Željeznice - all about

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
Rizvan
Posts: 1275
Joined: 27/11/2013 09:25

#976 Re: Željeznice - all about

Post by Rizvan »

nlt wrote: 20/12/2021 21:30 To im je onako bas glupo. Ja sa Ilidže u grad stignem oko 7:10 i šta sad da neko radi do 8:00 kad obično počinje radno vrijeme većini.
Vecini je radno vrijeme od 07:00 ili ranije, jer vecina ljudi radi u ugostiteljstvu, trgovini i preradivackoj industriji. I naravno radi se u smjenama, a iz Sarajeva je posljedni voz u 19:24. Znaci ova linija automatski iskljucuje vecinu radnika. A sto je najvaznije potencijalnih novih radnika, jer bit uvodenja ove linije po meni bi i trebao biti da se stanovnicima ilijaske opcine, kod kojih je visoka nezaposlenost, otvori novo trziste rada NG i Ilidze, gdje je bas i smjesten veliki broj skladista, proizvodnih pogona i trgovina.
Ali zato je trebalo uvesti radne linije od 05:20 i 06:20 ujutro iz Podlugova, i posljedne iz Sarajeva u 22:20 i 23:20.
Ovako ti potencijalni radnici ostadose izolovani i dalje, a ova linija nije bas ni za studente ni ucenike, jer nastava je tek od 08:00. Nije na ruku ni penzionerima koji hodaju po bolnicama jer autobusom im je nagodnije izaci na Ciglanama ili MD, nije na ruku ni onima koji rade od 08:00 jer vecina bi morala cekati.

Vjerovatno ce biti kategorija putnika kojima ovo i odgovara, ali je promasaj za vecinu, i promasaj za najvazniju katagoriju kojoj je trebalo olaksati i pruziti nove prilike, radnike slabije placenih poslova.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24380
Joined: 08/09/2005 20:08

#977 Re: Željeznice - all about

Post by Haris.ba »

Rizvan wrote: 21/12/2021 08:59 Vjerovatno ce biti kategorija putnika kojima ovo i odgovara, ali je promasaj za vecinu, i promasaj za najvazniju katagoriju kojoj je trebalo olaksati i pruziti nove prilike, radnike slabije placenih poslova.
Vjerovatno imaju oni neku svoju logiku i opravdanje. Mozda sa drugim linijama ne mogu uskladiti.
User avatar
Tesla Edison
Posts: 8364
Joined: 08/05/2017 19:17

#978 Re: Željeznice - all about

Post by Tesla Edison »

Rizvan wrote: 21/12/2021 08:59
nlt wrote: 20/12/2021 21:30 To im je onako bas glupo. Ja sa Ilidže u grad stignem oko 7:10 i šta sad da neko radi do 8:00 kad obično počinje radno vrijeme većini.
Vecini je radno vrijeme od 07:00 ili ranije, jer vecina ljudi radi u ugostiteljstvu, trgovini i preradivackoj industriji. I naravno radi se u smjenama, a iz Sarajeva je posljedni voz u 19:24. Znaci ova linija automatski iskljucuje vecinu radnika. A sto je najvaznije potencijalnih novih radnika, jer bit uvodenja ove linije po meni bi i trebao biti da se stanovnicima ilijaske opcine, kod kojih je visoka nezaposlenost, otvori novo trziste rada NG i Ilidze, gdje je bas i smjesten veliki broj skladista, proizvodnih pogona i trgovina.
Ali zato je trebalo uvesti radne linije od 05:20 i 06:20 ujutro iz Podlugova, i posljedne iz Sarajeva u 22:20 i 23:20.
Ovako ti potencijalni radnici ostadose izolovani i dalje, a ova linija nije bas ni za studente ni ucenike, jer nastava je tek od 08:00. Nije na ruku ni penzionerima koji hodaju po bolnicama jer autobusom im je nagodnije izaci na Ciglanama ili MD, nije na ruku ni onima koji rade od 08:00 jer vecina bi morala cekati.

Vjerovatno ce biti kategorija putnika kojima ovo i odgovara, ali je promasaj za vecinu, i promasaj za najvazniju katagoriju kojoj je trebalo olaksati i pruziti nove prilike, radnike slabije placenih poslova.
Ma ovaj voz je čisti promašaj. Ako su mislili da naprave ozbiljnu priču, prvi voz bi trebao da polazi paralelno iz Ilijaša i iz Sarajeva u 4 i 30 ujutro, a zadnji u 00:00 simultano sa obje stanice i da saobraća svakih pola sata.

Sve mimo ovoga je čisto bacanje para jer ovaj voz će malo ko korisititi.
kakaljin
Posts: 11595
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#979 Re: Željeznice - all about

Post by kakaljin »

Tesla Edison wrote: 21/12/2021 09:37
Rizvan wrote: 21/12/2021 08:59

Vecini je radno vrijeme od 07:00 ili ranije, jer vecina ljudi radi u ugostiteljstvu, trgovini i preradivackoj industriji. I naravno radi se u smjenama, a iz Sarajeva je posljedni voz u 19:24. Znaci ova linija automatski iskljucuje vecinu radnika. A sto je najvaznije potencijalnih novih radnika, jer bit uvodenja ove linije po meni bi i trebao biti da se stanovnicima ilijaske opcine, kod kojih je visoka nezaposlenost, otvori novo trziste rada NG i Ilidze, gdje je bas i smjesten veliki broj skladista, proizvodnih pogona i trgovina.
Ali zato je trebalo uvesti radne linije od 05:20 i 06:20 ujutro iz Podlugova, i posljedne iz Sarajeva u 22:20 i 23:20.
Ovako ti potencijalni radnici ostadose izolovani i dalje, a ova linija nije bas ni za studente ni ucenike, jer nastava je tek od 08:00. Nije na ruku ni penzionerima koji hodaju po bolnicama jer autobusom im je nagodnije izaci na Ciglanama ili MD, nije na ruku ni onima koji rade od 08:00 jer vecina bi morala cekati.

Vjerovatno ce biti kategorija putnika kojima ovo i odgovara, ali je promasaj za vecinu, i promasaj za najvazniju katagoriju kojoj je trebalo olaksati i pruziti nove prilike, radnike slabije placenih poslova.
Ma ovaj voz je čisti promašaj. Ako su mislili da naprave ozbiljnu priču, prvi voz bi trebao da polazi paralelno iz Ilijaša i iz Sarajeva u 4 i 30 ujutro, a zadnji u 00:00 simultano sa obje stanice i da saobraća svakih pola sata.

Sve mimo ovoga je čisto bacanje para jer ovaj voz će malo ko korisititi.
To bi bilo odlicno da se ima toliko vozova pa da istovremeno krecu sa dvije strane linije
User avatar
Haris.ba
Posts: 24380
Joined: 08/09/2005 20:08

#980 Re: Željeznice - all about

Post by Haris.ba »

kakaljin wrote: 21/12/2021 09:50 To bi bilo odlicno da se ima toliko vozova pa da istovremeno krecu sa dvije strane linije
Gdje ce se mimoici?
User avatar
Tesla Edison
Posts: 8364
Joined: 08/05/2017 19:17

#981 Re: Željeznice - all about

Post by Tesla Edison »

kakaljin wrote: 21/12/2021 09:50
Tesla Edison wrote: 21/12/2021 09:37

Ma ovaj voz je čisti promašaj. Ako su mislili da naprave ozbiljnu priču, prvi voz bi trebao da polazi paralelno iz Ilijaša i iz Sarajeva u 4 i 30 ujutro, a zadnji u 00:00 simultano sa obje stanice i da saobraća svakih pola sata.

Sve mimo ovoga je čisto bacanje para jer ovaj voz će malo ko korisititi.
To bi bilo odlicno da se ima toliko vozova pa da istovremeno krecu sa dvije strane linije
Ima vozova. Nema više linija za Krajinu, nema za Ploče, nema za Zagreb. Kad je putnički saobraćaj haman umro (samo mu to još niko nije javio), bolje ovo što imamo od garnitura staviti na raspolaganje na ovim linijama. Trenutno raspolažemo sa 5 dnevnih i 4 noćne garniture TALGO vagona, sa po 9 vagona u svakog garnituri. Zatim imamo Končar EMV, kao i određeni broj Mađara. Također tu su i stariji "švedski" vagodni, koji su ispravni.

Lokomotiva također imamo jer su turci Vratili ASEA-e koje smo im rentali.
User avatar
Truba
Posts: 81186
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#982 Re: Željeznice - all about

Post by Truba »

Haris.ba wrote: 21/12/2021 09:57
kakaljin wrote: 21/12/2021 09:50 To bi bilo odlicno da se ima toliko vozova pa da istovremeno krecu sa dvije strane linije
Gdje ce se mimoici?
Ljudi ocito jos ne kontaju :mrgreen:
Nije vam ovo film sa 100 sina

Ima samo 1 :mrgreen:
Ocete da se sudaramo?
Sydnor
Posts: 1849
Joined: 08/02/2019 09:04

#983 Re: Željeznice - all about

Post by Sydnor »

Nije Asea nego Končar po svedskoj licenci, ali da.
doc.dr.
Posts: 119
Joined: 27/03/2008 10:41

#984 Re: Željeznice - all about

Post by doc.dr. »

Od insajdera u željeznici znam da im je veći problem manjak osoblja (mašinovođe, kondukteri, stanično osoblje itd.) nego samih vozova... Na dionici od Sarajeva do Pazarića jedino je stanica Blažuj trenutno sposobna za mimoilaženje. Ne znam šta je s dionicom Sarajevo - Podlugovi (mislim da je jedino Semizovac pogodna).
User avatar
Haris.ba
Posts: 24380
Joined: 08/09/2005 20:08

#985 Re: Željeznice - all about

Post by Haris.ba »

doc.dr. wrote: 21/12/2021 11:03 Od insajdera u željeznici znam da im je veći problem manjak osoblja (mašinovođe, kondukteri, stanično osoblje itd.) nego samih vozova... Na dionici od Sarajeva do Pazarića jedino je stanica Blažuj trenutno sposobna za mimoilaženje. Ne znam šta je s dionicom Sarajevo - Podlugovi (mislim da je jedino Semizovac pogodna).
Smrt za putnicki saobracaj je cekanje na mimoilazenje.
User avatar
drndalo
Posts: 22735
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#986 Re: Željeznice - all about

Post by drndalo »

Cak i da svega ima ko u prici, veliki sistemi imaju svoju inerciju, i treba vremena za pokretanje/ukidanje (kako treba) bilo cega...

Kada jedna linija bude radila neko vrijeme, puno je lakse uvesti drugu, pa trecu, nego odmah 3 odjednom... To sto smo mi zaostali pa nam je i jedna linija povecanje od 100% govori o drugim stvarima...

Da bi ljudi racunali na taj prevoz, on mora raditi, i znati se za njega da radi... Ako ne radi, dzaba pricati babi o ustipcima...

Treba navici pjesake da po sinama vozovi voze, cesce od 1x dnevno, da ne bi bilo mrvih... Sve to treba vremena. A mi izgubismo 30 godina na minderima...
kakaljin
Posts: 11595
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#987 Re: Željeznice - all about

Post by kakaljin »

Haris.ba wrote: 21/12/2021 09:57
kakaljin wrote: 21/12/2021 09:50 To bi bilo odlicno da se ima toliko vozova pa da istovremeno krecu sa dvije strane linije
Gdje ce se mimoici?
Preskacu jedni druge :D :D :D :D :D :D
User avatar
Jimmy McNulty
Čiča Gliša
Posts: 6520
Joined: 11/04/2012 11:32

#988 Re: Željeznice - all about

Post by Jimmy McNulty »

doc.dr. wrote: 21/12/2021 11:03 Od insajdera u željeznici znam da im je veći problem manjak osoblja (mašinovođe, kondukteri, stanično osoblje itd.) nego samih vozova... Na dionici od Sarajeva do Pazarića jedino je stanica Blažuj trenutno sposobna za mimoilaženje. Ne znam šta je s dionicom Sarajevo - Podlugovi (mislim da je jedino Semizovac pogodna).
Imaju strašan nedostatak izvršne službe i krpe se nekako ali uskoro će doći u pitanje funkcionalnost firme, tj imaće toliki nedostatak radne snage na terenu da će doći u pitanje funkcionisanje saobraćaja.

Iz primjera kojih ja znam jeste da npr u Zenici nemaju ni jednu čistačicu :lol: dakle stanica Željezara Zenica, putnička i teretna stanica nemaju ni jednu jedinu osobu zaduženu za čišćenje.

U stanici ŽZ po sistematizaciji trebaš imati 9 magacionera koji se bave prijemom i otpremom vozova, a trenutno imaš 4 i ljudi nemaju pravo koristiti godišnji odmor, pouzdano znam da ako jedno ode na bolovanje sve ode u tri pm.

Mašinovođe imaju po 500-600 narađenih sati viška, nema dovoljno pružnih radnika da održavaju prugu, skretničari dolaze iz Bihaća i Mostara na rad u Zenicu, manevrista u Zenici u toku jedne smjene radi i u Zenici pa ide s vozom u Zavidoviće izmanevrisat šta treba pa hvata prijevoz za Zenicu gdje opet radi do kraja smjene. Noć prije odlaska na posao mu se javlja da li radi u Zenici, Kaknju, Maglaju ili Zavidovićima :lol:

Vozovi teretni se otkazuju jer nema dovoljno mašinovođa, jedan radnik često u toku godine promijeni nekoliko radnih mjesta, jedan mjesec bude skretničar, jedan mjesec nadzornik bloka tj skretnica, pa onda jedan mjesec vozovođa i tako ukrug.

Prije su bili dnevni pregledi isoravnosti lokomotiva pa zbog manjka radnika i obima posla su uveli sedmični pregled, a sad je već mjesečni pregled što je katastrofalna politika

Kad je nedavno voz udario u odron tamo kod Čapljine saznalo se da nema više čuvara pruge tj ophodara pruge na tom reonu. Zadnji čovjek otišao u penziju i to je to. :lol:

Mada čuo sam da u toku 2022 planiraju prijem 150 radnika izvršne službe da pokušaju popunit rupe.
nlt
Posts: 2550
Joined: 18/05/2014 18:02

#989 Re: Željeznice - all about

Post by nlt »

zato sigurno da imaju viska u kancelarijama
kakaljin
Posts: 11595
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#990 Re: Željeznice - all about

Post by kakaljin »

https://www.zfbh.ba/voz-sarajevo-podlug ... 22-godine/

Image

Voz Sarajevo – Podlugovi – Sarajevo od 03.01.2022. godine

Željeznice FBiH uvode u saobraćaj novu željezničku putničku liniju na relaciji Sarajevo – Podlugovi- Sarajevo od 03.01.2022. godine. Uvođenje ove putničke linije rezultat je sporazuma kojeg su ŽFBiH postigle sa Vladom Kantona Sarajevo i Ministarstvom saobraćaja Kantona Sarajevo, a u skladu sa Zakonom o željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine i Zakonom o finansiranju željezničke infrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja.

Nakon što je Vlada KS utvrdila interes Kantona Sarajevo za obavljanje usluga željezničkog putničkog saobraćaja na relaciji Podlugovi- Iljaš- Željeznička stanica Sarajevo, Ugovor o obavljanju usluga i sufinansiranju željezničkog putničkog saobraćaja između Željeznica FBiH i Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo potpisan je 20.12.2021. godine i primjenjivat će se do 31.12.2022. godine.

Vozovi na relaciji Sarajevo- Podlugovi-Sarajevo saobraćat će svaki dan u šest termina i zaustavljat će se u stajališnim mjestima Alipašin Most, Briješće, Rajlovac, Reljevo, Ilijaš staro stajalište, Ilijaš Grad i Podlugovi, a radit će se i na uspostavljanju stajališnog mjesta u Buča Potoku. Vozovi će svakog dana kretati iz Sarajeva za Podlugove u 05:20, 07:33, 09:35, 11:41, 14:44 i 19:23h, a iz Podlugova za Sarajevo u 06:27, 08:43, 10:46, 12:50, 17:36 i 20:36h. Vožnja na ovoj relaciji trajat će 36 minuta. Putnici koji posjeduju važeće mjesečne đačke, studentske i pezionerske karte za javni linijski prevoz putnika na području Kantona Sarajevo, iste mogu koristiti za prevoz vozom na ovoj relaciji.



Kako bi svoje usluge učinili pristupačnijim za što veći broj ljudi, Željeznice FBiH omogućile su korisnicima popuste u cijenama svojih usluga i to: 20 % za povratnu kartu, 30 % za studente, novinare, invalide, penzionere, i grupe od 6 do 30 putnika, 50 % za djecu od 4 do 12 godina, grupe od 30 i više putnika, mjesečne karte, slijepa lica i njihove pratioce. Djeca do 4 godine putuju besplatno.

Image

Uvođenje u saobraćaj nove putničke linije Sarajevo-Ilijaš-Podlugovi nastavak je saradnje koju su ŽFBiH i Vlada Kantona Sarajevo sa Ministarstvom saobraćaja KS započele u avgustu ove godine uvodeći u saobraćaj liniiju Sarajevo-Pazarić-Sarajevo. Taj postupak u potpunosti je opravdao očekivanja Željeznica FBiH, Vlade KS i prije svega, putnika koji svakodnevno koriste ovu liniju.

Interes koji je pokazala Vlada Kantona Sarajevo odličan je primjer i drugim kantonima da prepoznaju interes svojih građana za kvalitetnim prevozom, i na ovaj način, u skladu sa Zakonom o željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine i Zakonom o finansiranju željezničke infrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja, riješe pitanje javnog saobraćaja.
User avatar
JohnnyS
Posts: 13407
Joined: 05/05/2007 12:03
Location: Brijuni

#991 Re: Željeznice - all about

Post by JohnnyS »

Može pitanje ako se netko razumije...

Gledajući neke natpise po medijima u Hrvatskoj stječe se dojam da je izgradnja željeznice skuplja od izgradnje autoputa. Zdravoseljački mi to nema smisla jer je željeznica uža od autoputa :D Ok, znam da pruga mora ići ravno, odnosno što ravnije pa zbog objekata je visoka cijena, ali nije baš ni da autoput ide cik cak. Zašto onda izgradnja željeznice više košta?
User avatar
drndalo
Posts: 22735
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#992 Re: Željeznice - all about

Post by drndalo »

Detalje ce neko bolje od mene, ali uzecu ti primjer nabiranja kilometara na silasku iz Sarajeva u Konjic... Autoput moze ravno, sa ogranicenim radijusom krivina, ali trpi vece nagibe. Zeljeznica moze ici i uzbrdo i nizbrdo po strmini koja se mjeri u promilima, umesto u postotcima (zbog potrebne frikcije koja omogucava ubrzavanje/usporavanje). Pa sto bi cesta npr. 250m n/v Sarajevo-Konjic zgurala u npr. 10 km duzine, zeljeznici treba npr. 40, to je ono kada kod Bradine ide 2-3 kruga oko brda, okolokole...

Pretpostavljam da ni potrebna nosivost nije bez veze, jer jedan dobro natovaren vagon moze biti bez problema 2x tezi od jednog kamiona.
User avatar
geralt
Posts: 5146
Joined: 14/09/2017 12:45

#993 Re: Željeznice - all about

Post by geralt »

Ne idu vozovi na havu :D

Koliko sam upucen, u Hrvatskoj je potrebno dosta elektrifikacije pruga, sto znaci novi dalekovodi, nove trafo stanice, itd. Sve ce te troskove zeljeznica da snosi, nece elektroprivreda.

Moderne stanicne zgrade su takodjer nezanemariv trosak koji ne postoji kod autoputa.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24380
Joined: 08/09/2005 20:08

#994 Re: Željeznice - all about

Post by Haris.ba »

JohnnyS wrote: 21/12/2021 17:07 Može pitanje ako se netko razumije...

Gledajući neke natpise po medijima u Hrvatskoj stječe se dojam da je izgradnja željeznice skuplja od izgradnje autoputa. Zdravoseljački mi to nema smisla jer je željeznica uža od autoputa :D Ok, znam da pruga mora ići ravno, odnosno što ravnije pa zbog objekata je visoka cijena, ali nije baš ni da autoput ide cik cak. Zašto onda izgradnja željeznice više košta?
Da u Hrvatskoj sada krenu da rade Dalmatinu autocestu dosla bi ih visestruko skuplje. Tako reci, pogodili su sa vremenom oko autoceste, ali zapostavili prugu.

I sada to dolazi na naplatu.
User avatar
Jimmy McNulty
Čiča Gliša
Posts: 6520
Joined: 11/04/2012 11:32

#995 Re: Željeznice - all about

Post by Jimmy McNulty »

JohnnyS wrote: 21/12/2021 17:07 Može pitanje ako se netko razumije...

Gledajući neke natpise po medijima u Hrvatskoj stječe se dojam da je izgradnja željeznice skuplja od izgradnje autoputa. Zdravoseljački mi to nema smisla jer je željeznica uža od autoputa :D Ok, znam da pruga mora ići ravno, odnosno što ravnije pa zbog objekata je visoka cijena, ali nije baš ni da autoput ide cik cak. Zašto onda izgradnja željeznice više košta?
Ne bih znao odgovor na tvoje pitanje ali znam neke cijene. Jedan obični prag dužine 260 cm košta oko 80 maraka, dvije ploče koje idu na njega dođu oko 30 maraka, a trifon jedan oko 1 marke (ide ih 8 na jedan prag), dvije žabice po cca 3 marke što znači da "bez ruku" jedan prag košta oko 125 maraka.
nlt
Posts: 2550
Joined: 18/05/2014 18:02

#996 Re: Željeznice - all about

Post by nlt »

Koliko ima onih "Mađara" ako se tako zovu? I je li samo jedan Končar imaju, sto je na liniji za Pazarić?
User avatar
JohnnyS
Posts: 13407
Joined: 05/05/2007 12:03
Location: Brijuni

#997 Re: Željeznice - all about

Post by JohnnyS »

Hvala svima na odgovorima :)
akcija007
Posts: 2806
Joined: 17/05/2008 23:50

#998 Re: Željeznice - all about

Post by akcija007 »

Voz za Mostar polazi u 07:15h , znaci u 07 20h je na Alipasinom Mostu, do 07 25h prolazi skretnicu u Brijescu (gdje je vec to, gdje se razdvaja za smjer Mostar i Rajlovac/Zenicu). Zasto onda ne naprave da iz Ilijasa prema SA prodje u 07 30 h i bio bi taman za pocetak rada od 8h. ?
User avatar
Truba
Posts: 81186
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#999 Re: Željeznice - all about

Post by Truba »

User avatar
Truba
Posts: 81186
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#1000 Re: Željeznice - all about

Post by Truba »

Taman pomislim evo ne trebaju baustelci
Kad ono iskocise dva meknultija :mrgreen: s krampama
Post Reply