in total.
User avatar
EFD22
Posts: 9888
Joined: 10/03/2022 22:16

#3259 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by EFD22 »

Kod mene je kuća na starinskom 1x35 priključku. Mislim da ni tih sad više nema u BiH.

Uglavnom gonim TP od 9kW (toplotne snage), bojler na struju, jedno 1kW rasvjete, mašina i sušilica (TP) konstantno rade (beba od 8 mjeseci), i tako dalje.

Uglavnom limitator nikad još nije iskočio. Mogao bih nabaciti neki Dacia Spring kućni punjač do 4-5kW komotno :mrgreen:
Zakalwe
Posts: 411
Joined: 24/07/2012 11:48
Location: truli zapad
Grijem se na: struju
Vozim: na struju

#3260 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Zakalwe »

Ma ima i enofazni stevec svoje prednosti. Ne moras se brinuti da li si jednako opteretio faze...jedan osigurac i goni :D
Moja hanuma ako navije rehrnu za burek kad ujedno punim, ode faza a onda i geotermalna pumpa poludi jerbo joj ofali jedna faza. Sad samo nocu punim.

Narucio sam fazni balanser makar me vise kosta...necu da placam EP za veci osigurac iz inata.
User avatar
mk ultra
Posts: 19226
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#3261 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by mk ultra »

Na AC puljacu nijedno vozilo se ne moze puniti snagom vecom od 11kW jer je to max snaga invertera u kolima (prije baterije)
PaulTracy
Posts: 695
Joined: 12/05/2021 00:19

#3262 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by PaulTracy »

dr_arsla wrote: 12/01/2023 16:57
PaulTracy wrote: 12/01/2023 15:07

Znači uštedio bi ca 160KM mjesečno, puta 12 mjeseci u godini, zaokružit ćemo na 2000KM u godini.
Nov Golf 2.0 TDI je 48 000 KM a ID.3 85 000 KM, razlika 37 000 KM.
Znači 19g (273 000 kilometara) bi trebalo sa tom kilometražom po trenutnim cijenama goriva/struje da se to auto isplati. Koliko bi se uštedilo na troškovima održavanja, registracije i ostalom to ne znam.
Treba uzeti u obzir i koliko mjeseci života bi se potrošilo puneći taj automobil.
Normalno ko bira između auta sa SUS motorom od 80 000 KM i EV od 80 000 KM druga varijanta je isplativija puno.
Osnovni dizel je 48 000, koliko je onaj od 200 KS + automatik, toliko ima ID.3
GTD je oko 80 000 KM, ID.3 sa 204 KS je 93 000 KM.
Ako već snaga mora biti "ista" onda neka i domet bude isti🙂
Golf za rezervoarom pređe 960km, ID.3 bi za 960km trebala baterija od 150 kWh i više ne bi koštao 93 000 nego 113 000 KM.
Uglavnom ja bih uvijek prije uzeo Golfa 2.0 TDI DSG sa 150KS od 60 000 KM koji 0-100 ubrzava za 8,5sec, ima max brzinu od 230km/h i rezervoar koji mu se napuni za 2min i traje 900+ kilometara nego ID.3 sa 204 KS od 93 000 KM koji 0-100 ubrzava za 7,3 sec, ima maksimalnu brzinu 160km/h, puni se 40min a baterija od 77 kWh mu izdrži 450 kilometara.
Naslovnica
Posts: 27645
Joined: 20/03/2013 15:38

#3263 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Naslovnica »

Koliko klima ili grijanje smanjuju deklarisani domet EV?
Throttle
Posts: 12880
Joined: 10/06/2016 12:35

#3264 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Throttle »

Svaki mjesec sam 2-4 puta po Evropi, najcesce slovenija, malo Austrija. Nijedan EV me nije pretekao na autocesti. Nijedan EV nisam vidio u punom "gasu". Ljubljana je puna strujica al to vozi kao po jajima. Ako stede struju pazljivom voznjom, vjerovatno se unutra smrzavaju zimi i znoje ljeti, tak'i je to mentalitet :lol: znaci, ne utice klima i grijanje na domet :lol:
User avatar
Rockefeller
Posts: 7219
Joined: 02/02/2015 13:05
Location: Rijeka Sćona

#3265 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Rockefeller »

Throttle wrote: 12/01/2023 19:30 Svaki mjesec sam 2-4 puta po Evropi, najcesce slovenija, malo Austrija. Nijedan EV me nije pretekao na autocesti. Nijedan EV nisam vidio u punom "gasu". Ljubljana je puna strujica al to vozi kao po jajima. Ako stede struju pazljivom voznjom, vjerovatno se unutra smrzavaju zimi i znoje ljeti, tak'i je to mentalitet :lol: znaci, ne utice klima i grijanje na domet :lol:
Mentalitet bolji sigurno nego nas. Kakve veze mentalitet ima s tim :mrgreen:
User avatar
Evolution_IV
Posts: 12796
Joined: 29/08/2020 22:58
Location: Tahiti

#3266 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Evolution_IV »

Throttle wrote: 12/01/2023 19:30 Svaki mjesec sam 2-4 puta po Evropi, najcesce slovenija, malo Austrija. Nijedan EV me nije pretekao na autocesti. Nijedan EV nisam vidio u punom "gasu". Ljubljana je puna strujica al to vozi kao po jajima. Ako stede struju pazljivom voznjom, vjerovatno se unutra smrzavaju zimi i znoje ljeti, tak'i je to mentalitet :lol: znaci, ne utice klima i grijanje na domet :lol:
zakawle te pomno cita i ceka, bije coek protivnike EV samo da znas :D
Throttle
Posts: 12880
Joined: 10/06/2016 12:35

#3267 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Throttle »

Ma malo da zakuham da se nesto desava :D
Throttle
Posts: 12880
Joined: 10/06/2016 12:35

#3268 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Throttle »

Rockefeller wrote: 12/01/2023 21:08
Throttle wrote: 12/01/2023 19:30 Svaki mjesec sam 2-4 puta po Evropi, najcesce slovenija, malo Austrija. Nijedan EV me nije pretekao na autocesti. Nijedan EV nisam vidio u punom "gasu". Ljubljana je puna strujica al to vozi kao po jajima. Ako stede struju pazljivom voznjom, vjerovatno se unutra smrzavaju zimi i znoje ljeti, tak'i je to mentalitet :lol: znaci, ne utice klima i grijanje na domet :lol:
Mentalitet bolji sigurno nego nas. Kakve veze mentalitet ima s tim :mrgreen:
Mentalitet štediša, kokuzluk u dusi, malo ih je kupilo radi performansi, vecina kupi jer se grebe na dzabnim punjacima za struju :D
User avatar
Rockefeller
Posts: 7219
Joined: 02/02/2015 13:05
Location: Rijeka Sćona

#3269 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Rockefeller »

Throttle wrote: 12/01/2023 21:54
Rockefeller wrote: 12/01/2023 21:08

Mentalitet bolji sigurno nego nas. Kakve veze mentalitet ima s tim :mrgreen:
Mentalitet štediša, kokuzluk u dusi, malo ih je kupilo radi performansi, vecina kupi jer se grebe na dzabnim punjacima za struju :D
Pa Ragib nas covjek a stedisa, ne ide nikako :mrgreen:
User avatar
konektovan
Posts: 40070
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#3270 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by konektovan »

Naslovnica wrote: 12/01/2023 19:16 Koliko klima ili grijanje smanjuju deklarisani domet EV?
Puno
izvrsni direktor
Posts: 9134
Joined: 20/12/2018 16:11

#3271 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by izvrsni direktor »

Throttle wrote: 12/01/2023 19:30 Svaki mjesec sam 2-4 puta po Evropi, najcesce slovenija, malo Austrija. Nijedan EV me nije pretekao na autocesti. Nijedan EV nisam vidio u punom "gasu". Ljubljana je puna strujica al to vozi kao po jajima. Ako stede struju pazljivom voznjom, vjerovatno se unutra smrzavaju zimi i znoje ljeti, tak'i je to mentalitet :lol: znaci, ne utice klima i grijanje na domet :lol:
I sigurno svi EV koje si sreo voze iza slepera da imaju manji otpor vjetra jer...svi koji voze EV uvijek idu na put od 1000km pa je svaki km bitan..
User avatar
konektovan
Posts: 40070
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#3272 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by konektovan »

Ja na auto putu redovno prestizem te elektrićare, a tempomat na 120 km/h. Jedino oni mene uzimaju na semaforu. :mrgreen:
Brus Lee
Posts: 850
Joined: 01/10/2010 19:35

#3273 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Brus Lee »

Mene interesuje, ako je domet sa punom baterijom npr 450 km, jel se to racuna kada je 100% napunjena? U realnom zivotu se baterije pune do 80%, da li to znaci 20% manje kilometara da ce se preci?
User avatar
RagibUzoriti
Posts: 2658
Joined: 05/12/2018 14:07
Location: Zemlja snijega,lososa i plavusa
Vozim: Vozim se na struju

#3274 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by RagibUzoriti »

Zakalwe wrote: 12/01/2023 15:55
E hebi ga, mene bi 50A kostalo 13530 SEK godisnje samo "da ima"....plus struja. (a pitanje je da li je 3-fazni prikljucak dovoljno debeo za tu struju)
Diskutovao sam sa jednim likom na poslu i isto mi spominje neke ekstra cifre ili brojke. Ako puni Teslu na jedan nacin onda placa cijenu A, ako puni na drugi placa cijenu B. Naravno kucni punjac.
I to se odnosi koliko sam ga skontao na "nettleie".

Ja takvih opcija nemam :mrgreen:

Obracunavaju mi struju po utrosku u odredjenom vremenu,imam "spot pris" bez "påslag og fast gebyr".
Upalio sve ili nista,platis ono sto potrosis :)
User avatar
Optimist
Posts: 13566
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#3275 Re: EV-Electric vehicle(Električna vozila) - All About

Post by Optimist »

Brus Lee wrote: 12/01/2023 23:56 Mene interesuje, ako je domet sa punom baterijom npr 450 km, jel se to racuna kada je 100% napunjena? U realnom zivotu se baterije pune do 80%, da li to znaci 20% manje kilometara da ce se preci?
Da, deklarisani domet od npr 450 km se odnosi na 100 posto napunjenu bateriju, da je ispraznis do 0%.
Obzirom da u vecini slucajeva vozis i trosis u rasponu 20-80%, realni domet odjednom postaje upola manji.
Post Reply