Malo sam više upućen u temu baterija igrom slučaja jer sam završio ETF u Sarajevu, i sa asistentom sam radio na temu baterija. On je malo lud, pa ima magisterij i na ETF i na hemiji.
Uglavnom, litijumske baterije su došle do svog maksimuma, što se tiče brzine punjenja, kapaciteta u odnosu na prostorni volumen itd.
Došli smo do par dobrih hemijskih jedinjenja za dielektrik, u smislu da se pune jako jako brzo, brže nego benzin u Formuli 1, i da imaju 80% bolji odnos kapacitet/volumen u odnosu na najbolje LiFePo i Li-Ion baterije, ali je problem što su jako jako volatilne. Temperatura im se mora održavati na tačno određenoj temperaturu plus 0.2K ili minus 1.4K je najbolje što smo postigli (jedno jedinjenje je bilo jako dobro u smislu da mu je idealna temperatura bila na 25.2°C, druga su bila ili prehladna ili pretopla), inače ako ode iznad toga = vatra, ako ode ispod toga baterija bukvalno “zamrzne” i postane neupotrebljiva.
Sistemi za hlađenje takvih baterija, pogotovo tokom rada ili punjenja, su bili skoro pa nemogući za projektirati, a kamoli spakovati da stanu u jedno vozilo što gabaritima, što masom, što rashladnim medijem.
Ko skonta novi dielektrik za baterije bolji od ovih Litijskih derivata, taj je za Nobelove nagrade!
Eto još jedan predug post, hvala na pažnji, i izvinite.