Osnovni kriterij je da je stariji od 30 godina bez razlike koji je tip i model, skup, jeftin, rijedak, čest itd... Kod nas je to bio jedini kriterij.parappa wrote: ↑13/01/2021 07:11 jeli samo starost kriteriji tj. da je auto minimalno 30 godina staro?
Ja koliko znam u drugim zemljama auto pored toga mora biti u manje više originalnom stanju. Znači uredu je ako si stavio neki novi usb radio ili čak onaj ekran što se izvlači ali tuning koji mijenja izgled auto ne dolazi u obzir. Nisam siguran dali isto važi za motore... Npr staviti u bubu motor od starog poršea.
Možda bi trebalo podići tu minimalnu starost na 45 godina za trajnu registraciju. Između 30-45 godina davati neke druge povlastice (jeftinija registracija...)
Po nekoj definiciji oldtimer je vozilo starije od 30 godina koje svojim stanjem doprinosi očuvanju necionalne tehničke baštine.
U nekim zemljama da bi bio priznat kao oldtimer prilikom registracije itd moraš dobiti certifikat da vozilo ispunjava uslove da svojim stanjem doprinosi očuvanju necionalne tehničke baštine. Znači nema Golf 2 sa TDI motorom iz Golfa IV, unutrašnjosti Golfa III itd...
Ne znam kako je u svim zemljama, ali sam pratio stanje u RH. Tamo postoji HROS (HR OT savez) koji je zapravo privatan, ali koji je ovlašten da certificira OT vozilo. Ocjenjvači dolaze na lice mjesta, moraš im platiti dnevnocu i troškove, pripremiti dokumentaciju itd. Na osnovu njihovog certifikata dobiješ PV (povjesno vozilo) tablice po kojim je auto i zvanično OT. Taj ceritfikat važi 4 god i do promjene vlasnika. S tim tablicama imaš beneficije prilikom registracije i osiguranja, mada je cijeli proces podložan mahinacijama pa osiguranja daju popuste sa članstvom u OT klubu.
Prilikom izložbi postoje razne kategorije po starosti i po stanju koje nemaju veze administrativnim statusom vozila koji je različit od zemlje do zemlje. Ne znam napamet po starosti, ali po stanju su otprilike očuvan u izvornom stanju, neočuvan u izvornom stanju, obnovljen u prvobitno stanje original dijelovima, obnovljen u prvobitno stanje zamjenskim dijelovma, modifikovan itd... Sitnice tipa radio isl ne utječu na status, ali utječu na ocjenjivanje. Naravno da će veću ocjenu dobiti auto sa odgovarajućim radiom od auta sa modernim radiom itd...