#1 crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Posted: 25/04/2014 21:21
kao sto kaze naslov teme zastava nije razvila ni proizvela nijedan vlastiti automobil ,vecinom su to bile licencirane verzije ili prototipovi nekih fiatovih automobila koji nikad nisu ugledali svjetlost dana..krenucu redom: prvi velikoserijski automobil tzv fićo,vjerovatno je svima jasno da je to originalni italijanski automobil fiat 600,kao sto je bio i fiat 1300/1500 i oni su se samo proizvodili u kragujevcu po licenci fiata.
zadrzao bi se najvise na stojadinu,jugi i floridi jer su najpoznatiji i najvise predstavljani kao full domaci proizvod= ubleha
ZASTAVA 101-FIAT X1/1(ODBACENI PROTOTIP FIATA 128)
ove polupokusaje su italijani odbacili i kod njih se proizvodio u ove 3 verzije
zastavi ostao krajnji prototip proizvodio se od 1972-1978
koji su oni kasnije ''usavrsavali'' kako su izlazili fiatove varijacije modela tako su i oni mijenjali
od 1978 se unaprjedjuje proizvodnja i pojavljuju se modeli
confort
mediteran
super -nekadasnja milicija ih imala
special -po meni najbolji model s motorom iz fiata 128 sport -1.3 ,75 ks
od 1982 se radi unifikacije proizvodnje 101/128 uvodi novi tip veznog lima i blatobrana preuzet od redizajniranog fiata 128 (1976.) i takav ostaje do kraja proizvodnje modela .
ZASTAVA 128 /FIAT 128 NUEVO
identican italijanskom modelu ,sklapan u kragujevcu po licenci 1982-2000,na pocetku su bili skroz italijanski sa brojem sasije ZFA....... kasnijeVX........
ZASTAVA 102/YUGO/FIAT 144
prototip predstavljen 1979 kao zamjena fiatu 127,odbacen i prodana licenca kragujevcu (fiata 127 je zamijenio fiat uno )
YUGO FLORIDA/SANA/ ODBACENI PROTOTIP FIAT TIPA
neuspjeli prototip fiat tipa ,sa prednjim trapom od juge i zadnjom krutom osovinom koji se valjda nije pokazao italijanima i odbacen je i prodat kragujevcu imao je fiatove motore 1.4(poslije ratni modeli su svi imali 1.3 ) vjerovatno fiat obustavio isporuku...
kasnije su nesto eksperimentisali i sa prednjim trapom ,kao fol unapredjivali...
kamionski i kombi program je takodjer fiat/iveco samo sa promijenjenim oznakama ....
sve u svemu jedna velika ubleha
zadrzao bi se najvise na stojadinu,jugi i floridi jer su najpoznatiji i najvise predstavljani kao full domaci proizvod= ubleha
ZASTAVA 101-FIAT X1/1(ODBACENI PROTOTIP FIATA 128)
ove polupokusaje su italijani odbacili i kod njih se proizvodio u ove 3 verzije
zastavi ostao krajnji prototip proizvodio se od 1972-1978
koji su oni kasnije ''usavrsavali'' kako su izlazili fiatove varijacije modela tako su i oni mijenjali
od 1978 se unaprjedjuje proizvodnja i pojavljuju se modeli
confort
mediteran
super -nekadasnja milicija ih imala
special -po meni najbolji model s motorom iz fiata 128 sport -1.3 ,75 ks
od 1982 se radi unifikacije proizvodnje 101/128 uvodi novi tip veznog lima i blatobrana preuzet od redizajniranog fiata 128 (1976.) i takav ostaje do kraja proizvodnje modela .
ZASTAVA 128 /FIAT 128 NUEVO
identican italijanskom modelu ,sklapan u kragujevcu po licenci 1982-2000,na pocetku su bili skroz italijanski sa brojem sasije ZFA....... kasnijeVX........
ZASTAVA 102/YUGO/FIAT 144
prototip predstavljen 1979 kao zamjena fiatu 127,odbacen i prodana licenca kragujevcu (fiata 127 je zamijenio fiat uno )
YUGO FLORIDA/SANA/ ODBACENI PROTOTIP FIAT TIPA
neuspjeli prototip fiat tipa ,sa prednjim trapom od juge i zadnjom krutom osovinom koji se valjda nije pokazao italijanima i odbacen je i prodat kragujevcu imao je fiatove motore 1.4(poslije ratni modeli su svi imali 1.3 ) vjerovatno fiat obustavio isporuku...
kasnije su nesto eksperimentisali i sa prednjim trapom ,kao fol unapredjivali...
kamionski i kombi program je takodjer fiat/iveco samo sa promijenjenim oznakama ....
sve u svemu jedna velika ubleha