crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Moderators: anex, _BataZiv_0809
-
- Posts: 18125
- Joined: 17/04/2012 22:57
#5251 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Tačno, mada Brako i slične su pičkin dim za ovakav tip prigolice. Da se zanemari težina, gledaj otpora vazduha.
Ne kažem da je to tada bilo udobno, samo kažem da danas malo više pretjerujemo.
Ne kažem da je to tada bilo udobno, samo kažem da danas malo više pretjerujemo.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#5252 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Relano, putovalo se ali je bilo i patnja... Malo-malo stani pored ceste da ne prokusa i sl...
Od mog jarana starci su ljetovali u prikolici, ako se dobro sjećam Adria 310 ili 330 i vukli su je NSU-om 1200. Kako su je držali na vikendici u Rakovici, tako su otamo kretali na more hvatali su zalet da je lakše mogu izvući uz Kobiljaču.
Ti sad ovoga stojadina optereti sa danas "must have" opremom, servo volan, klima, ABS itd, tećinom i opretećenkem su mu "ubio" 1/3 konja.
Od mog jarana starci su ljetovali u prikolici, ako se dobro sjećam Adria 310 ili 330 i vukli su je NSU-om 1200. Kako su je držali na vikendici u Rakovici, tako su otamo kretali na more hvatali su zalet da je lakše mogu izvući uz Kobiljaču.
Ti sad ovoga stojadina optereti sa danas "must have" opremom, servo volan, klima, ABS itd, tećinom i opretećenkem su mu "ubio" 1/3 konja.
-
- Posts: 18125
- Joined: 17/04/2012 22:57
#5253 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Kao što rekoh gore, ne kažem da je bilo udobno, ali takođe danas sa 1.6 benzincem i 120 KS u kompaktu je vrlo udobno. Posebno što danas niko ne vuče prikolice i u većini slučajeva dvoje putuje.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#5254 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Kažem ti, 55, 75 ili 120 KS od prije 40 i kusur godina i danas nije isto da bi povlačio ikakvu neck to neck paralelu sa današnjicom. Ako ćeš povlačiti paralelu, onda uzmi u obzir sve omjere. Ovaj stojadin je bio težak 850 kg to je 15,5 KS/kg, dok su današnji auti te klase u prosjeku 1200 kg i sa puno više agregata koji opterećiju motor (servo, klima, el. potrošači itd) tako da je stojadinovih 55 KS danas nekih 80-90 KS, odnosno kao kad bi stojadin vukao ovu prikolicu za 40 KS.citroen xm wrote: ↑25/10/2020 09:40 Kao što rekoh gore, ne kažem da je bilo udobno, ali takođe danas sa 1.6 benzincem i 120 KS u kompaktu je vrlo udobno. Posebno što danas niko ne vuče prikolice i u većini slučajeva dvoje putuje.
Vozim takav auto pa tačno znam o čemu pišem.
-
- Posts: 21686
- Joined: 05/11/2009 11:49
#5255 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Tacno je da je otpor zraka veci problem od same tezine. Ja sam 80ih Adriu 380 QSL vukao alfom 33 od 79 KS i 1.350 ccm, sto je za to vrijeme bilo respektabilno, bez spojlera na krovu, to si jedva mogao natjerati do 90-100 km/h dolinom Neretve a potrosnja jedno 12 litara.citroen xm wrote: ↑25/10/2020 09:32 Tačno, mada Brako i slične su pičkin dim za ovakav tip prigolice. Da se zanemari težina, gledaj otpora vazduha.
Ne kažem da je to tada bilo udobno, samo kažem da danas malo više pretjerujemo.
-
- Posts: 18125
- Joined: 17/04/2012 22:57
#5256 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Pa jasno je sve to o čemu ti i Goran pišete, ne mislim ni ja drugačije. Ali eto kada Goran već "od oka" preračuna snagu, opet je to jedno 30% snažnije nego tada Stojadin što je dobro. Takva auta danas su sasvim dovoljna za lagodnu vožnju bez prikolice.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#5257 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Šta znači lagodnja vožnja? Cesta bez gužve, dobra muzika, lakat kroz prozor i laganini? To da...
Vožnja u kojoj je tvoj auto inferiorniji u odnosu na kombije i dostavnjake, da ne pominjem putničke automobile, pa te obijeću i "guraju" sa svim strana nije baš neka pretjerana lagodnost...
Pišem iz vlastite perspektive i iskustva. Kad vozim Kangoo koji je prilično skromne snage (75 KS atmo) i kad (i ako) stignem neki kamion itd, duboko udahnem i krenem da slažem misli, planiram šta ću raditi sljedeće ljeto jer ću iza njega ostati do daljnjeg i sklanjati se onima koji su brzi, a tu ne vidim nikakvu lagodnost...
Vožnja u kojoj je tvoj auto inferiorniji u odnosu na kombije i dostavnjake, da ne pominjem putničke automobile, pa te obijeću i "guraju" sa svim strana nije baš neka pretjerana lagodnost...
Pišem iz vlastite perspektive i iskustva. Kad vozim Kangoo koji je prilično skromne snage (75 KS atmo) i kad (i ako) stignem neki kamion itd, duboko udahnem i krenem da slažem misli, planiram šta ću raditi sljedeće ljeto jer ću iza njega ostati do daljnjeg i sklanjati se onima koji su brzi, a tu ne vidim nikakvu lagodnost...
Last edited by tempuser on 25/10/2020 11:22, edited 1 time in total.
- _BataZiv_0809
- Nindža revizor
- Posts: 66201
- Joined: 09/05/2013 13:56
- Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
- Vozim: Lancia na servisu
#5258 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Razmazilo nas je moderno vrijeme i ne samo kao vozaci nego generalno kao ljudska vrsta smo atrofirali jer je sad sve na touch screen i na dugme. To je napredak naravno ako vrijeme koje ustedim tako sto npr. ne cijepam drva nego palim grijanje na dugme, usmjerim na nesto korisno. Ali vecina to usmjeri na instagram
Tako je i sa autima. Mada ja i ne volim puno tih sklopova jer kad tad ce se nesto sjebat i valja to popravljat tako je kad vozas polovnjake jebat ga sto se mene tice pod mus je klima, servo, abs, centralna brava i podizaci prozora, ostalo mi nista ne treba. Sto jednostavnije to bolje.
Tako je i sa autima. Mada ja i ne volim puno tih sklopova jer kad tad ce se nesto sjebat i valja to popravljat tako je kad vozas polovnjake jebat ga sto se mene tice pod mus je klima, servo, abs, centralna brava i podizaci prozora, ostalo mi nista ne treba. Sto jednostavnije to bolje.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#5259 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
I na te osnovne stvari kad dodaš da ćeš potrošiti više o. momenta i snage za zalaufaš i održavaš brzinu na 15 ili 16?" koje su danas praktično donja granica standarda, u odnosu na 13"._BataZiv_0809 wrote: ↑25/10/2020 11:22 Tako je i sa autima. Mada ja i ne volim puno tih sklopova jer kad tad ce se nesto sjebat i valja to popravljat tako je kad vozas polovnjake jebat ga sto se mene tice pod mus je klima, servo, abs, centralna brava i podizaci prozora, ostalo mi nista ne treba. Sto jednostavnije to bolje.
- _BataZiv_0809
- Nindža revizor
- Posts: 66201
- Joined: 09/05/2013 13:56
- Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...
- Vozim: Lancia na servisu
#5260 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Nisam to uopste problematizirao.
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#5261 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Niko ne tvrdi da jesi, samo dodajem stvari zbog kojih je snaga motora devalvirala vremenom.
-
- Posts: 18125
- Joined: 17/04/2012 22:57
#5262 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Šta znači lagodna vožnja? Pa znači da na put mogu krenuti računajući da ću moći voziti dozvoljenom brzinom i 10-20 iznad. To znači da ću preteći svako auto koje vozi po ograničenju ili ispod ograničenja na naravno bezbjednom mjestu. Na nebezbjednom mjestu neću preticati ni auto koje vozi 20 ispod ograničenja. Takođe neću preticati ni kombi, ni kamion ili bilo šta drugo što vozi ispred mene tempom kojim bi i ja vozio da sam sam na putu. Ne biju me kompleksi pa da ispred mene ne smije biti kamion, autobus ili auto starije i lošije od mog.
E ko kaže da to ne mogu postići sa takvim vozilom, zavarava i sebe i druge ili je jednostavno loš vozač. Možda je i neki trkač koji mora uvijek biti prvi, ali njegov stil vožnje je veća opasnost od slabog auta. Pa ljudi moji ja sa autom od 70 KS, visokog težišta i 1500 kg mase praznog vozila preteknem sve što mi realno smeta na putu i to ne brzom cestom već vijugavom uskom magistralom. Jel lako kao sa autom od 200 KS? Naravno da nije ni približno, ali nije ni nepremostiv problem. U saobraćaju treba biti strpljiv, posebno kada se ide na odmor. Treba uživati, stajati, odmarati.... Kada ideš na posao većinom voziš gradom, onda ti je snaga nebitna. Onaj mali procenat ljudi koji je poslovno stalno na točkovima po magistralama, e njih razumijem, njima treba nešto prilično snažno.
Naša problematika je što smo postali civilizacijski idioti. Što na moru u hotelu trebaš biti do 12, što si djecu razmazio pa ih ne smiješ probuditi dok se sama ne naspavaju, pa onda dok se spakuje pun kombi stvari koje ne trebaju ni za šta, ali eto mora se sve ponijeti.... I onda ti ostanu 3 sata da prevališ 200 km i onda je logično da ti treba 150 KS da budeš prvi na cesti i na putu na godišnji odmor sa punim autom ljudi uletiš u 20 rizičnih situacija. Ništa lično, ne mislim ni na koga ovde, malo i karikiram, ali znam X takvih slučajeva.
E ko kaže da to ne mogu postići sa takvim vozilom, zavarava i sebe i druge ili je jednostavno loš vozač. Možda je i neki trkač koji mora uvijek biti prvi, ali njegov stil vožnje je veća opasnost od slabog auta. Pa ljudi moji ja sa autom od 70 KS, visokog težišta i 1500 kg mase praznog vozila preteknem sve što mi realno smeta na putu i to ne brzom cestom već vijugavom uskom magistralom. Jel lako kao sa autom od 200 KS? Naravno da nije ni približno, ali nije ni nepremostiv problem. U saobraćaju treba biti strpljiv, posebno kada se ide na odmor. Treba uživati, stajati, odmarati.... Kada ideš na posao većinom voziš gradom, onda ti je snaga nebitna. Onaj mali procenat ljudi koji je poslovno stalno na točkovima po magistralama, e njih razumijem, njima treba nešto prilično snažno.
Naša problematika je što smo postali civilizacijski idioti. Što na moru u hotelu trebaš biti do 12, što si djecu razmazio pa ih ne smiješ probuditi dok se sama ne naspavaju, pa onda dok se spakuje pun kombi stvari koje ne trebaju ni za šta, ali eto mora se sve ponijeti.... I onda ti ostanu 3 sata da prevališ 200 km i onda je logično da ti treba 150 KS da budeš prvi na cesti i na putu na godišnji odmor sa punim autom ljudi uletiš u 20 rizičnih situacija. Ništa lično, ne mislim ni na koga ovde, malo i karikiram, ali znam X takvih slučajeva.
- zateznistub
- Posts: 15515
- Joined: 29/07/2010 13:55
- Location: Down Under
#5263 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Jbt moj rahmetli otac je bubom od 1200 kubika I 33ks vukao adriju 380 sve sa trendom i komplet kamperskom opremom i bio živ i preživili i uživali po mjesec dana na moru. Danas imam udobno auto od nekih 80 konja, nemam prikolicu i nemam para za more. Rado bih se mijenjao za ono vrijeme i patio se sa malo konja...
-
- Posts: 214
- Joined: 08/10/2020 10:06
#5264 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Ma sve suplja, ja imam Yugu 45 , pichi 70-80, bez problema, nego je problem u bosnjinoj glavi,jer kad me vide ispred sebe ,satra se da me pretekne, izgibose sa kojekakvim truljama od pasata i cvaje ,majke mi za nevjetovat kakvi se grobovi zalecu u makaze samo da preteknu Yugu
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#5265 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Ništa momci, pravac iz kuće ili stana u pećinu. Jer su nekad ljudi živjeli u pećinama. Lagodan život, moglo se.
-
- Posts: 18125
- Joined: 17/04/2012 22:57
-
- Posts: 17100
- Joined: 08/04/2015 10:35
#5267 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
A šta se desi kad te pretiču autima koje nisu trulje i grobovi?soferina wrote: ↑25/10/2020 20:37 Ma sve suplja, ja imam Yugu 45 , pichi 70-80, bez problema, nego je problem u bosnjinoj glavi,jer kad me vide ispred sebe ,satra se da me pretekne, izgibose sa kojekakvim truljama od pasata i cvaje ,majke mi za nevjetovat kakvi se grobovi zalecu u makaze samo da preteknu Yugu
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37289
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#5269 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
U pećini nema interneta i nema ni foruma da se replicira. Kažem ja, zgodna stvar pravo, ta pećina.citroen xm wrote: ↑25/10/2020 21:41 Naravno, kada T3 jedva i sebe vuče.
Ako nemaš šta konkretno reći, onda se mani i ovakvih pokušaja.
-
- Posts: 18125
- Joined: 17/04/2012 22:57
#5270 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
Imaš aplauz za post.
- hopi
- Posts: 5699
- Joined: 05/03/2009 23:03
- Location: zemlja moja
#5271 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
suepr slika
dobre feluge i na prikolici
dobre feluge i na prikolici
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37289
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
-
- Posts: 2396
- Joined: 08/02/2016 20:34
#5273 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
E čuj OLIO FIAT naljepnica ? Daleka istorija.....
Nisu ni felge na prikolici mogle biti obične ???
-
- Posts: 2396
- Joined: 08/02/2016 20:34
#5274 Re: crvena zastava-istine i zablude(sjecanja)
citroen xm wrote: ↑25/10/2020 12:37 Šta znači lagodna vožnja? Pa znači da na put mogu krenuti računajući da ću moći voziti dozvoljenom brzinom i 10-20 iznad. To znači da ću preteći svako auto koje vozi po ograničenju ili ispod ograničenja na naravno bezbjednom mjestu. Na nebezbjednom mjestu neću preticati ni auto koje vozi 20 ispod ograničenja. Takođe neću preticati ni kombi, ni kamion ili bilo šta drugo što vozi ispred mene tempom kojim bi i ja vozio da sam sam na putu. Ne biju me kompleksi pa da ispred mene ne smije biti kamion, autobus ili auto starije i lošije od mog.
E ko kaže da to ne mogu postići sa takvim vozilom, zavarava i sebe i druge ili je jednostavno loš vozač. Možda je i neki trkač koji mora uvijek biti prvi, ali njegov stil vožnje je veća opasnost od slabog auta. Pa ljudi moji ja sa autom od 70 KS, visokog težišta i 1500 kg mase praznog vozila preteknem sve što mi realno smeta na putu i to ne brzom cestom već vijugavom uskom magistralom. Jel lako kao sa autom od 200 KS? Naravno da nije ni približno, ali nije ni nepremostiv problem. U saobraćaju treba biti strpljiv, posebno kada se ide na odmor. Treba uživati, stajati, odmarati.... Kada ideš na posao većinom voziš gradom, onda ti je snaga nebitna. Onaj mali procenat ljudi koji je poslovno stalno na točkovima po magistralama, e njih razumijem, njima treba nešto prilično snažno.
Naša problematika je što smo postali civilizacijski idioti. Što na moru u hotelu trebaš biti do 12, što si djecu razmazio pa ih ne smiješ probuditi dok se sama ne naspavaju, pa onda dok se spakuje pun kombi stvari koje ne trebaju ni za šta, ali eto mora se sve ponijeti.... I onda ti ostanu 3 sata da prevališ 200 km i onda je logično da ti treba 150 KS da budeš prvi na cesti i na putu na godišnji odmor sa punim autom ljudi uletiš u 20 rizičnih situacija. Ništa lično, ne mislim ni na koga ovde, malo i karikiram, ali znam X takvih slučajeva.
Čini mi se da razumiješ problematiku
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37289
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact: