Oldtajmeri all about

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#3776 Re: Oldtajmeri all about

Post by tempuser »

parappa wrote: 13/01/2021 07:11 jeli samo starost kriteriji tj. da je auto minimalno 30 godina staro?
Ja koliko znam u drugim zemljama auto pored toga mora biti u manje više originalnom stanju. Znači uredu je ako si stavio neki novi usb radio ili čak onaj ekran što se izvlači ali tuning koji mijenja izgled auto ne dolazi u obzir. Nisam siguran dali isto važi za motore... Npr staviti u bubu motor od starog poršea.

Možda bi trebalo podići tu minimalnu starost na 45 godina za trajnu registraciju. Između 30-45 godina davati neke druge povlastice (jeftinija registracija...)
Osnovni kriterij je da je stariji od 30 godina bez razlike koji je tip i model, skup, jeftin, rijedak, čest itd... Kod nas je to bio jedini kriterij.
Po nekoj definiciji oldtimer je vozilo starije od 30 godina koje svojim stanjem doprinosi očuvanju necionalne tehničke baštine.
U nekim zemljama da bi bio priznat kao oldtimer prilikom registracije itd moraš dobiti certifikat da vozilo ispunjava uslove da svojim stanjem doprinosi očuvanju necionalne tehničke baštine. Znači nema Golf 2 sa TDI motorom iz Golfa IV, unutrašnjosti Golfa III itd...
Ne znam kako je u svim zemljama, ali sam pratio stanje u RH. Tamo postoji HROS (HR OT savez) koji je zapravo privatan, ali koji je ovlašten da certificira OT vozilo. Ocjenjvači dolaze na lice mjesta, moraš im platiti dnevnocu i troškove, pripremiti dokumentaciju itd. Na osnovu njihovog certifikata dobiješ PV (povjesno vozilo) tablice po kojim je auto i zvanično OT. Taj ceritfikat važi 4 god i do promjene vlasnika. S tim tablicama imaš beneficije prilikom registracije i osiguranja, mada je cijeli proces podložan mahinacijama pa osiguranja daju popuste sa članstvom u OT klubu.
Prilikom izložbi postoje razne kategorije po starosti i po stanju koje nemaju veze administrativnim statusom vozila koji je različit od zemlje do zemlje. Ne znam napamet po starosti, ali po stanju su otprilike očuvan u izvornom stanju, neočuvan u izvornom stanju, obnovljen u prvobitno stanje original dijelovima, obnovljen u prvobitno stanje zamjenskim dijelovma, modifikovan itd... Sitnice tipa radio isl ne utječu na status, ali utječu na ocjenjivanje. Naravno da će veću ocjenu dobiti auto sa odgovarajućim radiom od auta sa modernim radiom itd...
ado-nekad-sampion
Posts: 391
Joined: 01/10/2020 10:53

#3777 Re: Oldtajmeri all about

Post by ado-nekad-sampion »

parappa wrote: 13/01/2021 07:19
Evolution_IV wrote: 12/01/2021 22:50 jbg meni nije oldtimer dizelcina sa 60 konja i slicno...postujem kome jeste :thumbup:
Nije sve u motoru... Nekad je dizel imao svoj šarm

Image
Upravo. Kome ovaj W123 (?) ima sarm, tesko da ga zanima sta je pod haubom i koliko konja. Mada tom autu bolje pristaje makar dizel s vise od 4 cilindra ili L6 najbolje, nikako zbog snage, nego zbog toga sto L6 to auto cini totalno drugacijim. Imao sam posle rata poznanika da su im ocevi imali W123. Obicni 200d tom autu ne cini usluge, blago receno.

I vecina tih auta se drzi u garazi u praksi. Pa nisam lud da se mucim svaki dan s oldtajmerom kao se mogu vozati u modernom autu. Oldtajmer nije sredstvo prevoza. Kupis i vozas vikendom ili izuzetno.

Evo moj doprinos da ne bude samo prica

Image

Kad je ovo slikano bila je subota. Znas kad ces ovakvo nesto vidjeti radnim danom? Nikad, a mozda ni tad. :D
User avatar
trambusek88
Posts: 4808
Joined: 03/10/2009 23:51

#3778 Re: Oldtajmeri all about

Post by trambusek88 »

tempuser wrote: 13/01/2021 11:18
parappa wrote: 13/01/2021 07:11 jeli samo starost kriteriji tj. da je auto minimalno 30 godina staro?
Ja koliko znam u drugim zemljama auto pored toga mora biti u manje više originalnom stanju. Znači uredu je ako si stavio neki novi usb radio ili čak onaj ekran što se izvlači ali tuning koji mijenja izgled auto ne dolazi u obzir. Nisam siguran dali isto važi za motore... Npr staviti u bubu motor od starog poršea.

Možda bi trebalo podići tu minimalnu starost na 45 godina za trajnu registraciju. Između 30-45 godina davati neke druge povlastice (jeftinija registracija...)
Osnovni kriterij je da je stariji od 30 godina bez razlike koji je tip i model, skup, jeftin, rijedak, čest itd... Kod nas je to bio jedini kriterij.
Po nekoj definiciji oldtimer je vozilo starije od 30 godina koje svojim stanjem doprinosi očuvanju necionalne tehničke baštine.
U nekim zemljama da bi bio priznat kao oldtimer prilikom registracije itd moraš dobiti certifikat da vozilo ispunjava uslove da svojim stanjem doprinosi očuvanju necionalne tehničke baštine. Znači nema Golf 2 sa TDI motorom iz Golfa IV, unutrašnjosti Golfa III itd...
Ne znam kako je u svim zemljama, ali sam pratio stanje u RH. Tamo postoji HROS (HR OT savez) koji je zapravo privatan, ali koji je ovlašten da certificira OT vozilo. Ocjenjvači dolaze na lice mjesta, moraš im platiti dnevnocu i troškove, pripremiti dokumentaciju itd. Na osnovu njihovog certifikata dobiješ PV (povjesno vozilo) tablice po kojim je auto i zvanično OT. Taj ceritfikat važi 4 god i do promjene vlasnika. S tim tablicama imaš beneficije prilikom registracije i osiguranja, mada je cijeli proces podložan mahinacijama pa osiguranja daju popuste sa članstvom u OT klubu.
Prilikom izložbi postoje razne kategorije po starosti i po stanju koje nemaju veze administrativnim statusom vozila koji je različit od zemlje do zemlje. Ne znam napamet po starosti, ali po stanju su otprilike očuvan u izvornom stanju, neočuvan u izvornom stanju, obnovljen u prvobitno stanje original dijelovima, obnovljen u prvobitno stanje zamjenskim dijelovma, modifikovan itd... Sitnice tipa radio isl ne utječu na status, ali utječu na ocjenjivanje. Naravno da će veću ocjenu dobiti auto sa odgovarajućim radiom od auta sa modernim radiom itd...
Jedno vrijeme kad su dvojke počele puniti 30 i masovno krenula trajna registracija došlo je do ukidanja mogućnost trajne registracije i toga, pa je poslije vraćena, ali mora biti neka potvrda OT kluba.

Pa dobro, mislim ako ima fina očuvana dvojka, posebno TAS-ova sa svim oznakama i detaljima, a da nije neka verzija sa šugavim kineskim ćunerskim štopkama, nekim branicima, "xenonima", ku*cima. Što da ne.
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#3779 Re: Oldtajmeri all about

Post by tempuser »

trambusek88 wrote: 13/01/2021 17:59
Jedno vrijeme kad su dvojke počele puniti 30 i masovno krenula trajna registracija došlo je do ukidanja mogućnost trajne registracije i toga, pa je poslije vraćena, ali mora biti neka potvrda OT kluba.

Pa dobro, mislim ako ima fina očuvana dvojka, posebno TAS-ova sa svim oznakama i detaljima, a da nije neka verzija sa šugavim kineskim ćunerskim štopkama, nekim branicima, "xenonima", ku*cima. Što da ne.
Mislim da je to ukinuto prije 2013. da dvojke dođu na red! :D
Dok je postojala trajna registracija u KS ti nije trebala nikakva potvrda, u ZE-DO samo čuo jeste trebala.
Pa stanje bi trebalo biti eliminatorna kategorija, da svojim stanjem doprinosi očuvanjem baštine.
U Vancaša ima tegep plava dvojka, TAS, prva serija sa leptir staklom, bukvalno k'o nova, ima ona slova po staklima. Imam negdje slike...
Iz 2015. u međuvrmenu joj je neko skinuo deflektore., ali stanje i dalje beton.

Image

Image

Image

Image
Last edited by tempuser on 13/01/2021 18:17, edited 1 time in total.
User avatar
trambusek88
Posts: 4808
Joined: 03/10/2009 23:51

#3780 Re: Oldtajmeri all about

Post by trambusek88 »

Još ima bruka dvojki iako ih je možda 15% od nekadašnjeg broja, ali uvijek se okrenem kad vidim očuvanu Tasovku. Ima jedna miš boje JX sa svim oznakama, novija serija, ko da je juče napustila krug TAS-a
citroen xm
Posts: 18117
Joined: 17/04/2012 22:57

#3781 Re: Oldtajmeri all about

Post by citroen xm »

ado-nekad-sampion wrote: 13/01/2021 14:33

Upravo. Kome ovaj W123 (?) ima sarm, tesko da ga zanima sta je pod haubom i koliko konja. Mada tom autu bolje pristaje makar dizel s vise od 4 cilindra ili L6 najbolje, nikako zbog snage, nego zbog toga sto L6 to auto cini totalno drugacijim. Imao sam posle rata poznanika da su im ocevi imali W123. Obicni 200d tom autu ne cini usluge, blago receno.

I vecina tih auta se drzi u garazi u praksi. Pa nisam lud da se mucim svaki dan s oldtajmerom kao se mogu vozati u modernom autu. Oldtajmer nije sredstvo prevoza. Kupis i vozas vikendom ili izuzetno.

Evo moj doprinos da ne bude samo prica

Image

Kad je ovo slikano bila je subota. Znas kad ces ovakvo nesto vidjeti radnim danom? Nikad, a mozda ni tad. :D
Da bi imao ovakav primjerak kao sa tvoje slike, danas i u bogatoj Njemačkoj moraš biti vrlo bogat. Ali svakako je dobro vidjeti to auto na ulici, makar i samo vikendom. To je dokaz da se vozi, ne kao svakodnevno ali se vozi iz gušta. To meni i jeste poenta i čar posjedovanja nekog starijeg hobi auta. Znači da se bar vozi vikendom, a ne da nikada ne napravi ni krug po gradu već se za neki klinac glanjca u garaži. :thumbup:

Recimo, taj moj hobi automobil nije reprezentativan, ali je u dobroj formi. Naravno ne može se to ni porediti sa vrijednošću i značajem ovoga Mercedesa, ali eto ispunjava sa 33 godine taj osnovni uslov. U sezoni proljeće-jesen skoro svaki vikend je na otvorenoj cesti. Meni je to vrhunski užitak. Stare ceste, planine, jezera, drugi gradovi i putovanje u nečemu takvom od čega je na cesti sve brži i svjestan si toga i nigdje nežuriš, samo opušteno. Na kraju krajeva da se ne lažemo, prija i pozitivna reakcija drugih ljudi. 7-8000 godišnje u hobi autu, izuzimajući zimu kada se ne vozi je meni sasvim dovoljno za restart od nekih svakodnevnih zamaranja glupostima.
ado-nekad-sampion
Posts: 391
Joined: 01/10/2020 10:53

#3782 Re: Oldtajmeri all about

Post by ado-nekad-sampion »

E problem je sto bilo ko ko ime ovakvu Mecku u garazi nema vremena da je voza 7-8 hiljada godisnje, osim ako nije u penziji. :D

Mislim da se ovdje malo mijesaju stvari. Ova Mecka nije problem za malo uspjesnije normalne ljude ovdje gdje je slikana i naravno takvi posto obicno imaju koju cistu u glavi ne drze to auto samo da bi ga lickali i vozali na izlozbe. Voza se vikendom, ponekad na godisnjem, itd. Drugo su ljudi koji imaju Ferrarije jer obicni smrtnici ne priuste Ferrarija - priuste zabavnjaci, fudbaleri, itd, nije pravilo, ali uglavnom.

Onda je tu i pitanje rentabilnosti. Porse ce npr. voziti kao normalno auto, mozes mu nasuti i suncokretovo ulje. :D Nije svako auto bas jeftino izvesti na cestu. A cesto su ta rijetka preskupa auta i nacin da se oplodi novac, nemaju veze s oldtimerima koje neko kupi zbog cejfa.

Onda povezivanje auta s verzijama, tipa da bude zanimljiv mora biti top verzija. Da, ako planiras zaraditi na njemu. Mislim da sam pisao da u komsiluku imam 318i E30 koji izgleda pravo fino, stalno je na prakingu, nije ni garaziran. Kad takvo nesto naleti da kupis totalno je nebitno sto nije M3, 325i, itd, to je obicna civilna trica koja je nekad bila znacajna i koja je meni zanimljiva kao hobi auto, bez obzira sto je 4 cilindra i stotinjak konja, bas zbog toga sto je tako civilna, originalna, i nije frankenstajn. Na fazon, da sam zivio u to vrijeme velika je sansa da bih vozao upravo to auto, to je bila trica koja se vozala s i kojoj se zivjelo svaki dan. Opet s druge strane isto u komsiluku imam finog 535i E34 i meni licno recimo to auto ne bi islo u verziji 518 jer po meni to nije to. Ne zbog snage, nego je jedna od cari te petice redni sesterocilindricni motor, zbog ugladjenosti, zbog momenta, to je jednostavno bilo luksuzno auto, sto kod trice to bas i nije slucaj. Da ne govorimo besmislenost nekog jakog motora u takvom autu, da dokazujes sta, dodje obicni Golf 7 GTI i otrese te ko mraz paprike.
citroen xm
Posts: 18117
Joined: 17/04/2012 22:57

#3783 Re: Oldtajmeri all about

Post by citroen xm »

Pa nisam baš ispratio cijene, ali takav Mercedes u dobrom stanju ne vjerujem da je značajno ispod 50000 evra. Da bi imao hobi auto od 50000 evra, pa mislim da i na bogatom zapadu moraš biti poprilično bogat. Stvarno mi je teško zamisliti nekoga ko bi imao ovakvo hobi auto, a da živi sa porodicom u 100 m2 i da vozi Pasata starog 3-4 godine. :D

A to da neko nema vremena mi je malo u fazonu: vi u BiH ništa ne radite pa samo kukate i imate vremena na pretek. Radimo i mi druže Ado, vjerovatno manje slobodnog vremena ima prosječan čovjek u BiH nego prosječan na zapadu. Kada pomenuh mojih 8000 km, oni su odvozani vikendom i na godišnjem odmoru. To ima svaki Njemac, i više nego mi. Pitanje je samo kako ko iskoristi svoje slobodno vrijeme.
User avatar
Evolution_IV
Posts: 13261
Joined: 29/08/2020 22:58
Location: Tahiti

#3784 Re: Oldtajmeri all about

Post by Evolution_IV »

meni najbolji mercedes u BiH sto sam vidio :)

250sl

Image
ado-nekad-sampion
Posts: 391
Joined: 01/10/2020 10:53

#3785 Re: Oldtajmeri all about

Post by ado-nekad-sampion »

citroen xm wrote: 14/01/2021 11:32 Pa nisam baš ispratio cijene, ali takav Mercedes u dobrom stanju ne vjerujem da je značajno ispod 50000 evra. Da bi imao hobi auto od 50000 evra, pa mislim da i na bogatom zapadu moraš biti poprilično bogat. Stvarno mi je teško zamisliti nekoga ko bi imao ovakvo hobi auto, a da živi sa porodicom u 100 m2 i da vozi Pasata starog 3-4 godine. :D

A to da neko nema vremena mi je malo u fazonu: vi u BiH ništa ne radite pa samo kukate i imate vremena na pretek. Radimo i mi druže Ado, vjerovatno manje slobodnog vremena ima prosječan čovjek u BiH nego prosječan na zapadu. Kada pomenuh mojih 8000 km, oni su odvozani vikendom i na godišnjem odmoru. To ima svaki Njemac, i više nego mi. Pitanje je samo kako ko iskoristi svoje slobodno vrijeme.
50 k eura za hobi auto tamo gdje je dvosoban stan 600 hiljada je nista. Kome je takvo nesto zanimljivo i zeli potrositi na to umjesto na nesto drugo. Mozda ne voza Passata starog 3-4 godine, ali ne voza ni S klasu, nego mozda C klasu ili E u najboljem slucaju i ne baca je nakon 3 godine sigurno. U takvoj konstalaciji odnosa, bogatstvo je ako imas kucu koja je milion i po sad, a hobi auto od 50 k euro to nije.

Nisam mislio na taj nacin, ima on slobodnog vremena, ja imam puno vise nego sam sam imao u Bosni npr., vise godisnjeg itd, ali obicno slabo ko trosi to slobodno vrijeme da se voza 7-8 k godisnje u oldtimeru, hem sto im precih stvari hem sto odmor koristi za odmor. Ja odem na mini odmor od 4 dana 400 km dalje i okrenem preko 1000 km ukupno. Tih 400 km se vozi 160 ili vise i to konstantno, jer inace bolje nemoj, provesces odmor na autoputu. Ne bi pomislio to radit s ovim Mercedesom.
citroen xm
Posts: 18117
Joined: 17/04/2012 22:57

#3786 Re: Oldtajmeri all about

Post by citroen xm »

To je stvar lično izbora. Ja bi ipak proveo tih 400 km u ovakvom mercedesu, ali ne auto putem već magistralom gdje je ograničenje do 80. Mislim, ako već pričamo o posjedovanju oldtajmera ja to doživljavam tako. Vožnja po finom vremenu u ovakvom kabrioletu po nekom magistralnom putu je barem meni jedan od vrhunskih ugođaja.
citroen xm
Posts: 18117
Joined: 17/04/2012 22:57

#3787 Re: Oldtajmeri all about

Post by citroen xm »

Evolution_IV wrote: 14/01/2021 11:36 meni najbolji mercedes u BiH sto sam vidio :)

250sl

Image
Možda je istina, malo mi je naduvana priča i čini mi se loše ofarban.
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#3788 Re: Oldtajmeri all about

Post by bitanga_sa_otesa »

Image

Image
citroen xm
Posts: 18117
Joined: 17/04/2012 22:57

#3789 Re: Oldtajmeri all about

Post by citroen xm »

Joj koja vremenska mašina. :thumbup:
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#3790 Re: Oldtajmeri all about

Post by bitanga_sa_otesa »

1500 e oboje,nije ni skupo ..
citroen xm
Posts: 18117
Joined: 17/04/2012 22:57

#3791 Re: Oldtajmeri all about

Post by citroen xm »

Pa nije uopšte :thumbup:
User avatar
konektovan
Posts: 40594
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#3792 Re: Oldtajmeri all about

Post by konektovan »

Daj Bože da ovaj može uz Ivan.... :mrgreen:
User avatar
basicm
Posts: 10474
Joined: 16/01/2012 21:38

#3793 Re: Oldtajmeri all about

Post by basicm »

Jedini od malih auta koji volim vidjeti iz proslih vremena kod nas.
tempuser
Posts: 17100
Joined: 08/04/2015 10:35

#3794 Re: Oldtajmeri all about

Post by tempuser »

Ovo je sipatično ovako za vidjeti, ali patnja i za voziti i za ljetovati!
JCecotto
Posts: 246
Joined: 29/12/2020 23:35

#3795 Re: Oldtajmeri all about

Post by JCecotto »

ado-nekad-sampion wrote: 14/01/2021 11:10
Onda povezivanje auta s verzijama, tipa da bude zanimljiv mora biti top verzija. Da, ako planiras zaraditi na njemu. Mislim da sam pisao da u komsiluku imam 318i E30 koji izgleda pravo fino, stalno je na prakingu, nije ni garaziran. Kad takvo nesto naleti da kupis totalno je nebitno sto nije M3, 325i, itd, to je obicna civilna trica koja je nekad bila znacajna i koja je meni zanimljiva kao hobi auto, bez obzira sto je 4 cilindra i stotinjak konja, bas zbog toga sto je tako civilna, originalna, i nije frankenstajn. Na fazon, da sam zivio u to vrijeme velika je sansa da bih vozao upravo to auto, to je bila trica koja se vozala s i kojoj se zivjelo svaki dan. Opet s druge strane isto u komsiluku imam finog 535i E34 i meni licno recimo to auto ne bi islo u verziji 518 jer po meni to nije to. Ne zbog snage, nego je jedna od cari te petice redni sesterocilindricni motor, zbog ugladjenosti, zbog momenta, to je jednostavno bilo luksuzno auto, sto kod trice to bas i nije slucaj. Da ne govorimo besmislenost nekog jakog motora u takvom autu, da dokazujes sta, dodje obicni Golf 7 GTI i otrese te ko mraz paprike.
Ja cu nadam da cu vrlo brzo poceti sa jednim projektom E30.
Posto nisam neki puritanac ili restaurator, plan je da motor bude minimalno 2.8 ili cak 3.0, da se kvalitetno napravi podvozje, te stavi spera, kraci dif itd. Trajace, ali ja bih volio da brzo prohoda, pa da se onda na tockovima doradjuje.
Auto bi trebao sluziti za vozanje po okolnim brdima i poneki track day, znaci cista za*ebancija :evil:

Sto se tice poredjenja tih starih "brzih" auta sa novim, potpuno si u pravu.
Nekad davno sam se navozao E30-ki, pa naravno imao i 325i, danas vec famozni MT2 ( gdje fakat ne kontam danasnje cijene ).
Na tom fonu, a i malo od nostalgije, prije 6-7 godina kupim od prijatelja 325-cu koju dugo znam i koju su oni fanaticno odrzavali.
Moram teska srca priznati da sam ozbiljno bio razocaran performansama i ponasanjem u voznji, bas zbog protoka vremena i navikavanja na novije generacije auta.
Recimo volan me je zbog broja punih krugova lock to lock podsjecao na kormilo i pokusavao sam se sjetiti zasto mi je ikada bio ok.

Ako zivis u BIH, mozes li mi dati kontakt ili lokaciju da pogledam taj primjerak iz tvog komsiluka.
User avatar
iceman ze
Posts: 6511
Joined: 18/11/2004 00:25
Location: Sarajevo

#3796 Re: Oldtajmeri all about

Post by iceman ze »

205ca k'o ispod cekica :mrgreen: Image
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#3797 Re: Oldtajmeri all about

Post by bitanga_sa_otesa »

ne vidim dobro na slici,ako ima kavez ,nekad je bio lijep ovaj auto ..
User avatar
iceman ze
Posts: 6511
Joined: 18/11/2004 00:25
Location: Sarajevo

#3798 Re: Oldtajmeri all about

Post by iceman ze »

Bez kropovanja fotka, moza bude bolja rezoluŠn

Image
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#3799 Re: Oldtajmeri all about

Post by bitanga_sa_otesa »

vrlo je moguce da je to taj,jer kao da vidim da ima gutmann prosirenja

Image

Image
Me_again
Posts: 2396
Joined: 08/02/2016 20:34

#3800 Re: Oldtajmeri all about

Post by Me_again »

bitanga_sa_otesa wrote: 15/01/2021 20:35 vrlo je moguce da je to taj,jer kao da vidim da ima gutmann prosirenja

Image

Image
Nešto mi poznat onaj WC u čošku :-D
Post Reply