Most Moračica, na prvoj trasi budućeg autoputa u Crnoj Gori, 11. maj 2021.
Četrdeset jedan kilometar autoputa, skoro milijardu eura, sedam godina gradnje, u mandatima četiri Vlade, pet odlaganja završetka radova. I još nije gotov.
Sedam godina nakon početka gradnje 41 kilometra dionice auto-puta Bar-Boljare, iz Vlade Crne Gore najavljuju novo prolongiranje otvaranja trase koju gradi kineska državna kompanija China Road & Bridge Corporation (CRBC).
Riječ je dionici između Smokovca, na periferiji Podgorice, do Mateševa, nadomak Kolašina.
Tri Vlade su se promijenile od kada je počela gradnja auto-puta, 2015. godine. Prvi rok za završetak bio je novembar 2019.
Četvrta Vlada Dritana Abazovića koja je izabrana 28. aprila ove godine, najavljuje otvaranje na ljeto.
U Mreži za afirmaciju nevladinog sektora (MANS) smatraju da treba postaviti pitanje odgovornosti zbog činjenice da se 41 kilometar autoputa gradi sedam godina, što je, kako kažu, nezabilježeno u svijetu.
Za kašnjenja u poslednje dvije godine, Vlada odgovornom smatra kinesku kompaniju.
Osim trogodišnjeg kašnjenja njegovog završetka, postaće i najskuplji autoput na svijetu, kazao je 13. aprila ove godine, u razgovoru za BBC, Dritan Abazović, koji je dvije sedmice kasnije postao novi premijer:
Šta je ko obećavao?
Iako je bivši ministar kapitalnih investicija Mladen Bojanić u januaru ove godine saopštio da "smo došli veoma blizu" otvaranja prve dionice, njegov nasljednik Ervin Ibrahimović je 16. maja saopštio da bi to moglo da se dogodi početkom jula, ne navodeći koji su radovi još preostali.
Grubi, građevinski radovi na trasi zvanično su završeni u novembru prošle godine.
Radove je mjesec kasnije, u decembru, obišao i tadašnji premijer Zdravko Krivokapić koji je gotovo ljutito od Kineza zatražio da okončaju radove najkasnije do polovine januara 2022.
"Dosta je igre sa građanima! Hoću da put 15. januara, pred zimsku turističku sezonu bude spreman. Radite dan – noć! Ja ću ako treba da radim sa vama", kazao je Krivokapić.
Krivokapićevoj Vladi je 4. februara izglasano nepovjerenje nakon čega je u aprilu izabrana nova premijera Abazovića.
Zašto država za odgovornu smatra kompaniju iz Kine?
Ugovor između države i kineske kompanije je veoma jasan i njime su precizno utvrđeni rokovi za završetak radova, kaže za Radio Slobodna Evropa (RSE) generalni direktor za državne puteve u Ministarstvu kapitalnih investicija (MKI), Miroslav Mašić.
Međutim, kako navodi, Vlada je prihvatila razloge izvođača za kašnjenje koji su se odnosili na uticaj pandemije korona virusa na dinamiku gradnje, odnosno na usporavanje radova:
"Naravno da smo imali razumijevanja za probleme koje je u građevinskom sektoru izazvala pandemija i zato smo dogovorili rok za završetak radova do 17. novembra 2020. godine. Sve nakon tog roka je njihova (CRBC) odgovornost".
Kako pojašnjava Mašić, glavni inžinjer je nakon toga roka vrjednovao sve razloge CRBC za naredna produženje rokova ali je našao da su oni neosnovani.
RSE je 16. maja od kineske kompanije CRBC zatražio infomacije o tome koji su tačno radovi još preostali i koji je rok njihovog završetka.
Takođe, interesovalo nas je i njihovo mišljenje o tome ko je odgovoran za višestruko kašnjenje završetka radova. Odgovore nijesmo dobili...
Dejan Milovac: Nadležni ne znaju do kada će radovi biti završeni
Kolika je šteta?
Iz Mreže za afirmaciju nevladinog sektora (MANS) ocjenjuju da brojna pomjeranja rokova za puštanje u saobraćaj prve dionice budućeg autoputa samo govore o tome koliko je država neozbiljno pristupila tom projektu, koji slovi za najveći infrastrukturni u istoriji Crne Gore.
Dejan Milovac iz Istraživačkog centra MANS-a kaže za RSE da je u prilog tome i činjenica da ni u nadležnom ministarstvu (MKI) ne znaju koliki je opseg preostalih, tehničkih radova i do kada će oni biti završeni:
"Svako dalje prolongiranje otvaranja autoputa je direktni gubitak za državu i građane. Prolazi treća turistička godina bez autoputa i zamislite koliki prihod smo izgubili, samo od putarine za to vrijeme, odnosno od prvobitnog roka završetka koji je bio u novembru 2019.."
Ko će kome plaćati penale?
Miroslav Mašić iz MKI kaže da je država već pokrenula postupak za naplatu penala, odnosno troškova zbog kašnjenja sa završetkom radova:
"Mi smo od inžinjera iz francusko-italijanskog konzorcijuma, kao konsultantna na ovom projektu, dobili upute i određene predloge u vezi sa tim. Svakako do samog kraja projekta se ti penali mogu ispostaviti i napraviti pregled troškova nastalih zbog kašnjenja radova".
Mašić kaže da u Vladi ne vide odgovornost države.
Podsjeća da u CRBC-ju, ukoliko smatraju da treba da traže naplatu penala od Vlade, to mogu učiniti podnošenjem zahtjeva prema Komisiji za rješavanje sporova ili konačno prema Arbitražnom sudu u Kini, koji je prema ugovoru nadležan u slučaju spora između Crne Gore i Kine.
U MANS-u, međutim, sumnjaju da su za kašenjenja odgovorni samo Kinezi.
Dejan Milovac kaže da sumnju da je i država odgovorna izazivaju upravo višestruka prolongranja rokova otvaranja autoputa:
"Mi smo u nekoliko navrata imali prolongiranja koja su odobravana od strane prethodnih ministarstava, a da javnost do kraja nije bila upoznata koji su tačno razlozi za to. Čim je odobravano možemo pretpostaviti da je krivica bila i na našoj a ne samo na kineskoj strani."
Milovac dodaje de će tek po objavljivanju kompletne dokumentacije i ugovora o gradnji autoputa biti jasno ko će kome morati da plati penale zbog kašnjenja.
Cijena
Kompletan aranžman između Crne Gore i Kine prvobitno je procijenjen na 809 miliona dolara, a naknadno je cijena povećana za oko 90 miliona zbog izgradnje pristupnih puteva i infrastrukture.
Ugovor o izgradnji je sa CRBC potpisala prethodna Vlada Demokratske partije socijalista, predsjednika Mila Đukanovića, a prvu ratu kredita koji je uzet kod kineske EXIM banke je u julu prošle godine otplatila Vlada Zdravka Krivokapića.
Druga rata za autoput uplaćena je u januaru 2022. godine.
Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Moderator: anex
- So What!
- Posts: 11155
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#24076 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Osma godina gradnje 'kineskog autoputa' u Crnoj Gori
Radio Slobodna Europa
Spoiler
Show
- drug_profi
- Posts: 50571
- Joined: 16/07/2012 16:00
#24077 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Kako sam nasao los primjer?
Kazes i sam da je Peljeski most kasnio 56 dana, a da su radovi radi vise sile bili prekinuti par mjeseci.
Dakle fakticki uradjen prije roka. Visa sila u ugovorima zna se sta je.
Evropa investitor i nema zajebancije.
Obilaznicu ko placa?
Kazes i sam da je Peljeski most kasnio 56 dana, a da su radovi radi vise sile bili prekinuti par mjeseci.
Dakle fakticki uradjen prije roka. Visa sila u ugovorima zna se sta je.
Evropa investitor i nema zajebancije.
Obilaznicu ko placa?
- So What!
- Posts: 11155
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#24078 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Pa ima li onda više sile kod Počitelja onda, ako ćemo tako gledati, da li su i tamo ispred roka, jer svi znamo da hercegovačko sunce Kineza vidjelo nije, tunel Počitelj je iskopao Euro-Asfalt, dok most gradi Hering, iako i po ugovoru podizvođači ne bi smjeli nositi te radove.drug_profi wrote: ↑22/05/2022 19:08 Kako sam nasao los primjer?
Kazes i sam da je Peljeski most kasnio 56 dana, a da su radovi radi vise sile bili prekinuti par mjeseci.
Dakle fakticki uradjen prije roka. Visa sila u ugovorima zna se sta je.
Evropa investitor i nema zajebancije.
Obilaznicu ko placa?
U ovom slučaju smo dobili strane izvođače, koji su opet shvatili ono što je ovdje jasno, dovesti domaću operativu da ti izgradi jer je jeftinije, te u ovom slučaju ni Hering ni Euro-Asfalt ne bi zaradili ni približno koliko bi zaradili da su bili u pobjedničkom konzorciju koji na kraju kupi kajmak.
Most Pelješac sa pristupnim cestama je sufinansirala Evropska Unija sa 85%, ostatak su finansirale Hrvatske Ceste, dakle most nije poseban subjekt, on je dio cjeline. Sam most je prva faza, njega je dobio kineski CBRC, drugu dionicu je dobio austrijski Strabag, dok je trecu i cetvrtu dionicu dobio grčki Avax. (Izvor)
Gotovo svaku dionicu Koridora Vc je sufinansirala EU, što sa grantovima, što sa kreditima, tako da zaista ne vidim kako to utiče na efikasnost.
- drug_profi
- Posts: 50571
- Joined: 16/07/2012 16:00
#24079 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Pa visa sila je mogla uzrokovati zastoj od par mjeseci, a ovdje je vec kasnjenje od par mjeseci i radovi nisu ni blizu gotovog.
I to sto ovdje nema kineza, a na Peljeskom mostu su bili vecinom, pokazuje da je problem kasnjenja u izvodjacima i nadzoru.
Kinezi nemaju vremena da im radna snaga negdje ostaje duze od plana. Kad su angazovani podizvodjaci, onda im je svejedno kad ce biti gotovo jer podizvodjac je dogovoren sa investitorom i nema penala. Fakticki eto vas tamo, radite sta hocete, mi samo hocemo svoj profit.
E u tom je stvar. Da su nadzor i investitor strogi u zahtjevima prema rokovima iz ugovora, radovi bi se i zavrsavali na vrijeme.
Na Peljescu je bilo strogoce jer je trebalo politici radi izbora, i jer je trebalo i EU fondovima da dokazu da nisu kinezi uzeti bez razloga.
Kod nas niti je bitno politici, niti fondovima, niti investitoru, niti nadzoru...
I to sto ovdje nema kineza, a na Peljeskom mostu su bili vecinom, pokazuje da je problem kasnjenja u izvodjacima i nadzoru.
Kinezi nemaju vremena da im radna snaga negdje ostaje duze od plana. Kad su angazovani podizvodjaci, onda im je svejedno kad ce biti gotovo jer podizvodjac je dogovoren sa investitorom i nema penala. Fakticki eto vas tamo, radite sta hocete, mi samo hocemo svoj profit.
E u tom je stvar. Da su nadzor i investitor strogi u zahtjevima prema rokovima iz ugovora, radovi bi se i zavrsavali na vrijeme.
Na Peljescu je bilo strogoce jer je trebalo politici radi izbora, i jer je trebalo i EU fondovima da dokazu da nisu kinezi uzeti bez razloga.
Kod nas niti je bitno politici, niti fondovima, niti investitoru, niti nadzoru...
- jasib
- Posts: 1180
- Joined: 25/08/2013 09:12
#24080 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Po tvojoj, stručnoj" procjeni, da su Pelješki most gradili Euro-Asfalt i Hering, a da im je grupa kineskih inženjera bila u nadzoru, obzirom na političku i ekonomsku poziciju i nadzor Mosta kakva jeste, bi li Most bio izgrađen u isto vrijeme ili drugačije, nego u ovom roku u kojem je izgrađen?So What! wrote: ↑22/05/2022 20:50Pa ima li onda više sile kod Počitelja onda, ako ćemo tako gledati, da li su i tamo ispred roka, jer svi znamo da hercegovačko sunce Kineza vidjelo nije, tunel Počitelj je iskopao Euro-Asfalt, dok most gradi Hering, iako i po ugovoru podizvođači ne bi smjeli nositi te radove.drug_profi wrote: ↑22/05/2022 19:08 Kako sam nasao los primjer?
Kazes i sam da je Peljeski most kasnio 56 dana, a da su radovi radi vise sile bili prekinuti par mjeseci.
Dakle fakticki uradjen prije roka. Visa sila u ugovorima zna se sta je.
Evropa investitor i nema zajebancije.
Obilaznicu ko placa?
U ovom slučaju smo dobili strane izvođače, koji su opet shvatili ono što je ovdje jasno, dovesti domaću operativu da ti izgradi jer je jeftinije, te u ovom slučaju ni Hering ni Euro-Asfalt ne bi zaradili ni približno koliko bi zaradili da su bili u pobjedničkom konzorciju koji na kraju kupi kajmak.
Most Pelješac sa pristupnim cestama je sufinansirala Evropska Unija sa 85%, ostatak su finansirale Hrvatske Ceste, dakle most nije poseban subjekt, on je dio cjeline. Sam most je prva faza, njega je dobio kineski CBRC, drugu dionicu je dobio austrijski Strabag, dok je trecu i cetvrtu dionicu dobio grčki Avax. (Izvor)
Gotovo svaku dionicu Koridora Vc je sufinansirala EU, što sa grantovima, što sa kreditima, tako da zaista ne vidim kako to utiče na efikasnost.
Ne znam koliko si inteligentan, znam koliko si na ovoj temi moćan, pa da mi post ne bude pobrisan, ja bih da preciziram pitanje: Da počiteljski most grade isti Kinezi koji su izgradili i Pelješki, bi li počiteljski most kasnio ovoliko vremena koliko kasni kad ga grade BiH radnici, u okolnostima u kojima bi politički i ekonomski nadzor nad našim mostom imali Novalić i njegovi...?
- So What!
- Posts: 11155
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#24081 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Te dvije kompanije nisu kompetentne da grade takav most iako se Euro-Asfalt prijavljivao na taj tender, što im se ujedno i spočitavalo s obzirom da su povezani s političkim miljeom koji je godina iz Sarajeva vodio kampanju protiv njegove izgradnje.jasib wrote: ↑22/05/2022 21:01Po tvojoj, stručnoj" procjeni, da su Pelješki most gradili Euro-Asfalt i Hering, a da im je grupa kineskih inženjera bila u nadzoru, obzirom na političku i ekonomsku poziciju i nadzor Mosta kakva jeste, bi li Most bio izgrađen u isto vrijeme ili drugačije, nego u ovom roku u kojem je izgrađen?
Ne znam koliko si inteligentan, znam koliko si na ovoj temi moćan, pa da mi post ne bude pobrisan, ja bih da preciziram pitanje: Da počiteljski most grade isti Kinezi koji su izgradili i Pelješki, bi li počiteljski most kasnio ovoliko vremena koliko kasni kad ga grade BiH radnici, u okolnostima u kojima bi politički i ekonomski nadzor nad našim mostom imali Novalić i njegovi...?
Ista kompanija koja je gradila Pelješki most, gradi i ovaj autoput u Crnoj Gori, koji kasni dvije i po godine, imaš iznad članak u spoileru koji sam tim povodom postavio, pa eto ti odgovor prijatelju, poznavanje materije mi možeš osporavati, ali ja za sve svoje tvrdnje koristim relevantne izvore, koje uredno linkujem ovdje.
Problem nekih forumaša sa mnom je očigledno taj što osporim razne teorije koje ovdje plasiraju, koje su jako neutemeljene i nikakav problem mi je ponuditi kvalitetan kontra-argument, iako ne mora značiti da sam i ja uvijek upravu.
Fadil Novalić je čovjek koji je svojim dolaskom najavio da neće graditi autoputeve i potrudio se da tako i ostane, ono što je otvoreno je statistička greška naspram dva mandata (osam godina) koliko je imao na raspolaganju. Ja sam čovjek kojem je stalo da vidi što prije izgrađen koridor Vc, iskreno do te mjere, da bih pristao da nas zavale u neki robovlasnički kredit samo da ovo završimo više.
Ja se u spetembru najiskrenije nadam garnituri koja već vlada Kantonom Sarajevo, jer su tamo dokazali svoj interes za jačanjem infrastrukture, nadam se da će progutati ponos i koalirati s HDZ-om te početi sa reorganizacijom ove anarhije u izgradnji autoputeva i reformom željezničkog saobraćaja.
I tada će se pokazati, da ko god da ovdje dođe raditi, kao pod-izvođače će uzimati domaće kompanije, osim eventualno turskih kompanija koje će se truditi maksimalno svoju operativu da koriste.
-
- Posts: 81443
- Joined: 10/02/2010 07:54
- Location: Bunker :D Saj ops
#24082 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
e cega su se sjetili prewd pocetak ljetne sezone na komplet sezonu zatvorit jedini put prema jadranu
ok ok ima zaobilaznica mogu i preko zagreba nije poblem
ok ok ima zaobilaznica mogu i preko zagreba nije poblem
-
- Posts: 3013
- Joined: 14/09/2006 11:02
#24083 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Pa evo jebenu Crnaju ne mogu da riješe 2 godine. Ljudi za 2 godine probiju nov tunel, oni ne mogu da obnove postojeći.sumirprimus wrote: ↑23/05/2022 10:11 e cega su se sjetili prewd pocetak ljetne sezone na komplet sezonu zatvorit jedini put prema jadranu
ok ok ima zaobilaznica mogu i preko zagreba nije poblem
Imam utisak kao da neko testira dokle su granice tolerancije građana ove države i dokle se može ići u bezobrazluku.
-
- Posts: 3974
- Joined: 24/05/2020 17:41
- Location: Sarajevo
#24084 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
jadovi zatvaraju sad M17 radi pristupne ceste za autoput koji jos nije gotov...sumirprimus wrote: ↑23/05/2022 10:11 e cega su se sjetili prewd pocetak ljetne sezone na komplet sezonu zatvorit jedini put prema jadranu
ok ok ima zaobilaznica mogu i preko zagreba nije poblem
sta su radili citavu zimu i sta ce raditi narednu zimu ?
- So What!
- Posts: 11155
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#24085 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Probijeni rokovi na trasi od Zenice ka Žepču: Na neprekinutu vožnju do Doboja još ćemo čekati
Indikator
Bosna i Hercegovina se 1997. godine obavezala da će izgraditi trasu koridora Vc kao dio Panevropskog koridora. Dvije decenije od postavljanja kamena temeljca, sa izgrađenih oko 113 kilometara, tek smo na pola puta. Kada bi trebao biti izgrađen i koja je dinamika radova na trasi kod Zenice?
Kod Zenice se na 4 dionice gradi 19 kilometara autoputa prema Žepču. Završetak radova na dvije dionice bio je planiran ove godine, no dinamika radova je takva da će rok biti probijen, dok je kraj radova za preostale dvije dionice planiran 2024. godine, izvještava Federalna televizija.
Na poddionici Ponirak - Vraca prvi značajniji objekat je tunel Zenica. Sa 3.360 metara trenutno je najduži probijeni tunel, no preostalo je još mnogo posla za graditelje.
- Radovi na na desnoj i lijevoj tunelskoj cijevi će se intenzivirati sljedećeg mjeseca uvođenjem dvije dodatne oplate za betoniranje cijevi. Lijeva će se betonirati i sa jedne i druge strane, navodi Elmin Škulj, predstavnik Euroasfalta
Izgradnja ne ide lako, s obzirom na to da se trasa provlači kroz uzak prostor u dolini rijeke Bosne. Preko 500 radnika svakodnevno gradi, no geomorfološki i geografski uslovi primorali su inženjere na gradnju 2 velika tunela i 12 mostova.
- Problemi se rješavaju. Za dionice Vranduk - Ponirak i Ponirak - Vraca je izvjesno da ćemo probiti rokove za godinu i po dana. To ništa ne znači posebno jer je to jedna cjelina. Petlja se nalazi u Golubinju tako da će to biti jedan prostor kad se bude otvaralo, ističe Ahmed Mušija, predstavnik JP Autoceste FBiH.
Ništa manje nije zahtjevno ni na poddionici dugoj 5,3 kilometra kojom se izlazi iz vrandučke kotline.
Kako navode iz azerbejdžanskog Azvrita, trenutno se izvode radovi na tunelu Vranduk i sektorima 4 i 5 ove dionice – a najzahtevnije je bilo izraditi tunel kao i iskop i zaštitu kosinu te armirano tlo.
Po završetku izgradnje ovih poddionica od Zenice prema Žepču, trasa budućeg autoputa bit će duga oko 19 kilometara - to znači da će put od Zenice prema Žepču po završetku 2024. godine biti kraći za oko 17 kilometara.
Preduslov za funkcionalnost je izgradnja više od 11 kilometara od Nemile do Poprikuša. Prvi put na gradnji autoputa u našoj zemlji ispit će polagati radnici turske kompanije HGG.
- Radimo na dionici Nemila - Vranduk dužine 5,7 kilometara, gradimo kamp, za 10 dana iz Turske će doći 80 mašina i 200 radnika koji trebaju izgraditi dionicu do februara 2024. godine, istakao je Oktay Ateş, predstavnik HGG-a.
Kao prioriet u gradnji, iz Autocesta FBiH akcenat je stavljen na trasu od Poprikuša do Putnikovog brda dugu preko 40 kilometara. No, građani će vožnju do Doboja još pričekati. Za sada su povezani Zenica i Sarajevo, a napreduje se i prema Konjicu. Dvije decenije od početka radova još nije spojena trasa 335 kilometara od Bijače do Svilaja na što se na evropskom putu Bosna i Hercegovina bez autoputa obavezala.
- -Chesterfield-
- Posts: 5623
- Joined: 04/08/2020 19:22
#24086 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Je li tačno da je trasa kraća za oko 17 kilometara?So What! wrote: ↑23/05/2022 14:24 Probijeni rokovi na trasi od Zenice ka Žepču: Na neprekinutu vožnju do Doboja još ćemo čekati
Po završetku izgradnje ovih poddionica od Zenice prema Žepču, trasa budućeg autoputa bit će duga oko 19 kilometara - to znači da će put od Zenice prema Žepču po završetku 2024. godine biti kraći za oko 17 kilometara.
- Grean
- Posts: 9334
- Joined: 30/11/2013 19:47
#24087 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Iz onog vidjenog do sad u Pocitelju tesko me ko moze ubijediti da ovo nije dijelom usmjereno protiv povratnika.doktor78 wrote: ↑23/05/2022 12:33Pa evo jebenu Crnaju ne mogu da riješe 2 godine. Ljudi za 2 godine probiju nov tunel, oni ne mogu da obnove postojeći.sumirprimus wrote: ↑23/05/2022 10:11 e cega su se sjetili prewd pocetak ljetne sezone na komplet sezonu zatvorit jedini put prema jadranu
ok ok ima zaobilaznica mogu i preko zagreba nije poblem
Imam utisak kao da neko testira dokle su granice tolerancije građana ove države i dokle se može ići u bezobrazluku.
Samo kad vidis kako su im unistili prilaz sa onim betonskim zardinjerima uz blagoslov najjace u Bosnjaka sve ti je jasno.
Jadno stanje Pocitelja je posebna prica. Sve propada, nisu u stanju da restauriraju ono malo gradjevina.
-
- Posts: 6684
- Joined: 17/02/2005 07:57
#24088 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Za jadno stanje Počitelja su uglavnom odgovorni njegovi ugostitelji.. Što se tiče žardinjera, da je sreće ulaz vozilima u stari grad bi bio u potpunosti zabranjen..Grean wrote: ↑23/05/2022 14:43Iz onog vidjenog do sad u Pocitelju tesko me ko moze ubijediti da ovo nije dijelom usmjereno protiv povratnika.
Samo kad vidis kako su im unistili prilaz sa onim betonskim zardinjerima uz blagoslov najjace u Bosnjaka sve ti je jasno.
Jadno stanje Pocitelja je posebna prica. Sve propada, nisu u stanju da restauriraju ono malo gradjevina.
- laserShow
- Posts: 4071
- Joined: 30/04/2022 22:10
- Grijem se na: nacionalizam
- thekupus
- Posts: 6808
- Joined: 25/06/2011 22:38
#24090 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Što, misliš da se ne radi protiv povratnika u tim dijelovima države? Idi u Stolac na par mjeseci, pa ćeš naučiti kako se vlast odnosi prema onima koji su bili protjerani, a koji su se vratili uprkos svim naporima da se ne vrate.
- laserShow
- Posts: 4071
- Joined: 30/04/2022 22:10
- Grijem se na: nacionalizam
#24091 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Je li rat zavrsen prosle godine pa da se "nesto radi nekome"? Ljudi, hajde i da se radi, ali hebenih TRIDESE GODINA se moglo rijesiti SVE, samo niko nije imao zelje a i koristi da to uradi.
Prema tome, usmjerite energiju na trazenje krivca, koji nije samo H komponenta. Naši izdajnici su najgori!
Prema tome, usmjerite energiju na trazenje krivca, koji nije samo H komponenta. Naši izdajnici su najgori!
- fortaleza
- Posts: 5586
- Joined: 05/03/2012 23:16
- Location: https://www.youtube.com/watch?v=Vh4QWmx50qA
#24092 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
U starom gradu Počitelju nisu ni potrsili ono malo zelenila koje je okupiralo put za kulu te se ne može ni proći, a sat vremena posla čišćenja. Jednostavno, ljude ne briga, nema to veze s nacijom.neki wrote: ↑23/05/2022 14:56Za jadno stanje Počitelja su uglavnom odgovorni njegovi ugostitelji.. Što se tiče žardinjera, da je sreće ulaz vozilima u stari grad bi bio u potpunosti zabranjen..Grean wrote: ↑23/05/2022 14:43
Iz onog vidjenog do sad u Pocitelju tesko me ko moze ubijediti da ovo nije dijelom usmjereno protiv povratnika.
Samo kad vidis kako su im unistili prilaz sa onim betonskim zardinjerima uz blagoslov najjace u Bosnjaka sve ti je jasno.
Jadno stanje Pocitelja je posebna prica. Sve propada, nisu u stanju da restauriraju ono malo gradjevina.
- Grean
- Posts: 9334
- Joined: 30/11/2013 19:47
#24093 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Ko da rijesi, 50 povratnika ili opstina Capljina kojoj pripadaju. HNK, Vlada jebene Federacije?laserShow wrote: ↑23/05/2022 15:35 Je li rat zavrsen prosle godine pa da se "nesto radi nekome"? Ljudi, hajde i da se radi, ali hebenih TRIDESE GODINA se moglo rijesiti SVE, samo niko nije imao zelje a i koristi da to uradi.
Prema tome, usmjerite energiju na trazenje krivca, koji nije samo H komponenta. Naši izdajnici su najgori!
Za zardinjere @neki , prvo izgledaju kao da su tenkovske prepreke na ulazu u Mariupolj a ne prilaz istorijskom gradu, ogavno. Nece Ruse zaustavljati pa da im trebaju onih gabarita.
Drugo mogla se napraviti zaustavna traka, parking negdje ispred, radi se o jebenom turistickom mjestu gdje putnik namjernik treba da svrati.
Zato je tamo kod krsta palim "hrvatskim braniteljima" 100 metara dalje trg, mozes autobus okrenuti.
Znaci tu providnu neka pusi ko voli. Postoji nebriga i ona je namjenska, jedni iz nacionalnih a drugi iz qurcoboljskih razloga.
-
- Posts: 1181
- Joined: 05/01/2013 16:16
#24094 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Tamo neke davne 2000-te Edhem Bičakčić položio kamen temeljac uz najavu izgradnje za 5 godina. Gazimo pola 2022-ge a možemo se voziti tek na 1/3 AC. Tačno je do geologije, korone, tj. do nas je. Vlast je samo ogledalo naroda. Da nas nema trebalo bi nas izmisliti.Gurajte slobodno jače i dublje, naše bulje to mogu podnijeti
-
- Posts: 3384
- Joined: 10/04/2017 15:12
#24095 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
naravno da nije-Chesterfield- wrote: ↑23/05/2022 14:34Je li tačno da je trasa kraća za oko 17 kilometara?So What! wrote: ↑23/05/2022 14:24 Probijeni rokovi na trasi od Zenice ka Žepču: Na neprekinutu vožnju do Doboja još ćemo čekati
Po završetku izgradnje ovih poddionica od Zenice prema Žepču, trasa budućeg autoputa bit će duga oko 19 kilometara - to znači da će put od Zenice prema Žepču po završetku 2024. godine biti kraći za oko 17 kilometara.
-
- Posts: 3510
- Joined: 05/05/2005 08:25
#24096 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Ako Dodik pravi opstrukcije kroz RS zašto se ne smota na Žepču i preusmjeri preko TZ do Orašja, naštiklati na autoput Bg-Sa, ha ja-Chesterfield- wrote: ↑23/05/2022 14:34Je li tačno da je trasa kraća za oko 17 kilometara?So What! wrote: ↑23/05/2022 14:24 Probijeni rokovi na trasi od Zenice ka Žepču: Na neprekinutu vožnju do Doboja još ćemo čekati
Po završetku izgradnje ovih poddionica od Zenice prema Žepču, trasa budućeg autoputa bit će duga oko 19 kilometara - to znači da će put od Zenice prema Žepču po završetku 2024. godine biti kraći za oko 17 kilometara.
- Laertes
- Posts: 4252
- Joined: 08/01/2015 18:25
#24097 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Jest, Dodik je jedini problemcostacurta wrote: ↑24/05/2022 21:54Ako Dodik pravi opstrukcije kroz RS zašto se ne smota na Žepču i preusmjeri preko TZ do Orašja, naštiklati na autoput Bg-Sa, ha ja
- -Chesterfield-
- Posts: 5623
- Joined: 04/08/2020 19:22
#24098 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Nije to loša ideja, ali u tom slučaju @So What! mora guzlati magistralom od Tešnja do Žepča.costacurta wrote: ↑24/05/2022 21:54Ako Dodik pravi opstrukcije kroz RS zašto se ne smota na Žepču i preusmjeri preko TZ do Orašja, naštiklati na autoput Bg-Sa, ha ja
Cilj je da i u narednih 30 godina ove naše stranačke firme imaju posla. Nije cilj da se to brzo izgradi, tako što bi se pustile u izgradnju sve dionice. Valjda je to svima jasno?
- drug_profi
- Posts: 50571
- Joined: 16/07/2012 16:00
#24099 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Ja se nadam da ce se sve komplet u federaciji zamijeniti na jesen. I da ce onda fakat poceti da se radi.
-
- Posts: 3384
- Joined: 23/05/2010 15:16
#24100 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Vala je smiješno da makar nije u izgradnji sve između Zenice i Odžaka. Još prije 2-3 godine je djelovalo da će ovo na relaciji Žepče-Medakovo ići puno brže, a zapravo još nije ni počelo. S druge strane, kroz RS očito nema žurbe, iako i oni imaju više hajra od toga nego nekakvog kraka prema Prijedoru, iako su mogli napraviti do sada milion puta sve.
I ja bih fakat shvatio da smo mi napravili taj dio Sarajevo-Svilaj, pa da na jugu i nije odrađeno ovo Bradina-Mostar Jug, što djeluje najkompleksnije. Ali, nit se ovome gore na sjeveru nazire kraj, nit se na jugu dešava išta da se ima funkcionalan put od Mostara do granice.
I ja bih fakat shvatio da smo mi napravili taj dio Sarajevo-Svilaj, pa da na jugu i nije odrađeno ovo Bradina-Mostar Jug, što djeluje najkompleksnije. Ali, nit se ovome gore na sjeveru nazire kraj, nit se na jugu dešava išta da se ima funkcionalan put od Mostara do granice.