Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#24001 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by So What! »

Most u Gradišci gotov do kraja maja, ali još neće biti u funkciji
Image

Završetak radova na mostu na Savi kod Bosanske Gradiške i pristupnim trasama predviđen je krajem maja, potvrđeno je za “Nezavisne novine” u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH.

Kako su precizirali, 30. maja će biti završeni svi radovi, kako je i predviđeno potpisanim ugovorima.

– Na strani Republike Hrvatske izvode se radovi na nasipanju prilazne trase u dužini od oko 50 metara, koja će se spajati sa drugom fazom projekta koji se izvodi na teritoriji Hrvatske, a odnosi se na radove na pristupnoj saobraćajnici prema Okučanima – naglasili su.

Dodaju da je tokom marta na hrvatskoj strani Save ugrađivan nasipni materijal iza upornjaka U1, a završena je montaža čelične konstrukcije nad stubištem S2.

– Završeni su radovi na montaži cijevi odvodnje i na antikorozivnoj zaštiti unutrašnjeg dijela rasponske konstrukcije. Završena je izrada antikorozivne zaštite vanjskog dijela rasponske konstrukcije i ugradnja stubova za mrežastu zaštitnu ogradu. Takođe, izvedena je i pristupna cesta do gradilišta na hrvatskoj strani u dužini oko tri kilometra – naveli su.

Dodali su i da investitor priprema sve uslove koji su potrebni za realizaciju tehničkog pregleda i izdavanje upotrebne dozvole za most, u skladu s odredbama međudržavnog sporazuma između Savjeta ministara BiH i Vlade Hrvatske o gradnji mosta kod Gradiške i pristupnih cesta, kao i važećeg zakonodavstva u obje zemlje.

– U tu svrhu je poslužilo nekoliko sastanaka održanih u martu i aprilu s nadležnim institucijama u Republici Srpskoj i Republici Hrvatskoj. Takođe, pošto je potrebna nova kategorizacija graničnog prelaza Gradiška – Stara Gradiška, pokrenuta je inicijativa za uspostavljanje graničnog prelaza na zajedničkoj lokaciji u skladu s dogovorom s hrvatskom stranom. Smatra se da je to ekonomski opravdano rješenje koje bi osiguralo niže troškove izgradnje graničnog prelaza, niže troškove održavanja, bolju koordinaciju saradnje nadležnih organa iz obje države, manju mogućnost korupcije – istakli su oni.

Tamara Pajić iz “Hrvatskih cesta” je potvrdila da su radovi u završnoj fazi i da se odvijaju u skladu s predviđenom dinamikom.

– Iako vremenska prognoza nije povoljna za radove koji se trenutno izvode, a odnose se na izradu hidroizolacije čelične ortotropne ploče, očekujemo da će radovi biti završeni do ugovorenog roka – rekla je Pajićeva za “Nezavisne novine”.

Dušan Topić, direktor Autoputeva RS, za RTRS je rekao da je jedan od najbitnijih projekata u Republici Srpskoj i BiH izgradnja mosta na Savi kod Gradiške i spajanje auto-puteva RS s evropskom mrežom. Kako kaže, tom izgradnjom će se doprinijeti smanjenju gužve na najprometnijem graničnom prelazu, jer će dio vozila biti preusmjeren na novi granični prelaz.

Topić ističe da most neće odmah po završetku radova biti pušten u saobraćaj.

– Neophodno je da Hrvatska napravi vezu mosta s postojećom saobraćajnicom. Oni su već ugovorili taj dio posla, krenuli su radovi i za to je neophodno minimalno godinu i po dana – rekao je Topić.

Podsjećanja radi, planovi na izgradnji mosta počeli su još 2004, a svečanost povodom spajanja dvije polovine mosta održana je u oktobru prošle godine. Prvi koraci ka izgradnji mosta preduzeti su još u aprilu 2004, kada su Ministarstvo komunikacija i transporta BiH i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Hrvatske potpisali Memorandum o saglasnosti za pripremu i izgradnju auto-puta između Banjaluke i Gradiške.

U memorandumu je kao ključni zajednički objekat predviđen novi granični most preko Save s priključnim dionicama do postojećih cesta na obje strane. Protokol o saradnji u vezi s ovim projektom potpisan je u maju 2007, a ugovor za izradu projektne dokumentacije “Hrvatske ceste” su sklopile s Građevinskim fakultetom iz Zagreba u aprilu 2010. godine. Sporazum o izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške potpisan je između Vlade Hrvatske i Savjeta ministara BiH u novembru 2011, a na sjednici Vlade Hrvatske u martu 2012. donesena je Uredba o objavi Sporazuma o izgradnji mosta.

Nakon što je Evropska komisija odobrila pomoć u izgradnji ovog objekta, lokaciju mosta je te 2013. godine obišao i Peter Sorensen, tadašnji šef Delegacije EU BiH, i najavio da će Evropska komisija dati i grant od 6,3 miliona maraka za izgradnju mosta. EU je svoju obavezu ispunila i novac uplatila, a RS obezbijedila polovinu od oko 20 miliona evra za izgradnju mosta. Radovi na mostu počeli su u oktobru 2019. godine.

Ukupna dužina mosta je oko 500 metara, a popola ga finansiraju RS i BiH s jedne strane, i Hrvatska s druge u ukupnoj visini od oko 30 miliona evra. Radove izvode “Integral inženjering” a.d., “Đuro Đaković montaža” d.o.o. i “Zagreb montaža” d.o.o.
Biznis Info
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#24002 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by So What! »

Izgradnja dionice Zvirovići - Počitelj [11 km] - 21. 04. 2022. / 02. 05. 2022.

Image

Image

Image

Image
Last edited by So What! on 07/05/2022 10:42, edited 1 time in total.
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#24003 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by So What! »



User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#24004 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#24005 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by So What! »

Izgradnja dionice Ponirak - Vranduk [5,3 km] - 18. - 29. 04. 2022. @ AzVirt

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#24006 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image
kakabanja213
Posts: 2055
Joined: 10/12/2012 22:16

#24007 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by kakabanja213 »

So What! wrote: 07/05/2022 10:39

Da li je ovo trebalo biti gotovo???. Ima ovdje bar jos godina dana posla.
RJ57
Posts: 3345
Joined: 10/04/2017 15:12

#24008 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by RJ57 »

So What! wrote: 07/05/2022 10:43

Image

ovo je od koprivne na sjever.
mene interesuje je li od izlaska iz tunela zenica do koprivne išta taknuto ili još stoji šuma?
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#24009 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by So What! »

kakabanja213 wrote: 07/05/2022 10:48Da li je ovo trebalo biti gotovo???. Ima ovdje bar jos godina dana posla.
Nakon sastanka ovih iz JP Autoceste FBiH, Vlade FBiH i Euro-Asfalta početkom aprila, ustanovljeno je da će dionica kasniti, te iako je rok bio kraj maja ove godine, sada očekuju da će to biti polovina augusta ove godine.

To je manje-više i logično bilo po meni, jer su se političari skontali da bolje da to proguraju što više pred izbore, pa tako ja očekujem da neće biti ni sredinom augusta već vjerovatno sredinom ili krajem septembra, što mislim da je dovoljno da ovo završe, ako se potrude naravno.

Kostur dionice je tu, vijadukt Raštelica 1 je na nekih 85%, vijadukt Raštelica 2 je na nekih 95%, počelli su sa psotavljanjem prvog sloja asfalta na nekim dijelovima, a od svega, samo su odmaralište u nekoj ranijoj fazi izgradnje.
kakabanja213 wrote: 07/05/2022 10:48Da li je ovo trebalo biti gotovo???. Ima ovdje bar jos godina dana posla.
Na mapi sam označio sektor u kojem su uslikane ove fotografije i koji je uznapredovao, dok je dio od Sjevernog ulaza u tunel Zenica do vijadukta Koprivna 2, uključujući i sam vijadukt, gotovo netaknuto ostalo, osim što je iskrčena šuma na dijelu i napravljeni pristupi za mehanizaciju.

Ranije je spominjano da izvođači, Hering i AzVirt na ovom dijelu imaju ogromnih problema, ali da su u međuvremenu riješili iste, a s druge strane za ovu dionicu je u septembru prošle godine zatraženo dodatnih 25 miliona eura kod OFID fonda, koji je i incijalno financirao ovu dionicu.

Pojma nemam, šta je sada sa tim dodatnim zaduženjem, ali je izvođaču vjerovatno bio potreban da završe posao na ovom dijelu na kojem je očigledno zapelo. S druge strane na ovaj način je model žutog FIDIC-a pokazao koliko se odbio o glavu Vladi FBiH i kakva je noćna mora za finansiranje te koliko je pogodan dumping cijene.

Image
User avatar
jasib
Posts: 1180
Joined: 25/08/2013 09:12

#24010 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by jasib »

@So What!, šefe... nije Koridor VC, ali jeste autoput.

Ima li kakvih pouzdanih informacija o izgradnji autoputa prema Višegradu i Srbiji? Vučić uskoro dolazi do malo iza Užica sa svojim autoputem. Začas mu je spustiti se do Kotromana, a mi, čini mi se, ni idejnu trasu nemamo :(
User avatar
rusdotokija
Posts: 84
Joined: 23/01/2020 15:14

#24011 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by rusdotokija »

Neki info kada pocinju radovi u Tesnju sto se tice autoputa tokom godine ili ? ;D
User avatar
anex
Nindža revizor
Posts: 3446
Joined: 20/02/2007 13:25
Location: Grad sa željezarom bez dima
Grijem se na: čumur
Vozim: točak skot
Horoskop: imam
Contact:

#24012 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by anex »

Nastavite dalje s konkretnim razgovorom koji je u nazivu teme. Sve ostalo smatra se off topic, spam, i sl...

Ako mislite da So What piše bajke, dokažite tekstom ili slikom da je tako...

Ostale žalopoljke nemaju mjesta ovdje.

Pogotovo komentarisanje rada moderatora.

Hvala na pažnji!
User avatar
-Chesterfield-
Posts: 5532
Joined: 04/08/2020 19:22

#24013 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by -Chesterfield- »

So What! wrote: 25/04/2022 13:42

Zenica je kroz izgradnju autoputa kroz podrucje ovog grada dobila je stabilizaciju klizista istocnom stranom grada, most u Drivusi, kruzne tokove u Drivusi, Janjicima, ulici Bistua Nova, kao i vezne ceste izmedju, prikljucnu cestu u Donjoj Gracanici koja ukljucuje i most na rijeci Bosni (dug
850m) i cestu sa dvije prometne trake dužine oko 3,5 km duz lijeve obale rijeke Bosne koja se povezuje sa glavnom gradskom cestom u gradu Zenica, novi rezervoar i novi vodovod koji treba da se pusti u rad za naselja Ponirak i Blace, izmjestanje magistrale u Nemili, izgradnja kruznog toka u Nemili, izgradnja petlje u Nemili itd ...
Izmještanje magistrale u Nemili ubrojao si kao neki benefit za Zenicu. :shock:

Možeš li malo obrazložiti zbog čega tako misliš?
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#24014 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by So What! »

-Chesterfield- wrote: 08/05/2022 10:40Izmještanje magistrale u Nemili ubrojao si kao neki benefit za Zenicu. :shock:

Možeš li malo obrazložiti zbog čega tako misliš?
Tako što Nemila pripada Zenici, nisam isključivo mislio samo na urbano područje tog grada.
jasib wrote: 08/05/2022 09:40 @So What!, šefe... nije Koridor VC, ali jeste autoput.

Ima li kakvih pouzdanih informacija o izgradnji autoputa prema Višegradu i Srbiji? Vučić uskoro dolazi do malo iza Užica sa svojim autoputem. Začas mu je spustiti se do Kotromana, a mi, čini mi se, ni idejnu trasu nemamo :(
Volio bih da griješim, ali Sci-fi za narednih 50 godina, minimalno.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24399
Joined: 08/09/2005 20:08

#24015 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by Haris.ba »

jasib wrote: 08/05/2022 09:40 @So What!, šefe... nije Koridor VC, ali jeste autoput.

Ima li kakvih pouzdanih informacija o izgradnji autoputa prema Višegradu i Srbiji? Vučić uskoro dolazi do malo iza Užica sa svojim autoputem. Začas mu je spustiti se do Kotromana, a mi, čini mi se, ni idejnu trasu nemamo :(
Moguce je bilo da se napravi trasa do granice sa mostom u BiH. Isto ko sto se pravi sada na Savi.

Ali, pitanje je zbog finansija. Ima Srbija precih dionica za zavrsiti, drasticno se smanjila mogucnost uzimanja kredita.

Sada ce gurati sto vise do Zlatibora, i to je to.
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#24016 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by So What! »

Trenutno stanje (Maj 2022)

Izgrađeno i u prometu ~ 222,5 km
A1/Vc: Svilaj-Odžak - 10 km
A1/Vc: Zenica sjever-Tarčin - 91,6 km
A1/Vc: Međugorje-Bijača - 10,3 km
E761: Sarajevo Bypass (Lot2) - 4,7 km
E661: Sava-Klašnice - 34 km
A91: Mahovljani-Johovac - 71,9 km

Izgrađeno, nije u prometu ~ 7,2 km
A1/Vc: Počitelj-Buna - 7,2 km

U izgradnji ~ 52,87 km
A1/Vc: Zvirovići-Počitelj - 10,8 km
A1/Vc: most Počitelj - 1 km
A1/Vc: tunel Ivan - 2 km
A1/Vc: Ivan-Tarčin - 4,9 km
A1/Vc: Zenica sjever-Vraca - 2 km
A1/Vc: tunel Zenica - 2,7 km
A1/Vc: Ponirak-Vranduk - 5,3 km
A1/Vc: Ponirak-Vranduk - 5,67 km
A1/Vc: Nemila-Poprikuše - 5,5 km
A1/Vc: Putnikovo brdo - Rudanka 5,6 km
Vc: Rudanka-Johovac - 6,1 km
E661: most Gradiška - 0,7 km
most Rača - 0,6 km

Image
User avatar
jasib
Posts: 1180
Joined: 25/08/2013 09:12

#24017 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by jasib »

Haris.ba wrote: 08/05/2022 13:25
jasib wrote: 08/05/2022 09:40 @So What!, šefe... nije Koridor VC, ali jeste autoput.

Ima li kakvih pouzdanih informacija o izgradnji autoputa prema Višegradu i Srbiji? Vučić uskoro dolazi do malo iza Užica sa svojim autoputem. Začas mu je spustiti se do Kotromana, a mi, čini mi se, ni idejnu trasu nemamo :(
Moguce je bilo da se napravi trasa do granice sa mostom u BiH. Isto ko sto se pravi sada na Savi.

Ali, pitanje je zbog finansija. Ima Srbija precih dionica za zavrsiti, drasticno se smanjila mogucnost uzimanja kredita.

Sada ce gurati sto vise do Zlatibora, i to je to.
Ako BiH nema novca za autoput od Kotromana do Sarajeva, neka ga koncesiono izgradi Srbija, pa nek se iz putarine naplati određeni period. Taj autoput višestruko više znači svima, BiH najviše, i BiH ima korist od njegove gradnje i realizacije. Sav promet roba i svi turski kamioni, iz Makedonije, iz Bugarske, itd, u prometu prema HR i dalje, išli bi ovim putem.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24399
Joined: 08/09/2005 20:08

#24018 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by Haris.ba »

jasib wrote: 08/05/2022 18:46 Ako BiH nema novca za autoput od Kotromana do Sarajeva, neka ga koncesiono izgradi Srbija, pa nek se iz putarine naplati određeni period. Taj autoput višestruko više znači svima, BiH najviše, i BiH ima korist od njegove gradnje i realizacije. Sav promet roba i svi turski kamioni, iz Makedonije, iz Bugarske, itd, u prometu prema HR i dalje, išli bi ovim putem.
Pisao sam o ovome jedno 5 puta. Niko ne uzima autoput da izgradi, a da mu se ne garantira promet. Tipa 20 hiljada dnevno, i ono sto fali treba doplatiti. Vecina tog autoputa islo bi trasom u entitetu RS. Slobodno neka naprave taj angazman.

Sumnjam da bi tranzit presao na tu trasu. Ali, i da predje - nek entitet RS napravi tu trasu.

Samo nek Sarajevo dobije sjevernu zaobilaznicu.
User avatar
mk ultra
Posts: 19239
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#24019 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by mk ultra »

aktuelna vlast je htjela da pusti barem tarcin ivan, ali ovo kako sad izleda jako tesko... :skoljka:

Jedino neki fuseraj nabrzinu pa zatvori dionicu poslije slikanja :run:
User avatar
drug_profi
Posts: 50216
Joined: 16/07/2012 16:00

#24020 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by drug_profi »

Ma fale komadi ceste još tu.
User avatar
jasib
Posts: 1180
Joined: 25/08/2013 09:12

#24021 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by jasib »

Haris.ba wrote: 08/05/2022 18:52
jasib wrote: 08/05/2022 18:46 Ako BiH nema novca za autoput od Kotromana do Sarajeva, neka ga koncesiono izgradi Srbija, pa nek se iz putarine naplati određeni period. Taj autoput višestruko više znači svima, BiH najviše, i BiH ima korist od njegove gradnje i realizacije. Sav promet roba i svi turski kamioni, iz Makedonije, iz Bugarske, itd, u prometu prema HR i dalje, išli bi ovim putem.
Pisao sam o ovome jedno 5 puta. Niko ne uzima autoput da izgradi, a da mu se ne garantira promet. Tipa 20 hiljada dnevno, i ono sto fali treba doplatiti. Vecina tog autoputa islo bi trasom u entitetu RS. Slobodno neka naprave taj angazman.

Sumnjam da bi tranzit presao na tu trasu. Ali, i da predje - nek entitet RS napravi tu trasu.

Samo nek Sarajevo dobije sjevernu zaobilaznicu.
Kako misliš da se "garantira promet" :? Ko kome može garantirati promet vozilima nekim autoputem ili bilo kojom cestom :-) Pa upravo je suprotno - ceste se grade da se stvore uslovi za veći promet roba i ljudi, nikako suprotno.

I kakve veze ima kojim bi entitetom prolazio taj višegradski autoput :? Misliš da trebamo uvesti i etničku pripadnost za autoputeve, brze ceste, lokalne i sl? :?
User avatar
drug_profi
Posts: 50216
Joined: 16/07/2012 16:00

#24022 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by drug_profi »

Pa koncesija se radi na bazi garantovanog prihoda.
Vidi malo koliko i kako ce Dodik kinezima platiti AP do Prijedora kroz koncesiju.
User avatar
jasib
Posts: 1180
Joined: 25/08/2013 09:12

#24023 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by jasib »

drug_profi wrote: 09/05/2022 00:46 Pa koncesija se radi na bazi garantovanog prihoda.
Vidi malo koliko i kako ce Dodik kinezima platiti AP do Prijedora kroz koncesiju.
Na osnovu pretpostavljenog prometa i profita :-) I koncesiona naknada se utvrđuje procentualno prometu i prihodu. Ko može garantovati određeni broj vozila, težinu roba ili broj putnika, nekim autoputem :-)
mistek
Posts: 3376
Joined: 23/05/2010 15:16

#24024 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by mistek »

Pa tako se radi, imaš primjer BL-Prijedor, a i bilo gdje drugo. Dakle, koncsionar se prihvati posla pod uslovom da promet bude recimo 10.000 vozila. Ako ne bude, država mora nadoknaditi razliku. Bez ove druge stavke, niko na dunaljuku ne bi pravio nijedan put u BiH.
User avatar
jasib
Posts: 1180
Joined: 25/08/2013 09:12

#24025 Re: Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Post by jasib »

mistek wrote: 09/05/2022 00:53 Pa tako se radi, imaš primjer BL-Prijedor, a i bilo gdje drugo. Dakle, koncsionar se prihvati posla pod uslovom da promet bude recimo 10.000 vozila. Ako ne bude, država mora nadoknaditi razliku. Bez ove druge stavke, niko na dunaljuku ne bi pravio nijedan put u BiH.
Dobro ako je tako... odustajem dalje
Post Reply