Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderators: ExNihilo, anex

User avatar
Nivelacija
Posts: 3946
Joined: 24/08/2018 23:15
Location: Travnik

#19751 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Nivelacija » 24/11/2020 15:32

Kad skontas da se sjeverno od zeničke obilaznice gradi jos 20 km pa nije ni lose..nakon tolikog zastoja izgleda gradnja uzima maha.


User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19752 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 16:18

Alfons Kauders wrote:
24/11/2020 14:41
Image

Ok, laik sam, ali nekako mi se čini da s desne strane fali zaštitna ograda. Neko može izgubiti kontrolu i umjesto da opali u ogradu otići u suhozid pa se kvalitetno prevrnuti? Ok možda ima neki razlog zašto tu ne treba ograda. Rado bih ga čuo, ako postoji.

Image

Šta je ovo koji k?! Otkud toliko odstupanja između ovih blokova, pa čak i na vrhu gdje je beton, a vidi se udubljenje? I šta im ovaj lim tu radi? Visokoreflektivna površina na zidu? Zašto? Da sunce popodne zaslijepi vozače? Ili da ih jebe po noći?

Image
Nisi profulao, kritična tačka u Klopčama, gdje se u posljednjim trenucima odlučilo za cut-and-cover tunel je sada najnezavršenija dionica.

Ukupno, centralna dionica, najduža i najkritičnija Klopče - Donja Gračanica koju gradi Euro-Asfalt i Strabag, a nadzire Divel d.o.o. i M / S The Associated Engineering Partnership trenutno djeluje najnedovršenija.

Po mom mišljenju, nikakva hića ih nije tjerala da ovo otvaraju sutra. Mogli su recimo za Novu godinu, simboličan je datum i više vremena da se napravi kvalitetniji posao.

Vožnja kao vožnja ovom dionicom izgleda veoma lijepo, kao i svaki novi kilometar na ovoj autocesti.

Ohrabrajuće je što su aktivirana skoro sva gradilišta do Žepča, osim onog kod Nemile, koji je opet i najmanje zahtijevan, pa će se uklopiti sa ostalima, i ako se krene do kraja sljedeće godine.

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19753 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 16:21

Potpisan Ugovor o izgradnji dionice Poprikuše – Nemila
Image

Danas je u sjedištu JP Autoceste FBiH u Mostaru potpisan Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc, dionica Poprikuše – Nemila. Ugovor su potpisali Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH kao investitor i u ime izvođača radova Evren Utku Gök, projekt menadžer iz turske kompanije Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. te Denis Lasić, federalni ministar prometa i komunikacija u svojstvu svjedoka sa strane JP Autoceste FBiH i Muamer Hajduk u svojstvu svjedoka ispred izvođača radova.

Vrijednost Ugovora za izgradnju dionice Poprikuše – Nemila je 208.059.247,42 eura sa PDV-om, odnosno 177.828.416,60 eura bez PDV-a. Izgradnja ove dionice će se finansirati sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 70 milijuna eura, Europske investicijske banke (EIB) u visini od 90 milijuna eura te bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 41,1 milijun eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

"Danas smo potpisali za nastavak radova na Koridoru 5c prema sjeveru, što nam je i bilo u planu i programu za ovu godinu. Ugovor je dosta komplikovan, radi se o ozbiljnom tunelu, vijaduktu i spoju na M-17. Ugovor smo iskoristili da bi zajedno s ekspertima EBRD-a uspostavili jednu dodatnu proceduru kada je u pitanju evaluacija tendera, a koja se sastoji iz tri koraka u kojoj smo obezbijedili da se maksimalno smanje rizici po investitoru. Ovo nam je jedna vrsta pripreme za tunel Prenj, koji će se tenderisati po ovom principu", kazao je Terzić.

Također je istaknuo da je ovo deveti ugovor što je JP Autoceste FBiH potpisalo nakon usvajanja Prostornog plana područja posebnih obilježja od značaja za FBiH „Autocesta na koridoru Vc i zakona o akcizama u BiH. Dionica Poprikuše – Nemila, ukupne dužine 5,5 km kilometara, gradit će se prema ugovoru "design and build" (projektiraj i izgradi – žuti FIDIC). Dionica počinje petljom Poprikuše, prelazi preko postojeće magistralne ceste M17 i lokalne prometnice vijaduktom dužine 168 m, a poslije trasa ulazi u tunel Golubinja (dužina 3.659 m). Dionica prelazi mostom dužine 218 m preko magistralne ceste i rijeke Bosne, te prelazi preko željezničke pruge vijaduktom dužine 108 m.
Akta

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19754 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 16:23

Izgradnja Zeničke obilaznice [asfaltiranje prilaza - petlja Donja Gračanica] - 14. 11. 2020.

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19755 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 16:24

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19756 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 16:25

Četiri mjeseca prije roka: Probijena i lijeva cijev tunela Počitelj
Image

Na poddionici Počitelj – Zvirovići, iskop obje tunelske cijevi završio je četiri mjeseca prije predviđenog roka, time je tunel Počitelj kompletno probijen. Da bi se stekla prava slika o tome šta je urađeno na ovom projektu treba istaći da je dnevni napredak iskopa tunela u obje cijevi bio do 14 metara, pri čemu je utrošeno preko 200.000 kg eksploziva za proboj tunela.

Za vrijeme iskopa tunela bilo je više speleoloških objekata od kojih je jedan bio većih razmjera i to 30 metara iznad i 30 metara ispod tunela. Osim navedenog, kaverna se prostirala od jedne do druge tunelske cijevi, čime je premoštena armirano-betonskom konstrukcijom.

Na tunelu Počitelj odvijaju se radovi druge faze: izrada temelja betonske obloge, drenaža, hidroizolacija, betonska (sekundarna) obloga i iskop centralne odvodnje. Do iskopa i lijeve tunelske cijevi Izvođač je izminirao cijelu centralnu odvodnju, ugradio 500 metara hidroizolacije i 400 metara betonske obloge desne tunelske cijevi.

Za mjesec dana očekuje se montaža druge oplate za betoniranje sekundarne obloge i skele za ugradnju hidroizolacije čime će se znatno ubrzati radovi na završetku tunela.

Predviđeni rok za završetak betoniranja sekundarne obloge obje tunelske cijevi i četiri poprečne veze, planiraju se za juni mjesec 2021. godine. Mjesec prije završetka betoniranja može se započeti s ugradnjom opreme u tunelu.

U tunelu će biti ugrađena uzdužna (longitudinalna) ventilacija, SOS niše, TPS, elektroinstalacije rasvjetna niša, mjerni uređaji, ventilacije, sigurnosna rasvjeta tunela, protupanična rasvjeta, svjetleći SOS uređaji i SOS razdjelnici, promjenjivi saobraćajni znakovi, upravljački i signalni uređaji saobraćajne signalizacije, rasvjete, te sistem daljinskog vođenja, vatrodojavni sistem, video sistem…

Na izgradnji tunela rade tri smjene radnika i to po principu dvije smjene rade po 12 sati dok je jedna smjena na odmoru.

Poddionica Počitelj – Zvirovići je dio dionice Počitelj – Bijača. Duga je 11,07 kilometara i podijeljena je na dva LOT-a. Na LOT-u 1 pored tunela Počitelj gradi se petlja Počitelj sa naplatnim mjestom i pristupnim prometnicama, tri vijadukta i otvorena trasa.
Image

Image
JP Autoceste FBiH

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19757 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 16:32

Brojni radnici neprekidno rade na probijanju tunela Zenica kod Vranduka
Image

Grandiozni tunel Zenica čiji početak radova je ozvaničen krajem prošle godine gradi se punom parom 24 sata dnevno, a na gradilištu je uposleno 120 radnika.

Tunel Zenica na poddionici Ponirak - Vraca predstavlja jedan od najvećih projekata na ovoj dionici čija izgradnja košta 59,4 miliona eura bez PDV-a. Gradnja tunela za sada ide prema planiranoj dinamici, a problemi s kojima su se susreli radnici prilikom izvođenja radova se saniraju.

Dok se čeka otvorenje Zeničke obilaznice, radnici užurbano rade i na nastavku gradnje Koridora 5C prema Nemili, a zatim i Žepču te sjeveru naše zemlje.

Upravo put ka sjeveru zemlje tunel Zenica će skratiti za šest kilometara, a doprinijet će i tome da vozači neće morati prolaziti vrandučkim kanjonom, nego će zahvaljujući tunelu stizati mnogo brže i sigurnije na svoje odredište.

"Poddinica Ponirak – Vraca je ustvari Tunel Zenica koji je dug 2,4 kilometra, a radove izvodi bh. kompanija Euro-Asfalt. Nadzor nad izvođenjem radova izvodi turska kompanija PROYAPI. Trenutno na tunelu radi 120 radnika, a radovi se odvijaju 24 sata", kazao je Ahmed Mušija, Šef projekta JP Autoceste FBiH za poddionicu Ponirak – Vraca.

Tunel Zenica izvodi se kao dvocijevni tunel dužine 2.475 metara lijeva cijev i 2.420 metara desna cijev. Prolazi ispod planine Vepar i najveći nadsloj tunela je 500 metara. Tunel će imati devet prolaza za pješake, dva prolaza za motorna vozila i dvije zaustavne niše.

Radnici koji rade 24 sata dnevno do sada su iskopali 750 metara lijeve tunelske cijevi i 780 metara desne tunelske cijevi.

"U lijevoj tunelskoj cijevi izvode se radovi na sekundarnoj oblozi prema planiranoj dinamici, a rok izvođenja radova je 900 dana. Već radimo skoro godinu, moram reći da je zavidan kvalitet radova, tako da nemamo problema. Ono što bih posebno istakao je da nismo imali težih povreda na radu. Disciplina na radu je veoma visoka i to nas čini sretnim, jer radovi u podzemnim prostorijama su izuzetno opasni i teški", dodao je Mušija.

Ipak, složena geologija terena zbog prisustva podzemnih voda otežala je radove, ali nije usporila planiranu dinamiku izvođenja zahvata u tunelu Zenica.

"Prilikom iskopa tunela imamo stalni priliv podzemnih voda. U jednom trenutku smo imali skoro 1.600 litara u minuti, što su izuzetno visoki prilivi podzemnih voda za ovakve geotehničke radove", zaključio je Mušija.

Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Ponirak – Vraca je 59.408.825 eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana putem Evropske investicijske banke u visini od 50 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 19 miliona eura, što je osigurano u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan.
Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19758 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 16:33


User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19759 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 16:35

Izgradnja Zeničke obilaznice [Donja Gračanica - Vraca] [Vijadukt Donja Gračanica] - 22. 11. 2020. @ Lamela (Skyscrapercity forum)

Image

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19760 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 16:36

Tuzla će dobiti autoput ka Evropskoj uniji
Uskoro izrada projektnog zadatka i raspisivanje tendera za izradu projektne dokumentacije za autocestu Tuzla – Brčko

Image

Predstavnici ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona održali su prošle sedmice u Sarajevu radno – konsultativni sastanak s predstavnicima Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH.

Cilj sastanka bio je nastavak aktivnosti na izgradnji autoceste Tuzla – Brčko kao dijela buduće autoceste na cestovnom koridoru Sarajevo – Beograd. Ova moderna saobraćajnica povezaće Tuzlanski kanton sa sjeverom Bosne i Hercegovine i dalje sa Evropskom Unijom.

Sastanak je organizovan na inicijativu Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja TK kako bi se dinamizirale aktivnosti koje su definisane na prvom sastanku održanom na poziv Vlade Tuzlanskog kantona u oktobru, a vezane su za izradu projektnog zadatka i raspisivanje tendera za izradu projektne dokumentacije za autocestu Tuzla – Brčko, rečeno je nakon sastanka iz Vlade TK.

U narednom periodu očekuje se intenziviranje aktivnosti stručnih timova, odnosno predstavnika JP „Autoceste Federacije BiH”, ministarstva i lokalnih zajednica sa ciljem raspisivanja tendera za izradu neophodne projektne dokumentacije kao preduvjeta za izgradnju autoceste Tuzla – Brčko.
Biznis Info

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19761 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 16:37

Heringu i Trgošpedu ugovor za gradnju brze ceste
Image

Grupa ponuđača Hering Široki Brijeg i Trgošped Kakanj pobjednik je na tenderu za izgradnju brze ceste Lašva-Nević polje, prolaz kroz poslovnu zonu Vitez, saznaje Indikator.ba.

Na ovom tenderu koji je raspisan još u febuaru ove godine, pristigle su tri ponude, a osim Heringa i Trgošpeda, natjecali su se i Jata Group Srebrenik i Prijedorputevi Prijedor, te Euroasflat Sarajevo.

Nakon održane e-aukcije konstatovano je da su Hering i Trgošped dali najpovoljnije ponude koje iznose 27,56 miliona KM, odnosno 32,2 miliona KM.

Brza cesta Lašva – Nević Polje je duga 24,5 km i podijeljena je na tri poddionice: Lašva-Kaonik, Kaonik – Vitez i Vitez – Nević Polje. Imat će sve karakteristike brze ceste, propisane Zakonom o cestama FBiH, osim dijela koji prolazi kroz poslovnu zonu Vitez, koji će predstavljati magistralni put i njemu će se pristupati preko novoformiranih kružnih tokova na ulazu i izlazu iz poslovne zone.

Gradnja ove brze ceste proglašena je javnim interesom za FBiH još 2007. godine.

Sredstva za dionicu prolaza kroz Poslovnu zonu Vitez osigurala je Vlada FBiH proračunom za 2020. godinu, a preostali dio sredstva osiguralo je JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar, u skladu s trogodišnjim planom poslovanja za 2019. – 2021. godinu.
Indikator

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19762 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 16:51

Izgradnja Zeničke obilaznice [asfaltiranje prilaza - petlja Donja Gračanica] - 22. 11. 2020.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19763 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 16:52

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
studiorum_tuzlaensis
Posts: 3629
Joined: 08/07/2015 11:06
Location: sa vraca

#19764 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by studiorum_tuzlaensis » 24/11/2020 16:53

Zenička zaobilaznica mi nikako ne djeluje kao sigurna cesta, već suprotno, strašna. Autoput prvo sa usponom, pa onda nizbrdicom prema D. Gračanici sve u par kilometara, samo da bi se napravio priključak.

Viadukti i tuneli sa dionicama klizišta između. Djeluje strašno za vožnju iskreno. Također, sigurno je da se dosta fušeri na ovim završnim radovima, nadzorni organi su pritisnuti da potpisuju da bi se lafo otvorilo.

Ovdje očigledno imamo fulu od početka - studije izvodljivosti, geološkog elaborata i idejnog rješenja. Da li se pod svaku cijenu moralo ići gore okolo? Onda kad su skrkali silne pare u milion objekata, nisu htjeli odustati i išlo se na betoniranje i armiranje čitave dionice šipovima. Ovo ima i svoju negativnu stranu površinskih opterećenja na čitavo tlo. Zahvati su ogromni, i na manjim zahvatima bilo je izraženih problema kao npr između Bilješeva i Kaknja (kod vruće vode) ili Butile - Vlakovo.

Potcjenjuje se opasno priroda i njena sila ovdje, posebno u vezi sa klizištima jer sve je sakriveno u nekim projektima tamo, a nijedan geolog i hidrogeolog do sada nije izašao i rekao nešto pozitivno za ovo. Iskreno se nadam da sam u krivu i da će se tlo stabilizovati kako treba u prvih desetak godina, ne daj Bože žrtava.
Last edited by studiorum_tuzlaensis on 24/11/2020 16:55, edited 1 time in total.

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19765 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 16:55

Izgradnja Zeničke obilaznice [Ispitivanje nosivosti vijadukta Donja Gračanica] - 22. 11. 2020.

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19766 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 16:55

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19767 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 17:08

✅ Plan za ovu godinu uspješno je realiziran završetkom izgradnje novih kilometara zeničke obilaznice.
✅ Jedanaest kilometara zeničke obilaznice predstavlja najzahtjevniji poduhvat na Koridoru 5c i to uglavnom zbog zahtjevnog terena.
✅ Na Zenica bypass-u nalazi se 13 objekata, što u procentima čini 48% od ukupnih 11 km trase.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19768 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 17:11

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Dope_Man
Posts: 4607
Joined: 03/06/2016 16:31

#19769 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man » 24/11/2020 18:01

Zanemarujuci bespotrebno guranje da se otvara na 25. Novembar (kada bi valjda trebali ljude pustiti da odmaraju kuci a ne da dolaze cistiti da bi se politika uslikala) kakvo je stvarno stanje na terenu? Je li to zavrseno, ili je "zavrseno"?

Q_Line
Posts: 254
Joined: 29/04/2004 09:48
Location: Zenica
Contact:

#19770 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Q_Line » 24/11/2020 18:37

Da još jednom objasnimo bruku oko dionice Počitelj - Buna i svjesno obmanjivanje javnosti:

https://www.vijesti.plus/biznis/5050/iz ... k-4-godine

User avatar
Hame_
Posts: 2060
Joined: 31/08/2007 21:42
Location: Srebrenik, Tuzlanska županija, BiH
Contact:

#19771 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Hame_ » 24/11/2020 18:38

Alfons Kauders wrote:
24/11/2020 14:41
Šta je ovo koji k?! ... Zašto?
Zato što ste se počeli buditi, zato i jest korona.

User avatar
Logovan
Posts: 80877
Joined: 15/05/2010 00:44
Location: http://i57.tinypic.com/6ocy11.png

#19772 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Logovan » 24/11/2020 19:23

Hajde neće li je više otvoriti. :roll: Bijednih 11 kilometara....

emirolini
Posts: 1552
Joined: 26/11/2007 15:35
Location: TUZLA

#19773 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by emirolini » 24/11/2020 19:47

Sve spremno za otvaranje najfuserenije dionice, cijelih 11 kilometara, pa to je idiotski i da se hvale s tim

User avatar
So What!
Posts: 8234
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19774 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 24/11/2020 19:56

emirolini wrote:
24/11/2020 19:47
Sve spremno za otvaranje najfuserenije dionice, cijelih 11 kilometara, pa to je idiotski i da se hvale s tim
Idiotski je dizati pompu, kao i otvarati prijevremeno, no najvećio dio dionice je sasvim pristojno urađen.

Problem je ovaj dio kod Klopča koji zaista izgleda da mu je potrebno još mjesec dana finog rada.

the_stick
Posts: 820
Joined: 16/02/2002 00:00

#19775 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by the_stick » 24/11/2020 20:03

Ono sto mene zanima je da li se stvarno otvara 11 km? Otvaraju se tri dionice ukupne duzine 11,8 km. Medjutim, ako se ne varam petlja je negdje na sredini 3. dionice koja je duga 3,9 km, sto po meni implicira novih cca 10 km. Nije da je neka velika razlika je li 10 ili 11, ali zar nas bas moraju za svaki km levatiti?

Post Reply