Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Laertes
Posts: 4242
Joined: 08/01/2015 18:25

#21176 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Laertes »

RJ57 wrote: 31/03/2021 15:22
TESLA_EDISON wrote: 31/03/2021 11:36 A drugo, u koji koridor spada autoput Sarajevo-Beograd preko Višegrada?
u street of dreams
Highway to Hell.
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21177 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

TESLA_EDISON wrote: 31/03/2021 11:36 Zašto se kod nas tuneli ne kopaju mašinom tipa BORING?




A drugo, u koji koridor spada autoput Sarajevo-Beograd preko Višegrada?
I mene je to nekada zanimalo, odgovor je da je ta tehnologija preskupa jos uvijek.
User avatar
drug_profi
Posts: 50207
Joined: 16/07/2012 16:00

#21178 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

TBM metoda je prvenstveno za slabo tlo i podvodne prokope. Preskupa je za busenje stijene, obzirom da postoje daleko jeftinije metode.
ibizza
Posts: 4554
Joined: 05/06/2008 00:46

#21179 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by ibizza »

Zasto nama treba 6 godina da iskopamo Prenj, a npr kazu da bi Kinezi probili Prenj za 2 godine... U cemu je fol?
Dzontra_Volta
Posts: 6457
Joined: 20/01/2011 11:10

#21180 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dzontra_Volta »

ibizza wrote: 31/03/2021 21:50 Zasto nama treba 6 godina da iskopamo Prenj, a npr kazu da bi Kinezi probili Prenj za 2 godine... U cemu je fol?
Pa nek se Kinezi prijave na tender, ako misle da mogu.
ibizza
Posts: 4554
Joined: 05/06/2008 00:46

#21181 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by ibizza »

Dzontra_Volta wrote: 31/03/2021 23:02
ibizza wrote: 31/03/2021 21:50 Zasto nama treba 6 godina da iskopamo Prenj, a npr kazu da bi Kinezi probili Prenj za 2 godine... U cemu je fol?
Pa nek se Kinezi prijave na tender, ako misle da mogu.
Znaci, nemoguce je brze iskopati tunel?
Dzontra_Volta
Posts: 6457
Joined: 20/01/2011 11:10

#21182 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dzontra_Volta »

ibizza wrote: 31/03/2021 23:48
Dzontra_Volta wrote: 31/03/2021 23:02
ibizza wrote: 31/03/2021 21:50 Zasto nama treba 6 godina da iskopamo Prenj, a npr kazu da bi Kinezi probili Prenj za 2 godine... U cemu je fol?
Pa nek se Kinezi prijave na tender, ako misle da mogu.
Znaci, nemoguce je brze iskopati tunel?
Niko ne zna koliko će trajati kopanje tog tunela, jer se ne zna na šta će se naletiti tokom kopanja (podzemni vodotoci, jezera, granitne stijene i sl.). 6 godina je neka optimisticna varijanta.
User avatar
drug_profi
Posts: 50207
Joined: 16/07/2012 16:00

#21183 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Granit bi bio najbolji, busi-miniraj.
Nazalost u Prenju je sve krecnjak. Nestabilan, prepun pukotina i vode.
Ja se inace cudim da je uopste odabran kao pravac jer je apsolutno nepoznato sta cemo naci u utrobi planine na 10 kilometara busenja. Bice i provalija i rijeka. Mostova u tunelima i sl.

A i ovako 2190 dana za 10150 metara, daju skoro 5 metara dnevno. Vjerovatno je moguce ako ne bi bilo iznenađenja. Ali evo vidimo na Hranjenu da se svodi na 1-2 metra dnevno napretka sada. Sto bi Prenj pretvorilo u desetogodisnji projekat.
I naravno duplo skuplji.

Licno mislim da je ovo zajeb i da cemo skracenje od 18 km, na kraju daleko skuplje platiti nego da smi isli serijom manjih tunela i vijadukta iznad Jablanice.
Ali nisam ja te struke, sam naglas razmisljam. Vrijeme ce pokazati.
Dzontra_Volta
Posts: 6457
Joined: 20/01/2011 11:10

#21184 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dzontra_Volta »

drug_profi wrote: 01/04/2021 00:39

Licno mislim da je ovo zajeb i da cemo skracenje od 18 km, na kraju daleko skuplje platiti nego da smi isli serijom manjih tunela i vijadukta iznad Jablanice.
Ali nisam ja te struke, sam naglas razmisljam. Vrijeme ce pokazati.
Isto mislim, a jesam i od struke.
Plus što bi petlja u Glogosnici kod Jablanice dodatno povezala ne samo jablanicki kraj nego i Srednju Bosnu preko M-16 (Prozor, Jajce, Bugojno, oba Vakufa...).
User avatar
Cossack
Posts: 7141
Joined: 22/12/2002 00:00
Location: Sarajevo
Vozim: Astrilaka

#21185 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Cossack »

Dzontra_Volta wrote: 01/04/2021 07:34
drug_profi wrote: 01/04/2021 00:39

Licno mislim da je ovo zajeb i da cemo skracenje od 18 km, na kraju daleko skuplje platiti nego da smi isli serijom manjih tunela i vijadukta iznad Jablanice.
Ali nisam ja te struke, sam naglas razmisljam. Vrijeme ce pokazati.
Isto mislim, a jesam i od struke.
Plus što bi petlja u Glogosnici kod Jablanice dodatno povezala ne samo jablanicki kraj nego i Srednju Bosnu preko M-16 (Prozor, Jajce, Bugojno, oba Vakufa...).
Pa zbog cega se onda tako ne radi? Koji bi bili validni kontra argumenti?
high_volume
Posts: 5916
Joined: 09/06/2010 22:51

#21186 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by high_volume »

So What! wrote: 31/03/2021 16:59
TESLA_EDISON wrote: 31/03/2021 11:36 Zašto se kod nas tuneli ne kopaju mašinom tipa BORING?

A drugo, u koji koridor spada autoput Sarajevo-Beograd preko Višegrada?
I mene je to nekada zanimalo, odgovor je da je ta tehnologija preskupa jos uvijek.
Što prije tuneli budu prokopani i pušteni u eksploataciju, autoput će biti jeftiniji. I obratno :-)
Dzontra_Volta
Posts: 6457
Joined: 20/01/2011 11:10

#21187 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dzontra_Volta »

Cossack wrote: 01/04/2021 07:52
Dzontra_Volta wrote: 01/04/2021 07:34
drug_profi wrote: 01/04/2021 00:39

Licno mislim da je ovo zajeb i da cemo skracenje od 18 km, na kraju daleko skuplje platiti nego da smi isli serijom manjih tunela i vijadukta iznad Jablanice.
Ali nisam ja te struke, sam naglas razmisljam. Vrijeme ce pokazati.
Isto mislim, a jesam i od struke.
Plus što bi petlja u Glogosnici kod Jablanice dodatno povezala ne samo jablanicki kraj nego i Srednju Bosnu preko M-16 (Prozor, Jajce, Bugojno, oba Vakufa...).
Pa zbog cega se onda tako ne radi? Koji bi bili validni kontra argumenti?
Ne radi se tako, zato što je kod nas sve naopako.
Još u bivšoj državi je taj koridor planiran da više-manje prati tok Neretve i Bosne.
I u Prostornom planu Federacije, koji se pravi od 2008. godine i koji nikad nije izgrasan, planirnao je da autocesta ide na Jablanicu.
Međutim, "grupa građevinaca i političara" iz JP Autoceste FBiH je, gledajući isključivo aspekt za koji su oni "stručni", tj. građevinski, skontali da je bolje praviti tunel i time "uštedjeti 300 miliona maraka".
I naravno, kad pred Vladu staviš tu priču da će se uštedjeti tolika lova, onda sve prolazi glatko, pa makar to rješenje bilo niđe veze i makar ne postoji nijedan realan dokaz da će se stvarno uštedjeti toliko (ako se bude ikakve uštede, jer kako smo već rekli nema niko pojma na šta će se naići u tunelu).
Plan je odjednom primijenjen i tako izglasan i to je sad gotova stvar.
Problem je u tome što kod nas sve ide naopako. Planiranje prostora, pa tako i cestovnih koridora, je multidisciplinarna aktivnost, gdje nisu uključeni samo građevinsci, nego i sve druge struke koje vrijednosti autoceste gledaju sa svog aspekta. I ako su svi ti stručnjaci rekli da je bolje da ide put prema Jablanici, trebalo je tako i uraditi. Posao JP Autoceste FBiH bi trebao biti da samo implementira ono što je neko drugi nacrtao i da upravlja onim što je izgrađeno.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24396
Joined: 08/09/2005 20:08

#21188 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

Ja sam bio za Prenj, jos sam. Ali, ima opravdanja da autoput ide na Jablanicu ako se gleda spoj na Prozor i Travnik i dalje.
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21189 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

drug_profi wrote: 01/04/2021 00:39 Granit bi bio najbolji, busi-miniraj.
Nazalost u Prenju je sve krecnjak. Nestabilan, prepun pukotina i vode.
Ja se inace cudim da je uopste odabran kao pravac jer je apsolutno nepoznato sta cemo naci u utrobi planine na 10 kilometara busenja. Bice i provalija i rijeka. Mostova u tunelima i sl.

A i ovako 2190 dana za 10150 metara, daju skoro 5 metara dnevno. Vjerovatno je moguce ako ne bi bilo iznenađenja. Ali evo vidimo na Hranjenu da se svodi na 1-2 metra dnevno napretka sada. Sto bi Prenj pretvorilo u desetogodisnji projekat.
I naravno duplo skuplji.

Licno mislim da je ovo zajeb i da cemo skracenje od 18 km, na kraju daleko skuplje platiti nego da smi isli serijom manjih tunela i vijadukta iznad Jablanice.
Ali nisam ja te struke, sam naglas razmisljam. Vrijeme ce pokazati.
Graditelji gotickih katedrala su ih gradili, znajuci da nece docekati kraj izgradnje, ali da ucestvuju u izgradnji necega velicanstvenog.

Nasa goticka katedrala je koridor Vc. :D

Salu na stranu, mislim da bi dionica Konjic - Jablanica bila ludja od ovog izmedju Zenice i Zepca i da bi se tek tu nagledali gluposti.

Do sada nismo imali problema sa tunelima, to ako nista budu najkonkretnije gradjevine. Oblik planine Prenj, gdje kanjon Bijele se uvlaci duboko u unutrasnjost, nam je dalo koliko toliko laksu mogucnost.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24396
Joined: 08/09/2005 20:08

#21190 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

So What! wrote: 01/04/2021 12:20 Salu na stranu, mislim da bi dionica Konjic - Jablanica bila ludja od ovog izmedju Zenice i Zepca i da bi se tek tu nagledali gluposti.

Do sada nismo imali problema sa tunelima, to ako nista budu najkonkretnije gradjevine. Oblik planine Prenj, gdje kanjon Bijele se uvlaci duboko u unutrasnjost, nam je dalo koliko toliko laksu mogucnost.
:thumbup:
User avatar
geralt
Posts: 5146
Joined: 14/09/2017 12:45

#21191 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by geralt »

Ja sam bio i ostao veliki zagovornik Prenja, koliko god on kostao i koliko se god dugo gradio. Provlacenje trase autoputa kanjonom Neretve bi bilo glavobolja. Provlacenje trase autoput kraj Jablanice onako stisnute izmedju dvije planine i Neretve bi bilo glavobolja na kvadrat. Provlacenje trase autoputa kraj Jablanickog jezera, gdje su skoro citavim putem nabijene kuce i naselja izmedju Prenja i jezera bi bilo glavobolja na kub.

I nezavisno od toga sta bi bilo skuplje ili komplikovanije za izvesti, mislim da je skracenje glavne komunikacije sjever-jug u drzavi za 18 km jako vrijedna stvar sama po sebi, sta god Jablanicani ili Prozorcani mislili o tome.
foxlife
Posts: 9274
Joined: 17/02/2021 20:34

#21192 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by foxlife »

So What! wrote: 01/04/2021 12:20
drug_profi wrote: 01/04/2021 00:39 Granit bi bio najbolji, busi-miniraj.
Nazalost u Prenju je sve krecnjak. Nestabilan, prepun pukotina i vode.
Ja se inace cudim da je uopste odabran kao pravac jer je apsolutno nepoznato sta cemo naci u utrobi planine na 10 kilometara busenja. Bice i provalija i rijeka. Mostova u tunelima i sl.

A i ovako 2190 dana za 10150 metara, daju skoro 5 metara dnevno. Vjerovatno je moguce ako ne bi bilo iznenađenja. Ali evo vidimo na Hranjenu da se svodi na 1-2 metra dnevno napretka sada. Sto bi Prenj pretvorilo u desetogodisnji projekat.
I naravno duplo skuplji.

Licno mislim da je ovo zajeb i da cemo skracenje od 18 km, na kraju daleko skuplje platiti nego da smi isli serijom manjih tunela i vijadukta iznad Jablanice.
Ali nisam ja te struke, sam naglas razmisljam. Vrijeme ce pokazati.
Graditelji gotickih katedrala su ih gradili, znajuci da nece docekati kraj izgradnje, ali da ucestvuju u izgradnji necega velicanstvenog.

Nasa goticka katedrala je koridor Vc. :D

Salu na stranu, mislim da bi dionica Konjic - Jablanica bila ludja od ovog izmedju Zenice i Zepca i da bi se tek tu nagledali gluposti.

Do sada nismo imali problema sa tunelima, to ako nista budu najkonkretnije gradjevine. Oblik planine Prenj, gdje kanjon Bijele se uvlaci duboko u unutrasnjost, nam je dalo koliko toliko laksu mogucnost.
nas vc ce zajebati ja mislim i sagradu familiju u izgradnji a ona se grade preko 100 godina :D
neki
Posts: 6633
Joined: 17/02/2005 07:57

#21193 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by neki »

Pa i trasa preko Jablanice je podrazumijevala tunel kroz Prenj dug 6km..dakle sreli bi se s istim problemima kao i kod aktuelne trase. Da ne nabrajam ostale poteškoće s lošom morfologijom i geologijom terena, ukupna dužina tunela bi prešla 10km..
Ta je trasa gurana samo zbog lokalpolitičkih i sitnoekonomskih (janječi lobi) razloga i ne shvatam što je neki ovdje opet povlače kad je davno prežvakana tema.. :roll:
User avatar
drug_profi
Posts: 50207
Joined: 16/07/2012 16:00

#21194 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Ovo su bile varijante:

Image

Lobi i ta priča, manje više... valjda je svakom jasno da janjetine nece biti na AP.

Govorio sam o tome da je gradnju pa prvobitnoj, 18 km duzoj i nazovi 300 miliona skupljoj trasi, lakse preciznije izracunati, izvrsiti geoloska istrazivanja kako treba, i imati najprecizniju mogucu procjenu.

Tunel Prenj od 10150 metara krije bar toliko mogucih iznenadjenja. Nikakva geoloska istrazivanja, nikakvi podaci.
Procjena kostanja izgradnje jedne i po cijevi je bazirana na odokativnoj bazi. Tunel Hranjen vec sad kosta duplo od one cifre sa kojom se krenulo.
I Prenj ce da kosta. I na kraju ce izaci skuplje od ove magenta trase. Nista nismo naucili od visecih vrtova iznad Zenice.
A mozda im je i cilj da se uđe u gradiliste i da se onda na dodatnim radovima izvlace pare bez tendera.

Kako rekoh nisam te struke, ali mi zivotno iskustvo i logika govore da smo se zajebali.

Vrijeme ce pokazati.
Q_Line
Posts: 452
Joined: 29/04/2004 09:48
Location: Zenica

#21195 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Q_Line »

foxlife
Posts: 9274
Joined: 17/02/2021 20:34

#21196 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by foxlife »

ja sam za ovu crvenu varijantu
hocu da idem kracim putem i to je to
kakvo je zemljiste i te stvari pojma nemam niti da li ce biti problema i tih stvari
User avatar
drug_profi
Posts: 50207
Joined: 16/07/2012 16:00

#21197 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Ma gotovo je to sada, a ko ce se kuda provozati, ja ne znam. Ja necu sigurno docekati.
foxlife
Posts: 9274
Joined: 17/02/2021 20:34

#21198 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by foxlife »

ma sumnjam da cu i ja citavim vc se provozati a kamoli ti
mozda moja djeca
neki
Posts: 6633
Joined: 17/02/2005 07:57

#21199 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by neki »

drug_profi wrote: 01/04/2021 22:02 Ovo su bile varijante:

Image

Lobi i ta priča, manje više... valjda je svakom jasno da janjetine nece biti na AP.

Govorio sam o tome da je gradnju pa prvobitnoj, 18 km duzoj i nazovi 300 miliona skupljoj trasi, lakse preciznije izracunati, izvrsiti geoloska istrazivanja kako treba, i imati najprecizniju mogucu procjenu.

Tunel Prenj od 10150 metara krije bar toliko mogucih iznenadjenja. Nikakva geoloska istrazivanja, nikakvi podaci.
Procjena kostanja izgradnje jedne i po cijevi je bazirana na odokativnoj bazi. Tunel Hranjen vec sad kosta duplo od one cifre sa kojom se krenulo.
I Prenj ce da kosta. I na kraju ce izaci skuplje od ove magenta trase. Nista nismo naucili od visecih vrtova iznad Zenice.
A mozda im je i cilj da se uđe u gradiliste i da se onda na dodatnim radovima izvlace pare bez tendera.

Kako rekoh nisam te struke, ali mi zivotno iskustvo i logika govore da smo se zajebali.

Vrijeme ce pokazati.
Pa I na toj magenta trasi je predvidjen tunel od 6km dužine..na njemu bi se susreli sa svim problemima koje ćemo imati i na tunelu od 10km..
Dzontra_Volta
Posts: 6457
Joined: 20/01/2011 11:10

#21200 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dzontra_Volta »

neki wrote: 02/04/2021 05:34
drug_profi wrote: 01/04/2021 22:02 Ovo su bile varijante:

Image

Lobi i ta priča, manje više... valjda je svakom jasno da janjetine nece biti na AP.

Govorio sam o tome da je gradnju pa prvobitnoj, 18 km duzoj i nazovi 300 miliona skupljoj trasi, lakse preciznije izracunati, izvrsiti geoloska istrazivanja kako treba, i imati najprecizniju mogucu procjenu.

Tunel Prenj od 10150 metara krije bar toliko mogucih iznenadjenja. Nikakva geoloska istrazivanja, nikakvi podaci.
Procjena kostanja izgradnje jedne i po cijevi je bazirana na odokativnoj bazi. Tunel Hranjen vec sad kosta duplo od one cifre sa kojom se krenulo.
I Prenj ce da kosta. I na kraju ce izaci skuplje od ove magenta trase. Nista nismo naucili od visecih vrtova iznad Zenice.
A mozda im je i cilj da se uđe u gradiliste i da se onda na dodatnim radovima izvlace pare bez tendera.

Kako rekoh nisam te struke, ali mi zivotno iskustvo i logika govore da smo se zajebali.

Vrijeme ce pokazati.
Pa I na toj magenta trasi je predvidjen tunel od 6km dužine..na njemu bi se susreli sa svim problemima koje ćemo imati i na tunelu od 10km..
Ali na magenta trasi možeš uraditi detaljnije geološko i geotehničko istraživanje trase prije nego što kreneš u izradu projekta. Znao bi na šta ćeš naići, a i nije ni blizu isto raditi tunel od 6 km i od 11 km.
Ovdje kroz Prenj zbog velike dubine ne možeš ni uraditi istraživanje, pa dok ne kreneš kopati nećeš ni znati šta te čeka.
Post Reply