Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Moderator: anex
-
- Posts: 1186
- Joined: 05/01/2013 16:16
#21201 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Nepotrebna rasprava o Prenju kad to niko iz naših generacija neće ni dočekati. Možda tek djeca rođena u 21 stoljeću to nekad pod stare dočekaju da se provozaju kroz Prenj. Ja bi bio sretan da dočekam da AP dođe do Tešanjke i da se ne ventram po Ivanu kad idem na more
-
- Posts: 3402
- Joined: 10/04/2017 15:12
#21202 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
prenj je jedna od onih stvari u bih u koje čovjek može vjerovati tek kad ga svojim očima vidi, prije ne. ja vjerujem da ću se ako me zdravlje posluži možda provozati autoputom u zagreb ili peštu, ali na more, u to nikako ne vjerujem.
- Zeleni most
- Posts: 754
- Joined: 01/11/2013 21:18
#21203 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Autoput kroz tunel Prenj je glupost, probijanje tunela ce trajati 6-10 godina od pocetka radova.Dr Arsla wrote: ↑02/04/2021 09:58 Nepotrebna rasprava o Prenju kad to niko iz naših generacija neće ni dočekati. Možda tek djeca rođena u 21 stoljeću to nekad pod stare dočekaju da se provozaju kroz Prenj. Ja bi bio sretan da dočekam da AP dođe do Tešanjke i da se ne ventram po Ivanu kad idem na more
Trebali su ici okolo na Jablanicu, bilo bi jeftinije.
Ne znam koliko je vremenski kraci put kroz tunel, mozda 20 minuta, ali i to je svejedno, cemu zurba.
- kamberovica polje
- Posts: 3267
- Joined: 28/01/2012 11:38
#21204 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Preskupo je, međutim ima još jedan razlog bar što se tiče krških područjaTESLA_EDISON wrote: ↑31/03/2021 11:36 Zašto se kod nas tuneli ne kopaju mašinom tipa BORING?
A drugo, u koji koridor spada autoput Sarajevo-Beograd preko Višegrada?
Tijelo " krtice" ima hidrauličke ručke, kojima se upire u stijenu čime se fiksira. Dok je tijelo fiksno, glava za bušenje se izvlači iz tijela i gura prema naprijed i buši. Kad izbuši par metara, ruke se otpuste, tijelo se povuče prema naprijed i opet se razupiru. Eh, krška područja i stijene su pune pukotina i otvora i nikad nisi siguran hoće li ruka završit u nekoj kaverni kad krene razupiranje.
Ako se ne varam, u 70im godinama su pokušali bušit jedan tunel u krečnjačkim stijenama, u današnjoj Hrvatskoj i svako malo im se stijena obrušavala prilikom razupiranja. To je bio zadnji put da se ova tehnologija koristila.
- Haris033
- Posts: 3865
- Joined: 02/02/2005 07:07
- Location: Sarajevo
- Contact:
#21205 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Nema tu mnogo priče. Raspiše se tender, i imaju svjetske firme koje će taj posao uraditi kvalitetno i u određenom roku. Eto sada planina Prenj, misterija za svjetske firme koje su sa modernom tehnologijom uradile xyz zahtijevnije i veće poslove...
Ako se posao bude dao EA ili Heringu, onda od tunela nema ništa ni za 50 godina.
Ako se posao bude dao EA ili Heringu, onda od tunela nema ništa ni za 50 godina.
-
- Posts: 5916
- Joined: 09/06/2010 22:51
#21206 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Obzirom da se u nas rokovi gradnje pišu prilikom ugovaranja poslova, a u praksi rijetko poštuju, je li poznato da li je ikad ijedna firma odgovarala za probijanje rokova gradnje autoputa, ili drugih sličnih infrastrukturnih objekata?Haris033 wrote: ↑04/04/2021 07:52 Nema tu mnogo priče. Raspiše se tender, i imaju svjetske firme koje će taj posao uraditi kvalitetno i u određenom roku. Eto sada planina Prenj, misterija za svjetske firme koje su sa modernom tehnologijom uradile xyz zahtijevnije i veće poslove...
Ako se posao bude dao EA ili Heringu, onda od tunela nema ništa ni za 50 godina.
-
- Posts: 5916
- Joined: 09/06/2010 22:51
#21207 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ako se postavi i ugovori odgovornost za gradnju ovog tunela, ako se gradnja izvršava s dovoljnim brijem radnika, u tri smjene, intezivno, sve prema planu gradnje, ovaj 6-10-godišnji rok može se skratiti na mnogo manji. Najbitnije je postići odgovornost za rokove i kvalitet gradnje i uspostaviti adekvatno i efikasno "kažnjavanje" za prekoračenje ugovora.Zeleni most wrote: ↑03/04/2021 23:51Autoput kroz tunel Prenj je glupost, probijanje tunela ce trajati 6-10 godina od pocetka radova.Dr Arsla wrote: ↑02/04/2021 09:58 Nepotrebna rasprava o Prenju kad to niko iz naših generacija neće ni dočekati. Možda tek djeca rođena u 21 stoljeću to nekad pod stare dočekaju da se provozaju kroz Prenj. Ja bi bio sretan da dočekam da AP dođe do Tešanjke i da se ne ventram po Ivanu kad idem na more
Trebali su ici okolo na Jablanicu, bilo bi jeftinije.
Ne znam koliko je vremenski kraci put kroz tunel, mozda 20 minuta, ali i to je svejedno, cemu zurba.
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#21208 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ne znam al sam siguran 99% da nije nikohigh_volume wrote: ↑04/04/2021 08:45Obzirom da se u nas rokovi gradnje pišu prilikom ugovaranja poslova, a u praksi rijetko poštuju, je li poznato da li je ikad ijedna firma odgovarala za probijanje rokova gradnje autoputa, ili drugih sličnih infrastrukturnih objekata?Haris033 wrote: ↑04/04/2021 07:52 Nema tu mnogo priče. Raspiše se tender, i imaju svjetske firme koje će taj posao uraditi kvalitetno i u određenom roku. Eto sada planina Prenj, misterija za svjetske firme koje su sa modernom tehnologijom uradile xyz zahtijevnije i veće poslove...
Ako se posao bude dao EA ili Heringu, onda od tunela nema ništa ni za 50 godina.
-
- Posts: 2796
- Joined: 20/05/2011 17:53
#21209 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Svjetske firme bi opet kao podugovarace angazovale nekog od nasih, tako da bi bili na istom kakva je situacija bila za tunel 1 martHaris033 wrote: ↑04/04/2021 07:52 Nema tu mnogo priče. Raspiše se tender, i imaju svjetske firme koje će taj posao uraditi kvalitetno i u određenom roku. Eto sada planina Prenj, misterija za svjetske firme koje su sa modernom tehnologijom uradile xyz zahtijevnije i veće poslove...
Ako se posao bude dao EA ili Heringu, onda od tunela nema ništa ni za 50 godina.
Neznam zasto ljudi misle da ce neko nama poslati svoje najbolje kao da smo bitni, a istina je da nama salju skart, tako je za sve od nutele do vakcina, nije drugacije ni za autoputeve, eno pogledaj tko radi most pocitelj
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#21210 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
samo sto je razlika kad je sef neka svjetska firma i kad je taj sto je podugovarac sefsaimidin wrote: ↑04/04/2021 09:29Svjetske firme bi opet kao podugovarace angazovale nekog od nasih, tako da bi bili na istom kakva je situacija bila za tunel 1 martHaris033 wrote: ↑04/04/2021 07:52 Nema tu mnogo priče. Raspiše se tender, i imaju svjetske firme koje će taj posao uraditi kvalitetno i u određenom roku. Eto sada planina Prenj, misterija za svjetske firme koje su sa modernom tehnologijom uradile xyz zahtijevnije i veće poslove...
Ako se posao bude dao EA ili Heringu, onda od tunela nema ništa ni za 50 godina.
Neznam zasto ljudi misle da ce neko nama poslati svoje najbolje kao da smo bitni, a istina je da nama salju skart, tako je za sve od nutele do vakcina, nije drugacije ni za autoputeve, eno pogledaj tko radi most pocitelj
- Zeleni most
- Posts: 754
- Joined: 01/11/2013 21:18
#21211 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Rekli su iz AC minimalno 6 godina, pod uslovom da ne bude komplikacija u tunelu. A oni kada kazu odmah poduplaj.high_volume wrote: ↑04/04/2021 08:50Ako se postavi i ugovori odgovornost za gradnju ovog tunela, ako se gradnja izvršava s dovoljnim brijem radnika, u tri smjene, intezivno, sve prema planu gradnje, ovaj 6-10-godišnji rok može se skratiti na mnogo manji. Najbitnije je postići odgovornost za rokove i kvalitet gradnje i uspostaviti adekvatno i efikasno "kažnjavanje" za prekoračenje ugovora.Zeleni most wrote: ↑03/04/2021 23:51Autoput kroz tunel Prenj je glupost, probijanje tunela ce trajati 6-10 godina od pocetka radova.Dr Arsla wrote: ↑02/04/2021 09:58 Nepotrebna rasprava o Prenju kad to niko iz naših generacija neće ni dočekati. Možda tek djeca rođena u 21 stoljeću to nekad pod stare dočekaju da se provozaju kroz Prenj. Ja bi bio sretan da dočekam da AP dođe do Tešanjke i da se ne ventram po Ivanu kad idem na more
Trebali su ici okolo na Jablanicu, bilo bi jeftinije.
Ne znam koliko je vremenski kraci put kroz tunel, mozda 20 minuta, ali i to je svejedno, cemu zurba.
-
- Posts: 3402
- Joined: 10/04/2017 15:12
#21212 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
problem sa prenjom nije samo tunel nego i to što sa jedne strane do njega ima kozja staza a sa druge planinarski puteljak.
naši maloumnici su uspjeli napraviti autoputeve od nigdje do nidokuda, dakle sigurno su u stanju i napraviti tunel od 10km bez prilaza istome i pustiti ga da stoji i otvarati ga svečano po jednom svakih šest mjeseci
naši maloumnici su uspjeli napraviti autoputeve od nigdje do nidokuda, dakle sigurno su u stanju i napraviti tunel od 10km bez prilaza istome i pustiti ga da stoji i otvarati ga svečano po jednom svakih šest mjeseci
- drug_profi
- Posts: 50610
- Joined: 16/07/2012 16:00
#21213 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
I stimulativan bonus za zavrsetak u roku, ili prije roka.high_volume wrote: ↑04/04/2021 08:50 Ako se postavi i ugovori odgovornost za gradnju ovog tunela, ako se gradnja izvršava s dovoljnim brijem radnika, u tri smjene, intezivno, sve prema planu gradnje, ovaj 6-10-godišnji rok može se skratiti na mnogo manji. Najbitnije je postići odgovornost za rokove i kvalitet gradnje i uspostaviti adekvatno i efikasno "kažnjavanje" za prekoračenje ugovora.
- drug_profi
- Posts: 50610
- Joined: 16/07/2012 16:00
#21214 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Prenj je dio dionice od Ovčara do Mostar Sjevera. Onaj ko bude bušio taj treba i da napravi prilazne puteve. Generalno nije prevelik problem izroviti stazu da se buldozeri i kamioni mogu dovesti do portala. meni je recimo interesantno gdje ce se iskopani materijal izbacivati.
Radi se o minimalno 2,5 miliona kubnih metara iz jedne cijevi, a posto ce se pomocna cijev busitiu punom profilu da bi nekad bila opremljena za saobracaj, znaci da poduplamo.
5 miliona kubnih metara materijala!
- kurty
- Posts: 45059
- Joined: 17/08/2008 23:29
- Location: Made in Breza
#21215 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Da vidite procedure kad imas rok od 3 mjeseca, a ti zavrsis za 15dana... Belaj da situiras tako brzo a kad smo spomenuli zakonski bonus... Auuuuu vise papira i tinte potrosili na dopise, nego sto smo bonusa dobilidrug_profi wrote: ↑04/04/2021 20:46I stimulativan bonus za zavrsetak u roku, ili prije roka.high_volume wrote: ↑04/04/2021 08:50 Ako se postavi i ugovori odgovornost za gradnju ovog tunela, ako se gradnja izvršava s dovoljnim brijem radnika, u tri smjene, intezivno, sve prema planu gradnje, ovaj 6-10-godišnji rok može se skratiti na mnogo manji. Najbitnije je postići odgovornost za rokove i kvalitet gradnje i uspostaviti adekvatno i efikasno "kažnjavanje" za prekoračenje ugovora.
Nisu autoceste u pitanju.. Opstinski nivo
- Zeleni most
- Posts: 754
- Joined: 01/11/2013 21:18
#21216 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Pojašnjava kako je ova dionica veza između dionice Počitelj - Zvirovići, koja je već u poodmakloj fazi realizacije i spoj na već izgrađenu cestu Zvirovići i između dionice Tunel Kvanj – Buna, za koju vrlo brzo predstoji potpisivanje ugovora za izvođenje.
"Dok se ne završe ove dionice, cesta neće biti u funkciji", kazao je Talić te dodao da će biti osigurana i zaštićena.
"Izgradnja mosta je počela krajem septembra 2019. godine, a predviđeni rok za završetak je bio 30 mjeseci. Prema tome, mi smo trebali završiti u martu 2022. godine, ali s obzirom na sve činjenice i situaciju uzrokovanu koronavirusom, koja nas sve prati, prema našim izračunima očekivani završetak je kraj 2022. godine", kazao je Jurišić.
Cemu zurba momci kada ionako bez dionice Tunel Kvanj – Buna to neće biti u funkciji, a most će biti otvoren za izbore 2022. SDA-HDZ dogovor.
Bolje im je bilo da su od tih para pravili autoput od Zenice prema Doboju, a taj kamenjar na kraju.
- Zeleni most
- Posts: 754
- Joined: 01/11/2013 21:18
#21217 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Bos. Gradiška
-
- Posts: 5916
- Joined: 09/06/2010 22:51
#21218 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Treba požuriti i taj dio završiti što prije, pa prebaciti radnike na druga gradilišta. Ionako su građevinske firme u deficitu sa radnicimaZeleni most wrote: ↑04/04/2021 21:27 Cemu zurba momci kada ionako bez dionice Tunel Kvanj – Buna to neće biti u funkciji, a most će biti otvoren za izbore 2022. SDA-HDZ dogovor.
-
- Posts: 972
- Joined: 16/12/2020 07:55
#21219 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Imal gdje slika terena gdje ce biti ulaz u tunel?RJ57 wrote: ↑04/04/2021 14:08 problem sa prenjom nije samo tunel nego i to što sa jedne strane do njega ima kozja staza a sa druge planinarski puteljak.
naši maloumnici su uspjeli napraviti autoputeve od nigdje do nidokuda, dakle sigurno su u stanju i napraviti tunel od 10km bez prilaza istome i pustiti ga da stoji i otvarati ga svečano po jednom svakih šest mjeseci
- General War
- Posts: 24423
- Joined: 18/09/2013 22:04
#21220 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Kako ide autoput Brcko-Tuzla Sarajevo? Zna li ko?
Mogu pljackati i na ovoj dionici..ali niko ni lopatu asvalta da baci
Mogu pljackati i na ovoj dionici..ali niko ni lopatu asvalta da baci
- General War
- Posts: 24423
- Joined: 18/09/2013 22:04
#21221 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
90% je takvih stijena u svijetu, ima i za takve stijene masina i to bi bilo sve izvodljivo (i jeftinije) i ovdje da Lotovi se ne cjepkaju po 5-10 kilometara, svaka ozbiljna firma koja se bavi ovim poslom...6-10 godina za probijanje jednog tunela je neozbiljna izjava..ali cemu se tu cuditi u Bih.kamberovica polje wrote: ↑04/04/2021 00:08Preskupo je, međutim ima još jedan razlog bar što se tiče krških područjaTESLA_EDISON wrote: ↑31/03/2021 11:36 Zašto se kod nas tuneli ne kopaju mašinom tipa BORING?
A drugo, u koji koridor spada autoput Sarajevo-Beograd preko Višegrada?
Tijelo " krtice" ima hidrauličke ručke, kojima se upire u stijenu čime se fiksira. Dok je tijelo fiksno, glava za bušenje se izvlači iz tijela i gura prema naprijed i buši. Kad izbuši par metara, ruke se otpuste, tijelo se povuče prema naprijed i opet se razupiru. Eh, krška područja i stijene su pune pukotina i otvora i nikad nisi siguran hoće li ruka završit u nekoj kaverni kad krene razupiranje.
Ako se ne varam, u 70im godinama su pokušali bušit jedan tunel u krečnjačkim stijenama, u današnjoj Hrvatskoj i svako malo im se stijena obrušavala prilikom razupiranja. To je bio zadnji put da se ova tehnologija koristila.
- drug_profi
- Posts: 50610
- Joined: 16/07/2012 16:00
#21222 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Crvene tacke su otprilike mjesta gdje bi trebali biti portali:Sigma90 wrote: ↑04/04/2021 22:57Imal gdje slika terena gdje ce biti ulaz u tunel?RJ57 wrote: ↑04/04/2021 14:08 problem sa prenjom nije samo tunel nego i to što sa jedne strane do njega ima kozja staza a sa druge planinarski puteljak.
naši maloumnici su uspjeli napraviti autoputeve od nigdje do nidokuda, dakle sigurno su u stanju i napraviti tunel od 10km bez prilaza istome i pustiti ga da stoji i otvarati ga svečano po jednom svakih šest mjeseci
Sa sjeverne strane postoji nekakav put skoro do portala, ali sa juga je najblizi kolski put 1000 metara daleko i 150 metara niže od portala i nije nimalo jednostavno probiti se do njega.
Evo slike kakav bi pogled bio sa juznog izlaza:
A ako se pomaknemo nekih 500 metara niz ovu dragu, vidjecemo gdje je najblizi put:
-
- Posts: 7550
- Joined: 06/03/2009 11:19
#21223 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ako ne zelimo da ga samo mi svojim voznjama otplacujemo, autoput mora biti i konkurentan.drug_profi wrote: ↑01/04/2021 22:02 Ovo su bile varijante:
Lobi i ta priča, manje više... valjda je svakom jasno da janjetine nece biti na AP.
Govorio sam o tome da je gradnju pa prvobitnoj, 18 km duzoj i nazovi 300 miliona skupljoj trasi, lakse preciznije izracunati, izvrsiti geoloska istrazivanja kako treba, i imati najprecizniju mogucu procjenu.
Tunel Prenj od 10150 metara krije bar toliko mogucih iznenadjenja. Nikakva geoloska istrazivanja, nikakvi podaci.
Procjena kostanja izgradnje jedne i po cijevi je bazirana na odokativnoj bazi. Tunel Hranjen vec sad kosta duplo od one cifre sa kojom se krenulo.
I Prenj ce da kosta. I na kraju ce izaci skuplje od ove magenta trase. Nista nismo naucili od visecih vrtova iznad Zenice.
A mozda im je i cilj da se uđe u gradiliste i da se onda na dodatnim radovima izvlace pare bez tendera.
Kako rekoh nisam te struke, ali mi zivotno iskustvo i logika govore da smo se zajebali.
Vrijeme ce pokazati.
Da bi se neko odlucio voziti njime, ne zeli bespotrebna skretanja, a tih 18 kilometara je bas nepotrebno. I za putnicki, a pogotovo za teretni saobracaj.
Cak ce jednog dana mozda trebati napraviti bypas izmedju Lepenice i Visokog, gdje za 15-ak kilometara mazdusne udaljenosti autoput, zbog Sarajeva kruzi skoro 40 km.
P.S. Postoji i varijanta, zimi teska za cistiti, da se pored Borackog popenje na 1000 m nadmorske i R435a, pa onom mjesecevom povrsinom prema Gornjim Zimljama i Rujistu, a odatle se usjecima i vijaduktima spustiti prema Vrapcicima. Tu bi trebalo vrlo malo, ili gotovo nikako tunela. Za ljetnju voznju dusu dalo, ali zimi...
- drug_profi
- Posts: 50610
- Joined: 16/07/2012 16:00
#21224 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Bojim se dnisi razumio sta sam htio reci, kao ni drugi prije tebe.
Naravno da je bolje da je krace.
Ali nece na kraju biti jeftinije, i nece biti zavrseno prije, vec kasnije. Zenicki viseci vrtovi ce biti nista spram skadra na Prenju.
Ali, kako rekoh, deplasirana priča. Gradice se gdje je odluceno, kako ce biti i kada ce biti, vrijeme ce pokazati.
Ja sam veliki skeptik, jer se kod nas odavno projektima ne prilazi multidisciplinarno, i ne rade ih najbolji među nama.
Naravno da je bolje da je krace.
Ali nece na kraju biti jeftinije, i nece biti zavrseno prije, vec kasnije. Zenicki viseci vrtovi ce biti nista spram skadra na Prenju.
Ali, kako rekoh, deplasirana priča. Gradice se gdje je odluceno, kako ce biti i kada ce biti, vrijeme ce pokazati.
Ja sam veliki skeptik, jer se kod nas odavno projektima ne prilazi multidisciplinarno, i ne rade ih najbolji među nama.
-
- Posts: 3402
- Joined: 10/04/2017 15:12
#21225 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
drug_profi wrote: ↑05/04/2021 00:41
Evo slike kakav bi pogled bio sa juznog izlaza:
A ako se pomaknemo nekih 500 metara niz ovu dragu, vidjecemo gdje je najblizi put:
da, samo trasa neće ići tamo nego će skretati lijevo kroz još jedan tunel
ali naravno, moraće odnekuda dovesti mehanizaciju i napraviti prilaz da bi mogli početi raditi, tako da pretpostavljam da će to biti preko tog najbližeg puta, ostatak će morati prokopati.
ma kad ovo vidim, to je pustahija na kvadrat, neće oni to nikad napravit