Autoputevi u BiH - Koridor 5C

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
emirolini
Posts: 3493
Joined: 26/11/2007 15:35
Location: TUZLA

#19826 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by emirolini »

Sve spremno za otvaranje najfuserenije dionice, cijelih 11 kilometara, pa to je idiotski i da se hvale s tim
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19827 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

emirolini wrote: 24/11/2020 19:47 Sve spremno za otvaranje najfuserenije dionice, cijelih 11 kilometara, pa to je idiotski i da se hvale s tim
Idiotski je dizati pompu, kao i otvarati prijevremeno, no najvećio dio dionice je sasvim pristojno urađen.

Problem je ovaj dio kod Klopča koji zaista izgleda da mu je potrebno još mjesec dana finog rada.
the_stick
Posts: 1170
Joined: 16/02/2002 00:00

#19828 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by the_stick »

Ono sto mene zanima je da li se stvarno otvara 11 km? Otvaraju se tri dionice ukupne duzine 11,8 km. Medjutim, ako se ne varam petlja je negdje na sredini 3. dionice koja je duga 3,9 km, sto po meni implicira novih cca 10 km. Nije da je neka velika razlika je li 10 ili 11, ali zar nas bas moraju za svaki km levatiti?
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19829 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

the_stick wrote: 24/11/2020 20:03 Ono sto mene zanima je da li se stvarno otvara 11 km? Otvaraju se tri dionice ukupne duzine 11,8 km. Medjutim, ako se ne varam petlja je negdje na sredini 3. dionice koja je duga 3,9 km, sto po meni implicira novih cca 10 km. Nije da je neka velika razlika je li 10 ili 11, ali zar nas bas moraju za svaki km levatiti?
Deset (10) kilometara je u pitanju, ne vjerujte naslovima.
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#19830 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by tec »

So What! wrote: 24/11/2020 16:18
Alfons Kauders wrote: 24/11/2020 14:41 Image

Ok, laik sam, ali nekako mi se čini da s desne strane fali zaštitna ograda. Neko može izgubiti kontrolu i umjesto da opali u ogradu otići u suhozid pa se kvalitetno prevrnuti? Ok možda ima neki razlog zašto tu ne treba ograda. Rado bih ga čuo, ako postoji.

Image

Šta je ovo koji k?! Otkud toliko odstupanja između ovih blokova, pa čak i na vrhu gdje je beton, a vidi se udubljenje? I šta im ovaj lim tu radi? Visokoreflektivna površina na zidu? Zašto? Da sunce popodne zaslijepi vozače? Ili da ih jebe po noći?

Image
Nisi profulao, kritična tačka u Klopčama, gdje se u posljednjim trenucima odlučilo za cut-and-cover tunel je sada najnezavršenija dionica.

Ukupno, centralna dionica, najduža i najkritičnija Klopče - Donja Gračanica koju gradi Euro-Asfalt i Strabag, a nadzire Divel d.o.o. i M / S The Associated Engineering Partnership trenutno djeluje najnedovršenija.

Po mom mišljenju, nikakva hića ih nije tjerala da ovo otvaraju sutra. Mogli su recimo za Novu godinu, simboličan je datum i više vremena da se napravi kvalitetniji posao.

Vožnja kao vožnja ovom dionicom izgleda veoma lijepo, kao i svaki novi kilometar na ovoj autocesti.

Ohrabrajuće je što su aktivirana skoro sva gradilišta do Žepča, osim onog kod Nemile, koji je opet i najmanje zahtijevan, pa će se uklopiti sa ostalima, i ako se krene do kraja sljedeće godine.
@Alfons Kauders kad politika odlučuje nema pameti ni za lijeka. Totalno apsurdni potez

@So What! Naravno da je kritična tačka u Klopča, kada je u originalnom projektu bio kad an cover ali nakon kasapljenja lota, u predkvalifika je trebala biti Klopča-D. Gračanica ali nakon potpisivanja je postala Klopča-tunel Pečuj bez cut and cover. Tek u zadnjih 10 mjeseci su odgonetnuli da je bez cut and cover neizvodiva dionica.
Kritičan je i izlaz Zenica Sjever.
Nivelacija
Posts: 5366
Joined: 24/08/2018 23:15
Location: Travnik

#19831 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Nivelacija »

Dionica fantazija.
Atraktivnije ne moze.
Slazem se da nije zavrsena.
Neka je otvore kad vec moraju pa nek zavrsavaju.
Ima ovdje jos 15 dana posla.

Ovo kad ozeleni na proljece i kad bude sve tip top ce biti atrakcija za voziti se
Nivelacija
Posts: 5366
Joined: 24/08/2018 23:15
Location: Travnik

#19832 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Nivelacija »

Logovan wrote: 24/11/2020 19:23 Hajde neće li je više otvoriti. :roll: Bijednih 11 kilometara....
Image

Nije to bijednih 11 km, znam da je apatija u BH drustvu zbog stanja opcenito ali necemo pretjerivati.
User avatar
Cossack
Posts: 7141
Joined: 22/12/2002 00:00
Location: Sarajevo
Vozim: Astrilaka

#19833 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Cossack »

Ako su naumili neka i otvore. Ima simbolike. Za 15-20 dana kada sve utegnu ovo ce svakako biti old news.
User avatar
Dope_Man
Posts: 7755
Joined: 03/06/2016 16:31

#19834 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man »

Ma pusti simboliku. Nek bude novi drzavni praznik na dan kad ga konacno otvore, al nek ne otvaraju nazor nezavrsene stvari samo da se uklope sa postojecim praznicima.
mistek
Posts: 3376
Joined: 23/05/2010 15:16

#19835 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek »

Meni je impozantno koliko ste ljudi negativni. Ne znam, ali mislim da ja ne bih dana mogao živjeti s tom količinom negativne energije. Ok, nabrzali su, jasno je iz ovih slika što su gore postavljene da ima nedovršenih dijelova i to se mora istaći. Međutim, kako valjda nije dovoljno to, onda ide zamjerka na "kud su je dizali", "podcjenjuje se priroda", "uspon" i čuda.

Nisu je trebali otvarati na silu, trebalo je dovršiti, ne treba tu više od 15 dana čak, ali ova obilaznica je impresivna. Bukvalno, i taj uspon, spuštanje, vijadukti, tuneli, impresivno, a pored je solidan grad. Pa pogledajte vijadukt Babina rijeka iz Zenice, mijenja fizionomiju grada, brzo će postati jedan od simbola Zenice. Ne radi se pobogu o "bijednih 11km", nego o impresivnih 11km. A, svakako ne treba praviti pompu i pretjerivati.

Od svega, meni je najčudniji prilaz ovoj petlji Zenica sjever. Toliko mi djeluje bezveze ovo pentranje i skorz mi neprirodno djeluje da petlja nije uz magistralni put. Ali, nije moglo svakako i ok je.
ed72
Posts: 49
Joined: 19/02/2014 14:32

#19836 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by ed72 »

gold'n'brown wrote: 24/11/2020 14:26
Alfons Kauders wrote: 24/11/2020 14:07
gold'n'brown wrote: 24/11/2020 13:56 I otvaral se sta sutra?
Otvara ko fol, ali sudeći po ovom videu, bolje je da se ne otvori. Bruka u najavi. Obratiti pažnju od 1:00 do 2:30. Majko moja mila, stid me u njihovo ime.

Uzas, bas nedovrseno. Ne znam gdje su poletili, kao da su izbori.
Ne znam zašto pjenite kada ima još 24 sata do otvaranja a otala je samo posljednje čišćenje kozmetike koje dvij smjene mogu bez problema završiti za 10 sati.
User avatar
avenija
Posts: 1529
Joined: 29/03/2016 16:20

#19837 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by avenija »

Da je ostalo posla jest.
Da ljudi kada vide prasinu i blato govore uzas nije zavrseno istina :)
Uopste me ne nervira sto ce raduckati sigurno jos 10 dana.
Bitno mi je da je BIH dobila ovdje 11 i da ima sve u izgradnji sve do Zepca a nadam se uskoro do Tesnja jer je laksi teren 1000 puta :kiss:
Impresivnih 11 kilometara zaista
Hendrix
Posts: 4081
Joined: 27/02/2004 00:00

#19838 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Hendrix »

Alfons Kauders wrote: 24/11/2020 14:41
Šta je ovo koji k?! Otkud toliko odstupanja između ovih blokova, pa čak i na vrhu gdje je beton, a vidi se udubljenje? I šta im ovaj lim tu radi? Visokoreflektivna površina na zidu? Zašto? Da sunce popodne zaslijepi vozače? Ili da ih jebe po noći?
Koliko tu fuseva ima koje neces imati priliku da vidis vozeci 120 na sat, al ono kao sto je uobicajeno kod nas "jebaji ga" samo da se zavrsi do roka.

Vidim Cengiz opet gradi... to su najvece lopine moguce, kakav je to fuseraj bio na dionici kod Tarcina... uzas. Dovedu najgore ljude sto imaju i oni kao nesto grade to je cirkus bio... da ne pricam o istresanju viska betona sa svim hemikalijama u lokalni potok i milion drugih incidenata. Niko nista... nemas kome ni reci, prijaviti... mora se zavrsiti u zadanom roku, nista vise nije vazno. Zgadila mi se gradjevina i sve oko autoputa tada.
User avatar
anex
Nindža revizor
Posts: 3446
Joined: 20/02/2007 13:25
Location: Grad sa željezarom bez dima
Grijem se na: čumur
Vozim: točak skot
Horoskop: imam
Contact:

#19839 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by anex »

Radiš u Heringu ili EA?
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19840 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Od Dana državnosti u funkciji – Zenička zaobilaznica najkompleksniji dio autoputa A1
Image

BiH sutra dobija 11 novih kilometara autoceste, pogledajte kako izgledaju dionice – Bosna i Hercegovina sutra će, na Dan državnosti, dobiti 11 novih kilometara autoceste. Javno preduzeće Autoceste FBiH za sutra je najavilo otvaranje izgrađene autoceste na Zeničkoj obilaznici.

Ovo je jedan od najzahtjevnijih poduhvata na Koridoru Vc, prije svega zbog konfiguracije terena, velikog broja mostova, vijadukta i tunela, ali i poteškoća koje su se javile prilikom gradnje kao što su klizišta i podzemne vode.

Image

Riječ je o dionicama Drivuša – Klopče, Klopče – Donja Gračanica i dijela Donja Gračanica (Zenica sjever) – Tunel Zenica na kojima je izgrađeno sedam vijadukta, četiri tunela, jedan most, petlja s naplatnim mjestom i vanjska saobraćajnica od naplatnog mjesta do priključka na magistralnu cestu M-17.

Ekipa Faktora posjetila je danas južnu sekciju dionice Donja Gračanica (Zenica sjever) – Tunel Zenica, koju gradi turska kompanija Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. Na gradilištu smo zatekli stotine radnika kako užurbano rade sa željom da sve bude spremno za sutra.

Na ovom dijelu Zeničke zaobilaznice, ukupne dužine 2,04 kilometra, u rekordnom vremenu izgrađen je tunel Hum od 428 metara, zatim vijadukt Donja Gračanica 393 metra, te pristupna saobraćajnica dužine 800 metara s naplatim mjestom i kružnim tokom.

Uporedo s južnom sekcijom, nastavljaju se radovi na izgradnji sjeverne sekcije, a prema najavama izvođača radova i ona će biti završena do marta naredne godine. Ugovor za izgradnju dionice Donja Gračanica (Zenica sjever) – Tunel Zenica, u dužini od četiri kilometra, potpisan je 8. novembra 2018. godine.

Ukupna investicijska vrijednost radova na Zeničkoj obilaznici je iznosila 225 miliona eura, a sredstva su osigurana putem međunarodnih financijskih institucija (KFAED, EBRD, OPEC) kao i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Iz JP Autoceste ističu da radovi nisu prekidani ni za vrijeme pandemije koronavirusa.

“Ono što je zajedničko za sve poddionice koje su u sastavu Zeničke obilaznice su brojni problemi i izazovi koji su u najvećoj mjeri uzrokovani izuzetno lošom geološko-morfološkom konfiguracijom i zahtjevan teren sa visokom složenosti poslova koji je iziskivao gradnju velikog broj objekata na autocesti. Na poddionicama je izgrađeno 13 objekata, što znači da se 48% novootvorene dionice nalazi pod objektima”, navode iz ovog preduzeća.

Image

Izvođač radova je Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. (Turska). Nadzor vrši konzorcij Technital S.p.A. (Italija) i TZI Inženjering d.o.o. (BiH).

Dionica Donja Gračanica – tunel Zenica nastavlja se na dionicu Klopče – Donja Gračanica. Izgradnja ove dionice se radi prema ugovoru “design and build” (projektuj i izgradi – žuti FIDIC). Osim otvorenog dijela trase tu su i objekti: vijadukt Donja Gračanica, dužine cca 400 m, tunel Hum dužine cca 400 m, dva kraća vijadukta na području naselja Hece i tunel Vraca dužine cca 300 m. U sklopu ove dionice je i petlja Zenica sjever sa naplatnim mjestom, kao i saobraćajnice tzv. „sjevernog spoja“ koje trebaju da povežu autocestu Koridora Vc sa gradom Zenica i magistralnom cestom M-17.

Radove izvodi konzorcij Euro-asfalt i Strabag AG. Nadzor nad izvođenjem radova vrši JV Egis International & Ipsa Institut d.o.o.

Na dionici Klopče – Donja Gračanica je smješteno nekoliko značajnih objekata: na prvom dijelu trase se nalaze dva vijadukta (Klopče, Klopačke Stijene) i jedan tunel (vještački tunel Klopče), dok je za drugu polovinu karakteristično da otvorene trase praktično i nema već je komponovana naizmjenično od ukupno tri vijadukta (Babina Rijeka, Pehare i Ričice) i dva brdska tunela (Ričice i Pečuj). U sklopu projekta je i cesta na desnoj obali rijeke Bosne sa kružnom raskrsnicom, spoj na M-17, most Drivuša i trasa na lijevoj obali rijeke Bosne sa kružnom raskrsnicom, spoj na R-445.

Izvođač radova na poddionici Drivuša – Klopče je Hering d.d. Široki Brijeg. Nadzor nad izvođenjem radova vrši konzorcij Divel d.o.o. Sarajevo i M/S The Associated Engineering Patrnership.

Trasa poddionice Drivuša – Klopče, na početku se nadovezuje na dionicu Drivuša – Bilješevo u zoni petlje Drivuša. Najzahtjevnije građevine na toj dionici su bile most Drivuša dužine 650 m i vijadukt Perin Han dužine 400 m. Trasa autoceste poddionice nakon odvajanja rampe nastavlja prema mostu Drivuša, koji premošćuje rijeku Bosnu.Tokom izgradnje na poddionici Drivuša – Klopče izvršeno je izmještanje regionalnog gasovoda Sarajevo – Zenica u dužini od 2,5 kilometara metodom topli priključak.

U skladu sa sporazumoma JP Autoceste FBiH i grada Zenice privode se kraju i radovi na sanaciji lokalnih prometnica koje su korištene tijekom građenja Zeničke obilaznice. Izgradnjom lokalne ceste u dužini od četiri kilometra i mosta preko rijeke Bosne bit će ostvarena veza grada Zenice s magistralnom cestom M17 i izlazak na autoput.

Osim puštanja u promet Zeničke obilaznice, u ovoj se regiji trenutno provode i aktivnosti na izgradnji poddionica Vranduk – Ponirak i Ponirak – Vraca, a prošli tjedan u sjedištu JP Autoceste FBiH u Mostaru potpisan je i Ugovor za izgradnju dionice Popikuše – Nemila, čime se aktivna gradilišta pomiču dalje, prema sjeveru Bosne i Hercegovine.

Dionica Donja Gračanica – tunel Zenica nastavlja se na dionicu Klopče – Donja Gračanica. Izgradnja ove dionice se radi prema ugovoru “design and build” (projektuj i izgradi – žuti FIDIC). Osim otvorenog dijela trase tu su i objekti: vijadukt Donja Gračanica, dužine cca 400 m, tunel Hum dužine cca 400 m, dva kraća vijadukta na području naselja Hece i tunel Vraca dužine cca 300 m. U sklopu ove dionice je i petlja Zenica sjever sa naplatnim mjestom, kao i saobraćajnice tzv. „sjevernog spoja“ koje trebaju da povežu autocestu Koridora Vc sa gradom Zenica i magistralnom cestom M-17.

Last edited by So What! on 25/11/2020 01:24, edited 1 time in total.
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19841 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19842 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19843 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11148
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19844 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

User avatar
drug_profi
Posts: 50201
Joined: 16/07/2012 16:00

#19845 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Evo bilo mi dosadno pa gledao one video prezentacije buducih cesta, pa se zabavio tunelom Prenj.
Uz malu pomoc Google Eartha uspio sam otprilike odrediti da ce se cesta kod Konjica spustiti do 400 m n/v, gdje ce vijaduktom od 600 metara i visine oko 100 premostiti Neretvu malo nizvodno od Titovog bunkera.
Dalje se AP ravno penje do sjevernog ulaza u Prenj i isapda da ce za 7200 metara da se popne 300 metara, sto je oko 4% nagiba ako sam dobro izracunao u ove sitne sate. Ulaz u Prenj je na oko 700 m n/v sudeci po mjestu sa prezentacije upoređeno na Google Earthu.
Juzni portal bi bio na oko 630 m n/v sto je na tih 10 km gotovo ravno.

I kako vidim AC Konjicu prilazi sa brda sa zapadne strane M17 te se preko sadasnje magistrale prebacuje vijaduktom dugim oko 600 metara i visokim oko 130.
Pretpostavljam da ce od Ovcara prelaziti bar jos jednom iznad sadasnje M17 pa cemo tu dobiti tih 12 km AC od Bradine koja je daleko 9 km zracne linije.

Besposličarim, ali eto, pitali smo se ovdje kako će to izgledati.
selma 83
Posts: 621
Joined: 10/12/2010 18:45

#19846 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by selma 83 »

Nivelacija wrote: 24/11/2020 21:41
Logovan wrote: 24/11/2020 19:23 Hajde neće li je više otvoriti. :roll: Bijednih 11 kilometara....
Image

Nije to bijednih 11 km, znam da je apatija u BH drustvu zbog stanja opcenito ali necemo pretjerivati.
da stvarno :skoljka: čuj bijednih, teren za radnika kao kamenolomu na Braču. da se ubiješ od rada i da polomiš i mašine i ljude. koji je ovdje rad uložen , ihihi. :!:
User avatar
rajv0sa
Posts: 3145
Joined: 19/10/2010 00:31
Location: sektaland

#19847 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by rajv0sa »

Oh vidi to, klix stručnjaci su preko noći postali i inženjeri saobraćaja :lol: :lol:
Hendrix
Posts: 4081
Joined: 27/02/2004 00:00

#19848 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Hendrix »

rajv0sa wrote: 25/11/2020 03:12 Oh vidi to, klix stručnjaci su preko noći postali i inženjeri saobraćaja :lol: :lol:
Autoputeve rade inzinjeri gradjevine... cisto da ostane u zapisniku. :D
emirolini
Posts: 3493
Joined: 26/11/2007 15:35
Location: TUZLA

#19849 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by emirolini »

Cuj jesmo negativni? Zar ovo nije trebalo biti zavrseno 2015? Komplet?

Adnan Terzic je idiot koji nema pojma je li dosao ili posao, postavljen stranacki, uhljeb. Jedan od najgorih direktora javnih preduzeca ikada. I mi negativni?
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#19850 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders »

So What! wrote: 24/11/2020 16:18
Nisi profulao, kritična tačka u Klopčama, gdje se u posljednjim trenucima odlučilo za cut-and-cover tunel je sada najnezavršenija dionica.

Ukupno, centralna dionica, najduža i najkritičnija Klopče - Donja Gračanica koju gradi Euro-Asfalt i Strabag, a nadzire Divel d.o.o. i M / S The Associated Engineering Partnership trenutno djeluje najnedovršenija.

Po mom mišljenju, nikakva hića ih nije tjerala da ovo otvaraju sutra. Mogli su recimo za Novu godinu, simboličan je datum i više vremena da se napravi kvalitetniji posao.

Vožnja kao vožnja ovom dionicom izgleda veoma lijepo, kao i svaki novi kilometar na ovoj autocesti.

Ohrabrajuće je što su aktivirana skoro sva gradilišta do Žepča, osim onog kod Nemile, koji je opet i najmanje zahtijevan, pa će se uklopiti sa ostalima, i ako se krene do kraja sljedeće godine.
Ni ja ne razumijem to insistiranje da se otvori na praznik. Hajde, većinom je kozmetika i neke stvari će srediti u narednim sedmicama, ali opet bezveze... Zašto ganjaju datume i godišnjice - nije ovo Sjeverna Koreja pa da se mora otvoriti na rođendan Kim Il Sunga. Mogli su komotno reći da radi korone sve kasni mjesec dana i ćao. Eno i Kinezi kasne na Pelješkom mostu, a i na elektrani u Tuzli. Viša sila. Naravno da bi ih opet prozivali i za kašnjenje, ali ovako će hiljade ljudi već sutra proći tuda i gledati fušeraj što je još gore za njihov imidž od par sedmica kašnjenja.

I najmanje me brinu te sitnice, to će se dovesti u red. Više me brine što taj tunel izgleda kao da je zreo za rekonstrukciju a nije ni pušten u promet ili što u procjepe između blokova na onom zidu možeš ugurati stopalo. To nije stvar šminke i neće se lako riješiti naknadno. Možda je to sve uredno i sigurno s građevinske strane, ali loše izgleda i ljudi će ih tek krenuti prozivati nakon što prođu novom dionicom u narednim danima.

Krajnje je vrijeme da se kutarišu Terzića jer je lik za svog mandata bezbroj puta slagao, osramotio cijelu firmu i pretvorio izgradnju autoputa u cirkus s kojim se narod šprda.
Post Reply