Automatski mjenjač - savjeti

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: _BataZiv_0809, anex

Post Reply
kojot1
Posts: 209
Joined: 05/10/2018 22:44

#826 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by kojot1 »

Evo sad sam došao sa puta od 250 km pa mi usput pade na pamet čemu zaista služi kick down? Da fasciniraš žensku zvukom i ubrzanjem ili stvarno da se koristi u normalnoj vožnji?
Seawolf
Posts: 7532
Joined: 14/06/2012 22:59

#827 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by Seawolf »

kojot1 wrote: 25/10/2021 00:22 Evo sad sam došao sa puta od 250 km pa mi usput pade na pamet čemu zaista služi kick down? Da fasciniraš žensku zvukom i ubrzanjem ili stvarno da se koristi u normalnoj vožnji?
Jesi li preticao koga tokom tih 250 km?
User avatar
Rockefeller
Posts: 7219
Joined: 02/02/2015 13:05
Location: Rijeka Sćona

#828 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by Rockefeller »

Vozio iza kamiona.
kojot1
Posts: 209
Joined: 05/10/2018 22:44

#829 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by kojot1 »

Seawolf wrote: 25/10/2021 06:21
kojot1 wrote: 25/10/2021 00:22 Evo sad sam došao sa puta od 250 km pa mi usput pade na pamet čemu zaista služi kick down? Da fasciniraš žensku zvukom i ubrzanjem ili stvarno da se koristi u normalnoj vožnji?
Jesi li preticao koga tokom tih 250 km?
Naravno, ali može to i bez kock downa. Kad pritisnem gas do pola prebaci brzinu nize i taman da lagano pretičem. A kad klikne dugme pretvori se u mlazni avion. Nešto imam utisak da bih ga brzo uništio ako bih to stalno koristio. Ali ne znam, pitam. Ovo mi je prvi autamatik koji imam.
User avatar
Qler
Posts: 23547
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

#830 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by Qler »

Ma samo stisni, zato je i napravljeno. I DCT (dsg, powershift i to) nije robotizovani namuelac. Robotizovani manuelac radi skroz drugačije (citroen ih npr ima) i to ko je vozio rekao bi da je automatik najgore smeće za voziti. DCT je ipak nešto drugo. I samo redovno održavanje i nema zime. Napisa kolega skupo svakon60k cca 300KM za ulje i filter... Ne znam šta bi ti rekao. Set kvačila proživi nekih 200k recimo, i košta bar 1200KM tako da si opet u belaju a ovako si bar gospodski vozio 🤣
User avatar
Optimist
Posts: 13566
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#831 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by Optimist »

Rockefeller wrote: 25/10/2021 06:58 Vozio iza kamiona.
Ipak se radi o 2.0 tfsi motoru, sa DSG mjenjacem plus quattro, koji puno trosi a cijena goriva otisla u nebesa. :D
kojot1
Posts: 209
Joined: 05/10/2018 22:44

#832 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by kojot1 »

Qler wrote: 25/10/2021 08:23 Ma samo stisni, zato je i napravljeno. I DCT (dsg, powershift i to) nije robotizovani namuelac. Robotizovani manuelac radi skroz drugačije (citroen ih npr ima) i to ko je vozio rekao bi da je automatik najgore smeće za voziti. DCT je ipak nešto drugo. I samo redovno održavanje i nema zime. Napisa kolega skupo svakon60k cca 300KM za ulje i filter... Ne znam šta bi ti rekao. Set kvačila proživi nekih 200k recimo, i košta bar 1200KM tako da si opet u belaju a ovako si bar gospodski vozio 🤣
Pa to i nisu neke cene za ovakav menjač i auto... Ja sam za pasatu b6 menjao zamajac, menjač, kvačilo i izašlo me skoro 1000 evra tako da sam na svojoj koži osetio da manuelni nije garancija jeftine vožnje.
Vozio sam ja taj citroenov i stvarno je ko gladna godina :D
User avatar
ElRe
Posts: 10666
Joined: 12/12/2011 11:28

#833 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by ElRe »

Seawolf wrote: 24/10/2021 11:37 I mehatronički sklop na mjenjaču DL501 (7-stepeni DSG na Audijima sa uzdužnim motorom i pogonom na sva 4 točka) je znatno skuplji nego mehatronički sklop na mjenjaču DQ200 (7-stepeni DSG sa suhim kvačilom na vozilima sa poprečnim motorom).

Dodatna komplikacija je što je DL501 jedan od rijetkih DSG mjenjača u koji idu dvije različite vrste ulja.

U sklop dvostrukog kvačila i mehatronički sklop ide ATF ulje određene specifikacije (6,7 lit.), a u dio sa zupčanicima i haldeksom ide hipoidno ulje (4,35 lit.).

A gdje god se nalaze jedna uz drugu dvije komore u koje idu različiti fluidi, postoji mogućnost da zaptivka između te dvije komore propusti i da dođe do mješanja ulja i do problema.
@Seawolf svaka čast na nesebičnom dijeljenju kvalitetnih informacija.
Koji DSG ide na Pasatu B8/Superbu B8 2.0 TDI 4Motion sa 110 i 140KW? Da li je isti mjenjač kod FWD modela istih automobila?

Čitajući površno iskustva sa neta ponajbolji automatici sa aspekta pouzdanosti su MB 7g, 9g tronic, Aisin 8s, ZF 8HP mjenjači.
Seawolf
Posts: 7532
Joined: 14/06/2012 22:59

#834 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by Seawolf »

ElRe wrote: 27/10/2021 07:03
Seawolf wrote: 24/10/2021 11:37 I mehatronički sklop na mjenjaču DL501 (7-stepeni DSG na Audijima sa uzdužnim motorom i pogonom na sva 4 točka) je znatno skuplji nego mehatronički sklop na mjenjaču DQ200 (7-stepeni DSG sa suhim kvačilom na vozilima sa poprečnim motorom).

Dodatna komplikacija je što je DL501 jedan od rijetkih DSG mjenjača u koji idu dvije različite vrste ulja.

U sklop dvostrukog kvačila i mehatronički sklop ide ATF ulje određene specifikacije (6,7 lit.), a u dio sa zupčanicima i haldeksom ide hipoidno ulje (4,35 lit.).

A gdje god se nalaze jedna uz drugu dvije komore u koje idu različiti fluidi, postoji mogućnost da zaptivka između te dvije komore propusti i da dođe do mješanja ulja i do problema.
@Seawolf svaka čast na nesebičnom dijeljenju kvalitetnih informacija.
Koji DSG ide na Pasatu B8/Superbu B8 2.0 TDI 4Motion sa 110 i 140KW? Da li je isti mjenjač kod FWD modela istih automobila?

Čitajući površno iskustva sa neta ponajbolji automatici sa aspekta pouzdanosti su MB 7g, 9g tronic, Aisin 8s, ZF 8HP mjenjači.
U sklopu ovog svog dijeljenja informacija, napravio sam grešku pa sam napisao da je u razdjelniku snage sa centralnim diferencijalom mjenajača DL501 haldeks, a nije. Centralni diferencijal je torsen.

U VW Passat B8 i Škodu Superb III sa dizel motorima najveće snage 110 kW i 140 kW ide isti DSG automatski mjenjač bez obzira da li je pogon samo na prednje točkove, ili je 4MOTION.

Kad kažem isti, mislim na isti tip i komercijalnu oznaku mjenjača, mada naravno postoje konstruktivne razlike između mjenjača koji se ugrađuje u vozilo sa prednjim pogonom i u vozilo sa 4MOTION pogonom. Dakle, različiti su P/N i nisu međusobno izmjenjivi.

U navedena vozila se do zadnjeg kvartala 2017-e ugrađivao stari DSG mjenjač sa vlažnim kvačilima i sa šest stepeni prenosa, komercijalne oznake DQ250, interne servisne oznake 02E.

Od zadnjeg kvartala 2017-e u ta vozila se ugrađuje novi DSG mjenjač sa vlažnim kvačilima i sa sedam stepeni prenosa, komercijalne oznake DQ381, interne servisne oznake 0GC.
User avatar
Optimist
Posts: 13566
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#835 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by Optimist »

Morski, zar nije DQ500 za jace verzije, kao ta od 140kw?

DQ381 ide u jos puno modela pored Passata i Superba, u kombinaciji sa 2.0TDI motorom, a to su Golf/Octavia/Leon, Tiguan, Arteon, SUV modeli sva 3 proizvodjaca i sl.
Seawolf
Posts: 7532
Joined: 14/06/2012 22:59

#836 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by Seawolf »

Optimist wrote: 27/10/2021 08:29 Morski, zar nije DQ500 za jace verzije, kao ta od 140kw?

DQ381 ide u jos puno modela pored Passata i Superba, u kombinaciji sa 2.0TDI motorom, a to su Golf/Octavia/Leon, Tiguan, Arteon, SUV modeli sva 3 proizvodjaca i sl.
U vozila sa 2.0 TDI motorom najveće snage 140 kW i najvećeg obrtnog momenta 400 Nm ide DQ381, jer on može primiti maksimalno upravo toliki obrtni moment.

DQ500, koji se pojavio puno prije od DQ381, može primiti obrtni moment do maksimalno 500 Nm i on je išao u onaj Passat B8 2.0 TDI sa motorom najveće snage 176 kW, najvećeg obrtnog momenta 500 Nm.
dado_
Posts: 697
Joined: 25/12/2012 11:35

#837 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by dado_ »

Seawolf wrote: 27/10/2021 08:44
Optimist wrote: 27/10/2021 08:29 Morski, zar nije DQ500 za jace verzije, kao ta od 140kw?

DQ381 ide u jos puno modela pored Passata i Superba, u kombinaciji sa 2.0TDI motorom, a to su Golf/Octavia/Leon, Tiguan, Arteon, SUV modeli sva 3 proizvodjaca i sl.
U vozila sa 2.0 TDI motorom najveće snage 140 kW i najvećeg obrtnog momenta 400 Nm ide DQ381, jer on može primiti maksimalno upravo toliki obrtni moment.

DQ500, koji se pojavio puno prije od DQ381, može primiti obrtni moment do maksimalno 500 Nm i on je išao u onaj Passat B8 2.0 TDI sa motorom najveće snage 176 kW, najvećeg obrtnog momenta 500 Nm.
Svaka cast. De i meni moje pojasni kad si sve ovako lijepo ispostovao, 1.4tfsi 2013 s-tronic, koliko sam skontao u njemu je taj suhi dq200? Jer mi pise da se ne mijenja ulje u mjenjacu u knjizi...
artur morgan
Posts: 2797
Joined: 30/04/2020 19:47

#838 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by artur morgan »

Dq200 ugrađuje se u vozila sa benzinskim i dizel motorima koji razvijaju max. obrtni moment do 250 Nm. To znači od dizelaša samo kod 1.6 tdi motora, a od benzinaca u sve do 2.0 tsi motora . To je tzv suhi dsg, sa dvije vrste ulja i dvije odvojene komore, u koji proizvođač nije predvidio interval zamjene ulja. Taj mjenjač je imao više problema od drugih, ali je vremenom poboljšan. Dugo se ugrađuje. Zamijena ulja nije skupa kao kod drugih dsg mjenjača cca 200 KM, tako da preventivna zamjena nije loša opcija. Kod njihovih aktuelnih modela nisam siguran da li ima određeni promjena.
dado_
Posts: 697
Joined: 25/12/2012 11:35

#839 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by dado_ »

artur morgan wrote: 27/10/2021 11:20 Dq200 ugrađuje se u vozila sa benzinskim i dizel motorima koji razvijaju max. obrtni moment do 250 Nm. To znači od dizelaša samo kod 1.6 tdi motora, a od benzinaca u sve do 2.0 tsi motora . To je tzv suhi dsg, sa dvije vrste ulja i dvije odvojene komore, u koji proizvođač nije predvidio interval zamjene ulja. Taj mjenjač je imao više problema od drugih, ali je vremenom poboljšan. Dugo se ugrađuje. Zamijena ulja nije skupa kao kod drugih dsg mjenjača cca 200 KM, tako da preventivna zamjena nije loša opcija. Kod njihovih aktuelnih modela nisam siguran da li ima određeni promjena.
:thumbup: ovo mi je drugi benzinac sa istim mjenjacem, prosli kod mene bio 4.5 god, nijedan problem, ovaj je tek mjesec pa vidjecemo. Doduse oba su radjena kod prethodnih vlasnika, samo mi se ovaj cini za klasu bolji, vjerovatno i zbog jaceg motora...
il dottore
Posts: 1443
Joined: 12/04/2014 20:35

#840 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by il dottore »

artur morgan wrote: 27/10/2021 11:20 Dq200 ugrađuje se u vozila sa benzinskim i dizel motorima koji razvijaju max. obrtni moment do 250 Nm. To znači od dizelaša samo kod 1.6 tdi motora, a od benzinaca u sve do 2.0 tsi motora . To je tzv suhi dsg, sa dvije vrste ulja i dvije odvojene komore, u koji proizvođač nije predvidio interval zamjene ulja. Taj mjenjač je imao više problema od drugih, ali je vremenom poboljšan. Dugo se ugrađuje. Zamijena ulja nije skupa kao kod drugih dsg mjenjača cca 200 KM, tako da preventivna zamjena nije loša opcija. Kod njihovih aktuelnih modela nisam siguran da li ima određeni promjena.
200 KM u ovlastenom ili negdje drugo, nazovimo neovlastenom?
artur morgan
Posts: 2797
Joined: 30/04/2020 19:47

#841 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by artur morgan »

il dottore wrote: 27/10/2021 12:19
artur morgan wrote: 27/10/2021 11:20 Dq200 ugrađuje se u vozila sa benzinskim i dizel motorima koji razvijaju max. obrtni moment do 250 Nm. To znači od dizelaša samo kod 1.6 tdi motora, a od benzinaca u sve do 2.0 tsi motora . To je tzv suhi dsg, sa dvije vrste ulja i dvije odvojene komore, u koji proizvođač nije predvidio interval zamjene ulja. Taj mjenjač je imao više problema od drugih, ali je vremenom poboljšan. Dugo se ugrađuje. Zamijena ulja nije skupa kao kod drugih dsg mjenjača cca 200 KM, tako da preventivna zamjena nije loša opcija. Kod njihovih aktuelnih modela nisam siguran da li ima određeni promjena.
200 KM u ovlastenom ili negdje drugo, nazovimo neovlastenom?
Ovlašteni servis, originalno ulje. Samo za ovaj dsg je ta cijena.
User avatar
rahmetli dedo
Posts: 398
Joined: 04/12/2017 18:51
Location: Vlakovo M-28

#842 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by rahmetli dedo »

ja kupio ljetos SVA ulja i filtere u Mostaru (Ravenol), bilo ako se dobro sjećam oko 3,5 stoje. Ulja - motor, mjenjač, haldex i zadnji diff, filteri ulje, gorivo, zrak, klima i mjenjač (ili ono bi diff?!). Ruku bilo 120 ja mislim. Octavia Scout 2016 2.0 tdi 140kW, DSG 6 brzina
Flion
Posts: 30
Joined: 25/03/2019 00:44

#843 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by Flion »

C 220 CDI W204
Godina proizvodnje: 2008
Mjenjač: 722.640 07 504753
Kilometraža: 160 000 km

Kihnuo senzor za mjerenje brzine na električnoj ploči mjenjača (conductor plate). Cijena nove Febi ploče ~500 KM, cijena ploče kod MB dilera 3564,02 KM :shock:
1. Da li je ploču nakon zamjene potrebno programirati STAR dijagnostikom, ili je to moguće uraditi kombinacijom ključa i papučice gasa?
2. Da li ima smisla zamijeniti solenoide za prebacivanje brzina (3 komada) i solenoid za zaključavanje wandlera kada se već radi zamjena ploče ili se ne diraju dok god rade? Da li imaju predviđeni životni vijek?
User avatar
mirsek
Posts: 12817
Joined: 07/05/2010 15:40

#844 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by mirsek »

Flion wrote: 28/10/2021 11:10 C 220 CDI W204
Godina proizvodnje: 2008
Mjenjač: 722.640 07 504753
Kilometraža: 160 000 km

Kihnuo senzor za mjerenje brzine na električnoj ploči mjenjača (conductor plate). Cijena nove Febi ploče ~500 KM, cijena ploče kod MB dilera 3564,02 KM :shock:
1. Da li je ploču nakon zamjene potrebno programirati STAR dijagnostikom, ili je to moguće uraditi kombinacijom ključa i papučice gasa?
2. Da li ima smisla zamijeniti solenoide za prebacivanje brzina (3 komada) i solenoid za zaključavanje wandlera kada se već radi zamjena ploče ili se ne diraju dok god rade? Da li imaju predviđeni životni vijek?
Koji su ti bili simptomi kvara ?
Mislim da se ploca mora programirati nakon zamjene, ne znam moze li preko kljuca i papucice gasa.
Pa ako nisu solenoidi preskupi a vec rastavljas mjenjac mozda bi bilo pametno i to obnoviti.
Flion
Posts: 30
Joined: 25/03/2019 00:44

#845 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by Flion »

mirsek wrote: 28/10/2021 11:16 Koji su ti bili simptomi kvara ?
Mislim da se ploca mora programirati nakon zamjene, ne znam moze li preko kljuca i papucice gasa.
Pa ako nisu solenoidi preskupi a vec rastavljas mjenjac mozda bi bilo pametno i to obnoviti.
Prilikom prebacivanja brzine ponekad neugodno trzne, naročito kada se popusti opterećenje na mjenjač (popuštanje gasa prije prebacivanja). Ukoliko je takav trzaj izraženo jak, ponekad se mjenjač ubaci u sigurnosni mod - zaključa se u drugu brzinu. Nakon gašenja i ponovnog pokretanja motor, safe mode se poništi.
Odvezao na dijagnostiku, javlja grešku P2767 Drahlzahn sensor n3 kein signal (senzor brzine n3 bez signala).
Solenoidi su ~160KM/kom, potrebno 4 komada - 3 koji izmjenjuju brzine i 1 koji zaključava pretvarač obrtnog momenta.
User avatar
help_desk
Posts: 276
Joined: 11/12/2010 12:08

#846 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by help_desk »

Renault Kadjar ili Nissan Qashqai 1.5 dCi. Rekoše da je kod njih DSG mjenjač, ali Renault proizvodnje.
Kakav je to mjenjač sa aspekta pouzdanosti, popravki?
kojot1
Posts: 209
Joined: 05/10/2018 22:44

#847 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by kojot1 »

Jel automatski menjač na uzbrdici doslovno ne sme ni santimetar da krene nazad ili je dopušteno do 10 ak cm? Na dsg mislim.
oruzana_pobuna
Posts: 1756
Joined: 15/04/2021 11:24
Location: Prdimahovljani

#848 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by oruzana_pobuna »

kojot1 wrote: 06/11/2021 18:38 Jel automatski menjač na uzbrdici doslovno ne sme ni santimetar da krene nazad ili je dopušteno do 10 ak cm? Na dsg mislim.
ako valja ne smije da ide nazad.....
kojot1
Posts: 209
Joined: 05/10/2018 22:44

#849 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by kojot1 »

Znači tu su lamele za zamenu?
oruzana_pobuna
Posts: 1756
Joined: 15/04/2021 11:24
Location: Prdimahovljani

#850 Re: Automatski mjenjač - savjeti

Post by oruzana_pobuna »

to mora vidjet otvoritelj i raspakivač mehanickih kutija :mrgreen:
Post Reply