Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderators: ExNihilo, anex

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19551 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 13:23

Probijen tunel Počitelj
Prema ugovoru rok za završetak radova na poddionici Počitelj – Zvirovići LOT 1 je planiran za rujan 2021. godine.

Image

JP Autoceste su u srijedu svečano obilježile završetak proboja tunela Počitelj, dužine 1.163 m, čime će završiti radovi na iskopu duž desne cijevi tunela.



Na svečanosti nazočnima su se obratili direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić, projekt menadžer ispred izvođača radova Cai Lei, ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić i premijer Vlade FBiH Fadil Novalić.

Premijer Federacije BiH Fadil Novalić je rekao kako Koridor Vc ''pruža velike šanse da održi investicijsku temperaturu i da značajno utječe da nam se ekonomija ne sroza''.

Pojasnio je kako se Koridor Vc promatra iz dvije težišne točke - Sarajeva i Mostara.

Image

''Naišli smo na prepreke kad gledamo težište iz Sarajeva, Jedno je Vranduk a drugo Ivan, a one su bile prepreke i osvajačima. Onog momenta, a to će biti za dvije godine, kad izađemo izvan Vranduka na sjever sve nam je čisto i ostaje 40-tak kilometara.

Ako idemo prema jugu, ispriječio se najveći masi Prenj. To je najozbiljniji tehnički izazov u izgradnji Koridora'', rekao je, između ostalog, Novalić i dodao kako ''do 2028. želimo završiti Koridor''.

Image

Image

Image


User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19552 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 13:29

Denis Lasić, ministar prometa Federacije BiH, rekao je kako strojeve nije zaustavila ni pandemija.

Istaknuo je kako je razvoj Koridora je najveći katalizator razvoja zemlje.

Ova dionica, dužine 11,1, kilometara je, kako je naveo Lasić, od izuzetne važnosti, a okončanje radova se očekuje koncem iduće godine dok se radovi na dionici Buna - Počitelj se očekuju krajem ove godine.

''Sretan sam jer je Hercegovina postala veliko gradilište'', rekao je Lasić naglasivši kako je to iznimno važno za turizam.



Adnan Terzić, direktor Autocesta Federacije BiH, rekao je da se trenutno radi na 45 kilometara Koridora.

''Nekima je brzo, nekima je sporo, neki bi voljeli da se nikako ne radi'', rekao je Terzić.

Kaže kako su ovo su pokazatelji da BiH u građevini ''ima perspektivu, ima know-how, i stručnjake''.

''Ovaj je objekt i pored svih okolnosti urađen prije roka. Imamo jasan pokazatelj da naša operativa može 12 metara dnevno može probijati tunela i mislim da svi na tome trebamo čestitati. Naravno, ovo je samo mali dio dionice'', rekao je Terzić.

Image

Sabine Frische iz EBRD-a rekla je da je ovo dio važnog projekta.

''Ovo je spoj s Hrvatskom, odnosno s Europskom unijom. Europska investicijska banka dala je zajam od 100 milijuna eura kako bi podržala ovaj projekt i dala svoj doprinos u financiranju ovog projekta koji se dijelom financija i iz grantova EU. Kada ovaj projekt bude dovršen, stavit će dodatni naglasak na potencijal BiH k gospodarskom razvoju i omogućiti ovoj zemlji da se integrira u gospodarske i socijalne strukture EU'', rekla je Frische.

Image

Image

Poddionica Počitelj – Zvirovići je dio dionice Počitelj – Bijača. Duga je 11,07 kilometara i podijeljena je na dva LOT-a.

LOT 1 obuhvata trasu autoceste od početne stacionaže do mosta Počitelj i od mosta Počitelj do petlje Zvirovići.

Ugovor za izgradnju potpisan je 20. 06. 2019. godine s kineskom kompanijom China State Construction Engineering Corporation Limited.

Image

Radove na probijanju tunela Počitelj izvodi bh. firma Euro-Asfalt d.o.o. kao podizvođač.

Vrijednost ugovora za radove LOT 1 iznosi 56.522.840,50 eura bez PDV-a.

Prema ugovoru rok za završetak radova na poddionici Počitelj – Zvirovići LOT 1 je planiran za rujan 2021. godine.
Bljesak.info

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19553 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 14:06

Preventivna arheološka istraživanja na trasama autocesta i brzih cesta
Image

Federalna vlada je dala saglasnost na sklopljeni Okvirni sporazum o preventivnom arheološkom istraživanju i zaštiti arheoloških lokaliteta na trasi autoceste na Koridoru Vc, autocesta koje se ne nalaze na trasi Koridora Vc i brzih cesta i za provedbu ovog zaključka zadužila Federalno ministarstvo kulture i sporta, JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar i Federalno ministarstvo finansija.

Podsjetimo, Vlada FBiH je na 227. sjednici održanoj 25.6.2020. godine donijela Odluku kojim je obvezala Autoceste FBiH da, u suradnji s Federalnim ministarstvom prometa i komunikacija, organiziraju preventivna arheološka istraživanja i zaštitu lokaliteta i spomenika kulture na trasama ovih prometnica na teritoriju Federacije BiH.

Za izvođenje preventivnih arheoloških istraživanja i zaštitu lokaliteta i spomenika kulture na ovim trasama angažiran je Zavod za zaštitu spomenika, kao federalna upravna organizaciju u sastavu Federalnog ministarstva kulture i sporta.

Nakon stupanja na snagu Okvirnog sporazuma, sukladno stepenu spremnosti projekata za arheološka istraživanja na pojedinačnim dionicama će biti potpisani pojedinačni ugovori.
Akta

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19554 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 14:10

Izgradnja dionice Rudanka - Johovac - 24. 10. 2020. @ Naratus (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19555 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 14:12

Uskoro obilaznica oko Doboja
Image

Dvije petlje koje niču u Johovcu/Kladarima i Rudanci/Kostajnici na dionici koridora 5C koji prolazi kroz Doboj nagovještavaju da ovaj infrastrukturni projekat napreduje planiranom dinamikom, a njegovim završetkom biće rasterećen saobraćaj na magistralnom putu M17 koji prolazi kroz ovaj grad.

"Potpuno je istrasirana ta dionica. Ono što je u ovom momentu u drugoj fazi je završen tender za dionicu od Kostajnice/Rudanke do Putnikovog Brda, gdje trenutno se vrši eksproprijacija zemljišta, i to je u završnoj fazi, i vrlo brzo ćemo imati uvođenje izvođača u radove, i vrlo brzo ćemo imati obilaznicu oko grada Doboja sto svakako je jedan od kapitalnih i značajnih prijakata za grad iz razloga što će najopterećeniji putni pravac, saobraćajnicu M17 rasteretiti koja prolazi kroz grad", rekao je Boris Jerinić, gradonačelnik Doboja nakon današnjeg sastanka sa Vojinom Mitrovićem, ministrom transporta i komunikacija BiH.

Osim o koridoru 5C razgovaralo se i o gradnji autoputa od Banjaluke do Bijeljine, odnosno Rače.

"Ta dva projekta, koridor 5C i ovaj autoput Banjaluka - Bijeljina - Rača povezivanje sa Beogradom dovešće do toga da i Doboj postane jedno zaista izuzetno značajno čvorište na nivou BiH po pitanju putne infrastrukture jer imaćemo praktično ukrštanje i prema Banjaluci, i prema Sarajevu, time se apsolutno i prespektiva grada Doboja daleko diže na viši nivo. Doboj će biti zaista izuzetno dobrom i kvalitetnom infrastrukturom povezan kako sa Srbijom, tako i Hrvatskom, i Zapadnom Evropom, što je interes i transportne zajednice i okruženja", izjavio je Mitrović.

Revitalizaciji željezničke infrastrukture trebala bi da vrati Doboj na staze stare slave, odnosno da ponovo bude najveće čvorište u BiH što je bio do početka devedesetih godina prošlog vijeka.

"Postoji interes i Srbije da se izvrši rekonstrukcija pruge od Zvornika do Tuzle, a zatim od Tuzle do Doboja, pri čemu će biti osposobljena veza sa Srbijom. U ovom trenutku od Doboja imamo vezu sa Sarajevom, a i prema Banjaluci i prema Novom Gradu, odnosno Hrvatskom", naveo je Mitrović.
Nezavisne

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19556 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 14:15

Brza cesta Lašva - Nević Polje: Suglasnost za potpis ugovora za dionicu kroz Vitez
Image

Usvojivši informaciju o provedbi projekta izgradnja brze ceste Lašva - Nević Polje, Vlada Federacije BiH je Javnom preduzeću Ceste Federacije BiH d.o.o. Sarajevo dala suglasnost za donošenje Odluke o dodijeli ugovora najpovoljnijim ponuđačima za izvođenje radova i nadzora za dionicu koja prolazi kroz Vitez.

Javna poduzeća Autoceste FBiH d.o.o. Mostar i Ceste FBiH d.o.o. Sarajevo Vlada je zadužila da intenziviraju aktivnosti s ciljem početka izvođenja radova na projektu izgradnje ove brze ceste.

U informaciji je istaknuto da je okončan i revidiran glavni projekt cijele dionice, uključujući istražne radove, studijsku dokumentaciju i elaborate eksproprijacije.

Pribavljena je okolišna dozvola, a Federalno ministarstvo prostornog uređenja je izdalo i urbanističku suglasnost za dionicu brze ceste Lašva - Nević Polje. Procijenjena vrijednost projekta je 217 miliona eura.

Ceste FBiH su provele postupak javne nabavke radova za LOT5 - prolaz kroz Vitez i odabrale najpovoljniju ponuda domaćeg ponuđača u iznosu od 32.251.050 KM s PDV-om i za usluge nadzora radova u iznosu od 993.230,55 KM sa PDV-om.

Pošto je projekt izgradnje brze ceste Lašva - Nević Polje jedan od prioritetnih u Federaciji BiH, Ceste Federacije BiH su se 8.10.2020. godine obratile Federalnom ministarstvu prometa zahtjevom da Vlada Federacije BiH da suglasnost za potpisivanje ugovora za radove i nadzor s najpovoljnijim ponuđačima, saopćeno je iz Vlade FBiH.
Akta

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19557 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 14:45

Napreduju radovi na mostu kod Gradiške. Angažirani i ronioci
Image

"Najavljena je i u radionicu dopremljena cjelokupna količina čelika za izradu rasponske konstrukcije mosta. Ukupno je proizvedeno ili je u proizvodnji 3210 tona od 4798 tona čelične konstrukcije (cca 66,9%). Na poziciju ugradnje sa strane RH-a dopremljeno je 160, a na BiH stranu 888 tona antikorozivno zaštićenih segmenata konstrukcije mosta (1048 tona) od čega je trenutno oko 519 tona podignuto i montirano na stupište s3."
STARA GRADIŠKA - Na obalama rijeke Save, s desne strane u blizini Gradiške (BiH) i lijeve, hrvatske strane kod Gornje Varoši, radnici, unatoč problemima s vodostajem, vrijedno rade na izgradnji važnog međugraničnog mosta kojeg zajednički, i u jednakim omjerima, financiraju Hrvatska i susjedna BiH.

Most će, kada bude gotov, biti dug 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara.
Proteklog su tjedna u pomoć zvali i ronioce. - Zbog visokog vodostaja od ponedjeljka 12.10. izvršena je evakuacija dizalica iz inundacije te su ovaj tjedan započele aktivnosti na povratku mehanizacije na poziciju rada. Radi toga, 20.10., angažirani su ronioci kako bi izvukli stope stabilizatora dizalice iz poplavljenog područja. - za SBplus su potvrdili iz Hrvatskih cesta.

- Zbog razine vodostaja te stope su se potopile, a mi smo izvršili kačenje i njihovo izvlačenje, kao i izvlačenje specijalnih utega za dizalicu. Dio elemenata mosta je također potopljen pa će nas vjerojatno opet angažirati, mada su uvjeti rada prilično nepovoljni. Temperatura vode toga dana iznosila je deset stupnjeva, vidljivost je bila nula pa se sve radilo na opip i osjet, a bez specijalnih odjela i grijača sve bi zapravo bilo neizvodivo. Dva sata boravili smo u vodi, a jedina olakotna okolnost je bila ta što su, zbog radova na mostu, iz korita očišćene sve prepreke poput ostataka debala. U isto vrijeme na ruku nam nije išlo niti to što je Sava bila i jako brza, no uspješno smo obavili svoj dio zadaće - za SBplus je kazao Robert Kalanj predsjednik KPA 'Marsonia', iz kojeg su na ovim radovima bila angažirana dva ronioca.

Na poslovima izrade mosta pak angažirano je puno više radnika, koji su do sada, prema onome što su SBplus portalu odgovorili iz Hrvatskih cesta, poslove obavili prema ranije utvrđenom planu.

"Na desnoj obali (BiH) u potpunosti su izvedeni šljunčani piloti i mlazno injektiranje. Izvedena je velika većina nasipa od postojeće E-661 prema budućem mostu. Izgrađen je propust u trupu cestovnog nasipa, kao i cestovni prolaz na lokaciji krune obrambenog nasipa na desnoj strani Save. Izgrađeno je stupište S3, a u tijeku je izgradnja upornjaka U$, armiranje i betoniranje krilnih zidova upornjaka. Na lijevoj, hrvatskoj obali rijeke Save, u potpunosti su izvedeni šljunčani piloti i mlazno injektiranje. Na poziciji stupišta S2 izveden je iskop građevne jame pod zaštitom talpi, ugrađen podložni beton, izveden temelj i prva kampada stupa visine tri metra. Građevna jama stupišta S2 je trenutno poplavljena zbog visokog vodostaja Save. Na poziciji upornjaka U1 (RH) izvedena je temeljna stopa i u tijeku je armiranje zidova upornjaka. 21. kolovoza 2020. započela je montaža čelične konstrukcije na poziciji S3 i to segmenta 21, a na strani RH očekuje se tijekom listopada na poziciji stupišta S2.", piše u odgovoru Hrvatskih cesta.

Izrada čelične konstrukcije mosta povjerena je Đuro Đaković Montaži, koja je na naš upit što su i koliko odradili kada je u pitanju njihova zadaća, odgovorili kratko kako su 'u tijeku radovi na izradi i montaži mosta' te da će više detalja dati na konferenciji za medije koju planiraju održati idući tjedan.

No SBplus je iz Hrvatskih cesta doznao kako u proizvodnom poginu ĐĐ Montaže u Slavonskom Brodu čeličnu konstrukciju mosta proizvode sukladno planiranoj dinamici radova. "Najavljena je i u radionicu dopremljena cjelokupna količina čelika za izradu rasponske konstrukcije mosta. Ukupno je proizvedeno ili je u proizvodnji 3210 tona od 4798 tona čelične konstrukcije (cca 66,9%). Na poziciju ugradnje sa strane RH-a dopremljeno je 160, a na BiH stranu 888 tona antikorozivno zaštićenih segmenata konstrukcije mosta (1048 tona) od čega je trenutno oko 519 tona podignuto i montirano na stupište s3. U tijeku je zavarivanje elementa segmenta broj 22." opisali su trenutnu situaciju na izgradnji mosta iz Hrvatskih cesta.

Rok za završetak radova je kraj 2022. godine, a ostaje nadati se kako će, kada bude gotov, puštanje u promet čekati puno kraće nego li je slučaj s mostom na rijeci Savi kod Svilaja koji je gotov, ali za puštanje u promet još čeka završetak svih radova s bosanskohercegovačke strane.
Tehnički podaci:
- Građevina: BC granica Republike Mađarske- Virovitica - Okučani -granica BiH
- Lokacijska dozvola: Izdana od strane Republika Hrvatska, Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva, 03.11.2008. Klasa: UP/I-350- 05/06-01/296, Urbroj: 531-06-2-1-08-30 KM, (III. izmjena i dopuna izdana od istog tijela 05.06.2018. godine, Klasa: UP/I-350-05/18-01/000007)
- Zainteresirane strane i strateški značaj građevine: Brza cesta ''Granica Republike Mađarske – Virovitica – Okučani –granica Bosne i Hercegovine'' osim za Republiku Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu ima i europski značaj. Sastavni je dio europskog priključnog transverzalnog cestovnog smjera E-661, koji povezuje Split s Banja Lukom i Balatonom. Zbog svog prometnog i
gospodarskog značaja ovaj cestovni smjer uvršten je u ''III. skupinu prioriteta u mreži'' prema ''Strategiji prometnog razvitka
Republike Hrvatske'' (NN br. 139/1999.) dionica ''Okučani – granica Bosne i Hercegovine'' predstavlja prioritet obzirom na
mogućnost povezivanja na autocestu A3 (Bregana – Lipovac).
Dionica: Okučani – granica BiH

Faza I.
- Međudržavni most preko rijeke Save kod Gradiške
- Građevinska dozvola: izdana od strane Republika Hrvatska, Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja, Klasa: UP/I-361-03/12-01/105, Urbroj. 531- 04-1-066-13-24, 13.05.2013. (Izmjena i dopuna građevinske dozvole izdana od istog tijela 06.03.2019. godine, Klasa: UP/I-361- 03/18-01/000268, Urbroj: 531-06-2-1-19-0007)
- Naručitelj: Hrvatske ceste d.o.o. i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH
- Ugovorena vrijednost radova: 19.540.997 € bez PDV-a
- Financiranje radova: Hrvatske ceste 7.947.921,19 € (41 %), MKP BiH 11.593.075,81€ (59 %)
- Ugovorena vrijednost usl. nadzora: 1.875.500,00 € bez PDV-a
- Financiranje usluga nadzora Hrvatske ceste (50 %) i MKP BiH (50 %)
- Financiranje od strane Banaka: Europska investicijska banka osigurala je financiranje ("Grant") u iznosu do 6,8 milijuna eura (MKP BiH) za projekt izgradnje međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške. Bespovratna sredstva će se koristiti za financiranje troškova za sljedeće kategorije:
I) građevinski radovi na projektu i
II) savjetodavne usluge (nadzor nad Građevinski radovi na
projektu).
- Rok za izvođenje radova: 30 mjeseci (16.04.2022.)
- Očekivani završetak radova: Kraj 2022. godine
- Datum uvođenja u posao: 16.10.2019.
- Izvođač: Zajednica poslovnih subjekata: Integral inženjering a.d. , Đuro Đaković montaža d.o.o., Zagreb montaža d.o.o.
- Nadzor Zajednica poslovnih subjekata: Institut IGH d.d. i Krebs+Kiefer

Opis zahvata:
Projekt se sastoji od izgradnje:
− pristupnog puta do mosta (tipični presjek autoceste) u Republici Hrvatskoj, ukupne duljine 50,79m (financiraju ga 100% HC)
− međudržavnog most preko rijeke Save (tipični presjek brze ceste) ukupne dužine 462,25m (financiraju HC i BiH, svaki po
50%)
− pristupni put do mosta (tipični presjek autoceste) na strani BiH u ukupnoj dužini od 411,54 m (financira BiH 100%)
Most preko rijeke Save kod Gradiške smješten je na graničnoj liniji između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine, u blizini grada Gradiške u Bosni i Hercegovini i naselja Gornji Varoš u Republici Hrvatskoj. Nakon detaljne analize odabrano je optimalno rješenje čelični nosač mosta sa 3 raspona sa sljedećim elementima: L = 128,0 + 170,0 + 128,0 = 426,0 m.
Izvedba temelja obuhvaća specifične tehnologije: poboljšanje tla, zaštitu građevne jame pobijanjem čeličnih talpi i vodonepropusno brtvljenje mlaznim injektiranjem. Predviđeno je da se konstrukcija upornjaka U1 i U4 i stupovi S2 i S3 izvedu u klasičnim oplatama u punoj visini zbog male visine nad tlom. Montaža rasponske konstrukcije U1-S2 i S3-U4 planirana je na skeli, pomoću pokretnih dizalica. Glavni raspon S2-S3 bit će sastavljen pomoću slobodne konzolne konstrukcije. Sastavljanje se odvija simetrično s oba stupa S2 i S3 prema sredini.
Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19558 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 14:52


User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19559 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 26/10/2020 14:54

Izgradnja Zeničke obilaznice [Donja Gračanica - Vraca] - 25. 10. 2020. @ Lamela (Skyscrapercity forum)

Image

Image

saimidin
Posts: 716
Joined: 20/05/2011 17:53

#19560 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by saimidin » 26/10/2020 20:27

So What! wrote:
26/10/2020 14:54
Izgradnja Zeničke obilaznice [Donja Gračanica - Vraca] - 25. 10. 2020. @ Lamela (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Koje su sanse da ovo stvarno bude gotovo do 25.11.2020?

User avatar
drug_profi
Posts: 24362
Joined: 16/07/2012 16:00

#19561 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi » 26/10/2020 20:40

Nerealne. Hvalice se time radi izbora, ali izbori su prije. Cim se biralista zatvore, prestace i prica.

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19562 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 27/10/2020 03:01

Da sam u nekom scenariju kladioničar i da u istom scenariju postoji ponuda za klađenje na to da li će se Zenička obilaznica otvoriti 25. 11. 2020; vjerovatno bih istu ponudu preskočio i ne bih se kladio ni na jedan ishod.

Ja bi ih im svakako predložio da ne žure, jer će za svaki problem koji se pojavi na ovoj trasi, upravo ubrzanost ovih radova da se stigne do 25. 11. biti označena kao glavni problem.

Kada su već razvukli, nek urade kako treba i nek puste, jer jednostavno očekivanja za ovu dionicu su odavno prerasla u razočarenje i nikakvi ubrzani radovi da bi se što prije otvorilo, to sada ne mogu promijeniti, jer je realan rok za Zeničku obilaznicu morao biti maksimalno 4 godine, a ovako će prebaciti 6 godina.

User avatar
RJ57
Posts: 1269
Joined: 10/04/2017 15:12

#19563 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 » 27/10/2020 13:27

naravno. kad mogu praviti mostić preko save tolike godine ili autoput bez početka i kraja po livadi u hercegovini razvlačiti do u beskraj onda je i ovo svejedno. posebno zato jer niti ne može do tada biti gotovo a da bude kako treba!

naravno stvarnost je druga, politika koristi i predstavlja sve onako kako njima odgovara!

User avatar
nepass1
Posts: 3641
Joined: 06/07/2017 07:35

#19564 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by nepass1 » 27/10/2020 18:19

Svaka cast politicaru koji na otvaranju zaobilaznice bude hvalio radove i napredak izgradnje autoputa. Pa terzicevih kilometar mjesecno zvuci nadrealno prema ovome sada.

User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37029
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#19565 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders » 27/10/2020 19:06

So What! wrote:
27/10/2020 03:01
Da sam u nekom scenariju kladioničar i da u istom scenariju postoji ponuda za klađenje na to da li će se Zenička obilaznica otvoriti 25. 11. 2020; vjerovatno bih istu ponudu preskočio i ne bih se kladio ni na jedan ishod.

Ja bi ih im svakako predložio da ne žure, jer će za svaki problem koji se pojavi na ovoj trasi, upravo ubrzanost ovih radova da se stigne do 25. 11. biti označena kao glavni problem.

Kada su već razvukli, nek urade kako treba i nek puste, jer jednostavno očekivanja za ovu dionicu su odavno prerasla u razočarenje i nikakvi ubrzani radovi da bi se što prije otvorilo, to sada ne mogu promijeniti, jer je realan rok za Zeničku obilaznicu morao biti maksimalno 4 godine, a ovako će prebaciti 6 godina.
Prevelik zalogaj. Da su uporedo mogli gurati još nešto poput Tarčin - Ivan, pa hajde. Lakše bi ljudima bilo svariti da se Zenica radi godinama jer je težak teren. Ovako su sve fokusirali na Zenicu, pa godinama nisu otvorili ništa...

User avatar
Nivelacija
Posts: 3711
Joined: 24/08/2018 23:15
Location: Travnik

#19566 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Nivelacija » 27/10/2020 19:29

So What! wrote:
27/10/2020 03:01
Da sam u nekom scenariju kladioničar i da u istom scenariju postoji ponuda za klađenje na to da li će se Zenička obilaznica otvoriti 25. 11. 2020; vjerovatno bih istu ponudu preskočio i ne bih se kladio ni na jedan ishod.

Ja bi ih im svakako predložio da ne žure, jer će za svaki problem koji se pojavi na ovoj trasi, upravo ubrzanost ovih radova da se stigne do 25. 11. biti označena kao glavni problem.

Kada su već razvukli, nek urade kako treba i nek puste, jer jednostavno očekivanja za ovu dionicu su odavno prerasla u razočarenje i nikakvi ubrzani radovi da bi se što prije otvorilo, to sada ne mogu promijeniti, jer je realan rok za Zeničku obilaznicu morao biti maksimalno 4 godine, a ovako će prebaciti 6 godina.
Barem ti bi trebao znati da se dionica nije mogla zavrsiti zbog uslova EU o usvajanju akciza. Zadnja dionica koja je bila uslovljena od EU akcizama je pocela sa gradnjom prosle godine. Da opozicija nije odugovlačila dionica bi davno bila izgradjena.

Q_Line
Posts: 177
Joined: 29/04/2004 09:48
Location: Zenica
Contact:

#19567 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Q_Line » 27/10/2020 23:55

So What! wrote:
27/10/2020 03:01
Da sam u nekom scenariju kladioničar i da u istom scenariju postoji ponuda za klađenje na to da li će se Zenička obilaznica otvoriti 25. 11. 2020; vjerovatno bih istu ponudu preskočio i ne bih se kladio ni na jedan ishod.

Ja bi ih im svakako predložio da ne žure, jer će za svaki problem koji se pojavi na ovoj trasi, upravo ubrzanost ovih radova da se stigne do 25. 11. biti označena kao glavni problem.

Kada su već razvukli, nek urade kako treba i nek puste, jer jednostavno očekivanja za ovu dionicu su odavno prerasla u razočarenje i nikakvi ubrzani radovi da bi se što prije otvorilo, to sada ne mogu promijeniti, jer je realan rok za Zeničku obilaznicu morao biti maksimalno 4 godine, a ovako će prebaciti 6 godina.
Već sam ranije pisao o ovome, dakle, ova kompletna dionica će se "otvoriti" 25.11., ALI će je nakon toga jedno 3 do 6 mjeseci "sređivati".

Boli k onog političara što će presijeći traku jel sve završeno i urađeno kako treba - njemu treba taj dan i taj trenutak da otvori autoput, a to što će se nakon toga i dalje vrtjeti mašine oko autoputa, pa to više nije njegov problem! Nažalost...

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19568 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 28/10/2020 03:44

Nivelacija wrote:
27/10/2020 19:29
Barem ti bi trebao znati da se dionica nije mogla zavrsiti zbog uslova EU o usvajanju akciza. Zadnja dionica koja je bila uslovljena od EU akcizama je pocela sa gradnjom prosle godine. Da opozicija nije odugovlačila dionica bi davno bila izgradjena.
Radovi na pod-dionici Klopče - Donja Gračanica su započeli u maju 2016. godine, skoro dvije godine nakon početka izgradnje prve pod-dionice na trasi, Drivuša - Klopče. Rok za izgradnju je bio po ugovoru 30 mjeseci, što je značilo da je ova pod-dionica trebala biti okončana 2018. godine.

Istina, problem sa finansiranjem treće pod-dionice je postojao, ali to neopravdava toliku razliku između početka izgradnje prve i druge pod-dionice, kao i dužinu njihove izgradnje.
RJ57 wrote:
27/10/2020 13:27
naravno. kad mogu praviti mostić preko save tolike godine ili autoput bez početka i kraja po livadi u hercegovini razvlačiti do u beskraj onda je i ovo svejedno. posebno zato jer niti ne može do tada biti gotovo a da bude kako treba!

naravno stvarnost je druga, politika koristi i predstavlja sve onako kako njima odgovara!
Ono na Svilaju je sve samo nije mostić, treba napomenuti da je tokom izgradnje jedan član konzorcija, zagrebački Viadukt uspio propasti, te je kompletan projekat na sebe preuzeo Hering.

Ipak sam proces izgradnje autoputa od Odžaka do Svilaja je realan pokazatelj u kakvom birokratskom problemu je naša država.

Dionicu do granice je gradilo entitetsko javno preduzeće, most je gradilo državno ministarstvo, a granični prijelaz državna agencija, dok sva tri nivoa uopšte ne sinhronizuju planove i svako od njih je je gradio kako je i kada htio.

Uz konstataciju na kraju, da svakoga ko se bude hvalio na otvaranju mosta i granično prijelaza Svilaj treba da bude sramota, jer iako će naša država napraviti jedan veliki iskorak, i dalje je taj korak zahvaljujući političarima napravila mnogo sporije nego što je trebala.

Nadzorna_ploca
Posts: 11070
Joined: 05/12/2013 16:06

#19569 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Nadzorna_ploca » 28/10/2020 07:02

Ovo o presjecanju vrpce je izlizana floskula. Niti raja zna ko je presjekao vrpcu i slikao se ili se brzo zaboravi, niti normalni glasaju za te sto sijeku vrpcu nit stranackim botovima treba autoput uopste da bi glasali za svoje miljenike.
U BiH se od otvaranja parkova pravi bitna stvar a kamoli od autoputeva tako da je to ocekivan folklor i primitivizam.

toooka
Posts: 97
Joined: 15/02/2016 08:12

#19570 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by toooka » 28/10/2020 10:14

Nadzorna_ploca wrote:
28/10/2020 07:02
Ovo o presjecanju vrpce je izlizana floskula. Niti raja zna ko je presjekao vrpcu i slikao se ili se brzo zaboravi, niti normalni glasaju za te sto sijeku vrpcu nit stranackim botovima treba autoput uopste da bi glasali za svoje miljenike.
U BiH se od otvaranja parkova pravi bitna stvar a kamoli od autoputeva tako da je to ocekivan folklor i primitivizam.
Pa kad se otvaraju kontejneri i slične gluposti, što bi se propustila prilika da se presiječe vrpca na autocesti, uz nastup nekog kulturno-umjetničkog društva, narodne nošnje, zakuske i sl....

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19571 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 28/10/2020 10:58

Nadzorna_ploca wrote:
28/10/2020 07:02
Ovo o presjecanju vrpce je izlizana floskula. Niti raja zna ko je presjekao vrpcu i slikao se ili se brzo zaboravi, niti normalni glasaju za te sto sijeku vrpcu nit stranackim botovima treba autoput uopste da bi glasali za svoje miljenike.
U BiH se od otvaranja parkova pravi bitna stvar a kamoli od autoputeva tako da je to ocekivan folklor i primitivizam.
Donekle se slažem, prečesto se otvorenja naprave samo eto kao malo zabave za strance i kreditore, ali političarima dođe odlično u vidu samopromocije, možda ljudi zaborave ko je otvorio, ali u toku izborne kampanje, političari otvorenjima dobiju bolju priliku da su češće u fokusu.

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19572 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 28/10/2020 13:23

Izgradnja dionice Tarčin - Ivan [Vijadukt Raštelica 2] - 26. 10. 2020. @ slow burn73 (Skyscrapercity forum)

Image

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19573 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 28/10/2020 13:26

Izgradnja dionice Zvirovići - Počitelj [Most Počitelj] - 27. 10. 2020. @ korines (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19574 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 28/10/2020 13:35

Trebalo je čak šest godina: BiH za manje od mjesec dobija nove kilometre autoputa
Image

Manje od mjesec dana ostalo je do svečanog otvorenja Zeničke obilaznice, novih 11 funkcionalnih kilometara autoputa koji će nakon brojnih teškoća biti otvoreno 25. novembra.

Ovo su ujedno prvi funkcionalni kilometri autoputa ka sjeveru otvoreni u BiH od 2014. godine.

Zenička obilaznica predstavlja jedan od najzahtjevnijih poduhvata na Koridoru 5C u našoj državi zbog konfiguracije terena, velikog broja mostova, vijadukta i tunela, ali i poteškoća koje su se javile prilikom gradnje kao što su klizišta i podzemne vode te je zbog svega toga njena izgradnja trajala dosta duže.

Međutim, dugogodišnje čekanje građana BiH na nove kilometre autoputa, bar Zeničke obilaznice, završiti će 25. novembra kada će ona biti puštena u funkciju.

Ekipa portala Klix.ba danas je obišla radove na dionici obilaznice s Reufom Kadrićem, predstavnikom JP Autoceste FBiH, koji nam je kazao da sve ide po planiranoj dinamici te da će sve biti spremno prije 25. novembra kada je planirano simbolično otvorenje povodom Dana državnosti.



Svi tuneli na dionici su u potpunosti završeni, a u toku su finalni radovi na spajanju vijadukta Babina rijeka s ostatkom dionice s obzirom da je došlo do izmjene saobraćaja i gradnje nove saobraćajnice za izletište Smetovi.

U proteklim danima na vijaduktu Babina rijeka postavljena je i rasvjeta kao i reflektori koji će osvjetljavati vijadukt u bojama zastave Bosne i Hercegovine s obzirom da je ovo trenutno najviši izgrađeni vijadukt u BiH.

Na potezu od isključenja Zenica jug do vijadukta Babina rijeka bit će završeno i asfaltiranje dionice u cut&cover tunelu te će desetak dana prije svečanog otvorenja uslijediti čišćenje cjelokupne dionice, ocrtavanje horizontalne signalizacije gdje nije ocrtana te testiranje vertikalne signalizacije i opreme.

Ubrzanim tempom se radi i na dijelu dionice gdje radove vrši turski Cengiz Insat koji privodi radove na izgradnji tunela i vijadukta, a u toku su radovi i na izgradnji naplate kućice i isključenja Zenica sjever. Isključenje Zenica sjever nalazi se u zeničkom prigradskom naselju Hece, a automobili koji se upute ka sjeveru naše zemlje ponovo će se vratiti na magistralni put M-17 koji ide u pravcu Vranduka s obzirom da se dionica do Vranduka i Nemile tek gradi.

Radovi se izvode u tri smjene kako bi sve bilo spremno i ispoštovano do zacrtanih rokova, a građani BiH sigurno će dugo pamtiti 25. novembar 2020. godine i dugogodišnje čekanje i najavljivanje novih kilometara Koridora 5C.
Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19575 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 28/10/2020 13:40


Post Reply