Page 1 of 3

Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 00:40
by dgL_
dakle... da li i kako vožnja benzinca na niskim obrtajima (recimo 1800-2000 o/min) škodi motoru?

Volio bih malo stručnija objašnjenja, a ne ona mehaničarska tipa "to guši motor" i sl. Ajde, znam da ima bar nekoliko inžinjera ove struke :)))

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 00:41
by bitanga_sa_otesa
pisali o tome milion puta...podrucje max obrtnog momenta-najbolje iskoristenje

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 00:44
by dgL_
bitanga_sa_otesa wrote:pisali o tome milion puta...podrucje max obrtnog momenta-najbolje iskoristenje
ma oke, znam to... ali evo npr. zanima me na koji nacin tacno i konkretno se moze naskoditi ili nastetiti motoru ako benzinca saltam na 2000 o/min... malo strucnije objasnjeno, znaci precizno koji dio motora moze trpiti i zasto...

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 00:48
by klaki
Ne bi trebalo biti nista, pogotov moderniji motori.

Nemoj da te iznenadi ako ti benzinjara trosi vise kad je vozis na 2k nego kad je vozis na 3k.

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 00:49
by bitanga_sa_otesa
nemam volje da piskaram ,nadji neku knjigu pa procitaj,ima sve objasnjeno...neces naskoditi pretjerano nicemu...samo ce se odraziti na manjku snage ,povecanoj potrosnji i manjku podmazivanja pojedinih dijelova motora.

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 00:51
by Bakir1
Ima tema nesto oko termostata :lol:

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 00:53
by dgL_
bitanga_sa_otesa wrote:nemam volje da piskaram ,nadji neku knjigu pa procitaj,ima sve objasnjeno...neces naskoditi pretjerano nicemu...samo ce se odraziti na manjku snage ,povecanoj potrosnji i manjku podmazivanja pojedinih dijelova motora.

manjka snage razumijem..., zasto povecava potrosnju ukoliko mi auto pri saltanju na 2000 o/min recimo po ravnom iz 2. najnormalnije primi recimo 3. brzinu... bez da osjetim da fali jos gasa drugom nabijanja ili necega... ?

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 00:57
by bitanga_sa_otesa
pa kad nemas momenta da ubrzas normalno da ce se povecati potrosnja jer moras vise pritisnuti pedalu gasa....

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 01:14
by mk ultra
dgL_ wrote:

manjka snage razumijem..., zasto povecava potrosnju ukoliko mi auto pri saltanju na 2000 o/min recimo po ravnom iz 2. najnormalnije primi recimo 3. brzinu... bez da osjetim da fali jos gasa drugom nabijanja ili necega... ?
Ima nesto sto se zove mapa potrosnje goriva, ovisi o momentu i obrtajima motora

Najmanja potrošnja goriva je pri obrtajima oko max. momenta
snaga i moment su direktno povezani

Image

Crna linija je promjena momenta, crvene su konstantna snaga... Ova obilježenja područja su područja konstantne potrošnje goriva u gramima po kWh
Pitaj ako nije nesto jasno

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 01:18
by dgL_
bitanga_sa_otesa wrote:pa kad nemas momenta da ubrzas normalno da ce se povecati potrosnja jer moras vise pritisnuti pedalu gasa....
oke i to, ali prilikom saltanja na 2000 o/min i bukvalno dodavanjem ili drzanjem gasa na vrhu prstiju auto najnormalnije ubrza i trazi slijedecu brzinu, cak i ako je 1.3 motor u pitanju...(razlika je jedino sto mu mozda malo duze treba nego kad ga presaltam na 3000 jer kada je brdo u pitanju znam da sve pada u vodu pogotovo za manje i slabije motore...) ovo konkretno po nekoj gradskoj voznji mislim...

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 01:22
by dgL_
mk ultra wrote:
dgL_ wrote:

manjka snage razumijem..., zasto povecava potrosnju ukoliko mi auto pri saltanju na 2000 o/min recimo po ravnom iz 2. najnormalnije primi recimo 3. brzinu... bez da osjetim da fali jos gasa drugom nabijanja ili necega... ?
Ima nesto sto se zove mapa potrosnje goriva, ovisi o momentu i obrtajima motora

Najmanja potrošnja goriva je pri obrtajima oko max. momenta
snaga i moment su direktno povezani

Image

Crna linija je promjena momenta, crvene su konstantna snaga... Ova obilježenja područja su područja konstantne potrošnje goriva u gramima po kWh
Pitaj ako nije nesto jasno
sve je jasno, razumijem grafik u potpunosti ali opet kako i zasto vjerovati da ce slabiji benzinac sa vrlo malim obrt. momentom najmanje goriva trositi pri recimo 4000 o/min... jer mu je to max obrtni momenat primjera radi...

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 10:03
by Pirija
ako je V8 od 4-5 litara saltaj ga slobdno na 1500 rpm :D

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 10:09
by Qler
Nesto sumnjam da je na 4000rpm maximalni obtni moment...

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 10:17
by sema911s
Pirija wrote:ako je V8 od 4-5 litara saltaj ga slobdno na 1500 rpm :D
Pa to se isto salta trenutak prije no što klipovi izdaju kroz haubu

Kako se rahmetlija uvijao na 6iljada i nesto vise, a gume molila za malo predahaa

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 10:20
by Pirija
Qler wrote:Nesto sumnjam da je na 4000rpm maximalni obtni moment...
1.6 16v
Image

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 10:26
by AdnanSA
Obrtni moment i potrošnja goriva kod benzinaca. Kažu svi troši najmanje u području najvećeg obrtnog momenta. Haj dobro.
Primjer Volvo 2,0 16V motor. Tipični benzinac stare škole. 180 nm pri nekih 4200-4300 obrtaja ako ne i 4500 obrtaja.
Znači li to da je ako vozim konstantom brzinom od 100 km/h trošim manje goriva ako ga držim u trećjoj brzini na tih nekih 4300 obrtaja ili je možda pametnije ubaciti u petu brzinu pa voziti na nekih 2500 obrtaja i manje zamarati uši i motor.
Kada sam pratio trenutnu potrošnju po BC u trećoj na 4500 obrtaja mi troši 11 litara a na istoj dionici u petoj na nekih 2500 obrtaja troši 6,5 litara.
Složiću se samo da benzinac najbolje povlaći i ubrzava iz područja najvećeg obrtnog momenta baš kao i dizel a za potrošnju kada voziš stalnom brzinom NE.

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 10:42
by sema911s
Veći broj obrtaja traži i veću količinu zraka i. Brmnmnzina


E sad ako se se vozi neki rasni francuz il zabar od litru ipu max

oni proizvode gorivo na tom max Nm/ps nesto slično ko 1,6d

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 10:56
by konektovan
Pirija wrote:
Qler wrote:Nesto sumnjam da je na 4000rpm maximalni obtni moment...
1.6 16v
Image
Imao ovaj motor u autu,i ko kaze da ce trositi najmanje goriva na 4 000 rpm gdje mu je najveci obrtni moment,nije u pravu 100%.

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 11:09
by Pirija
konektovan wrote:
Pirija wrote:
Qler wrote:Nesto sumnjam da je na 4000rpm maximalni obtni moment...
1.6 16v
Image
Imao ovaj motor u autu,i ko kaze da ce trositi najmanje goriva na 4 000 rpm gdje mu je najveci obrtni moment,nije u pravu 100%.

a gdje ti vidis da sam tebe za tu izjavu citirao
molim te ?

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 11:12
by AdnanSA
Ja sam imao dosta benzinaca i nijedan nije bio sa turbom. Uvjek sam šaltao na 2000-2500 obrtaja u veću brzinu. Nikada mi se ništa nije loše desilo motoru.

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 11:20
by konektovan
Pirija,nijesam oDkvotovao dobro,odgovor nije tebi upucen. :wink:

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 11:50
by amar1994
ja vala dizel saltam na 2700-3000,nek dise masina kako treba,vala ne vrijedi pola litra-litar goriva :mrgreen:

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 11:59
by 530i
AdnanSA wrote:Obrtni moment i potrošnja goriva kod benzinaca. Kažu svi troši najmanje u području najvećeg obrtnog momenta. Haj dobro.
Primjer Volvo 2,0 16V motor. Tipični benzinac stare škole. 180 nm pri nekih 4200-4300 obrtaja ako ne i 4500 obrtaja.
Znači li to da je ako vozim konstantom brzinom od 100 km/h trošim manje goriva ako ga držim u trećjoj brzini na tih nekih 4300 obrtaja ili je možda pametnije ubaciti u petu brzinu pa voziti na nekih 2500 obrtaja i manje zamarati uši i motor.
Kada sam pratio trenutnu potrošnju po BC u trećoj na 4500 obrtaja mi troši 11 litara a na istoj dionici u petoj na nekih 2500 obrtaja troši 6,5 litara.
Složiću se samo da benzinac najbolje povlaći i ubrzava iz područja najvećeg obrtnog momenta baš kao i dizel a za potrošnju kada voziš stalnom brzinom NE.

Slažem se, s tim da bih dodao u računicu i samu cestu. Uz Ivan (npr.) sigurno nećeš voziti petom 80, već četvrtom ili trećom...

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 12:47
by AdnanSA
Pa dobro jasna stvar vezano za cestu. Nećeš ga tušiti uzbrdo u petoj ili četvrtoj. Benzinac ako nije turbo traži malo veće obrtaje ako ideš uz jaku uzbrdicu.
Mislio sam prije svega na normalnu ravnu cestu gdje voziš od 60-100 km/h.

Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Posted: 09/07/2015 14:16
by condy
dgL_ wrote:dakle... da li i kako vožnja benzinca na niskim obrtajima (recimo 1800-2000 o/min) škodi motoru?

Volio bih malo stručnija objašnjenja, a ne ona mehaničarska tipa "to guši motor" i sl. Ajde, znam da ima bar nekoliko inžinjera ove struke :)))
Ti voziš auto na benzin :?

Šta je to....imali četri točka i moželi ići i na dizel :D