Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
gold'n'brown
Posts: 1611
Joined: 20/02/2007 16:20

#23176 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by gold'n'brown »

Na koji nacin je regulisanja izgradnja kroz Brcko distrikt? Otkud pravo RS-u da tuda pravi put. To ne moze biti u sistemu autoputeva RS.
User avatar
Porodice Foht
Posts: 2802
Joined: 14/01/2019 04:56

#23177 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Porodice Foht »

''Javno preduzeće Autoceste FBiH je Vladi Federacije Bosne i Hercegovine uputilo na razmatranje i odlučivanje prijedlog odgode početka plaćanja cestarine na dionici Svilaj - Odžak do dva mjeseca, odnosno do 1. decembra 2021. godine.

Ovaj prijedlog je upućen radi promocije elektronske naplate cestarine i promocije novootvorenog dijela autoceste.'' (kljiks)

Napokon jedan potez s mozgom u Pederalnim autocestama. :thumbup:
User avatar
geralt
Posts: 5146
Joined: 14/09/2017 12:45

#23178 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by geralt »

gold'n'brown wrote: 28/09/2021 13:06 Na koji nacin je regulisanja izgradnja kroz Brcko distrikt? Otkud pravo RS-u da tuda pravi put. To ne moze biti u sistemu autoputeva RS.
Mislim da je davno dogovoreno da cesta Doboj-Bijeljina kroz BD bude u RS mrezi, a Orasje-Tuzla u FBiH mrezi.

Sad, to sto ce ova druga cesta jos dugo biti samo linija povucena flomasterom na mapi je prica za sebe.
gold'n'brown
Posts: 1611
Joined: 20/02/2007 16:20

#23179 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by gold'n'brown »

geralt wrote: 28/09/2021 20:00
gold'n'brown wrote: 28/09/2021 13:06 Na koji nacin je regulisanja izgradnja kroz Brcko distrikt? Otkud pravo RS-u da tuda pravi put. To ne moze biti u sistemu autoputeva RS.
Mislim da je davno dogovoreno da cesta Doboj-Bijeljina kroz BD bude u RS mrezi, a Orasje-Tuzla u FBiH mrezi.

Sad, to sto ce ova druga cesta jos dugo biti samo linija povucena flomasterom na mapi je prica za sebe.
Pa da su pametni, Autoceste FBiH bi je napravile makar samo kroz distrikt.
mistek
Posts: 3376
Joined: 23/05/2010 15:16

#23180 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek »

A ima li gdje okvirna trasa ove autoceste BL-Prijedor?
veliki_ah
Posts: 1080
Joined: 28/09/2008 23:42

#23181 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by veliki_ah »

Haris033 wrote: 15/08/2021 20:22 Vec nekoliko mjeseci traje rekonstrucuja dijela autoputa od Jošanice do Podlugova. Voznja je znatno usporena, vozi se 60km/h, jednom trakom, ali zato cijena cestarine ista :-) :roll:
Moze se mafiji :twisted:
ovaj dio sto su zavrsili, desnu traku iz pravca sarajeva od naplatnih kucica do podlugova je katastrofa. Auto skace kao da je makadam. Nikad mi nece biti jasno zasto im za presvlacenje asfalta treba 3 mjeseca i kad to zavrse bude katastrof kvrgavo. Takodjer, na ovoj dionici su zamijenili samo jednu ogradu na mostovima, dok ostale hrdjaju i trunu.
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23182 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

mistek wrote: 29/09/2021 11:59 A ima li gdje okvirna trasa ove autoceste BL-Prijedor?
Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23183 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Tarčin - Ivan - 11. 09. 2021. @ Silver King (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23184 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Izgradnja dionice Tarčin - Ivan [Most Raštelica 1] - 11. 09. 2021.

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23185 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23186 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23187 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23188 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23189 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23190 Re: Autoputevi u BiH - kontraverze, malverzacije i kriminal

Post by So What! »

Šta je sporno u ugovoru o koncesiji za Kineze
Image

Izgradnja autoputa između Banje Luke i Prijedora trebala bi početi do kraja godine, ali netransparentnost dugog procesa dodjele koncesije za stručnjake otvara pitanja opravdanosti ali i nepravilnosti u ovom vrijednom poslu koji je dodijeljen kineskoj kompaniji.

Kada je sredinom augusta organizovala sastanak sa predstavnicima kineske kompanije Shandong Vlada Republike Srpske odlučila je zaobići konferenciju za novinare koja je uobičajena nakon sastanaka o značajnim projektima kakav je izgradnja autoputa Banja Luka – Prijedor vrijedna više stotina miliona maraka.

Bio je to nastavak netransparentosti postupanja Vlade od kada u posljednjih nekoliko godina sa kineskom kompanijom pregovara o izgradnji 40 kilometara autoputa između dva grada.

Iz Vlade nisu odgovorili na zahtjev Balkanske istraživačke mreže Bosne i Hercegovine (BIRN BiH) za detalje ugovora niti na zahtjev za uvid u koncesioni ugovor. Druge institucije uključene u ovaj posao također nisu dostavile detalje o obavezama Republike Srpske prema ovoj koncesiji.

Za Transparency International u Bosni i Hercegovini, organizaciju koja nadgleda nivo transparentnosti vlasti širom svijeta, skrivanje detalja ugovora samo povećava sumnju u nepravilnosti.

- Kad god se takve stvari kriju od javnosti po pravilu nastane šteta po javni interes i javne finansije - kaže Srđan Traljić iz Transparencyja.

Nakon posljednjeg sastanka premijer entiteta Radovan Višković je najavio da će gradnja autoputa Banja Luka – Prijedor početi do kraja ove godine, navodi se u saopćenju Vlade na internet stranici. Entitetska vlast ovaj projekat predstavlja kao veliku investiciju od izuzetne važnosti za banjalučku regiju i Republiku Srpsku. Opozicija i ekonomisti istovremeno upozoravaju da se radi o bespotrebnom i preskupom projektu koji je teško ekonomski opravdati.

Nakon sastanka nije organizovana konferencija za medije pa novinarima nije pružena mogućnost da pitaju o detaljima ugovora o koncesiji.

Iz Vlade Republike Srpske, Ministarstva saobraćaja i veza nisu odgovorili na pitanja BIRN-a BiH u vezi sa detaljima ovog gotovo milijardu maraka vrijednog projekta, koliko se predviđa da će gradnja autoputa Banja Luka – Prijedor do kraja tridesetogodišnjeg koncesionog perioda koštati građane Republike Srpske. Iz ovog ministarstva nisu odgovorili ni na zahtjev za davanjem na uvid u koncesioni ugovor sa kompanijom Shandong.

Netransparentne koncesije

Iz Javnog preduzeća Autoputevi Republike Srpske, također, ne otkrivaju detalje. Navode da oni nisu potpisnici ugovora već da je to Vlada Republike Srpske.

Na zahtjev BIRN BiH da prokomentarišu koncesioni ugovor o gradnji autoputa Banja Luka – Prijedor iz Komisije za koncesije Republike Srpske kratko su odgovorili da oni jesu upoznati sa detaljima tog ugovora kao i da su dali potrebne saglasnosti na njegovo potpisivanje.

- Komisija za koncesije Republike Srpske je dala saglasnost na prijedlog ugovora o koncesiji zaključenog sa Vladom Republike Srpske, kao Koncedentom i Koncesionarom SDHS-CSI BH Banja Luka. Komisija za koncesije Republike Srpske je dala saglasnost na Studiju ekonomske opravdanosti za Projekat autoputa Banja Luka – Prijedor - kratko su za BIRN BiH odgovorili iz entitetske Komisije za koncesije.

Firmu SDHS-CSI BH osnovala je preko beogradske podružnice matična kompanija China Shandong International Economic & Technical Cooperation Group.

BIRN BiH nije mogao dobiti komentar iz firme SDHS-CSI BH. Na broj mobilnog telefona koji je zvanično prijavljen u registru kompanija javila se osoba koja tvrdi da je ranije samo "vodila knjige" za ovu kompaniju i da nije ovlaštena da govori. Na fiksni telefon koji je novinarima dala ova osoba, niko se nije javljao. Kompanija nema drugih vidljivih kontakt podataka dostupnih online.

U medijima u Banjoj Luci ranije je objavljeno da će projekat izgradnje četrdesetak kilometara dugačkog autoputa između Banja Luke i Prijedora koštati nešto manje od 600 miliona maraka i to je trošak koji će na gradnju autoputa da potroši kineski koncesionar. Vlada Republike Srpske obavezala se, prema tim navodima, da će na ime godišnje naknade za raspoloživost autoputem plaćati 32,5 miliona maraka u periodu od 30 godina.

- Dogovoreno je da ukoliko bude mnogo manji broj vozila, da ćemo mi iz budžeta mjesečno davati novac građana Republike Srpske investitoru do kraja trajanja koncesije. To je neekonomično i neopravdano - kaže Siniša Vukelić, urednik poslovnog portala Capital koji je ranije objavljivao detalje o ugovoru.

Capital je objavio da će sav novac od putarine ići kineskoj kompaniji te da će se dio novca ukoliko bude potrebno plaćati iz budžeta pa će u konačnici Republika Srpska platiti 975 miliona maraka.

- Najbolja varijanta je i da koncesija bude duža a da se ne garantuje broj vozila jer to koncesionar koristi, ne održava autoput, ne radi na povećanju prometa jer ga to ne zanima jer ima zagarantovan broj vozila i nije motivisan da ulaže u autoput jer u svakom slučaju ima zagarantovan prihod - dodaje on.

Ali o ovim detaljima stručnjaci i novinari i dalje nemaju zvaničnih informacija dok se početak gradnje očekuje uskoro. Pitanje transparentnosti nije samo pitanje principa nego otvara sumnju u zloupotrebe, smatraju u Transparencyju.

- To smo vidjeli bezbroj puta do sada, od nabavke respiratora i pokretne bolnice do Bobar banke, izgradnje zgrade Vlade i privatizacije naftne industrije Republike Srpske. S obzirom da se radi o velikom projektu i velikom novcu nije dobro da se ove stvari kriju od javnosti - kaže Traljić.

Ekonomska neizvjesnost

Kompanija Shandong je autoputeve već gradila u susjednoj Srbiji. BIRN Srbije je prije tri godine pisao kako su ugovori o izgradnji 48 kilometara Koridora 11 vrijedni 760 miliona dolara sklopljeni sa kineskim kompanijama netransparentno u direktnim pregovorima i bez javnog nadmetanja.

Shandong je odabran za izgradnju autoputa bez javnog tendera zato što je ovaj posao rezultat međudržavnog sporazuma potpisanog između Srbije i Kine 2009. godine. Ovakvi projekti ne podliježu uobičajenim propisima i procedurama javnih nabavki u Srbiji. Kao rezultat toga, Shandong je bio u poziciji da angažuje podizvođača bez nadzora javnosti, otkrio je BIRN. Stručnjaci su tada objasnili da kineske kompanije poslove najčešće završavaju u roku, ali da ostaje pitanje transparentnosti ovih poslova.

Zbog takvih iskustava vlasti u Republici Srpkoj moraju proces učiniti transparentjim, smatra Traljić. Vlada mora objaviti i nove procjene broja vozila koja će da koriste autoput, odnosno iznos nedostajućih sredstava koja će Republika Srpska morati da nadoknadi investitoru ukoliko je Kinezima garantovan godišnji prihod od putarina, objašnjava on.

- Svi se danas suočavaju sa padom prihoda, a prognoze su prilično neizvjesne, deficit budžeta RS-a na kraju prošle godine bio je oko 470 miliona KM, prihodi od putarine prošle godine imali su značajan pad, više deset posto, Vlada ima vrlo ograničene mogućnosti zaduživanja. Sve to treba shvatiti kao upozorenje i zbog toga ovaj cijeli proces mora biti potpuno otvoren - kaže Traljić.

Informacije o kojima je pisao Capital da je Vlada garantovala broj vozila koja će na godišnjem nivou da koriste autoput naročito su sporne, pojašnjava novinar i urednik portala Siniša Vukelić. On tvrdi da je takav model ugovaranja gradnje autoputa najlošiji po onoga ko izdaje koncesiju.

- Vlada je pogodovala investitoru i kod trase autoputa jer je na sebe preuzela obavezu eksproprijacije zemljišta i rušenja objekata na predviđenoj trasi umjesto da je autoput djelimično izmješten ali na teret investitora - kaže Vukelić koji u pitanje dovodi i ekonomsku opravdanost gradnje autoputa koji će da spoji dva grada koji zajedno imaju nešto više od 200.000 stanovnika.

- Brza cesta je često mnogo isplativija naročito ako spaja manja mjesta gdje nema toliko prometa iz nekoliko razloga. Jeftinija je gradnja, građani ne plaćaju putarinu, ne presijecate ljudima imanja, zauzima se manji prostor… to je uvijek opravdano u odnosu na autoput. Autoputevi koštaju i dugoročno se vrlo teško otplaćuju - kaže Vukelić i dodaje kako je Vlada Republike Srpske garantovala velike sume novca kineskoj kompaniji:

- Koštaće milijardu maraka, garantovali smo kineskim investitorima tačno određen broj vozila koji saobraća, a koji je sada znatno manji od onog koji se predviđa i koji će biti još manji jer će se korišćenje autoputa naplaćivati i ljudi će koristiti alternativne puteve. Pored svega toga Vlada ne odustaje od tog autoputa.

Pitanje ekonomske opravdanosti potencira i ekonomista iz Banja Luke Zoran Pavlović. On smatra da povezivanje susjednih gradova autoputem ima smisla ukoliko postoje robe koje će da idu tim autoputem, a što u ovom slučaju ne postoji.

- Po tom osnovu je potpuno neracionalno na bazi osnovnih elemenata kojima raspolažemo, o broju automobila, graditi autoput kojim će putovati eventualno ljudi koji žive u okolini Banja Luke i Prijedora. Broj automobila koji je registrovan na ključnim tačkama govori da je taj broj relativno mali u odnosu na investiciju. To je prvo pitanje ekonomskog racija izgradnje autoputa na toj dionici - smatra Pavlović.

On na osnovu informacija koje su otkrili mediji smatra da se u slučaju posla Vlade RS-a sa kineskom kompanijom Shandong ne radi o koncesiji već o javno-privatnom partnerstvu i da se čitav posao pogrešno predstavlja kao koncesija.

- Kada se da koncesija da se izgradi autoput na zemlji koja pripada RS-u sav rizik je na investitoru i nema obaveze onoga ko daje koncesiju. Ako govorimo da je koncesija, a da ima obavezu onaj ko daje zemlju onda je to javno-privatno partnerstvo. Koncesija podrazumijeva da obavezu ima samo onaj ko koristi koncesiju i ko plaća nešto državi za korištenje javnog dobra. Javno-privatno partnerstvo je kada imamo zajedničke obaveze i odnose - objašnjava Pavlović.

On izričito tvrdi da je planirani autoput Banja luka – Prijedor skup i u ovom trenutku nepotreban a da je poseban problem što ugovor, u kojem se nalaze obaveze koje će Republika Srpska morati da ispuni, nije dostupan javnosti.

Opozicioni poslanik Nebojša Vukanović kritikuje odluku, ali i način Vlade da gradi autoput od Banja Luke do Prijedora.

- Svima je jasno da je cijena prenaduvana, jer će na kraju Kinezi naplatiti 50 miliona po kilometru, i jasno je da se radi o korupciji jer Vlada krije ugovore i sve je pod velom tajne - kaže Vukanović.

Gradnji autoputa od Banja Luke do Prijedora po predloženoj trasi protive se i mještani nekoliko sela koja su smještena između ova dva grada. Izmještanje trase zbog planiranog rušenja kuća u selima protestima su već tražili mještani Verića i Kozarca. Oni su najavili nove proteste jer Vlada Republike Srpske nije udovoljila njihovim zahtjevima.
Faktor
User avatar
Haris.ba
Posts: 24396
Joined: 08/09/2005 20:08

#23191 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba »

geralt wrote: 28/09/2021 20:00
gold'n'brown wrote: 28/09/2021 13:06 Na koji nacin je regulisanja izgradnja kroz Brcko distrikt? Otkud pravo RS-u da tuda pravi put. To ne moze biti u sistemu autoputeva RS.
Mislim da je davno dogovoreno da cesta Doboj-Bijeljina kroz BD bude u RS mrezi, a Orasje-Tuzla u FBiH mrezi.

Sad, to sto ce ova druga cesta jos dugo biti samo linija povucena flomasterom na mapi je prica za sebe.
Ima li sta napismeno?

Ja koliko znam u svim fazama Brcko se prilagodjava u pogledu trase entitetima, i to je razumljivo.
I onda samostalno sprovodi planove, parcelizaciju i eksproprijaciju.

Pitanje finansiranja je do sada u havi. Brcko bi rado dobilo dzabane autoput da ne da marke, ali da Brcko upravlja tim autoputem i uzima putarinu i odrzava.
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23192 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Jadransko-jonska autocesta kroz BiH: Između međunarodnih odnosa i lokalnih interesa
Image
Prijedlog trasa Jadransko-jonske autoceste kroz BiH

Iako je projekt Jadransko-jonske magistrale pompezno najavljivan, njegova realizacija kroz Bosnu i Hercegovinu i dalje je ostala samo na papiru, a kako vrijeme prolazi tako je upitna i krajnja realizacija ovog projekta, bar kada je riječ o području BiH.

Kada je razmatran početak projekta Jadransko-jonske autoceste, utvrđeno je kako bi dužina ovog projekta kroz Bosnu i Hercegovinu trebala iznositi 110 kilometara autoceste.
Ovaj dio ceste u suštini je trebao predstavljati samo dio velikog projekta čija je ukupna dužina oko 1.110 kilometara koji prolazi kroz sedam zemalja, uključujući Italiju, Sloveniju, Hrvatsku, BiH, Crnu Goru, Albaniju, a krajnja destinacija trebala bi biti grčka luka Igumenica.

Iako je u suštini utvrđen i početak ove autoceste kada je riječ o BiH te je usaglašeno da bi ona trebala početi u Počitelju, a završiti u Aranđelovu kod Trebinja na granici s Crnom Gorom, konačna trasa autoceste nikada nije ni utvrđena iako su postojale najave kako će se to okončati još krajem 2020. godine.

Zašto se čeka na odabir konačnog rješenja?

Prema posljednjim informacijama koje su saopćene za projekt Jadransko-jonske autoceste u BiH, za izgradnju ovog projekta predloženo je ukupno pet trasa koje prolaze kroz područje istoka Hercegovine.

Međutim, iako je do kraja 2020. godine trebalo ponuditi konačno rješenje trase, to do danas nije učinjeno, a kako saznajemo, problem i dalje predstavljaju lokalne vlasti u istočnom dijelu Hercegovine, koje trebaju dati konačnu dozvolu za izgradnju ove trase.

Osim dozvola lokalnih zajednica, za konačan projekt dozvolu će trebati dati i vlasti oba entiteta, kao i Hercegovačko-neretvanski kanton, kroz koji bi trebao prolaziti dio ove ceste.

Uprkos aktivnostima na ovom projektu, dozvola i konačan prijedlog trase još uvijek nije usaglašen s lokalnim vlastima u Trebinju i drugim mjestima pa je tako projekt Jadransko-jonske autoceste, bar kada je riječ o Bosni i Hercegovini, i dalje na čekanju.

Šta je s ostatkom regije?

S obzirom na to da se projekt Jadransko-jonske autoceste tiče i ostalih zemalja na Balkanu, fokus projekta svakako je i na Hrvatskoj, Crnoj Gori i Albaniji.

Hrvatska, kada je riječ o ovom projektu, još uvijek nije zauzela konačno stajalište, ali je Jadransko-jonska autocesta svakako ocijenjena kao jedan od najvećih infrastrukturnih projekata.

Ono što svakako mijenja kontekst cijele priče jeste i izgradnja Pelješkog mosta kojim je Hrvatska povezala sjeverni dio države s južnim dijelovima Dalmacije, čime je svakako završila veliki dio posla kada je riječ o saobraćajnoj infrastrukturi i uvezivanju teritorije.

Image

Kada je riječ o izgradnji Jadransko-jonske autoceste, hrvatski zvaničnici su više puta ponovili kako je i pored Pelješkog mosta projekt Jadransko-jonske autoceste jednako bitan za promet i ekonomiju Republike Hrvatske.

"Naš je interes nastavak gradnje Jadransko-jonske autoceste i njenog spajanja s Crnom Gorom. Pelješkim mostom spajamo hrvatsku teritoriju, ali ostaje potreba i za gradnjom Jadransko-jonske autoceste. Međutim, treba uzeti u obzir činjenicu da je Hrvatska prezadužena, u ovom trenutku to iznosi oko 5,2 milijarde eura za autoceste", rekao je ministar Oleg Butković.

Ipak, odnosi Bosne i Hercegovine i Hrvatske na neki način mogu definirati i izgled konačne trase kada je riječ o ovom regionalnom projektu. Hrvatska u ovom trenutku ne mora pretjerano razmišljati o realizaciji Jadransko-jonske autoceste, naročito ne kao o nastavku autoceste "Dalmatina", iako su i hrvatski zvaničnici istakli kako bi trasa preko BiH bila ekonomski znatno isplativije rješenje.

Image
Jadransko-jonska autocesta

Nekadašnji član Predsjedništva BiH Dragan Čović govorio je 2015. godine o izgradnji ovog projekta te je isticao kako je u "paketu" napravljena procjena da bi uz gradnju Pelješkog mosta, koji povezuje teritoriju Hrvatske, bilo logično da Jadransko-jonska autocesta prolazi značajnim dijelom i kroz BiH.

Ipak, s obzirom na probleme koje su dvije države imale zbog izgradnje Pelješkog mosta, pitanje je da li će tenzije zbog tog projekta predstavljati kamen spoticanja i za eventualni odabir konačne trase Jadransko-jonske autoceste.

Osim, Hrvatske, jednako, ako ne možda i više za ovaj projekt, značajne su Crna Gora i Albanija. Posljednje informacije iz Crne Gore vezane za izgradnju ove autoceste objavljene su početkom jula ove godine gdje se navodi kako su utvrđeni preliminarni rezultati Studije opravdanosti za jadransko-jonsku autocestu kroz ovu zemlju.

Image
Na kojem dijelu bi Crna Gora i BiH trebali spojiti dijelove autoceste

Prema posljednjim izvještajima, Crnu Goru bi ovaj projekt koštao 13,2 miliona eura po kilometru, a s obzirom na to da bi saobraćajnica trebala biti dugačka oko 110 kilometara, ona bi prema tim preliminarnim podacima mogla koštati oko 1,45 milijardi eura.

Vlada Crne Gore razmatrala je izgradnju ovog projekta samo na trasi prema BiH, dok je istovremeno planirana izgradnja brze ceste prema Hrvatskoj, ali koja, bar kada je riječ o planu, ne bi bila dio Jadransko-jonske autoceste.

Kada je riječ o Albaniji, ova zemlja je prije nekoliko dana raspisala tender za izgradnju novih dionica Jadransko-jonske autoceste. Još prošle godine, u ovoj zemlji je raspisan tender za izgradnju dodatnih 115 kilometara autoputa, međutim on je usljed nepredviđenih okolnosti poništen.

Image
Plan izgradnje Jadransko-jonske autoceste kroz Albaniju

S obzirom na ekonomsku situaciju u državama regije, koja je znatno prouzrokovana i pandemijom koronavirusa, o projektu Jadransko-jonske autoceste i dalje se govori više na bazi teorije nego što je to vidljivo u praksi i na terenu.

Uprkos pompeznim najavama, izgradnja kapitalnog projekta kao što je Jadransko-jonska autocesta i dalje je daleko od realne, naročito u Bosni i Hercegovini, a konačna realizacija projekta uveliko će ovisiti i o međunarodnim odnosima, ali i interesima lokalnih i drugih zajednica.
Klix
mistek
Posts: 3376
Joined: 23/05/2010 15:16

#23193 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek »

So What! wrote: 29/09/2021 12:32
mistek wrote: 29/09/2021 11:59 A ima li gdje okvirna trasa ove autoceste BL-Prijedor?
Image
Ma i ovo mi djeluje ko ofrlje ruta. Prema ovome, u BL je odvajanje negdje malo južnije od trenutne petlje za Prijedor :) Vala, besmislena mi je tako slaba uvezanost sa putem Doboj-Bos. Gradiška.
User avatar
Login77777
Posts: 8549
Joined: 18/05/2021 09:11

#23194 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Login77777 »

Dr Arsla wrote: 24/09/2021 21:07 Druga cijev tunela Učka u Cro dnevno kopaju po 10 metara sa obje strane tj. 20 metara ukupno. Kad uporedimo naših 2-3 metra dnevno po jednoj strani ovo dođe kao SF nama. Sve se može kad se hoće.
Ps: sad će se u ovome pronaći neki bot koji će to opravdati da su stijene mekše u Hrvatskoj nego kod nas
Drugu cijev Gottharda su poceli u proljece 2021 a ocekuju komplet biti gotovi 2029.
duzina 17 km.
Znaci 8 godina za 17 km a ovi nasi ocekuju da urade za 6 godina Prenj. :-)

Jedino je sigurno da ce ovi prvi zavrsiti za 8 godina a ovi drugi nece ni poceti za 6 godina. :bih:
archi_a
Posts: 10356
Joined: 11/12/2011 18:11

#23195 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by archi_a »

GP DONJI SVILAJ

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Porodice Foht
Posts: 2802
Joined: 14/01/2019 04:56

#23196 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Porodice Foht »

Rado cu ovdje ici, bar te doceka i isprati zastava 🇧🇦 U pojasu od 10 km od granice! A 50 km magistrale poslije Odzaka nije frka izdurati kad se sjetim “ruskih zastava”🤮 od B.Gradiske do Doboja! Pushi k.rac Biku iz Laktasha, neces me tamo vise vidjeti!
User avatar
drug_profi
Posts: 50205
Joined: 16/07/2012 16:00

#23197 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Sve je to moja zemlja. Ne dam da me neke krpe natjeraju da je ne volim.
User avatar
spree
Posts: 7868
Joined: 04/04/2009 02:10
Location: oʌǝɾɐɹɐs

#23198 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by spree »

kakav je prilaz ovom dijelu autoputa sa magistrale? kakva je magistrala u odnosu na ono kad se ide na bosanski brod? jel u hrvatskoj autoput do autoputa zagreb beograd? nikako ne mogu na mapama da vidim, ali kolika je kilometraza kad bi se islo ovim putem u odnosu na bosanski brod recimo sarajevo zagreb? mozda su bezvezna pitanja ali nikako naci odgovore na njih.
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#23199 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

spree wrote: 30/09/2021 09:11 kakav je prilaz ovom dijelu autoputa sa magistrale? kakva je magistrala u odnosu na ono kad se ide na bosanski brod? jel u hrvatskoj autoput do autoputa zagreb beograd? nikako ne mogu na mapama da vidim, ali kolika je kilometraza kad bi se islo ovim putem u odnosu na bosanski brod recimo sarajevo zagreb? mozda su bezvezna pitanja ali nikako naci odgovore na njih.
Nisu bezvezna pitanja, u Modrici skrenes za Odzak, prije ulaska u Odzak ima kruzni tok i izgradjena obilaznica do petlje Odzak i tu se ukljucis na autoput, sve je ravno, za cas si na granicnom, s hrvatske strane sve je izgradjeno jos odavno, dakle od Odzaka do Berlina sve autoputom mozes, bez da se iskljucis.

Ako te zanima prilaz, imas ovaj snimak koji daje jasnu sliku kako prilaz izgleda:

User avatar
drug_profi
Posts: 50205
Joined: 16/07/2012 16:00

#23200 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

spree wrote: 30/09/2021 09:11 kakav je prilaz ovom dijelu autoputa sa magistrale? kakva je magistrala u odnosu na ono kad se ide na bosanski brod? jel u hrvatskoj autoput do autoputa zagreb beograd? nikako ne mogu na mapama da vidim, ali kolika je kilometraza kad bi se islo ovim putem u odnosu na bosanski brod recimo sarajevo zagreb? mozda su bezvezna pitanja ali nikako naci odgovore na njih.
Od Sa do Zagreba je i dalje najkraće preko Gradiske. A od GP Svilaj do autoputa ZG-BG imas oko 4,5 km autoceste koja je davno izgrađena i mislim da oni cijeli taj komad koridora Vc zovu Slavonika.

Uostalom ako ćeš prema ZG ovo ti je još dalje od Broda. Svakako Gradiška ili Jasenovac ostaju najbolji izbor zadugo. Za BG najbolje je na Raču. Ovaj prelaz nije vala ni za što posebno pogodan osim ako nećeš u Osijek ili Mađarsku.
Post Reply