Highway to Hell.RJ57 wrote: ↑31/03/2021 15:22u street of dreamsTESLA_EDISON wrote: ↑31/03/2021 11:36 A drugo, u koji koridor spada autoput Sarajevo-Beograd preko Višegrada?
Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Moderator: anex
- Laertes
- Posts: 4242
- Joined: 08/01/2015 18:25
#21176 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
- So What!
- Posts: 11148
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21177 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
I mene je to nekada zanimalo, odgovor je da je ta tehnologija preskupa jos uvijek.TESLA_EDISON wrote: ↑31/03/2021 11:36 Zašto se kod nas tuneli ne kopaju mašinom tipa BORING?
A drugo, u koji koridor spada autoput Sarajevo-Beograd preko Višegrada?
- drug_profi
- Posts: 50207
- Joined: 16/07/2012 16:00
#21178 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
TBM metoda je prvenstveno za slabo tlo i podvodne prokope. Preskupa je za busenje stijene, obzirom da postoje daleko jeftinije metode.
-
- Posts: 4554
- Joined: 05/06/2008 00:46
#21179 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Zasto nama treba 6 godina da iskopamo Prenj, a npr kazu da bi Kinezi probili Prenj za 2 godine... U cemu je fol?
-
- Posts: 6457
- Joined: 20/01/2011 11:10
-
- Posts: 4554
- Joined: 05/06/2008 00:46
#21181 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Znaci, nemoguce je brze iskopati tunel?
-
- Posts: 6457
- Joined: 20/01/2011 11:10
#21182 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Niko ne zna koliko će trajati kopanje tog tunela, jer se ne zna na šta će se naletiti tokom kopanja (podzemni vodotoci, jezera, granitne stijene i sl.). 6 godina je neka optimisticna varijanta.ibizza wrote: ↑31/03/2021 23:48Znaci, nemoguce je brze iskopati tunel?
- drug_profi
- Posts: 50207
- Joined: 16/07/2012 16:00
#21183 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Granit bi bio najbolji, busi-miniraj.
Nazalost u Prenju je sve krecnjak. Nestabilan, prepun pukotina i vode.
Ja se inace cudim da je uopste odabran kao pravac jer je apsolutno nepoznato sta cemo naci u utrobi planine na 10 kilometara busenja. Bice i provalija i rijeka. Mostova u tunelima i sl.
A i ovako 2190 dana za 10150 metara, daju skoro 5 metara dnevno. Vjerovatno je moguce ako ne bi bilo iznenađenja. Ali evo vidimo na Hranjenu da se svodi na 1-2 metra dnevno napretka sada. Sto bi Prenj pretvorilo u desetogodisnji projekat.
I naravno duplo skuplji.
Licno mislim da je ovo zajeb i da cemo skracenje od 18 km, na kraju daleko skuplje platiti nego da smi isli serijom manjih tunela i vijadukta iznad Jablanice.
Ali nisam ja te struke, sam naglas razmisljam. Vrijeme ce pokazati.
Nazalost u Prenju je sve krecnjak. Nestabilan, prepun pukotina i vode.
Ja se inace cudim da je uopste odabran kao pravac jer je apsolutno nepoznato sta cemo naci u utrobi planine na 10 kilometara busenja. Bice i provalija i rijeka. Mostova u tunelima i sl.
A i ovako 2190 dana za 10150 metara, daju skoro 5 metara dnevno. Vjerovatno je moguce ako ne bi bilo iznenađenja. Ali evo vidimo na Hranjenu da se svodi na 1-2 metra dnevno napretka sada. Sto bi Prenj pretvorilo u desetogodisnji projekat.
I naravno duplo skuplji.
Licno mislim da je ovo zajeb i da cemo skracenje od 18 km, na kraju daleko skuplje platiti nego da smi isli serijom manjih tunela i vijadukta iznad Jablanice.
Ali nisam ja te struke, sam naglas razmisljam. Vrijeme ce pokazati.
-
- Posts: 6457
- Joined: 20/01/2011 11:10
#21184 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Isto mislim, a jesam i od struke.drug_profi wrote: ↑01/04/2021 00:39
Licno mislim da je ovo zajeb i da cemo skracenje od 18 km, na kraju daleko skuplje platiti nego da smi isli serijom manjih tunela i vijadukta iznad Jablanice.
Ali nisam ja te struke, sam naglas razmisljam. Vrijeme ce pokazati.
Plus što bi petlja u Glogosnici kod Jablanice dodatno povezala ne samo jablanicki kraj nego i Srednju Bosnu preko M-16 (Prozor, Jajce, Bugojno, oba Vakufa...).
- Cossack
- Posts: 7141
- Joined: 22/12/2002 00:00
- Location: Sarajevo
- Vozim: Astrilaka
#21185 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Pa zbog cega se onda tako ne radi? Koji bi bili validni kontra argumenti?Dzontra_Volta wrote: ↑01/04/2021 07:34Isto mislim, a jesam i od struke.drug_profi wrote: ↑01/04/2021 00:39
Licno mislim da je ovo zajeb i da cemo skracenje od 18 km, na kraju daleko skuplje platiti nego da smi isli serijom manjih tunela i vijadukta iznad Jablanice.
Ali nisam ja te struke, sam naglas razmisljam. Vrijeme ce pokazati.
Plus što bi petlja u Glogosnici kod Jablanice dodatno povezala ne samo jablanicki kraj nego i Srednju Bosnu preko M-16 (Prozor, Jajce, Bugojno, oba Vakufa...).
-
- Posts: 5916
- Joined: 09/06/2010 22:51
#21186 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Što prije tuneli budu prokopani i pušteni u eksploataciju, autoput će biti jeftiniji. I obratnoSo What! wrote: ↑31/03/2021 16:59I mene je to nekada zanimalo, odgovor je da je ta tehnologija preskupa jos uvijek.TESLA_EDISON wrote: ↑31/03/2021 11:36 Zašto se kod nas tuneli ne kopaju mašinom tipa BORING?
A drugo, u koji koridor spada autoput Sarajevo-Beograd preko Višegrada?
-
- Posts: 6457
- Joined: 20/01/2011 11:10
#21187 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ne radi se tako, zato što je kod nas sve naopako.Cossack wrote: ↑01/04/2021 07:52Pa zbog cega se onda tako ne radi? Koji bi bili validni kontra argumenti?Dzontra_Volta wrote: ↑01/04/2021 07:34Isto mislim, a jesam i od struke.drug_profi wrote: ↑01/04/2021 00:39
Licno mislim da je ovo zajeb i da cemo skracenje od 18 km, na kraju daleko skuplje platiti nego da smi isli serijom manjih tunela i vijadukta iznad Jablanice.
Ali nisam ja te struke, sam naglas razmisljam. Vrijeme ce pokazati.
Plus što bi petlja u Glogosnici kod Jablanice dodatno povezala ne samo jablanicki kraj nego i Srednju Bosnu preko M-16 (Prozor, Jajce, Bugojno, oba Vakufa...).
Još u bivšoj državi je taj koridor planiran da više-manje prati tok Neretve i Bosne.
I u Prostornom planu Federacije, koji se pravi od 2008. godine i koji nikad nije izgrasan, planirnao je da autocesta ide na Jablanicu.
Međutim, "grupa građevinaca i političara" iz JP Autoceste FBiH je, gledajući isključivo aspekt za koji su oni "stručni", tj. građevinski, skontali da je bolje praviti tunel i time "uštedjeti 300 miliona maraka".
I naravno, kad pred Vladu staviš tu priču da će se uštedjeti tolika lova, onda sve prolazi glatko, pa makar to rješenje bilo niđe veze i makar ne postoji nijedan realan dokaz da će se stvarno uštedjeti toliko (ako se bude ikakve uštede, jer kako smo već rekli nema niko pojma na šta će se naići u tunelu).
Plan je odjednom primijenjen i tako izglasan i to je sad gotova stvar.
Problem je u tome što kod nas sve ide naopako. Planiranje prostora, pa tako i cestovnih koridora, je multidisciplinarna aktivnost, gdje nisu uključeni samo građevinsci, nego i sve druge struke koje vrijednosti autoceste gledaju sa svog aspekta. I ako su svi ti stručnjaci rekli da je bolje da ide put prema Jablanici, trebalo je tako i uraditi. Posao JP Autoceste FBiH bi trebao biti da samo implementira ono što je neko drugi nacrtao i da upravlja onim što je izgrađeno.
- Haris.ba
- Posts: 24396
- Joined: 08/09/2005 20:08
#21188 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ja sam bio za Prenj, jos sam. Ali, ima opravdanja da autoput ide na Jablanicu ako se gleda spoj na Prozor i Travnik i dalje.
- So What!
- Posts: 11148
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21189 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Graditelji gotickih katedrala su ih gradili, znajuci da nece docekati kraj izgradnje, ali da ucestvuju u izgradnji necega velicanstvenog.drug_profi wrote: ↑01/04/2021 00:39 Granit bi bio najbolji, busi-miniraj.
Nazalost u Prenju je sve krecnjak. Nestabilan, prepun pukotina i vode.
Ja se inace cudim da je uopste odabran kao pravac jer je apsolutno nepoznato sta cemo naci u utrobi planine na 10 kilometara busenja. Bice i provalija i rijeka. Mostova u tunelima i sl.
A i ovako 2190 dana za 10150 metara, daju skoro 5 metara dnevno. Vjerovatno je moguce ako ne bi bilo iznenađenja. Ali evo vidimo na Hranjenu da se svodi na 1-2 metra dnevno napretka sada. Sto bi Prenj pretvorilo u desetogodisnji projekat.
I naravno duplo skuplji.
Licno mislim da je ovo zajeb i da cemo skracenje od 18 km, na kraju daleko skuplje platiti nego da smi isli serijom manjih tunela i vijadukta iznad Jablanice.
Ali nisam ja te struke, sam naglas razmisljam. Vrijeme ce pokazati.
Nasa goticka katedrala je koridor Vc.
Salu na stranu, mislim da bi dionica Konjic - Jablanica bila ludja od ovog izmedju Zenice i Zepca i da bi se tek tu nagledali gluposti.
Do sada nismo imali problema sa tunelima, to ako nista budu najkonkretnije gradjevine. Oblik planine Prenj, gdje kanjon Bijele se uvlaci duboko u unutrasnjost, nam je dalo koliko toliko laksu mogucnost.
- Haris.ba
- Posts: 24396
- Joined: 08/09/2005 20:08
#21190 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
So What! wrote: ↑01/04/2021 12:20 Salu na stranu, mislim da bi dionica Konjic - Jablanica bila ludja od ovog izmedju Zenice i Zepca i da bi se tek tu nagledali gluposti.
Do sada nismo imali problema sa tunelima, to ako nista budu najkonkretnije gradjevine. Oblik planine Prenj, gdje kanjon Bijele se uvlaci duboko u unutrasnjost, nam je dalo koliko toliko laksu mogucnost.
- geralt
- Posts: 5146
- Joined: 14/09/2017 12:45
#21191 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ja sam bio i ostao veliki zagovornik Prenja, koliko god on kostao i koliko se god dugo gradio. Provlacenje trase autoputa kanjonom Neretve bi bilo glavobolja. Provlacenje trase autoput kraj Jablanice onako stisnute izmedju dvije planine i Neretve bi bilo glavobolja na kvadrat. Provlacenje trase autoputa kraj Jablanickog jezera, gdje su skoro citavim putem nabijene kuce i naselja izmedju Prenja i jezera bi bilo glavobolja na kub.
I nezavisno od toga sta bi bilo skuplje ili komplikovanije za izvesti, mislim da je skracenje glavne komunikacije sjever-jug u drzavi za 18 km jako vrijedna stvar sama po sebi, sta god Jablanicani ili Prozorcani mislili o tome.
I nezavisno od toga sta bi bilo skuplje ili komplikovanije za izvesti, mislim da je skracenje glavne komunikacije sjever-jug u drzavi za 18 km jako vrijedna stvar sama po sebi, sta god Jablanicani ili Prozorcani mislili o tome.
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#21192 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
nas vc ce zajebati ja mislim i sagradu familiju u izgradnji a ona se grade preko 100 godinaSo What! wrote: ↑01/04/2021 12:20Graditelji gotickih katedrala su ih gradili, znajuci da nece docekati kraj izgradnje, ali da ucestvuju u izgradnji necega velicanstvenog.drug_profi wrote: ↑01/04/2021 00:39 Granit bi bio najbolji, busi-miniraj.
Nazalost u Prenju je sve krecnjak. Nestabilan, prepun pukotina i vode.
Ja se inace cudim da je uopste odabran kao pravac jer je apsolutno nepoznato sta cemo naci u utrobi planine na 10 kilometara busenja. Bice i provalija i rijeka. Mostova u tunelima i sl.
A i ovako 2190 dana za 10150 metara, daju skoro 5 metara dnevno. Vjerovatno je moguce ako ne bi bilo iznenađenja. Ali evo vidimo na Hranjenu da se svodi na 1-2 metra dnevno napretka sada. Sto bi Prenj pretvorilo u desetogodisnji projekat.
I naravno duplo skuplji.
Licno mislim da je ovo zajeb i da cemo skracenje od 18 km, na kraju daleko skuplje platiti nego da smi isli serijom manjih tunela i vijadukta iznad Jablanice.
Ali nisam ja te struke, sam naglas razmisljam. Vrijeme ce pokazati.
Nasa goticka katedrala je koridor Vc.
Salu na stranu, mislim da bi dionica Konjic - Jablanica bila ludja od ovog izmedju Zenice i Zepca i da bi se tek tu nagledali gluposti.
Do sada nismo imali problema sa tunelima, to ako nista budu najkonkretnije gradjevine. Oblik planine Prenj, gdje kanjon Bijele se uvlaci duboko u unutrasnjost, nam je dalo koliko toliko laksu mogucnost.
-
- Posts: 6633
- Joined: 17/02/2005 07:57
#21193 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Pa i trasa preko Jablanice je podrazumijevala tunel kroz Prenj dug 6km..dakle sreli bi se s istim problemima kao i kod aktuelne trase. Da ne nabrajam ostale poteškoće s lošom morfologijom i geologijom terena, ukupna dužina tunela bi prešla 10km..
Ta je trasa gurana samo zbog lokalpolitičkih i sitnoekonomskih (janječi lobi) razloga i ne shvatam što je neki ovdje opet povlače kad je davno prežvakana tema..
Ta je trasa gurana samo zbog lokalpolitičkih i sitnoekonomskih (janječi lobi) razloga i ne shvatam što je neki ovdje opet povlače kad je davno prežvakana tema..
- drug_profi
- Posts: 50207
- Joined: 16/07/2012 16:00
#21194 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ovo su bile varijante:
Lobi i ta priča, manje više... valjda je svakom jasno da janjetine nece biti na AP.
Govorio sam o tome da je gradnju pa prvobitnoj, 18 km duzoj i nazovi 300 miliona skupljoj trasi, lakse preciznije izracunati, izvrsiti geoloska istrazivanja kako treba, i imati najprecizniju mogucu procjenu.
Tunel Prenj od 10150 metara krije bar toliko mogucih iznenadjenja. Nikakva geoloska istrazivanja, nikakvi podaci.
Procjena kostanja izgradnje jedne i po cijevi je bazirana na odokativnoj bazi. Tunel Hranjen vec sad kosta duplo od one cifre sa kojom se krenulo.
I Prenj ce da kosta. I na kraju ce izaci skuplje od ove magenta trase. Nista nismo naucili od visecih vrtova iznad Zenice.
A mozda im je i cilj da se uđe u gradiliste i da se onda na dodatnim radovima izvlace pare bez tendera.
Kako rekoh nisam te struke, ali mi zivotno iskustvo i logika govore da smo se zajebali.
Vrijeme ce pokazati.
Lobi i ta priča, manje više... valjda je svakom jasno da janjetine nece biti na AP.
Govorio sam o tome da je gradnju pa prvobitnoj, 18 km duzoj i nazovi 300 miliona skupljoj trasi, lakse preciznije izracunati, izvrsiti geoloska istrazivanja kako treba, i imati najprecizniju mogucu procjenu.
Tunel Prenj od 10150 metara krije bar toliko mogucih iznenadjenja. Nikakva geoloska istrazivanja, nikakvi podaci.
Procjena kostanja izgradnje jedne i po cijevi je bazirana na odokativnoj bazi. Tunel Hranjen vec sad kosta duplo od one cifre sa kojom se krenulo.
I Prenj ce da kosta. I na kraju ce izaci skuplje od ove magenta trase. Nista nismo naucili od visecih vrtova iznad Zenice.
A mozda im je i cilj da se uđe u gradiliste i da se onda na dodatnim radovima izvlace pare bez tendera.
Kako rekoh nisam te struke, ali mi zivotno iskustvo i logika govore da smo se zajebali.
Vrijeme ce pokazati.
-
- Posts: 452
- Joined: 29/04/2004 09:48
- Location: Zenica
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#21196 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
ja sam za ovu crvenu varijantu
hocu da idem kracim putem i to je to
kakvo je zemljiste i te stvari pojma nemam niti da li ce biti problema i tih stvari
hocu da idem kracim putem i to je to
kakvo je zemljiste i te stvari pojma nemam niti da li ce biti problema i tih stvari
- drug_profi
- Posts: 50207
- Joined: 16/07/2012 16:00
#21197 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ma gotovo je to sada, a ko ce se kuda provozati, ja ne znam. Ja necu sigurno docekati.
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#21198 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
ma sumnjam da cu i ja citavim vc se provozati a kamoli ti
mozda moja djeca
mozda moja djeca
-
- Posts: 6633
- Joined: 17/02/2005 07:57
#21199 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Pa I na toj magenta trasi je predvidjen tunel od 6km dužine..na njemu bi se susreli sa svim problemima koje ćemo imati i na tunelu od 10km..drug_profi wrote: ↑01/04/2021 22:02 Ovo su bile varijante:
Lobi i ta priča, manje više... valjda je svakom jasno da janjetine nece biti na AP.
Govorio sam o tome da je gradnju pa prvobitnoj, 18 km duzoj i nazovi 300 miliona skupljoj trasi, lakse preciznije izracunati, izvrsiti geoloska istrazivanja kako treba, i imati najprecizniju mogucu procjenu.
Tunel Prenj od 10150 metara krije bar toliko mogucih iznenadjenja. Nikakva geoloska istrazivanja, nikakvi podaci.
Procjena kostanja izgradnje jedne i po cijevi je bazirana na odokativnoj bazi. Tunel Hranjen vec sad kosta duplo od one cifre sa kojom se krenulo.
I Prenj ce da kosta. I na kraju ce izaci skuplje od ove magenta trase. Nista nismo naucili od visecih vrtova iznad Zenice.
A mozda im je i cilj da se uđe u gradiliste i da se onda na dodatnim radovima izvlace pare bez tendera.
Kako rekoh nisam te struke, ali mi zivotno iskustvo i logika govore da smo se zajebali.
Vrijeme ce pokazati.
-
- Posts: 6457
- Joined: 20/01/2011 11:10
#21200 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ali na magenta trasi možeš uraditi detaljnije geološko i geotehničko istraživanje trase prije nego što kreneš u izradu projekta. Znao bi na šta ćeš naići, a i nije ni blizu isto raditi tunel od 6 km i od 11 km.neki wrote: ↑02/04/2021 05:34Pa I na toj magenta trasi je predvidjen tunel od 6km dužine..na njemu bi se susreli sa svim problemima koje ćemo imati i na tunelu od 10km..drug_profi wrote: ↑01/04/2021 22:02 Ovo su bile varijante:
Lobi i ta priča, manje više... valjda je svakom jasno da janjetine nece biti na AP.
Govorio sam o tome da je gradnju pa prvobitnoj, 18 km duzoj i nazovi 300 miliona skupljoj trasi, lakse preciznije izracunati, izvrsiti geoloska istrazivanja kako treba, i imati najprecizniju mogucu procjenu.
Tunel Prenj od 10150 metara krije bar toliko mogucih iznenadjenja. Nikakva geoloska istrazivanja, nikakvi podaci.
Procjena kostanja izgradnje jedne i po cijevi je bazirana na odokativnoj bazi. Tunel Hranjen vec sad kosta duplo od one cifre sa kojom se krenulo.
I Prenj ce da kosta. I na kraju ce izaci skuplje od ove magenta trase. Nista nismo naucili od visecih vrtova iznad Zenice.
A mozda im je i cilj da se uđe u gradiliste i da se onda na dodatnim radovima izvlace pare bez tendera.
Kako rekoh nisam te struke, ali mi zivotno iskustvo i logika govore da smo se zajebali.
Vrijeme ce pokazati.
Ovdje kroz Prenj zbog velike dubine ne možeš ni uraditi istraživanje, pa dok ne kreneš kopati nećeš ni znati šta te čeka.