Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ReymondReddington wrote: ↑12/01/2023 01:14
Generalno mislim da 80% ljudi u Sarajevu je ev vozilo sasvim dovoljno jer ljudi ne prelaze toliku kilometrazu.
Ja generalno mislim da za 90% ljudi u BiH EV bi bilo sasvim dovoljno. Bosnu da predjes uzduz i poprijeko ,treba ti 2 punjenja.
Da su EV jeftinija, malo bolja infrastruktura sa punjacima jacine nekih 150KW,dobro rasporedjenih i instaliranje kucnih punjaca,zadovoljilo bi potrebe prevoza 90% stanovnistva.
Pogotovo u manjim mjestima, gdje u osnovi ne prelaze dnevno vise od 50tak kilometara. A tu i starija EV sa manjim kapacitetom baterije mogu posluziti.
Odokativno, 10 sati punjenja na jednofaznom 10A 220V Schuko utikacu je dovoljno za otprilike 100km dometa (+-20%, zavisno koliko brzo vozis i temperature). Ako imas trofazni prikljucak, teoretski mozes da punis brze.
Naravno, ako zivis na 5:om spratu u zgradi na Alipasinom, parkiras na trotoaru i hoces da sjednes u auto i odes do Tuzle i nazad za jedan dan (bez brzih punjaca) onda EV ne fercera. EV nisu konstruisana za ta trzista i potrosacke slojeve. U tom slucaju je dizlo bolji.
Zakalwe wrote: ↑12/01/2023 10:13
Naravno, ako zivis na 5:om spratu u zgradi na Alipasinom, parkiras na trotoaru i hoces da sjednes u auto i odes do Tuzle i nazad za jedan dan (bez brzih punjaca) onda EV ne fercera. EV nisu konstruisana za ta trzista i potrosacke slojeve. U tom slucaju je dizlo bolji.
Sad ne mozes. Ali, ako bude potrebe ugrade se punjaci na parking.
ReymondReddington wrote: ↑12/01/2023 01:14
Mene bas interesuje kako ce ova ev tranzicija ici kod nas. Evo konkretno Sarajevo gdje recimo tesla moze postaviti svoje punjace? Pa mi nemamo mjesta za parkinge po gradu a ne da se neki punjaci prave?
Gdje ljudi koji zive na Dobrinji, Nedzaricima, alipasinom polju da pune vozila preko noci?
Po meni prvi korak ove tranzicije ce vjerovatno predvoditi ljudi koji zive u naseljima gdje su pretezno kuce. Tu ce moci neki kucni punjac i puni preko noci.
Generalno mislim da 80% ljudi u Sarajevu je ev vozilo sasvim dovoljno jer ljudi ne prelaze toliku kilometrazu.
Drugi korak teanzicije ce biti ove novogradnje i ljudi koji imaju garazu kupljenu..vjerovatno se moze i tu nekako punjac ugraditi.
A zadnji ce biti oni koji parkiraju po javnim parkinzima jer mislim da cemo se nacekati da njih pretvore u mjesta za punjenje ev vozila.
Živiš na Alipašinom ,voziš Teslu i radiš u gradu To nije predviđeno ni 2050 hidžretske
Haris.ba wrote: ↑12/01/2023 10:17
Sad ne mozes. Ali, ako bude potrebe ugrade se punjaci na parking.
Ma ja. To je ono: je li prva kokos ili jaje. Sve se moze kad se mora...i Svabe su se odreknule i dizela i jeftinog gasa maltene preko noci.
Niknuce utikaci i na trotoaru na Alipasinom. Nije ni kameno doba prestalo zato sto je zafalilo kamenja.
PM72 wrote: ↑12/01/2023 10:25
Živiš na Alipašinom ,voziš Teslu i radiš u gradu To nije predviđeno ni 2050 hidžretske
Pa mozda se nece Tesle vozati ali neke baterijske Dacije. Malo udarene, sa vracenom kilometrazom i oslabljenom baterijom...ali sve ce se to kotrljati. Komsinica Hasa sa prizemlja ce imati biznis i iznajmljivati produzni kabl za punjenje na crno. Mehanicar Mujo sa Hrasnog ce se presaltati na EV i mijenjati polovne celije i lemiti komponente u konverteru. I mjenjat gume...to se nece promjeniti
Komsija sa 3:eg sprata ce imati oldtimera Teslu S bez hrdje koja se samo voza nedeljom i drzi u garazi. Trazice bolju bateriju preko oglasa.
3-fazna struja koju danas vecina domacinstava ima,punjac 22kw i eto pune baterije( od 64kwt) za 3 sata. Znaci napuni se preko noci bez ikakvih problema.
Sutra ustanes, da je ne znam kakav minus,hladno ili sta vec, ti imas 350+ kilometara na raspolaganju u najgorem slucaju.Ljeti to je 450+ km.
Ako je vjerovati ovom EPBiH kalkulatoru,to kosta okruglo 16,01 KM sa uracunatim PDVom
1. Koliki je vijek trajanja baterije?
2. Sta se desava sa baterijom/autom kada crkne?
3. Gdje i kako se baterija proizvodi? Koliki je karbonski otisak prilikom proizvodnje a koliki je prilikom zavrsetka upotrebe? Moze li se reciklirati?
4. Da li se prilikom proracuna i usporedbe karbonskog otiska sa dizelima/benzincima uzima u obzir proizvodnja i reciklaza baterije?
5. Koliki su gubici dometa/snage prilikom jako visokih/niskih temperatura?
6. Koliko je teska baterija, i da li znate sta se desava u slucaju pozara EV?
Forsaken wrote: ↑12/01/2023 11:54
ako moze par odgovora od poznavalaca EV:
1. Koliki je vijek trajanja baterije? Zavisi, jako je individualno, tesle prelaze po milion sa svojom
2. Sta se desava sa baterijom/autom kada crkne? Odvezes je na reparaciju
3. Gdje i kako se baterija proizvodi? Koliki je karbonski otisak prilikom proizvodnje a koliki je prilikom zavrsetka upotrebe? Moze li se reciklirati? Znas li ovaj info za bilo koji auto koji si vozio? ja ne i ne zanima me
4. Da li se prilikom proracuna i usporedbe karbonskog otiska sa dizelima/benzincima uzima u obzir proizvodnja i reciklaza baterije? Isto me ne zanima... da li se u usporedbu dizela uzima probusen dpf?
5. Koliki su gubici dometa/snage prilikom jako visokih/niskih temperatura? 50% na -30, isto tako 50% na +40 ugrubo, opet zavisi od proizvodjaca
6. Koliko je teska baterija, i da li znate sta se desava u slucaju pozara EV? Izgori
RagibUzoriti wrote: ↑12/01/2023 11:48
3-fazna struja koju danas vecina domacinstava ima,punjac 22kw i eto pune baterije( od 64kwt) za 3 sata. Znaci napuni se preko noci bez ikakvih problema.
Sutra ustanes, da je ne znam kakav minus,hladno ili sta vec, ti imas 350+ kilometara na raspolaganju u najgorem slucaju.Ljeti to je 450+ km.
Ako je vjerovati ovom EPBiH kalkulatoru,to kosta okruglo 16,01 KM sa uracunatim PDVom
azdralovic wrote: ↑12/01/2023 12:06
Kao sto je jedan forumas ranije napisao, niko ne kupuje EV zbog karbonskog otiska, nego zato sto se isplati , jednostavno je
Ako će se voditi finansijama, onda neka ugradi plin.
azdralovic wrote: ↑12/01/2023 12:06
Kao sto je jedan forumas ranije napisao, niko ne kupuje EV zbog karbonskog otiska, nego zato sto se isplati , jednostavno je
Ako će se voditi finansijama, onda neka ugradi plin.
RagibUzoriti wrote: ↑12/01/2023 11:48
3-fazna struja koju danas vecina domacinstava ima,punjac 22kw i eto pune baterije( od 64kwt) za 3 sata. Znaci napuni se preko noci bez ikakvih problema.
Sutra ustanes, da je ne znam kakav minus,hladno ili sta vec, ti imas 350+ kilometara na raspolaganju u najgorem slucaju.Ljeti to je 450+ km.
Ako je vjerovati ovom EPBiH kalkulatoru,to kosta okruglo 16,01 KM sa uracunatim PDVom
Koja je cijena ovih punjaca po EU?
Ja sam svoj kad je tek izasao platio oko 450 eura,top model. 22 kw, upravljanje preko app, automatsko prebacivanje skupa/jeftina tarifa i svakakvih nekih gluposti.
RagibUzoriti wrote: ↑12/01/2023 11:48
3-fazna struja koju danas vecina domacinstava ima,punjac 22kw i eto pune baterije( od 64kwt) za 3 sata. Znaci napuni se preko noci bez ikakvih problema.
Sutra ustanes, da je ne znam kakav minus,hladno ili sta vec, ti imas 350+ kilometara na raspolaganju u najgorem slucaju.Ljeti to je 450+ km.
Ako je vjerovati ovom EPBiH kalkulatoru,to kosta okruglo 16,01 KM sa uracunatim PDVom
Jos fino sjednes u zagrijano auto zimi . Ili ako vec insistiras sjednes u svjeze ljeti . A i 11kw punjac nije los, ako kucna instalacije ne moze istrpiti vise.
Ako će se voditi finansijama, onda neka ugradi plin.
Ali ne razmisljas o kvarovima... sjedi vozi
Na stranu početna cijena EV u poređenju sa benzinjarom, ali nisam znao da se EV nikada ne kvare, niti da ne zahtjevaju posjete servisu, makar dok su u garanciji?
Na stranu to što sam na svom Seatu za 3 godine promijenio svjećice i kablove.
Redovan servis svakih 10k (30KM), ulje i filteri na 15k.
EV se možda isplati taksistima, a za običnu raju ima itekako isplativijih opcija ako ćemo se već voditi finansijama.
Last edited by Naslovnica on 12/01/2023 12:22, edited 1 time in total.
Na stranu početna cijena EV u poređenju sa benzinjarom, ali nisam znao da se EV nikada ne kvare, niti da ne zahtjevaju posjete servisu, makar dok su u garanciji?
Na stranu to što sam na svom Seatu za 3 godine promijenio svjećice i kablove.
Redovan servis svakih 10k (30KM), ulje i filteri na 15k.
EV se možda isplati taksistima, a za običnu raju ima itekako isplativijih opcija ako ćemo se već voditi finansijama.
pa naravno da moras na posjetu u servis, zamjene ti bateriju u kljucu i metlice od brisaca, eventualno filter kabine
PM72 wrote: ↑12/01/2023 12:22
U Bosni rijetko ko ima para za EV
VW ID3 je 80 000 sa 200 KS?
Koliko Košta Golf GTD sa 200 KS?
U zemlji sa prosječnom platom od 400 eura to su nezamislive cifre.To sebi mogu priuštiti samo ratni profiteri,,političari i dileri.Običan narod o tome može maštati.
Naslovnica wrote: ↑12/01/2023 12:20
Na stranu početna cijena EV u poređenju sa benzinjarom, ali nisam znao da se EV nikada ne kvare, niti da ne zahtjevaju posjete servisu, makar dok su u garanciji?
Na stranu to što sam na svom Seatu za 3 godine promijenio svjećice i kablove.
Redovan servis svakih 10k (30KM), ulje i filteri na 15k.
EV se možda isplati taksistima, a za običnu raju ima itekako isplativijih opcija ako ćemo se već voditi finansijama.
pa naravno da moras na posjetu u servis, zamjene ti bateriju u kljucu i metlice od brisaca, eventualno filter kabine
Pa eto.
Čisto za zapisnik da EV nije maintenance free.
Ja sam svoj kad je tek izasao platio oko 450 eura,top model. 22 kw, upravljanje preko app, automatsko prebacivanje skupa/jeftina tarifa i svakakvih nekih gluposti.
To bi onda i kod nas bilo do 1500. Nije ni skupo toliko. Kakva ne procedura instalacije? Pretpostavljam da bilo koji elektricar to moze spojiti.