Odlican mjenjac dok je ispravan ali jako skup za popravak kada rikne, a navodno da bas i nisu dugovjecni. Trzanje iz prve u drugu vecinom moze biti uzrokovano losim uljem ili nedovoljnom kolicinom ulja. Visoki obrtaji niz brdo su normalni. Kompjuter preracunava i zakljucuje da je potrebno kocenje motorom ovisno od trenutnih informacija koje ima. Cim das gas on ce skontati da nije potrebno kocenje motorom i presaltat ce u visu brzinu.kojot1 wrote: ↑23/10/2021 20:11 Evo posle nekoliko automobila pređoh i ja na automatski menjač. U pitanju je S Tronic 7 brrzina, Audi A5 2010 god, quattro, 2.0 tfsi 211hp. Prvo da mi neko kaže da li je normalno nekoliko stvari koje me brinu. Prvo je da se oseti prelazak iz prve u drugu, ali bez trzanja i lupanja, jednostavno se oseti prelazak iz przine u brzinu? A drugo je to što mi nizbrdo drži obrtaje i do 3000, kad koči motorom. Neće kao na ravnom da vraća na 1500 konstantno.
Sem toga u vožnji se apsolutno ne oseti da šalta, kreće i staje neosetno...
I druga stvar ako neko ima neki savet, kako ga voziti, održavati... Kako se inače pokazao taj menjač?
Automatski mjenjač - savjeti
Moderators: anex, _BataZiv_0809
-
- Posts: 5634
- Joined: 07/03/2012 00:09
#776 Re: Automatski mjenjač - savjeti
-
- Posts: 209
- Joined: 05/10/2018 22:44
#777 Re: Automatski mjenjač - savjeti
Sta znaci jako skup? Ima on više mesta na kojima može da rikne, pa verovatno i cena od mesta zavisi. Mogu da odu lamele, a moze i mehatronik. Ni jedno ni drugo valjda nije preko 1000 evra.
Pa ne trza, nego se oseti da ne vuce onom silinom nego da je u drugoj brzini. Promena sile kojom mi gura leđa se oseti, a ne cimanje. Eto da tako slikovito objasnim. Možda je to i normalno. I to pri jačem gasu se oseti, kad se lagano kreće uopšte se nikakvo šaltanje ne oseća.
I da li se radi servis na njemu ili je lifetime?
Pa ne trza, nego se oseti da ne vuce onom silinom nego da je u drugoj brzini. Promena sile kojom mi gura leđa se oseti, a ne cimanje. Eto da tako slikovito objasnim. Možda je to i normalno. I to pri jačem gasu se oseti, kad se lagano kreće uopšte se nikakvo šaltanje ne oseća.
I da li se radi servis na njemu ili je lifetime?
-
- Posts: 1533
- Joined: 20/08/2012 22:10
#778 Re: Automatski mjenjač - savjeti
normalno je to sve. Mjenja se ulje svako 60.000 kmkojot1 wrote: ↑23/10/2021 22:37 Sta znaci jako skup? Ima on više mesta na kojima može da rikne, pa verovatno i cena od mesta zavisi. Mogu da odu lamele, a moze i mehatronik. Ni jedno ni drugo valjda nije preko 1000 evra.
Pa ne trza, nego se oseti da ne vuce onom silinom nego da je u drugoj brzini. Promena sile kojom mi gura leđa se oseti, a ne cimanje. Eto da tako slikovito objasnim. Možda je to i normalno. I to pri jačem gasu se oseti, kad se lagano kreće uopšte se nikakvo šaltanje ne oseća.
I da li se radi servis na njemu ili je lifetime?
-
- Posts: 5634
- Joined: 07/03/2012 00:09
#779 Re: Automatski mjenjač - savjeti
Nisam te bas razumio ovo oko osjecaja vuce u drugoj. Sto se tice cijene popravaka...tesko da ima neki popravak ispod 1000 eura. Racunaj da je osnovna mjerna jedinica 1000 eura. Servis tj zamjena ulja je svakih 60 000 normalne voznje. Na takvom mjenjacu je kod mog sure riknuo mehatronik i par lamela. Popravak kod neovlastenog je kostao oko 5400 KM. Ovlasteni servis trazio malo ispod 10 000 KM.kojot1 wrote: ↑23/10/2021 22:37 Sta znaci jako skup? Ima on više mesta na kojima može da rikne, pa verovatno i cena od mesta zavisi. Mogu da odu lamele, a moze i mehatronik. Ni jedno ni drugo valjda nije preko 1000 evra.
Pa ne trza, nego se oseti da ne vuce onom silinom nego da je u drugoj brzini. Promena sile kojom mi gura leđa se oseti, a ne cimanje. Eto da tako slikovito objasnim. Možda je to i normalno. I to pri jačem gasu se oseti, kad se lagano kreće uopšte se nikakvo šaltanje ne oseća.
I da li se radi servis na njemu ili je lifetime?
-
- Posts: 209
- Joined: 05/10/2018 22:44
#780 Re: Automatski mjenjač - savjeti
Nema trzanja u menjaču uopšte nego kad žustrije ubrzavam jednostavno se oseti prelaz, a kod ostalih brzina se uopšte ne oseti, ne znaš kad je prešaltao.
Pa ako su popravke toliko skupe što ne bih kupio polovan menjač i rešio problem za manje para? Komša na audiju a3 uradio ful remont za 700 evra.
Pa ako su popravke toliko skupe što ne bih kupio polovan menjač i rešio problem za manje para? Komša na audiju a3 uradio ful remont za 700 evra.
-
- Posts: 5634
- Joined: 07/03/2012 00:09
#781 Re: Automatski mjenjač - savjeti
Full remont tj generalka na dsg tj s-tronic mjenjacu kosta bruku para. Nemoj to mijesati sa prijasnjim generacijama mjenjaca. Na s tronicu za 700 eura ne mozes popraviti nista. Mozda neki senzor i to je to. Totalni remont tj generalka bi izasla sigurno nekoliko hiljada eura.kojot1 wrote: ↑24/10/2021 01:24 Nema trzanja u menjaču uopšte nego kad žustrije ubrzavam jednostavno se oseti prelaz, a kod ostalih brzina se uopšte ne oseti, ne znaš kad je prešaltao.
Pa ako su popravke toliko skupe što ne bih kupio polovan menjač i rešio problem za manje para? Komša na audiju a3 uradio ful remont za 700 evra.
Kupovina polovnog mjenjaca je uvijek macak u vreci. Ako npr remont tvog mjenjaca kosta 50% vise od polovnog mjenjaca...ja bih se odlucio uvijek za remont. A mislim da kompletan s tronic polovan tesko da ces naci ispod 2500 eura
-
- Posts: 7735
- Joined: 14/06/2012 22:59
#782 Re: Automatski mjenjač - savjeti
S-tronic na A3 sa poprečno ugrađenim motorom i S-tronic na tvom autu sa uzdužno ugrađenim motorom i pogonom na svim točkovima, nisu isti mjenjači.kojot1 wrote: ↑24/10/2021 01:24 Nema trzanja u menjaču uopšte nego kad žustrije ubrzavam jednostavno se oseti prelaz, a kod ostalih brzina se uopšte ne oseti, ne znaš kad je prešaltao.
Pa ako su popravke toliko skupe što ne bih kupio polovan menjač i rešio problem za manje para? Komša na audiju a3 uradio ful remont za 700 evra.
Oba su DSG i oba imaju 7 stepeni prenosa, ali sve ostalo im je drugačije.
Mjenjač na A3 je dizajniran da primi max. 250 Nm obrtnog momenta, a mjenjač na tvom autu je dizajniran da primi max. 550 Nm obrtnog momenta. Zato je mjenjač na tvom autu skuplji i sve u vezi s njim je skuplje.
-
- Posts: 209
- Joined: 05/10/2018 22:44
#783 Re: Automatski mjenjač - savjeti
A kako da znam kad je vreme za remont?
Zanimljivo je koliko je sve ostalo na ovom autu relativno jeftino, a menjač tako skup. Baš postoji disbalans
Zanimljivo je koliko je sve ostalo na ovom autu relativno jeftino, a menjač tako skup. Baš postoji disbalans
- mk ultra
- Posts: 19535
- Joined: 31/12/2012 14:05
- Location: Bošnjačka verzija države
- Grijem se na: Ugalj
- Vozim: Bahato
- Horoskop: Maćak
#784 Re: Automatski mjenjač - savjeti
Pa cijena ti zavisi sta ces da mijenjas
Mehatronik je slican na svim modelima i to kosta isto
Set kvacila sa zamajcem je drugo
A kod tebe ako regularno ostalo salta, onda ti je red na set kvacila da uradis...
Mehatronik je slican na svim modelima i to kosta isto
Set kvacila sa zamajcem je drugo
A kod tebe ako regularno ostalo salta, onda ti je red na set kvacila da uradis...
-
- Posts: 1766
- Joined: 09/08/2018 08:13
#785 Re: Automatski mjenjač - savjeti
na mojoj Kugi je powershift automatik, rekli su mi svako 60 000 zamjena ulja i nekih filtera radi dugotrajnosti...do sad su 2 servisa radjena...nastavljam dalje, nije jeftin ali jbg
- Rockefeller
- Posts: 7323
- Joined: 02/02/2015 13:05
- Location: Rijeka Sćona
- black_adrian
- Posts: 4564
- Joined: 15/02/2021 13:32
- Location: Medeno Polje
- Vozim: vjetar
#787 Re: Automatski mjenjač - savjeti
Lijepi moj manuelac.
-
- Posts: 1756
- Joined: 15/04/2021 11:24
- Location: Prdimahovljani
#788 Re: Automatski mjenjač - savjeti
Dalajlama sve
-
- Posts: 7735
- Joined: 14/06/2012 22:59
#789 Re: Automatski mjenjač - savjeti
I mehatronički sklop na mjenjaču DL501 (7-stepeni DSG na Audijima sa uzdužnim motorom i pogonom na sva 4 točka) je znatno skuplji nego mehatronički sklop na mjenjaču DQ200 (7-stepeni DSG sa suhim kvačilom na vozilima sa poprečnim motorom).
Dodatna komplikacija je što je DL501 jedan od rijetkih DSG mjenjača u koji idu dvije različite vrste ulja.
U sklop dvostrukog kvačila i mehatronički sklop ide ATF ulje određene specifikacije (6,7 lit.), a u dio sa zupčanicima i haldeksom ide hipoidno ulje (4,35 lit.).
A gdje god se nalaze jedna uz drugu dvije komore u koje idu različiti fluidi, postoji mogućnost da zaptivka između te dvije komore propusti i da dođe do mješanja ulja i do problema.
-
- Posts: 209
- Joined: 05/10/2018 22:44
#790 Re: Automatski mjenjač - savjeti
Ma jok, znao sam da je skupo al sam mislio da je popravka oko 1000 evra. Ipak je to stariji i menjač i auto.
Ovaj kod mene je valjda 0B5 menjač.
Last edited by kojot1 on 24/10/2021 11:48, edited 1 time in total.
-
- Posts: 209
- Joined: 05/10/2018 22:44
#791 Re: Automatski mjenjač - savjeti
-
- Posts: 7735
- Joined: 14/06/2012 22:59
#792 Re: Automatski mjenjač - savjeti
- mk ultra
- Posts: 19535
- Joined: 31/12/2012 14:05
- Location: Bošnjačka verzija države
- Grijem se na: Ugalj
- Vozim: Bahato
- Horoskop: Maćak
#793 Re: Automatski mjenjač - savjeti
U svakom slucaju
Zayebo sise
Ako je ovo sto seawolf pise onda ti je kao na A6 mjenjac
Ne diraj nista dok radi
Zayebo sise
Ako je ovo sto seawolf pise onda ti je kao na A6 mjenjac
Ne diraj nista dok radi
- Rockefeller
- Posts: 7323
- Joined: 02/02/2015 13:05
- Location: Rijeka Sćona
#794 Re: Automatski mjenjač - savjeti
Ja nisam htio kupovat Audi sa aut. mjenjacem a htio jos benzinca iz 2012 godine
Koliko sam stranica procit‘o, mog‘o sam komotno 500 stranica Dostojevskog procitat.
-
- Posts: 2841
- Joined: 30/04/2020 19:47
#795 Re: Automatski mjenjač - savjeti
Dsg je robotizovani manuelni mjenjac pa se zbog toga mogu osjetiti prelazi izmedju brzina. Prelaz iz prve u drugu se najvise osjeti jer je programiran da prebacuje u drugu vrlo brzo od momenta kretanja, stice se utisak u voznji da gotovo krece u drugoj koliko brzo prebaci u drugu brzinu a kod drugih brzina osjeti se pri brzem ubrzanju. Upravo taj osjecaj je njegova prednost u odnosu na klasicne automatike koji su bezosjecajni. Zato se a i zbog drugih jos razloga dct mjenjaci ugradjuju u sportska auta. Usput puno se manje osjeti prelazi nego na klasicnom rucnom mjenjacu.
- Evolution_IV
- Posts: 13303
- Joined: 29/08/2020 22:58
- Location: Tahiti
#796 Re: Automatski mjenjač - savjeti
Jeste osjeti se ko ne zna saltat i pustat kvacilo
za obicna auta nema udobnije od pretvaraca i dobrog CVT
za obicna auta nema udobnije od pretvaraca i dobrog CVT
-
- Posts: 209
- Joined: 05/10/2018 22:44
#797 Re: Automatski mjenjač - savjeti
Pa presao sam tek oko 1000 km sa njime i za sad mislim da nije ni blizu remonta. Baš lepo radi. Nego pitam za svaku eventualiju. A znam sta sam kupio, to sam i hteo. Nema nijedan drugi auto sa svim time za desetak hiljada. Bukvalno ima sve sto moze da ima, od adaptivnog tempomata, preko crnog neba do blututa i 4x4 pogona, s line kozna sedista, s line volan i pragovi, ksenoni, keyless go i sa ne nabrajam vise.
-
- Posts: 697
- Joined: 25/12/2012 11:35
#799 Re: Automatski mjenjač - savjeti
Ma sta lupate kakvih 10000, drug radio na a6 c7 3.0tdi quattro full reparaciju, parne i neparne lamele i sve sto ide uz to, ulje novo izaslo s rukama i garancijom 2500km, 6000km je cijena u ovlastenom.
-
- Posts: 2209
- Joined: 30/12/2009 15:52
#800 Re: Automatski mjenjač - savjeti
Je li ti slučajno poznato mijenja li se ikako ulje u ovom DQ200 mjenjaču. Traži li taj mjenjač ikakav redovan servis?Seawolf wrote: ↑24/10/2021 11:37I mehatronički sklop na mjenjaču DL501 (7-stepeni DSG na Audijima sa uzdužnim motorom i pogonom na sva 4 točka) je znatno skuplji nego mehatronički sklop na mjenjaču DQ200 (7-stepeni DSG sa suhim kvačilom na vozilima sa poprečnim motorom).
Dodatna komplikacija je što je DL501 jedan od rijetkih DSG mjenjača u koji idu dvije različite vrste ulja.
U sklop dvostrukog kvačila i mehatronički sklop ide ATF ulje određene specifikacije (6,7 lit.), a u dio sa zupčanicima i haldeksom ide hipoidno ulje (4,35 lit.).
A gdje god se nalaze jedna uz drugu dvije komore u koje idu različiti fluidi, postoji mogućnost da zaptivka između te dvije komore propusti i da dođe do mješanja ulja i do problema.