Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderators: ExNihilo, anex

mistek
Posts: 2232
Joined: 23/05/2010 15:16

#18401 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek »

Ma ja, ne može ih u smislu vremena niko imati toliko. Kamion koji se kreće brzinom 40km/h će stari put prevaliti za 15 minuta. Ako ga na autoputu ne spušta ispod 90km/h, za to mu treba nekih 6 minuta. Znači, ušteda je 9 minuta i u tom baš krajnjem slučaju.

I mislim da niko ne spori benefite. Svaki komad autoputa je značajan i nosi makar benefit sigurnosti koji je dovoljan da se ne razmišlja dalje. Na tom usponu od Tarčina do Ivana samo u posljednjih godinu dana čini mi se tri nesreće sa smrtnim ishodima. To je dovoljno, taman da je vrijeme putovanja isto.
El_comadante
Posts: 5709
Joined: 10/05/2007 13:38
Location: Sarajevo

#18402 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by El_comadante »

Dope_Man wrote: 18/07/2020 23:11
melac wrote: 18/07/2020 21:29
mistek wrote: 15/07/2020 00:03 Od rampi u Tarčinu do mjesta gdje će biti privremeni priključak na Gradini je okruglo 10km ako se vozimo M17. Ako se ne varam, to će autoputem biti spušteno na između 7 i 8 km. Za ovih trenutnih 10km potrebno je 8-9 minuta normalne vožnje (objektivno može i brže, ali evo da ne pretjerujemo). Dakle, taman da se u sekundi skoči iz Tarčina na Bradinu, to je ušteda od 8-9 minuta. Objektivno za taj dio puta će nam trebati barem još 3-4 minute, pa znači da je ušteda jedno 5 minuta.

Obzirom kako je malo parče puta u pitanju, nije ovo ni loše, ali fakat jeste preseravanje ovo sa preuveličvanjem benefita.
Najmanje benefiti se racunaju za putnicka vozila, dominiraju teretna vozila, koja trose i vrijeme i gorivo penjuci se i spustajuci uz i niz Ivan i Bradinu, tako kad govorite o benefitima racunajte za teretna vozila sa 70% tereta koji je dopusten za to vozilo. Koliki su nagib uzduznog profila sadasnje trase i buduce ce vam najbolje pokazati benefite.
Poenta price je da su novinari, da li svojom voljom ili prenoseci izjavu nekoga iz JP ACFBIH, rekli da ce se otvaranjem te dionice put Sarajevo - Konjic skratiti za 15 minuta.
To jednostavno nije tacno, po zakonima fizike je nemoguce, a takve nebuloze se pisu. Cak ni kamioni, i to veliki, vjerovatno nece imati toliku ustedu ali eto, nek imaju i 10 zbog izbjegavanja sporog uspona uz, i silaska niz Ivan, to je svakako odlicno. Ali poenta je da niko ziv nece imati 15 minuta skracen put do konjica zbog te male dionice. I valjda je sasvim uredu, rekao bih cak da je i obaveza, kritikovati takve ocigledne gluposti koje se pisu.

Da ponovim: Niko ne kaze da nema benefita, naravno da ih ima za sve, ali je cista glupost i laz reci da ce ta dionica skratiti trenutnu duzinu puta Sarajevo - Konjic za 15 minuta.
to je tačno ali... bolje se voziti autoputem nego iza kakvog kamiona ili šlepera uz Ivan pa niz Bradinu.
mistek
Posts: 2232
Joined: 23/05/2010 15:16

#18403 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek »

Pa to je i on rekao isto :D Benefita ima i to niko živ ne spori. Sporno je što novinari ne razmisle o onom što se napiše, pa je vijest "Put će biti skraćen za 15 minuta", mada je to TEORETSKI nemoguće.

Sutra će im neko reći da će se od Sarajeva do Mostara put skratiti za 2h, a oni će to napisati. O tome diskutujemo.
gonzalez
Posts: 107
Joined: 30/05/2013 22:05

#18404 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by gonzalez »


Evo ga i slikovito, najlakše ćeš se tako snaći.

A i na odvajanja na autoput kod petlje Zenica Jug također ide kružni tok.

Image
Prijatelju, može li izvor ove mape? Google maps mi ama baš ništa ne prikazuje, tek pripremu radova za vijadukt D.G.

Ovo iznad je tunel Zenica i završava u naselju Hece, gdje prelazi na vijadukt, te ponovo tunel Vraca prema Vranduku?
User avatar
Nivelacija
Posts: 4418
Joined: 24/08/2018 23:15
Location: Travnik

#18405 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Nivelacija »

Na google map, nije azurirana mapa od prosle godine tako da nema ovih radova gdje je petlja Zenica sjever.
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37091
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#18406 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders »

El_comadante wrote: 19/07/2020 11:19 to je tačno ali... bolje se voziti autoputem nego iza kakvog kamiona ili šlepera uz Ivan pa niz Bradinu.
Ovaj... Ako se voziš uz Ivan iza kamiona, lijevi žmigavac i obiđeš ga. Isti savjet važi i za Bradinu.

Nizbrdo ok, ali ko to vozi uz Ivan ili Bradinu "iza kakvog kamiona ili šlepera" kraj postojeće trake za preticanje?
AmirBaa
Posts: 3187
Joined: 05/07/2012 15:14

#18407 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by AmirBaa »

Alfons Kauders wrote: 22/07/2020 12:03
El_comadante wrote: 19/07/2020 11:19 to je tačno ali... bolje se voziti autoputem nego iza kakvog kamiona ili šlepera uz Ivan pa niz Bradinu.
Ovaj... Ako se voziš uz Ivan iza kamiona, lijevi žmigavac i obiđeš ga. Isti savjet važi i za Bradinu.

Nizbrdo ok, ali ko to vozi uz Ivan ili Bradinu "iza kakvog kamiona ili šlepera" kraj postojeće trake za preticanje?
Sve to super zvuci tako, ali hajd samo uzmi u zadnje 2 godine koliko je tu saobracajnih nesreca bilo ?
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37091
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#18408 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders »

AmirBaa wrote: 22/07/2020 12:06
Alfons Kauders wrote: 22/07/2020 12:03
Ovaj... Ako se voziš uz Ivan iza kamiona, lijevi žmigavac i obiđeš ga. Isti savjet važi i za Bradinu.

Nizbrdo ok, ali ko to vozi uz Ivan ili Bradinu "iza kakvog kamiona ili šlepera" kraj postojeće trake za preticanje?
Sve to super zvuci tako, ali hajd samo uzmi u zadnje 2 godine koliko je tu saobracajnih nesreca bilo ?
Ne razumijem kakve to veze ima s fizički nemogućom vremenskom uštedom ili tvrdnjom da se uz Ivan i Bradinu vozi iza šlepera?
kakaljin
Posts: 7999
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#18409 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by kakaljin »

Alfons Kauders wrote: 22/07/2020 14:16
AmirBaa wrote: 22/07/2020 12:06
Alfons Kauders wrote: 22/07/2020 12:03
Ovaj... Ako se voziš uz Ivan iza kamiona, lijevi žmigavac i obiđeš ga. Isti savjet važi i za Bradinu.

Nizbrdo ok, ali ko to vozi uz Ivan ili Bradinu "iza kakvog kamiona ili šlepera" kraj postojeće trake za preticanje?
Sve to super zvuci tako, ali hajd samo uzmi u zadnje 2 godine koliko je tu saobracajnih nesreca bilo ?
Ne razumijem kakve to veze ima s fizički nemogućom vremenskom uštedom ili tvrdnjom da se uz Ivan i Bradinu vozi iza šlepera?
Ja se ne sjecam kda sam vozio desnom trakom uz ivan i uz bradinu.

Ko tu ne predje kamion treba ostaviti voznju za sva vremena i da nikada vise ne sjedne u auto kao vozac
User avatar
jednonogi_Jack
Posts: 713
Joined: 14/12/2005 21:21

#18410 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by jednonogi_Jack »

gonzalez wrote: 22/07/2020 09:37

Evo ga i slikovito, najlakše ćeš se tako snaći.

A i na odvajanja na autoput kod petlje Zenica Jug također ide kružni tok.

Image
Prijatelju, može li izvor ove mape? Google maps mi ama baš ništa ne prikazuje, tek pripremu radova za vijadukt D.G.

Ovo iznad je tunel Zenica i završava u naselju Hece, gdje prelazi na vijadukt, te ponovo tunel Vraca prema Vranduku?
Ima na Google Earth kada uključiš Time (hystorical imagery) :


Image
User avatar
So What!
Posts: 8692
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#18411 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! »

gonzalez wrote: 22/07/2020 09:37Prijatelju, može li izvor ove mape? Google maps mi ama baš ništa ne prikazuje, tek pripremu radova za vijadukt D.G.

Ovo iznad je tunel Zenica i završava u naselju Hece, gdje prelazi na vijadukt, te ponovo tunel Vraca prema Vranduku?
Naravno da može, ovo su satelitski snimci sa satelita Sentinel koji se izbacuju svaka dva ili tri dana. Ipak ne radi se o snimcima koji su kvalitete poput onih Googleovih, dakle može se vidjeti svašta nešto, ali ne toliko detaljno, a ne postoji mogućnost ni da se kupuju kvalitetniji snimci.

Uglavnom jako je dobar za aktivno praćenje gradilišta, a s obzirom da se u Hercegovini, gradi na stjenovitim i ogoljenim područjima, vrlo je jednostavno pratiti napredak na izgradnji koridora Vc kroz Hercegovinu, kao i izgradnju ceste Neum - Stolac.

Na OVOM linku možeš otvoriti prekglednik za Sentinel i naštiman je iznad Zenice, ali možeš pretraživati i ostale krajeve države.
User avatar
Haris033
Posts: 2163
Joined: 02/02/2005 07:07
Location: Sarajevo
Contact:

#18412 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Haris033 »

Alfons Kauders wrote: 22/07/2020 14:16
AmirBaa wrote: 22/07/2020 12:06
Alfons Kauders wrote: 22/07/2020 12:03
Ovaj... Ako se voziš uz Ivan iza kamiona, lijevi žmigavac i obiđeš ga. Isti savjet važi i za Bradinu.

Nizbrdo ok, ali ko to vozi uz Ivan ili Bradinu "iza kakvog kamiona ili šlepera" kraj postojeće trake za preticanje?
Sve to super zvuci tako, ali hajd samo uzmi u zadnje 2 godine koliko je tu saobracajnih nesreca bilo ?
Ne razumijem kakve to veze ima s fizički nemogućom vremenskom uštedom ili tvrdnjom da se uz Ivan i Bradinu vozi iza šlepera?
Uzmimo u obzir da je dionica magistralnog puta M17 Kakanj - Zenica imala sedmično po 10-tak saobraćajnih nesreća, te koliko je ljudi poginulo na istoj toj dionici, izgradnjom autoputa, broj saobraćajnih nesreća skoro pa da ih nema. E sada, zamislite autoput od Sarajeva do Mostara i koliko bi se smanjio broj saobraćajnih nesreća i koliko bi żivota bilo spašeno na kritičnoj relaciji od Tarčina do Mostara :?
User avatar
drug_profi
Posts: 27077
Joined: 16/07/2012 16:00

#18413 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

mene je strah sta ce nasi bolidi raditi kroz Prenj.
Ako tu ne bude svaki prekrsaj i kaznjavan, desavace se tragedije
Concord
Posts: 742
Joined: 14/12/2017 15:51

#18414 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Concord »

Sto nema tragedija u drugim tunelima na autoputu? Zato sto su uradjeni kako treba, ovo sa jednom cijevi kroz Prenj je medvjedja usluga.
User avatar
Naslovnica
Posts: 17333
Joined: 20/03/2013 15:38

#18415 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Naslovnica »

Pa postaviti fiksni radar svakih 500m, ograničenje na 80km/h...
User avatar
drug_profi
Posts: 27077
Joined: 16/07/2012 16:00

#18416 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by drug_profi »

Naplata kazni mora biti na izlazu sa ceste radi stranih drzavljana.
User avatar
mk ultra
Posts: 10604
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Rodzakland

#18417 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mk ultra »

Concord wrote: 25/07/2020 13:58 Sto nema tragedija u drugim tunelima na autoputu? Zato sto su uradjeni kako treba, ovo sa jednom cijevi kroz Prenj je medvjedja usluga.
Sta je lakse jedna glavna i jedna servisna cijev, ili dvije putne i jedna servisna, cijena ode gore najmanje 40% sa dvije radne tunelske cijevi
User avatar
dadoka84
Posts: 3457
Joined: 04/08/2006 00:30

#18418 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by dadoka84 »

Zar se pravi servisna ako se rade dvije putne, zar ih ne povežu prolazima svako malo.
User avatar
RJ57
Posts: 1501
Joined: 10/04/2017 15:12

#18419 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by RJ57 »

naravno da se ne pravi, svašta se ovdje piše


još uvijek nisam našao odgovor da li će prenj imati po jednu traku po smijeru ili će to biti drugačije riješeno posebno nakon što je nagovješteno da će se raditi o tunelu sa popriličnom visinskom razlikom između sjevernog i južnog otvora
User avatar
mk ultra
Posts: 10604
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Rodzakland

#18420 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mk ultra »

Tako sam i ja dobio informaciju

A jedna cijev ide do 10000 vozila u danu po traci, u narednih 15god
User avatar
zomri
Posts: 11003
Joined: 03/05/2006 07:31

#18421 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by zomri »

zna li se hoće li se plaćati posebna tunelarina za Prenj?
User avatar
Bobi
Forum administrator
Posts: 18709
Joined: 30/10/2002 00:00
Location: http://www.klix.ba
Contact:

#18422 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Bobi »

zomri wrote: 26/07/2020 18:08 zna li se hoće li se plaćati posebna tunelarina za Prenj?
A ne znam gdje bi mogao skrenuti prije ulaza u tunel :D
User avatar
zomri
Posts: 11003
Joined: 03/05/2006 07:31

#18423 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by zomri »

Bobi wrote: 26/07/2020 18:12
zomri wrote: 26/07/2020 18:08 zna li se hoće li se plaćati posebna tunelarina za Prenj?
A ne znam gdje bi mogao skrenuti prije ulaza u tunel :D
pitam iz praktičnih razloga :mrgreen:
ako se isplati da napravim detour na jablanicu, tunelarinu u janjetinu uložiti :mrgreen:
User avatar
mk ultra
Posts: 10604
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Rodzakland

#18424 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mk ultra »

zomri wrote: 26/07/2020 18:08 zna li se hoće li se plaćati posebna tunelarina za Prenj?
Koliko vidim imas ulaz izlaz u ovcarima i dalje nema nista...

Iskreno koliko god da kosta rahatluk sa autocestom je neopisiv
User avatar
Bobi
Forum administrator
Posts: 18709
Joined: 30/10/2002 00:00
Location: http://www.klix.ba
Contact:

#18425 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Bobi »

zomri wrote: 26/07/2020 18:19
Bobi wrote: 26/07/2020 18:12
zomri wrote: 26/07/2020 18:08 zna li se hoće li se plaćati posebna tunelarina za Prenj?
A ne znam gdje bi mogao skrenuti prije ulaza u tunel :D
pitam iz praktičnih razloga :mrgreen:
ako se isplati da napravim detour na jablanicu, tunelarinu u janjetinu uložiti :mrgreen:
Ma postavlja se pitanje da li ce ti kilometri puta od Konjica do Mostara biti skuplji nego ostale dionice VC iste kilometraže. Ako cijena bude viša onda se može reci da se tunel naplacuje ali ne vjerujem.
Post Reply