Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderators: ExNihilo, anex

User avatar
avenija
Posts: 1331
Joined: 29/03/2016 16:20

#19376 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by avenija » 06/10/2020 14:54

Tuzla + 70 km precnika 500 k ljudi
Zenica +70 km precnika 500 k ljudi

veza izmedju nepostoji osim konjske staze preko Vozuce.

Dvije izuzetno privredno jake regije apsolutno nepovezane, potencijal neiskoristen.


toooka
Posts: 97
Joined: 15/02/2016 08:12

#19377 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by toooka » 06/10/2020 15:38

Ljudi moji, pa vi pričate da li će nekome biti isplativo ili ne voziti autoputem. Ako je iko od vas prolazio npr Jadranskom magistralom (ja godišnje prođem par puta od Rijeke gore do Ploča sa motorom) nema kamiona, svi koriste autoput, iako realno gledajući njihova ta magistrala je u tako dobrom stanju da mi rijetko gdje imamo takav asfalt... koristit ce se i kod nas sve to, ne treba samo misliti na to da neko ide iz Tuzle u Sarajevo i obratno, bit ce tu dosta tranzita sa sjevera...

Dope_Man
Posts: 4549
Joined: 03/06/2016 16:31

#19378 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man » 06/10/2020 16:08

Tema nije da li nam trebaju autoputevi, da li ce ih ko korisiti niti ista slicno. Konkretno pitanje o kom smo evo pisali zadnjih par postova je:

Da li je ruta Tuzla - Zepce - Zenica - Sarajevo, u formi autoputa, alternativa direktnoj magistralnoj ruti Tuzla - Sarajevo.

Neki od nas smo iznijeli razloge zasto mislimo da nije, drugi zasto misle da jeste. Mene ti drugi nisu uvjerili, jer i dalje smatram da najveci broj ljudi koji ide trenutnom rutom Tuzla - Sarajevo ne bi isao ovom drugom rutom, ni da je sve autoput, jer bi potrosili vise goriva, platili bi poprilicnu sumu za putarinu, a dosli bi manje-vise za slicno vrijeme.

Kako sam ranije rekao, Tuzlu je jeftinije, i logicnije, nakaciti na AP kod Doboja, a do tamo srediti cestu da ide u profilu 2+2 i da se malo odvoji od kuca i dvorista koja su se nakacila na nju. Daleko jeftinije od AP-a kroz brda, a tamo svakako prolazi AP koji je primarni projekat kada su AP u pitanju.

Lijepo je sanjati autoputeve na sve strane, ali cinjenica je da se jedva gradi i ovaj jedan, besmisleno je zamisljati jos nekakvih ruta, pogotovo kroz brda ako se mogu malo srediti magistrale i napraviti da je to daleko bolja i sigurnija cesta nego danas.

User avatar
Hame_
Posts: 2018
Joined: 31/08/2007 21:42
Location: Srebrenik, Tuzlanska županija, BiH
Contact:

#19379 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Hame_ » 06/10/2020 17:04

costacurta wrote:
05/10/2020 14:49
Kakva luka, neće to profercerat sve dok je ove kamionske mafije.
Pa kamioni bi imali najviše koristi od prevoza iz Luke Brčko.

Ima tu oko Luke još nešto, ali nisam dalje istraživo.

Ima posla i bez Luke :evil:

User avatar
Laertes
Posts: 3381
Joined: 08/01/2015 18:25

#19380 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Laertes » 06/10/2020 17:40

Dope_Man wrote:
06/10/2020 16:08
Tema nije da li nam trebaju autoputevi, da li ce ih ko korisiti niti ista slicno. Konkretno pitanje o kom smo evo pisali zadnjih par postova je:

Da li je ruta Tuzla - Zepce - Zenica - Sarajevo, u formi autoputa, alternativa direktnoj magistralnoj ruti Tuzla - Sarajevo.

Neki od nas smo iznijeli razloge zasto mislimo da nije, drugi zasto misle da jeste. Mene ti drugi nisu uvjerili, jer i dalje smatram da najveci broj ljudi koji ide trenutnom rutom Tuzla - Sarajevo ne bi isao ovom drugom rutom, ni da je sve autoput, jer bi potrosili vise goriva, platili bi poprilicnu sumu za putarinu, a dosli bi manje-vise za slicno vrijeme.

Kako sam ranije rekao, Tuzlu je jeftinije, i logicnije, nakaciti na AP kod Doboja, a do tamo srediti cestu da ide u profilu 2+2 i da se malo odvoji od kuca i dvorista koja su se nakacila na nju. Daleko jeftinije od AP-a kroz brda, a tamo svakako prolazi AP koji je primarni projekat kada su AP u pitanju.

Lijepo je sanjati autoputeve na sve strane, ali cinjenica je da se jedva gradi i ovaj jedan, besmisleno je zamisljati jos nekakvih ruta, pogotovo kroz brda ako se mogu malo srediti magistrale i napraviti da je to daleko bolja i sigurnija cesta nego danas.
Svakako, u potpunosti se slažem. Ali gdje misliš da bi se provukla ta cesta? Na Tz i Lukavac području bi kao i moglo, ali onda gdje počinje Gračanica i Doboj Istok, nema šanse.

User avatar
studeni76
Posts: 3115
Joined: 03/06/2009 14:12

#19381 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by studeni76 » 06/10/2020 18:14

Neka je pomaknu malo prema Ozrenu, prema Spreci. Svakako su poplave zatrovale ta polja, nije se zdravo iz njih hraniti. Naprave novu trasu a postojeca neka u dijelu nakon Sizja ili Dobosnice ostane lokalna cesta

User avatar
Laertes
Posts: 3381
Joined: 08/01/2015 18:25

#19382 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Laertes » 06/10/2020 19:00

studeni76 wrote:
06/10/2020 18:14
Neka je pomaknu malo prema Ozrenu, prema Spreci. Svakako su poplave zatrovale ta polja, nije se zdravo iz njih hraniti. Naprave novu trasu a postojeca neka u dijelu nakon Sizja ili Dobosnice ostane lokalna cesta
Nema gdje tamo, RS...

User avatar
studeni76
Posts: 3115
Joined: 03/06/2009 14:12

#19383 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by studeni76 » 06/10/2020 22:49

Pa i govorimo o putu Tuzla-Doboj (RS)! Sastavni dio drzave,jbg. I da bi do Orasja dosao moras proci kroz RS

mistek
Posts: 2049
Joined: 23/05/2010 15:16

#19384 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek » 06/10/2020 23:06

Pa nije vala teško napisati prioritete u izgradnji (auto)cesta u BiH. Sve ceste su dobrodošle i mislim da niko ne kaže da ne bi super bilo imati cestu Tuzla-Žepče, ali to nije prioritet nikako. Puno je važnije da Tuzla ima smislenu poveznicu sa Sarajevom i sa državnom granicom.

Ja bih te prioritete u segmentu autocesta i brzih cesta u FBiH poredao ovako:
1. Koridor VC svakako. To je kičma i tu ne bi trebalo biti razilaženja.
2. Veza Sarajevo-Tuzla koja prati postojeći pravac M18 i koja mora na sjeveru zaobići gusto naseljeno područje i na masu dijelova se proširiti i modernizovati.
3. Brza cesta dolinom Lašve, a onda spoj Travnik-Jajce.
4. Brza cesta ili makar magistralna bez milion priključaka Tuzla-Doboj, dolinom Spreče.
5. Brza cesta ili makar magistralna bez milion priključaka Tuzla-Srebrenik-Orašje.

U idealnim uslovima, ovim bi se riješila većina problema u ovom segmentu. Ovdje treba dodati eto Hranjen i put prema Goraždu koji se pravi, pa će biti gotovo makar za 10 godina, spoj Mostara sa zapadnom Hercegovinom kroz brzu cestu Mostar-Široki Brijeg, te spoj Neuma preko Stoca sa ostatkom države. Ostalo bi još možda nešto da se radi po Krajini, ali gore u biti samo treba modernizacija i eventualno krak prema Prijedoru, mada ja nisam siguran u isplativost istog.

U RS će očito raditi spajanje Banja Luke i Bijeljine, što je na bilo koji način sasvim ok. Generalno, mislim da je tamo to osovina svakako. Oni u najvećoj mjeri moraju modernizovati postojeće magistrale. Eh da, postoji tu i ta veza Sarajeva sa Beogradom i ja fakat ne vidim značajan problem da, ako ne može drugačije, to ide Pale-Goražde-Višegrad-Vardište. :)

mistek
Posts: 2049
Joined: 23/05/2010 15:16

#19385 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek » 06/10/2020 23:15

I da, diskutovali smo to negdje prije par sedmica - od Šićkog do Lukavca nema nikakvog problema da se pruži cesta 2x2, odnosno sve do ulaza u Puračić. Eh sad, možda ne poznajem dovoljno prilike tamo, vlasništva, teren i čuda, ali gledajući samo kartu, cesta bi mogla ići uz rijeku Spreču sve do Miričine. Zaobilazak tu zahtijeva vjerovatno neki specijalan poduhvat. Dio do Gračanice je opet ok uz postojeću magistralu, samo da se proširi, pa je i obilaznica Gračanice meščini već sada sasvim ok i ima prostora da se i tu uradi proširenje. Dalje bih cestu usmjerio tik uz entitetsku granicu, južnije od postojeće. Eh sad, kako uvezati do kraja, ne znam :D

User avatar
studeni76
Posts: 3115
Joined: 03/06/2009 14:12

#19386 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by studeni76 » 06/10/2020 23:42

Kao sto i kazes na dijelu petlja Sicki brod-ulaz u Puracic je teren manje vise cist. Ima par benzinskih pumpi al neka to rjesava onaj ko im je dozvolu izdao. Eh problem je Puracic i Devetak na podrucju opstine Lukavac, tu su vec kuce na putu. po meni bi najidealnije i najjeftinije rjjesenje bilo skrenut put desno kod BP Sile petrol i uci na obod rudnika Sikulje. Zemlja je drzavna i beskorisna, rudnik je tu zavrsio radove. Tim dijelom bi cesta mogla doci sve do pred ulaz u Dobosnicu gdje bi se mogla ukrstiti sa postojecom magistralom i onda potezom prema Krtovi nastaviti dalje za Gracanicu.
PS dalje od opstine Lukavac nema mjesta za prosirenje postojece ceste. Miricina, Orahovica, Pribava, Lohinja, sve je to naseljeno do asfalta, nema mjesta ni za posten trotoar. Samo se moze spustit u polje sa novim pravcem, nema druge.
Al sve je ovo mastanje

mistek
Posts: 2049
Joined: 23/05/2010 15:16

#19387 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek » 07/10/2020 00:15

Pa vala bi Tuzlaci i uopšte ljudi od utjecaja iz tog kraja MORALI da pokrenu takve inicijative. Ne ovise ni o kome, a znači im mnogo, stvarno mnogo. Ja generalno nisam puno puta prolazio tom cestom, ali je to klasični haos sa bezbroj priključaka u naseljenim mjestima koliko se sjećam. Doduše, ako bi uradili kako Bog zapovijeda liniju jug-sjever, dakle ovo prema Srebreniku i dalje Orašju, shvatam i da ovo ostane kako jeste (Lukavac svakako treba spojiti brzom cestom).Realno, neće ta cesta onda biti opterećena nikakvim tranzitom. Ali, koliko bi samo cijeli taj kraj procvjetao uz bolju saobraćajnu infrastrukturu. :)

User avatar
So What!
Posts: 7995
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19388 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 07/10/2020 03:09

studeni76 wrote:
06/10/2020 22:49
Pa i govorimo o putu Tuzla-Doboj (RS)! Sastavni dio drzave,jbg. I da bi do Orasja dosao moras proci kroz RS
Ne mora se do Orašja kroz RS.

costacurta
Posts: 1982
Joined: 05/05/2005 08:25

#19389 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by costacurta » 07/10/2020 08:19

mistek wrote:
07/10/2020 00:15
Pa vala bi Tuzlaci i uopšte ljudi od utjecaja iz tog kraja MORALI da pokrenu takve inicijative. Ne ovise ni o kome, a znači im mnogo, stvarno mnogo. Ja generalno nisam puno puta prolazio tom cestom, ali je to klasični haos sa bezbroj priključaka u naseljenim mjestima koliko se sjećam. Doduše, ako bi uradili kako Bog zapovijeda liniju jug-sjever, dakle ovo prema Srebreniku i dalje Orašju, shvatam i da ovo ostane kako jeste (Lukavac svakako treba spojiti brzom cestom).Realno, neće ta cesta onda biti opterećena nikakvim tranzitom. Ali, koliko bi samo cijeli taj kraj procvjetao uz bolju saobraćajnu infrastrukturu. :)
U ovom boldiranom leži sva mudrost. Ima ih mnogo sa TK koji učestvuju u najvišim nivoima vlasti, ali iz nekog razloga čim se ukaže Karaula oni ko da ograjišu.
Zaljube se u Sarajevo, šta li, a dok ne pređu Karaulu pina im usta neravnomjerne raspodjele, loših puteva itd itd.
Sve ijedan goli shupak, od Selima, Mašića, SalkA, Jašarevića, Begića, Ilića, Elzine i Kuke( :lol: ) itd. De izaberi koji od njih je politcar al u pravom smislu te riječi? Grohotom se smijem. Uglavnom go seljak kome je njegov džep najbitniji, ebe im se za modernizaciju jer nemaju predstavu šta je to. Ebe im se za narod,
Kae Branković "naslijeđen model", od koga naslijeđen shupchino jedna?!
Ja sam se pomirio sa tim da neću vidjeti nikakvu novu saobraćajnicu na TK za svog života, još sad nakon ovih "rekonstrukcija" mostića i tunela jasno je da smo ebani.
Ase nadam da ću ih barem vidjeti u novom državnom zatvoru, ako ništa :roll:

User avatar
studiorum_tuzlaensis
Posts: 3476
Joined: 08/07/2015 11:06
Location: sa vraca

#19390 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by studiorum_tuzlaensis » 07/10/2020 08:44

Tuzla - Žepče je trebao biti prioritet prije 15 godina i da se gradi zajedno sa Sa-Ze. Nakon toga veza za sa Mostarom i Banjalukom. Brza cesta Lašva - Donji Vakuf (ili barem Travnik) također, fijasko živi 15 godina pripremanja tendera i fingiranja trase po mjeri lokalnih stranačkih glavonja. Uvezivanje gradova BiH je trebao biti prioritet svih koji vole ovu državu a ne veza prema Splitu, Zagrebu ili Osijeku.

Besmisleno je prvo graditi vezu u Orašju ili prema Bijači, prvenstveno iz razloga što BiH neće biti tranzitna ruta u skorije vrijeme. Za tranzit robe može i željeznica odraditi posao. Daleko smo mi od EU i slobodnog kretanja roba i tržišta, zato bi bilo idealno da su gradovi unutar države uvezani...

ali

ali
ali

toooka
Posts: 97
Joined: 15/02/2016 08:12

#19391 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by toooka » 07/10/2020 09:33

costacurta wrote:
07/10/2020 08:19
mistek wrote:
07/10/2020 00:15
Pa vala bi Tuzlaci i uopšte ljudi od utjecaja iz tog kraja MORALI da pokrenu takve inicijative. Ne ovise ni o kome, a znači im mnogo, stvarno mnogo. Ja generalno nisam puno puta prolazio tom cestom, ali je to klasični haos sa bezbroj priključaka u naseljenim mjestima koliko se sjećam. Doduše, ako bi uradili kako Bog zapovijeda liniju jug-sjever, dakle ovo prema Srebreniku i dalje Orašju, shvatam i da ovo ostane kako jeste (Lukavac svakako treba spojiti brzom cestom).Realno, neće ta cesta onda biti opterećena nikakvim tranzitom. Ali, koliko bi samo cijeli taj kraj procvjetao uz bolju saobraćajnu infrastrukturu. :)
U ovom boldiranom leži sva mudrost. Ima ih mnogo sa TK koji učestvuju u najvišim nivoima vlasti, ali iz nekog razloga čim se ukaže Karaula oni ko da ograjišu.
Zaljube se u Sarajevo, šta li, a dok ne pređu Karaulu pina im usta neravnomjerne raspodjele, loših puteva itd itd.
Sve ijedan goli shupak, od Selima, Mašića, SalkA, Jašarevića, Begića, Ilića, Elzine i Kuke( :lol: ) itd. De izaberi koji od njih je politcar al u pravom smislu te riječi? Grohotom se smijem. Uglavnom go seljak kome je njegov džep najbitniji, ebe im se za modernizaciju jer nemaju predstavu šta je to. Ebe im se za narod,
Kae Branković "naslijeđen model", od koga naslijeđen shupchino jedna?!
Ja sam se pomirio sa tim da neću vidjeti nikakvu novu saobraćajnicu na TK za svog života, još sad nakon ovih "rekonstrukcija" mostića i tunela jasno je da smo ebani.
Ase nadam da ću ih barem vidjeti u novom državnom zatvoru, ako ništa :roll:
Haha.. sve si u pravu. Vecina njih dobije službeno auto i onda boooooli njih briga za rupe na cesti

User avatar
ja71
Posts: 4356
Joined: 31/03/2006 14:45

#19392 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by ja71 » 07/10/2020 09:39

cista glupost bila sto Vc nije zamisljen preko Tuzle.
Sad se ova diskusija ne bi vodila a 2 najveca grada u Federaciji bi davno bila spojena

Ci-Nick
Posts: 3261
Joined: 15/03/2015 17:38

#19393 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Ci-Nick » 07/10/2020 09:47

ja71 wrote:
07/10/2020 09:39
cista glupost bila sto Vc nije zamisljen preko Tuzle.
Sad se ova diskusija ne bi vodila a 2 najveca grada u Federaciji bi davno bila spojena
Nije glupost što se gradi, kako se gradi, istina nema potrebe da ide dalje od Doboja prema Šamcu, dovoljno je da se priključi na autoput Doboj-Banja Luka.
A trebalo je tu da se napravi trougao, Doboj-Tuzla, Tuzla-Sarajevo i Doboj-Zenica-Sarajevo. Ili još bolje Tuzla-Žepče-Zenica-Sarajevo.
Last edited by Ci-Nick on 07/10/2020 09:51, edited 1 time in total.

User avatar
studiorum_tuzlaensis
Posts: 3476
Joined: 08/07/2015 11:06
Location: sa vraca

#19394 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by studiorum_tuzlaensis » 07/10/2020 09:48

ja71 wrote:
07/10/2020 09:39
cista glupost bila sto Vc nije zamisljen preko Tuzle.
Sad se ova diskusija ne bi vodila a 2 najveca grada u Federaciji bi davno bila spojena
To nismo mi odlučivali, a gradovi su identični prema broju stanovnika.

2013. godina
Tuzla 110.979 stan
Zenica 110.663 stan

User avatar
studiorum_tuzlaensis
Posts: 3476
Joined: 08/07/2015 11:06
Location: sa vraca

#19395 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by studiorum_tuzlaensis » 07/10/2020 09:53

Koliku je samo štetu državi napravila rekonstrukcija Vranduka, mislim da se može mjeriti u procentima GDP-a. Isto će biti i sa Crnajom.

Tuneli i mostovi se moraju rekonstruisati, tu nema priče, ali do tada je trebalo napraviti barem jedan alternativni put.

costacurta
Posts: 1982
Joined: 05/05/2005 08:25

#19396 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by costacurta » 07/10/2020 10:09

studiorum_tuzlaensis wrote:
07/10/2020 09:53
Koliku je samo štetu državi napravila rekonstrukcija Vranduka, mislim da se može mjeriti u procentima GDP-a. Isto će biti i sa Crnajom.

Tuneli i mostovi se moraju rekonstruisati, tu nema priče, ali do tada je trebalo napraviti barem jedan alternativni put.
Upravo.
Gledam maloprije prilog na Prvoj, izgradnja autoputeva u Srbiji. Trenutno aktivno gradilište na 250km :-? A izgrađeno preko 300, iduće godine započinju još 300km ulažu 4B € . Spojiće vrlobrzo Raču i Bijeljinom na Bg-Zg, Pa jbmu mater ovo kod nas sve govnjivom motkom poćerat.
Pazi, ne interesuje me jel ga Kinez gradi, Turčin ili domaće firme, koliko zavrću i kradu ali fakat je da grade. Kod nas samo KRADU!! Do kad pichka vam materina prokleta!?.
Neim'o im ko trošiti :evil:

toooka
Posts: 97
Joined: 15/02/2016 08:12

#19397 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by toooka » 07/10/2020 11:27

Kod nas se zalijecusa dionicama po 5 km a ugovara je 3 godine. Da li smo ikad imali dionicu preko 20 km u komadu da je ugovorena?

User avatar
geralt
Posts: 1756
Joined: 14/09/2017 12:45

#19398 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by geralt » 07/10/2020 11:49

toooka wrote:
07/10/2020 11:27
Kod nas se zalijecusa dionicama po 5 km a ugovara je 3 godine. Da li smo ikad imali dionicu preko 20 km u komadu da je ugovorena?
Prnjavor - Doboj dionica je bila 36 km duga. Vlakovo-Tarcin su formalno bile tri susjedne dionice koje su otvorene istovremeno i koje su zajedno oko 20 km.

User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37029
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#19399 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders » 07/10/2020 12:01

ja71 wrote:
07/10/2020 09:39
cista glupost bila sto Vc nije zamisljen preko Tuzle.
Sad se ova diskusija ne bi vodila a 2 najveca grada u Federaciji bi davno bila spojena
Tehnički neizvodivo radi terena (Nišića). Ogromne razlike u visini na par mjesta, jednostavno preteško za izgraditi autoput - možda je teoretski moguće ali bi koštalo kao da je od suhog zlata.

User avatar
Porodice Foht
Posts: 1447
Joined: 14/01/2019 04:56

#19400 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Porodice Foht » 07/10/2020 12:11

geralt wrote:
07/10/2020 11:49
toooka wrote:
07/10/2020 11:27
Kod nas se zalijecusa dionicama po 5 km a ugovara je 3 godine. Da li smo ikad imali dionicu preko 20 km u komadu da je ugovorena?
Prnjavor - Doboj dionica je bila 36 km duga. Vlakovo-Tarcin su formalno bile tri susjedne dionice koje su otvorene istovremeno i koje su zajedno oko 20 km.
Ljudi nemojte tu prvu dionicu ni spominjati jer nije Koridor Vc a i zna se da je tamo jedan baja kojem je dvorski neimar Stankovic. Tamo se prirodno sve lakse radi jer se ugradjuje samo jedan ili dva covjeka.

Post Reply