Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23026 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Spoiler
Show
Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23027 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Spoiler
Show
Image

Image

Image

Image

Image

Image
Avaz
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23028 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Od naplate cestarine Autoceste FBiH za sedam mjeseci ove godine ostvarile prihod od 23,8 miliona KM
Spoiler
Show
Image
Zabilježeno 6.938.310 vozila na izlazu s autoceste A1

Javno preduzeće Autoceste FBiH u prvih sedam mjeseci ove godine, saopšteno je, bilježi oporavak od pandemije.

Kako je kazao Marin Jelčić, izvršni direktor za upravljanje i održavanje, iako se još uvijek bore sa specifičnostima izazvanim pandemijom, i dalje nižu rekorde.

"U prvih sedam mjeseci 2021. godine imamo značajan rast prometa i prihoda u odnosu na isti period 2020. godine, kao i rast za isti period u odnosu na dosadašnju rekordnu pretpandemijsku 2019. godinu. Navedeno nam svakako daje za pravo da nastavimo istim metodama rada te nam pokazuje i dokazuje da smo na pravom putu, pogotovo ako se poredimo s upravljačima autocesta u regiji koji se ne mogu pohvaliti rezultatima kakve smo mi ostvarili", kazao je Jelčić.

Image
Marin Jelčić, izvršni direktor Sektora za upravljanje i održavanje

JP Autoceste FBiH je u prvih sedam mjeseci 2021. godine zabilježilo ukupno 6.938.310 vozila na izlazu s autoceste A1. Ukupan broj izlaza povećan je za 21,18 posto u odnosu na isti period 2020. godine. U usporedbi s istim periodom 2019. godine, broj prolaza je veći za 18.631.

Učešće vozila po kategorijama u ukupnom prometu vozila je: Kategorija 1 (motocikli, osobna vozila registrirana do 7 sjedišta) 85 posto, Kategorija 2 (laka dostavna vozila, kombi vozila, karavani visine od 1,3 m na prednjoj osovini) 6,26 posto, Kategorija 3 (autobusi, kamioni s prikolicom ili bez prikolice) 3,68 i Kategorija 4 (kamioni sa četiri ili više osovina, tegljači, kombi vozila s prikolicom) 5,05 posto.

Ukupan ostvareni prihod od naplate cestarine u periodu od 1. januara do 31. jula 2021. godine je 23,8 miliona KM. Ukupan ostvareni prihod je povećan za 22,55 posto (ili za više od 4,3 miliona KM) u odnosu na isti period prošle godine, a u odnosu na isti period rekordne 2019. godine, ostvareni prihod je veći za 1,52 posto (ili za 358.182,61 KM).

"Evidentno je povećanje korisnika elektronske naplate cestarine, zbog čega planiramo do kraja godine organizirati akcijsku prodaju ACC TAG uređaja i dodatne pogodnosti za postojeće korisnike ACC TAG usluge", rekao je Jelčić.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23029 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

U toku pripremni radovi na probijanju novog tunela kod Nemile, prave se i dva mosta
Spoiler
Show
Image
Tunel Golubinja kod Topčić Polja

Nedaleko od Topčić Polja kod Nemile pored magistralnog puta M-17 u toku su radovi na izgradnji poddionice Poprikuše - Nemila dužine 5,5 kilometara u sklopu koje će biti izgrađeni jedan tunel, dva mosta te dva vijadukta.

Gradnja Koridora 5C uveliko je nastavljena i nizvodno od Zeničke obilaznice prema Doboju u mjestu Topčić Polje gdje je u toku gradnja mostova, vijadukta te probijanje tunela Golubinja. Specifično za ovu dionicu je to što je sastavljena od pet objekata, a dužina tunela iznosit će 3.650 metara.

S obzirom na to da gradnja autoceste prema projektnoj dokumentaciji ide od sjevera ka jugu, početak dionice je u neposrednoj blizini naselja Poprikuše, južno od grada Žepča. Na predmetnoj dionici od značajnijih objekata projektovan je tunel Golubinja (L=3.659 m), mostovi Golubinja 1 (L=423,5/476,5 m) i Bosna (L=196/204 m) te vijadukti Golubinja 2 (L=138/138 m) i Kovanići (L=116/129 m).

Image

Šef projekta Reuf Kadrić je kazao da su na ovoj dionici ili u zraku ili u zemlji što je specifičnost ove poddionice gdje se trenutno izvode istražni radovi, izrada projektne dokumentacije i priprema gradilišta.

"Trenutno se vrše pripremni radovi na osiguranju predusjeka na ulaznim i izlaznim stranama tunela te pristupnim cestama na južnoj strani dionice. Izvode se radovi na izgradnji pristupnog mosta u Kovanići te drugi pripremni radovi", kazao je Kadrić.

U sklopu ove poddionice bit će izgrađeno i odmaralište te Centar za kontrolu prometa s naplatnim mjestom što će biti ujedno i prvo odmaralište na dionici Sarajevo sjever - Poprikuše.

Radovi na ovoj poddionici izvode se po FIDIC-u što podrazumijeva da izvođač radova izvodi radove i radi projektnu dokumentaciju.

Izvođač radova je Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S (Turska), a nadzor nad izvođenjem radova vrši IRD Engineering S.r.l. (Italija).

Image

Vrijednost Ugovora za izgradnju dionice Poprikuše – Nemila je 208.059.247 eura s PDV-om, odnosno 177.828.416 eura bez PDV-a.

Izgradnja ove dionice se finansira sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 70 milijuna eura, Europske investicijske banke (EIB) u visini od 90 milijuna eura te bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 41,1 milijun eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Izgradnja ove poddionice trebala bi biti završena do 2024. godine.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23030 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Grant od 12,6 miliona eura za nadzor na Koridoru 5c
Spoiler
Show
V.d. direktora Elmedin Voloder i direktorica kancelarije EBRD-a za Bosnu i Hercegovinu Manuela Nesl su potpisali sporazum o grantu Evropske unije u vrijednosti od 12,6 miliona eura za dionice Poprikuše – Nemila, Tunel Zenica – Donja Gračanica, Tunel Ivan i Buna – Počitelj.

Image

Sredstvima će se finansirati ugovori za nadzor radova na četiri dionice koje se finansiraju kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a sredstvima granta nadoknadit će troškove nadzora koje je do sada imalo JP Autoceste FBiH.

Elmedin Voloder, vršilac dužnosti direktora JP Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine, rekao je: „Zahvalni smo EU-u na ogromnoj podršci u izgradnji moderne prometne infrastrukture u Bosni i Hercegovini. Veliki infrastrukturni projekti, poput Koridora Vc, zahtijevaju velika ulaganja, a bespovratna sredstva EU -a ključna su za njihovu izvodljivost.”

Koridor Vc je jedan od panevropskih transportnih projekata koji povezuju kontinent. Dionica u Bosni i Hercegovini duga je 325 kilometara i prolazi zemljom od sjevera prema jugu, povezujući jadransku luku Ploče u Hrvatskoj sa glavnim gradom Mađarske Budimpeštom.

Autoput koji će Bosnu i Hercegovinu približiti EU, sufinansiran je zajmovima EBRD-a i Europske investicione banke (EIB) i bespovratnim (grant) sredstvima EU. Do danas je EBRD za projekat obezbijedila zajmove u vrijednosti od 850 miliona eura iz sopstvenih sredstava, dok je iznos investicionih i grantova za tehničku pomoć koju je odobrila EU preko 220 miliona eura.

Manuela Nesl, direktorica kancelarije EBRD-a za Bosnu i Hercegovinu, rekla je: „Koridor 5c je ključni infrastrukturni projekat koji EBRD podržava u zemlji. Pored naših zajmova, pružamo i podršku mobilizacijom bespovratnih sredstava EU i komercijalnih kreditora, kao i podržavanjem izgradnje institucionalnih kapaciteta.“

Krassimir Nikolov, otpravnik poslova (a.i.) Delegacije EU u Bosni i Hercegovini, rekao je: „Sada kada Bosna i Hercegovina i ostatak Europe kreću na put oporavka od krize Covid-19, nesmetan tok roba i ljudi potrebni su kao i uvijek. EU ulaže ukupno više od 225 milijuna eura u cestovni sektor u Bosni i Hercegovini kako bi poboljšali povezanost i regionalnu integraciju, a to će donijeti konkretne koristi u smislu ulaganja i radnih mjesta za njene građane. Veoma mi je drago što je danas potpisano pet sporazuma o tehničkoj pomoći – to nas približava korak do navedene ambicije vlasti Bosne i Hercegovine, da do 2028. godine završe koridor Vc.”

Bespovratna sredstva EU obezbijeđena su kroz Investicioni okvir za Zapadni Balkan (WBIF), koji ima za cilj poboljšanje povezanosti regiona izgradnjom novih saobraćajnih veza i obnovom zastarjele saobraćajne i komunalne infrastrukture. Ostali sufinansijeri Koridora Vc uključuju Opec fond za međunarodni razvoj (OFID) i Kuvajtski fond.

Izgradnja Koridora Vc strateški je prioritet za Bosnu i Hercegovinu i očekuje se da će doprinijeti bržem ekonomskom i društvenom razvoju. Sa 148 mostova i 46 tunela autoput je trenutno najveći građevinski projekat u zemlji. Projekat takođe doprinosi poboljšanju bezbijednosti na putevima u zemlji uvođenjem savremenih standarda.
Biznis Info
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23031 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

-Chesterfield- wrote: 01/09/2021 10:15
keno_00 wrote: 29/08/2021 23:26 Jesu svi prije 2 godine,osim ovog mjesta,planirano iznad naselja ali sad su nize dosta od planiranog,pojavila im se voda,tlo lose i tako da nikako nisu mogli ići planiranom visinom
Nešto sam čuo od čovjeka iz Nemile da se mijenja plan. Ovi što su se oparili, zadržavaju novac. A država će ponovo plaćati tamo gdje bude planirano.
Iznađeno tehničko rješenje za korekciju glavnog projekta izgradnje Koridora Vc kod Nemile
Spoiler
Show
Image

Nakon više održanih sastanaka gradonačelnika Zenice Fuada Kasumovića i njegovih saradnika sa eminentnim stručnjacima iz oblasti saobraćaja na temu korekcije glavnog projekta izgradnje Koridora Vc kod Nemile, došlo se do prijedloga rješenja.

U pitanju je složeno tehničko rješenje kojim se omogućava korekcija glavnog projekta na način da se predviđa izgradnja petlje odnosno izlaza na autocestu Koridora Vc kod Nemile.

Kako je pojašnjeno radi se o kompleksnom procesu koji zahtijeva izmjenu urbanističke saglasnosti, građevinske dozvole, kao i drugih dozvola.

Da bi se što prije pristupilo rješavanju ovog problema, Grad Zenica će uputiti inicijativu prema JP Autoceste FBiH radi pokretanja procedura za izmjenu glavnog projekta.

„Ulaz odnosno izlaz na autocestu Koridora Vc kod Nemile je potreba i zahtjev mještana Nemile. Ne želimo da Nemilska regija bude na bilo koji način saobraćajno odsječena. Izgradnjom petlje, lokalnom stanovništvu pružila bi se mogućnost pristupa evropskom koridoru, kakav je sigurno i Koridor Vc. Adekvatna saobraćajna povezanost od velikog je značaja za budući ekonomski razvoj Nemilskog sliva. Napominjemo da na ovom području živi oko 20.000 ljudi. Želimo stvoriti pretpostavke za ravnomjeran razvoj svih dijelova Zenice“, kazao je Fuad Kasumović, gradonačelnik Zenice.
Zenicainfo
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23032 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23033 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Uskoro poznata trasa autoputa Beograd-Sarajevo kroz Brčko distrikt
Spoiler
Show
Image

Brčko distrikt bi uskoro trebao utvrditi trasu budućeg autoputa Beograd-Sarajevo koji u jednom svom dijelu prolazi kroz Distrikt.

Zadatak da u što kraćem vremenu izvrši izmjenu Prostornog plana Brčko distrikta, koja će između ostalog sadržavati ovu trasu kao i trasu buduće brze ceste Tuzla-Brčko-Orašje, dat je Zavodu za projektovanje, planiranje i razvoj Brčko distrikta, javlja Radio Brčko.

- Prijedlog trase autoputa Beograd–Sarajevo u dijelu koji prolazi kroz distrikt je već načelno utvrđen i uskoro će biti prezentovan javnosti dok je trasa brze ceste Tuzla-Orašje izmijenjena u odnosu na prvobitni prijedlog i trebala bi se kretati izvan naseljeni mjesta prije svega Islamovca i Gornjeg Rahića - kazao je Ismet Dedeić, direktor ovog Zavoda.

Dedeić je istakao da se radi o dva velika i veoma značajna instrastrukturna projekta koja će bit realizovana u narednom periodu, a koja će omogućiti da Brčko bude čvorište drumskog saobraćaja jer bi se ove dvije saobraćajnice po sadašnjem prijedlogu trebala ukrštati na području Bukvika.

Nakon utvrđivanja konačne lokacije za novi most preko rijeke Save koju trebaju dogovoriti BiH i Hrvatska Zavod za projektovanje, planiranje i razvoj Brčko distrikta će pristupiti i izradi idejnog i glavnog projekta.
eKapija
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23034 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja mosta Gradiška - 05. 08. 2021. @ theAlien (Skyscrapercity forum)
Spoiler
Show
Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23035 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23036 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja mosta Gradiška - 06. 07. 2021. @ JaSamKralj (Skyscrapercity forum)
Spoiler
Show
Image

Image
Izgradnja dionice Ponirak - Vranduk - 04. 08. 2021. @ JaSamKralj (Skyscrapercity forum)
Spoiler
Show
Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23037 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Nemila - Poprikuše - 04. 08. 2021. @ JaSamKralj (Skyscrapercity forum)
Spoiler
Show
Image Image

Image Image

Image Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23038 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23039 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Nemila - Poprikuše - 06. 08. 2021. @ Namibija (Skyscrapercity forum)
Spoiler
Show
Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23040 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Nemila - Poprikuše - 08. 08. 2021. @ Mamkić (Skyscrapercity forum)
Spoiler
Show
Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23041 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Preostalo metar i po do spajanja mosta kod Bosanske Gradiške
Spoiler
Show
Image
Gradnja mosta bi trebala biti završena sljedeće godine

Tek 150 centimetara je preostalo da bi se spojio most kod Bosanske Gradiške kojim će se povezati Bosna i Hercegovina i Hrvatska.

U toku su završni radovi, a oni na spajanju čelične konstrukcije bi trebali biti završeni do kraja augusta ove godine.

Most je trenutno niži također za 150 centimetara, a njegova konstrukcija će hidraulikom biti podignuta. Od Hrvatske se očekuje gradnja brze ceste od Okučana do granice sa Bosnom i Hercegovinom.

Izgradnjom ove saobraćajnice, ovaj dio Bosne i Hercegovine i Hrvatske dobit će brzu i najbolju poveznicu sa autocestom koja povezuje Zagreb i Beograd.

Potpuno novi granični prelaz je već izgrađen i smatra se jednim od najmodernijih u regiji, prenosi ATV.

Rok za završetak gradnje mosta na Savi je 30. maj sljedeće godine. Bit će dug 426 metara, a širok 22,6 metara. Imat će po dvije saobraćajne trake u oba smjera. Most će koštati 19,5 miliona eura, a radove izvodi bosanskohercegovačko-hrvatski konzorcij koji čine Integral inžinjering, Đurko Đaković montaža i Zagreb montaža. Radovi su počeli 16. oktobra 2019.

Zajedno ga grade Bosna i Hercegovina i Hrvatska, a ranije su to uradile prilikom gradnje mosta na Svilaju, na koridoru Vc, također preko rijeke Save.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23042 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Concord
Posts: 952
Joined: 14/12/2017 15:51

#23043 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Concord »

Sa dionice Tarcin-Ivan mjesecima ama bas sve slike na isti fazon, panorama raskopanih brda, malo onaj prelaz preko magistrale sto je uradjeno, malo ulaza u tunel, opet malo raskopanog brda, tunel iz druge perspektive... sve je to sporo i kilavo, a vijesti se pisu ide gradnja punom parom.
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23044 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Nemila - Poprikuše - 09. 08. 2021. @ Amarovski1010 (Skyscrapercity forum)
Spoiler
Show
Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23045 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Pogledajte šta je do sada urađeno na poddionici Vranduk – Ponirak
Spoiler
Show
Image

Na poddionici Vranduk – Ponirak, koja je ukupne dužine 5,3 km, grade se dva mosta i tri vijadukta. Najveći opseg radova izvodi se na mostovima Vranduk 1 i 2. Lijeva strana mosta Vranduk 1 je završena, a spajanje desne strane očekuje se za mjesec i po dana. Kod mosta Vranduk 2 završen je desni most, a spajanje lijevog se očekuje za dvadeset dana.

„Objekti idu svojim tokom i trenutno imamo realnih problema sa trasom, međutim, pokušavamo da ih riješimo, jer projekti koje smo dobili ne odgovaraju stvarnim geotehničkim i geološkim uslovima, za dio trase smo već riješili, sektor 4a i 4b se radi. Sektor b će se početi raditi, za ostalo pripremamo adekvatnu projektnu dokumentaciju“, kazao je Ahmed Mušija, Šef projekta na poddionici Vranduk – Ponirak.

Inžinjer DRI-Divela Mirza Bišćević također je naglasio da trasu dionice prate na pojedinim dijelovima loše geološke karakteristike terena, ali da su trenutno u iznalaženju rješenja kako i na koji način sanirati velike kosine iznad same autoceste.

„Angažovani su profesori sa fakulteta i stručni saradnici koje su autoceste angažovale da se pomogne u iznalaženju što bržeg rješenja i to ide jednim svojim tokom, naravno, usporit će samu dinamiku radova na samoj trasi, ali generalno ono što je prvenstveni cilj jeste naći sigurno i stabilno rješenje. Naravno da pokušamo to u dinamici da isplaniramo da se što brže dođe do samog rješenja. Ono što je pohvalno za ovaj projekt jeste izgradnja mostova i vijadukata, oni su u planiranoj dinamici, to ide sve svojim tokom tu ćemo čak i u roku završiti te objekte. Ostaje nam tunel koji je isto otprilike nećemo puno kasniti sa samom izgradnjom i tu ima stanovitih rješenja u izmjeni geologije, ali generalno nisu to toliki problemi koji se ne susreću na ostalim gradilištima vezano za to sve“, istakao je Bišćević.

Izvođač radova na poddionici Vranduk – Ponirak je konzorcij Azvirt L.L.C i Hering d.d. Široki Brijeg. Nadzor nad izvođenjem radova vrši konzorcij DRI upravljanje investicij d.o.o. i DIVEL d.o.o. Sarajevo. Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Vranduk – Ponirak je 76 miliona eura s PDV-om, a sredstva su osigurana putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj.

Spoiler
Show
Image

Image

Image
Last edited by So What! on 01/09/2021 20:03, edited 1 time in total.
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23046 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Spoiler
Show
Image

Image

Image

Image
JP Autoceste FBiH
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23047 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

JP Autoceste FBiH pribavljaju nekretnina za izgradnju dionice Visoko – Podlugovi
Spoiler
Show
Image

JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar pristupa realizaciji projekta izgradnje dionice autoceste Visoko – Podlugovi na Koridoru Vc, u koju svrhu će se provesti postupak eksproprijacije nekretnina potrebnih za izgradnju uz isplatu odgovarajućih naknada u skladu sa Zakonom o eksproprijaciji FBiH.

Poziva se vlasnik nekretnina označenih kao k.č. 6 i 7 koje se nalazi na području Općine Ilijaš – k.o. Ljubnići, radi pokušaja sporazumnog rješavanja stjecanja prava vlasništva nad određenim nekretninama koje će se eksproprisati u svrhu izgradnje dionice Visoko – Podlugovi, na Koridoru Vc.

Poziv ostaje otvoren 15 dana od dana objavljivanja u sredstvima informisanja.

Image
Akta
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23048 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Višković sa predstavnicima “Sinohidra” o gradnji autoputa
Spoiler
Show
Predsjednik Vlade Republike Srpske Radovan Višković razgovarao je danas u Banjaluci sa delegacijom kineske kompanije “Sinohidro” o saradnji u projektima izgradnje i modernizacije putne infrastrukture u Republici Srpskoj.

Image

Poseban akcenat tokom sastanka bio je na projektu izgradnje auto-puta od Glamočana do Mrkonjić Grada, za šta je ova kompanija izrazila interes.

Dogovoreno je da će razgovori o ovom, kao i o ostalim potencijalnim projektima, biti nastavljeni u narednom periodu, saopšteno je iz Biroa Vlade za odnose s javnošću.

Sastanku su prisustvovali i ministar saobraćaja i veza Nedeljko Ćorić, ministar finansija Zora Vidović i direktor Javnog preduzeća “Autoputevi Republike Srpske” Dušan Topić.
CAPITAL
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23049 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Različiti rokovi za završetak radova: Građevinska sezona u jeku, radi se na sedam gradilišta
Spoiler
Show
U toku su tenderske procedure za izvođača radova na dionicama Mostar jug - tunel Kvanj, tunel Kvanj - Buna, Nemila - Vranduk i tunel Putnikovo brdo - Medakovo

Image
Dionica Vranduk - Ponirak duga 5,3 kilometra

U jeku je građevinska sezona u Bosni i Hercegovini, a najveće gradilište je Koridor 5C. Trenutno su u izgradnji dionice Poprikuše - Nemila (5,5 kilometara), Vranduk - Ponirak (5,3 kilometra), Ponirak - Vraca /tunel Zenica (3,3 kilometra), Tarčin - Ivan (4,9 kilometara), tunel Ivan (2 kilometra), Buna - Počitelj (7,2 kilometra) i Počitelj - Zvirovići (11 kilometara).

Predviđeni rokovi za završetak su različiti, od ljeta 2022. (Tarčin - Ivan) do 2024. (Poprikuše - Nemila).

Nove dionice

Za dionicu Svilaj - Odžak (10,7 kilometara) u toku je tehnički pregled za dobivanje upotrebne dozvole. Iz „Autocesta FBiH” očekuju do kraja ljeta da se pusti u promet. Na poddionici Buna - Počitelj radovi iz ugovora su u finalizaciji.

Kako najavljuju, uskoro se očekuju nove dionice u izgradnji. Trenutno su u toku tenderske procedure za izvođača radova na dionicama Mostar jug - tunel Kvanj (9,2 kilometra), tunel Kvanj - Buna (5,25 kilometara), Nemila - Vranduk (5,67 kilometara) i tunel Putnikovo brdo - Medakovo (8,5 kilometara).

Izgradnja tunela Prenj, dionice Mostar sjever - Mostar jug, dionice od Doboja preko Medakova do Žepča, u dužini od 39 kilometara, prioritet je. Potpisivanje ugovora za tu dionicu trebalo bi biti na proljeće iduće godine, a za narednu godinu je planiran početak radova na tunelu Prenj, čija bi izgradnja trebala trajati od četiri do pet godina.

Ostale su još samo dvije važnije dionice, a to su Ovčari - tunel Prenj i dionica tunel Prenj - Mostar sjever. Ove dvije dionice bi trebale biti završene kad i tunel Prenj, jer se navedeni tunel ne bi mogao koristiti bez njih, a predviđene su prije i iza tunela.

Veliki izazov

Generalno, jedan od velikih izazova je sam teren na kome se gradi Koridor 5C koji je izuzetno težak i izuzetno zahtjevan zbog planinskog dijela i rijeka koje prelaze te zahtijeva izgradnju većeg broja objekata - navode iz „Autocesta FBiH”.

Impresivan je podatak da će na dijelu Koridora koji prolazi kroz Federaciju BiH biti izgrađeni ukupno 138 mostova/vijadukata i 44 tunela. Od toga je do sada izgrađeno ili je trenutno u izgradnji 19 tunela ukupne dužine 22,3 kilometra.

Što se tiče mostova, do sada je izgrađeno ili u izgradnji 38 mostova/vijadukta ukupne dužine od 14,1 kilometar.
Avaz
User avatar
So What!
Posts: 11144
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23050 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Post Reply