Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ElRe wrote: ↑12/07/2021 08:48
Nije problem da postanu mainstream, ali je problematičan put koji se kreće e-autoindustrija. Automobil više nije zadovoljstvo već puki gadget, kao televizor, robot usisivač ili sl.
Naravno i da struja za domaćinstva ne poskupu.
Prvo, struja ce poskupiti za domacinstva. Vec sada joj je nerealna cijena.
Drugo, sta znaci auto vise nije zadovoljstvo? Nisi zadovoljan sto mozes sjesti u vlastito vozilo i stici od tacke a do tacke b brzo i sigurno?
Mi nismo u stanju da pokrpimo sve rupe na putevima, ne za 15 već za 50 godina, a ne da obezbjedimo standard i infrastrukturu za el. vozila.
Sa druge strane nova auta sa SUS motorima će se dakle proizvoditi još minimum 14 godina, a voziti bar još 15 posle toga. Znači ne brinem se. I nema toga ko će zabraniti vožnju već kupljenog vozila, kao što ni sada ne brani. Možda u gradskim jezgrima, ali za to me baš i zaboli...
Trenutni oblik el auta koji forsiraju je neodrživ jer su takva auta ukupno prljavija od ovih sa SUS motorom. O tome se ne priča puno jer bi se populacija možda i pobunila. Ali dobro, treba prodati muda pod bubrege i mlatnuti lovu od marve. Ali dobro, neka, i treba. Od mene neće uzeti lovu, bar ne narednih 20-30 godina. Posle ko živ, ko mrtav, vidjećemo.
Na nabijem ih na k.. Usavrsili SUS motore, malo trose, nafte ima a jebu prirodu i iskopavaju materijale potrebne za baterije. Mislim rade to i ovi ali nece na dobro izac. Politicari i njihova igra.
ElRe wrote: ↑12/07/2021 08:48
Nije problem da postanu mainstream, ali je problematičan put koji se kreće e-autoindustrija. Automobil više nije zadovoljstvo već puki gadget, kao televizor, robot usisivač ili sl.
Naravno i da struja za domaćinstva ne poskupu.
Prvo, struja ce poskupiti za domacinstva. Vec sada joj je nerealna cijena.
Drugo, sta znaci auto vise nije zadovoljstvo? Nisi zadovoljan sto mozes sjesti u vlastito vozilo i stici od tacke a do tacke b brzo i sigurno?
Kako je nerealna cijena struje? Imaju odlicne plate, sve beneficije, viska zaposlenih najmanje 35%, lopovluka i trosenja koliko hoces i na kraju godine opet milionska dobit???
Prvo, struja ce poskupiti za domacinstva. Vec sada joj je nerealna cijena.
Drugo, sta znaci auto vise nije zadovoljstvo? Nisi zadovoljan sto mozes sjesti u vlastito vozilo i stici od tacke a do tacke b brzo i sigurno?
Kako je nerealna cijena struje? Imaju odlicne plate, sve beneficije, viska zaposlenih najmanje 35%, lopovluka i trosenja koliko hoces i na kraju godine opet milionska dobit???
I pri tome iskopavaju ugalj dodzaba zagađuju okolinu uz minorne nadoknade lokalnim zajednicama, ne plaćaju rudarima zdravstveno itd... sve ce se to iskihati ubrzo
probook wrote: ↑13/07/2021 21:56
Kako je nerealna cijena struje? Imaju odlicne plate, sve beneficije, viska zaposlenih najmanje 35%, lopovluka i trosenja koliko hoces i na kraju godine opet milionska dobit???
Odgovorio ti je @mk ultra.
A Evropa svako malo podsjeti da ne moze biti tolika razlika kakva je sada izmedju cijene za domacinstva i tzv malu privredu.
P.S.
Isto su govorili za BH telecom, pa svake godine manji i manji profit.
Kad te Evropa natjera da ne kuhas knjige i igras po pravilima, Elektroprivreda ce zaboraviti na dobit i bice bolesnik u rangu Grasa.
probook wrote: ↑14/07/2021 08:50
Totalno pogresno poredjenje Telecoma i Elektroprivrede. Racune za tel sam smanjio 3 puta, racun za struju je vazda isti.
Nece se pojaviti nesto ala viber, pa da vodu u bojleru dzaba grijem
Pa prije nego je Evropa natjerala BiH da se uvede koliko toliko kapitalizam u telekomunikacioni sektor cijene su bile kakve su bile.
Sada Evropa to radi i sa elektroenergetskim sektorom.
Stvar je samo sto je struja za domacinstvo instrument socijalne politike. A impulsi nisu bili.
Znam ja da svako samo sebe gleda, i svoj mjesecni racun, te je prosjecnom covjeku samo to bitno.
Ali, doslo na red. Ne znaci da mora biti jeftinije. Vec da se mora znati koliko te kosta da nesta napravis. Trenutno mi radi socijale to nismo barkali.
Last edited by Haris.ba on 14/07/2021 09:00, edited 1 time in total.
probook wrote: ↑14/07/2021 08:50
Totalno pogresno poredjenje Telecoma i Elektroprivrede. Racune za tel sam smanjio 3 puta, racun za struju je vazda isti.
Nece se pojaviti nesto ala viber, pa da vodu u bojleru dzaba grijem
Pa prije nego je Evropa natjerala BiH da se uvede koliko toliko kapitalizam u telekomunikacioni sektor cijene su bile kakve su bile.
Sada Evropa to radi i sa elektroenergetskim sektorom.
Stvar je samo sto je struja za domacinstvo instrument socijalne politike. A impulsi nisu bili.
Znam ja da svako samo sebe gleda, i svoj mjesecni racun, te je prosjecnom covjeku samo to bitno.
Ali, doslo na red. Ne znaci da mora biti jeftinije. Vec da se mora znati koliko te kosta da nesta napravis. Trenutno mi radi socijale to nismo barkali.
Niko nikog nista tu nije natjerao, pojava nove tehnologije tipa IP telefonije, te pojava konkurencije je dovela do liberalizacije tržišta. EU nas jedino gura prema ukidanju roaminga, koliko toliko. I to samo za balkan. Nismo dio EU pa tamo cemo se nacekati po pitanju rominga.
Sa strujom ćemo tek imati problema ako se ne uradi nesto po planu novih termo blokova. Uvozicemo je a pitanje je onda cijena za EV punjenje...
Telekomunikacioni sistem je bio podjeljen na tri dijela. Nisi mogao ni mobilni repetitor na "tudjoj" teritoriji postaviti.
Nacionalni roaming je postojao u BiH.
Nikakav voip, nikakva tehnologija ne bi nista promjenila. Konkurenencija nije dosla sama od sebe. Evropa nas je morala natjerati da se propisi i sistem mijenja.
Kao da postoji pravo na konkurenciju kao urodjeno ljudsko pravo.
Last edited by Haris.ba on 14/07/2021 09:26, edited 1 time in total.
Kako je bilo porediti ulice Beca i Sarajeva u, recimo, 1930:im? Koliko konjskih kocija i koliko Sarajlija koji su se zgrazavali na "kocije bez konja"?
E, to je to. SUS motori ce polako nestajati na zapadu. Kada izvoz SUS-otpada presusi (ili ga zapad zabrani), Bosna ce se laganini presaltati na struju.
Rockefeller wrote: ↑10/07/2021 10:34
Al‘ gledaj ti auta i sjedista
Novoj generaciji kupaca to nije ni bitno. Auta postaju kao mobiteli a biće bitno da imaju LTE, diode, monitore, da sama voze dok vozač odmara i/ili spava.
Biće bitan cloud i online podrška automobila. U igri je sada Huawei i https://www.zdnet.com/article/huawei-ge ... -licences/
Rimac je najavio samovozeće taksije u Zagrebu do 2024. godine i za to je dobio samo od države oko 250 miliona eura, ako se ne varam.
to se tako odradi da dobijesh pare,
tako je i Tesla (Musk) najavio autonomne taxije u Los Angelesu do kraja 2021 i na osnovu toga dobio milijarde dollara i od Californie i od Savezne vlade.
Autonomija obicnog putnickog automobila je jos naucna fantastika (puna autonomija naravno)
a o taxijima da i ne govorimo.
Sto naravno ne sprecava mesetare da pucaju price i na osnovu prica (i backstage dealova) dobijaju
Novi milijuni savezne vlade - potpora za kućne punjače od 900 eura!
Svatko tko se još nije prijavio za financiranje domaće zidne kutije za e-automobile može odahnuti: savezna vlada odobrila je novih 300 milijuna eura! Dobit ćete 900 eura bespovratnih sredstava za kupnju, ugradnju i spajanje zidne kutije od 11 kW.
Svatko tko kupi punionicu s većim kapacitetom punjenja mora je prigušiti na 11 kW kako bi i dalje bio ovlašteni primatelj sredstava.
Uz to, inteligentna kontrola zidne kutije je preduvjet .
Financiranje je namijenjeno privatnim postajama za punjenje, kućni punjač ne smije biti javno dostupan.
Komercijalna upotreba je također isključena.
Prihvatljivi su: privatni vlasnici, udruge vlasnika stanova, stanari i iznajmljivači (privatnici, tvrtke, stambene udruge)
Sami uređaji za punjenje ponekad koštaju samo oko 500 eura, ali obično postoje znatni troškovi za pripremu i bilo kakve pregradnje.
Da bi se dobila potpora pod nazivom "Punionice za električne automobile - stambene zgrade", ukupni troškovi moraju biti najmanje 900 eura.
Ako punionica ima nekoliko priključaka, taj iznos možete dobiti kao subvenciju za svako od njih - pod uvjetom da vaši ukupni troškovi iznose najmanje 900 eura po priključku!
mayab wrote: ↑18/07/2021 06:50
Tako to Njemačka radi
Novi milijuni savezne vlade - potpora za kućne punjače od 900 eura!
Svatko tko se još nije prijavio za financiranje domaće zidne kutije za e-automobile može odahnuti: savezna vlada odobrila je novih 300 milijuna eura! Dobit ćete 900 eura bespovratnih sredstava za kupnju, ugradnju i spajanje zidne kutije od 11 kW.
Svatko tko kupi punionicu s većim kapacitetom punjenja mora je prigušiti na 11 kW kako bi i dalje bio ovlašteni primatelj sredstava.
Uz to, inteligentna kontrola zidne kutije je preduvjet .
Financiranje je namijenjeno privatnim postajama za punjenje, kućni punjač ne smije biti javno dostupan.
Komercijalna upotreba je također isključena.
Prihvatljivi su: privatni vlasnici, udruge vlasnika stanova, stanari i iznajmljivači (privatnici, tvrtke, stambene udruge)
Sami uređaji za punjenje ponekad koštaju samo oko 500 eura, ali obično postoje znatni troškovi za pripremu i bilo kakve pregradnje.
Da bi se dobila potpora pod nazivom "Punionice za električne automobile - stambene zgrade", ukupni troškovi moraju biti najmanje 900 eura.
Ako punionica ima nekoliko priključaka, taj iznos možete dobiti kao subvenciju za svako od njih - pod uvjetom da vaši ukupni troškovi iznose najmanje 900 eura po priključku!
Ja od nove godine cekam ENBW da dodju udarit pecat na punjac, a pare eh to cu dobit al u limburgu mjesecu. Tak da sistem 404
Novoj generaciji kupaca to nije ni bitno. Auta postaju kao mobiteli a biće bitno da imaju LTE, diode, monitore, da sama voze dok vozač odmara i/ili spava.
Biće bitan cloud i online podrška automobila. U igri je sada Huawei i https://www.zdnet.com/article/huawei-ge ... -licences/
Rimac je najavio samovozeće taksije u Zagrebu do 2024. godine i za to je dobio samo od države oko 250 miliona eura, ako se ne varam.
to se tako odradi da dobijesh pare,
tako je i Tesla (Musk) najavio autonomne taxije u Los Angelesu do kraja 2021 i na osnovu toga dobio milijarde dollara i od Californie i od Savezne vlade.
Autonomija obicnog putnickog automobila je jos naucna fantastika (puna autonomija naravno)
a o taxijima da i ne govorimo.
Sto naravno ne sprecava mesetare da pucaju price i na osnovu prica (i backstage dealova) dobijaju
milione ili mijarde od drzave.
Musk je obecao onaj tunel da se moze u njemu picit 150mph pa na kraju tunelcic od 4km I njegova kola tu ne mogu autonomno da pice I sa max brzinom od 30mph,
mk ultra wrote: ↑18/07/2021 08:41
Ovo je otprilike 50% troska bez kontrole, mislim da i onaj manager kosta oko 200eur.
Mi smo platili 4200(punjac, neki app, 2 kabla, svi papiri pripremljeni, mogucnost za drugi izlaz, I mogucnost da se poveca izlazni napon ako grad dozvoli). I da naravno naljepnica made in kina
mk ultra wrote: ↑18/07/2021 08:41
Ovo je otprilike 50% troska bez kontrole, mislim da i onaj manager kosta oko 200eur.
Mi smo platili 4200(punjac, neki app, 2 kabla, svi papiri pripremljeni, mogucnost za drugi izlaz, I mogucnost da se poveca izlazni napon ako grad dozvoli). I da naravno naljepnica made in kina
Koliko jbt?? Sa ugradnjom?
Sto nisi ganjao SMA?
Doduse, sma je jedan kabal, bez kontrole oko 2000eur
Kontrola je tu njima glavna, da te moze iskljuciti kad hoce