#1 sistem za hladjenje
Posted: 17/06/2012 20:27
Može li neko ko se razumije u sisteme hladjenja motora od automobila da mi objasni kako to funkcioniše. Čitajući neke postove na engleskom jeziku koje sam našao na netu čini mi se da to ide ovako:
Kad se motor upali voda kruži kroz blok motora i kupi toplotu. U kruženju kroz blok pomaže joj vodena pumpa koja je pogoni. Kada motor dostigne temperaturu od 93 stepena termostat podiže ventil i pušta vodu iz hladnjaka u blok motora, a u isto vrijeme pali se i ventilator koji pomaže da se voda ohladi. Preko gornjeg crijeva vruća voda ide u hladnjak, prolazi kroz ćelije, hladi se i kroz donje crijevo vraća se u blok motora.
Nejasno mi je sljedeće:
Da li se ventil na termostatu podiže postepeno sa podizanjem temperature ili je skroz spušten i otvara tek kada motor dostigne radnu temperaturu, odnosno, da li je hladnjak uključen u cijeli proces kada se motor tek upali?
Znači, da li kroz hladnjak odmah prolazi voda čim se upali auto ili kroz hladnjak voda ide tek kada termostat podigne ventil kada motor dostigne radnu temperaturu?
Interesuje me i na koji način vazduh koji prolazi kroz ona rebra naprijed na automobilu pomaže u hlađenju. Da li on samo prolazi kroz ćelije hladnjaka i na taj način pomaže u hlađenju ili postoje neki odvodi koji ga prikupljaju i odvode nekud u sistem hlađenja?
Kad se motor upali voda kruži kroz blok motora i kupi toplotu. U kruženju kroz blok pomaže joj vodena pumpa koja je pogoni. Kada motor dostigne temperaturu od 93 stepena termostat podiže ventil i pušta vodu iz hladnjaka u blok motora, a u isto vrijeme pali se i ventilator koji pomaže da se voda ohladi. Preko gornjeg crijeva vruća voda ide u hladnjak, prolazi kroz ćelije, hladi se i kroz donje crijevo vraća se u blok motora.
Nejasno mi je sljedeće:
Da li se ventil na termostatu podiže postepeno sa podizanjem temperature ili je skroz spušten i otvara tek kada motor dostigne radnu temperaturu, odnosno, da li je hladnjak uključen u cijeli proces kada se motor tek upali?
Znači, da li kroz hladnjak odmah prolazi voda čim se upali auto ili kroz hladnjak voda ide tek kada termostat podigne ventil kada motor dostigne radnu temperaturu?
Interesuje me i na koji način vazduh koji prolazi kroz ona rebra naprijed na automobilu pomaže u hlađenju. Da li on samo prolazi kroz ćelije hladnjaka i na taj način pomaže u hlađenju ili postoje neki odvodi koji ga prikupljaju i odvode nekud u sistem hlađenja?