koja dionica? tarcin - bradina? bas neki dan sam se vozio tim putem i razmisljao isto. od izlaza sa autoputa u tarcinu do bradine treba nekih 8-10 min lagane voznje, ako nema kamiona. autoputem se to prelazi za minut-dva. znaci skracuje se vrijeme voznje za nekih 5-6 minuta, sto nije posebno znacajno. meni je puno znacajnije da se izbjegavaju one krivine uz i niz Ivan, jer u autu uvijek imam nekoga kome je muka. nazalost, dalje te na putu do Konjica svejedno docekaju jos gore krivine. al' eto, bolje ista nego nista.bhnapoleon1 wrote: ↑26/08/2021 16:45Ova dionica što se gradi jasno mi je dužina 6.9 km, skraćuje li imalo put prema Mostaru u odnosu na magistralni ?
Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Moderator: anex
-
- Posts: 1170
- Joined: 16/02/2002 00:00
#23001 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
- geralt
- Posts: 5118
- Joined: 14/09/2017 12:45
#23002 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Po meni najbolja stvar te dionice je sto njome izbjegavas trenutni tunel Ivan na M17, koji mi je preuzak i klaustrofobican. Plus sto odmah iza njega imas krivinu od 90 stepeni na hercegovackoj strani, gdje sa suprotne strane idu auta uz stranu pod punim gasom i iz dvije trake prelaze u jednu.
-
- Posts: 3371
- Joined: 23/05/2010 15:16
#23003 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Meni je ova vijest o tenderima na dionici Mostar Jug-Mostar Sjever konfuzna Mediji samo iskopiraju ono što im iz PR službe Autocesta FBiH daju. Šta je konkretno tu objavljeno? Tender za projekat ili samo ona predradnja da se vidi ima li zainteresovanih? Jesu li sredstva za izgradnju obezbijeđena ili je samo plan da se obezbijede? Meni djeluje nevjerovatno da će početi raditi tu mostarsku obilaznicu u narednih 2-3 godine
Šta je s ostatkom, od Mostar Jug do Hodbine? Tenderi stoje i ništa? Bukvalno se kisele.
Gore na sjeveru izgleda ide višegodišnje zatišje, a očekivao sam da će barem na tome istrajati. Do sada su mogli početi graditi ovo prema Medakovu, a ide letargija. Spajanje od Nemile do tunela isto laganica, da mediji imaju o čemu pisati za koju godinu. A, obilaznica Žepča do Medakova možda do 2030.
Šta je s ostatkom, od Mostar Jug do Hodbine? Tenderi stoje i ništa? Bukvalno se kisele.
Gore na sjeveru izgleda ide višegodišnje zatišje, a očekivao sam da će barem na tome istrajati. Do sada su mogli početi graditi ovo prema Medakovu, a ide letargija. Spajanje od Nemile do tunela isto laganica, da mediji imaju o čemu pisati za koju godinu. A, obilaznica Žepča do Medakova možda do 2030.
- donnie_darko
- Posts: 984
- Joined: 11/11/2017 22:49
#23004 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
A pare od akciza stoje
-
- Posts: 5366
- Joined: 24/08/2018 23:15
- Location: Travnik
#23005 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Jel umro novi direktor autocesta ili je jos ziv?
- Hame_
- Posts: 5400
- Joined: 31/08/2007 21:42
- Location: Soba, Srebrnik, Županija tuzlanska, HiB, Evropa, Svjeverna strana Zemlje, Mjesec, Sunce, odosmo u PM
- Contact:
#23006 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Nema ga kodam je novi Visoki predstavnik
*Đesi ba, nema te ko Visokog predstavnika
*Đesi ba, nema te ko Visokog predstavnika
- So What!
- Posts: 11144
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#23007 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
To je tačno, medije zaboli briga uglavnom, samo prenode manifeste javnih preduzeća i ministarstava.mistek wrote: ↑26/08/2021 17:12 Meni je ova vijest o tenderima na dionici Mostar Jug-Mostar Sjever konfuzna Mediji samo iskopiraju ono što im iz PR službe Autocesta FBiH daju. Šta je konkretno tu objavljeno? Tender za projekat ili samo ona predradnja da se vidi ima li zainteresovanih? Jesu li sredstva za izgradnju obezbijeđena ili je samo plan da se obezbijede? Meni djeluje nevjerovatno da će početi raditi tu mostarsku obilaznicu u narednih 2-3 godine
Šta je s ostatkom, od Mostar Jug do Hodbine? Tenderi stoje i ništa? Bukvalno se kisele.
Gore na sjeveru izgleda ide višegodišnje zatišje, a očekivao sam da će barem na tome istrajati. Do sada su mogli početi graditi ovo prema Medakovu, a ide letargija. Spajanje od Nemile do tunela isto laganica, da mediji imaju o čemu pisati za koju godinu. A, obilaznica Žepča do Medakova možda do 2030.
Što se tiče aktivnih tendera, oni su dio političkih opstrukcija nažalost, pogotovo ovi hercegovački.
-
- Posts: 3328
- Joined: 10/04/2017 15:12
#23008 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
ma nemam pojma, napraviće oni to od doboja do vukosavlja, to im je dio koridora, nema tu dileme. pitanje je samo na koliko će dionica to podijelitidonnie_darko wrote: ↑26/08/2021 16:35Kad smo vec kod tog dijela autoputa, sta to koci izgradju po rs-u? Ravnica, najveci zahvat su mostovi preko rijeka. Zasto je izgradjeno tek ono malo autoputa gradiska-doboj.
Jesu li problem financije il sta vec?
ovo prema jugu do entitetske linije je navodno već sve jasno, radi se na ispitivanju terena i gradnja će brzo početi. vidi se na satelitskim snimcima (sentinel) da su ustvari već nešto počeli raditi. mada, to će stajati jako dugo kad se završi, ko zna kad će se u federaciji to nastaviti graditi. doduše kad se vidi kojom brzinom grade ovo malo ceste sjeverno od doboja možda i njima bude trebalo deset godina
elem na kraju će ostati taj piklić od kilometar-dva od odžaka do vukosavlja da se napravi, to sve i da nikad ne naprave nije katastrofa
- drug_profi
- Posts: 50134
- Joined: 16/07/2012 16:00
#23009 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Nece tu biti nikakvog prekida. Mislim da je u dionici gdje je interregionalno cvoriste Vukosavlje, uracunato spajanje na izgrađeni dio na sjeveru.
-
- Posts: 3328
- Joined: 10/04/2017 15:12
#23010 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
moguće tj. vjerovatno, ali kao što rekoh to je najmanje bitna stvar
- Haris.ba
- Posts: 24169
- Joined: 08/09/2005 20:08
#23011 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal
https://www.klix.ba/biznis/dodik-nema-k ... /210828081
Pa sta ce reci narodu po Bijeljini? Oni uveliko crtaju, ekproprijacija...isto i u Brckom,
Pokvari Dodo posao kumu sa kisobranom...Ono što bi mogli da prihvatimo jeste da to bude donacija i vjerovatno će jedan dio i biti donacija ili će biti urađeno kroz neki oblik kompenzacije, ali većina toga će biti kredit", naveo je Dodik.
On ističe da BiH to može izdržati samo ako je na 30 godina, grace period 10 godina, a kamata nije veća od jedan posto i ako je cijena izgradnja prosječna cijeni izgradnje kilometra autoputa u regionu.
Član Predsjedništva BiH je rekao da predstavnici Federacije BiH nemaju stav o tome, te da se vjerovatno zbog toga i ne ide ubrzano prema realizaciji ovog projekta.
Pa sta ce reci narodu po Bijeljini? Oni uveliko crtaju, ekproprijacija...isto i u Brckom,
-
- Posts: 64
- Joined: 28/05/2021 15:19
#23012 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
https://www.jpautoceste.ba/javni-poziv- ... z0dHS8mH9Q
Moze li neko objasniti sad ko se razumije sta ovdje se tačno odlučuje,gradjevinska dozvola ili
Moze li neko objasniti sad ko se razumije sta ovdje se tačno odlučuje,gradjevinska dozvola ili
-
- Posts: 3328
- Joined: 10/04/2017 15:12
#23013 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
ne, to je obični uvid u projekat. kad se napravi projekat onda svi koje taj projekat na bilo koji način tangira mogu isti pogledati i imaju vrijeme da se izjasne, žale, pametuju, kurče itd. obično oni koje projekat, ekspropriacija i izgradnja tangira, vlasnici zemlje, objekata, komšije itd.keno_00 wrote: ↑29/08/2021 16:23 https://www.jpautoceste.ba/javni-poziv- ... z0dHS8mH9Q
Moze li neko objasniti sad ko se razumije sta ovdje se tačno odlučuje,gradjevinska dozvola ili
naravno to je dobar znak da je projekat fiksiran i da se kreće prema izboru izvođača. naravno mora prije toga biti gotova ekspropriacija, valjda su to odradili ili su barem blizu kraju
-
- Posts: 64
- Joined: 28/05/2021 15:19
#23014 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
To me i zanima jer ima naselje ispred ovako gledajući idu prema naselju,planirano iznad ali su sad nize,zato me i zanimalo sta ovo znači,prije e govorilo idu gornje kuće,a sad se jos nista ne zna,da li će se poslije ovoga nesto znati nemam pojma,kao Turci nisu htjeli preuzeti jer nemogu raditi ima naselje od 60 kuća,dok se to nerijesi onda bi radili
-
- Posts: 6441
- Joined: 20/01/2011 11:10
#23015 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Javni poziv za uvid u glavni projekat ide kad su riješeni svi imovinsko pravni odnosi, tj. mora biti sve čisto.keno_00 wrote: ↑29/08/2021 22:17 To me i zanima jer ima naselje ispred ovako gledajući idu prema naselju,planirano iznad ali su sad nize,zato me i zanimalo sta ovo znači,prije e govorilo idu gornje kuće,a sad se jos nista ne zna,da li će se poslije ovoga nesto znati nemam pojma,kao Turci nisu htjeli preuzeti jer nemogu raditi ima naselje od 60 kuća,dok se to nerijesi onda bi radili
Ako se naknadno odluče za drugu varijantu, moraju raditi izmjenu građevinske dozvole i raditi eksproprijaciju na novim parcelama. I opet ide javni poziv za uvid u izmijenjeni projekat.
-
- Posts: 64
- Joined: 28/05/2021 15:19
#23016 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Jos nisu dobili gradjevinsku dozvolu kako mi znamo
- -Chesterfield-
- Posts: 5499
- Joined: 04/08/2020 19:22
-
- Posts: 64
- Joined: 28/05/2021 15:19
#23018 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Jesu svi prije 2 godine,osim ovog mjesta,planirano iznad naselja ali sad su nize dosta od planiranog,pojavila im se voda,tlo lose i tako da nikako nisu mogli ići planiranom visinom
-
- Posts: 64
- Joined: 28/05/2021 15:19
#23019 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Glavni projekat zavr5en. Tenderske procedure za
izvoda6a radova i konsultantske usluge nadzora su u
toku. Pribavljena je urbanistidka saglasnost i okolinska
dozvola. Radovi 6e se ugovarati po Crvenom FIDIC-u.
Eksproprijacija se prethodnom periodu odvijala sporije u
odnosu na planiranu dinamiku kao direktna posljedica
pandemije Covid 19. Odekuje se da 6e eksproprijacija biti
okon6ana do potpisivanja ugovora za gradenje
izvoda6a radova i konsultantske usluge nadzora su u
toku. Pribavljena je urbanistidka saglasnost i okolinska
dozvola. Radovi 6e se ugovarati po Crvenom FIDIC-u.
Eksproprijacija se prethodnom periodu odvijala sporije u
odnosu na planiranu dinamiku kao direktna posljedica
pandemije Covid 19. Odekuje se da 6e eksproprijacija biti
okon6ana do potpisivanja ugovora za gradenje
-
- Posts: 249
- Joined: 03/04/2019 18:05
- -Chesterfield-
- Posts: 5499
- Joined: 04/08/2020 19:22
#23021 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Nešto sam čuo od čovjeka iz Nemile da se mijenja plan. Ovi što su se oparili, zadržavaju novac. A država će ponovo plaćati tamo gdje bude planirano.
- Better Man
- Posts: 16656
- Joined: 01/10/2006 20:10
#23022 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Zaista je bruka i sramota da se dionica autoputa od Semizovca do starog Ilijaša ovako dugo obnavlja i ne nazire se kraj radova. Jeste zrela bila za obnove, jer je skoro pretvorena bila u makadam, a pogotovo zbog loše urađenih spojeva na mostovima u desnoj traci, ali da rade ovoliko dugo i još su produžili dionicu u odnosu na početak obnove. mogli su barem ovaj dio što je završen pustiti u saobraćaj.
- So What!
- Posts: 11144
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#23023 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Kako teku radovi na Koridoru 5C, putu koji se gradi 20 godina
Tunel Ivan na Koridoru 5C, koji vodi od Tarčina prema jugu skoro je probijen, preostalo je još nekih 150 metara, jednog kraka, što bi trebalo biti završeno do početka septembra, a kroz Ivan Sedlo bi prvi putnici mogli proći narednog ljeta. Novinari su još jednom obišli gradilište na Koridoru 5C i čuli više puta - plan je, trebalo bi, zavisi od dinamike radova.
Na mjestu gdje se gradi most Raštalica 1, centimetar po centimetar ga pomijeraju ka nosećim stubovima na kojima će trajno ostati. Salih Gabela vari čeličnu konstrukciju mosta.
"Vrlo je važno ovaj posao dobro obaviti radi se o preciznim i odgovornim poslovima, Tu su tereti ogromni, tone su tu", ispričao je Salih Gabela, varioc.
"To je tehnologija koja olakšava i ubrzava građenje, radi se na zemlji, u pripremljenim uslovima, u radionici, za razliku od mosta II koji se radi na skeli koja je na visini od 15 do 20 metara, To je sigurnije, bolje za radnike, a dobijemo kvalitetniji konačni proizvod", pojasnio je Enes Lakota, nadzorni inžinjer.
Tunel duži od 1.700 metara
Dva mosta i tunel Ivan su tri objekta na autoputu dugom 6,9km, od Tarčina do Ivan Sedla. Sam tunel dug više od 1.700 metara trebao bi biti probijen do kraja augusta.
"Slijede hidro-izolaterski radovi i sekundarnom oblogom, ono što vi kao putnici vidite. I to bi trebalo biti gotovo, kompletna poddionica bi trebala biti gotova do početka ljeta. Od Sarajeva prema moru kroz ove predjele išao je Ćiro. Mnogi se sjećaju gradnje širokotračne pruge, zatim magustralnog puta, a sada i autoputa. Na prašinu i građevince navikli su", istakao je Ermin Handžar, šef projekta Autoceste FBIH.
Kada će se prašina na gradilištima Autocesti FBiH u potpunosti sleći, teško je ocijeniti. Do sada su izgrađena tri dijela, od Zenice do Tarčina, na jugu Bijača-Međugorje i na sjeveru Odžak-Svilaj.
Autoceste FBiH ovaj put grade preko 20 godina
Autoceste FBiH ovaj put grade već 20 godina, to bi značilo da su u prosjeku gradili nešto više od pet km godišnje, s obzirom na to da je do sada izgrađeno 113. Na početku gradnje, kilometar je u prosjeku koštao oko 3,5 miliona eura, danas 10 miliona više, oko 13,5 miliona.
Na cijenu gradnje utječe sam teren. Tuneli dosežu i do 35 miliona eura po kilometru, mostovi čak 30, dok se trase kreću od pet do 15 miliona po kilometru. Pored toga, na rast cijena značajno je utjecao i rast cijena građevinskog materijala, ali i radne snage, da se brže radilo, manje bi se potrošilo.
Akta
Spoiler
Show
Tunel Ivan na Koridoru 5C, koji vodi od Tarčina prema jugu skoro je probijen, preostalo je još nekih 150 metara, jednog kraka, što bi trebalo biti završeno do početka septembra, a kroz Ivan Sedlo bi prvi putnici mogli proći narednog ljeta. Novinari su još jednom obišli gradilište na Koridoru 5C i čuli više puta - plan je, trebalo bi, zavisi od dinamike radova.
Na mjestu gdje se gradi most Raštalica 1, centimetar po centimetar ga pomijeraju ka nosećim stubovima na kojima će trajno ostati. Salih Gabela vari čeličnu konstrukciju mosta.
"Vrlo je važno ovaj posao dobro obaviti radi se o preciznim i odgovornim poslovima, Tu su tereti ogromni, tone su tu", ispričao je Salih Gabela, varioc.
"To je tehnologija koja olakšava i ubrzava građenje, radi se na zemlji, u pripremljenim uslovima, u radionici, za razliku od mosta II koji se radi na skeli koja je na visini od 15 do 20 metara, To je sigurnije, bolje za radnike, a dobijemo kvalitetniji konačni proizvod", pojasnio je Enes Lakota, nadzorni inžinjer.
Tunel duži od 1.700 metara
Dva mosta i tunel Ivan su tri objekta na autoputu dugom 6,9km, od Tarčina do Ivan Sedla. Sam tunel dug više od 1.700 metara trebao bi biti probijen do kraja augusta.
"Slijede hidro-izolaterski radovi i sekundarnom oblogom, ono što vi kao putnici vidite. I to bi trebalo biti gotovo, kompletna poddionica bi trebala biti gotova do početka ljeta. Od Sarajeva prema moru kroz ove predjele išao je Ćiro. Mnogi se sjećaju gradnje širokotračne pruge, zatim magustralnog puta, a sada i autoputa. Na prašinu i građevince navikli su", istakao je Ermin Handžar, šef projekta Autoceste FBIH.
Kada će se prašina na gradilištima Autocesti FBiH u potpunosti sleći, teško je ocijeniti. Do sada su izgrađena tri dijela, od Zenice do Tarčina, na jugu Bijača-Međugorje i na sjeveru Odžak-Svilaj.
Autoceste FBiH ovaj put grade preko 20 godina
Autoceste FBiH ovaj put grade već 20 godina, to bi značilo da su u prosjeku gradili nešto više od pet km godišnje, s obzirom na to da je do sada izgrađeno 113. Na početku gradnje, kilometar je u prosjeku koštao oko 3,5 miliona eura, danas 10 miliona više, oko 13,5 miliona.
Na cijenu gradnje utječe sam teren. Tuneli dosežu i do 35 miliona eura po kilometru, mostovi čak 30, dok se trase kreću od pet do 15 miliona po kilometru. Pored toga, na rast cijena značajno je utjecao i rast cijena građevinskog materijala, ali i radne snage, da se brže radilo, manje bi se potrošilo.
- So What!
- Posts: 11144
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#23024 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Izgradnja Koridora 5C u punom jeku: Angažirano 400 radnika
Spoiler
Show
Lijeva cijev Tunela Ivan dužine 1.760 metara je probijena, a desna, dužine 1.720 metra, trebala bi biti do kraja avgusta
Izgradnja Koridora 5C u punom je jeku. Trenutno su u izgradnji dionice Poprikuše - Nemila (5,5 km), Vranduk – Ponirak (5,3 km), Ponirak – Vraca /tunel Zenica (3,3 km), Tarčin – Ivan (4,9 km), Tunel Ivan (2 km), Buna – Počitelj (7,2 km) i Počitelj – Zvirovići (11 km).
Predviđeni rokovi za završetak su različiti od ljeta 2022. (Tarčin – Ivan) do 2024. (Poprikuše – Nemila).
Ekipa „Avaza“ danas je obišla radove na poddionici Tarčin – Ivan koja je podijeljena na dva lota. LOT 1 uključuje dio od Tarčina do ulaza u Tunel Ivan, dok je LOT 2 sam Tunel Ivan.
Dužina LOT 1, Tarčin – ulaz u tunel Ivan, je 4,9 kilometara. Početak ove poddionice je na kraju dionice Lepenica – Tarčin, odmah poslije petlje Tarčin. Jedan od zaštitnih znakova LOT-a 1 je most Raštelica 2, most koji sa svojih 13 raspona premoštava magistralnu cestu M17 i rijeku Kalašnicu.
Glavni nadzorni inžinjer za ovaj objekt Enes Lakota
Glavni nadzorni inžinjer za ovaj objekt Enes Lakota kaže da na dionici LOT 1 imaju dva glavna projekta, a to su mostovi Raštečlica 1 i 2.
- Oba mosta su u dužini od dva kilometra, tačnije 2.200 metara. Most Raštelica 1 se gradi postupkom postupnog potiskivanja. Riječ je o savremenoj tehnologiji gradnje koja podrazumijeva da se segmenti mosta grade na platou iza stubova, a potom se potiskuju na njihov konačan položaj. Most Raštelica 2 se gradi na fiksnoj skeli polje po polje i on je veće dužine u odnosu na most 1 – kaže Lakota.
Most ima 19 raspona
Zbog ograničenog prostora predviđeno je odmorište bez uslužnih objekata. Nakon lijevog odmorišta lociran je most M2 – Raštalica 2, koji premoštava magistralnu cestu i širu dolinu, tako da ovaj most ima 19 raspona. Bitno je napomenuti da je na ovom mjestu magistralna cesta u usponu, sa tri trake (traka za spora vozila).
Desno odmorište zajedno sa uključnim i isključnim rampama locirano je na prostoru skoro od mosta M2 pa sve do ulaska u tunel Ivan.
Šef projekta LOT1 Damir Peštelić
Šef projekta LOT1, Damir Peštelić, a koji radi u Euro-Asfaltu kaže da se trenutno radi po predviđenoj dinamici, a pojačali su radove.
- Pokušavamo još pojačati radove kako bi prije zime mogli odraditi veći dio zemljanih radova. Što se tiče mehanizacije, trenutno je angažirano 50 bagera, valjaka i slično. U narednog periodu ćemo još pojačati radove, a na gradilištu je angažirano skoro 400. Što se tiče radnog vremena, počinjemo ujutro od 7 do 18 sati. Naravno, zbog visokih temperatura pravimo pauze od 12 do 15 sati. Radi se u smjenama. Na tunelu radimo i noći, radi se u tri smjene. Jena smjena odmara, dok dvije rade – objašnjava Peštalić.
Tunel Ivan dug 1.750 metara
Izvođač radova na poddionici Tarčin – Ivan, LOT 1, Tarčin – ulaz u tunel Ivan je konzorcij koji čine Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo (BiH) i Granit AD Skopje (Sjeverna Makedonija). Nadzor nad izgradnjom vrši Institut IGH, d.d. Zagreb (Hrvatska).
Vrijednost ugovora je 66.584.028,92 eura bez PDV-a i finansira se sredstvima osiguranima kod Europske investicijske banke (EIB) i bespovratnim grant sredstvima odobrenim od strane WBIF (sredstva EU) u visini od 11,7 miliona eura.
LOT 2 ukupne dužine je dva kilometra, a sam tunel Ivan 1750 metara.
Šef projekta LOT2, Ermin Handžar
Šef projekta LOT2, Ermin Handžar kaže da je lijeva, probijena cijev Tunela Ivan dužine 1.760 metara, a desna, koja bi trebala do kraja avgusta biti probijena, dužine 1.720 metra.
- Veći dio posla je obavljena. Slijedu druga faza u kojoj je fokus na hidroizolaterskim radovima i sekundarana obloga. Kompletna dionica bi trebala biti puštena u promet početkom ljeta naredne godine. Sve se odvija po planiranoj dinamici – ističe Handžar.
Dvocijevni tunel
Ovo je dvocijevni tunel, sa po dvije trake i proći će kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1721,50 metara, dok je lijeva tunelska cijev duga 1761,50 metara i bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17.
Unutar tunela predviđeno je pet poprečnih veza za pješake i jedna konekcija za interventna vozila u slučaju nezgoda.
Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1.020 metara, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 metara.
Tunel je projektiran da se izvodi po Novoj Austrijskoj Tunelskoj Metodi (NATM). Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja sa magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice.
Privremena spojna cesta je dvosmjerna cesta sa po jednom trakom, duga je oko 700 metara. Spojna cesta počinje od buduće kružne raskrsnice na magistralnoj cesti M-17 i dalje se penje preko postojećeg potoka, mostom dužine 15 metara, do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina.
Izgradnja Koridora 5C u punom je jeku. Trenutno su u izgradnji dionice Poprikuše - Nemila (5,5 km), Vranduk – Ponirak (5,3 km), Ponirak – Vraca /tunel Zenica (3,3 km), Tarčin – Ivan (4,9 km), Tunel Ivan (2 km), Buna – Počitelj (7,2 km) i Počitelj – Zvirovići (11 km).
Predviđeni rokovi za završetak su različiti od ljeta 2022. (Tarčin – Ivan) do 2024. (Poprikuše – Nemila).
Ekipa „Avaza“ danas je obišla radove na poddionici Tarčin – Ivan koja je podijeljena na dva lota. LOT 1 uključuje dio od Tarčina do ulaza u Tunel Ivan, dok je LOT 2 sam Tunel Ivan.
Dužina LOT 1, Tarčin – ulaz u tunel Ivan, je 4,9 kilometara. Početak ove poddionice je na kraju dionice Lepenica – Tarčin, odmah poslije petlje Tarčin. Jedan od zaštitnih znakova LOT-a 1 je most Raštelica 2, most koji sa svojih 13 raspona premoštava magistralnu cestu M17 i rijeku Kalašnicu.
Glavni nadzorni inžinjer za ovaj objekt Enes Lakota
Glavni nadzorni inžinjer za ovaj objekt Enes Lakota kaže da na dionici LOT 1 imaju dva glavna projekta, a to su mostovi Raštečlica 1 i 2.
- Oba mosta su u dužini od dva kilometra, tačnije 2.200 metara. Most Raštelica 1 se gradi postupkom postupnog potiskivanja. Riječ je o savremenoj tehnologiji gradnje koja podrazumijeva da se segmenti mosta grade na platou iza stubova, a potom se potiskuju na njihov konačan položaj. Most Raštelica 2 se gradi na fiksnoj skeli polje po polje i on je veće dužine u odnosu na most 1 – kaže Lakota.
Most ima 19 raspona
Zbog ograničenog prostora predviđeno je odmorište bez uslužnih objekata. Nakon lijevog odmorišta lociran je most M2 – Raštalica 2, koji premoštava magistralnu cestu i širu dolinu, tako da ovaj most ima 19 raspona. Bitno je napomenuti da je na ovom mjestu magistralna cesta u usponu, sa tri trake (traka za spora vozila).
Desno odmorište zajedno sa uključnim i isključnim rampama locirano je na prostoru skoro od mosta M2 pa sve do ulaska u tunel Ivan.
Šef projekta LOT1 Damir Peštelić
Šef projekta LOT1, Damir Peštelić, a koji radi u Euro-Asfaltu kaže da se trenutno radi po predviđenoj dinamici, a pojačali su radove.
- Pokušavamo još pojačati radove kako bi prije zime mogli odraditi veći dio zemljanih radova. Što se tiče mehanizacije, trenutno je angažirano 50 bagera, valjaka i slično. U narednog periodu ćemo još pojačati radove, a na gradilištu je angažirano skoro 400. Što se tiče radnog vremena, počinjemo ujutro od 7 do 18 sati. Naravno, zbog visokih temperatura pravimo pauze od 12 do 15 sati. Radi se u smjenama. Na tunelu radimo i noći, radi se u tri smjene. Jena smjena odmara, dok dvije rade – objašnjava Peštalić.
Tunel Ivan dug 1.750 metara
Izvođač radova na poddionici Tarčin – Ivan, LOT 1, Tarčin – ulaz u tunel Ivan je konzorcij koji čine Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo (BiH) i Granit AD Skopje (Sjeverna Makedonija). Nadzor nad izgradnjom vrši Institut IGH, d.d. Zagreb (Hrvatska).
Vrijednost ugovora je 66.584.028,92 eura bez PDV-a i finansira se sredstvima osiguranima kod Europske investicijske banke (EIB) i bespovratnim grant sredstvima odobrenim od strane WBIF (sredstva EU) u visini od 11,7 miliona eura.
LOT 2 ukupne dužine je dva kilometra, a sam tunel Ivan 1750 metara.
Šef projekta LOT2, Ermin Handžar
Šef projekta LOT2, Ermin Handžar kaže da je lijeva, probijena cijev Tunela Ivan dužine 1.760 metara, a desna, koja bi trebala do kraja avgusta biti probijena, dužine 1.720 metra.
- Veći dio posla je obavljena. Slijedu druga faza u kojoj je fokus na hidroizolaterskim radovima i sekundarana obloga. Kompletna dionica bi trebala biti puštena u promet početkom ljeta naredne godine. Sve se odvija po planiranoj dinamici – ističe Handžar.
Dvocijevni tunel
Ovo je dvocijevni tunel, sa po dvije trake i proći će kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1721,50 metara, dok je lijeva tunelska cijev duga 1761,50 metara i bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17.
Unutar tunela predviđeno je pet poprečnih veza za pješake i jedna konekcija za interventna vozila u slučaju nezgoda.
Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1.020 metara, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 metara.
Tunel je projektiran da se izvodi po Novoj Austrijskoj Tunelskoj Metodi (NATM). Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja sa magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice.
Privremena spojna cesta je dvosmjerna cesta sa po jednom trakom, duga je oko 700 metara. Spojna cesta počinje od buduće kružne raskrsnice na magistralnoj cesti M-17 i dalje se penje preko postojećeg potoka, mostom dužine 15 metara, do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina.
Spoiler
Show
- So What!
- Posts: 11144
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#23025 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Spoiler
Show