Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22751 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja LOT-a 3B na Sarajevskoj obilaznici - 28. 05. 2021. @ Bossil

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22752 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Tarčin - Ivan - 02. 06. 2021. @ Patrik97 (Skyscrapercity forum)

Image

Image Image

Image Image

Image Image
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22753 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22754 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Vlada FBiH ubrzava gradnju autoputa kroz Sarajevo: Od Butila do Darive za samo šest minuta
Image
Autoput kroz Sarajevo jedan od prioriteta u FBiH

Federalno ministarstvo prometa i komunikacija pripremilo je prijedlog odluke o utvrđivanju javnog interesa za projekt izgradnja gradskog autoputa, odnosno brze ceste u Sarajevu.

Kako saznajemo, ministri su voljni podržati prijedlog te bi projekt o kojem se priča decenijama na sjednici Vlade FBiH u četvrtak trebao biti proglašen javnim interesom Federacije.

U prijedlogu koji je ministar Denis Lasić dostavio kolegama predviđeno je da se pristupa izradi investicijsko-tehničke dokumentacije, pribavljanju urbanističke saglasnosti, postupku eksproprijacije, odnosno početku realizacije projekta izgradnje sarajevskog gradskog autoputa.

Jedan od prioriteta u Federaciji BiH

Predviđeno je da za realizaciju ove odluke budu zaduženi Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, Ceste Federacije BiH te Vlada i Direkcija za ceste KS.

Kako se navodi u obrazloženju, izgradnja autoputa/brze ceste u Sarajevu je jedan od prioritetnih projekata u Federaciji BiH, a njegovom realizacijom značajno bi se smanjile trenutne saobraćajne gužve, skratilo vrijeme putovanja i poboljšala sigurnost svih učesnika u saobraćaju na pravcu Stup - Buća potok – Pofalići - Velešići - Bentbaša.

"U toku implementacije ovog projekta neophodno je obaviti veliki broj poslova, kao što su pribavljanje saglasnosti od vlasnika nekretnina i instalacija, rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, pribavljanje urbanističke saglasnosti i građevinske dozvole, nakon čega slijedi priprema dokumentacije i provođenje postupaka javne nabavke radova i usluga nadzora", navodi se u obrazloženju prijedloga.

Image
Autoput sada završava u Buljakovom potoku

Kako se dalje navodi, sve navedeno je složen, obiman i dugotrajan posao i zbog toga se implementator projekta, JP Ceste FBiH obratio Ministarstvu prometa i komunikacija sa zahtjevom da Vlada FBiH donese odluku o proglašenju javnog interesa.

"Cijeneći sve navedeno, smatramo da je donotešenje odluke opravdano i da će se na taj način stvoriti preduvjeti za efikasniju i bržu implementaciju projekta", zaključuje se u obrazloženju.

Izdvojen dio novca za dokumentaciju i ekspropijaciju

Aktivnosti za nastavak gradnje gradskog autoputa, odnosno brze ceste su počele prošle godine, kada ja na prijedlog Odbora za promet i komunikacije PFBiH Vlada FBiH izdvojila određena sredstva za izradu projektne dokumentacije, a prije nekolika mjeseca i dio sredstava za izgradnju i eksproprijaciju.

"Da bi se projekat realizovao, pribavile neophodne saglasnosti potrebne za građevinsku dozvolu, Vlada je zadužila Ceste FBiH, kao pravnog nasljednika bivšeg Fonda za puteve, koji je ranije vodio aktivnosti oko ovoga projekta, kada su urađeni tuneli kroz Koševsko Brdo i dio stubova u Velešićima, da pokrene neophodne aktivnosti, u okviru čega je i proglasenje općeg interesa.

Elmedin Voloder, građevinski inženjer i zastupnik u Federalnom parlamentu, a koji je angažiran na ovome projektu, objašnjava u razgovoru za Klix.ba da je u toku je izrada studije i dijela projektne dokumentacije, odnosno glavnog projekta od sadasnjeg kraja autoputa do buduće petlje Buča Potok.

Gradnja dionice do Buča Potoka krajem godine?

"U narednom periodu će se projektovati nastavak sve do kraja, odnosno do Darive. Plan je da se grade manje dionice, kako bi gradnja krenula što prije, a i zbog finansijskih sredstava koje treba osigurati, tako da bi gradnja dionice do Buča Potoka trebala početi krajem ove ili početkom naredne godine", objašnjava nam Voloder.

Image
Elmedin Voloder

Prema njegovim riječima, brzina izgradnje će zavisiti od spremnosti svih sudionika da seuključe u realizaciju projekta, od općina, kantona i federalnih ministarstava. Kako podcrtava, politika ne bi trebala smetati da se ovakav kapitalan projekat gleda kao stranački ili bilo kojih interesa a koji nisu interes građana.

"Vrijeme putovanja od Darive do Petlje Butila će biti oko 6 do 8 minuta umjesto sadasnjih 30 do 60 minuta, zavisno u koje doba se vozi. Mogucnost uključenja i isključenja na više mjesta u gradu, vožnjom bez ukrštanja, bez kružnih tokova, semafora u mnogome ce rasteretiti gradske saobraćajnice, a sav tranzitni saobraćaj više neće prolaziti kroz grad", objašnjava Voloder.

Kako dodaje, brže i kraće povezivanje saobraćaja iz istocnog dijela BiH pa i dalje će povećati promet na koridiru Vc, a time i veće ubiranje prihoda od putarina i brzeg vremena putovanja.

"Novac za ovako značajan projekat je jednostavno osigurati, s obzirom na ekonomsku opravdanost, rentabilnos i znacaj koji ima, ne samo stanovnike Sarajeva, nego za sve one koji dodju ili prolaze pored Sarajeva. Za sada su to sredstva koje Vlada FBiH izdvaja iz dobiti javnih preduzeca, a trebaju se proširiti na ostale izvore koji su uobicajni. I Kanton Sarajevo treba osigurati dop sredstava", zaključuje Voloder, upitan o načinu finansiranja.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22755 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22756 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Vraca - Ponirak [Tunel Zenica] - 06. 06. 2021.

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22757 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22758 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Vijadukt Jelovik ispred tunela Zenica je izgrađen i čeka završetak i konačno otvaranje preostale dionice. Semi inegralna armirano betonska prednapregnuta konstrukcija sa karakterističnim rasponom 30m i ukupnom dužinom 112m je izgrađena na fiksnoj skeli metodom „polje po polje“. Idejni, glavni i izvedbeni projekt je izradila INFRA d.o.o. Sarajevo, dok je glavni izvođač Cengiz Insaat iz Turske sa podizvođačem Vektor Integra d.o.o. Sarajevo.

Image

Image

Image

Image

INFRA d.o.o.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22759 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Još jedan od naših nedavno izrađenih objekata čeka na otvaranje dionice autoceste. Integralna armirano betonska prednapregnuta konstrukcija L=24 + 27 + 24 =75m u sklopu petlje Zenica sjever. Glavni izvođač je Cengiz Insaat iz Turske sa podizvođačem Vektor Integra d.o.o. Sarajevo.

Image

Image

Image

INFRA d.o.o.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22760 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

JP Autoceste FBIH: Trpimo štetu, “Špic beton” uzurpira lokaciju ispod mosta
Image

Redakcija Zenicabloga zaprimila je protekle sedmice fotografije koje su napravili mještani zeničkog naselja Perin han. u pojašnjenju fotografija navodi se da navodno firma Špic beton Zenica vrši dovoz troske ispod stubova mosta, ali i odvozi šljunčani materijal iz korita, sve u zaštitnoj zoni auoceste A1, na dionici Drivuša – Klopče, koja je u funkciji. Mještani tvrde da time dolazi u opasnost vijadukt koji se nalazi neposredno prije naplatnih kućica, a nakon tunela “1. mart”.

Zatražili smo očitovanje iz JP “Autoceste FBIH” i od njih danas dobili potvrde tih navoda, ali i demant tvrdnje mještana da se to radi u dogovoru sa “Autocestama”.

– JP Autoceste FBiH je upoznato s činjenicom da se radi o građevinskim mašinama i građevinskom materijalu u vlasništvu građevinskog preduzeća “ŠPIC BETON” d.o.o. Zenica, čije se zemljište i krug preduzeća nalazi neposredno uz most Drivuša, te da to preduzeće odlaže materijal i uzurpira lokaciju ispod mosta, navodi se u pisanom odgovoru kojeg smo dobili iz ovog javnog preduzeća.

U nastavku reakcije se kaže – Nedavno je izvršen inspekcijski nadzor od strane federalnog građevinskog inspektora koji je sačinio zapisnik i izdao rješenje kojim je zatraženo da JP Autoceste FBiH riješi ovaj problem. Zbog štete koju preduzeće trpi JP Autoceste FBiH je izjavilo žalbu na nepotpuno utvrđeno činjenično stanja i upoznalo Federalnu upravu za inspekcijske poslove i Federalno ministarstvo prostornog uređenja kao drugostepeni organ, da deponovani materijal nije u svrhu izgradnja autoceste. Dokaz tome je da je izgradnja poddionica Drivuša – Klopče završena u januaru 2020. godine i da je za istu dobivena upotrebna dozvola, kažu u Autocestama FBIH.

Image

Image

Image

Image
Zenica Blog
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22761 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Privrednik i federalni zastupnik Elmedin Voloder je novi direktor Autocesta FBiH
Image

Elmedin Voloder (SDA), privrednik i zastupnik u Zastupničkom domu Parlamenta FBiH, izabran je za novog direktora Autocesta FBiH. Današnja je to odluka Vlade FBiH.

Denis Lasić, ministar prometa, predložio je za današnji dnevni red imenovanje čelnika ovog javnog preduzeća, s obzirom na to da je sadašnjem direktoru Adnanu Terziću (SBB) istekao mandat.

Već neko vrijeme tražio se Terzićev nasljednik među kadrovima SDA, jer je međustranačkim dogovorima usaglašeno da će ova stranka predložiti svog kandidata za direktora. U igri su bila i neka od već dobro poznatih imena SDA, ali izbor je na kraju pao na Volodera.

U privatnom sektoru napravio je tri firme koje zapošljavaju desetine stručnjaka. Radi se o građevinskim, odnosno kompanijama iz oblasti cestovne infrastrukture, koje su angažirane na projektu gradnje autoceste. Sukob interesa, prema našim saznanjima, riješio je prodajom dijela udjela suvlasnicima u firmama.

Upravo to što dolazi iz realnog sektora i da se dokazao u struci uzeto mu je kao plus za ovu poziciju. Zapažene rezultate imao je i kroz rad u Odboru za promet i komunikacije Parlamenta FBiH.

Kako saznajemo, on namjerava intenzivnije početi gradnju autocesta u Federaciji BiH.

Voloder je u Parlament FBiH ušao kao zastupnik Nezavisnog bloka, ali je poslije promijenio stranački dres i pristupio SDA.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22762 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Pocitelj Bridge

The Neretva River is spanned by the unique superstructure for both motorway directions, with a total width of 21.92m and structural spans of 105 + 5×147 + 105 = 945m.

Almost the entire bridge is situated in a circular curve with an R=983.75m radius (central axis), whilst the finished road level at the bridge has a constant gradient of 0.68%. The typical cross-section of motorway section Počitelj – Zvirovići is adapted for a speed of 100 km/h.

Central piers are designed as box-shaped with an octagonal cross-section, which dimensions, depending on the height of the piers, are adjusted to the nature and degree of stress, for the stage of construction and for the stage of exploitation. Pier heights are as follows: HS1=92m, HS2=97m, HS3=92m, HS4=91m, HS5=88m and HS6=66m. All piers are monolithically connected to the superstructure.

As practically demonstrated in numerous cases in BiH and worldwide, pre-stressed reinforced concrete structures constructed by applying the free cantilever method present the optimal technological solution from the aspect of construction time and quality of execution.

Image

Image

Image
Last edited by So What! on 10/08/2021 16:32, edited 1 time in total.
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22763 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Pocitelj Bridge: Pile Testing

Pile static load test procedure is foreseen in the main design of the bridge with the aim of determining the pile and soil bearing capacity (in sandy-grawel soil layers).

The reaction system for loading procedure consists of a main girder made of two prestressed beams, and two secondary girders made of two prestressed "I profile“ beams. The main girder is positioned in the "H" position in such way that the secondary girders are above the main one.

Hydraulic jacks are placed in the center below the main girder and they press the bottom edge of the main girder on one side and top of the head of the test pile on the other. The jacks induce the required force of 18.00 MN.

Image

Image Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22764 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Pocitelj Bridge: Foundation Pit Protection

Due to different soil types, every central pier foundation pit protection is story for itself:

Piers S3, S4: Precasted RC wells
Pier S2: Pile wall
Pier S5: Steel sheet pile wall
Pier S1: -

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22765 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Pocitelj Bridge: Piers

Central piers are designed as box-shaped with an octagonal cross-section, which dimensions, depending on the height of the piers, are adjusted to the nature and degree of stress, for the stage of construction and for the stage of exploitation.

All piers are monolithically connected to the superstructure and designed in the same way from the top of the pier downwards. Therefore, pier S2 is the largest one, and all the others are its copies, shortened to appropriate length. Pier heights are as follows: HS1=92m, HS2=97m, HS3=92m, HS4=91m, HS5=88m i HS6=66m.

Works include segmental pier construction in 4,90m high segments, with different height of the initial segments for every pier.

For Počitelj Bridge pier construction is used climbing formwork and scaffolding manufactured by Doka, namely »MF240« system as scaffolding and »Top50« system as formwork.

The average quantity of the formwork per segment: 209m2.
Average reinforcement quantity per segment of the pier: 20t

Concreting is performed with concrete pump (lower segments) and concrete bucket and a crane (higher segments), with the delivery of concrete with a sufficient number of automixers, in order to prevent unwanted interruption of concreting.

Image

Image

Image

Image
belfy
Posts: 7636
Joined: 06/08/2007 09:00

#22766 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by belfy »

u cemu je poenta stavljanja/spamanja sa ovoliko starijih videa i vijesti?
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22767 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

belfy wrote: 10/08/2021 20:04 u cemu je poenta stavljanja/spamanja sa ovoliko starijih videa i vijesti?
Pa onako timeline pravim, planiram postaviti sve relevantno do današnjeg dana, eto čisto da raja ima uvid, gdje je šta.

Iako postavim, trudim se da izbjegnem one glupe najave, kada obećaju nešto ultra nerealno, ali nije loše imati ni to, može se neka statistika napraviti.

Valjda nije toliko napadno i ne uništava temu, ako neko ima sugestiju neku, šta bi volio ili ne bi volio da vidi, bujrum.
belfy
Posts: 7636
Joined: 06/08/2007 09:00

#22768 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by belfy »

So What! wrote: 10/08/2021 20:10
belfy wrote: 10/08/2021 20:04 u cemu je poenta stavljanja/spamanja sa ovoliko starijih videa i vijesti?
Pa onako timeline pravim, planiram postaviti sve relevantno do današnjeg dana, eto čisto da raja ima uvid, gdje je šta.

Iako postavim, trudim se da izbjegnem one glupe najave, kada obećaju nešto ultra nerealno, ali nije loše imati ni to, može se neka statistika napraviti.

Valjda nije toliko napadno i ne uništava temu, ako neko ima sugestiju neku, šta bi volio ili ne bi volio da vidi, bujrum.
to vec ima smisla, da si najavio ja ne bih ni pitao. a imam i sugestiju. ostavljaj naslove sa datumima, a ostatak (videe i tekstove) ubaci u "spoiler" tag. zauzimat ce manje mjesta, svako ce moci otvarati dio koji zeli, a moci ces sabrati vise stvari u jedan post, pa da ne bude spamanje od vise stranica koje postane poprilicno nepregledno, a i malo zivcira...
User avatar
So What!
Posts: 11155
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#22769 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

belfy wrote: 10/08/2021 21:00to vec ima smisla, da si najavio ja ne bih ni pitao. a imam i sugestiju. ostavljaj naslove sa datumima, a ostatak (videe i tekstove) ubaci u "spoiler" tag. zauzimat ce manje mjesta, svako ce moci otvarati dio koji zeli, a moci ces sabrati vise stvari u jedan post, pa da ne bude spamanje od vise stranica koje postane poprilicno nepregledno, a i malo zivcira...
Dobra sugestija, usvaja se. :thumbup:
belfy
Posts: 7636
Joined: 06/08/2007 09:00

#22770 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by belfy »

So What! wrote: 10/08/2021 21:02
belfy wrote: 10/08/2021 21:00to vec ima smisla, da si najavio ja ne bih ni pitao. a imam i sugestiju. ostavljaj naslove sa datumima, a ostatak (videe i tekstove) ubaci u "spoiler" tag. zauzimat ce manje mjesta, svako ce moci otvarati dio koji zeli, a moci ces sabrati vise stvari u jedan post, pa da ne bude spamanje od vise stranica koje postane poprilicno nepregledno, a i malo zivcira...
Dobra sugestija, usvaja se. :thumbup:
:thumbup: :kakoste:
User avatar
Haris.ba
Posts: 24753
Joined: 08/09/2005 20:08

#22771 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by Haris.ba »

https://www.klix.ba/biznis/ekonomisti-p ... /210811008
Na inicijativu poslodavaca o hitnom smanjenju plaćanja cestarine na autocesti A1 reagirao je ekonomista Faruk Hadžić, kazavši kako je ideja vrijedna pažnje. On kaže kako bi išao i korak dalje i ponovo predložio da se ukine naplata cestarine na autocestama.
Naravno, od ovoga nema nista. Ko ce skresati naplatnu sluzbu? Ta zaposljenja su bitnija od privrede i naroda.

Ali, fakat nema vise opravdanja za naplatu kako su uvedene akcize posebne za autoceste.
statixx
Posts: 8780
Joined: 15/12/2011 14:40
Location: Sarajevo

#22772 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by statixx »

Valja kredite vratiti, to nema u bilansu uspjeha. :D
User avatar
Haris.ba
Posts: 24753
Joined: 08/09/2005 20:08

#22773 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by Haris.ba »

statixx wrote: 11/08/2021 12:05 Valja kredite vratiti, to nema u bilansu uspjeha. :D
Ima sve u izvjestajima.

Krediti se ne vracaju iz putarina.

Nema jeftinije a ucinkovitije nacine da se pomogne privredi, a i stanovnistvu. Samo ukinuti naplatu.

Ako vec zbog zaposljavanja ne zele, barem uvesti simbolicnu naplatu preko acc, tipa 0,005 po km.
statixx
Posts: 8780
Joined: 15/12/2011 14:40
Location: Sarajevo

#22774 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by statixx »

Haris.ba wrote: 11/08/2021 12:18
statixx wrote: 11/08/2021 12:05 Valja kredite vratiti, to nema u bilansu uspjeha. :D
Ima sve u izvjestajima.

Krediti se ne vracaju iz putarina.

Nema jeftinije a ucinkovitije nacine da se pomogne privredi, a i stanovnistvu. Samo ukinuti naplatu.

Ako vec zbog zaposljavanja ne zele, barem uvesti simbolicnu naplatu preko acc, tipa 0,005 po km.
Da, vracaju se iz akciza.

Slazem se da ima prostora, narocito plate i zaposleni, ali samo kazem da krediti nisu u bilansu uspjeha, vec u gotovinskom toku. Vjerujem da izmedju 50 i 100 miliona daju za glavnicu, plus kamate. On svoju preporuku temelji na dobiti preduzeca, ali nigdje ne uzima u obzir otplatu kredita.
User avatar
drug_profi
Posts: 50520
Joined: 16/07/2012 16:00

#22775 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by drug_profi »

Prihodi od putarina su bili cini mi se 30 mil. Godinu prije 36 mil.
Akcize 155 mil, godinu prije 175 (tako nesto).
Plate i primanja prosle godine 16 mil. Amortizacija 30 mil.

Po logici stvari, putarina bi trebala ici za amortizaciju i za plate, a ne moze to da pokrije.
Akcize bi trebale iskljucivo da se trose za izgradnju jer su za to uvedene.
Ovdje se 20 miliona odlilo za druge troskove.

Nije realno ukinuti putarinu, ali bi vjerovatno bilo stimulativno smanjiti je, ili dati veci popust na placanje tagom. Vinjete i sl. Tako bi se mozda podigli prihodi koji bi onda mogli pokriti troskove poslovanja i amortizacije, da bi akcize ostale iskljucivo za izgradnju.

Smanjivanje broja zaposlenih i smanjivanje plata nije vjerovatno moguce, ali se eto makar moze zamrznuti.
I meni je plata zamrznuta 12 godina.
Post Reply