Imas fiksne troskove proizvodnje auta, imas varijabilne troskove proizvodnje auta. Uzmimo npr da su foksni troskovi, troskovi istrqzivanja i razvoja, dizajna, zracni tuneli, obuka radnika, mehanicara, testiranja, trazenje kooperanata po svijetu, njihpvo prilagodjavanje novim dijelovima tj sve ono sto ide prije pocetka proizvodnje(a ti troskovi su bas veliki). Procijenis koliko ces godina proizvodit auto, koliko ce hiljada auta prodati. Podijelis ukupne fiksne troskove na planirani broj prodatih auta. Dodas na to onda ostale troskove i marze i davanje drzavi (varijabilni troskovi) i tako dobijes cijenu auta.UmaX wrote: ↑30/09/2020 11:45A kako onda pojedinci dobiju 3-4-5k popusta pri kupovini novog auta, ako dobro pregovaraju?ado-šampion wrote: ↑30/09/2020 11:00 Zao mi je sto ti je zao, ali progugaj ima i po netu, mislim da je cak bilo i ovdje.
Ja sam prvi put cuo od prijatelja koji rade u autoindustriji prije 3-4 godine i bilo mi je malo cudno ali nisam bio zapanjen kao ti. Pa sta ti mislis da zarade 4-5 hiljada po autu?
A jasno mi je da je Bosancu tesko svariti da VW zaradi 300-400 eura na Golfu a Skoda preko 1000 na Octaviji, a Octavija jeftinija, a "sve isto". Jasno kazem ironicno jer mi nije bas jasno, isto kao sto mi nije jasno kako moze biti "sve isto" i pored neumoljive statistike koja kaze da se Golf prodaje puno bolje (prakticno duplo bolje) unatoc ne bas neznantnoj razlici u cijeni i to godinama.
Eh sad posto volkswagen zna da ima Entropija puno u svijetu i znaju da ce prodati puno vise nego ovih gore planiranih auta, znaci da ce sva ostala auta prodavati bez tih fiksnih troskova. Zbog ovog npr dobijes na kraju proizvodnog ciklusa velike popuste ( sto npr opel radi, pocne novi model astre prodavati, a stari idalje proizvodi i prodaje po puno manjoj cijene, zato stp nema fiksnih troskova).
To znaci da i ako sad da popust, ne znaci da je u gubitku vec da sa tim popustom nije pokrio fiksne troskove vec te fiksne troskove prebacio da pokriju neka druga auta poslije..
Skonto?