Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
foxlife
Posts: 9274
Joined: 17/02/2021 20:34

#22726 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by foxlife »

nasa posla
ma sta ce to meni mogu ja bez toga i sl i onda vidis jednom fali prst masina ga zakacila jednom fali nesto drugo trece ili je pod zemljom sve zbog toga ma sta ce to meni
User avatar
Porodice Foht
Posts: 2802
Joined: 14/01/2019 04:56

#22727 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by Porodice Foht »

Ci-Nick wrote: 04/08/2021 11:00 Fino oni rade,.. novac od akciza knjiže kao ostvareni prihod, eto oznojili se za poklonjeni novac, pa ga još iskažu kao dobit,.. :lol: prosječna plaća ne računajući ove na blagajnama u nivou razvijenih EU zemalja.
I onda još ovaj cirkus sa tunelom Hranjen, 80 miliona za kopanje rupe od 2,5 km.
Čuj nestalo novca, posao se ugovori i do izvođača je da ga uradi za ugovoreni iznos, ili jeu ovom slučaju izvođač radio po satu, danu, minuti rada i nerada.
Ramic i njegov EA je pod shapom SDA jer njima duguje sve pa bi se oko Hranjena mozda i mogla naci exit strategy za ovaj necuveni bullshit Zelenih termita. Razvuce se to i morat ce nesto SDA poduzeti pred izbore. Pa taj Ramic i EA pluvaju u lovi kao malo ko u toj bransi na Balkanu.
detroit-mercy
Posts: 15991
Joined: 07/04/2009 16:54
Location: povis jajca

#22728 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by detroit-mercy »

Ci-Nick wrote: 04/08/2021 11:00 Fino oni rade,.. novac od akciza knjiže kao ostvareni prihod, eto oznojili se za poklonjeni novac, pa ga još iskažu kao dobit,.. :lol: prosječna plaća ne računajući ove na blagajnama u nivou razvijenih EU zemalja.
I onda još ovaj cirkus sa tunelom Hranjen, 80 miliona za kopanje rupe od 2,5 km.
Čuj nestalo novca, posao se ugovori i do izvođača je da ga uradi za ugovoreni iznos, ili jeu ovom slučaju izvođač radio po satu, danu, minuti rada i nerada.
Sad me jedno interesuje, ako akcize prikazuju kao dobit je li onda placaju i porez na tu dobit :skoljka: ono, malo mi suludo da drzava naplacuje porez samoj sebi na poreze :mrgreen:.
Ci-Nick
Posts: 5070
Joined: 15/03/2015 17:38

#22729 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by Ci-Nick »

detroit-mercy wrote: 09/08/2021 19:49
Ci-Nick wrote: 04/08/2021 11:00 Fino oni rade,.. novac od akciza knjiže kao ostvareni prihod, eto oznojili se za poklonjeni novac, pa ga još iskažu kao dobit,.. :lol: prosječna plaća ne računajući ove na blagajnama u nivou razvijenih EU zemalja.
I onda još ovaj cirkus sa tunelom Hranjen, 80 miliona za kopanje rupe od 2,5 km.
Čuj nestalo novca, posao se ugovori i do izvođača je da ga uradi za ugovoreni iznos, ili jeu ovom slučaju izvođač radio po satu, danu, minuti rada i nerada.
Sad me jedno interesuje, ako akcize prikazuju kao dobit je li onda placaju i porez na tu dobit :skoljka: ono, malo mi suludo da drzava naplacuje porez samoj sebi na poreze :mrgreen:.
https://www.jpautoceste.ba/wp-content/u ... a-2020.pdf

Ne plaćaju porez na dobit, al plaćaju dobre plaće.
Od putarine prikupili 31 milion a na plaće dali 17,6 miliona.
Trošak plata u prihodima učestvuje sa 57%,,.. skoro ko u Rudnicima.
3.300 prosječna bruto,.. dobar standard.
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22730 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

U Vitezu razgovarano kako ubrzati gradnju brze ceste Lašva - Travnik - Jajce
Image
Buduća cesta prolazi i kroz Vitez

Predsjednik Federacije Bosne i Hercegovine Marinko Čavara danas je u Vitezu održao sastanak o izgradnji brze ceste Lašva-Travnik-Jajce, dionica kroz PC Vitez. Zaključeno je kako treba ubrzati aktivnosti.

Sastanku su prisustvovali načelnik Općine Vitez Boris Marjanović, direktor Cesta FBiH Ljubo Pravdić, direktor Federalne uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove Željko Obradović te direktor Kantonalne uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove KSB Stipica Oreč.

Čavara je istaknuo kako je sastanak održan s ciljem kontinuiranog praćenja aktivnosti na realizaciji tog projekta i otklanjanja poteškoća i određenih nejasnoća kroz dogovor svih učesnika uključenih u proces realizacije.

Tokom sastanka posebno je razgovarano o procesu eksproprijacije zemljišta, te je istaknuto da ga je neophodno ubrzati, kako bi se što prije stvorili uvjeti za potpisivanje ugovora za izvođenje radova.

Obzirom da su u međuvremenu izvršene određene izmjene obuhvata eksproprijacije, također je zaključeno da je nužno provesti svu zakonsku proceduru za utvrđivanje općeg interesa, a trenutno se posvetiti postupku eksproprijacije na dijelovima dionice kod kojih je postupak eksproprijacije jasan i bez zapreka.

"Sredstva su osigurana, izvođač radova je izabran, potrebno je riješiti imovinske odnose i onda se može početi s radovima", istaknuto je na sastanku, saopćeno je iz Kabineta predsjednika FBiH.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22731 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Studenti obišli gradilište Koridora 5C kroz Srpsku
Do kraja godine trebalo bi da bude završena prva faza izgradnje auto-puta na Koridoru 5C kroz Republiku Srpsku. Grade se tri dionice i petlja u Toviri. Kako to sve izgleda na terenu i u praksi, uvjerili su se i studenti banjalučkog Arhitektonsko-građevinsko-geodetskog fakulteta.

Image

Prvi kilometri koridora 5C kroz Republiku Srpsku već se asfaltiraju. Niče i buduća Tovirska petlja kod Doboja. Važno saobraćajno čvorište gradi se punom parom, ekipe su na terenu i maksimalno koriste lijepo vrijeme da se posao završi na vrijeme.

- Petlja će se koristiti kao spoj auto-puta Banjaluka-Doboj, koji je već izgrađen, i budućeg auto-puta na koridoru 5C. Petlja ide iz tri nivoa, a radi se i na samoj trasi, regulacijama za odvodnju, humuziranju i ostalim objektima koji se nalaze na trasi - rekao je Davor Vučković, projekt koordinator preduzeća Autoputevi Republike Srpske.

Image

Kako se odvija gradnja imali su priliku da vide i studenti, budući neimari. Zanimljiva im je gradnja petlje. Kažu da i te kako imaju šta da nauče. Nije isto naučiti iz knjige i vidjeti praktično, na djelu.

Viši asistent na Arhitektonsko-građevinsko-geodetskom fakultetu Mladen Slijepčević kaže da je ova posjeta veoma značajna.

- Uspjeli smo da vidimo dosta faza, i konstruktivnu i fazu same saobraćajnice i svih ostalih dijelova, tako da studenti imaju šta da vide - rekao je Slijepčević.

Image

Kroz Republiku Srpsku grade se tri dionice auto-puta na Koridoru 5C. Dionice Tovira-Kostajnica i Kostajnica-Putnikovo Brdo duge su oko 6,5 kilometara, dok je treća dionica prema Vukosavlju duga oko 36 kilometara.

- U ovom trenutku cilj je sljedećih 36 kilometara prema koje planiramo da pripremimo i da objavimo tender do kraja ove godine - naveo je Vučković.

Image

Uporedo s tim, izvođači radova u Federaciji pripremaju trasu u Medakovu, odnosno nastavak gradnje auto-puta prema Zenici. Za pet godina kompletan auto.put na koridoru 5C trebalo bi da bude završen.
RTRS
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22732 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Donja Gračanica - Vraca [Dio A] - 19. 05. 2021.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22733 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22734 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »



User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22735 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22736 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Nezakonito cijepanje povratničkih parcela u Mostaru - 'Oni misle da smo mi mravi, da sve nas mogu da zgaze'
Značajan broj rješenja poslat je i osobama koje su umrle.

Image

Još jedan apel aktivista i građana, okupljenih u Incijativnom odboru za zaštitu interesa građana južne zone grada Mostara, da se zaustavi nezakonito cijepanje uglavnom srpskih zemljišnih parcela u ovom gradu, ostao je bez odgovora i bilo kakve reakcije.

“Obraćamo Vam se u nadi da ćete shvatiti izuzetno loš položaj povratnika srpske nacionalnosti u južnim dijelovima Mostara. Molim vas da uskratite saglasnost za ratifikaciju Ugovora o grantu (Projekat Koridor 5c2, poddionica Tunel Zenica – Donja Gračanica) između BiH i Evropske banke za obnovu i razvoj koji se odnosi na investicioni grant iz programa „Evropski zajednički fond za Zapadni Balkan“ – piše u molbi koja je upućena klubovima SNSD-a, SDS-a, PDP-a, DNS-a, Srpskom klubu poslanika, kao i Klubu poslanika Naše stranke Nezavisnog bloka neporedno pred sjednicu Predstavničkog doma BiH na kojoj je jedna od tačaka dnevnog reda bila i ratifikacija ugovora pomenutog granta.

Jedna od potpisnica ove molbe, aktivistica Amna Popovac kaže da nije iznenađena izostankom reakcije, jer se slično desilo sa svim inicijativama i molbama koje su do sada upućivali, jer je vezano za ovu dionicu postignut politički dogovor između prvih ljudi SNSD-a i HDZ-a.

„Mi smo već ranije pisali i Miloradu Dodiku, predsjedniku SDSD-a, jer ova borba traje od 2017. godine, od kada je urađena prezentacija ove trase auto-puta u Blagaju kada su ljudi koji žive ovdje dovedeni pred svršen čin kada im je rečeno da je odluka donesena i da oni nemaju nikakvo pravo glasa, to je to i kraj“, priča za Buku Amna Popovac dodajući da je oštećeno oko 20-ak porodica, da ima i onih koji uopšte ne žele prodati zemlju, te da su prikupili i oko 3.200 potpisa da autoput ne ide ovom dionicom.

Iz Autocesti FBiH, napominje, uopšte ne pričaju o ljudima koji će ostati da žive u blizini autoputa i kakav će kvalitet života u tom slučaju imati. A dodatni problem je išto većina ovih ljudi nije zaposlena i većina živi od uzgoja voća i povrća na svojim parcelama. Od toga se hrane, plaćaju račune, školuju djecu, što će biti neizvodivo ako ovdje bude izgrađen autoput.
„Jedna mi je žena rekla 'Oni misle da smo mi mravi, da sve nas mogu da zgaze'. Zamislite na šta su oni ove ljude doveli“, kaže Popovac i podsjeća da je ranija ruta, utvrđena još 80-tih godina prošlog vijeka, koju su kao naoptimalniju ocjenili i italijanski stručnjaci, išla obroncima Podveležja i državnom zemljom: „Ali tom rutom nema eksproprijacije, nema se kome platiti odšteta, ovi ljudi su kolateral, stvarne pare su kod firmi preko čije tzv. zemlje će proći autoput i koji će dobiti višemilionske odštete na račun izgubljenih budućih prihoda. Imate kamenolom, čovjek je dobio koncesiju da sa državne zemlje da izvlači kamen, i sada će dobiti odštetu za 10 godina izgubljenog prihoda od države i to za državnu zemlju na kojoj radi“, naglašava naša sagovornica.

Povratnici su zbog situacije u kojoj su se našli pokrenuli i sudske procese.

Advokat Milenko Krčum, koji zastupa povratnike, potvrdio je za BUKU da je više vlasnika nekretnina na trasi od dionice Mostar Jug, tunel Kvanj, dobio rješenja kojima se njihove parcele cijepaju. Značajan broj rješenja poslat je i osobama koje su umrle.

Problem je, naglašava, jer se ti postupci provodeni bez učešća vlasnika. To je gruba povreda nihovih prava i osnov za žalbu protiv prvostepenih akata: “Postupak cijepanja parcela je upravni postupak u kojem se od jedne parcele kreiraju dvije ili više.
Prividno vlasnik parcele niti šta gubi, niti šta dobija. Međutim to je samo privid, ali se vlasnicima se onemogućava da traže primjenu člana 11 Zakona o eksproprijaciji FBiH. Taj član daje prvo vlasniku kojem se oduzima zemljište da traži da mu se oduzme cijela parcela, ako nakon oduzimanja dijela parcele nema interesa zadržati ostatak”.

Na ovaj način se pogoduje korisniku eksproprijacije JP Autoceste FBiH jer plaća manju naknadu za oduzeto zemljište.
Kao pozitivan pomak istakao je potez internog kontrolnog mehanizma pri EBRD koji je pokrenuo postupak preispitivanja procedura po kojima je za ovu podionicu odobren kredit, ali odluka se ne očekuje prije iduće godine.

Mišljenja je takođe da je u cijelu ovu stvar ruke umiješala politika, te da ovdje zapravo niko i ne želi povrtak raseljenih.
“Važno je napomenuti da je ova trasa iz 2017. godine zacrtana tako da prolazi preko naselja povratnika pretežno srpske nacionalnosti. Kod razmatranja “navodnih opcija” predložene su dvije- jedna koja bi išla preko povrtničkog naselja Baćevići, gdje žive povrtnici srpske nacionalnosti i ova druga, koja je i usvojena, koja takođe ide preko povrtničkog naselja Ortiješ gdje su takođe većina povratinici srpske nacionalnosti. U vezi s tim vodi se i parnični postupak po tužbi povratnika za zaštitu od diskriminacije”, ističe Krčum, a kao argument za tvrdnju da iza svega stoji politika navodi i činjenicu što povratnici srpske nacionalnosti, nisu dobili podršku ni od koga. Obraćali su se na sve adrese - od lokalne mostarske vlasti, kako stare, tako i nove, do političkih stranaka u RS, pa i Srpskoj pravoslavnoj crkvi koja ih je u potpunosti ignorisala.

“Lokalne vlasti Mostara ovo smatraju završenom stvari, a lokalna vlast je u rukama HDZ-a. Ova izmjena trase je i usvojena na zahtjev HDZa. Jasno je pa se da je ovo bila politička odluka. Nije bilo nikakvih ekonomskih, tehničkih ili ekoloških opravdanja da se mijenja prvobitna trasa koja je išla preko državnog zemljišta, preko obronaka brda”, zaključio je Krčum.

Podsjetimo da je u februaru 2020. godine Ministarstvo odbrane Bosne i Hercegovine, koje je nadležno za vojnu imovinu, tužilo je Federalnu upravu za geodetske i imovinsko-pravne poslove zbog vojnog zemljišta u krugu mostarskog aerodroma, koji je prije rata u BiH služio i u vojne svrhe.

"Smatramo da bi eksproprijacija Vojnog aerodroma Ortiješ ugrozila funkcioniranje navedene perspektivne lokacije, narušavajući zakonom određeni pojas aerodroma i eventualno ga učinila neupotrebljivim sa stanovišta propisa kojima se ova materija regulira", saopšteno je tada iz Ministarstva odbrane BiH.

Protiv ove trase glas dižu i ekološki aktivisti u Mostaru. Tvrde da će ogroman uticaj biti na rijeku Bunu, a zamjeraju I to što negativan uticaj na okoliš nije bio predmet nijedne studije dosad.
Buka
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22737 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
drug_profi
Posts: 50198
Joined: 16/07/2012 16:00

#22738 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

a nu šejtana đe su se izverali...
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22739 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Tarčin - Ivan - 30. 05. 2021. @ Silver King (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22740 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
MorningStar
Posts: 9431
Joined: 22/11/2019 18:43

#22741 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by MorningStar »

So What! wrote: 10/08/2021 15:47




zgledi su po tempu gradnje autoputa da ce tamam dobro doci kao mjesta za parkiranje letecih auta




:lol:
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22742 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Autoput Banjaluka - Prijedor imaće 50 nadvožnjaka, mostova, vijadukta…
Da bi se Banjaluka povezala autoputem sa Prijedorom biće potrebno izgraditi 23 nadvožnjaka, 10 podvožnjaka, devet mostova i brojne druge objekte.

Image

U Nacrtu studije uticaja na životnu sredinu izgradnje autoputa Banja Luka – Prijedor, koja je danas stavljena na javni uvid, navodi se da će autoput biti dug 40,7 kilometara, da će uključenje biti u Kuljanima u Banjaluci, a završetak dionice sjeverno od Prijedora.

Predviđena je gradnja 23 nadvožnjaka, 10 podvožnjaka, devet mostova, sedam vijadukta, jednog prolaza za životinje, jednog obostranog odmarališta.

Naplatne kućice biće na tri lokacije, neposredno nakon petlje Kuljani, zatim na čvoru u Omarskoj i na čvoru Prijedor.

U okviru čvora Omarska predviđen je prostor za izgradnju Baze za održavanje autoputa.

U sklopu procjene o uticaju na životnu sredinu obrađeni su, između ostalog, geološke, hidrološke, seizmološke i klimatske karakteristike područja, upotrebna vrijednost i namjena zemljišta, kvalitet vodotoka i vazduha, postojeće stanje buke, analiza staništa, flore, i faune sa akcentom na zaštićene vrste, analiza naselja i postojeće infrastrukture…

„Projekat planirane izgradnje i kasnijeg korištenja ovog autoputa uz poštivanje svih predloženih mjera zaštite životne sredine definisanih u okviru Studije uticaja, prilikom izvođenja građevinskih radova kao i prilikom korištenja objekta svešće negativne uticaje u smislu uticaja na životnu sredinu na prihvatljiv nivo, tako da se može konstatovati da je predmetni projekat bezbjedan u smislu uticaja na životnu sredinu“, zaključak je naveden u Nacrtu studije.

Javni uvid u Nacrt studije obezbijeđen je na internet stranici Ministarstva za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju i u prostorijama gradova Banjaluka i Prijedor u periodu od 31. maja do 2. jula 2021. godine.

„Javna rasprava održaće se 16. juna u prostorijama Grada Prijedor u 10 časova i 17. juna u Gradu Banjaluka u 10 časova“, naveli su u Ministarstvu građevine.

Primjedbe i sugestije na Nacrt Studije mogu se dostaviti na adresu Ministarstva ili elektronskim putem u roku od 15 dana nakon održavanja Javne rasprave.

Investitor je kineska firma preko preduzeća „SDHS-CSI BH“ koje je osnovala u Banjaluci.

Podsjećamo, CAPITAL je pisao da će na trasi autoputa Banjaluka – Prijedor biti srušeno 237 objekata, od čega je oko 40 odsto stambenih objekata, predviđeno je planom parcelacije koji je sa zakašnjenjem od dvije godine usvojen u Narodnoj skupštini u februaru ove godine.

CAPITAL je ranije pisao da Plan parcelacije za autoput Banjaluka – Prijedor kasni dvije godine.

Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje autoputa treba da košta Budžet RS oko 21,5 miliona evra.

Kada je potpisan ugovor o koncesiji, u decembru 2018. godine, u Vladi su istakli da je rok za otkup zemlje dvije godine. Taj rok istekao je krajem 2020.

Podsjećamo, kineska kompanija „SDHS-CSI BH“, koja je dobila koncesiju za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor, nije ispoštovala zadane rokove za izradu projekata, a Vlada Republike Srpske nekoliko puta im je dala dodatno vrijeme, sve pravdajući virusom korona.

Za autoput Banjaluka – Prijedor predviđeno je da Republika Srpska 30 godina plaća godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Prvobitno je planirano da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima na kraju Republika Srpska treba da plati 975 miliona evra.
CAPITAL.ba
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22743 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

MorningStar wrote: 10/08/2021 15:54 zgledi su po tempu gradnje autoputa da ce tamam dobro doci kao mjesta za parkiranje letecih auta




:lol:
Kako te boli postojanje ove teme i sto ne mozes nista po pitanju toga da je trujes svojim glupostima.
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22744 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

U avgustu spajanje čelične konstrukcije mosta na Savi
Image

Ministar komunikacija i transporta u Savjetu ministara Vojin Mitrović rekao je danas tokom obilaska gradilišta na mostu preko rijeke Save kod Gradiške, da radovi teku planiranom dinamikom, da se u avgustu očekuje spajanje čelične konstrukcije, a da će sve biti završeno do kraja maja 2022. godine.

"Velika pohvala izvođačima radova. Sve se odvija planiranom dinamikom i čekamo spajanje sa hrvatskom stranom i da se uradi nivelacija i spajanje sa graničnim prelazom u Gradišci. Do sada je završeno oko 60 odsto svih planiranih radova", rekao je Mitrović.

On je danas obišao radove ne izgradnji mosta u Gradišci zajedno sa direktorom "Autoputeva Republike Srpske" Dušanom Topićem, kao i predstavnicima izvođača "Integral inženjering" i nadzora "Krebs i Kifer istern Jurop", te Instituta IGH iz Zagreba.

Mitrović je istakao da je, prema informacijama kojim raspolaže, potpisan i ugovor za izgradnju pristupnih saobraćajnica sa hrvatske strane, te da će 14. juna u Brčkom imati priliku da o ovoj temi razgovara sa hrvatskim resornim ministrom Olegom Butkovićem.

"Samo završetak mosta, bez izgradnje pristupnih saobraćajnica, neće omogućiti da most bude stavljen u funkciju, ali očekujemo i da se sa hrvatske strane ubrzaju radovi na izgradnji tih saobraćajnica. Koliko sam informisan, taj posao je dobio 'Integral inžinjering' iz Laktaša, tako da će i oni uložiti dodatni napor za sve bude što prije završeno", naglasio je Mitrović.

Direktor "Autoputeva Republike Srpske" Dušan Topić istakao je da će spajanjem čelične konstrukcije mosta u avgustu biti završen najzahtjevniji dio izgradnje, dodajući da se intenzivno radi saobraćajnica od mosta do graničnog prelaza u Gradišci.

"Vezna saobraćajnica sa naše strane dužine 500 metara je sastavni dio ovog ugovora. Svaka strana finansira svoj prilaz mostu, a izgradnja mosta je pola-pola. Prilazna saobraćajnica sa hrvatske strane je predmet novog ugovora i ti radovi trebaju da počnu ubrzo, a mislim da će teći dobrom dinamikom s obzirom na to da isti izvođač nastavlja i te radove", rekao je Topić.
Nezavisne
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22745 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

U maju ove godine više od milion vozila na autocesti u FBiH, prihod blizu 3,5 miliona KM
Image

JP Autoceste FBiH je u maju 2021. godine zabilježilo ukupno 1.035.380 vozila na izlazu s autoceste A1. Ukupan broj izlaza povećan je za 34,83 posto u odnosu na isti period 2020. godine.

U usporedbi s istim periodom 2019. godine, broj prolazaka je veći za 3,94% (ili za 39.231 prolazak).

U odnosu na maj 2020. godine ostvareno je 267.489 prolazaka više, a po kategorijama vozila zabilježen je sljedeći rast:

Kategorija 1 (motocikli, osobna vozila registrovana do 7 sjedišta) za + 38,28%
Kategorija 2 (laka dostavna vozila, kombi vozila, karavani visine od 1,3 m na prednjoj osovini) za +20,33%
Kategorija 3 (autobusi, kamioni s prikolicom ili bez prikolice) za +26,60%
Kategorija 4 (kamioni sa četiri ili više osovina, tegljači, kombi vozila s prikolicom) zabilježen rast prometa za +9,45%
Ostvareni prihod od naplate cestarine u periodu od 1. do 31. maja 2021. godine je 3.464.233,95 KM.

Ukupan ostvareni prihod je povećan za 37,47% (ili za 944.195,66 KM) u odnosu na isti period prošle godine, a u odnosu na isti period rekordne 2019. godine, ostvareni prihod je veći za 3,87% (ili za 129.168,93 KM).

"Iz navedenih podataka vidljivo je da je JP Autoceste FBiH unatoč izazovnim vremenima u kojima se trenutno nalazimo, pronašlo način i podiglo nivo svog poslovanja za stepen više, čak i u odnosu na vrijeme prije pandemije", saopćeno je.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22746 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Mitrović: Granični prelazi Bratunac i Svilaj uskoro u funkciji
Image

Ministar komunikacija i transporta u Savjetu ministara Vojin Mitrović rekao je danas da bi granični prelaz Bratunac mogao biti pušten u probni rad krajem jula, a granični prelaz Svilaj krajem avgusta.

Mitrović je u Banjaluci razgovarao sa direktorom Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH Mirom Džakulom o završetku i što skorijem otvaranju graničnih prelaza sa Srbijom, Hrvatskom i Crnom Gorom.

Ministar je rekao da bi radovi na graničnom prelazu Bratunac trebali biti završeni do 30. juna, a tehnički prijem i dobijanje upotrebne dozvole obavljeni u julu.

On je rekao da je završetak radova na graničnom prelazu Svilaj planiran za 15. jul, nakon čega bi u roku od 45 dana bio izvršen tehnički prijem i dobijanje upotrebne dozvole, dok bi se do polovine avgusta moglo planirati i stavljanje u funkciju ovog graničnog prelaza, saopšteno je iz Ministarstva komunikacija i transporta u Savjetu ministara.

U saopštenju se navodi da je preduslov za puštanje ovog graničnog prelaza u funkciju kategorizacija koja još nije urađena.

Mitrović i Džakula su se saglasili da je potrebno da nadležne institucije pokrenu inicijativu za kategorizaciju graničnog prelaza Svilaj, s obzirom na to da je Hrvatska već završila granični prelaz sa svoje strane, ali i auto-put na toj dionici.

Na sastanku je razgovarano i graničnom prelazu Vardište, te je usaglašeno da je potrebno izgraditi trasu auto-puta na ovoj dionici kako bi se na osnovu toga odredila pozicija zajedničkog graničnog prelaza, u čemu bi učestvovala i Srbija.

U saopštenju se navodi da je danas razgovarano i o zajedničkim graničnim prelazima sa Crnom Gorom, a to su Klobuk i Zupci, za koje je obavezu za izgradnju, prema ugovoru o graničnim prelazima, preuzela BiH.
Atv
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22747 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Most kod Gradiške sve više izranja iz Save
Image

Izgradnja mosta na Savi kod Gradiške, jednog od najznačajnijih saobraćajnih infrastrukturnih projekata za sjeverni dio Republike Srpske i Bosne i Hercegovine, godinama je tapkala u mjestu, a stvari su se pomjerile s mrtve tačke tek kada se EU direktno uključila u njegovu realizaciju.

Uprkos činjenici da je RS još 2007. godine Hrvatskoj istakla značaj ove investicije i s njom potpisala memorandum o razumijevanju, zapadni bh. susjed je projekt odgađao zbog nekih drugih cestovnih projekata koji su za njih bili objektivno važniji. Tek kada je EU obećala da će iz EU fondova obezbijediti sredstva za hrvatski dio mosta, čija je ukupna vrijednost oko 20 miliona evra, i pristupnu saobraćajnicu u Hrvatskoj, ukupne vrijednosti oko 70 miliona evra, stvari su se pomjerile s mrtve tačke.

Image

RS je, podsjećanja radi, novac za svoju polovinu mosta obezbijedila još prije desetak godina, a Hrvatska je nekoliko puta obećala da će naći novac, ali su sredstva uvijek odlazila za neke druge projekte koji su za tu zemlju važniji.

Vojin Mitrović, ministar komunikacija i transporta BiH, i Dušan Topić, direktor "Autoputeva RS", obišli su juče gradilište mosta, koji bi trebalo da bude završen u proljeće naredne godine. Radove na mostu izvode kompanije "Integral inženjering" a.d. Laktaši, "Đuro Đaković - Montaža" d.o.o. Slavonski Brod i "Zagreb Montaža" d.o.o. Zagreb, čiji su predstavnici takođe bili prisutni prilikom posjete gradilištu.

Dušan Topić, direktor "Autoputeva RS", istakao je da će spajanjem čelične konstrukcije mosta u avgustu biti završen najzahtjevniji dio izgradnje, dodajući da se intenzivno radi saobraćajnica od mosta do graničnog prelaza u Gradišci.

"Vezna saobraćajnica sa naše strane dužine 500 metara je sastavni dio ovog ugovora. Svaka strana finansira svoj prilaz mostu, a izgradnja mosta je pola-pola. Prilazna saobraćajnica sa hrvatske strane je predmet novog ugovora i ti radovi treba da počnu ubrzo, a mislim da će teći dobrom dinamikom s obzirom na to da isti izvođač nastavlja i te radove", rekao je Topić, kako prenosi Srna.

Mitrović je istakao da je, prema informacijama kojim raspolaže, potpisan i ugovor za izgradnju pristupnih saobraćajnica sa hrvatske strane, te da će 14. juna u Brčkom imati priliku da o ovoj temi razgovara sa Olegom Butkovićem, hrvatskim resornim ministrom.

"Samo završetak mosta, bez izgradnje pristupnih saobraćajnice, neće omogućiti da most bude stavljen u funkciju, ali očekujemo i da se sa hrvatske strane ubrzaju radovi na izgradnji tih saobraćajnica", naglasio je Mitrović.

Image

U Kancelariji Evropske unije za "Nezavisne novine" kažu da se izgradnja novog međudržavnog mosta na rijeci Savi kod Gradiške sufinansira iz bespovratnih sredstava EU sa preko 6,8 miliona evra, kao i zajmom Evropske investicijske banke od preko deset miliona evra, kao i sredstvima koja su osigurale BiH i Hrvatska.

"Most kod Gradiške obezbijediće vitalnu prometnu vezu ne samo između BiH i Hrvatske, već i između BiH i šire mreže evropskih auto-puteva. Skratiće se dužina čekanja na granici i otvoriti 300 novih radnih mjesta. Projekat predstavlja važan korak ka integraciji regiona zapadnog Balkana u okviru Agende za povezivanje i jedan je od trinaest velikih transportnih projekata u BiH ukupne vrijednosti 231 milion evra bespovratnih sredstava EU, a koji uključuju i izgradnju mosta u Svilaju, za koji se očekuje da će u toku ove godine biti otvoren", naglasili su oni.

Image

U "Autoputevima RS" su za "Nezavisne novine" podsjetili da je ovo samo jedan od projekata koje finansira EU. Primjera radi, kako su istakli, i izgradnju mahovljanske petlje, koja spaja auto-puteve Banjaluka - Gradiška i Banjaluka - Doboj, takođe je pomogla EU grantom od oko pet miliona evra.

Nezavisne
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22748 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Tarčin - Ivan - 28. 05. 2021.

Sektor 1 - Tarčin - Izrada nasipa
Sektor 1 - Tarčin - Podputnjak P4
Sektor 6 - Tarčin - Izmjena lošeg nosivog materijala
Most Raštelica 1 - Tarčin - Izgradnja tehnološke stanice (temelji, stubovi)


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22749 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22750 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Post Reply