Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderators: ExNihilo, anex

Concord
Posts: 739
Joined: 14/12/2017 15:51

#18426 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Concord »

Sry greska.
User avatar
drug_profi
Posts: 26987
Joined: 16/07/2012 16:00

#18427 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Ko vam je rekao da bi tunel trebao biti sa nagibom?
Koliko ja vidim i ulaz i izlaz bi bili na slicnim n/v
User avatar
RJ57
Posts: 1482
Joined: 10/04/2017 15:12

#18428 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 »

neznam gdje ali meščini da je negdje pisalo da bi trebala biti visinska razlika od nekih 200+ metara i da to ima neke veze sa luftiranjem tunela
User avatar
drug_profi
Posts: 26987
Joined: 16/07/2012 16:00

#18429 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Mislim da je nagib od 2% losa ideja. Ali nisam ja inzenjer, nek struka kaze svoje.
medjutim gdje god sam vozio po slicnom nagibu, teska vozila su guslala desnom. To nije problem kad imas lijevu za preticanje, ali je u tunelu neces imati.
User avatar
RJ57
Posts: 1482
Joined: 10/04/2017 15:12

#18430 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 »

zato sam ja i pitao da li je planirana po jedna traka po smijeru. pretpostavljam da vjerovatno i nema druge opcije.

bilo kako bilo saznaćemo kad akobogda krene projekat, ‘vako odoka za nekih 3-5 godina
edin_the
Posts: 287
Joined: 26/08/2014 16:14

#18431 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by edin_the »

drug_profi wrote: 26/07/2020 21:49 Ko vam je rekao da bi tunel trebao biti sa nagibom?
Koliko ja vidim i ulaz i izlaz bi bili na slicnim n/v
Po preliminarnoj studiji koju ja gledam sjeverni portal je na 715 metara a južni na 625 metara nadmorske visine, dužina 10.120 metara.
User avatar
RJ57
Posts: 1482
Joined: 10/04/2017 15:12

#18432 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 »

edin_the wrote: 27/07/2020 09:22
drug_profi wrote: 26/07/2020 21:49 Ko vam je rekao da bi tunel trebao biti sa nagibom?
Koliko ja vidim i ulaz i izlaz bi bili na slicnim n/v
Po preliminarnoj studiji koju ja gledam sjeverni portal je na 715 metara a južni na 625 metara nadmorske visine, dužina 10.120 metara.
ok, to je onda upola manje. ima li tu podatak o broju voznih traka?
edin_the
Posts: 287
Joined: 26/08/2014 16:14

#18433 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by edin_the »

Na novoprojektovanoj trasi autoceste na Koridoru Vc dionica: Konjic-Jablanica-Mostar, idejnim projektom trase predviđena je izgradnja pet tunela.
Tunel br. 3, prolazi kroz planinski masiv Prenj. Na tom potezu, varijantom I, predviđena je izrada dvotračnog tunela sa minimalnim razmakom osovina 25.0 m.
Tunel je projektovan da se izvodi po NATM (NOVA AUSTRIJSKA TUNELSKA METODA).
Usvojeni oblik i položaj portala su takvi da se uklapaju što je više moguće u prirodni teren. Ovakva rješenja najmanje remete prirodni ambijent, što cesti daje veći kvalitet.
Dužina desne tunelske cijevi, uključujući portalnu građevinu, je 10 165,0 m, dok je lijeva tunelska cijev duga 10 160,0 m. Cijevi su povezane sa trideset tri (33) pješačke poprečne veze i deset (10) prolaza za interventna vozila.
4. GEOMETRIJSKI ELEMENTI CESTE

Desna tunelska cijev, najvećim dijelom je u pravcu u dužini l=9162,21 m. Na ulaznom portalu je u krivini R=-1500,00 m i pripadajućoj prelaznici, a na izlaznom je u je u krivini R=-2100,00 m i pripadajućoj prelaznici. Niveleta je nagibu 0,5227% i padu -1,5%. Na lomu nivelete, ulaznom dijelu i izlaznom dijelu tunela vertikalnim krivinama odgovarajućih radijusa zaobljena je niveleta,
Lijeva tunelska cijev, najvećim dijelom je u pravcu u dužini l=9207,8 m. Na ulaznom portalu je u krivini R=-1475,00 m i pripadajućoj prelaznici, a na izlaznom je u je u krivini R=-2075,00 m i pripadajućoj prelaznici. Niveleta je nagibu 0,5228% i padu -1,5%. Na lomu nivelete, ulaznom dijelu i izlaznom dijelu tunela vertikalnim krivinama odgovarajućih radijusa zaobljena je niveleta,
Poprečni nagib kolovoza prilagođen je geometriji ceste i računskoj brzini u tunelu.
Ovo je iz analize idejnog projekta iz 2016. Rađene su istražne bušotine u sklopu geotehničkog projekta i procjena je da je otrpilike 60% dužine povoljna stijenska masa a 40% slaba ili vrlo slaba. S tim da se u predjelu ovih povoljnih tvrdih stijena predviđa nailaženje na kaverne što može najviše otežati gradnju. Neće biti nimalo lagano probiti Prenj.
Last edited by edin_the on 27/07/2020 14:47, edited 1 time in total.
User avatar
drug_profi
Posts: 26987
Joined: 16/07/2012 16:00

#18434 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

edin_the wrote: 27/07/2020 09:22
drug_profi wrote: 26/07/2020 21:49 Ko vam je rekao da bi tunel trebao biti sa nagibom?
Koliko ja vidim i ulaz i izlaz bi bili na slicnim n/v
Po preliminarnoj studiji koju ja gledam sjeverni portal je na 715 metara a južni na 625 metara nadmorske visine, dužina 10.120 metara.
Da. Ta razlika je ono sto sam pretpostavljao. 0,9 % samo radi ventilacije
neki
Posts: 5250
Joined: 17/02/2005 07:57

#18435 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by neki »

Nema ventilacija s tim veze...tunel će se ventilisati mehanički..Nagib će postojati zbog nejednake nadmorske visine ulaznog i izlaznog portala
User avatar
RJ57
Posts: 1482
Joined: 10/04/2017 15:12

#18436 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 »

ja sam stoposto pročitao da ima veze i sa ventilacijom. naravno da će glavna ventilacija biti mehanička, ali ova je dodatna i upravo je ta visinska razlika pogodna za tu svrhu (da je u suprotnom smijeru ne bi bila)
gonzalez
Posts: 107
Joined: 30/05/2013 22:05

#18437 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by gonzalez »

So What! wrote: 22/07/2020 16:27
gonzalez wrote: 22/07/2020 09:37Prijatelju, može li izvor ove mape? Google maps mi ama baš ništa ne prikazuje, tek pripremu radova za vijadukt D.G.

Ovo iznad je tunel Zenica i završava u naselju Hece, gdje prelazi na vijadukt, te ponovo tunel Vraca prema Vranduku?
Naravno da može, ovo su satelitski snimci sa satelita Sentinel koji se izbacuju svaka dva ili tri dana. Ipak ne radi se o snimcima koji su kvalitete poput onih Googleovih, dakle može se vidjeti svašta nešto, ali ne toliko detaljno, a ne postoji mogućnost ni da se kupuju kvalitetniji snimci.

Uglavnom jako je dobar za aktivno praćenje gradilišta, a s obzirom da se u Hercegovini, gradi na stjenovitim i ogoljenim područjima, vrlo je jednostavno pratiti napredak na izgradnji koridora Vc kroz Hercegovinu, kao i izgradnju ceste Neum - Stolac.

Na OVOM linku možeš otvoriti prekglednik za Sentinel i naštiman je iznad Zenice, ali možeš pretraživati i ostale krajeve države.
Zahvaljujem! :thumbup:

Ima li ko skicu poteza tunel Kvanj - Mostar Jug - Mostar Sjever - tunel Prenj da me spasi listanja i traženja? :)
User avatar
drug_profi
Posts: 26987
Joined: 16/07/2012 16:00

#18438 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

neki wrote: 27/07/2020 12:55 Nema ventilacija s tim veze...tunel će se ventilisati mehanički..Nagib će postojati zbog nejednake nadmorske visine ulaznog i izlaznog portala
Naravno da ce biti ventilatori i vjerovatno i dimnjaci.
Ali prirodni cug pomaze svakako.
User avatar
ja71
Posts: 4603
Joined: 31/03/2006 14:45

#18439 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by ja71 »

drug_profi wrote: 27/07/2020 23:10 Ali prirodni cug pomaze svakako.
ne kaze se cug nego promaja
User avatar
drug_profi
Posts: 26987
Joined: 16/07/2012 16:00

#18440 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

kaje se promaha
User avatar
RJ57
Posts: 1482
Joined: 10/04/2017 15:12

#18441 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 »

:mrgreen:
Dr Arsla
Posts: 671
Joined: 05/01/2013 16:16

#18442 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dr Arsla »

drug_profi wrote: 28/07/2020 11:03 kaje se promaha
Samo u Bosni promaha ubija :D
neki
Posts: 5250
Joined: 17/02/2005 07:57

#18443 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by neki »

samo u bosanskom postoji riječ za taj fenomen..(i u hr i sr)
User avatar
Laertes
Posts: 3520
Joined: 08/01/2015 18:25

#18444 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Laertes »

neki wrote: 28/07/2020 14:37 samo u bosanskom postoji riječ za taj fenomen..(i u hr i sr)
Engl. draught
User avatar
So What!
Posts: 8689
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18445 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 8689
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18446 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 8689
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18447 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 8689
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18448 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 8689
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18449 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Naslovnica
Posts: 17301
Joined: 20/03/2013 15:38

#18450 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Naslovnica »

Dr Arsla wrote: 28/07/2020 14:10
drug_profi wrote: 28/07/2020 11:03 kaje se promaha
Samo u Bosni promaha ubija :D
Obični jebeni kućni vjetrić.
8-)
Post Reply