Page 1 of 1

OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 01/04/2016 18:59
by amar1994
:-) :)

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 01/04/2016 19:03
by LeKo
Konji za vuču vs konji za trku.

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 01/04/2016 19:06
by amar1994
:thumbup: :lol: :lol:
ovo sam otvorio posto se stalno raspravlja sta je sta

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 01/04/2016 20:10
by undefined007
konjska snaga ti je "horse power" da znas



















































































:lol:

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 01/04/2016 20:27
by amar1994
Samo konstruktivno :P :lol: :lol:

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 01/04/2016 20:34
by holowey
kako ono ide, hp je kako brzo spucas u zid, a nm je koliko odneses zida sa sobom :evil:

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 01/04/2016 20:54
by Seawolf
Motor je, po definiciji, uređaj koji vrši pretvaranje nekog oblika energije (hemijska energija goriva, električna energija, nuklearna energija, potencijalna energija statičkog pritiska, ...) u mehanički rad.

Mjera za proizvedeni mehanički rad je brzina njegovog izvršavanja u jedinici vremena, a to nije ništa drugo, nego snaga motora.

Dakle, snaga motora je osnovna fizička veličina koja karakteriše motor.

Jedinica za snagu je kilovat (kW), odnosno prije korištena (a još uvijek popularna) konjska snaga (KS / HP / PS). Snaga od jedne konjske snage je jednaka snazi koja je potrebna da se teret težine 75 kp (735,5 N), podigne na visinu od 1 m, za vrijeme od 1 s. Prosječan konj, kao od šale može postići efekat koji odgovara snazi od nekoliko konjskih snaga.

Prilikom stvaranja mehaničkog rada, određenom snagom, motor savladava vanjske sile otpora. Da bi savladao te sile otpora, motor proizvodi silu. Ako je izlazno kretanje iz motora obrtno, onda se ta rotaciona sila zove obrtni moment.

Za većinu tipova motora, rotaciona sila (obrtni moment) koju proizvodi motor nije ista pri različitim brzinama (odnosno broju obrtaja) motora.

Proizvod rotacione sile (obrtnog momenta) motora i ugaone brzine obrtanja na izlazu iz motora, jednak je snazi motora. Dakle, besmisleno je reći obrtni moment vs. snaga, jer je jedno poslijedica drugog. Pri dvostruko većem obrtnom momentu na istom broju obrtaja motora, imamo dvostruko veću snagu.

Kod motornog vozila, određenu vrijednost snage može dati samo motor. Do točkova može doći samo ta vrijednost snage umanjena za gubitke, nikako veća.

Što se tiče obrtnog momenta, situacija je drugačija. Jedan od zadataka transmisije je da na točkove dovede veću vrijednost obrtnog momenta, od one koja postoji u tom trenutku na izlazu iz motora. Obrtni moment na putu od motora do točkova se povećava redukcijom brzine obrtanja vratila koje prenose taj obrtni moment. Koliko puta se smanji broj obrtaja (brzina), toliko puta se poveća obrtni moment (sila). Proizvod te dvije veličine (snaga), ostaje nepromijenjen, ako zanemarimo mehaničke gubitke u transmisiji.

Je li ovo dovoljno konstruktivno?

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 01/04/2016 23:16
by amar1994
:thumbup:
jeste :mrgreen:

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 02/04/2016 01:59
by NediM17
Obrtni momenat ubrzava, snaga vozi.

I vazda je rasprava dizel vs. benzin. Kao turbo dizel ima more obrtnog momenta, ide cupa, otkida, atmo. benzinac ne moze meda. E to je tako, ali u qrcu.

Dizele muci jedan problem koji benzince ne muci, a to je sto se ne mogu vrtiti koliko benzinci, pa imaju duze prenosne omjere, a to dalje daje manje momenta na tocku nego sto je slucaj kod benzinca (odnosno veci gubitak momenta na relaciji radilica-mjenjac-tocak nego kod benzinca). Benzinac cak unatoc kracem mjenjacu moze duze ostati u jednoj brzini, pa se tako sigurno moze trecom razvuci do cirka 130km/h (opet zavisno od auta do auta), dok dizelu vec hoce dusa ispasti trecom preko 100km/h (cirka, dajem primjere ugrubo).

Takodjer, dizel ima maksimalni obrtni moment jako nisko (u obrtajima gdje se obicno vozi), pa onda jos vise daje utisak paklene masine. Recimo imamo 2.0 turbo dizel 300NM momenta na 2k rpm, i 2.0 atmo. benzin 180-200NM na 4800rpm, dizel ce u normalnim uslovima uvijek odavati utisak jaceg i zivljeg. Kada bi se recimo taj dizel poklopio sa tih 2k rpm iz druge cupao bi, ali isto tako kad bi ovog benzinca lagano navukli drugom do ovih 4800rpm, pa mu nabili pun gas, dobili bi slican efekat ispaljivanja kao kod dizela.

Cisti dokaz ovoga su Hondini VTEC motori, nemaju oni neki momenat na radilici, ali se vrte po 8-9k rpm, imaju kratke mjenjace, i momenat na tocku, i naravno ti auti idu kao mecava.

Ili jos bolji primjer su Formule1 koje se vrte po 18-20k rpm. Sto li ne stavljaju dizele u njih. :lol:

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 02/04/2016 10:18
by dgL_
NediM17 wrote:Obrtni momenat ubrzava, snaga vozi.

I vazda je rasprava dizel vs. benzin. Kao turbo dizel ima more obrtnog momenta, ide cupa, otkida, atmo. benzinac ne moze meda. E to je tako, ali u qrcu.

Dizele muci jedan problem koji benzince ne muci, a to je sto se ne mogu vrtiti koliko benzinci, pa imaju duze prenosne omjere, a to dalje daje manje momenta na tocku nego sto je slucaj kod benzinca (odnosno veci gubitak momenta na relaciji radilica-mjenjac-tocak nego kod benzinca). Benzinac cak unatoc kracem mjenjacu moze duze ostati u jednoj brzini, pa se tako sigurno moze trecom razvuci do cirka 130km/h (opet zavisno od auta do auta), dok dizelu vec hoce dusa ispasti trecom preko 100km/h (cirka, dajem primjere ugrubo).

Takodjer, dizel ima maksimalni obrtni moment jako nisko (u obrtajima gdje se obicno vozi), pa onda jos vise daje utisak paklene masine. Recimo imamo 2.0 turbo dizel 300NM momenta na 2k rpm, i 2.0 atmo. benzin 180-200NM na 4800rpm, dizel ce u normalnim uslovima uvijek odavati utisak jaceg i zivljeg. Kada bi se recimo taj dizel poklopio sa tih 2k rpm iz druge cupao bi, ali isto tako kad bi ovog benzinca lagano navukli drugom do ovih 4800rpm, pa mu nabili pun gas, dobili bi slican efekat ispaljivanja kao kod dizela.

Cisti dokaz ovoga su Hondini VTEC motori, nemaju oni neki momenat na radilici, ali se vrte po 8-9k rpm, imaju kratke mjenjace, i momenat na tocku, i naravno ti auti idu kao mecava.

Ili jos bolji primjer su Formule1 koje se vrte po 18-20k rpm. Sto li ne stavljaju dizele u njih. :lol:
Dizel vuce, cupa of 2 do 3.5 hiljade obrtaja... Sve preko je svojevrsna patnja... A benzinac tek tu stupa na snagu od 4 do 6-7 k cupaju... To je upravo zbog boljeh obrtnog kod dizela... Dizela poklopis i kraj price... A benizinca u manju pa poklopis :)

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 02/04/2016 10:47
by amar1994
s2000(atmosferski vrhunac) :D
Image
530d(tipican dizel) :D
Image

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 02/04/2016 10:49
by condy
Iako tema nije dizel vs benzin, zaboravlja se da se dizel motori koriste u odnosu na benzinske motore zbog manje potrosnje goriva.

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 02/04/2016 10:54
by condy
amar1994 wrote:s2000(atmosferski vrhunac) :D
Image
530d(tipican dizel) :D
Image
:thumbup:

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 02/04/2016 10:54
by snake c3
amar1994 wrote::thumbup: :lol: :lol:
ovo sam otvorio posto se stalno raspravlja sta je sta
Bilder vs sprinter :D

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 02/04/2016 11:50
by condy
snake c3 wrote:
amar1994 wrote::thumbup: :lol: :lol:
ovo sam otvorio posto se stalno raspravlja sta je sta
Bilder vs sprinter :D
:mrgreen: :thumbup:

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 02/04/2016 13:02
by RLewis
Jbg netko voli onaj prividni osjecaj suta kod nm napucanog dizla, ja se trenutno vozim na 235 ks i 530nm na oko 3000 okretaja iako mi je krivulja losa, ali osjecaj je jedno . U dolasku benzin sa 250 ks koji snagu ispoljava najbolje iznad 5000 i ravnomjernije kroz opseg koristenja.
Kako kome stima, ja volim oboje lol

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 02/04/2016 13:17
by 530i
condy wrote:Iako tema nije dizel vs benzin, zaboravlja se da se dizel motori koriste u odnosu na benzinske motore zbog manje potrosnje goriva.
Upravo tako. A dolaskom strožijih ekoloških normi dizelima je polako odzvonilo, pogotovo u manjim autima...plus hibridna tehnologija.. Mislim da za 10-15 godina će malo ko imati dizel u B segmentu, a postat će rijeđi i u C segmentu.

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 02/04/2016 14:04
by preludezalude
Pa zar opet po ko zna koji put?????
Izgleda cim prvi proljetni dani dodju, prorade trkacki nagoni i rasprava.

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 02/04/2016 15:24
by amar1994
preludezalude wrote:Pa zar opet po ko zna koji put?????
Izgleda cim prvi proljetni dani dodju, prorade trkacki nagoni i rasprava.
Tema je informativno-konstruktivnog karaktera :mrgreen: :thumbup:

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 02/04/2016 15:52
by Black swan
malo toga kontam...
vozim obicno cetvrtom brzinom na 2500 obrtaja i 60 kmh benzin
negdje oko 45-50 prebacujem u cetvrtu :mrgreen: rijetko sam u petoj :mrgreen:

i nista sto se ovdje pise ne osjetim :mrgreen: a vala niti kontam

osim sto uzbrdo ne mogu dalje od trece :mrgreen: iz mjesta :? :? :?

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 02/04/2016 19:51
by madner
Ovaj S2000 je cisto smece, 20xe sa malom doradom, to je perfekcija. :D

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Posted: 02/04/2016 20:06
by amar1994
madner wrote:Ovaj S2000 je cisto smece, 20xe sa malom doradom, to je perfekcija. :D
Hahahah, f20c u njoj je 127ks po litru :mrgreen:
I 20xe je strasan :thumbup: