Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderators: ExNihilo, anex

User avatar
Haris.ba
Posts: 10592
Joined: 08/09/2005 20:08

#19426 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba » 08/10/2020 15:12

Nesta mi vise zvuci kao mit ta prica da raja masovno izbjegava put oko Tarcina. Nije da toga nema, ali imaju podaci koliko se vozi ta dionica, a koliko ide prema Mostaru dnevno. Nisu to neke ogromne razlike.

Sto se tice price da kamioni zaobilaze autoput i idu magistralom prema Kiseljaku, radi se vise o polozaju te rute nego nekom izbjegavanju autoputa. Jer izbjegavao bi se autoput magistralom koja postoji uz autoput. Ne bi se ni islo na Kiseljak.

Sad sto autoceste ne uvedu neke godisnje karte za stalne korisnike koje i bile primamljive je druga stvar.


User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37029
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#19427 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders » 08/10/2020 16:21

Haris.ba wrote:
08/10/2020 15:12
Nesta mi vise zvuci kao mit ta prica da raja masovno izbjegava put oko Tarcina. Nije da toga nema, ali imaju podaci koliko se vozi ta dionica, a koliko ide prema Mostaru dnevno. Nisu to neke ogromne razlike.

Sto se tice price da kamioni zaobilaze autoput i idu magistralom prema Kiseljaku, radi se vise o polozaju te rute nego nekom izbjegavanju autoputa. Jer izbjegavao bi se autoput magistralom koja postoji uz autoput. Ne bi se ni islo na Kiseljak.

Sad sto autoceste ne uvedu neke godisnje karte za stalne korisnike koje i bile primamljive je druga stvar.
Tako je. Dio kamiona ide na Mostarsko i onda dalje na odredišta do kojih ionako ne može autocestom (Kiseljak je jedno od njih). Isto tako, ljudi koji žive u prigradskim naseljima Sarajeva kojim i nije neka razlika (od Hadžića do Ilidže).

Sumnjam da autoput ne koristi neko ko iz pravca Tarčina ide npr. za Brezu i Visoko.

User avatar
mk ultra
Posts: 9702
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Rodzakland

#19428 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mk ultra » 08/10/2020 17:01

Zato sto je regionalac do Podlugova {Breze i Vareša} i Visokog u katastrofalnom stanju, nesto su iza podlugova prema cekrekcijama renovirali ali i to je traljavo islo... ugl sve je 50kmh ogranicenje od Semizovca do Visokog...

Ne mora biti AC, ali barem daj cestu gdje se moze uraditi 70kmh prosjecna brzina bez problema... to je nemoguce kod nas izgleda, jer bi svako volio da se uz glavnu cestu prinese

User avatar
Haris.ba
Posts: 10592
Joined: 08/09/2005 20:08

#19429 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris.ba » 08/10/2020 22:30

U Brckom je ocito moguce. :bih:

Znaci kada se ima volja, moze magistrala bez kapija kuca.

User avatar
Better Man
Posts: 14387
Joined: 01/10/2006 20:10

#19430 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Better Man » 08/10/2020 22:36

mk ultra wrote:
08/10/2020 17:01
Zato sto je regionalac do Podlugova {Breze i Vareša} i Visokog u katastrofalnom stanju, nesto su iza podlugova prema cekrekcijama renovirali ali i to je traljavo islo... ugl sve je 50kmh ogranicenje od Semizovca do Visokog...

Ne mora biti AC, ali barem daj cestu gdje se moze uraditi 70kmh prosjecna brzina bez problema... to je nemoguce kod nas izgleda, jer bi svako volio da se uz glavnu cestu prinese
Od Podlugova do Visokog je dobard dio ceste renoviran, tačnije do Vratnice, tj malo poslije iste. Ali treba na prvu banderu objesiti onog koje poslije Čekrčića postavio usporivaće. Kad skroz usporiš osjetiš onaj ružni zvuk kad prelaziš preko istih. Katastrofa.


User avatar
moon_walker_90
Posts: 840
Joined: 21/12/2012 18:16
Location: Ćućurak

#19432 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by moon_walker_90 » 09/10/2020 15:34

drug_profi wrote:
09/10/2020 00:36
:serbo: :stolica:

User avatar
RJ57
Posts: 1275
Joined: 10/04/2017 15:12

#19433 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 » 14/10/2020 10:16

http://www.federalna.ba/bhs/vijest/3370 ... IA_YEGVVvc

tekst je ok, ali onda na kraju ide gnjusna laž: “ukoliko bude sve teklo prema planu i ne bude većih problema, novih osam kilometara autoceste bit će u funkciji na ljeto 2022. godine

User avatar
Nivelacija
Posts: 3733
Joined: 24/08/2018 23:15
Location: Travnik

#19434 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Nivelacija » 15/10/2020 16:07

RJ57 wrote:
14/10/2020 10:16
http://www.federalna.ba/bhs/vijest/3370 ... IA_YEGVVvc

tekst je ok, ali onda na kraju ide gnjusna laž: “ukoliko bude sve teklo prema planu i ne bude većih problema, novih osam kilometara autoceste bit će u funkciji na ljeto 2022. godine
Nije laz, kraj ove dionice je 15 metara udaljen od m17 i logicno da ce spojiti privremenim spojem odmah po zavrsetku 2022 godine.

User avatar
RJ57
Posts: 1275
Joined: 10/04/2017 15:12

#19435 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 » 15/10/2020 20:29

Nivelacija wrote:
15/10/2020 16:07
RJ57 wrote:
14/10/2020 10:16
http://www.federalna.ba/bhs/vijest/3370 ... IA_YEGVVvc

tekst je ok, ali onda na kraju ide gnjusna laž: “ukoliko bude sve teklo prema planu i ne bude većih problema, novih osam kilometara autoceste bit će u funkciji na ljeto 2022. godine
Nije laz, kraj ove dionice je 15 metara udaljen od m17 i logicno da ce spojiti privremenim spojem odmah po zavrsetku 2022 godine.
15m uvis. vidjećemo.

username_here
Posts: 103
Joined: 03/04/2019 18:05

#19436 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by username_here » 15/10/2020 20:51

https://avaz.ba/bih/eu-bih/602380/satle ... -korupcije

Pozvao ih na raport ko djecicu hahaha, znaci jos samo 27 godina da sacekamo pa se fino provozati ko ljudi :)

https://www.klix.ba/biznis/sattler-orga ... /201015137

User avatar
So What!
Posts: 8000
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19437 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 12:40


User avatar
So What!
Posts: 8000
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19438 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 13:01

Izgradnja Zeničke obilaznice [Klopče - Donja Gračanica] - 01. 10. 2020.

Image

Image

User avatar
Porodice Foht
Posts: 1448
Joined: 14/01/2019 04:56

#19439 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Porodice Foht » 17/10/2020 13:10

https://uploads.tapatalk-cdn.com/202010 ... 1fdd0d.jpg

Kad Johann Sattler trazi da budu veci lotovi, brze procedure i manje korupcije vlasti BiH, tek tada bi se neki slozili ovdje a inace brane kako eto ne mozemo mi kao u RS graditi autocestu po 30 km u komadu. :twisted:

User avatar
holowey
Posts: 7447
Joined: 10/11/2008 10:53
Location: Дишем ти за вратом...

#19440 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by holowey » 17/10/2020 13:48

jbg, po lotu se cvakne 100k-200k, ne moze vise da ne bi bilo ofirno...pa je bolje 10 manjih lotova nego tri veca...

User avatar
So What!
Posts: 8000
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19441 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 15:47

Kod Vranduka se grade vijadukti preko rijeke Bosne kao dio autoputa pored Zenice
Image

Trasa autoceste poddionica Vranduk - Ponirak je dio dionice Poprikuše - Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila - Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak - Vraca.

Ukupna dužina ove dionice prema projektu iznosi 5,3 kilometra, a na trasi se grade mostovi Vranduk 1 i Vranduk 2 koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk te tri manja vijadukta. Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz veoma strme padine.

Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku, zbog čega je isprojektovan značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje.

Ekipa portala Klix.ba danas je posjetila ovu dionicu, a prema posljednjim informacijama na dva sektora su završeni geodetski radovi, a u toku su radovi na gradnji vijadukta i mostova koji će spajati desnu i lijevu obalu rijeke Bosne.

Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru 5C dionice Poprikuše - Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Vranduk - Ponirak, potpisan je 15. maja 2019. godine, a izvođač radova je konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH).

Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Vranduk - Ponirak je 76.592.799 eura s PDV-om, a sredstva su osigurana putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID).

Radovi su počeli 19. augusta prošle godine, a rok za završetak radova je 24 mjeseca.
Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8000
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19442 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 15:49


User avatar
So What!
Posts: 8000
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19443 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 15:51

Za dionicu pored Tešnja 340 miliona eura
Vlada FBiH danas je podržala inicijativu da kreditnim zaduženjem kod Evropske investicijske banke (EIB) budu osigurana sredstva za izgradnju dionice autoceste Poprikuše – Medakovo na Koridoru Vc u iznosu do 340.000.000 eura. Također, prihvatila je informaciju o kreditu EIB-a, kao osnovi za vođenje pregovora.

Image

Zaduženi su Federalno ministarstvo finansija, Federalno ministarstvo prometa i komunikacija i JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar zadužila da u tim za pregovore o kreditu imenuju ovlaštene predstavnike.

Konačna odluka o zaduženju bit će donijeta po okončanju pregovora sa EIB-om, s kojom će biti utvrđeni konačni uvjeti kreditnog zaduženja. Krajnji dužnik po ovom kreditnom zaduženju su Autoceste FBiH.

Federalno ministarstvo finansija će Vladi Federacije BiH podnijeti informaciju o pregovorima i tekst usaglašenog Ugovora između Bosne i Hercegovine i EIB-a, a današnje zaključke će dostaviti Ministarstvu finansija i trezora BiH radi provođenja dalje procedure u vezi s kreditnim zaduženjem.

Dionica Poprikuše – Medakovo duga je 35 kilometara, a ukupna procijenjena vrijednost izgradnje inadzora nad izgradnjom je 362 miliona eura. Dionica se sastoji od dva dijela i to Medakovo – Ozimice i Ozimice – Poprikuše. Na ovoj trasi je i tunel dužine 1.800 metara te dvostrana odmorišta Tugovo i Galovac.

Sekcija od Ozimica do Tatarbudžaka je u koridoru trase koju je prethodno usvojila lokalna zajednica. Od Tatarbudžaka se trasa spušta na područje naselja Šećin Han između koridora trase magistralne ceste i željeznice, s jedne, te korita rijeke Bosne, s druge strane. Dalje, trasa uglavnom ide tim koridorom do početka naredne dionice Poprikuše – Zenica sjever. Trasa dodiruje naselja Varišište, Šećin Han, Brezovo Polje i u Golubinji završava. Na samom spoju dionica predviđena je petlja Poprikuše.

Na ovoj trasi je predviđeno 10 mostova dužina od 35 metara do najdužeg od 406 metara. Uglavnom su veći i zahtjevniji objekti projektovani preko korita rijeke Bosne, magistralne ceste i željezničke pruge. Trasa uključuje i četiri tunela dužina od 225 do 770 metara, te jedno odmorište.

Izgradnjom ove dionice Tešanj kao industrijski kraj će izaći na autoput.
Biznis Info

User avatar
So What!
Posts: 8000
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19444 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 15:55

Pogledajte hercegovački autoput iz zraka, obavljeno probno postavljanje asfalta


Dionica hercegovačkog autoputa između buduće petlje i mosta Počitelj i sela Hodbina kod Bune gradi se od maja 2018. godine. Kompanija Hering objavila je video snimljen dronom, a koji prikazuje cjelokupnu saobraćajnicu od početka do kraja.

Poddionica Buna – Počitelj je duga 7,2 km i dio je dionice autoceste na Koridoru 5c Mostar jug – Počitelj. Poddionica je locirana na geološki izuzetno povoljnom, relativno ravnom terenu. Počinje na oko 4 km južno od sela Hodbina. Trasa autoputa je položena tako da ne presijeca gušće naseljena područja, nego prolazi iznad kanjona rijeke Neretve u blizini nekoliko naseljenih mjesta i završava neposredno ispred petlje Počitelj. Trasa uključuje dva natputnjaka, jedan potputnjak i dva prolaza za životinje, kao i izgradnju dvostranog odmorišta Rotimski potok.

Dionica Buna - Počitelj dugačka je 7,2 kilometra, a karakterišu je relativna ravnica i krš, koštala je oko 32 miliona eura i za njenu funkcionalnost potreban je most Počitelj koji je trenutno u izgradnji.



Iako je gradnja trebala trajati 18 mjeseci, odnosno do juna 2020. godine, rokovi su evidentno probijeni. Ipak, krajem septembra obavljeno je probno postavljanje asfalta koje je svojevrsna najava početka posljednje faze radova.

Trasa počinje na oko četiri kilometra južno od sela Hodbine i ne presijeca gušće naseljena područja nego prolazi iznad kanjona Neretve u blizini nekoliko naseljenih mjesta i završava neposredno ispred petlje Počitelj, pojašnjeno je iz Autocesta FBiH.

Ugovor koji je Hering potpisao u maju 2018. godine s JP Autoceste FBiH vrijedan je 25,7 miliona eura, a sredstva su osigurana putem Evropske banke za obnovu i razvoj, a nadzor nad gradnjom vrši kompanija Aecom S.L.U. iz Španije.
Klix

User avatar
So What!
Posts: 8000
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19445 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 15:57

Izgradnja dionice Tarčin - Ivan - 04. 10. 2020. @ Mamkić (Skyscrapercity forum)

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8000
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19446 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 16:01

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8000
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19447 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 16:03

Autoceste FBiH - Izgradnja na svih osam gradilišta nije stala i ima kontinuitet
Image

Javno preduzeće Autoceste FBiH je u okolnostima uzrokovanim pandemijom koronavirusa, uz sve preventivne mjere zaštite radnika i stvaranja sigurnih uslova rada, inteziviralo izgradnju Koridora Vc kao kapitalnu investiciju s obzirom na to da je to jedna od ključnih mjera za pomoć domaćoj privredi i domaćim kompanijama u aktuelnim uslovima.

"Tako izgradnja na svih osam gradilišta, čiji su ugovori vrijedni 780 miliona KM, nije stala ni danas. Ključni projekti koje smo započeli imaju svoj kontinuitet i planiramo ih završiti u predviđenim rokovima. Imamo radove u sjevernom dijelu koji sad ide do Nemile, zatim u centralnom dijelu, to je tunel Ivan. Također, tu su dionice na jugu, Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići, sa jednim impozantnim objektom, sa mostom Počitelj koji je dug gotovo kilometar", kazali su u Autocestama FBiH.

Krajem augusta su počeli i radovi na dionici Tarčin – ulaz u tunel Ivan tako da su trenutno ukupno 43 kilometra u izgradnji. Samo u ovoj godini u Autocestama FBiH planiraju da završe radove vrijedne 420 mililiona KM.

"U sadašnjim uslovima, odgovornost ove kompanije povećava se nekoliko puta i prelazi u formu društvene odgovornosti s obzirom na to da su brojni ekonomski procesi u Federaciji zaustavljeni. Mi smo svjesni da 100 miliona KM uloženih u izgradnju Koridora, kad se primijene multiplikatori, utiče na GDP sa gotovo 300 miliona KM direktnih i indirektnih efekata. To znači, kada se planiranih 420 mililion KM uloži u autocestu, efekt na privredu će biti trostruko veći", ističu u Autocestama FBiH.

Radovi na Zeničkoj zaobilaznici odvijaju se planiranom dinamikom i u završnoj su fazi. Planirano je da u novembru puste u promet novih 11 kilometara autoceste na Koridoru Vc.

"Zenička obilaznica je najzahtjevniji projekt na Koridoru Vc, a posebno poddionica Klopče – Donja Gračanica gdje je zbog složenih terenskih uvjeta, koji nisu bili detaljno obrađeni u glavnome projektu, trebalo mijenjati projektnu dokumentaciju, a još jedno od obilježja izgradnje autoceste na ovom dijelu je aktiviranje klizišta, što je uzrokovalo neželjene zastoje" – kazali su u Autocestama, napominjući da su svi zastoji otklonjeni, te da više stotina radnika kontinuirano radi na izgradnji ove dionice.

Osim na izgradnji Zeničke obilaznice, u zeničkoj regiji se gradi još osam kilometara autoceste. To su dvije dionice Ponirak – Vraca, odnosno tunel Zenica I Vranduk- Ponirak. Za nastavak gradnje prema sjeveru u toku su tenderske procedure za dvije dionice, Nemila – Vranduk i Poprikuše – Nemila.

Kada je riječ o naplati cestarine, Autoceste FBiH su od 16. marta ove godine zabilježile pad prometa vozila na autocesti. Za prvih šest mjeseci ove godine ostvareno je smanjenje prometa vozila od 18,04 posto, što je rezultiralo padom prihoda od naplate cestarine od 17,07 posto.

Izgradnja kapitalnog i u strateškom smislu najvažnijeg, ali i tehnički najzahtjevnijeg projekta na Koridoru Vc - tunela Prenj, planirano je da krene iduće godine i da traje šest godina. Izgradnjom tunela Prenj praktički će biti okončana izgradnja koridora kroz Federaciju BiH te omogućeno prometno povezivanje juga i sjevera zemlje. Dužina tunela Prenj, po idejnom projektu, iznosi 10,165 km, što ga čini najdužim tunelom u regiji.

Vlada FBiH je augustu ove godine donijela odluku kojom je izgradnja dionice autoceste tunel Prenj na koridoru Vc, u dužini od 12 km, od javnog interesa za Federaciju Bosne i Hercegovine, što znači da se može krenuti s procesom eksproprijacije. Nabava radova za izgradnju tunela vršit će se po principu žutog FIDIC-a uz elemente zelenog FIDIC-a kako bi se u pogledu konačne cijene izgradnje rizik investitora smanjio na minimum. Dosad je za potrebe raspisivanja tendera za izgradnju tunela pripremljen idejni projekt trase, čvorova i objektata, zatim geotehničke i studije utjecaja na okoliš, a urađena je i prometna studija, te su ažurirane studije izvodljivosti novoprojektirane dionice.

S bzirom na pokazatelje aktualnog i perspektivnog inteziteta prometa ovaj tunel će se graditi u dvije etape. U prvoj će se izvršiti probijanje obje tunelske cijevi sa izradom primarne podgrade, sustava odvodnje i nosivih slojeva kolničke konstrukcije, nakon čega se jedna tunelska cijev konzervira i korisit će se za servisne potrebe (ventilacija, putevi evakuacije, pristup hitnih službi). Druga tunelska cijev, namjenski povećanih gabarita, izgrađuje se i oprema do pune funkcionalnosti za dvosmjerni režim prometa.

Procijenjena vrijednost građevinskih radova i nadzora nad izvođenjem radova za tunel Prenj iznosi 240 miliona eura, a izvori finansiranja su Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropska investicijska banka (EIB), a ostatak sredstava će biti osiguran iz bespovratnih EU grant sredstava i iz vlastitih sredstava JP Autoceste FBiH.

Kada je riječ o izgradnji brze ceste Sarajevo-Beograd, kako je rečeno, radi se o državnom projektu koji je u nadležnosti Ministarstva komunikacija i prometa BiH.

JP Autoceste FBiH su za cestovni pravac Sarajevo-Žepče-Tuzla-Brčko-Bijeljina-Beograd uradile projektno-studijsku dokumentaciju i to: za dionicu autoceste Žepče-Tuzla 2015. godine urađena je projektno-studijska dokumentacija na nivou Idejnog projekta i Studije izvodljivosti, a dužina ove dionice autoceste je 55,4 km sa cijenom izgranje bez PDV-a od 726 miliona eura; te za dionicu autoceste Tuzla – Brčko 2012. godine urađena je projektno-studijska dokumentacija na nivou Idejnog projekta i Studije izvodljivosti, a dužina ove dionice autoceste je 44,83 km sa cijenom izgradnje bez PDV-a od 466 miliona eura.

Za cestovni pravac Sarajevo - Višegrad - Beograd, Delegacije EU u BiH je 2017. godine uradila projektno-studijsku dokumentaciju na nivou preliminarnih studija i projekata za izgradnju ceste na Ruti 3: Sarajevo - Vardište.
Akta

User avatar
So What!
Posts: 8000
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19448 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 16:34

Izgradnja dionice Zvirovići - Počitelj [11 km] - 06. 10. 2020.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8000
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19449 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 16:37

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
So What!
Posts: 8000
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19450 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 17/10/2020 16:41

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Post Reply