Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Moderator: anex
-
- Posts: 3384
- Joined: 23/05/2010 15:16
#3526 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Pa ne računam ovdje taj drugi tunel kroz Obarak. To je druga faza, bez toga može, to ćemo se načekati svakako. Kada oni to dovedu do pred ulaz u to brdo, biće ok.
A mislim da opet nije značajan promet, i kad se gleda to za Srbiju, uopšteno ka istoku. Pa, kad voziš sad Rogatica-Ustiprača, pretanak je to promet.
A mislim da opet nije značajan promet, i kad se gleda to za Srbiju, uopšteno ka istoku. Pa, kad voziš sad Rogatica-Ustiprača, pretanak je to promet.
- Haris.ba
- Posts: 24798
- Joined: 08/09/2005 20:08
#3527 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
I da svi idu, potanak je to promet.RepublikaBosna wrote: ↑25/12/2020 23:38 Zar ne bi ovaj tunel kad se izgradi trebao preuzeti saobracaj od Sarajeva ka istoku, pretpostavljam da ce svi oni koji idu za podrinje, Srbiju, Grcku, Tursku ici ovim putem kada se zavrsi
Ali, tesko je reci sta ce donijeti put koji znacajno smanji vrijeme i sigurnost putovanja.
Za sada idu logikom neka Gorazde dodje na ispod sat do Sarajeva.
Primarno se gleda spajanje Sarajeva i Gorazda. Sve ostalo je samo dodatno.
- So What!
- Posts: 11155
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#3528 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Nije značajan, jer realno veza za Istočnu Bosnu je loša, a i sama regija je poprilično prazna.mistek wrote: ↑26/12/2020 00:58 Pa ne računam ovdje taj drugi tunel kroz Obarak. To je druga faza, bez toga može, to ćemo se načekati svakako. Kada oni to dovedu do pred ulaz u to brdo, biće ok.
A mislim da opet nije značajan promet, i kad se gleda to za Srbiju, uopšteno ka istoku. Pa, kad voziš sad Rogatica-Ustiprača, pretanak je to promet.
Dobri putevi privlače vozila i otvaraju nove mogućnosti, što sigurno ovaj put može donijeti.
Tema isplativosti će biti vječita debata naravno.
- BarbaDue
- Posts: 63353
- Joined: 03/02/2008 22:28
- Location: pogledaj iza sebe
#3529 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Mi iz BPK najbolje znamo koliko je bitna komunikacija prema glavnom gradu i ostatku države, u tom smislu nas isplativost ne interesuje. Sto se tiče nas država nam je do sada mogla napraviti i jednu traku samo da ne idemo preko Romanije.
-
- Posts: 987
- Joined: 13/11/2010 16:09
#3530 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Daj Boze, ali tesko.RepublikaBosna wrote: ↑25/12/2020 23:38Zar ne bi ovaj tunel kad se izgradi trebao preuzeti saobracaj od Sarajeva ka istoku, pretpostavljam da ce svi oni koji idu za podrinje, Srbiju, Grcku, Tursku ici ovim putem kada se zavrsibaglama wrote: ↑25/12/2020 03:00 Da li se moze pronaci podatak, o dnevnom,sedmicnom,mjesecnom,itd prometu vozila izmedju Sarajeva i Gorazda, da bi se moglo diskutovati o isplativosti i rentabilnosti tunela Hranjen.
Nisam laik ,ali te podatke nisam mogao pronaci.
Hvala unaprijed.
Znam ja vec da niko nece iskopati zvanican podatak,ali daj Boze da je vise od 375 u jednom pravcu.(dnevno)
Ima tu jos puno da se izgradi prema istoku,ali Srbija forsira pravac Visegrad-Uzice-Cacak-Kraljevo,tako da ce oni gurati put preko Rogatice.
-
- Posts: 5916
- Joined: 09/06/2010 22:51
#3531 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Ne forsira ovaj put Srbija, koliko ga forsira Turska, njihovi kamion-prevoznici roba, jer bi im skratio put do "Evrope" za preko 300 km. Nije problem izračunati uštedu u novcu - gorivu i vremenu, tranzitom ovom "bosanskom" rutom, umjesto auto-putem preko Beograda. Naša dobit od ovakvog tranzita bila bi višestruka, pa i koncesionim ugovorom.baglama wrote: ↑27/12/2020 03:17Daj Boze, ali tesko.RepublikaBosna wrote: ↑25/12/2020 23:38Zar ne bi ovaj tunel kad se izgradi trebao preuzeti saobracaj od Sarajeva ka istoku, pretpostavljam da ce svi oni koji idu za podrinje, Srbiju, Grcku, Tursku ici ovim putem kada se zavrsibaglama wrote: ↑25/12/2020 03:00 Da li se moze pronaci podatak, o dnevnom,sedmicnom,mjesecnom,itd prometu vozila izmedju Sarajeva i Gorazda, da bi se moglo diskutovati o isplativosti i rentabilnosti tunela Hranjen.
Nisam laik ,ali te podatke nisam mogao pronaci.
Hvala unaprijed.
Znam ja vec da niko nece iskopati zvanican podatak,ali daj Boze da je vise od 375 u jednom pravcu.(dnevno)
Ima tu jos puno da se izgradi prema istoku,ali Srbija forsira pravac Visegrad-Uzice-Cacak-Kraljevo,tako da ce oni gurati put preko Rogatice.
Neko od naših pregovarača trebao ni znati iskoristiti ovu situaciju i namaći novac za potpunu izgradnju cestovne infrastrukture u ovom dijelu države, kojom bi bile zadovoljene logističke potrebe i Rogatice i Goražda i Višegrada, ali i Istočne Hercegovine, jer bi dodatnom izgradnjom tunela ispod planine Čemerno, bila mnogo "bliža" i Sarajevu i Beogradu, kao i Dubrovnik i Cavtat dalje. S tim, da bi dodatno, ekonomski isplativa bila i gradnja tunela ispod Rogoja.
Nama treba ovakva mreža puteva u tom dijelu države:
- vjeshalica
- Posts: 17166
- Joined: 31/03/2019 14:56
#3532 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Moja "poslovna" dionica
Mogla je ali u prvoj fazi nema ni na vidiku rekonstrukcije dionice od Hrenovice do Sarajeva kad je u pitanju Tunel Hranjen.
Pa mislim stvarno od dijela RS-a Prače-Podgraba cesta je užasna.
Smijesno.
To mi je pricao covjek koji radi na tunelu.Dakle tu rekonstrukciju od tunela do Sarajeva niko ne pominje ni u dupetu.
Sad imas divlje solucije preko Hranjena da ides veoma veoma ruznom dionicom koja je 6km kraca iz pravca Gorazda preko Jarovića-Hranjen-Hrenovica-Praca-Pale-Sarajevo. To su sjebali iz EA kamioni nema sanse luxuznim vozilom pa ides preko Bijelih Voda...
Samo od Sarajeva do Hrenovice ti treba cca 50min brze voznje a izuzetno loseg puta.
Da ne govorim o putovanju do Gorazda jos na to pod idealnim uslovima i sigurnom voznjom jos oko 35min.
Koristim radi posla tu dionicu ljeti rijetko kad zimi iako sam isla i opet izgubim dosta jer se zbog konfiguracije puta izgubi vremena u penjanju i spustanju po Hranjenu.
Frekvencija saobracaja nikakva ali meni licno bolja nego hajcanje preko Romanije zbog budala na cesti.
Ima tu jos stari put na Mesice ali most je srusen tako da je ta opcija za putovanja poslom cista nula.
Na toj dionici nema sanse mimoici se sa dva vozila makadam teski jer je tuda isla pruga...msm da je oko 20km iz Hrenovice do Mesića centrale...
- So What!
- Posts: 11155
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#3533 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Kao što se vidi iz ove najnovije mape koju je napravio forumaš @ ww87 sa Skyscrapercity foruma, Srbija ni kriva ni dužna je počela da radi na autoputu južno od Paraćina do iza Požege, koji im realno nije neki prioritet, kada se sve sagleda.vjeshalica wrote: ↑27/12/2020 23:36Moja "poslovna" dionica
Mogla je ali u prvoj fazi nema ni na vidiku rekonstrukcije dionice od Hrenovice do Sarajeva kad je u pitanju Tunel Hranjen.
Pa mislim stvarno od dijela RS-a Prače-Podgraba cesta je užasna.
Smijesno.
To mi je pricao covjek koji radi na tunelu.Dakle tu rekonstrukciju od tunela do Sarajeva niko ne pominje ni u dupetu.
Sad imas divlje solucije preko Hranjena da ides veoma veoma ruznom dionicom koja je 6km kraca iz pravca Gorazda preko Jarovića-Hranjen-Hrenovica-Praca-Pale-Sarajevo. To su sjebali iz EA kamioni nema sanse luxuznim vozilom pa ides preko Bijelih Voda...
Samo od Sarajeva do Hrenovice ti treba cca 50min brze voznje a izuzetno loseg puta.
Da ne govorim o putovanju do Gorazda jos na to pod idealnim uslovima i sigurnom voznjom jos oko 35min.
Koristim radi posla tu dionicu ljeti rijetko kad zimi iako sam isla i opet izgubim dosta jer se zbog konfiguracije puta izgubi vremena u penjanju i spustanju po Hranjenu.
Frekvencija saobracaja nikakva ali meni licno bolja nego hajcanje preko Romanije zbog budala na cesti.
Ima tu jos stari put na Mesice ali most je srusen tako da je ta opcija za putovanja poslom cista nula.
Na toj dionici nema sanse mimoici se sa dva vozila makadam teski jer je tuda isla pruga...msm da je oko 20km iz Hrenovice do Mesića centrale...
Kada je završen autoput Niš - Pirot, ujedno je završena i veza Beograd - Sofija, a u širem spektru, Istanbul se povezao na europsku mrežu autocesta.
Tako da će im ovaj autoput biti kratica prema BiH i Sarajevu, jer od Požege do Užica ima oko 20 kilometara, a od Užica do Vardišta ima oko 50 kilometara, sve ukupno ne više od sat i dvadeset minuta vožnje.
Između Goražda, Višegrada i Vardišta je oko 60 kilometara i sat vremena vožnje, a sa tom obilaznicom oko Goražda i novom cestom kroz Hranjen, do Sarajeva bi vožnja trajala ispod sat vremena.
Dakle sveukupno, od Požege do Sarajeva bi se vozilo neka tri sata, a nešto više za kamione naravno i tako bi se napravila najbrža veza između Sarajeva i Istanbula, a vjerovatno jedna od najbržih varijanti Sarajeva i Beograda, a u budućnosti Sarajeva i Podgorice, s obzirom da južno od Požege je planiran autoput prema Crnoj Gori.
-
- Posts: 3384
- Joined: 23/05/2010 15:16
#3534 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Vala ga SoWhat! niko na Podgoricu neće ići preko Požege da rak raka. Od Požege do Podgorice ne mogu svesti put ispod 250km, taman da crtaju nemoguće. To je eto 2h I plus eto imaš tih 3h Sarajevo-Požega koje si naveo. Kako god da ideš po trenutnim rutama, ne možeš vala nabiti 5h
Činjenica je da, kad se završi ovo do Goražda i kad Srbi dovedu put do Požege, ta ruta može poslužiti kao ok alternativa postojećim koje se koriste za Sarajevo-Beograd. Ali, ponovo uopšte nisam siguran da će se to koristiti primarno pored postojećih ruta.
Činjenica je da, kad se završi ovo do Goražda i kad Srbi dovedu put do Požege, ta ruta može poslužiti kao ok alternativa postojećim koje se koriste za Sarajevo-Beograd. Ali, ponovo uopšte nisam siguran da će se to koristiti primarno pored postojećih ruta.
-
- Posts: 5916
- Joined: 09/06/2010 22:51
#3535 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Tunel "ŽABA", Hutovo
- Haris.ba
- Posts: 24798
- Joined: 08/09/2005 20:08
#3536 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Plus moras preci dvije granice.mistek wrote: ↑30/12/2020 01:31 Vala ga SoWhat! niko na Podgoricu neće ići preko Požege da rak raka. Od Požege do Podgorice ne mogu svesti put ispod 250km, taman da crtaju nemoguće. To je eto 2h I plus eto imaš tih 3h Sarajevo-Požega koje si naveo. Kako god da ideš po trenutnim rutama, ne možeš vala nabiti 5h
Činjenica je da, kad se završi ovo do Goražda i kad Srbi dovedu put do Požege, ta ruta može poslužiti kao ok alternativa postojećim koje se koriste za Sarajevo-Beograd. Ali, ponovo uopšte nisam siguran da će se to koristiti primarno pored postojećih ruta.
Ovaj potez preko Gorazda sto se sada radi niko ne zna na sta ce izaci. Jer trenutna veza istocno od Sarajeva sa Srbijom je ocajna. Sa Crnom Gorom je zalosna.
Dosta zavisi i od Crne Gore sta ce uraditi sa svojim cestama. Jer kad bi bio dobar put Sarajevo - Gorazde - Cajnice - sjeverni dio Crne Gore, to bi moglo imati dobar saobracaj.
-
- Posts: 5916
- Joined: 09/06/2010 22:51
#3537 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Ne. Spajanje centralnog dijela BiH i sve sjevernije, sjeverom Crne Gore, jedino ekonomično, moguće je preko Šćepan Polja. To je 20-tak km na bosanskoj strani i nešto više na crnogorskoj strani, ako će Crnogorsci spajati granicu sa Plužinama, odakle je cesta prema Nikšiću odlična, i dalje...Haris.ba wrote: ↑03/01/2021 15:32
Ovaj potez preko Gorazda sto se sada radi niko ne zna na sta ce izaci. Jer trenutna veza istocno od Sarajeva sa Srbijom je ocajna. Sa Crnom Gorom je zalosna.
Dosta zavisi i od Crne Gore sta ce uraditi sa svojim cestama. Jer kad bi bio dobar put Sarajevo - Gorazde - Cajnice - sjeverni dio Crne Gore, to bi moglo imati dobar saobracaj.
Cesta preko Čajniča prema Pljevljima i dalje može biti sekundarna za obje strane, i BiH i CG.
- So What!
- Posts: 11155
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#3538 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Dobro, ne morate me odmah galamiti.Haris.ba wrote: ↑03/01/2021 15:32Plus moras preci dvije granice.mistek wrote: ↑30/12/2020 01:31 Vala ga SoWhat! niko na Podgoricu neće ići preko Požege da rak raka. Od Požege do Podgorice ne mogu svesti put ispod 250km, taman da crtaju nemoguće. To je eto 2h I plus eto imaš tih 3h Sarajevo-Požega koje si naveo. Kako god da ideš po trenutnim rutama, ne možeš vala nabiti 5h
Činjenica je da, kad se završi ovo do Goražda i kad Srbi dovedu put do Požege, ta ruta može poslužiti kao ok alternativa postojećim koje se koriste za Sarajevo-Beograd. Ali, ponovo uopšte nisam siguran da će se to koristiti primarno pored postojećih ruta.
Ovaj potez preko Gorazda sto se sada radi niko ne zna na sta ce izaci. Jer trenutna veza istocno od Sarajeva sa Srbijom je ocajna. Sa Crnom Gorom je zalosna.
Dosta zavisi i od Crne Gore sta ce uraditi sa svojim cestama. Jer kad bi bio dobar put Sarajevo - Gorazde - Cajnice - sjeverni dio Crne Gore, to bi moglo imati dobar saobracaj.
Svakako je bolje za vezu prema Nišu, Sofiji, Istanbulu, Prištini i Skopju. BiH sa tim gradovima gotovo da i nema vezu, a mogla bi da ima.
Što se tiče alternative za Podgoricu, Goražde - Čajniče bi također zvučalo kao normalnija opcija.
- Haris.ba
- Posts: 24798
- Joined: 08/09/2005 20:08
#3539 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Ovoj ruti preko Gorazda i jedno i drugo odgovara.high_volume wrote: ↑03/01/2021 15:40Ne. Spajanje centralnog dijela BiH i sve sjevernije, sjeverom Crne Gore, jedino ekonomično, moguće je preko Šćepan Polja. To je 20-tak km na bosanskoj strani i nešto više na crnogorskoj strani, ako će Crnogorsci spajati granicu sa Plužinama, odakle je cesta prema Nikšiću odlična, i dalje...Haris.ba wrote: ↑03/01/2021 15:32
Ovaj potez preko Gorazda sto se sada radi niko ne zna na sta ce izaci. Jer trenutna veza istocno od Sarajeva sa Srbijom je ocajna. Sa Crnom Gorom je zalosna.
Dosta zavisi i od Crne Gore sta ce uraditi sa svojim cestama. Jer kad bi bio dobar put Sarajevo - Gorazde - Cajnice - sjeverni dio Crne Gore, to bi moglo imati dobar saobracaj.
Cesta preko Čajniča prema Pljevljima i dalje može biti sekundarna za obje strane, i BiH i CG.
Kako god, svaki centimetar ceste je u tom regionu vazan, jer je saobracajna infrastruktura slaba.
- drug_profi
- Posts: 50575
- Joined: 16/07/2012 16:00
#3540 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Licno mislim da bi izgradnja ceste na trasi JJ AP rijesila mnogo oko tih veza BiH sa jugoistokom. Mogla bi prvo kao magistralni put pa da se vremenom pretvori u brzu cestu ili autoput.
- mk ultra
- Posts: 19470
- Joined: 31/12/2012 14:05
- Location: Bošnjačka verzija države
- Grijem se na: Ugalj
- Vozim: Bahato
- Horoskop: Maćak
#3541 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
https://www.klix.ba/vijesti/bih/privred ... /210111108
Vranduk ima sigurno 5x veći promet
mislim da moraju imati drugi prolaz prema jugu pa kakva god da je crnaja...
Vranduk ima sigurno 5x veći promet
mislim da moraju imati drugi prolaz prema jugu pa kakva god da je crnaja...
- So What!
- Posts: 11155
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#3542 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
U Jablanici danas blokada magistralnog puta: Nismo protiv gradnje, ali se bojimo posljedica
Klix
Zbog rekonstrukcije tunela Crnaja na putu Sarajevo - Mostar privrednici iz Jablanice će danas blokirati magistralni put M-17, da skrenu pažnju na značaj ovog prometnog pravca i eventualne posljedice koje bi izazvao saobraćajni kolaps zbog radova.
Predsjednik Udruženja privrednika Jablanice Jusuf Džafić za Klix.ba je rekao da će se mirno okupljane održati u 15 sati na magistralnom putu zbog neispunjavanja njihovih zahtjeva zbog radova na rekonstrukciji tunela Crnaja koje izvodi JP Ceste FBiH.
Traže da im se dostave tačan plan obustave saobraćaja i alternativna rješenja za gradnju, jer, kako kaže, zbog ovog projekta postoji velika prijetnja negativnog utjecaja na život i poslovanje građana Jablanice.
"Mi nemamo ništa protiv gradnje, ali ovo je jedini projekt bez alternativnog rješenja i tražimo samo da nam neko napismeno kaže koliko će trajati obustavljanje saobraćaja. Ništa se nije na vrijeme završilo u ovoj zemlji i strahujemo da neće ni ovo", rekao nam je Džafić.
Dodaje kako su se mjesecima nadležnim institucijama zbog ovog problema obraćali u nekoliko navrata, ali nikada nisu dobili odgovor te su na blokadu prometnice primorani kako bi skrenuli pažnju na moguće posljedice koje bi mogle biti nesagledive.
Privrednici insistiraju da se kao prethodno pitanje mora riješiti kvalitetna zaobilaznica i u tom kontekstu predlažu da Vlada FBiH pristupi realizaciji svoje odluke kojom se obvezala da će za potrebe priključka Jablanice i svih lokalnih zajednica koje se u Jablanici uključuju na M-17 (Prozor-Rama, Gornji Vakuf-Uskoplje, Bugojno, Donji Vakuf, Tomislavgrad, ...) izgraditi novu brzu cestu koja će zapravo zauvijek riješiti pitanje kvalitetne povezanosti ovih područja s koridorom 5C i biti sigurna alternativa za potpunu protočnost saobraćaja.
"Vlada FBiH i JP Ceste FBiH moraju dati čvrste, pisane garancije koliko će trajati obustava saobraćaja", poručili su privrednici.
- Porodice Foht
- Posts: 2824
- Joined: 14/01/2019 04:56
#3543 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Cekaj, auto dodje iz suprotnog pravca, je li to otvorena cesta? Ljubo se nije pohvalio!
Red je sa bar lokalci koriste ovu ljepotu do godisnjih odmora, iako je kazu spoj iz pravca Stoca bio nezavrsen!
- drug_profi
- Posts: 50575
- Joined: 16/07/2012 16:00
#3544 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Moglo je ovdje na kraju biti udesa.
-
- Posts: 5916
- Joined: 09/06/2010 22:51
-
- Posts: 5916
- Joined: 09/06/2010 22:51
#3546 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Nije otvorena, vozi se bez prava i dozvole, na vlastitu odgovornost. Vidiš kako je klizav asfalt na krajuPorodice Foht wrote: ↑14/01/2021 09:17Cekaj, auto dodje iz suprotnog pravca, je li to otvorena cesta? Ljubo se nije pohvalio!
Red je sa bar lokalci koriste ovu ljepotu do godisnjih odmora, iako je kazu spoj iz pravca Stoca bio nezavrsen!
Tamo nema snijega, nema niskih temperatura koji bi ometale gradnju ove ceste. Do sada je cijela mogla biti završena, ili barem pred asfaltiranjem. Međutim, završen je dio manji od pola cijele dužine. Firme jednostavno nemaju dovoljno radnika da istovremeno završavaju dobijene poslove, pa prebacuju s jednog gradilišta na drugo većinu radnika kad dolaze novinari i kamere. Cijela država nam je javašluk, a da ne budu građevinske firme u cestogradnji
- Porodice Foht
- Posts: 2824
- Joined: 14/01/2019 04:56
#3547 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Ako je tako onda nema nista od zavrsetka kompletne dionice Neum-Stolac ni do ljeta naredne godine!
- studiorum_tuzlaensis
- Posts: 5949
- Joined: 08/07/2015 11:06
- Location: dogodine u Mariupolju
#3548 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Novi put i tunel će sigurno uzeti sav tranzit prema Višegradu. To zna svako ko vozi preko Romanije.
Priča o tome kako je loš put oko Podgraba je glupost, to je habajući sloj asfalta koji se riješi za mjesec dana. Put je odlično projektovan i voziš 80-90 bez problema od Pala sve do džamije u Hrenovici.
Priča o tome kako je loš put oko Podgraba je glupost, to je habajući sloj asfalta koji se riješi za mjesec dana. Put je odlično projektovan i voziš 80-90 bez problema od Pala sve do džamije u Hrenovici.
- So What!
- Posts: 11155
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#3549 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Privrednici ispred tunela Crnaja: Hoćemo garanciju da bi imali koga tužiti kad ne ispune rokove
Klix
Privrednici koji su blokirali put između Sarajeva i Mostara ispred tunela Crnaja danas su pred kilometarskim kolonama vozila poručili kako je to bio samo pokazatelj značaja tog putnog pravca i posljedica koje bi mogli izazvati radovi JP Ceste FBiH.
Predsjednik udruženja privrednika Jablanice Jusuf Džafić kojeg su podržali brojni privrednici iz Hercegovine kaže kako bi gradnja tunela mogla direktno ugroziti preko 1.500 privrednika sa nesagledivo štetnim posljedicama za širu regiju.
Ističe kako nemaju privrednici ništa protiv rekonstrukcije radova, jer su svi svjesni da je tunel Crnaja najkritičnija tačka na magistralnoj cesti M-17 koja je važna za cijelu državu i da se treba raditi, ali da ne mogu dozvoliti početak radova bez garancije i jasnih rokova.
Podsjeća da je tunel Jasen koji je 11 kilometara udaljen od Jablanice trebao biti završen prije četiri mjeseca, a da neće biti ni za još toliko vremena, te da su već na neki način blokirani.
"Mi nemamo kuda izaći, jedino da nam država da po helikopter da se vozamo", kazao je Džaić.
Ističe kako traže samo pismenu garanciju za sve ono što je rečeno i da se to poštuje.
"Želimo pismenu garanciju, da imamo koga tužiti, ako se rokovi ne budu poštovali. Problem je što ovdje nema rješenja ni garancije, pa zar je moguće da u 21 vijeku, kad ljudi prave tunele ispod mora i jezera kod nas ne mogu da naprave kako treba ovo", kazao je jablanički privrednik.
Ističe da su postojeći tunel ljudi pravili prije više od 50 godina, te naglasio kako ne želi ulaziti u to je li ovdje problem u stručnim timovima koji rade, ali da garancija o rokovima mora postojati.
"Ako ne mogu neka dovedu međunarodne stručnjake da se to uradi kako treba", poručio je Džafić.
U protivnom naredne sedmice po njegovim riječima će se okupiti još veći broj privrednika koji podržavaju njihovu borbu za radove po evropskim standardima.
Udruženje privrednika iz Jablanice je imalo podršku privrednika iz susjednih općina iz HNK i poslodavaca FBiH, te sveopću podršku. Među njima je bio i načelnik Jablanice Damir Šabanović.
On je kazao kako je cilj okupljanja bio da pokaže na koji način će izgledati obustava saobraćaja i neometano odvijanje saobraćaja sa zadržavanjem od maksimalno devet minuta koje najavljuju iz Cesta FBiH.
Mirno okupljanje privrednika je samo da se ukaže na to šta znači obustava, saobraćaja“, pojasnio je jablanički načelnik, pokazujući kilometarske kolone vozila koje su se stvorile u svega nekoliko minuta na tom putnom pravcu.
Privrednici podsjećaju da je danas snijeg i da je promet znatno manji nego što bude tokom ljetnih dana, kad će kako tvrde posljedice zastoja na ovoj dionici puta biti katastrofalne.
"Ovo je važna komunikacija za čitavu BiH ne samo za Jablanicu i Konjic.Trebali bi na proteste da izađi i u Mostaru i cijeloj Bosni jer ova prometnica nije bitna samo za nas, nego za cijelu BiH i regiju", poručila je Zejna Begić sa protestnog okupljanja ispred tunela Crnaja.
- So What!
- Posts: 11155
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#3550 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about
Gradonačelnik Kasumović: Grad Zenica će tužiti Ceste FBiH zbog tunela Vranduk
Akta
Oko 50 privrednika okupilo se jučer kod tunela Crnaja, na magistralnoj cesti Sarajevo-Mostar, nezadovoljni zbog rekonstrukcije ovog tunela. Sličnu agoniju su prolazili mjesecima i građani Zenice te okolnih opština zbog višemjesečnih radova u tunelu Vranduk, a zbog čega je trpila privreda i bilježila ogromne gubitke.
Aktuelni gradonačelnik Zenice Fuad Kasumović je podržao privrednike te najavio tužbu protiv Cesta FBiH.
" Apsolutno podržavam privrednike iz Hercegovačko-neretvanskog kantona koji su se okupili danas kod tunela Crnaja jer su nezadovolji zbog rekonstrukcije tog tunela. Smatram da se najprije trebao uraditi alternativni pravac, kako ne bi došlo do posljedica po privredu Jablanice i ostala područja. Nažalost, Zenica je, također, imala identičan problem kada se rekonstruisao tunel Vranduk, bez da je prethodno napravljena kvalitetna zaobilaznica, odnosno alternativni put. Građani Zenice, ali i iz cijele BiH, zbog nepripremljenosti i neprofesionalnog ulaska u projekt rekonstrukcije tunela Vranduk bili su primorani stajati u kilometarskim kolonama satima, dok je vani temperatura prelazila preko 30 stepeni. Osim toga, štete po privrednike su, također, bile nesagledive. Mišljenja sam da bez dileme treba poštovati privredu, od nje svi živimo. Podržavam zahtjev tamošnjih privrednika da se najprije osigura alternatini pravac, a tek onda rekonstruiše tunel Crnaja. Ceste Federacije BiH su i sa nama, odnosno Gradom Zenica, potpisali Sporazum o prijateljskom okruženju, obećali mnogo toga, kao i to da će vratiti lokalne puteve u prvobitno stanje kako je to bilo prije nego su im služili kao zaobilaznica, međutim, ništa od toga nisu ispunili, zbog čega će ih Grad Zenica i tužiti. Ne treba dozvoliti da istu golgotu kakvu su privrednici preživljavali zbog tunela Vranduk sada proživljavaju i privrednici iz HNK-a. Pozivam nadležne da promptno reaguju i spriječe nesagledive posljedice", napisao je na svojoj oficijalnoj Facebook stranici gradonačlenik Kasumović.