Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderators: ExNihilo, anex

User avatar
So What!
Posts: 8908
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21501 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Tarčin - Ivan [Tunel Ivan] - 16. 04. 2021. @ Ljiljan (Skyscrapercity forum)

Image

Image Image

Image Image

Image Image
User avatar
So What!
Posts: 8908
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21502 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
Zeleni most
Posts: 553
Joined: 01/11/2013 21:18

#21503 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Zeleni most »

Koje ce to biti olaksanje za kamiondzije kada se zavrsi ...Liga prvaka.
Dzontra_Volta
Posts: 3800
Joined: 20/01/2011 11:10

#21504 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dzontra_Volta »

Haris.ba wrote: 06/05/2021 10:31 Trebali bi kakve trke 402metra na ovoj dionici organizovati. Barem da ne zjapi bezveze.
O tome se već šuška. Naravno ilegalno. Samo da završe radove.
izvrsni direktor
Posts: 4649
Joined: 20/12/2018 16:11

#21505 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by izvrsni direktor »

So What! wrote: 06/05/2021 10:33
Haris.ba wrote: 06/05/2021 10:31 Trebali bi kakve trke 402metra na ovoj dionici organizovati. Barem da ne zjapi bezveze.
Grehota amortizacije na ovom, što će stojati 3-4 godine izvan upotrebe, dok dođe na red za eksploataciju.
Ali sezato nece habat i duze ce trajati. Isto ko i ona u zenici. Zamisli koliko se ustedilo sto se nije odrzavao autoput na ze obilaznici? Niti su kamioni asfalt habali
Dzontra_Volta
Posts: 3800
Joined: 20/01/2011 11:10

#21506 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dzontra_Volta »

izvrsni direktor wrote: 06/05/2021 11:18
So What! wrote: 06/05/2021 10:33
Haris.ba wrote: 06/05/2021 10:31 Trebali bi kakve trke 402metra na ovoj dionici organizovati. Barem da ne zjapi bezveze.
Grehota amortizacije na ovom, što će stojati 3-4 godine izvan upotrebe, dok dođe na red za eksploataciju.
Ali sezato nece habat i duze ce trajati. Isto ko i ona u zenici. Zamisli koliko se ustedilo sto se nije odrzavao autoput na ze obilaznici? Niti su kamioni asfalt habali
Nije se ništa uštedjelo, jer nema prihoda od putarine, koja pokriva i održavanje i vraćanje kredita.
User avatar
So What!
Posts: 8908
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21507 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Ekskluzivne fotografije s gradilišta: Spajanje mosta Gradiška preko Save u završnoj fazi
Image

Osim za Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu, ovaj most ima i europsko značenje jer je sastavni dio priključnog transverzalnog cestovnog smjera E-661 koji povezuje Split s Banjom Lukom i Balatonom.

Dok su oči hrvatske javnosti uglavnom usmjerene na gradilište Pelješkog mosta, na drugom kraju Hrvatske, u Slavoniji, radovi na jednome drugom mostu idu punom parom. Riječ je o mostu Gradiška, na rijeci Savi, koji će spojiti hrvatsku i bosanskohercegovačku obalu te rijeke. Hrvatske su ceste ustupile Večernjem listu najnovije fotografije s gradilišta mosta Gradiška na kojima se vidi da su radovi poprilično poodmakli i da se most već počeo protezati s obje obale prema sredini, gdje će se spojiti.

Planirani rok za dovršetak mosta Gradiška je za godinu dana, sredinom travnja, a plan je da se na proljeće sljedeće godine pusti u promet i Pelješki most, čija će gradnja biti završena potkraj ove godine.

Troškovi gradnje zajednički

Tako bi Hrvatska sljedeće godine otvorila dva vrlo važna mosta za promet. Pelješki će spojiti Hrvatsku, a most Gradiška olakšat će i ubrzati prijelaz granice RH - BiH. Radove na mostu Gradiška izvodi bosanskohercegovačko-hrvatski konzorcij koji čine Integral inženjering, Đuro Đaković montaža i Zagreb montaža. Oni su taj posao dobili na javnom nadmetanju ponudivši cijenu od 19,57 milijuna eura bez PDV-a. Uvedeni su u posao 16. listopada 2019., a imaju rok od 30 mjeseci od toga datuma da sagrade most. Gradnju mosta sufinanciraju Hrvatska i BiH, odnosno Hrvatske ceste i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH.

Ugovorena je cijena nadzora radova koji provode Institut IGH i Krebs+Kiefer 1,85 milijuna eura, a i taj trošak u podjednakom iznosu snose hrvatska i BiH strana. Europska investicijska banka osigurala je zajam BiH u iznosu od 6,8 milijuna kuna za ovaj projekt. Prema podacima Hrvatskih cesta, projekt mosta preko rijeke Save kod Gradiške sastoji se od pristupnog puta do mosta koji je tipičnog presjeka autoceste u RH ukupne duljine 59,79 metara, međunarodnog mosta s tipičnim presjekom brze ceste ukupne dužine 411,54 metara, te pristupnog puta do mosta s BiH strane, tipičnog presjeka autoceste ukupne duljine 411 metara.

Most Gradiška smješten je na graničnoj liniji između RH i BiH, u blizini grada Gradiška u BiH i naselja Gornji Varoš u RH. U HC-u navode da je nakon detaljne analize odabrano optimalno rješenje - čelični nosač mosta s tri raspona. Izvedba temelja mosta pak obuhvaća specifične tehnologije - poboljšanje tla, zaštitu građevne jame pobijanjem čeličnih talpi i vodonepropusno brtvljenje mlaznim injektiranjem. Konstrukcija upornjaka U1 i U4 te stupova S2 i S3 izvode se klasičnim oplatama u punoj visini zbog male visine nad tlom. Montaža rasponske konstrukcije U1-S2 i S3. U4 izvodi se na skeli, s pomoću pokretnih dizalica. Glavni raspon S2-S3 bit će sastavljen s pomoću slobodne konzolne konstrukcije. Sastavljanje je simetrično s oba stupa S2 i S3 prema sredini.

Most Gradiška je inače dio projekta brze ceste mađarska granica - Virovitica - Okučani - granica BiH, a osim za RH i BiH, ima i europsko značenje. Sastavni je dio priključnog transverzalnog cestovnog smjera E-661 koji povezuje Split s Banjom Lukom i Balatonom. Zbog svoga prometnog i gospodarskog značenja ovaj je cestovni smjer uvršten u III. skupinu prioriteta u mreži prema Strategiji prometnog razvitka RH, a dionica Okučani - granica BiH predstavlja prioritet s obzirom na mogućnost povezivanja na autocestu A3 Bregana - Lipovac.

Planiran i most preko Dragonje

Radovi na mostu bili su se malo zakomplicirali između Božića i Sveta tri kralja kada je zbog visokog vodostaja rijeke Save poplavljen dio inundacije na kojem su bili strojevi i oprema te su dizalice bile evakuirane s tog područja dok vodostaj nije počeo padati. Međutim, ubrzo nakon toga, kad su se radovi mogli nastaviti, izvođač radova u suradnji s Hrvatskim cestama povećao je kapacitet i dinamiku gradnje kako bi dostigao kašnjenja nastala prirodnom nepogodom.

Ovaj most pak nije prvi koji Hrvatska gradi zajedno s BiH. Te su dvije države već zajedno sagradile most Svilaj, na koridoru VC, također preko rijeke Save. No nećemo graditi samo zajednički mostove s BiH nego i s drugim susjedima pa je tako hrvatski ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u petak sa slovenskim kolegom ministrom infrastrukture Jernejem Vrtovcem potpisao sporazum o zajedničkoj gradnji novog mosta preko rijeke Dragonje na hrvatsko-slovenskoj granici.
Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 8908
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21508 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 8908
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21509 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Most na Savi biće dugačak 1.310 metara
Image

Prva deonica auto-puta Beograd-Sarajevo, od Sremske Rače do Kuzmina, trebalo bi da bude završena do kraja sledeće godine.

U okviru izgradnje tog autoputa gradi se i novi most na Savi u Sremskoj Rači, ukupne dužine 1.310 metara.

VIDEO

Auto-put Beograd-Sarajevo prvi je auto-put koji će direktno povezati Srbiju i Bosnu i Hercegovinu, odnosno Republiku Srpsku, i spada u jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u okviru programa "Srbija 2025", navodi se u saopštenju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Podseća se da je Srbija prošle godine krenula u izgradnju prve deonice, od Sremske Rače do Kuzmina, u dužini od 18 kilometara i dodaje da je vrednost investicije 220 miliona evra.

U okviru izgradnje ovog auto-puta u toku je i izgradnja novog mosta na Savi u Sremskoj Rači, ukupne dužine 1.310 metara.

"Most se sastoji od prilaznih betonskih konstrukcija na levoj i desnoj obali Save, dužine 530 metara i 450 metara i čelične konstrukcije nad rekom dužine 330 metara", navodi se u saopštenju.

Dodaje se da radove na deonici Kuzmin - Sremska Rača, u okviru izgradnje auto-puta Beograd - Sarajevo, izvodi turska firma Tašijapi koja je nedavno dala obećanje da će radove završiti do kraja 2022. godine.
B92
User avatar
So What!
Posts: 8908
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21510 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Zenica traži da se projektom predvidi priključenje na autocestu kod Nemile
Image

Gradonačelnik Zenice Fuad Kasumović zatražio je od resornih službi Grada Zenica da se JP Autoceste FBiH uputi hitan dopis kojim bi se ponovo upozorilo kako bi nepostojanje ulaza, odnosno, izlaza na autocesti Koridora Vc kod Nemile, imalo nesagledive posljedice po stanovništvo ovog kraja.
Kako ističe, nije logično da prilikom izrade glavnog projekta nije planirano priključenje na autocestu kod Nemile, odnosno isključenje sa nje, prenio je portal Zenica info.

- Ovom mjestu gravitira oko 20.000 ljudi. Naselja Nemilskog sliva godinama su bila zapostavljena, sa lošom putnom i drugom infrastrukturom. Gradska uprava Zenice ima ozbiljne planove kada je u pitanju ekonomski razvoj ovog kraja i od velikog značaja za budućnost Nemile, Šerića, Vukotića, Orahovice, Jastrepca, Smajića, Kolića i Bistričakam, kao nekadašnje i nadam se buduće turističke destinacije jeste, da u blizini Nemile bude ulaz, odnosno izlaz sa autoceste. Od uprave Javnog preduzeća Autoceste FBiH tražim da izvrše korekciju glavnog projekta na ovoj dionici, što bi podrazumijevalo i izgradnju petlje u Nemili - kazao je Kasumović.
eKapija
User avatar
Haris.ba
Posts: 11962
Joined: 08/09/2005 20:08

#21511 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

On je zatražio. Ako iz autocesta ne daju, nije on kriv. :D
User avatar
Nivelacija
Posts: 4536
Joined: 24/08/2018 23:15
Location: Travnik

#21512 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Nivelacija »

Ta Nemila sa selima okolo ima vise stanovnika nego Tesanj bez Jelaha..mogli su im za 15 k ljudi jednu rampu staviti izlaz ulaz
Moly87
Posts: 30
Joined: 05/05/2021 15:21

#21513 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Moly87 »

Nivelacija wrote: 06/05/2021 12:54 Ta Nemila sa selima okolo ima vise stanovnika nego Tesanj bez Jelaha..mogli su im za 15 k ljudi jednu rampu staviti izlaz ulaz
Kakva rampa, svako malo ulaz izlaz. I ovo je previše. Ulaz/izlaz bi trebao biti u Sarajevu, Zenici, Doboju i na granici. Nigdje više.

Nećemo od autoputa praviti grasku saobraćajnicu.
User avatar
seoBIH
Posts: 6896
Joined: 22/03/2003 00:00

#21514 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by seoBIH »

Mene stvarno interesuje kako niko ne snosi odgovornost za ovo oko zenicke zaobilaznice? Ko je nadlezan da pokrene to pitanje, a ja kao građanin da dobijem informaciju o tome?
User avatar
Haris.ba
Posts: 11962
Joined: 08/09/2005 20:08

#21515 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

Nivelacija wrote: 06/05/2021 12:54 Ta Nemila sa selima okolo ima vise stanovnika nego Tesanj bez Jelaha..mogli su im za 15 k ljudi jednu rampu staviti izlaz ulaz
Ma koliko se autoput pravi, meni stvarno nije problem ići što više da odgovara pa i manjim naseljima. Pa i sa izlazima i ulazima.

Samo mi smiješno poslije toliko vremena sada se sjetiti i to tražiti.

To koliko ima stanovnika nije bitno, koliko je bitno kuda ti stanovnici dnevno prometuju. Koliko znam velika je dnevna relacija prema Zenici i nazad. Koliko sada bi sutra koristilo autoput koji se plaća teško je reći Plus kada magistrala prestane biti tranzitna kada se otvori autoput. I onda ostaje pitanje koji turisti neće doći u Nemilu koji sa autoputa izađu ili u Zenici, ili u Žepču.

To isto ko da neko tvrdi da turizam pati u Hadžićima jer nemaju svoj ulaz i izlaz na autoput.

Za početak vidjeti je li Fudinjo kupio kakve zemlje u Nemili. Onda dalje. :D
User avatar
Zeleni most
Posts: 553
Joined: 01/11/2013 21:18

#21516 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Zeleni most »

Nivelacija wrote: 06/05/2021 12:54 Ta Nemila sa selima okolo ima vise stanovnika nego Tesanj bez Jelaha..mogli su im za 15 k ljudi jednu rampu staviti izlaz ulaz
Kolega, trebas otici na autoput BL-DO ... tamo na citavoj toj relaciji samo 2 izlaza/ulaza.
Dzontra_Volta
Posts: 3800
Joined: 20/01/2011 11:10

#21517 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dzontra_Volta »

U normalnoj državi JP autoceste FBiH bi se brinulo samo o upravljanju i održavanju autocesta. Ne bi se trebali pitati ni sekunde o tome gdje će proći neka trasa ili priključak na autocestu. Treba biti tamo gdje je neka stručna institucija isplanirala i zakonodavno tijelo usvojilo. No međutim...
User avatar
So What!
Posts: 8908
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21518 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Pogledajte kako u Počitelju napreduje izgradnja najdužeg mosta na Koridoru 5C
Image
U toku radovi na jednom od najzahtjevnijih objekata na autocesti (Foto: Autoceste FBiH)

Na srednjim stubovima mosta Počitelj, koji se nalazi na poddionici Počitelj - Zvirovići autoceste kroz Hercegovinu, od ukupnih 18, trenutno se rade 12. i 13. potporna konstrukcija, odnosno kampada.

Prema postojećoj dinamici, završetak izgradnje stubova očekuje se za dva mjeseca. Nakon toga slijedi montaža krletki radi izgradnje rasponske konstrukcije.

Most premoštava magistralnu cestu M-17, rijeku Neretvu i željezničku prugu Sarajevo - Ploče, a nalazi se nedaleko od Počitelja.

Dužine 950 metara i visine 100 metara ovo je najduži most te, uz tunel Prenj, i najzahtjevniji objekt na Koridoru 5C.
Image

Image

Image

Image

Image
Klix
User avatar
So What!
Posts: 8908
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21519 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Nemila - Poprikuše [Most Kovanići] - 20. 04. 2021. @ amarovski1010 (Skyscrapercity forum)

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 8908
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21520 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja mosta kod Gradiške u punom jeku: Neimari sa dvije obale Save sve bliži
Izgradnja mosta na Savi kod Gradiške između Bosne i Hercegovine i Hrvatske odvija se planiranom dinamikom.

Image

Radovi su u punom jeku te je sasvim izvjesno, na osnovu snimaka Srpskainfo, da će ovaj objekat biti završen u predviđenom roku, do proljeća 2022. godine.

Most je dug 426 metara, a širok 22,6 metara, sa četiri vozne trake, po dvije u svakom smjeru. U nasip i na gradilištu mosta, na strani Bosne i Hercegovine, u Čatrnji kod Gradiške, ugrađeno je više od 6.000 kubika betona, 550 tona armature, 500.000 kubnih metara kamena, šljunka i drugih kamenih agregata.

Riječ je o zajedničkom projektu Bosne i Hercegovine i Hrvatske, a realizuje se na osnovu sporazuma Savjeta ministara Bosne i Hercegovine, uz aktivnu ulogu Republike Srpske, koja je godinama insistirala na gradnji savskog mosta, i Vlade Republike Hrvatske.

Radove na mostu Gradiška izvodi međunarodni konzorcijum, kojeg čine “Integral inženjering”, “Đuro Đaković montaža” i “Zagreb montaža”.Oni su taj posao dobili po cijeni od 19,57 miliona evra bez PDV-a. Radove su počeli sredinom oktobra 2019. godine.

Prema podacima Hrvatskih cesta, projekt mosta preko rijeke Save kod Gradiške sastoji se od pristupnog puta do mosta ukupne dužine 59,79 metara, međunarodnog ukupne dužine 411,54 metara, te pristupnog puta do mosta sa strane Bosne i Hercegovine, dugog 411 metara.

Izgradnja mosta na Savi u Čatrnji ima izuzetno veliki značaj i za Gradišku, potvrdio je gradonačelnik Zoran Adžić. Puštanjem mosta u saobraćaj, smatra on, biće eliminisane velike gužve u centru Gradiške, zbog kojih mještani imaju mnogo problema. Takođe, biće otvoreno novo područje za razvoj ukčljučujući i Poslovnu zonu Liman, u blizini novog mosta i Carinskog terminala u Čatrnji.
Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 8908
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21521 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 8908
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21522 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Intenzivirani radovi na Koridoru 5C kod Zenice, u Vranduku se grade tuneli, vijadukti, mostovi
Image

Izgradnja Koridora 5C od Zenice ka Doboju teče planiranom dinamikom, a osim izgradnje vijadukta i mostova kod Vranduka, mnogo posla u proteklih nekoliko mjeseci obavljeno je na poddionici Tunel Zenica - Donja Gračanica.

Poddionica Tunel Zenica - Donja Gračanica veže se na Zeničku obilaznicu koja još uvijek nije u funkciji, a prema riječima nadležnih uskoro bi trebala biti otvorena nakon što dobije i posljednju dozvolu za puštanje u rad.

Gradnja dvije poddionice autoputa kod Zenice nizvodno niz rijeku Bosnu vrijednosti 136 miliona eura trebalo bi biti izgrađeno do 2022. godine čime bi sa Zeničkom obilaznicom Koridor 5C imao nešto više od 20-ak novih kilometara autoputa. Međutim, sve ovisi o intenzitetu radova, ali i geologiji terena.

Radovi na izradi kolovozne konstrukcije odvijaju se na poddionici Tunel Zenica - Donja Gračanica. Na desnom kolovozu završena su oba nosiva sloja, dok je na lijevom kolovozu urađen prvi nosivi sloj.

Na vijaduktima koji se nalaze na ovoj poddionici u toku je postavljanje hidroizolacije, ugradnja sistema odvodnje, čeličnih rukohvata i zaštite od buke, a na trasi se izvode i radovi na vanjskoj i unutrašnjoj odvodnji.

Na području Vrandučke kotline radi blizu 500 radnika koji svakog dana s inženjerima dolaze u nove izazove stanja na terenu. Mostovi, vijadukti, cijevi tunela Vranduk grade se otežano zbog geoloških uslova.

Predstavnik investitora JP Autoceste FBiH Ahmed Mušija ranije je kazao da jursko-kredni fliš Vrandučke klisure svakih 15-20 metara ima promjenu geoloških uslova što otežava rad, ali ni loši vremenski uslovi u proteklim mjesecima nisu usporili dinamiku radova.

S druge strane, još veći izazovi su u tunelu Zenica gdje se prilikom probijanja cijevi pojavljuju veće količine podzemnih voda, a sve zbog neslaganja projekta i geoloških i geotehničkih uslova zbog čega će najvjerovatnije doći do promjene idejnih rješenja.

Na Koridoru 5C koji prolazi kroz Federaciju BiH aktivno je 11 gradilišta, a tenderisano pet dionica i to Putnilkovo brdo - Medakovo, Nemila - Vranduk, Mostar Jug - Kvanj, Tunel Kvanj - Buna te Vitez - Nević Polje. Važno je pomenuti da je Doboj već povezan s Banja Lukom i GP Gradiška.
Image

Image

Image

Image

Image
Klix
User avatar
So What!
Posts: 8908
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#21523 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja graničnog prijelaza Svilaj - 22. 04. 2021.

Image Image

Image

Image

Image
foxlife
Posts: 3825
Joined: 17/02/2021 20:34

#21524 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by foxlife »

je li ijedna dionica izgradjena u roku a da nije bilo kasnije nekakvih popravaka i sl?
User avatar
RJ57
Posts: 1587
Joined: 10/04/2017 15:12

#21525 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 »

jeste, onih par stotina metara u sarajevu od stupa prema gradu :D
Post Reply